Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
Fabels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Op maandag 1 juni 2015 16:48 schreef CrunchySelf het volgende: Lief dagboek, het is 16:48, ik zit nu ongeveer 4 en half uur zonder voedsel. De honger begint te komen, ETA tot voedsel is nog 1 en 30 minuten.
Fml.
Arme crunch, wat doe je jezelf aan!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
Inderdaad, zo kan ik het ook. Zeker ook zo eentje die de weekboodschappen doet en alle foute dingen apart afrekent en in de auto alvast op eet onderweg naar huis.
Overigens dit keer vroeg gegeten, druk avondprogramma. Lekker stoofvlees op.
Op maandag 1 juni 2015 17:07 schreef Lastpost het volgende: Inderdaad, zo kan ik het ook. Zeker ook zo eentje die de weekboodschappen doet en alle foute dingen apart afrekent en in de auto alvast op eet onderweg naar huis.
stoofvlees
Op maandag 1 juni 2015 17:07 schreef Lastpost het volgende: Inderdaad, zo kan ik het ook. Zeker ook zo eentje die de weekboodschappen doet en alle foute dingen apart afrekent en in de auto alvast op eet onderweg naar huis.
Zoeentje die hapje hier hapje daar doet, en niet trackt. Wat niet in MFP staat heb ik ook niet gegeten zeg maar
Zou me niks verbazen! Ik heb zijn haar gezien, dat kan nooit een net persoon zijn!
Op maandag 1 juni 2015 16:48 schreef CrunchySelf het volgende: Lief dagboek, het is 16:48, ik zit nu ongeveer 4 en half uur zonder voedsel. De honger begint te komen, ETA tot voedsel is nog 1 en 30 minuten.
De Fastfoodketen beantwoordt daarmee naar eigen zeggen aan de toenemende vraag van mensen met coeliakie, de auto-immuunziekte waaraan naar schatting 1 procent van de Nederlandse bevolking lijdt.
_!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
ja alleen de meeste mensen die gluten mijden doen dat vanwege afvallen en gezondheid enzo.. Maar dan ga je niet naar de mac? Wel tof voor die 1% die het dus wel echt heeft, kun je weer eens maccen
ja alleen de meeste mensen die gluten mijden doen dat vanwege afvallen en gezondheid enzo.. Maar dan ga je niet naar de mac? Wel tof voor die 1% die het dus wel echt heeft, kun je weer eens maccen
Dat is het enige voordeel.. die 1% mensen hebben nu veel meer keuze. Vriendin van mij heeft het serieus (ja, ik heb gewoon gevraagd of het echt was ) en ze gaf ook aan dat er een hoop producten worden verkocht met GEEN GLUTEN!! terwijl het oorspronkelijke product sowieso geen gluten bevat Dus loopt ze naar een ander schap waar het gewone product staat (dus zonder GLUTENVRIJ!!!) en haalt die voor 1/3e van de prijs
Dat is het enige voordeel.. die 1% mensen hebben nu veel meer keuze. Vriendin van mij heeft het serieus (ja, ik heb gewoon gevraagd of het echt was ) en ze gaf ook aan dat er een hoop producten worden verkocht met GEEN GLUTEN!! terwijl het oorspronkelijke product sowieso geen gluten bevat Dus loopt ze naar een ander schap waar het gewone product staat (dus zonder GLUTENVRIJ!!!) en haalt die voor 1/3e van de prijs
ja echt en al die huppelkutjes maar kopen! Lijkt me wel een voordeel alsnog volgens mij komen er steeds meer producten op de markt door die hype!
En supps nemen... doe je dat je rest van je leven of haal je het liever uit normale ingredienten?
Zo, heiliger als de paus.. wokkels en een flesje bier
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Nou snap ik echt niet dat mensen naar de Mc gaan... Ga dan gewoon naar de cafetaria? zoveel meer smaak, meer keuze, ietsjes goedkoper. maar gewoon lekkerder? Maar ik mag niet oordelen want ik hou van wokvreetschuren
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Op maandag 1 juni 2015 22:44 schreef uniekhoorn het volgende: Nou snap ik echt niet dat mensen naar de Mc gaan... Ga dan gewoon naar de cafetaria? zoveel meer smaak, meer keuze, ietsjes goedkoper. maar gewoon lekkerder? Maar ik mag niet oordelen want ik hou van wokvreetschuren
Kinderen he..... Alhoewel ik ook wel gasten ken die het echt lekker vinden.
