ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 31-05-2015 18:19:53 ]
de foto is van de treinbrand in Abcoude. niet grappig. oorzaak zou kortsluiting in de snelschakelaar zijn geweest. op de dag zelf zijn 3 jongens aangehouden welke werden verdacht van brandstichting met vuurwerk. dit bleek later niet juist.
de uitstroom van Mat 64 is op stoom. op de dijksgracht staat serieus veel Mat en op de zaanstraat idem dito. er is zelfs een halve Plan V te zien op zaanstraat, de andere helft lijkt op de dijksgracht te staan. met dit tempo lijkt mij dat er vaart gemaakt mag worden met de herintrede van DDM
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Te Amsterdam staat de 243 naar Hannover met +60 aangekondigd. Ben benieuwd hoe ze die binnen 5 minuten wegkrijgen. Om 19:56 staat de 1700 nog aan de Sloterdijk zijde vast tegen de trein.
Op zondag 31 mei 2015 19:56 schreef b2py het volgende: Te Amsterdam staat de 243 naar Hannover met +60 aangekondigd. Ben benieuwd hoe ze die binnen 5 minuten wegkrijgen. Om 19:56 staat de 1700 nog aan de Sloterdijk zijde vast tegen de trein.
Extra loc aan de andere kant en die andere loc er gewoon achteraan laten hobbelen.
Nadat op vrijdag deze chartertrein (ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van ICT-bedrijf Odin uit Hengelo) de mensen naar Antwerpen had gebracht, bracht hij op zondag de reizigers als trein 13903 weer terug naar Hengelo. Opnieuw liep loc 2862 in Oldenzaal om de rijtuigen (3x I10, een Bar/Disco, een restauratierijtuig en nog 2x I10), om zo aan de terugreis als trein 13904 naar Vorst te kunnen beginnen. Hier staat de trein te wachten op een veilig sein, dat een half uur later gegeven zou gaan worden
DB Schenker-loc 6464 sleept een IC Berlijn-stam Amersfoort binnen. De trein met loc 1746 op dat moment voorop had eerder deze dag als trein 141 (Amsterdam-Berlijn) een aanrijding met een persoon tussen Amersfoort en Apeldoorn. Bijna vijf uur nadat de trein uit Amersfoort vertrok was hij leeg weer terug. De 6464 werd na aankomst vervangen door loc 1739, waarmee de trein naar Amsterdam vertrokken is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik denk dat die vanuit Amsterdam is gekomen, terwijl de sleeploc in Amersfoort staat. Ook zit daar een machinist op, die voor die 1700 nog eerst geregeld moet worden. Lijkt me dus gewoon een kwestie van snelheid om die 6400 te sturen...
Overigens een toevalstreffer dit: ik kwam toevallig net aan in Amersfoort voor een vergadering toen ik hem zag binnenkomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanaf vandaag in dienst: de nieuwe fly-over te Amsterdam Riekerpolder
Voor de oplettende kijker: de treinen rijden inderdaad linkerspoor over die flyover, vandaar dat de sprinter Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp tot Sloterdijk rijdt en de ICDirect 1x/uur
Op maandag 1 juni 2015 10:07 schreef dennistd het volgende: De oude fly-over is nu dus buiten gebruik, waardoor er vanaf Lelylaan linkerspoor gereden moet worden?
Ja, en dan vlak na riekerpolder al één spoor naar rechts en in de schipholtunnel het tweede spoor naar rechts mocht dat nodig zijn.
Voor de oplettende kijker: de treinen rijden inderdaad linkerspoor over die flyover, vandaar dat de sprinter Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp tot Sloterdijk rijdt en de ICDirect 1x/uur
Op maandag 1 juni 2015 10:31 schreef boriq het volgende: Dit is hoe men communiceert over het feit dat de ICDirect 1x/uur rijdt en alleen tussen Breda en Schiphol
En dan een melding op de CTA's (of hoe die krengen tegenwoordig ook mogen heten) "zie incheckpaal"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 1 juni 2015 10:31 schreef boriq het volgende: Dit is hoe men communiceert over het feit dat de ICDirect 1x/uur rijdt en alleen tussen Breda en Schiphol
logisch toch? aangezien die dingen gelijk bovenaan de trap staan zien de mensen het daar het eerst iig diegene die gebruik maken van de toeslagpaal. zien ze het iig voordat ze de toeslag op de kaart gezet hebben
Lekkere uitspraak van Tinus Jonkers (Lloyds Register Rail Europe) over de werkwijze van Fles zijn grote vrienden in Italië.
Alleen als er inspectie was, was het druk in de fabriek en werden alle eisen nageleefd. Daarbuiten liepen er veel minder mensen rond en werd er minder druk aan de stellen gesleuteld.
Helemaal onbekend in Limburg is Arriva niet, want het bedrijf heeft eind jaren '90 na de overname van Vancom enkele buslijnen in Zuid-Limburg geëxploiteerd voordat deze overgedaan werden aan Limex dat nu opereert onder de naam: Veolia
Zeer slecht nieuws voor de reiziger. De beste straf voor Abellio was de concessie uitvoeren zoals geboden maar dan voor een 10% lagere vergoeding. Dan had de reiziger (en de provincie) er voordeel bij gehad, de enige winnaar nu is Arriva...
Zeer slecht nieuws voor de reiziger. De beste straf voor Abellio was de concessie uitvoeren zoals geboden maar dan voor een 10% lagere vergoeding. Dan had de reiziger (en de provincie) er voordeel bij gehad, de enige winnaar nu is Arriva...
en zoiets mag dus weer niet
Ik ben wel benieuwd naar het bod van Arriva. Heb geen idee hoe ik het in moet schatten ten opzichte van dat van Abellio, behalve dan dat het veel lager gewaardeerd werd.
Op maandag 1 juni 2015 15:58 schreef Peterselieman het volgende: Voor de liefhebbers: een setje schommelboten onderweg naar Den Helder heeft tussen Wolfheze en Oosterbeek de bovenleiding naar beneden gehaald.
Mevr. Bork meldde me het zo even vanuit Arnhem, dat het wat later werd vandaag
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
"Veolia eist dat de aanbesteding wordt overgedaan vanwege malafide praktijken bij NS" En de eigen medewerker even vergeten? Wat een hondekoppen daar, echt niet te filmen
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Om dat te beoordelen heb je een glazen bol nodig. Wat blijkt Arriva in 2025 te hebben gepresteerd? Wat blijkt Qbuzz/Abellio in 2025 te hebben gepresteerd?
Punt is wel, dat Qbuzz/Abellio zijn toevlucht nam tot fraude/bedrijfsspionage om te komen tot een bod dat te mooi is om waar te zijn. Dat geeft weinig vertrouwen.
Dat afwegende: liever een iets minder mooi bod, dat wordt uitgevoerd, dan een prachtbod met jaren gezeik omdat het niet haalbaar bleek.
Dat afwegende: liever een iets minder mooi bod, dat wordt uitgevoerd, dan een prachtbod met jaren gezeik omdat het niet haalbaar bleek.
quote:
Om dat te beoordelen heb je een glazen bol nodig. Wat blijkt Arriva in 2025 te hebben gepresteerd? Wat blijkt Qbuzz/Abellio in 2025 te hebben gepresteerd?
Dus. Beetje consequent blijven alstublieft.
Op maandag 1 juni 2015 17:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: "Veolia eist dat de aanbesteding wordt overgedaan vanwege malafide praktijken bij NS" En de eigen medewerker even vergeten? Wat een hondekoppen daar, echt niet te filmen
Op maandag 1 juni 2015 17:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: "Veolia eist dat de aanbesteding wordt overgedaan vanwege malafide praktijken bij NS" En de eigen medewerker even vergeten? Wat een hondekoppen daar, echt niet te filmen
Veolia heeft aangifte gedaan tegen die oud-directeur.
Veolia heeft aangifte gedaan tegen die oud-directeur.
Wat is je punt precies? NS heeft toch ook aangifte gedaan? Maakt dat alles goed dan? Nee Veolia is gewoon een hypocriet kutbedrijf en LaGeirse liet dat ook weer overduidelijk blijken met zijn domme tweets tijdens de verhoren waarbij hij weer heel eventjes de gigantische problemen vergat die hij veroorzaakt heeft in Zuid-Limburg.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je het nooit zeker kan weten. Maar fingerspitzengefühl kan wel een indicatie zijn. Dat bod van Qbuzz/Abellio deugde niet, en dat is slecht nieuws.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je het nooit zeker kan weten. Maar fingerspitzengefühl kan wel een indicatie zijn. Dat bod van Qbuzz/Abellio deugde niet, en dat is slecht nieuws.
Daar ben ik het niet mee eens. Het enige dat we weten is dat de informatie die Abellio heeft gebruikt om het bod mee op te stellen, op onrechtmatige wijze is verkregen.
Daar ben ik het niet mee eens. Het enige dat we weten is dat de informatie die Abellio heeft gebruikt om het bod mee op te stellen, op onrechtmatige wijze is verkregen.
dit en daar wordt Abellio waarschijnlijk op afgerekend.
Zag trouwens vrijdag langs de A12 een lok staan die ik niet herkende. Staat er al minstens een week, en dag en nacht bewaking erbij. Wat is daar de gedachten achter?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 1 juni 2015 17:41 schreef Fiorano het volgende: Zag trouwens vrijdag langs de A12 een lok staan die ik niet herkende. Staat er al minstens een week, en dag en nacht bewaking erbij. Wat is daar de gedachten achter?
Op maandag 1 juni 2015 17:41 schreef Fiorano het volgende: Zag trouwens vrijdag langs de A12 een lok staan die ik niet herkende. Staat er al minstens een week, en dag en nacht bewaking erbij. Wat is daar de gedachten achter?
Die bewaking is waarschijnlijk omdat het ding al in de eerste nacht onder handen is genomen door "kunstenaars".
