quote:
Je maakt vreemde optelsommetjes in je hoofd.. Waarom zou je niet in het Engels zingen? Volgens mij staat dat gewoon los van elkaar.quote:
Voor een provinciaal misschien.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
Het rockt ook gewoon lekkerder in het Engels. "Nobody's wife" klinkt toch net even lekkerder dan "Niemands vrouw".
Een Nederlandstalig persoon die Engelstalig zingt voor een Nederlandstalig publiek is volstrekt belachelijk uiteraard.quote:Op donderdag 11 juni 2015 02:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
... Waarom zou je niet in het Engels zingen? Volgens mij staat dat gewoon los van elkaar.
In Nederland is er maar 1 die rockt jongen: Kenny Bquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
Het rockt ook gewoon lekkerder in het Engels. "Nobody's wife" klinkt toch net even lekkerder dan "Niemands vrouw".
Uiteraard. Want een zanger(es) staat daar natuurlijk ook niet vrij in. En dat Engelstalige muziek in Nederland beter scoort dan Nederlandstalige maakt natuurlijk ook niet uit. Eigenlijk belachelijk allemaal, laten we het verbieden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Een Nederlandstalig persoon die Engelstalig zingt voor een Nederlandstalig publiek is volstrekt belachelijk uiteraard.
Op een Nederlandse universiteit kwamen mijn twee neefjes dat ook regelmatig tegen. Brullen van het lachen om zo'n professor, natuurlijk.
Zeg, er is ook gewoon nog zoiets als artistieke vrijheid en smaak. Over dat laatste kunnen eeuwen twisten, maar kap es met dat verheven toontje.quote:
Anderzijds zou je van je publiek mogen verwachten dat die Engels verstaan, als de tekstschrijver het Engels goed beheerst dan vind ik het geen probleem. Hoe anders breek je ooit door buiten Nederland en Vlaanderen? Je moet dan wel de potentie hebben om buiten deze landjes door te breken.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Een Nederlandstalig persoon die Engelstalig zingt voor een Nederlandstalig publiek is volstrekt belachelijk uiteraard.
Op een Nederlandse universiteit kwamen mijn twee neefjes dat ook regelmatig tegen. Brullen van het lachen om zo'n professor, natuurlijk.
Haaaalloooo!! Hij is wel überfan van de wereldberoemde Monica hoor! Dan mag je zulke dingen zeggen! ...quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:16 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zeg, er is ook gewoon nog zoiets als artistieke vrijheid en smaak. Over dat laatste kunnen eeuwen twisten, maar kap es met dat verheven toontje.
monica, wie kent haar niet (buiten provincialen om)quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:45 schreef Unites het volgende:
[..]
Haaaalloooo!! Hij is wel überfan van de wereldberoemde Monica hoor! Dan mag je zulke dingen zeggen! ...
Mijn post was een reactie op wat Anouk gezegd zou hebben: Ze zou een carriere in het buitenland niet (meer) ambieren.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Anderzijds zou je van je publiek mogen verwachten dat die Engels verstaan, als de tekstschrijver het Engels goed beheerst dan vind ik het geen probleem. Hoe anders breek je ooit door buiten Nederland en Vlaanderen? Je moet dan wel de potentie hebben om buiten deze landjes door te breken.
Ik denk dat dat dan weer meer stadsmensen zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:46 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
monica, wie kent haar niet (buiten provincialen om)
Dus heeft ze geen reden meer om Engelstalig te zingen wil je zeggen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:54 schreef riazop het volgende:
[..]
Mijn post was een reactie op wat Anouk gezegd zou hebben: Ze zou een carriere in het buitenland niet (meer) ambieren.
Nee, want stadsmensen willen nederlandstalig, en het liefst Monicaquote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:57 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dus heeft ze geen reden meer om Engelstalig te zingen wil je zeggen.
Bellucci?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:45 schreef Unites het volgende:
[..]
Haaaalloooo!! Hij is wel überfan van de wereldberoemde Monica hoor! Dan mag je zulke dingen zeggen! ...
