Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen • KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen • Kickstarter, daar is een ander topic voor • Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven • Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen • The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant) • Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
uuh?! Hij gaat de maandelijkse termijnen voorlopig van de lening betalen. Nu ¤ 2.500 omzet per maand en een maandtermijn van ¤ 4.300,-- voor de nieuwe lening. Moet dan wel heel hard groeien om dit synchroon te krijgen
Op vrijdag 5 juni 2015 11:40 schreef rockenfeller het volgende: uuh?! Hij gaat de maandelijkse termijnen voorlopig van de lening betalen. Nu ¤ 2.500 omzet per maand en een maandtermijn van ¤ 4.300,-- voor de nieuwe lening. Moet dan wel heel hard groeien om dit synchroon te krijgen
Met die eerder geleende ton wordt het maandbedrag zelfs 5900,-
Op vrijdag 5 juni 2015 11:53 schreef Borstenzijngeweldig het volgende: De video bij bundels is ook vreemd, je huurt hem niet je betaald alleen aan het gebruik van de machine en de gebruik word met internet gecontroleerd.
En als je een maand weg bent heb je voor gratis en niks een wasmachine in je huis staan en de eigenaar van de wasmachine vangt niks?
op de site staat het meer als een maandabonnement
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
0:20 daar word gezegd dat leasen, huren of afbetalen ook hartstikke veel kost. En dan komt het bij mij over alsof het niet gewoon huren is, want een wasmachine abonnement is volgens mij ook simpel gezegd huren.
Kan niet anders concluderen dat de centjes op zijn. De nieuwe lening wordt dus gebruikt om de operatie te financieren zoals ze ook eerder met het geld van de andere investeerders hebben gedaan.
Ik heb mij er vorige keer in verdiept en tot de conclusie gekomen dat ik het niet ging doen. Ik zie nu even snel niets staan waardoor het nu anders zou zijn dus ik ga er geen tijd aan besteden.
0:20 daar word gezegd dat leasen, huren of afbetalen ook hartstikke veel kost. En dan komt het bij mij over alsof het niet gewoon huren is, want een wasmachine abonnement is volgens mij ook simpel gezegd huren.
volgens mij ook, huren met een gebruiksbeperking.
Vrij dure manier ook nog, waarvan ik denk dat het alleen de onderkant van de samenleving weet binnen te halen. En dat is wel jammer, die kunnen beter een indesit kopen van 250 euro. Kost misschien wat meer qua energie/wasmiddel maar dat zal je er zo uit hebben als je geen 24 euro gebruikersvergoeding per jaar betaald.
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Op vrijdag 5 juni 2015 13:13 schreef rockenfeller het volgende: GvE wordt vaak geroemd. Ik heb hier mijn twijfels bij. Het rekensommetje wat wij hier maken kunnen zij toch ook?
Het is een moment opname, mocht het wel aanslaan en bundels ineens vertienvoudigen dan is hij natuurlijk spekkoper.
Op vrijdag 5 juni 2015 11:40 schreef rockenfeller het volgende: uuh?! Hij gaat de maandelijkse termijnen voorlopig van de lening betalen. Nu ¤ 2.500 omzet per maand en een maandtermijn van ¤ 4.300,-- voor de nieuwe lening. Moet dan wel heel hard groeien om dit synchroon te krijgen
Hij wil toch voor die 3 ton 300 wasmachines/drogers kopen die vervolgens voor ca. ¤25 per maand worden weggezet? Dat levert hem ¤7500 per maand op tegenover ¤4300 lening. Dat het dure maanden worden voordat hij alles verhuurd heeft, daar ben ik het volledig mee eens
OK, maar vergeet zijn overheadkosten niet. Als je (bijvoorbeeld) 2 verkopers moet betalen draai je alsnog verlies. En wat bij storingen e.d. Accountant, huisvesting, telefonie, enz.enz. Je moet gruwelijk veel volume maken om de vaste kosten terug te verdienen. Als je overweegt om hier 100 euro of zo in te stoppen adviseer ik je om lekker een avondje te gaan stappen van dat geld.
Op vrijdag 5 juni 2015 13:25 schreef obligataire het volgende: OK, maar vergeet zijn overheadkosten niet. Als je (bijvoorbeeld) 2 verkopers moet betalen draai je alsnog verlies. En wat bij storingen e.d. Accountant, huisvesting, telefonie, enz.enz. Je moet gruwelijk veel volume maken om de vaste kosten terug te verdienen. Als je overweegt om hier 100 euro of zo in te stoppen adviseer ik je om lekker een avondje te gaan stappen van dat geld.
50 euro op rood levert sowieso meer op
Ik overweeg het zeker niet, omdat ik me afvraag of er wel voldoende markt is. Hij biedt echter ook een hoop randzaken met veel marge aan, heeft contracten met Miele dus het zal een stuk rendabeler zijn dan het sommetje met consumentenprijzen dat wij maken. Echter, ik denk dat hij nooit 300 machines weggezet krijgt.