abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153300427
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:35 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je support een dictator die je familie terroriseert? Onbegrijpelijk. En altijd maar dat toekomst voorspellen...
waar heb jij het over?
pi_153300435
Extremisme ontstaat door dictators die hun volk onderdrukken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_153300446
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:36 schreef firefly3 het volgende:
Onzin. Ibn Saud werd door niemand onderdrukt toen hij moordend en plunderend het arabisch schiereiland overnam.
pi_153300462
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:36 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

waar heb jij het over?
quote:
Kijk, Assad heeft jarenlang de mensen gesponsort die mijn volk terroriseerde,
Jouw volk = ergens waarschijnlijk familie van je.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_153300467
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:36 schreef firefly3 het volgende:
Klopt, daarom zijn ook zoveel Turken extreem-nationalistisch en fascistisch, Ataturk onderdrukte de volkeren in Turkije. Ik denk dat dat een goed voorbeeld is.

Assad moet reconciliatie zoeken met de Syriers.
#freefrederike
pi_153300482
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

[..]

Jouw volk = ergens waarschijnlijk familie van je.
Als je even doorleest:

quote:
Kijk, Assad heeft jarenlang de mensen gesponsort die mijn volk terroriseerde, ik houd ook niet van hem. Maar als ik kan kiezen tussen een Syrie onder Assad. Of een Syrie onder Wahhabi/Amerikaans/zionistisch bewind waar alle minderheden de lul zijn kies ik voor Assad.
pi_153300483
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:35 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat er gemarteld is. Maar wees even reëel.. in welk arabisch land word er niet gemarteld?
Goed punt, maar meer dan verbazing over het martelen, meer het waarom.

quote:
Kijk bahrein even als voorbeeld. De meerderheid word daar nog steeds kapot geschoten. Er zijn buitenlandse legers op ze af gestuurd. Deze mensen bleven vreedzaam en hebben niet 1 kogel teruggeschoten. De "syriers" belden gelijk met elke terreurorganisatie en buitenlandse mogendheid die ze konden vinden. Dan raak je alle legitimiteit kwijt vind ik. Vooral als je daarna vredesgesprekken blijft boycotten.
Maar dan doe je alsof er maar een georganiseerd vertegenwoordigend Syrisch oppositie was die het heeft verknald, no? Zou het daar niet mee eens kunnen zijn, begrijp dat als je een kat in nauw bent je rare sprongen gaat maken, zelfs die je tegen je kunnen werken, maar dat valt niet echt als uniform handelen hard te maken. Uiteraard is de dood en onrecht wat een Syrier wordt aangedaan door een bloeddorstig tiran niet meer of minder waard dan wat er in Bahrain (is) gebeurd.
pi_153300484
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:37 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Onzin. Ibn Saud werd door niemand onderdrukt toen hij moordend en plunderend het arabisch schiereiland overnam.
Niet altijd uiteraard, maar hoe meer je mensen onderdrukt, hoe groter de kans voor extremisme.
pi_153300494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:39 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Als je even doorleest:

[..]

De rest is toekomst voorspellen.
pi_153300516
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:39 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De rest is toekomst voorspellen.
Hoezo toekomst voorspellen? Alsof er niet genoeg bewijzen zijn van minderheden die kapot worden gemaakt door die "FSA"
pi_153300528
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:37 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Zijn kop werd wel tentoongesteld in Istanbul.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2015 14:42:06 ]
pi_153300538
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goed punt, maar meer dan verbazing over het martelen, meer het waarom.

[..]

Maar dan doe je alsof er maar een georganiseerd vertegenwoordigend Syrisch oppositie was die het heeft verknald, no? Zou het daar niet mee eens kunnen zijn, begrijp dat als je een kat in nauw bent je rare sprongen gaat maken, zelfs die je tegen je kunnen werken, maar dat valt niet echt als uniform handelen hard te maken. Uiteraard is de dood en onrecht wat een Syrier wordt aangedaan door een bloeddorstig tiran niet meer of minder waard dan wat er in Bahrain (is) gebeurd.
álle syrische oppositiegroepen hebben geweigerd een politieke oplossing te vinden door de conferenties te boycotten. Dat is gewoon een feit. Dan ben je niet op zoek naar een oplossing en vrijheid, dan ben je op zoek naar de macht en niets midner dan de macht.
pi_153300560
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn kop werd wel tentoongesteld in Istanbul.
?
pi_153300601
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:42 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

