ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 31-05-2015 18:19:53 ]
de foto is van de treinbrand in Abcoude. niet grappig. oorzaak zou kortsluiting in de snelschakelaar zijn geweest. op de dag zelf zijn 3 jongens aangehouden welke werden verdacht van brandstichting met vuurwerk. dit bleek later niet juist.
de uitstroom van Mat 64 is op stoom. op de dijksgracht staat serieus veel Mat en op de zaanstraat idem dito. er is zelfs een halve Plan V te zien op zaanstraat, de andere helft lijkt op de dijksgracht te staan. met dit tempo lijkt mij dat er vaart gemaakt mag worden met de herintrede van DDM
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Te Amsterdam staat de 243 naar Hannover met +60 aangekondigd. Ben benieuwd hoe ze die binnen 5 minuten wegkrijgen. Om 19:56 staat de 1700 nog aan de Sloterdijk zijde vast tegen de trein.
Op zondag 31 mei 2015 19:56 schreef b2py het volgende: Te Amsterdam staat de 243 naar Hannover met +60 aangekondigd. Ben benieuwd hoe ze die binnen 5 minuten wegkrijgen. Om 19:56 staat de 1700 nog aan de Sloterdijk zijde vast tegen de trein.
Extra loc aan de andere kant en die andere loc er gewoon achteraan laten hobbelen.
Nadat op vrijdag deze chartertrein (ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van ICT-bedrijf Odin uit Hengelo) de mensen naar Antwerpen had gebracht, bracht hij op zondag de reizigers als trein 13903 weer terug naar Hengelo. Opnieuw liep loc 2862 in Oldenzaal om de rijtuigen (3x I10, een Bar/Disco, een restauratierijtuig en nog 2x I10), om zo aan de terugreis als trein 13904 naar Vorst te kunnen beginnen. Hier staat de trein te wachten op een veilig sein, dat een half uur later gegeven zou gaan worden
DB Schenker-loc 6464 sleept een IC Berlijn-stam Amersfoort binnen. De trein met loc 1746 op dat moment voorop had eerder deze dag als trein 141 (Amsterdam-Berlijn) een aanrijding met een persoon tussen Amersfoort en Apeldoorn. Bijna vijf uur nadat de trein uit Amersfoort vertrok was hij leeg weer terug. De 6464 werd na aankomst vervangen door loc 1739, waarmee de trein naar Amsterdam vertrokken is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik denk dat die vanuit Amsterdam is gekomen, terwijl de sleeploc in Amersfoort staat. Ook zit daar een machinist op, die voor die 1700 nog eerst geregeld moet worden. Lijkt me dus gewoon een kwestie van snelheid om die 6400 te sturen...
Overigens een toevalstreffer dit: ik kwam toevallig net aan in Amersfoort voor een vergadering toen ik hem zag binnenkomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanaf vandaag in dienst: de nieuwe fly-over te Amsterdam Riekerpolder
Voor de oplettende kijker: de treinen rijden inderdaad linkerspoor over die flyover, vandaar dat de sprinter Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp tot Sloterdijk rijdt en de ICDirect 1x/uur
Op maandag 1 juni 2015 10:07 schreef dennistd het volgende: De oude fly-over is nu dus buiten gebruik, waardoor er vanaf Lelylaan linkerspoor gereden moet worden?
Ja, en dan vlak na riekerpolder al één spoor naar rechts en in de schipholtunnel het tweede spoor naar rechts mocht dat nodig zijn.
Voor de oplettende kijker: de treinen rijden inderdaad linkerspoor over die flyover, vandaar dat de sprinter Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp tot Sloterdijk rijdt en de ICDirect 1x/uur
Op maandag 1 juni 2015 10:31 schreef boriq het volgende: Dit is hoe men communiceert over het feit dat de ICDirect 1x/uur rijdt en alleen tussen Breda en Schiphol
En dan een melding op de CTA's (of hoe die krengen tegenwoordig ook mogen heten) "zie incheckpaal"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 1 juni 2015 10:31 schreef boriq het volgende: Dit is hoe men communiceert over het feit dat de ICDirect 1x/uur rijdt en alleen tussen Breda en Schiphol
logisch toch? aangezien die dingen gelijk bovenaan de trap staan zien de mensen het daar het eerst iig diegene die gebruik maken van de toeslagpaal. zien ze het iig voordat ze de toeslag op de kaart gezet hebben
Lekkere uitspraak van Tinus Jonkers (Lloyds Register Rail Europe) over de werkwijze van Fles zijn grote vrienden in Italië.