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Kinderen he..... Alhoewel ik ook wel gasten ken die het echt lekker vinden.
Ja, reclame werkt. Maar niet alleen bij de Mc Het is allemaal een modeding
jaren geleden kon je de asperges niet kwijt aan veevoer, net zoals meiknollen ed. Spelt was niet te verkopen.
Lijstje: O: 2 brood met veul ham. Koffie S: Uur PT T: Shake met whey, kwark, perzik. L: Salade met tonijn. D: Heul veul zelfgemaakte kipshoarma met champignons, salade en een pitabroodje. T: Dunno.
O: brinta (flinke bak) T banaan als ik honger heb, heb in de ochtend vaak geen T L- havermout pannenkoekjes eens proberen T- watermeloen D- ik ga gehaktbrood maken; rundergehakt, aardappel, melk, wortel, erwtjes, ui T- toetje
En dan komt er ergens nog een latte machiato bovenop.. Koffie ik kan het vandaag wel gebruiken.
Ik maak in mijn lijstjes wel onderscheidt tussen S en B. En B is niet 3x de trap op lopen, maar wel bijv. 20 km fietsen of 10 km lopen.
In lijstjes zoals vandaag zet ik dat er niet in omdat het niet significant gaat zijn. Ik heb in de planning een km of 6 op de fiets en een km of 4 met de hond, dat is niet bijzonder, hoeft geen vermelding te hebben.
Lijstje van vandaag! O: 220 ml melk, 35 gr graanontbijt T: sinaasappel L: 4 x volkoren. Kipfilet, pindakaas T: banaan D: 200gr sperziebonen, 150 gr kipfilet en ? T: 200 gr kwark S: 3.33 km hardloop schema.
Ben ook vandaag weer de hele dag aan het werk dus vanavond na eten pas lopen.
Lijstje van vandaag! O: 220 ml melk, 35 gr graanontbijt T: sinaasappel L: 4 x volkoren. Kipfilet, pindakaas T: banaan D: 200gr sperziebonen, 150 gr kipfilet en ? T: 200 gr kwark S: 3.33 km hardloop schema.
Ben ook vandaag weer de hele dag aan het werk dus vanavond na eten pas lopen.
O: 250 gr. kwark met wat honing T1: banaantje L: 4 volkoren met smeerkaas T2: 175 gram kersen D: nog geen idee, 750 kcal gereserveerd S: als het goed is voetbaltraining, maar veld zal wel afgekeurd worden. Dus dan sportschool. T3: kwark met wat honing
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Lijstje: O: Proteïne pancakes T: Smoothie van yoghurt, aardbei en meloen L: Gewokte groenten met wat ketjap en sambal, gerookte kipfilet T: Magere kwark met pindapoeder en banaan D: Ik weet het nog niet S: Rondje hardlopen T: Depends on the macro's na D
B: van de trap af naar benee gelopen B: naar koelkast gelopen B: foon aan lader gedaan lader lag boven B: weer naar benee O: 3x kwarktaart en supps B: borden op aanrecht gezet, 4 meter lopen B: pwo en supps uit kast gepakt 5 meter lopen B: naar auto lopen B: van parkeerplaats naar gym gelopen B: van kleedkamer naar zaal gelopen S:Lb
Tot nu toe
En stofzuigen En was ophangen (een soort up and down beweging immers)
Gaan zitten en opstaan van de bank.. Best pittig voor de bovenbenen.
Das gewoon squats! Hoop krachttraining!
Hier ook veel B vandaag, was opvouwen, katten kots van de muur wassen (ja hoe? ) Naar werk wandelen 5 minuten! op het werk drinken pakken en evenzovaak plassen! Straks terugwandelen naar huis.
B: van de trap af naar benee gelopen B: naar koelkast gelopen B: foon aan lader gedaan lader lag boven B: weer naar benee O: 3x kwarktaart en supps B: borden op aanrecht gezet, 4 meter lopen B: pwo en supps uit kast gepakt 5 meter lopen B: naar auto lopen B: van parkeerplaats naar gym gelopen B: van kleedkamer naar zaal gelopen S:Lb
Tot nu toe
Oh ja lader pakken heb ik ook nog gedaan. Maar moest nog een keer op en neer want kwam beneden met een mand vuil was en was mijn lader vergeten.