Hoezo deugde niet? Als in: te mooi om waar te zijn? Dan nodig ik je van harte uit om een keer met wat concreets te komen in plaats van dat geroeptoeter. We weten dat je NS een kutbedrijf vindt en dat Arriva Herr Gott selber is. Of heeft een rood-witte of groen-witte regenjas toevallig 7000 euro gedoneerd in een steegje?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hoezo deugde niet? Als in: te mooi om waar te zijn? Dan nodig ik je van harte uit om een keer met wat concreets te komen in plaats van dat geroeptoeter. We weten dat je NS een kutbedrijf vindt en dat Arriva Herr Gott selber is. Of heeft een rood-witte of groen-witte regenjas toevallig 7000 euro gedoneerd in een steegje?
Tja Maatschappij voor beter OV Nederland staat vol met onwaarheden en zure stukjes over NS. Maar als je google gebruikt hoe Arriva presteert als het om het busvervoer gaat dan weet je het wel. Neem alleen al Malta. De buschauffeurs van Veolia hebben nu ook al slapeloze nachten.
Tja Maatschappij voor beter OV Nederland staat vol met onwaarheden en zure stukjes over NS. Maar als je google gebruikt hoe Arriva presteert als het om het busvervoer gaat dan weet je het wel. Neem alleen al Malta. De buschauffeurs van Veolia hebben nu ook al slapeloze nachten.
Nee jongens we zien het ALLEMAAL verkeerd. Zo werkt dat eah.
Je kunt Malta niet zomaar vergelijken met hier. Sterker nog, Arriva heeft hier in Nederland een aantal concessies waar het reizigersoordeel zeer hoog is, maar ook een aantal waar het relatief wat minder loopt.
Je kunt Malta niet zomaar vergelijken met hier. Sterker nog, Arriva heeft hier in Nederland een aantal concessies waar het reizigersoordeel zeer hoog is, maar ook een aantal waar het relatief wat minder loopt.
Dat is volgens mij niet het punt.
Maakt het wat uit wat er met Arriva op Malta aan de hand is?
Ik kan ook wel gaan roepen dat er iets mis is met de staatsspoorwegen in Albanië als argument voor privatisering, maar dat slaat in principe ook nergens op.
Op maandag 1 juni 2015 19:37 schreef Igen het volgende: Maakt het wat uit wat er met Arriva op Malta aan de hand is?
Ik kan ook wel gaan roepen dat er iets mis is met de staatsspoorwegen in Albanië als argument voor privatisering, maar dat slaat in principe ook nergens op.
Ook in Nederland. Maar helaas daar vindt je niets van terug bij OV. Daarbij zegt het wel iets over de strategie van dit soort prijsvechters(als het om Malta gaat en andere landen).
[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 01-06-2015 19:48:46 ]
Ja hallo. Abellio wordt het in buitenland ook enorm geroemd maar dat vinden we blijkbaar ook niet kunnen.
Iig, Ik vind dat Duvel gelijkt heeft en dat de klant lekker weer in zijn aars geneukt wordt met een kutter aanbod van een werkgever waar de meeste werknemers ook niet zo tevreden over zijn.
Iig, Ik vind dat Duvel gelijkt heeft en dat de klant lekker weer in zijn aars geneukt wordt met een kutter aanbod van een werkgever waar de meeste werknemers ook niet zo tevreden over zijn.
maar je weet nog helemaal niet wat Arriva geboden heeft
Of het bod van NS/Qbuzz was een oorlogsvoerings-bod net zoals destijds bij de HSA, onrealistisch en onhaalbaar en een recept om op termijn problemen te krijgen. Net als trouwens met Veolia bij de huidige Limburg-concessie gebeurde.
Ik geloof dat het in Zweden gebruikelijk is om daarom sowieso én het hoogste én het laagste bod bij een aanbesteding bij voorbaat te schrappen.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2015 19:48:33 ]
Of het bod van NS/Qbuzz was een oorlogsvoerings-bod net zoals destijds bij de HSA, onrealistisch en onhaalbaar en een recept om op termijn problemen te krijgen. Net als trouwens met Veolia bij de huidige Limburg-concessie gebeurde.
Ik geloof dat het in Zweden gebruikelijk is om daarom sowieso én het hoogste én het laagste bod bij een aanbesteding bij voorbaat te schrappen.
Dan heb je helemaal geen aanbesteding bij 3 partijen dus..
Eh, hoogste en laagste bod slaat natuurlijk op het resultaat van de inhoudelijke beoordeling van elk aanbod hè. Ik neem aan volgens de "x% prijs, y% kwaliteit" die in de meeste aanbestedingen staat.
Door het uitsluiten van het 'beste' bod, dwing je bedrijven om realistisch te zijn. Wie met een onhaalbaar bod probeert tegen elke prijs te winnen, verliest automatisch, maar wie echt een slecht bod inlevert verliest ook. Best slim, vind ik.
Dus het maakt je niets uit of de klanten tevreden zullen zijn en het personeel. Mij maakt het ook niets uit wie het vervoer regelt. Maar ik word alleen zo moe van OV die steeds NS op de korrel neemt met onware en zure stukken. Daarbij zeg je wel dat Malta geen rol speelt, maar het zegt iets over de strategie van een onderneming. Daarbij had ik het niet alleen over Malta maar was ook Nederland bedoeld. Maar ja je wilt natuurlijk geen karakter moord plegen. Ik wens Arriva dan ook veel succes.
Mbt tot het doorspelen van informatie kun je niet anders concluderen dat bij marktwerking info altijd uitgewisseld word bij het maken van een offerte, prijs etc. Zo wist ik als engineer van Jacobs precies wat een engineer van Tebodin opnam in zijn offerte en vaak ook de uren en prijs. Het is een netwerk van vrienden, ex-collega's etc. Zo gunde je nu en dan ook wel eens iets.
maar je weet nog helemaal niet wat Arriva geboden heeft
Niet het beste bod, blijkbaar.
Kijk, Limburg kan bijna niet anders dan Arriva laten winnen. Abellio heeft vals gespeeld, Veolia was bewust ongeldig. Abellio toch zijn gang laten gaan, beloont frauduleus gedrag. Een nieuwe aanbesteding geeft Veolia een onterechte nieuwe kans. Wat ze nu doen is ook qua aanbestedingsrecht waarschijnlijk verdedigbaar. Het blijft echter het minder goede bod, de reiziger betaalt de prijs. Er valt echt helemaal niets te juichen. Eigenlijk zou je Abellio de meerprijs van Arriva moeten laten betalen of zo.
Op maandag 1 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende: Je kan je ook afvragen of er niet iets mis is met de aanbesteding als je maar 2 geldige biedingen krijgt.
Haha, ja, ik kan je nu al vertellen wat de uitkomst is; - Bedrijven hebben geen zin in die kortlopende concessies van 5 jaar (deze is inderdaad veel langer maar nog steeds niet erg lang) - Bedrijven besluiten zich soms wel en soms niet op een bepaalde markt te storten - De voorwaarden zijn kut - Het Rijk en de decentrale overheden zijn idioot onbetrouwbaar
Mbt tot het doorspelen van informatie kun je niet anders concluderen dat bij marktwerking info altijd uitgewisseld word bij het maken van een offerte, prijs etc. Zo wist ik als engineer van Jacobs precies wat een engineer van Tebodin opnam in zijn offerte en vaak ook de uren en prijs. Het is een netwerk van vrienden, ex-collega's etc. Zo gunde je nu en dan ook wel eens iets.
Sorry, maar dat is niet de normale gang van zaken.
Of het bod van NS/Qbuzz was een oorlogsvoerings-bod net zoals destijds bij de HSA, onrealistisch en onhaalbaar en een recept om op termijn problemen te krijgen.
Dat is nou precies wat ik ook al meermalen heb gezegd. Maar ja, ik mag dat niet zeggen hier, want ik heb een hekel aan NS en ben een slaafse volger van FMN.
quote:
Net als trouwens met Veolia bij de huidige Limburg-concessie gebeurde.
Yep.
quote:
Op die manier worden ook in Nederland dingen aanbesteed. Onder meer door ProRail. Dus die verstandige aanpak is dichterbij dan je denkt.
Bedrijven hebben best wel interesse in kortlopende concessies, kijk maar naar al die franchises van hoogstens 3 jaar die je in Engeland ziet. Wat je dan niet moet verwachten is dat er een gloednieuwe vloot komt of dat er uberhaupt veel innovatie plaatsvindt, het is meer op de winkel passen.
Kijk, Limburg kan bijna niet anders dan Arriva laten winnen. Abellio heeft vals gespeeld, Veolia was bewust ongeldig. Abellio toch zijn gang laten gaan, beloont frauduleus gedrag. Een nieuwe aanbesteding geeft Veolia een onterechte nieuwe kans. Wat ze nu doen is ook qua aanbestedingsrecht waarschijnlijk verdedigbaar. Het blijft echter het minder goede bod, de reiziger betaalt de prijs. Er valt echt helemaal niets te juichen. Eigenlijk zou je Abellio de meerprijs van Arriva moeten laten betalen of zo.
Dat is wel duidelijk, maar je weet nog niet hoe anders het bod is.
quote:
Op maandag 1 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende: Je kan je ook afvragen of er niet iets mis is met de aanbesteding als je maar 2 geldige biedingen krijgt.
Dit is een goede vraag. Kennelijk zijn de voorwaarden en/of de schaalgrootte zodanig dat niet meer bedrijven interesse hebben
Dus het maakt je niets uit of de klanten tevreden zullen zijn en het personeel. Mij maakt het ook niets uit wie het vervoer regelt. Maar ik word alleen zo moe van OV die steeds NS op de korrel neemt met onware en zure stukken.
Aan de gerealiseerde klanttevredenheid kun je als opdrachtgever een bonus/malus hangen. Daarnaast kun je voor de klantvriendelijkheid van het aanbod (frequentie, openhouden servicepunten, toegankelijkheid/comfort materieel) in het bestek dingen schrijven waar je bij de beoordeling veel punten voor geeft.
Als je op voorbeterov.nl onwaarheden ziet staan, zoals je beweert, dan hoor ik dat graag. Wie beschuldigt, moet bewijzen.
Dat is nou precies wat ik ook al meermalen heb gezegd. Maar ja, ik mag dat niet zeggen hier, want ik heb een hekel aan NS en ben een slaafse volger van FMN.
Huilie. Je roept van alles zonder onderbouwing, en meestal contra NS. Vind je het dan raar dat dat dan een keer als een boemerang terugkomt?