"HEB JE EVEN VOOR MIJ!!!"quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:59 schreef ijs_beer het volgende:
Jahaaaa, want buiten de randstad luisteren de mensen alleen maar naar keiharde metal, Sieneke en Frans Bauer. Zo to-taaaal geen verstand van muziek. Sha-la-lie.
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 01:05 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
"HEB JE EVEN VOOR MIJ!!!" [ afbeelding ] "SJALALIE-SJALALAAA!!!" [ afbeelding ]
Niet slechtquote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 01:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Niet slecht, natuurlijk wel jammer dat het niet Nederlandstalig is.
![]()
![]()
Ik dacht tot een minuut in het nummer dat zij wel erg mannelijk klonk, toen zag ik pas dat het een man was.![]()
Niet om het één of ander, maar als ik Monica intyp bij Google, dan krijg ik als eerste optie Monica Geuze..quote:Op vrijdag 12 juni 2015 01:01 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Bellucci?...Lewinski?
...Geller?
Google past de resultaten aan op jou persoonlijk he? Als je vaker op haar hebt gezocht..quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar als ik Monica intyp bij Google, dan krijg ik als eerste optie Monica Geuze..Er is maar één conclusie mogelijk: Google is een randstedeling.
Of Riazop heeft Google gehacked...
Ik zocht net op 'beroemde Monica's' en daar staat ze nergens.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar als ik Monica intyp bij Google, dan krijg ik als eerste optie Monica Geuze..Er is maar één conclusie mogelijk: Google is een randstedeling.
Oeh, die 2e is goed. Laten we die vragen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:26 schreef Cee het volgende:
Ik moest meteen denken aan Brandy en Monica.
Of Mondhar Monica.
Dat zou kunnen. Waarschijnlijk in de trend van "Wie de hel is dat...".quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Google past de resultaten aan op jou persoonlijk he? Als je vaker op haar hebt gezocht..
Dat laatste, waarschijnlijk. Alles om Monica aan "clicks" te helpen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het scheelt in de ranking enorm of je een goed lopende yt video in de lucht hebt hangen. Google is eigenaar van joetoep, zodoende.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 17:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste, waarschijnlijk. Alles om Monica aan "clicks" te helpen.
Ik geloof je op je woord. Ik heb Dotan sowieso nooit een goed idee gevonden, met z'n overgewaardeerde hit.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:39 schreef Loveless85 het volgende:
Kijk eens even Dotan op Pinkpop, en durf m dan nog voor te stellen
Één lang gaapmoment een tweede helft nog valser dan Joan
Wat Peter zei is waarschijnlijker. Veel waarschijnlijker.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Het scheelt in de ranking enorm of je een goed lopende yt video in de lucht hebt hangen. Google is eigenaar van joetoep, zodoende.
Die hit zou best wel hoog gescoord hebben op het ESF waarschijnlijk. Alles wat die verder heeft gemaakt niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik geloof je op je woord. Ik heb Dotan sowieso nooit een goed idee gevonden, met z'n overgewaardeerde hit.
zit nu precies een jaar op een hit te wachtenquote:Op donderdag 18 juni 2015 22:05 schreef Jojoke het volgende:
We kunnen Kovacs sturen, maar ik weet niet of ze stressbestendig is.
...
Deze grieten zijn echt gemaakt voor het Songfestival en dat is nou juist mijn grote probleem: het is niet oprecht, te gemaakt en niet authentiek...quote:
Vind ik ook...Tijdens The Voice, vond ik ze nog goed. Maar ik ken hun kunstje nu wel..quote:Op zondag 19 juli 2015 23:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Deze grieten zijn echt gemaakt voor het Songfestival en dat is nou juist mijn grote probleem: het is niet oprecht, te gemaakt en niet authentiek...
Inderdaad. Nog geen 80.000 kliks ondanks een mediahypje. Maar Engelstalige popmuziek is niet makkelijk voor Nederlandse artiesten. Klinkt meestal hopeloos. Op een enkele dance act na.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:59 schreef Cyan9 het volgende:
...maar volgens mij flopt alles wat ze uitbrengen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |