abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 juni 2015 @ 19:47:34 #276
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153557720
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:58 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, begreep later dat Jett gewoon meerdere festivals heeft bezocht die dag. Ik had namelijk de link gelegd met Wantijpop in Dordrecht, waar hij zaterdag dus in blote bast speelde, en vroeg me vervolgens af waar uit (de buurt van) Dordt jij dan zou komen.
Nieuw-Dordrecht is hier wel een steenworp vandaan :P
nee, jij dan!
  maandag 15 juni 2015 @ 19:55:26 #277
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_153558046
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:43 schreef Xrenity het volgende:
Haha, gaan we dit nu met iedere artiest doen die praise krijgt :P
Ofwel ben je de hype voor, ofwel vind je de hype overroepen. Iets anders bestaat niet.
  maandag 15 juni 2015 @ 20:04:32 #278
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_153558477
Hebben jullie al het tribute-album gehoord van de dame links van deze post. Staan een pak pareltjes op, vooral de versies van Julia Holter, Josephine Foster, Sharon Van etten, Marissa Nadler, ... O+



https://open.spotify.com/album/0zH32ejJgyMAlwF0V3p6EI

Vooral dat nr van Julia Holter is echt prachtig.
  maandag 15 juni 2015 @ 20:17:27 #279
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153559016
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:04 schreef Beregd het volgende:
Hebben jullie al het tribute-album gehoord van de dame links van deze post. Staan een pak pareltjes op, vooral de versies van Julia Holter, Josephine Foster, Sharon Van etten, Marissa Nadler, ... O+

[ afbeelding ]

https://open.spotify.com/album/0zH32ejJgyMAlwF0V3p6EI

Vooral dat nr van Julia Holter is echt prachtig.
Is het heel slecht als ik nog nooit van Karen Dalton heb gehoord? :@
nee, jij dan!
  maandag 15 juni 2015 @ 20:28:09 #280
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_153559505
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Is het heel slecht als ik nog nooit van Karen Dalton heb gehoord? :@
Nee hoor,

Het is een opgerakelde folkheldin (zoals zovele de laatste jaren) die met de heropleving van de folk in de 00's weer wat populairder werd. Stamt uit de tijd Greenwivh village, en Bob Dylan vermeldt haar dan ook in zijn kronieken.

Haar unieke stem is kenmerkend, ik vind het echt prachtig


pi_153560111
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:28 schreef OBeregd het volgende:

[..]

Nee hoor,

Het is een opgerakelde folkheldin (zoals zovele de laatste jaren) die met de heropleving van de folk in de 00's weer wat populairder werd. Stamt uit de tijd Greenwivh village, en Bob Dylan vermeldt haar dan ook in zijn kronieken.

Haar unieke stem is kenmerkend, ik vind het echt prachtig


Legendarische foto:

(Bob Dylan, Karen Dalton, Fred Neil)
  maandag 15 juni 2015 @ 20:48:45 #282
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_153560386
Kende ik nog niet _O_
pi_153560564
Karen Dalton.
pi_153561623
Fred Neil.
Aldus.
pi_153561773
Bob Dylan.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 21:58:36 #286
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_153564146
quote:
99s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:45 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Bij het moment wanneer je hem af zet en deze op zet:

[ afbeelding ]

Dit is pas een Hip-Hop klassieker. _O_
Beetje willekeurig gekozen uiteraard, maar vind dit een enorm ondergewaardeerde plaat die op alle fundamenten van het genre Hip-Hop dat 2cool4school gekrijs van de Beastie Boys wegblaast.