Op maandag 1 juni 2015 01:59 schreef dennistd het volgende: terwijl de sleeploc in Amersfoort staat. Ook zit daar een machinist op, die voor die 1700 nog eerst geregeld moet worden.
Wegsleeploks zijn in deze periode niet meer permanent bemand. Het is een oproepdienst, dus de machinist moest waarschijnlijk nog van huis komen of waar hij dan maar was.
Dus dat betekend in principe dat de prijs naar Antwerpen verschilt per automaat?
Hoe bedoel je met verschilt per automaat? De automaat staat wel in de hal, dus vanaf het perron moet je altijd door de poortjes, en van buiten moet je ook door de poortjes naar de trein. Mag dus aannemen dat er een barcode bij zit. En je er uberhaupt kaartjes vanaf Roosendaal naar België kan kopen, en niet pas vanaf Essen
Waarbij over het algemeen best gesteld kan worden dat decentrale overheden de zaakjes beter voor elkaar hebben dan Het Rijk.
Ja omdat die 4 jaar met elkaar opgescheept zitten, hoe dan ook. Dat zorgt voor stabiliteit. Ik was zelfs niet blij toen Fortuyn 1 viel, ten eerste omdat ik van de LPF-ministers dagelijks onbedaarlijk moest huilen van het lachen maar meer nog omdat een stabiele politieke situatie zorgt voor stabiliteit in dit soort beleidsgebieden. En het maakt geen fuck uit of je rechts of links bent, roepen dat de regering weg moet omdat ze in de 1e kamer geen draagvlak hebben gaat straal in tegen het democratische principe van parlementaire vertegenwoordiging. Dan hadden de kiezers maar beter moeten nadenken toen ze in het stemhokje stonden.
En ja ik weet wel dat een groot gedeelte van de problemen bij bijvoorbeeld de HSL is ontstaan tijdens de twee meest stabiele kabinetten die we gehad hebben sinds WO2 maar ik wijt dat eerder aan andere zaken (zoals nieuwigheid bij het hele proces). Als we een minister/stas hadden gehad die vanaf 2002 stevig de touwtjes in handen gehad zouden hebben en niet iedere fucking 87 dagen afgelost zouden worden zou het niet half zo geëscaleerd zijn. En niet alleen daar, in heel veel dingen.
Gezien de omstandigheden (winnende bod bleek frauduleus) heeft Limburg het beste gedaan: de nummer 2 gekozen. Dat als zodanig vind ik verstandig.
Op je site schrijf je:
quote:
Arriva was met zijn inschrijving als tweede geëindigd, maar de winnende inschrijving, door Qbuzz/Abellio, bleek met hulp van fraude door bedrijfsspionage tot stand te zijn gekomen. Om die reden had Voor Beter OV er meermalen op aangedrongen, Qbuzz/Abellio de deur te wijzen.
Kun je aantonen dat de inbreng van de Veolia heeft bijgedragen aan het realiseren van de beste inschrijving?
Wel apart: Limburg krijgt op aandringen van Voor Beter OV minder goed OV.
Ja omdat die 4 jaar met elkaar opgescheept zitten, hoe dan ook. Dat zorgt voor stabiliteit. Ik was zelfs niet blij toen Fortuyn 1 viel, ten eerste omdat ik van de LPF-ministers dagelijks onbedaarlijk moest huilen van het lachen maar meer nog omdat een stabiele politieke situatie zorgt voor stabiliteit in dit soort beleidsgebieden. En het maakt geen fuck uit of je rechts of links bent, roepen dat de regering weg moet omdat ze in de 1e kamer geen draagvlak hebben gaat straal in tegen het democratische principe van parlementaire vertegenwoordiging. Dan hadden de kiezers maar beter moeten nadenken toen ze in het stemhokje stonden.
En ja ik weet wel dat een groot gedeelte van de problemen bij bijvoorbeeld de HSL is ontstaan tijdens de twee meest stabiele kabinetten die we gehad hebben sinds WO2 maar ik wijt dat eerder aan andere zaken (zoals nieuwigheid bij het hele proces). Als we een minister/stas hadden gehad die vanaf 2002 stevig de touwtjes in handen gehad zouden hebben en niet iedere fucking 87 dagen afgelost zouden worden zou het niet half zo geëscaleerd zijn. En niet alleen daar, in heel veel dingen.
Aan de gerealiseerde klanttevredenheid kun je als opdrachtgever een bonus/malus hangen. Daarnaast kun je voor de klantvriendelijkheid van het aanbod (frequentie, openhouden servicepunten, toegankelijkheid/comfort materieel) in het bestek dingen schrijven waar je bij de beoordeling veel punten voor geeft.
Als je op voorbeterov.nl onwaarheden ziet staan, zoals je beweert, dan hoor ik dat graag. Wie beschuldigt, moet bewijzen.
Neem de telerail discussie, agressie, werkdruk, schone treinen etc. Je neemt een loopje met de veiligheid. En het kwalijke is dat je het voor 95% over NS hebt. Andere vervoerders en Prorail en de overheid spelen nauwelijks een rol. Ik verwacht een totaal plaatje mbt tot het gehele OV vervoer maar dat ontbreekt.
Sorry, maar dat is niet de normale gang van zaken.
Dat is het ook niet. Maar helaas dat is de gang van zaken. En dan hebben we het hier over een concessie van 15 jaar. Dan word alles uit de kast gehaald door iedere partij. Dat heeft bijna niets meer met marktwerking te maken.
Op maandag 1 juni 2015 20:28 schreef greavy het volgende: Om 19:20 zijn in Wolfheze de DBS 6418 + de NSR 9404+9551 vertrokken naar Ede-Wageningen. Herstel van de bovenleiding duurt tot einde dienstregeling.
Nee, is klaar.
Op maandag 1 juni 2015 20:20 schreef Duvel het volgende: Wel apart: Limburg krijgt op aandringen van Voor Beter OV minder goed OV.
Ik snap helemaal wat je bedoelt maar ik denk ook dat we niet ál te moeilijk moeten doen hierover. Iedereen verdient een tweede kans en ik denk oprecht dat NS hier zelf ook gigantisch van geschrokken is. Maar dat betekent niet dat je dan maar de regels overboord moet flikkeren. Lastig lastig. Beste voor de reiziger? Jazeker, maar als dat betekent dat we om die reden dan maar allemaal mogen gaan frauderen dan tja. Gelukkig heb ik geen rechten gestudeerd.
Mag ik heel eerlijk zijn: Ik stop als machinist als ze dat gaan invoeren. Onveilig, slaapverwekkend, automatisme, niet inzetbaar op andere baanvakken bij calamiteiten. En heb je de pech dat je toevallig op een stuk moet rijden waar veel agressie heerst en je collega heeft het mooie baanvak dan weet je het wel.
Mensen die zelf geen trein rijden zullen dit nooit snappen. Voor een aantal dagen bij een winterdienstregeling en slecht weer prima.
Dat is het ook niet. Maar helaas dat is de gang van zaken. En dan hebben we het hier over een concessie van 15 jaar. Dan word alles uit de kast gehaald door iedere partij. Dat heeft bijna niets meer met marktwerking te maken.
Het is een gigantische concessie. Misschien was het, achteraf gezien, verstandiger om de boel op te knippen in een aantal kleinere concessies waarbij naar Duits model de boel wordt gecoördineerd.
Dat is een uitspraak die je dus niet kan doen. En als iemand die pretendeert een maatschappelijk partner te zijn kan je dat echt niet maken tot er meer duidelijk is. En dat heb ik eerder gezegd in iets heftigere bewoordingen maar waar het op neerkomt is; Als je serieus wil worden genomen dan moet je serieus handelen en niet als een PVV'er gaan roepen dat een boerka verboden moet zijn maar een integraalhelm moet kunnen.
Ik snap helemaal wat je bedoelt maar ik denk ook dat we niet ál te moeilijk moeten doen hierover. Iedereen verdient een tweede kans en ik denk oprecht dat NS hier zelf ook gigantisch van geschrokken is. Maar dat betekent niet dat je dan maar de regels overboord moet flikkeren. Lastig lastig. Beste voor de reiziger? Jazeker, maar als dat betekent dat we om die reden dan maar allemaal mogen gaan frauderen dan tja. Gelukkig heb ik geen rechten gestudeerd.
Ik denk dat wat nu gebeurt aanbestedingstechnisch de enige realistische oplossing is. Maar het is de minst slechte van drie kwaden. En daarom snap ik het gejuich ook niet.
Mag ik heel eerlijk zijn: Ik stop als machinist als ze dat gaan invoeren.
Dat lijkt me de beste oplossing voor iedereen, als ik je redeneren zo lees. Het gaat bij lokale vervoerders ook best goed, net als bij goederenvervoerders.
quote:
Mensen die zelf geen trein rijden zullen dit nooit snappen.
Dat zijn je klanten. Live with it.
Het is een gigantische concessie. Misschien was het, achteraf gezien, verstandiger om de boel op te knippen in een aantal kleinere concessies waarbij naar Duits model de boel wordt gecoördineerd.
Zoiets ja. Voor een Syntus is de concessie veel en veel te groot om mee te kunnen doen.
Dat is nu al. Dus dat speelt geen rol. Waar het hier om gaat is een baanvak.
Mja, aan de andere kant: is het bijvoorbeeld normaal dat de stoptrein Utrecht - Tiel uitvalt omdat er een stremming bij Meppel is? Of zoals vandaag de pendel naar Woerden die eruit geknikkerd is door een verstoring elders?
Ik denk dat wat nu gebeurt aanbestedingstechnisch de enige realistische oplossing is. Maar het is de minst slechte van drie kwaden. En daarom snap ik het gejuich ook niet.
Mja, aan de andere kant: is het bijvoorbeeld normaal dat de stoptrein Utrecht - Tiel uitvalt omdat er een stremming bij Meppel is? Of zoals vandaag de pendel naar Woerden die eruit geknikkerd is door een verstoring elders?