[ Bericht 8% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 02-06-2015 10:28:00 ]
Hier ook veel B vandaag, was opvouwen, katten kots van de muur wassen (ja hoe? ) Naar werk wandelen 5 minuten! op het werk drinken pakken en evenzovaak plassen! Straks terugwandelen naar huis.
Oei.. Uhm blue wonder? Dat werkt bij mij meestal wel. En wonder sponsje.
Op dinsdag 2 juni 2015 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ben alvast maar aan het avondeten begonnen. Wortel snijden enzo. Scheelt straks weer. Heb er zin in
Maar goed, wijk aan zee kut, dus verder zoeken naar luxe hotel waarbij hond mee mag
Boeie soms is fout leuk joh! Wij sliepen tijdje terug in een hotel wat ook deels verzorgingstehuis was. Zaten we tussen allemaal bejaarden Was vet mooi hotel en ontbijt enzo was gewoon apart en vet lekker. Nou prima verblijf gehad hoor
Ligt eraan wat voor pannenkoek het is Post je recept eens
Havermout 35 gr Melk 60 ml Ei 1 Banaan 1 Kaneel 1el Bakpoeder 1 tl En een beetje olijfolie voor in de pan. Antiaanbaklaag is niet alles meer en wil geen nieuwe pannen ivm nu op gas koken en straks op inductie
Havermout 35 gr Melk 60 ml Ei 1 Banaan 1 Kaneel 1el Bakpoeder 1 tl En een beetje olijfolie voor in de pan. Antiaanbaklaag is niet alles meer en wil geen nieuwe pannen ivm nu op gas koken en straks op inductie
Havermout 35 gr Melk 60 ml Ei 1 Banaan 1 Kaneel 1el Bakpoeder 1 tl En een beetje olijfolie voor in de pan. Antiaanbaklaag us niet alles meer en wil geen nieuwe pannen ivm nu op gas koken en straks op inductie
Waarom vind je het raar dat dit onder gezond valt? Dit is een verantwoord tussendoortje (gezond alternatief )
Dat zal dan Als je vanmorgen een kommetje havermout met melk (en een beetje kaneel) had gegeten samen met een banaan, was dat ook prima. Nu heb je het gewoon bij elkaar geflikkerd
Dat zal dan Als je vanmorgen een kommetje havermout met melk (en een beetje kaneel) had gegeten samen met een banaan, was dat ook prima. Nu heb je het gewoon bij elkaar geflikkerd
Ja is gewoon het woord hoor haha. Ben wel benieuwd het ruikt hier nu heerlijk naar kaneel en banaan
het was pas fout geweest als je er pindakaas bij of doorheen had gedaan
Vriendin van me is ook aan het afvallen en eet zo'n 1200 calorieën per dag met een gewicht van 70 en een lengte van 1,70. Verder sport ze ook. Dat is toch veel te weinig of heb ik het mis?
Op dinsdag 2 juni 2015 14:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Vriendin van me is ook aan het afvallen en eet zo'n 1200 calorieën per dag met een gewicht van 70 en een lengte van 1,70. Verder sport ze ook. Dat is toch veel te weinig of heb ik het mis?
Op dinsdag 2 juni 2015 14:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Vriendin van me is ook aan het afvallen en eet zo'n 1200 calorieën per dag met een gewicht van 70 en een lengte van 1,70. Verder sport ze ook. Dat is toch veel te weinig of heb ik het mis?
ja dat is zeer weinig. Mja helaas doen veel mensen het zo omdat het lekker snel gaat.
Laat Q het maar niet horen
1200 is veel te weinig
Nee, je hebt gelijk, dat is te weinig. Zelfs als ze niet zou sporten is het te weinig.
Ja, wilde eigenlijk aan de boeken beginnen omdat daar toch wat meer details in staan En de komende tijd zit ik in veel situaties waarbij ik lekker kan lezen, dus dat is perfect
Ja, wilde eigenlijk aan de boeken beginnen omdat daar toch wat meer details in staan En de komende tijd zit ik in veel situaties waarbij ik lekker kan lezen, dus dat is perfect
Dat heb ik ook begrepen, alleen ik lees eigenlijk nooit
Succes, ik ben ergens halverwege deel twee de leeslust verloren. Wat een draken van boeken. (En ik lees best graag, dus dat is niet direct het probleem. )
Straks eindelijk mijn broodje, brood was op.