Nee even serieus, tekst en flow zijn 2 van de 3 essentiële ultiem belangrijke dingen in Hip-Hop muziek en die ontbreken compleet bij de Beastie Boys. Teksten slaan helemaal nergens op, zou je tegenwoordig een beetje op het niveau Wiz Khalifa kunnen scharen en flow, tja, er is geen sprake van flow. Er zitten gewoon 3 gasten oneliners te schreeuwen die dan achter elkaar geplakt worden over een beat. Ik snap wel waarom mensen het een belangrijk album vinden, maar het is simpelweg niet goed. Dit is voor Hip-Hop wat Venom voor zware Metal is, een inspiratiebron maar niet iets wat anno 2015 nog goede muziek is.
Heus, het is prima dat de Beastie Boys jou persoonlijk zo tegenstaan, maar verkondig deze mening niet als iets wat in de buurt van een algehele waarheid zou moeten komen.
pi_153564768
Maar hij heeft toch gewoon gelijk?
Heb beide albums geluisterd, wat mij betreft is dr octagon echt meerdere klasses beter.
pi_153564984
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar hij heeft toch gewoon gelijk?
Heb beide albums geluisterd, wat mij betreft is dr octagon echt meerdere klasses beter.
Neen. Voor mij de 'Sgt. Pepper' van de hiphop, 25 jaar na dato des te indrukwekkender.
pi_153564992
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Heus, het is prima dat de Beastie Boys jou persoonlijk zo tegenstaan, maar verkondig deze mening niet als iets wat in de buurt van een algehele waarheid zou moeten komen.
Ik schets de basiswaarden van conventionele Hip-Hop en daar voldoen de Beastie Boys niet aan, klaar. Hip-Hop is niet alleen een genre maar ook een movement en daarom is het zo gemakkelijk om muziek stapsgewijs te beoordelen. Natuurlijk hebben ze een grote impact gehad en vinden vele heads het gewoon leuke muziek, maar ik heb nog nooit een credible Hip-Hop liefhebber het een van de beste albums ooit zien noemen en om die redenen.

En ja dan ben ik ouderwets, koppig en elitair, maar dat is gewoon zoals het is, zoals het werkt. Daarom vind ik iets als Clouddead ook verschrikkelijk, of Yung Lean.
  maandag 15 juni 2015 @ 22:57:52 #291
13973 ranja
image means nothing
pi_153565742
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:28 schreef Beregd het volgende:

Haar unieke stem is kenmerkend, ik vind het echt prachtig
De muziek is best mooi maar haar stem doet me aan een cartoon denken :X
Misschien is dat cover album dan nog niet zo gek.
pi_153566335
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:39 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik schets de basiswaarden van conventionele Hip-Hop en daar voldoen de Beastie Boys niet aan, klaar. Hip-Hop is niet alleen een genre maar ook een movement en daarom is het zo gemakkelijk om muziek stapsgewijs te beoordelen. Natuurlijk hebben ze een grote impact gehad en vinden vele heads het gewoon leuke muziek, maar ik heb nog nooit een credible Hip-Hop liefhebber het een van de beste albums ooit zien noemen en om die redenen.
Heerlijk, hip hop in een hokje. Dus daar wringt de schoen. Want als er één act is die genre-verbroederend heeft gediend en in één stoot rechtstreeks door alle genres brak en zelfs nog gerespecteerd werd in al die hoeken, zijn het de Beastie Boys. Met 'Paul's Boutique' een absolute klassieker, waar 25 jaar na dato nog steeds nieuwe tekstuele en muzikale lagen in ontdekt kunnen worden, een icoon wat de tijd ver, ver vooruit was.

En ga Chuck D (https://www.youtube.com/ watch?v=E0IYezPfIfg) tot aan Run DMC (http://www.mtv.com/news/1(...)eastie-boys-run-dmc/) tot aan Questlove (http://www.okayplayer.com(...)an-by-questlove.html) tot aan LL, Nas en Q-Tip lekker vertellen dat ze geen credible hip hop-liefhebbers zijn. Waarvan Chuck D zelfs heeft toegegeven in een interview dat het album zelf indertijd een "dirty secret" in de zwarte hip hop-gemeenschap was, met "the best beats", en Madlib het "een favoriet" noemt en dit erover zegt: "[it] inspired me to get all crazy with my beats - it just let me know you could do it".

Ai...
  maandag 15 juni 2015 @ 23:11:23 #293
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153566391
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:39 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik schets de basiswaarden van conventionele Hip-Hop en daar voldoen de Beastie Boys niet aan, klaar. Hip-Hop is niet alleen een genre maar ook een movement en daarom is het zo gemakkelijk om muziek stapsgewijs te beoordelen. Natuurlijk hebben ze een grote impact gehad en vinden vele heads het gewoon leuke muziek, maar ik heb nog nooit een credible Hip-Hop liefhebber het een van de beste albums ooit zien noemen en om die redenen.