Nou ja ik weet niet waarom de sprinter Utrecht-Tiel uitvalt omdat er een stremming is bij Meppel. Dat heeft niets met personeel te maken. Als ik vast kom te zitten boven Utrecht en was op weg naar Eindhoven ,dan laten ze mij bijvoorbeeld een slag Rhenen maken. Leg je vaak nog tijd bij ook. Niet erg, maar zo werkt het. De machinist die die slag had moeten maken zal mogelijk ook bijgestuurd worden. Zou ik dat baanvak nu niet kennen zou ik lekker in de kantine kunnen gaan zitten. Je merkt het aan de nieuwe machinisten die bijvoorbeeld alleen maar Eindhoven-Schiphol kunnen bedienen. Ligt dat eruit zitten ze lekker in de kantine omdat ze de andere baanvakken niet onder de knie hebben.
Maar zelfs met de zin "Ik gaf zondag en rondje in de kroeg en liep op weg naar huis langs de kerk." heb je sommige NS-machinisten al in de gordijnen.
Ja dat is vooral omdat er door de media/anderen een plan wordt geproduceerd waar geen enkele van henzelf ook maar het minste zeggenschap in hebben gehad. Dat werkt niet zo in Nederland, dat moet gepolderd worden. Als je dat niet snapt heb je geen fuck te zoeken in een bestuurslaag want dan gaan de hakken in het zand en krijg je het nooit meer voor elkaar.
Ik draai nog maar 15 jaar mee in het arbeidsproces en dit had ik binnen twee maanden door. Waarom lukt dat niet bij mensen die het al zo lang doen?
Daar wil ik nog aan toevoegen dat je diezelfde discussie had met andere werkzaamheden die ze machinisten afnemen. Je mag geen wissels meer krukken ,geen loc meer aanhangen, niet meer in de hoogspanning komen. Zo zal het ook met het rondje om de kerk gaan. Je mag steeds minder. En dan vraagt men zich af waarom het zolang duurt bij storingen.
Nou ja ik weet niet waarom de sprinter Utrecht-Tiel uitvalt omdat er een stremming is bij Meppel. Dat heeft niets met personeel te maken. Als ik vast kom te zitten boven Utrecht en was op weg naar Eindhoven ,dan laten ze mij bijvoorbeeld een slag Rhenen maken. Leg je vaak nog tijd bij ook. Niet erg, maar zo werkt het. De machinist die die slag had moeten maken zal mogelijk ook bijgestuurd worden. Zou ik dat baanvak nu niet kennen zou ik lekker in de kantine kunnen gaan zitten. Je merkt het aan de nieuwe machinisten die bijvoorbeeld alleen maar Eindhoven-Schiphol kunnen bedienen. Ligt dat eruit zitten ze lekker in de kantine omdat ze de andere baanvakken niet onder de knie hebben.
Het gebeurt dus dat na stremmingen slagen elders in het land uitvallen omdat het personeel achter de stremming zit.
Bijsturing kan het helaas niet bijfietsen als de storing groter wordt.
Op maandag 1 juni 2015 21:02 schreef Cherna het volgende: Daar wil ik nog aan toevoegen dat je diezelfde discussie had met andere werkzaamheden die ze machinisten afnemen. Je mag geen wissels meer krukken ,geen loc meer aanhangen, niet meer in de hoogspanning komen. Zo zal het ook met het rondje om de kerk gaan. Je mag steeds minder. En dan vraagt men zich af waarom het zolang duurt bij storingen.
DIT is misschien wel de meest zinnige post die ik jou ooit heb zien maken en er waren vrij veel zinnige posts tussen (y) Ik moet ook altijd zo kotsen van dingen als VPT. FLIKKER OP KUTPRORAIL.
Op maandag 1 juni 2015 21:02 schreef Cherna het volgende: Daar wil ik nog aan toevoegen dat je diezelfde discussie had met andere werkzaamheden die ze machinisten afnemen. Je mag geen wissels meer krukken ,geen loc meer aanhangen, niet meer in de hoogspanning komen. Zo zal het ook met het rondje om de kerk gaan. Je mag steeds minder. En dan vraagt men zich af waarom het zolang duurt bij storingen.
Dat is een zeer goed punt. Het duurt vaak veel te lang en ik ben blij dat ProRail in ieder geval in de driehoek Schiphol-Amsterdam-Utrecht de storingstijd terug wil dringen.
Maar díé dingen zijn voor je eigen bestwil. Wie weet ga je wel dood als je als machinist zelf een wissel krukt, dus daarom moeten we je tegen jezelf beschermen.
Op maandag 1 juni 2015 21:05 schreef Dos37 het volgende: Juni en het wordt alweer rustiger in de spits heerlijk tot september genieten.
ik ben benieuwd hoe opgepropt ik vrijdagmiddag zal zitten bij Arriva omdat ze nu al sneller aftrappen of helemaal niet bijplaatsen bij bepaalde spitstreinen. Dat zorgt regelmatig voor veel staanplaatsen, ook in het noorden.
Neen, want je kunt ook machinisten laten keren op het zelfde baanvak. ook dat is een mogelijkheid.
dat kan en gebeurt ook vaak ja, maar nog niet voldoende. Bijsturing kan het niet bijbenen waardoor je tot einde dienstregeling met bijvoorbeeld 2 ipv 4 treinen per uur zit, terwijl de verstoring dan al lang weer voorbij is.
ik ben benieuwd hoe opgepropt ik vrijdagmiddag zal zitten bij Arriva omdat ze nu al sneller aftrappen of helemaal niet bijplaatsen bij bepaalde spitstreinen. Dat zorgt regelmatig voor veel staanplaatsen, ook in het noorden.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over de opvolging van de bevindingen uit het auditrapport de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) inzake de vergunningverlening voor de V250-trein.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van de vaste commissie Infrastructuur en Milieu. De commissie had vragen gesteld over de 2e voortgangsrapportage over het European Rail Traffic Management System (ERTMS) en de brief 'Contouren aanbesteding- en contracteringstrategie ERTMS'.
Waarom die zo belangrijk is. Ik praat hier nooit over mijn persoonlijke ervaringen. Maar voor dit onderwerp maak ik een uitzondering. Een collega die voor mij uitreed op het baanvak Eindhoven-Den Bosch zag voor Vucht een 12 jarige jongen langs het spoor staan. Gelukkig drukte hij gelijk de alarmknop in waardoor ik direct een snelremming inzette zodat na mijn stop op zicht kon rijden(ik vertrouwde het niet). En ja hoor voor mijn trein stond de jongen voor mijn trein in het spoor. Hij had schijnbaar de CITO slecht gemaakt. Een drama. Ik heb met mijn HC deze jongen voorin de loc. meegenomen en in Den Bosch overgedragen aan S&V.
Dit even hoe belangrijk de telerail is in noodsituaties. Ook bij aanrijdingen, bovenleidingbreuk nevenspoor en andere onregelmatigheden zeer belangrijk en onmisbaar als je op snelheid aan het rijden bent.
Dat heeft vaak ook andere redenen. De opstart is niet alleen het personeel maar ook het materieel dat niet op de plaats is waar het moet zijn. Dat heeft met onderhoud te maken. Het word een zeer lang verhaal om dit duidelijk te maken. Maar een treinstel dat op een bepaald tijdstip in Maastricht moet zijn geeft problemen als dit nog ergens in Utrecht rondhangt. Dat heeft met 24 uurs controles te maken etc.
Ja, Dat kan zijn maar dat betekent niet dat GSM-R dat niet zou kunnen opvangen. Dat het misschien niet goed geïmplementeerd is, soit maar dat betekent niet dat Telerail inherent een beter systeem was. Als ICT'er wil ik ook never nooit terug naar onbeveiligde verbindingen.
Ja, Dat kan zijn maar dat betekent niet dat GSM-R dat niet zou kunnen opvangen. Dat het misschien niet goed geïmplementeerd is, soit maar dat betekent niet dat Telerail inherent een beter systeem was. Als ICT'er wil ik ook never nooit terug naar onbeveiligde verbindingen.
Het is nu ook GSM-R. Ik praat nog steeds over Telerail . Maar dus ook de GSM-R is dus hard nodig. Maar is reageer hier op een stuk communicatie dat OV niet nodig vond als dit niet werkt dat dan een trein blijft staan. Maar een lans leggen(kan al niet als machinist) maar men zal wel kortsluitkabel bedoelen op volle snelheid is natuurlijk onmogelijk.
Dat heeft vaak ook andere redenen. De opstart is niet alleen het personeel maar ook het materieel dat niet op de plaats is waar het moet zijn. Dat heeft met onderhoud te maken. Het word een zeer lang verhaal om dit duidelijk te maken. Maar een treinstel dat op een bepaald tijdstip in Maastricht moet zijn geeft problemen als dit nog ergens in Utrecht rondhangt. Dat heeft met 24 uurs controles te maken etc.
dat snap ik allemaal, maar daar koopt de reiziger niets voor. Die wil vervoerd worden en niet op het perron achter moeten blijven omdat zijn trein veel te kort is terwijl het opstelterrein nog vol staat.
Daar moet een betere balans in gevonden worden dan nu. Dat moet mogelijk zijn omdat je nu weet waar de stellen uithangen en er genoeg rekencapaciteit is om uit te rekenen wat de beste inzet is om alles toch zoveel mogelijk te laten kloppen.
Verwant aan communicatie, beveiliging: de Noren willen tegen 2030 het hele netwerk hebben voorzien van ERTMS Level 2. Dit omdat de huidige systemen op veel plekken beginnen te verouderen.
dat snap ik allemaal, maar daar koopt de reiziger niets voor. Die wil vervoerd worden en niet op het perron achter moeten blijven omdat zijn trein veel te kort is terwijl het opstelterrein nog vol staat.
Daar moet een betere balans in gevonden worden dan nu. Dat moet mogelijk zijn omdat je nu weet waar de stellen uithangen en er genoeg rekencapaciteit is om uit te rekenen wat de beste inzet is om alles toch zoveel mogelijk te laten kloppen.
Begrijp me niet verkeerd. Natuurlijk kan het beter. Maar een rondje om de kerk zal dat niet verbeteren. Maar goed dat is mijn mening. Ik zeg hiermee ook niet dat NS het allemaal prima doet. Maar om een reëel beeld te kunnen vormen moet je alle vervoerders benoemen. Helaas bedienen zij geen knooppunten. Juist daar gaat het vaak mis(Utrecht).