álle syrische oppositiegroepen hebben geweigerd een politieke oplossing te vinden door de conferenties te boycotten. Dat is gewoon een feit.
Mwuah, dat is behoorlijk eenzijdig, Assad heeft zelf ook constant aangegeven niet te zullen aftreden terwijl hij vrolijk doorging met de bombardementen, dan is dat ook behoorlijk zinloos.
pi_153300614
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:43 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

?
(Abdullah) Ibn Saud werd gearresteerd door de Ottomaanse gouverneur van Egypte Muhammad Ali Pasha, die hem stuurde naar Istanbul, waar hij werd onthoofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2015 14:47:50 ]
pi_153300684
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, dat is behoorlijk eenzijdig, Assad heeft zelf ook constant aangegeven niet te zullen aftreden terwijl hij vrolijk doorging met de bombardementen, dan is dat ook behoorlijk zinloos.
Het is nooit zinloos om een politieke oplossing te zoeken.. Zeker niet wanneer er mensen aan het sterven zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

(Abdullah) Ibn Saud werd gearresteerd door de Ottomaanse gouverneur van Egypte Muhammad Ali Pasha, die hem stuurde naar Istanbul, waar hij werd onthoofd.
Dat was ná al zijn misdaden en zeker niet de reden dat hij de misdaden had gepleegd.
pi_153300717
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:49 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Het is nooit zinloos om een politieke oplossing te zoeken.. Zeker niet wanneer er mensen aan het sterven zijn.

Het is maar de vraag of er een politieke oplossing te vinden is zolang Assad op z'n plek zit,
volgens jou vast wel, volgens de oppositie vast niet, dan zal je ook andere uitgangspunten en benaderingen zien in hoe je er mee omgaat.
quote:
Dat was ná al zijn misdaden en zeker niet de reden dat hij de misdaden had gepleegd.
Jup.
pi_153300748
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of er een politieke oplossing te vinden is zolang Assad op z'n plek zit,
volgens jou vast wel, volgens de oppositie vast niet, dan zal je ook andere uitgangspunten en benaderingen zien in hoe je er mee omgaat.

Maakt niet uit, maar om het niet eens te proberen gaat wel erg ver..
pi_153300761
Desalniettemin blijft de vraag, is een Wahabitisch georiënteerd Syrië, beter of slechter dan Assadisch Syrië? Zou het niet weten op grond waarvan wel/niet.
pi_153300795
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:52 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Maakt niet uit, maar om het niet eens te proberen gaat wel erg ver..
Why, je gaat toch niets iets proberen waarvan de uitkomst al bekend is?
Je kunt beide kampen wel verwijten van tekortkomingen, zo kan je Assad ook wel verwijten dat hij het zover heeft laten komen door bombardementen en martelingen. Het conflict is niet in het parlement begonnen, het conflict is begonnen op straat.
pi_153300812
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:53 schreef Triggershot het volgende:
Desalniettemin blijft de vraag, is een Wahabitisch georiënteerd Syrië, beter of slechter dan Assadisch Syrië? Zou het niet weten op grond waarvan wel/niet.
Een wahhabistisch georienteerd syrie is alleen goed voor de wahhabieten in Syrie. Syrie heeft veel minderheden die allemaal onderdrukt worden. Het is maar wat je belangrijker vind. Dat mensen onderdrukt worden vanwege hun politieke overtuiging. Of dat ze onderdrukt worden vanwege hun afkomst, geloof of whatever.

Daar komt bij, als Syrie een terroristen staat word si dat slecht voor het hele midden oosten.
pi_153300828
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Why, je gaat toch niets iets proberen waarvan de uitkomst al bekend is?
Je kunt beide kampen wel verwijten van tekortkomingen, zo kan je Assad ook wel verwijten dat hij het zover heeft laten komen door bombardementen en martelingen. Het conflict is niet in het parlement begonnen, het conflict is begonnen op straat.
De uitkomst is nooit bekend, of heeft de fsa een glazen bol? In het begin ging Assad nog naar de protestanten om met ze te praten hè, zij pakten de wapens op.
pi_153300872
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:55 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Een wahhabistisch georienteerd syrie is alleen goed voor de wahhabieten in Syrie. Syrie heeft veel minderheden die allemaal onderdrukt worden. Het is maar wat je belangrijker vind. Dat mensen onderdrukt worden vanwege hun politieke overtuiging. Of dat ze onderdrukt worden vanwege hun afkomst, geloof of whatever.