Alleen als er inspectie was, was het druk in de fabriek en werden alle eisen nageleefd. Daarbuiten liepen er veel minder mensen rond en werd er minder druk aan de stellen gesleuteld.
Helemaal onbekend in Limburg is Arriva niet, want het bedrijf heeft eind jaren '90 na de overname van Vancom enkele buslijnen in Zuid-Limburg geëxploiteerd voordat deze overgedaan werden aan Limex dat nu opereert onder de naam: Veolia
Zeer slecht nieuws voor de reiziger. De beste straf voor Abellio was de concessie uitvoeren zoals geboden maar dan voor een 10% lagere vergoeding. Dan had de reiziger (en de provincie) er voordeel bij gehad, de enige winnaar nu is Arriva...
Zeer slecht nieuws voor de reiziger. De beste straf voor Abellio was de concessie uitvoeren zoals geboden maar dan voor een 10% lagere vergoeding. Dan had de reiziger (en de provincie) er voordeel bij gehad, de enige winnaar nu is Arriva...
en zoiets mag dus weer niet
Ik ben wel benieuwd naar het bod van Arriva. Heb geen idee hoe ik het in moet schatten ten opzichte van dat van Abellio, behalve dan dat het veel lager gewaardeerd werd.
Op maandag 1 juni 2015 15:58 schreef Peterselieman het volgende: Voor de liefhebbers: een setje schommelboten onderweg naar Den Helder heeft tussen Wolfheze en Oosterbeek de bovenleiding naar beneden gehaald.
Mevr. Bork meldde me het zo even vanuit Arnhem, dat het wat later werd vandaag
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
"Veolia eist dat de aanbesteding wordt overgedaan vanwege malafide praktijken bij NS" En de eigen medewerker even vergeten? Wat een hondekoppen daar, echt niet te filmen
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Om dat te beoordelen heb je een glazen bol nodig. Wat blijkt Arriva in 2025 te hebben gepresteerd? Wat blijkt Qbuzz/Abellio in 2025 te hebben gepresteerd?
Punt is wel, dat Qbuzz/Abellio zijn toevlucht nam tot fraude/bedrijfsspionage om te komen tot een bod dat te mooi is om waar te zijn. Dat geeft weinig vertrouwen.
Dat afwegende: liever een iets minder mooi bod, dat wordt uitgevoerd, dan een prachtbod met jaren gezeik omdat het niet haalbaar bleek.
Dat afwegende: liever een iets minder mooi bod, dat wordt uitgevoerd, dan een prachtbod met jaren gezeik omdat het niet haalbaar bleek.
quote:
Om dat te beoordelen heb je een glazen bol nodig. Wat blijkt Arriva in 2025 te hebben gepresteerd? Wat blijkt Qbuzz/Abellio in 2025 te hebben gepresteerd?
Dus. Beetje consequent blijven alstublieft.
Op maandag 1 juni 2015 17:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: "Veolia eist dat de aanbesteding wordt overgedaan vanwege malafide praktijken bij NS" En de eigen medewerker even vergeten? Wat een hondekoppen daar, echt niet te filmen
Op maandag 1 juni 2015 17:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: "Veolia eist dat de aanbesteding wordt overgedaan vanwege malafide praktijken bij NS" En de eigen medewerker even vergeten? Wat een hondekoppen daar, echt niet te filmen
Veolia heeft aangifte gedaan tegen die oud-directeur.
Veolia heeft aangifte gedaan tegen die oud-directeur.
Wat is je punt precies? NS heeft toch ook aangifte gedaan? Maakt dat alles goed dan? Nee Veolia is gewoon een hypocriet kutbedrijf en LaGeirse liet dat ook weer overduidelijk blijken met zijn domme tweets tijdens de verhoren waarbij hij weer heel eventjes de gigantische problemen vergat die hij veroorzaakt heeft in Zuid-Limburg.