Begrijp me niet verkeerd. Natuurlijk kan het beter. Maar een rondje om de kerk zal dat niet verbeteren. Maar goed dat is mijn mening. Ik zeg hiermee ook niet dat NS het allemaal prima doet. Maar om een reëel beeld te kunnen vormen moet je alle vervoerders benoemen. Helaas bedienen zij geen knooppunten. Juist daar gaat het vaak mis(Utrecht).
klopt. Je maakt onderdeel uit van een groot complex netwerk van radertjes. Als eentje niet werkt zorgt dat ervoor dat meerdere radertjes stroef beginnen te lopen of zelfs helemaal stilvallen. Je moet dus proberen om de radertjes zoveel mogelijk te laten werken en als er eentje uitvalt dat de rest minder stroef verloopt. Dat betekent dat je op heel veel fronten aan de slag moet. Elk beetje dat je kunt winnen is winst, alleen moet je in het achterhoofd houden tegen welke kosten dit gebeurt en dat het netwerk nooit helemaal soepel zal lopen.
Waarom die zo belangrijk is. Ik praat hier nooit over mijn persoonlijke ervaringen. Maar voor dit onderwerp maak ik een uitzondering. Een collega die voor mij uitreed op het baanvak Eindhoven-Den Bosch zag voor Vucht een 12 jarige jongen langs het spoor staan. Gelukkig drukte hij gelijk de alarmknop in waardoor ik direct een snelremming inzette zodat na mijn stop op zicht kon rijden(ik vertrouwde het niet). En ja hoor voor mijn trein stond de jongen voor mijn trein in het spoor. Hij had schijnbaar de CITO slecht gemaakt. Een drama. Ik heb met mijn HC deze jongen voorin de loc. meegenomen en in Den Bosch overgedragen aan S&V.
Dit even hoe belangrijk de telerail is in noodsituaties. Ook bij aanrijdingen, bovenleidingbreuk nevenspoor en andere onregelmatigheden zeer belangrijk en onmisbaar als je op snelheid aan het rijden bent.
Valt me net op dat we na lelylaan links zijn gaan rijden. Maar als ik jullie goed begrijp zijn Lelylaan /: schiphol en Zuid ~: schiphol nu twee afzonderlijke spoorbanen geworden?
Op maandag 1 juni 2015 22:16 schreef Yreal het volgende: Valt me net op dat we na lelylaan links zijn gaan rijden. Maar als ik jullie goed begrijp zijn Lelylaan /: schiphol en Zuid ~: schiphol nu twee afzonderlijke spoorbanen geworden?
Ze zijn bezig met de aansluiting daar, dus is er tussen Lelylaan en de Schiphol kant van Riekerpolder Aansluiting maar één spoor beschikbaar.
Ze (NS/NedTrain) zijn op dit moment aan het kijken of die 24 uur opgerekt kan worden. Niet dat de NS dat voor het zeggen heeft, maar als je aan kan tonen dat bijvoorbeeld eens in de 72 uur ook mogelijk is zou je daarmee naar de betreffende instantie kunnen gaan. Zou in ieder geval een zeer lastige restrictie weghalen.
GERMAN Rail (DB) has decided to terminate the lease on the fleet of 13 class 605 ICE-TD inter-city DMUs used by Danish State Railways (DSB) on Eurocity services from Hamburg to Copenhagen and Aarhus.
These trains were built in 1999-2000 but removed from regular use in Germany around 2003, although some were reactivated during the Football World Cup in Germany in 2006. DB started to lease some of the trains to DSB in 2007 for services between Germany and Denmark.
However, DB will terminate the lease on the trains early in December 2016, despite recently agreeing to extend the contract until 2021.
Whilst DSB was given an option to buy the trains from DB it has reportedly rejected this option and will utilise older IC3 DMUs from its existing fleet, 17 of which are already fitted with German safety systems. Increasing maintenance costs combined with the need for a heavy overhaul are believed to be behind DB's decision to cease leasing the trains.
As the train ferries used to cross the Fehmarnbelt between Puttgarden in Germany and Rødby in Denmark can handle two DSB IC3 DMUs rather than just one ICE-TD the number of seats available may increase from 196 to 276, assuming DSB uses two trains.
DSB is evaluating re-routing trains away from the sea crossing altogether using the longer continuous rail route via Odense pending the completion of the Fehmarnbelt fixed link, which will provide a direct rail connection between Copenhagen and Hamburg.
Heftig. En mooie bijdrage aan dit verhaal; als in indrukwekkend.
Ze (NS/NedTrain) zijn op dit moment aan het kijken of die 24 uur opgerekt kan worden. Niet dat de NS dat voor het zeggen heeft, maar als je aan kan tonen dat bijvoorbeeld eens in de 72 uur ook mogelijk is zou je daarmee naar de betreffende instantie kunnen gaan. Zou in ieder geval een zeer lastige restrictie weghalen.
Okies. Ik hoop ook dat we weer terug gaan naar de oude tijden dat ik zelf nog een frontsein mag verwisselen etc. Nu komt een monteur met een Ipad en kijkt eerst of de opdracht binnen is om het lampje te vervangen. Is de opdracht nog niet binnen dan mag desbetreffende monteur niets doen. Elke handeling moet nu worden geregistreerd.
Maar dat is niet alleen een probleem in de spoorsector. We hebben met een overkill te maken aan regels in de maatschappij.
Laatst moesten een paar TL lampen vervangen worden door een extern bedrijf(Cofely). De beste man kwam helemaal uit Roosendaal en moest foto's maken en een verslag maken in zijn Ipad en dit voor een paar simpele TL lampen. Je maag draait om. Tja hij moet natuurlijk bewijzen welke werkzaamheden hij precies tot op de minuut uitvoert. Dan vertelde de beste man ook nog wanneer er iets met de schakelaar aan de hand zou zijn geweest er weer een andere monteur moest komen. Dit terwijl de beste man elektricien was. Maar goed ieder zo zijn eigen taken. En oh wee als je daarvan afwijkt. Dus er zijn meerdere sectoren die van een overkill last hebben.
ja, die worden absoluut snel gejat. er zit voor een vermogen aan elektronica spul in. denk aan het accu pakket, de computer en de unit voor het (mobiele) dataverkeer. slot op de foto valt nog mee. bij bushaltes zie je deze units ook, bij werkzaamheden aan het spoor. dank hangt er een factor 3 keer zwaardere ketting aan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Indeed.
Hetzelfde geldt voor mij als trdl. Wij krijgen regelmatig meldingen van de politie dat een suïcidaal persoon bij het spoor loopt, of dat een overweginstallatie aan gort gereden is. Dan is het een fijn idee dat ik met de alarmknop alle treinen direct stil kan zetten of op zicht kan laten rijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Hetzelfde geldt voor mij als trdl. Wij krijgen regelmatig meldingen van de politie dat een suïcidaal persoon bij het spoor loopt, of dat een overweginstallatie aan gort gereden is. Dan is het een fijn idee dat ik met de alarmknop alle treinen direct stil kan zetten of op zicht kan laten rijden.
Precies. Ik merk ook steeds vaker dat een TRDL een alarmoproep plaatst als een overweg-installatie in de storing ligt. Een prima zaak. Ik kan me voorstellen dat hij amper de tijd heeft om contact op te nemen met de machinist(zeker al op een druk baanvak) en een aanwijzing te geven op zo een plots moment.
Een TRDL die Schiphol bediend moet zeer veel bewegingen controleren. Ik heb met ze te doen . Als er dan een storing is dan kan ik me voorstellen hoe druk hij het heeft en daarom maar het treinverkeer stil laat leggen. Iedereen een aanwijzing STS geven op een druk knooppunt is een behoorlijke klus.
Op maandag 1 juni 2015 23:27 schreef spectrumanalyser het volgende: ja, die worden absoluut snel gejat. er zit voor een vermogen aan elektronica spul in. denk aan het accu pakket, de computer en de unit voor het (mobiele) dataverkeer. slot op de foto valt nog mee. bij bushaltes zie je deze units ook, bij werkzaamheden aan het spoor. dank hangt er een factor 3 keer zwaardere ketting aan.
Volgens mij zijn die dingen niet meer dan een normaal OV-chippaaltje maar dan vastgemaakt aan een best wel fors accupakket.
En in een normaal OV-chippaaltje zit al voor een kapitaal aan elektronica. Het glasvezelmodem dat erin zit kostte een paar jaar terug 1500 euro, maar er zit nog iets veel belangrijkers in: de SAM (Secure Access Module) waarop de encryptiesleutels staan waarmee dat paaltje kan lezen/schrijven naar OV-chipkaarten.
Ehm, oké, een glasvezelmodem had ik eigenlijk niet echt verwacht in die paaltjes, ik had een gsm-modem verwacht. Al betekent dat alsnog wel dat die mobiele dingen redelijk wat weg hebben van een normaal paaltje met accupakket eraan.
Op dinsdag 2 juni 2015 00:22 schreef dcm360 het volgende: Ehm, oké, een glasvezelmodem had ik eigenlijk niet echt verwacht in die paaltjes, ik had een gsm-modem verwacht.
Een hele tijd terug heeft iemand een keer zo'n paaltje gejat, uit elkaar gehaald, en foto's op internet gegooid. De originele site is voor zover ik weet uit de lucht, maar ze staan ook op dumpert. Die EtherTrak op de 5e foto kostte een paar jaar terug nieuw $1500, ik zie ze nu op eBay voor $300 te koop aangeboden.
Precies. Ik merk ook steeds vaker dat een TRDL een alarmoproep plaatst als een overweg-installatie in de storing ligt. Een prima zaak. Ik kan me voorstellen dat hij amper de tijd heeft om contact op te nemen met de machinist(zeker al op een druk baanvak) en een aanwijzing te geven op zo een plots moment.
Een TRDL die Schiphol bediend moet zeer veel bewegingen controleren. Ik heb met ze te doen . Als er dan een storing is dan kan ik me voorstellen hoe druk hij het heeft en daarom maar het treinverkeer stil laat leggen. Iedereen een aanwijzing STS geven op een druk knooppunt is een behoorlijke klus.