Daar komt bij, als Syrie een terroristen staat word si dat slecht voor het hele midden oosten.
Ik zie het verschil serieus niet, een kogel door je kop omdat je meer vrijheid wilde of een kogel door je kop omdat je weigerde jizyah te betalen, beiden zijn vormen van onderdrukking en schending van basale mensenrechten. Kan niet zeggen dat de een beter is dan de ander, of erger.

Dat is een beetje het punt, hoezo 'als wordt'? Je zou al een punt kunnen maken dat Assad regime altijd al een terroristen staat is geweest, de acceptatie / verwerping daarvan zal per ideologisch achtergrond variëren.
pi_153300905
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zie het verschil serieus niet, een kogel door je kop omdat je meer vrijheid wilde of een kogel door je kop omdat je weigerde jizyah te betalen, beiden zijn vormen van onderdrukking en schending van basale mensenrechten. Kan niet zeggen dat de een beter is dan de ander, of erger.

Dat is een beetje het punt, hoezo 'als wordt'? Je zou al een punt kunnen maken dat Assad regime altijd al een terroristen staat is geweest, de acceptatie / verwerping daarvan zal per ideologisch achtergrond variëren.
Politieke overtuiging kan je voor kiezen. Je afkomst/geloof niet. Daar zit het verschil in.

Assad onderdrukte iedereen gelijk. Dat kan je van de oppositie niet verwachten. Daar komt bij dat al die terroristen van over de hele wereld daar nu ook zijn en van daaruit een probleem zullen vormen voor de rest van de regio.
pi_153300907
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:56 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

De uitkomst is nooit bekend, of heeft de fsa een glazen bol? In het begin ging Assad nog naar de protestanten om met ze te praten hè, zij pakten de wapens op.
Dat is een sterk staaltje eenzijdig propaganda van Assad en co, al dagen nadat de burgerprotesten begonnen doken er al video's van martelingen op.
pi_153300917
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is een sterk staaltje eenzijdig propaganda van Assad en co, al dagen nadat de burgerprotesten begonnen doken er al video's van martelingen op.
Martelingen zijn al tientallen jaren gaande... Sterker nog, ik ben ook een keer in een syrisch celletje beland omdat ik een foto maakte van het verkeerde gebouw. zo werken autoritaire regimes en dictaturen.

Alleen nu, nu er internationale steun en wapentoevoer is is het ineens erg.

Deze oorlog gaat niet meer om Syrie. Deze oorlog gaat om het westen en hun poppenkastregimes vs. het oosten en hun anti-westerse regimes.
pi_153300974
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:00 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Politieke overtuiging kan je voor kiezen. Je afkomst/geloof niet. Daar zit het verschil in.
Ik heb jou binnen 2 minuten een Soeniet gemaakt hoor, jij hetzelfde met mij als Sjiet, sneller dan lidmaatschap van een politiek partij. Afkomst maakt bij Jihadi's vrij weinig uit, ze zijn nog multicultureler dan de VN.

quote:
Assad onderdrukte iedereen gelijk. Dat kan je van de oppositie niet verwachten. Daar komt bij dat al die terroristen van over de hele wereld daar nu ook zijn en van daaruit een probleem zullen vormen voor de rest van de regio.
Dan laat je de honderdenduizenden Koerden weg die niet in zijn Baathistisch Arabisme viel natuurlijk. De terroristen zijn een groot probleem, true, maar Assad is in mijn ogen niet minder een problematisch terrorist.
pi_153301043
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:01 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Martelingen zijn al tientallen jaren gaande... Sterker nog, ik ben ook een keer in een syrisch celletje beland omdat ik een foto maakte van het verkeerde gebouw. zo werken autoritaire regimes en dictaturen.
Dan hebben we dat gemeen, nogmaals, martelingen zijn inderdaad niets nieuws, maar er wordt een beeld opgewekt dat Assad zo vredelievend zocht naar een pacifistisch zachtaardig oplossing vanaf het eerste moment, je vorige reactie zie ik als een variant daarvan, wat gewoon tegen andere feiten in gaat.