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Succes, ik ben ergens halverwege deel twee de leeslust verloren. Wat een draken van boeken. (En ik lees best graag, dus dat is niet direct het probleem. )
Het is te weinig, maar starvatation mode bestaat niet.
quote:
Starvation mode, according to the above definition, is for all practical intents and purposes a myth. It seems to have originated from the Minnesota Starvation Experiment[1], where participants were given 50% of their maintenance calories for months. They lost weight until their body simply had no source for ample calories (fat storage or food intake).
The notion that weight loss can be outright halted secondary to caloric restriction is currently unsupported, although a reduction of metabolic rate may occur. The process of losing weight itself can reduce caloric expenditure as all tissue requires some energy to exist, and most of the reduction in energy expenditure from weight loss can be accounted for from this.[2]
In regards to case studies, there is one recorded report of an obese man fasting for 382 days (medically supervised) which was associated with a lowered metabolic rate but not a cessation of weight loss due to it.[3]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Dat ik at vanmorgen 3 stukken taart als O
Pannenkoeken (voor morgen en overmorgen ontbijt), rabarbermoes (zonder teringveel suiker, voor op de pannenkoeken), tonijnsalade (voor morgen), kipshoarma voor vanavond met een salade, restje morgen voor lunch.
Wat snij-prep-dingen zodat ik van de week makkelijk salades in elkaar kan stampen.
Pannenkoeken (voor morgen en overmorgen ontbijt), rabarbermoes (zonder teringveel suiker, voor op de pannenkoeken), tonijnsalade (voor morgen), kipshoarma voor vanavond met een salade, restje morgen voor lunch.
Wat snij-prep-dingen zodat ik van de week makkelijk salades in elkaar kan stampen.
Nice kipshoarma
Ach, de eerste brief was wel lachwekkend.. "we komen langs om de afspraak te bevestigen".. erm.. Wanneer dan? Uiteindelijk even gebeld om te bevestigen dat ik er niet de hele dag ben.. maar dat was geen probleem..
Ach, de eerste brief was wel lachwekkend.. "we komen langs om de afspraak te bevestigen".. erm.. Wanneer dan? Uiteindelijk even gebeld om te bevestigen dat ik er niet de hele dag ben.. maar dat was geen probleem..
Ehhh... hoe?
Creatieve manier van afspraken maken wel.
Trek. Nog ongeveer een half uurtje tot mijn andijviestamppot.
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Trek. Nog ongeveer een half uurtje tot mijn andijviestamppot.
Ja, en dan ook nog eens een brief met allemaal spelfouten. Heb toch wel even gedacht dat dit mogelijk inbrekers waren Maar het bleek wel legitiem te zijn
Ja, en dan ook nog eens een brief met allemaal spelfouten. Heb toch wel even gedacht dat dit mogelijk inbrekers waren Maar het bleek wel legitiem te zijn
Wat slecht
Dat tekenen voor ontvangst is ook een lachertje, mijn pakketbezorger moet ik het zelf vragen want anders schrijft ze gewoon mijn voornaam op zodra ze weer in die bus zit. Wil stiekem niet eens weten wat ze doet als ik er een keertje toevallig niet ben.
Op dinsdag 2 juni 2015 18:01 schreef Lastpost het volgende: Dat tekenen voor ontvangst is ook een lachertje, mijn pakketbezorger moet ik het zelf vragen want anders schrijft ze gewoon mijn voornaam op zodra ze weer in die bus zit. Wil stiekem niet eens weten wat ze doet als ik er een keertje toevallig niet ben.
De pakketten worden hier gewoon voor de deur gezet als we er niet zijn... ook hij tekend zelf. Heb wel eens gedacht bel een bedrijf dat ik niks heb ontvangen, hij heeft immers mijn handtekening vervalst..
De pakketten worden hier gewoon voor de deur gezet als we er niet zijn... ook hij tekend zelf. Heb wel eens gedacht bel een bedrijf dat ik niks heb ontvangen, hij heeft immers mijn handtekening vervalst..
Ze hebben wel eens een pakketje door m'n raam gegooid