Inderdaad. Onze alarmoproep reikt veel verder dan die van machinisten, dus is het schieten met een riot gun op een mug, maar liever teveel treinen bereikt dan te weinig. Zoeken we daarna wel uit wie daadwerkelijk een aanwijzing moet hebben en wie niet.
ondanks 9292 die vond dat ik voor een snellere reis van 3 min via Utrecht/Den Bosch moest lekker niet gedaan vanuit Den Haag naar Eindhoven. Nu erg blij mee.
Ik ook. Hebben jullie de onderliggende correspondentie met NS gelezen? NS heeft ook zoiets van "Is dit nieuws?"... Gelukkig "eist" D66 opheldering van de minister. Kotsziek word je ervan.
Op dinsdag 2 juni 2015 09:29 schreef Duvel het volgende: Ik ook. Hebben jullie de onderliggende correspondentie met NS gelezen? NS heeft ook zoiets van "Is dit nieuws?"... Gelukkig "eist" D66 opheldering van de minister. Kotsziek word je ervan.
De overheid is zelf ook zo'n ster met ICT natuurlijk
Zie je Huges al voor je: "Ja jongens, het programma werkt eindelijk fantastisch maar we moeten nu met een nieuw programma beginnen omdat dat moet van de aanbestedingsregels."
De NS schrijft in dit verband trouwens ook aan Brenno: "Dat de resultaten van SISCOG “twijfelachtig” zouden zijn, herkennen wij niet. Het doel is een effectieve bijsturing van de treinenloop, daarin is NS ook succesvol. "
De koffie zit nu tegen mijn beeldscherm. De bijsturing is succesvol. Ja, zeker.
De NS schrijft in dit verband trouwens ook aan Brenno: "Dat de resultaten van SISCOG “twijfelachtig” zouden zijn, herkennen wij niet. Het doel is een effectieve bijsturing van de treinenloop, daarin is NS ook succesvol. "
De koffie zit nu tegen mijn beeldscherm. De bijsturing is succesvol. Ja, zeker.
Moeilijk oordelen als je niet weet hoe dramatisch het wel niet was gelopen als dat programma er niet was.
Als zij een bepaalde KPI hebben met dito meetwaarde en die geeft >98% aan, wat zou het bezwaar dan zijn om niet te zeggen dat het succesvol is?
Eens. Er zijn dagen dat de pleuris alsnog uitbreekt, maar één verstoring tegelijkertijd gaat best wel redelijk qua bijsturing.
Vorige week nog gezien: Breda - Tilburg was gestremd geraakt door een aanrijding met een persoon, maar vanuit Breda reed alles naar het westen gewoon op tijd omdat aankomende treinen meteen gekeerd worden. Een paar jaar terug zouden die nog gewoon worden afgerangeerd
In Duitsland kunnen de vertragingen nog erger Verspätungsrekord: Seit 2007 vermisster Zug fährt überraschend im Mainzer Hauptbahnhof ein Mainz (Archiv) - Ein mysteriöser Verspätungsfall beschäftigt derzeit die Bahn-Mitarbeiter im Mainzer Hauptbahnhof. Nachdem ein völlig überlasteter Fahrdienstleiter am Mittwoch im Stellwerk aus Versehen mehrere falsche Knöpfe gedrückt hatte, fuhr überraschend ein unidentifizierter ICE über ein Nebengleis in den Hauptbahnhof ein. Wie nun bekannt wurde, handelt es sich dabei um den ICE 1542 aus Dresden, der seit März 2007 offiziell verspätet ist.
Eensch. Maar om als NS nou te zeggen dat die bijsturing "succesvol" gaat...
In de zin van verbetering is het een prima systeem. Maar volgens mij wil jij terug naar 2001 het plan bestemming klant dat uitstekend werkte. Zo goed zelfs dat het geschrapt werd.
De stille bijsturing werkt steeds beter. En ja voor een spoorbedrijf is het een succes dat steeds verbeterd word net zoals alle programmatuur zoals ACAD, Windows etc. Het is wederom tijd voor een grondig onderzoek. De heren zullen zich toch ergens mee bezig moeten houden.
Maar goed je hebt nu eenmaal een vooroordeel en dat zal wel nooit veranderen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 02-06-2015 10:30:56 ]
Op dinsdag 2 juni 2015 10:17 schreef Prins_Pils het volgende: In Duitsland kunnen de vertragingen nog erger Verspätungsrekord: Seit 2007 vermisster Zug fährt überraschend im Mainzer Hauptbahnhof ein Mainz (Archiv) - Ein mysteriöser Verspätungsfall beschäftigt derzeit die Bahn-Mitarbeiter im Mainzer Hauptbahnhof. Nachdem ein völlig überlasteter Fahrdienstleiter am Mittwoch im Stellwerk aus Versehen mehrere falsche Knöpfe gedrückt hatte, fuhr überraschend ein unidentifizierter ICE über ein Nebengleis in den Hauptbahnhof ein. Wie nun bekannt wurde, handelt es sich dabei um den ICE 1542 aus Dresden, der seit März 2007 offiziell verspätet ist.
Tja Maatschappij Voor Beter OV liefhebber van de DB zou eens in Duisburg bij de bijsturing moeten gaan kijken. Geweldig systeem. Dat moeten we in Nederland ook gelijk invoeren
Dit soort programma's zijn nou eenmaal erg ingewikkeld. Ik werk nu zelf bij een bedrijf dat dit soort software ontwikkelt, en dan zie je eigenlijk pas hoe gecompliceerd het is om zoiets te programmeren. Zolang je dan tevreden bent met het bedrijf, is overstappen wel het laatste wat je wil. Een nieuw systeem kost je minstens een miljoen euro, maar in deze situatie vermoedelijk nog wel een stukje meer dan dat.
Op dinsdag 2 juni 2015 10:29 schreef Viezze het volgende: Dit soort programma's zijn nou eenmaal erg ingewikkeld. Ik werk nu zelf bij een bedrijf dat dit soort software ontwikkelt, en dan zie je eigenlijk pas hoe gecompliceerd het is om zoiets te programmeren. Zolang je dan tevreden bent met het bedrijf, is overstappen wel het laatste wat je wil. Een nieuw systeem kost je minstens een miljoen euro, maar in deze situatie vermoedelijk nog wel een stukje meer dan dat.
Nog afgezien van de kosten, zal er ook heel veel tijd overheen gaan voordat het nieuwe systeem enigszins werkbaar is, omdat je eerst weer langs alle kinderziekten moet.
De SJ2000 die zou gaan rijden tussen Oslo en Stockholm, en waarmee anderhalf uur tijdwinst geboekt zou worden, is alweer afgeschoten. Dit vanwege onverwachte werkzaamheden in Noorwegen. SJ is niet blij.
Treinen rijden vaker op tijd op stations met een zogenoemde afteller. Het gaat om een tijdwinst van gemiddeld zeventien seconden.
Dat meldt Metro dinsdag op basis van gegevens van Prorail na een proef op de stations Hilversum en Hilversum Sportpark.
De extra klok telt af naar het geplande moment waarop een trein hoort te vertrekken. Prorail wil naar aanleiding van het succesvolle experiment uiteindelijk op alle stations een afteller plaatsen.
Op dinsdag 2 juni 2015 10:17 schreef Prins_Pils het volgende: In Duitsland kunnen de vertragingen nog erger Verspätungsrekord: Seit 2007 vermisster Zug fährt überraschend im Mainzer Hauptbahnhof ein Mainz (Archiv) - Ein mysteriöser Verspätungsfall beschäftigt derzeit die Bahn-Mitarbeiter im Mainzer Hauptbahnhof. Nachdem ein völlig überlasteter Fahrdienstleiter am Mittwoch im Stellwerk aus Versehen mehrere falsche Knöpfe gedrückt hatte, fuhr überraschend ein unidentifizierter ICE über ein Nebengleis in den Hauptbahnhof ein. Wie nun bekannt wurde, handelt es sich dabei um den ICE 1542 aus Dresden, der seit März 2007 offiziell verspätet ist.
Postillon.
Als zoiets binnen vijf jaar operationeel is mogen ze van geluk spreken denk ik..
Dat is wel erg veel hoor.
Maar het hele proces inclusief aanbesteden en implementatie duurt jaren. In de tussentijd ga je waarschijnlijk niet investeren in het huidige systeem (en stilstand = achteruitgang). Aanbesteden in deze situatie moet je gewoon niet willen, zolang je tevreden bent met de huidige ontwikkelaar.
Maar het hele proces inclusief aanbesteden en implementatie duurt jaren. In de tussentijd ga je waarschijnlijk niet investeren in het huidige systeem (en stilstand = achteruitgang). Aanbesteden in deze situatie moet je gewoon niet willen, zolang je tevreden bent met de huidige ontwikkelaar.
Een nieuw bijsturingssysteem heeft ook drie-vier jaar gekost, en komt eind dit jaar operationeel. Bij IT projecten komt het voor mijn gevoel nooit binnen deadline af of zit er veel meerwerk aan.
Hoe bedoel je met verschilt per automaat? De automaat staat wel in de hal, dus vanaf het perron moet je altijd door de poortjes, en van buiten moet je ook door de poortjes naar de trein. Mag dus aannemen dat er een barcode bij zit. En je er uberhaupt kaartjes vanaf Roosendaal naar België kan kopen, en niet pas vanaf Essen
Omdat een kaartje Roosendaal Antwerpen bij de Belgen goedkoper is dan bij NS
Op dinsdag 2 juni 2015 09:34 schreef b2py het volgende: Het heeft 9 maanden geduurd, maar een minuut of 10 geleden had ik eindelijk Dennis achter het stuur van de bus!
En dan zeggen we ook nog niks... Ik herken jou niet namelijk
Google Maps toont vanaf nu actuele reisinformatie van het Nederlandse openbaar vervoer. Nederland is het eerste land dat deze mogelijkheid krijgt.
Het is al sinds 2010 mogelijk om via Google Maps ov-informatie op te vragen. Maar dit zijn standaard tijden en Google hield tot nu toe geen rekening met vertragingen of uitval; iets wat de reisplanner onder andere de NS wel doet.