quote:
Alleen nu, nu er internationale steun en wapentoevoer is is het ineens erg.
Dan kan je natuurlijk ook zeggen dat Turkije en de VS pas zijn begonnen met wapentoevoer en steun nadat Assad zijn volk bleek bombarderen.
quote:
Deze oorlog gaat niet meer om Syrie. Deze oorlog gaat om het westen en hun poppenkastregimes vs. het oosten en hun anti-westerse regimes.
Ook dat is niets nieuws, vrijwel alle conflicten in het Midden Oosten gaan daarom, maar de interne strijd en wat beide partijen elkaar aandoen, daar valt toch wel met het grootste vinger naar te wijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2015 15:07:11 ]
pi_153301075
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb jou binnen 2 minuten een Soeniet gemaakt hoor, jij hetzelfde met mij als Sjiet, sneller dan lidmaatschap van een politiek partij. Afkomst maakt bij Jihadi's vrij weinig uit, ze zijn nog multicultureler dan de VN.

[..]

Dan laat je de honderdenduizenden Koerden weg die niet in zijn Baathistisch Arabisme viel natuurlijk. De terroristen zijn een groot probleem, true, maar Assad is in mijn ogen niet minder een problematisch terrorist.
Dat is een stukje terroristenpropaganda. Hoeveel mensen zijn er in Irak en Syrie onthoofd omdat ze Thulfiqar heten? Of omdat ze christen zijn? Dan kan je zijn bekeerd wat je wilt, ze geloven je toch niet.

De Koerden in Syrie hadden het onder Assad beter dan de Arabieren in Turkije.

En ik beweer ook niet dat Assad geen terrorist is en niet net zo een zware straf verdiend als de terroristen. Ik zeg alleen dat van alle strijdende partijen in Syrie, hij de minst erge is.

quote:
Dan hebben we dat gemeen, nogmaals, martelingen zijn inderdaad niets nieuws, maar er wordt een beeld opgewekt dat Assad zo vredelievend zocht naar een pacifistisch zachtaardig oplossing vanaf het eerste moment, je vorige reactie zie ik als een variant daarvan, wat gewoon tegen andere feiten in gaat.
Zo bedoelde ik het niet. Assad is politicus. Hij heeft geprobeerd een oplossing te vinden. Anders dan zijn vader die slachtpartijen in Homs aanrichtte.

quote:
Dan kan je natuurlijk ook zeggen dat Turkije en de VS pas zijn begonnen met wapentoevoer en steun nadat Assad zijn volk bleek bombarderen.
Dat is niet zo en dat weet je zelf ook. Steun is er vanuit het westen vanaf dag 1 geweest. Als rusland en China er niet waren geweest was Syrie allang al veranderd in Libie.
pi_153301204
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:08 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Dat is een stukje terroristenpropaganda. Hoeveel mensen zijn er in Irak en Syrie onthoofd omdat ze Thulfiqar heten? Of omdat ze christen zijn? Dan kan je zijn bekeerd wat je wilt, ze geloven je toch niet.
Als ze achterdochtig en argwanend zijn, maakt het geen reet meer uit wat je bent hoor, voor hetzelfde geld is het een Britse Jihadi die een Arabische Jihadi dood, of een Antilliaanse die een Indonesische doodt.

quote:
De Koerden in Syrie hadden het onder Assad beter dan de Arabieren in Turkije.
Whut? :D
Heb je wel enig idee wat de Koerden door Assad allemaal is aangedaan? Als je nou een vergelijking maakte tussen Kemalistisch Turkije en de Koerden en Assadisch Syrie en de Koerden zou ik zeggen je hebt gelijk, maar met de Arabieren in Turkije is minimaal conflict geweest, de Turkse assimilatiepolitiek en culturele onderdrukking was vooral gericht op Koerden, geen enkel andere minderheid kan daar een vergelijkbare claim op maken.
quote:
En ik beweer ook niet dat Assad geen terrorist is en niet net zo een zware straf verdiend als de terroristen. Ik zeg alleen dat van alle strijdende partijen in Syrie, hij de minst erge is.
I know, maar op grond van, daar ben ik niet overtuigend van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')