En ja dan ben ik ouderwets, koppig en elitair, maar dat is gewoon zoals het is, zoals het werkt. Daarom vind ik iets als Clouddead ook verschrikkelijk, of Yung Lean.
Beastie Boys zijn slecht vanwege een gebrek aan flow en diepzinnige teksten? Schei toch uit man, :D. - Dat is zoiets als Kraftwerk afschrijven omdat ze je poëtische inborst niet weten te paaien. Of Nirvana ruk vinden omdat Kurt geen zuivere noot kan produceren.

Ik vind het best als jullie alleen maar op die manier naar hiphop willen of kunnen luisteren, hoor, maar laat de artiesten die het daar helemaal niet van moeten hebben er dan gewoon buiten.

De Beastie Boys hebben geweldige albums gemaakt. En niet vanwege hun fenomenale flow of diepzinnige teksten, nee. Laat dat dan voor iedereen duidelijk zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_153566399
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:10 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Heerlijk, hip hop in een hokje. Dus daar wringt de schoen. Want als er één act is die genre-verbroederend heeft gediend en in één stoot rechtstreeks door alle genres brak en zelfs nog gerespecteerd werd in al die hoeken, zijn het de Beastie Boys. Met 'Paul's Boutique' een absolute klassieker, waar 25 jaar na dato nog steeds nieuwe tekstuele en muzikale lagen in ontdekt kunnen worden, een icoon wat de tijd ver, ver vooruit was.

En ga Chuck D (https://www.youtube.com/ watch?v=E0IYezPfIfg) tot aan Run DMC (http://www.mtv.com/news/1(...)eastie-boys-run-dmc/) tot aan Questlove (http://www.okayplayer.com(...)an-by-questlove.html) tot aan LL, Nas en Q-Tip lekker vertellen dat ze geen credible hip hop-liefhebbers zijn. Waarvan Chuck D zelfs heeft toegegeven in een interview dat het album zelf indertijd een "dirty secret" in de zwarte hip hop-gemeenschap was, met "the best beats", en Madlib het "een favoriet" noemt en dit erover zegt: "[it] inspired me to get all crazy with my beats - it just let me know you could do it".

Ai...
Aisu, mag ik een kort lesje wát er zo uniek en vooruitstrevend en vooral zo goed aan is? Ik hoor het gewoon niet, maar ik geloof direct dat dat aan mij ligt en niet aan de Beastie Boys.
pi_153566426
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:11 schreef DO2 het volgende:

[..]

Beastie Boys zijn slecht vanwege een gebrek aan flow en diepzinnige teksten? Schei toch uit man, :D. - Dat is zoiets als Kraftwerk afschrijven omdat ze je poëtische inborst niet weten te paaien. Of Nirvana ruk vinden omdat Kurt geen zuivere noot kan produceren.

Ik vind het best als jullie alleen maar op die manier naar hiphop willen of kunnen luisteren, hoor, maar laat de artiesten die het daar helemaal niet van moeten hebben er dan gewoon buiten.

De Beastie Boys hebben geweldige albums gemaakt. En niet vanwege hun fenomenale flow of diepzinnige teksten, nee. Laat dat dan voor iedereen duidelijk zijn.
Cobain kon trouwens prima zingen, hij zong expres vals.
pi_153566529
Ten slotte (triple post): ik moest echt lachen toen ik dit las. Virgin gaat Credit Cards uitgeven met officiële licentie van... The Sex Pistols. :') ;(



De ironie. Hoe droevig.
pi_153566748
Zag dat ook al langskomen, maar echt ironisch vind ik het niet. Denk niet dat veel Sex Pistols fans nog steeds erg punk zijn.
pi_153566879
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zag dat ook al langskomen, maar echt ironisch vind ik het niet. Denk niet dat veel Sex Pistols fans nog steeds erg punk zijn.
Ik vind niet dat dat aan de ironie afdoet. Sterker nog, iemand die met zijn Sex Pistols-credit card betaalt en tegelijk de teksten meeblèrt (your future dream is a shopping scheme of you won't find me working nine to five, it's too much fun being alive) vind ik prachtig.
pi_153566948
Heb ook wel eens 'suicide is in my blood' meegeschreeuwt en ik ben er nog steeds.
pi_153566979
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Heb ook wel eens 'suicide is in my blood' meegeschreeuwt en ik ben er nog steeds.
Ik ook natuurlijk. Space and the Woods is een topnummer.

Maar goed, als je niet vindt dat ik een punt heb laat maar. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')