Google belooft landelijke dekking, alle vervoerders doen volgens het bedrijf mee. Daarnaast werkt Google samen met 9292ov en OpenOV.
Melding bij vertraging
De functie is ook te vinden in de virtuele assistent Google Now. Via Now kun je straks ook meldingen ontvangen als er vertragingen zijn op je traject. Maps werkt met treinen, bussen, trams en de metro.
De belangrijkste alternatieven voor Maps zijn HERE, de kaarten-applicatie van Nokia, TomTom en Apple's kaartendienst.
Het Arrivabod omhelst in ieder geval een doorgaande (stop)trein Maastricht - Nijmegen. ook komt er een treinverbinding Luik - Maastricht - Heerlen - Aken.
Verder elektrische bussen in en rond Maastricht, terwijl in de rest van de gebieden vooral kleinere bussen rijden. Ook zijn de frequenties lager
BRITAIN's Department for Transport (DfT) announced on June 2 that it has shortlisted three bidders for the new East Anglia franchise, with incumbent Abellio seeking to retain the contract in the face of competition from First Group and the network's former operator National Express.
Abellio Greater Anglia (AGA) took over the operation of the franchise in February 2012, and a further direct award deal with the DfT began in July 2014, extending its tenure until October 16 2016.
AGA currently operates around 1900 suburban, regional, and long-distance services per weekday in eastern England and carries 135.2 million passengers per year, serving 176 stations with a fleet of 1034 vehicles.
The three bidders shortlisted for the 15-year franchise are:
• Abellio East Anglia (a joint venture between Abellio and Stagecoach) • First East Anglia, and • National Express East Anglia Trains.
The DfT says these groups will work with the government to develop their proposals before receiving the invitation to tender in August. Bids are due to be submitted in December.
Bidders will be expected to show how they can improve the operation of the network and how they might implement the recommendations of the Great Eastern Main Line Taskforce, which includes reducing London – Norwich journey times to 1h 30min.
Grappig dat Utrecht - Den Bosch op teletekst komt en pushberichten genereert, terwijl bijvoorbeeld voor Zwolle - Groningen of laatst Arnhem - Utrecht dat blijkbaar niet nodig is.
En een elektrische bus is voor de binnenstad ook wel prettig
Veolia rijdt nu nog testritten in Maastricht op het kortste lijntje (of zoiets dergelijks) daar (lijn 4). Naast een paar busjes op Schiermonnikoog (tijd ZAT om bij te laden), Schiphol (net twee stuks in dienst) en de binnenstadpendel van Den Bosch zijn er nog niet echt praktijkproeven met deze bussen in Nederland geweest. Niet op grote schaal.
En dan ga je in zo'n concessie, waar de verbindingen met de "stad" in economisch perspectief ontzettend belangrijk zijn (krimpregio etc), zulke prestigeprojecten opzetten dat dit ten koste gaat van die verbindingen. Nee, geen goed woord voor over.
Luik-Maastricht komt er alleen als de Belgen meewerken, aangezien Luik hét socialistenbastion van Wallonië en België is lijkt mij dat voorlopig een utopie; helaas.
Veolia rijdt nu nog testritten in Maastricht op het kortste lijntje (of zoiets dergelijks) daar (lijn 4). Naast een paar busjes op Schiermonnikoog (tijd ZAT om bij te laden), Schiphol (net twee stuks in dienst) en de binnenstadpendel van Den Bosch zijn er nog niet echt praktijkproeven met deze bussen in Nederland geweest. Niet op grote schaal.
En dan ga je in zo'n concessie, waar de verbindingen met de "stad" in economisch perspectief ontzettend belangrijk zijn (krimpregio etc), zulke prestigeprojecten opzetten dat dit ten koste gaat van die verbindingen. Nee, geen goed woord voor over.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Oeps. Stonden we met onze 6 bakken DM90 toch even gedeeltelijk (met de achterste anderhalve bak) buiten het perron in Borne. Machinist reed na +- 30 seconden weer door toen hij het door had.
Op dinsdag 2 juni 2015 15:18 schreef J.B. het volgende: Luik-Maastricht komt er alleen als de Belgen meewerken, aangezien Luik hét socialistenbastion van Wallonië en België is lijkt mij dat voorlopig een utopie; helaas.
Och ja ze hebben vijftien jaar de tijd om dat te realiseren. Limburg had ook altijd al plannen om de lijn naar Hasselt te openen. Ik zie daar nog steeds niets gebeuren. De elektrificatie van de Maaslijn zou ook al lang geleden zijn uitgevoerd maar ook dat is nog steeds een plan. Dan de spoorverdubbeling tussen Landgraaf en Herzogenrath. Ook dat is al een heel lang plan.
Maar wijs blij dat ze nu een rechtstreekse verblinding tussen Maastricht en Nijmegen willen. Ze zullen vast gekeken hebben dat er zeer veel reizigers tussen Maastricht en Sittard en alle tussengelegen stations gebruik van zullen maken. Leuk ritje lijkt het me wel in een lightrail stopperen tussen Maastricht en Nijmegen.
Vreemd dat ze de frequentie willen verlagen voor bussen en treinen en spreken over een verbinding van Luik naar Aken en Maastricht-Aken en Maastricht Luik. Schijnbaar zullen veel Limburgers daar gebruik van maken. Wat hebben Limburgers aan de verbinding Luik - Aken. En ja dat zullen de Belgen vast toestaan. En al moet ik het zeggen maar de busverbinding van Veolia met Aken is zeer goed op dit moment. Het is te hopen dat Arriva dat zo overneemt. Dus die grensoverschrijdende gebieden en al zeker met Aken zijn nu ook prima te bereiken.
Maar goed gedeputeerde Patrick van der Broeck schijnt nu te zeggen dat het bod van Arriva ruimschoots voldoet. Dus waar praten we dan nog over. Ze laten het maar zien. Uiteindelijk betaalt de Limburger de prijs voor al die wantoestanden die vooraf zijn gegaan aan dit debacle.
Maar goed gedeputeerde Patrick van der Broeck schijnt nu te zeggen dat het bod van Arriva ruimschoots voldoet. Dus waar praten we dan nog over. Ze laten het maar zien. Uiteindelijk betaalt de Limburger de prijs voor al die wantoestanden die vooraf zijn gegaan aan dit debacle.
Je kan het ook lezen als : Het voldeed ruimschoots aan de minimale eisen van de aanbesteding, dus ja ik ben wel benieuwd hoe het gaat lopen, al zal er nog wel enig juridisch gevecht plaats gaan vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Wat ik heb begrepen is dat Abellio een soort taxisysteem had willen introduceren, waarbij je voor 1 euro van je voordeur naar een OV-knooppunt in de buurt zou worden gebracht. Arriva doet dat dan weer niet, die zetten meer in op wensbussen en zulk spul
Ben je dan echt slechter af, als OV-reiziger? OV is geen deur-tot-deursysteem, maar een knooppuntensysteem.
Je kan het ook lezen als : Het voldeed ruimschoots aan de minimale eisen van de aanbesteding, dus ja ik ben wel benieuwd hoe het gaat lopen, al zal er nog wel enig juridisch gevecht plaats gaan vinden.
Als Veolia naar de rechter stapt(en dat gaan ze schijnbaar doen)dan kan het zo zijn dat ze eind 2016 niet halen. Dan mag Veolia nog onder met motto meerwerk blijven doordraaien. Die hadden zo een hoog bod dat ze sowieso al afvielen. Dan merk je al dat het Veolia puur om de rek gaat en niet om de concessie te winnen(mijn mening). Eigenlijk kun je volgens mij stellen dat er altijd maar twee partijen waren.
Op dinsdag 2 juni 2015 19:18 schreef James1988 het volgende: Ben je dan echt slechter af, als OV-reiziger? OV is geen deur-tot-deursysteem, maar een knooppuntensysteem.
Ambitie tot meer moet je afstraffen?
Als Veolia naar de rechter stapt(en dat gaan ze schijnbaar doen)dan kan het zo zijn dat ze eind 2016 niet halen. Dan mag Veolia nog onder met motto meerwerk blijven doordraaien. Die hadden zo een hoog bod dat ze sowieso al afvielen. Dan merk je al dat het Veolia puur om de rek gaat en niet om de concessie te winnen(mijn mening). Eigenlijk kun je volgens mij stellen dat er altijd maar twee partijen waren.
Dat zegt de provincie dus ook. Er waren twee partijen, een heeft zichzelf buitenspel gezet, dus is de enige optie om toch bijtijds te kunnen gaan rijden om nu de concessie te gunnen aan de nummer twee.
Dat is niet de intentie van mijn bericht. Wat ik bedoelde is "Natuurlijk is een taxi voor 1 euro leuk, maar ben je daar nou echt veel beter mee af dan wanneer je naar een halte moet lopen of fietsen?"
Sommigen doen alsof Arriva de duivel zelf is en er alleen maar op uit is om het vervoer in Limburg te slopen. Dat is bij lange na niet zo, zo voldeden alsnog ruim aan de door de provincie gestelde eisen. Ze vullen het alleen wel anders in dan Abellio, waardoor ze minder punten hebben gekregen.
Dat Veolia zichzelf heeft gediskwalificeerd is dan wel weer uitermate jammer. Veolia beweert dat ze veel onzekerheden hadden over kosten die voor de nieuw te bedienen stations zouden gelden, maar dat is bullshit: 1) Veolia weet al wat ze gemiddeld kwijt zijn voor de stations op de Heuvellandlijn en de Maaslijn. Op basis van deze kosten hadden ze kunnen schatten wat de nieuwe lijnen en stations zouden kosten. 2) Veolia rijdt er nu al 9 jaar en weet prima wat ze kwijt zijn aan personeel en materieel. De kosten van alles wat erbij gaat komen kunnen ze ook enigszins afleiden. 3) Arriva heeft wel een geldig bod kunnen indienen, ondanks het niet hebben van deze informatie.
Veolia heeft zich gewoon uit de markt geprijsd, al dan niet moedwillig. Waarom hebben ze überhaupt meegedaan?
Veolia heeft zich gewoon uit de markt geprijsd, al dan niet moedwillig. Waarom hebben ze überhaupt meegedaan?
Er stond een tijd geleden een analyse over deze aanbesteding in de Volkskrant. De details ben ik vergeten, maar volgens mij kwam het er op neer dat ze ook door een ongeldig bod te doen de mogelijkheid hielden om te procederen tegen de toewijzing en zo het proces konden vertragen. Dat zou er dan voor zorgen dat ze langer kunnen blijven rondrijden.
[ Bericht 1% gewijzigd door Kansenjongere op 02-06-2015 20:25:17 ]
Er stond een tijd geleden een analyse over deze aanbesteding in de Volkskrant. De details ben ik vergeten, maar volgens mij kwam het er op neer dat ze ook door een ongeldig bod te doen de mogelijkheid hielden om te procederen tegen de toewijzing en zo het proces konden vertragen. Dat zou er dan voor zorgen dat ze langer kunnen blijven rondrijden.
Dit. Ze zijn ook de partij die steeds naar de rechter stapt om het proces te vertragen. Dat begon al met die zaak tegen NS.
Hier een stukje uiit de Limburger. Waar ik het gisteren over had toen ik nog in de egineering zat blijkt ook een doodnormale zaak te zijn in de spoorwereld. Ons kent ons. Info uitlekken doen ze eigenlijk allemaal wel. De Stoelendans Dat is de markt
Maar in de spoorwereld is de overstap allerminst verrassend. Adviseurs dienen tegenstrijdige klanten. Abellio-directrice Annemarie Zuidberg, die sinds het schandaal op non-actief staat, werkte vroeger voor Connexxion. Huidig Connexxion-directeur Bart Schmeink, die sinds kort ook Veolia Nederland leidt, heeft onder meer een NS- én een ProRail-verleden.
Oud-directeur Frank van Setten van Veolia Limburg stapte over naar Arriva. Een paar jaar later laat zijn toenmalige mede-directeur René de Beer zich verleiden om via een verboden schijnconstructie naar de NS te gaan.
maw woorden zou Frank geen info doorgespeeld hebben hoe het in de keuken werkt en contact hebben met ex-collega's? Dat is natuurlijk de vraag.
maw woorden zou Frank geen info doorgespeeld hebben hoe het in de keuken werkt en contact hebben met ex-collega's? Dat is natuurlijk de vraag.
Hij zou Arriva waarschijnlijk wel geholpen hebben bij hun bid, maar hij is al enkele jaren weg bij Veolia, dus hij beschikt niet meer over recente informatie
Hij zou Arriva waarschijnlijk wel geholpen hebben bij hun bid, maar hij is al enkele jaren weg bij Veolia, dus hij beschikt niet meer over recente informatie
Let op dat er dadelijk meer hoog geplaatste figuren van Veolia of Abellio(wie weet) zo instappen bij Arriva. .
Op dinsdag 2 juni 2015 19:18 schreef James1988 het volgende: Wat ik heb begrepen is dat Abellio een soort taxisysteem had willen introduceren, waarbij je voor 1 euro van je voordeur naar een OV-knooppunt in de buurt zou worden gebracht. Arriva doet dat dan weer niet, die zetten meer in op wensbussen en zulk spul
Ben je dan echt slechter af, als OV-reiziger? OV is geen deur-tot-deursysteem, maar een knooppuntensysteem.
Is dat niet het hele issue van het huidige OV systeem? Dat er geen deur-tot-deur service is en via deze innovatieve oplossing dat wel geboden had kunnen worden. En je bent niet verplicht natuurlijk om van die service naar knooppunt gebruik te maken.
Is dat niet het hele issue van het huidige OV systeem? Dat er geen deur-tot-deur service is en via deze innovatieve oplossing dat wel geboden had kunnen worden. En je bent niet verplicht natuurlijk om van die service naar knooppunt gebruik te maken.
Het zou inderdaad mooi zijn voor de degene in de afgelegen dorpen in Limburg.
Het laatste stukje is interessant omdat een aanbestedingsdeskundige(ja die hebben we inmiddels ook al) van mening is dat Veolia een sterke zaak heeft. Het toneelspel zal nog wel even doorgaan.
Het laatste stukje is interessant omdat een aanbestedingsdeskundige(ja die hebben we inmiddels ook al) van mening is dat Veolia een sterke zaak heeft. Het toneelspel zal nog wel even doorgaan.
ik denk niet dat Veolia een sterke zaak heeft. Het kan namelijk best zijn dat Veolia niet ontvankelijk is omdat het een bod heeft ingediend dat niet aan de eisen voldeed. Had het bod dat wel gedaan dan hadden ze imo wel een zaak gehad.
ik denk niet dat Veolia een sterke zaak heeft. Het kan namelijk best zijn dat Veolia niet ontvankelijk is omdat het een bod heeft ingediend dat niet aan de eisen voldeed. Had het bod dat wel gedaan dan hadden ze imo wel een zaak gehad.
SNCF tramtreinvoertuigen 209 (links) en 222 (rechts) staan aan de perrons in Lyon Saint-Paul station, kort na negen uur 's avonds. Een paar minuten na het nemen van deze foto verliet stel 209 het station om een dienst te verzekeren naar Sain-Bel, een kleine gemeente ten noordwesten van Lyon.
Terwijl een zware mistbank over de Pyreneeën trekt, voeren twee AGC-treinstellen een TER-dienst uit in de richting van het Spaanse Port Bou. Vroeger kwamen er ook internationale nachttreinen langs deze route, maar dat is voorbij sinds de tunnel door de Pyreneeën is geopend.
In de buurt van Périès rijdt treinstel 7368, zwaar onder de graffiti, z'n rondjes in de TER-diensten van de regio Languedoc-Roussillon. Het treinstel maakt deel uit van de "Z2"-serie van treinstellen van de SNCF, waarvan er maarliefst 168 zijn gebouwd door De Dietrich (thans Alstom) uit Reichshoffen. CFL-serie 2000 is afgeleid van deze treinstellen.
[ Bericht 32% gewijzigd door James1988 op 03-06-2015 00:39:24 ]
Terwijl een zware mistbank over de Pyreneeën trekt, voeren twee AGC-treinstellen een TER-dienst uit in de richting van het Spaanse Port Bou. Vroeger kwamen er ook internationale nachttreinen langs deze route, maar dat is voorbij sinds de tunnel door de Pyreneeën is geopend.
In de buurt van Périès rijdt treinstel 7368, zwaar onder de graffiti, z'n rondjes in de TER-diensten van de regio Languedoc-Roussillon. Het treinstel maakt deel uit van de "Z2"-serie van treinstellen van de SNCF, waarvan er maarliefst 168 zijn gebouwd door De Dietrich (thans Alstom) uit Reichshoffen. CFL-serie 2000 is afgeleid van deze treinstellen.
wow das mooi. Maar je kan toch maar 2x per dag met een normale trein de grens over?
Maar je kan toch maar 2x per dag met een normale trein de grens over?
Vanuit Parijs rijden er 3 TGVs per dag naar Barcelona, in de zomermaanden 4. Daarnaast rijden er nog een aantal AVEs van Lyon en Marseille naar Madrid.
Sinds april 2013 rijdt SNCF een aantal low-cost TGVs tussen Parijs en het zuiden van Frankrijk onder de merknaam Ouigo. Voor deze dienst zijn een aantal TGV Duplex-stellen omgebouwd, de twee op de foto zijn onderweg naar Parijs, kort na vertrek uit het door Santiago Calatrava ontworpen station Lyon Saint-Exupéry.
De Ouigo werd tijdens m'n vakantie ook wel de BKT (Budget Kuttrein) genoemd, omdat het ding altijd te laat was en je, net als bij RyanAir en easyJet, voor alles mag bijbetalen.
Informatievoorziening gaat überhaupt wel steeds iets beter. Wanneer ergens de pleuris uitbreekt is het ook wel lastig om direct al het personeel te laten weten wat het effect is denk ik?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Informatievoorziening gaat überhaupt wel steeds iets beter. Wanneer ergens de pleuris uitbreekt is het ook wel lastig om direct al het personeel te laten weten wat het effect is denk ik?
Uiteraard, je zal eerst een beter beeld moeten krijgen wat de storing precies is. Op basis van informatie een beslissing nemen van de ingreep die je gaat doen en dat uitvoeren en communiceren. Over het algemeen duurt het zo'n 15-25 minuten van melding aan OCCR tot het op de storingenpagina staat.
Alsof dat soort informatie doorslaggevend is in een aanbesteding..
Op een totale omzet van 2 miljard euro is het klein bier, maar met deze gegevens kon Abellio wel scherper bieden dan Veolia. Veolia had veel gegevens niet, waardoor ze aannames moesten maken.
Ik denk overigens niet dat dit Veolia een betere kans geeft om het tot een heraanbesteding te laten komen, Arriva heeft tenslotte wel een geldig bod gedaan zonder gegevens te hebben.
Op woensdag 3 juni 2015 07:45 schreef Blistering het volgende: Wel even hard gelachen toen de mensen die bij het blauwe 12 bordje stonden te wachten moesten terugrennen naar het 8 bordje Onwetendheid
Nee, dat is niet om te lachen. NS geeft reizigers zo nu en dan de schuld van vertragingen "omdat zij zich onvoldoende over het perron verdelen, waardoor instappen langer duurt". Maar dat braaf verdelen door reizigers betekent dus dit geknoei wanneer NS weer eens met een veel te korte trein komt aankakken.
Nee, dat is niet om te lachen. NS geeft reizigers zo nu en dan de schuld van vertragingen "omdat zij zich onvoldoende over het perron verdelen, waardoor instappen langer duurt". Maar dat braaf verdelen door reizigers betekent dus dit geknoei wanneer NS weer eens met een veel te korte trein komt aankakken.
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Normaal heeft de IC van 7:43 ook 10 of 12 bakken.
Er zou een systeem moeten komen dat vooraf bekend is (voor het gehele publiek, niet enkel de spoorhobbyisten) hoe lang een trein is, zodat mensen zich fatsoenlijk kunnen opstellen.
Daar zijn al tests mee geweest toch in Den Bosch?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.