Want meer belasting betalen levert een beter land op? Beetje zoals die riedel van 1000 miljard belastingontwijking - schande! Wat denk je dat er met de prijzen en lonen gebeurt als je 1000 miljard wegtrekt uit de private sector? Om over de aandeelhoudersacties nog maar te zwijgen - saneren die handel om hetzelfde rendement te maken. En die verfoeide aandeelhouders zijn soms nog pensioenfondsen ook - hoe gaan die om met een lager rendement?quote:Op zondag 31 mei 2015 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beter de rechtse moraal zogenaamd niets van regels hoeven aantrekken en als het even mogelijk is aan belastingontwijking doen en er nog trots op zijn dat je op deze manier het land naar de tering helpt.
Die viel me ook gelijk op.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:15 schreef Wespensteek het volgende:
Onderdeel van het verhaal vond ik erg opmerkelijk:quote:Of mensen die als ze ontslagen zijn - en dat is vreselijk - meteen op zoek gaan naar het adres van het UWV in plaats van naar een nieuwe baan.
Die betaal je niet. Dit is een typisch voorbeeld waar Rutte best tegen mag ageren. Dank. Zelf er een potje van maken op kosten van de werkgever en dan meteen met je rechten wapperen.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:56 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Die viel me ook gelijk op.
Het is me één keer overkomen dat ik bij een uitzendbaan plotseling op straat stond (ik had mijn baas betiteld als een bepaald lichaamsdeel, dat vond hij niet leuk). Dus ik naar het UWV, want dat doe je dan toch? Eerst ww aanvragen en dan op zoek naar ander werk. Ik kreeg een gesprek met iemand die vroeg om mijn diploma's. En toen was hij nog verontwaardigd ook!! Heb je die diploma's? Volgens mij heb je binnen een paar dagen een baan.
Tja, dan voel je je wel rottig. Maar ik vond wel dat ik gelijk had, ik betaal niet voor niets ww-premie.
Toen nog wel....quote:Op zondag 31 mei 2015 12:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die betaal je niet. Dit is een typisch voorbeeld waar Rutte best tegen mag ageren. Dank. Zelf er een potje van maken op kosten van de werkgever en dan meteen met je rechten wapperen.
Is dat weer dat onnavolgbare inversieverhaal?quote:
Dat is exact wat de belastingontduikingssector doet. Het legertje aan fiscalisten, notarissen, bankiers, advocaten en andere bullshitbanen.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:58 schreef eriksd het volgende:
Zelf er een potje van maken op kosten van de werkgever en dan meteen met je rechten wapperen.
Als het zo'n win-win situatie is, waarom probeert dan niet elk land Nederland (of het bijna falliete Ierland) te kopieren? Waarom wil dan niet iedereen zo'n 'gratis geld' ophaalmachine zijn? Als er alleen maar voordelen aan kleven?quote:Op zondag 31 mei 2015 13:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dat weer dat onnavolgbare inversieverhaal?
De relevantie ontgaat mij - neh -quote:Op zondag 31 mei 2015 13:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is exact wat de belastingontduikingssector doet. Het legertje aan fiscalisten, notarissen, bankiers, advocaten en andere bullshitbanen.
De innovatiebox, deelnemingsvrijstelling en rulingpraktijk worden toch ook overgenomen? Wat je ook vergeet is dat reeele Nederlandse bedrijven ook veel baat hebben bij een competatief belastingregime - zoals de haven van Rotterdam.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als het zo'n win-win situatie is, waarom probeert dan niet elk land Nederland (of het bijna falliete Ierland) te kopieren? Waarom wil dan niet iedereen zo'n 'gratis geld' ophaalmachine zijn? Als er alleen maar voordelen aan kleven?
(ik bedoel hiermee iets anders dan de concurrentie op vennootschapsbelasting, trouwens)
Ow, dus zonder dat zou Nederland nog meer achter lopen op de rest, en de landen zonder dit belastingregime (bijv. België, Zweden, Denemarken enz.). Bedankt voor de info.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:04 schreef eriksd het volgende:
Wat je ook vergeet is dat reeele Nederlandse bedrijven ook veel baat hebben bij een competatief belastingregime - zoals de haven van Rotterdam.
Nee, dat wil ik niet zeggen. Enkel dat het niet zonder nadelen en sociale problemen is. Vandaar dat niet elk land met Nederland wil concurreren op dit gebied.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:21 schreef eriksd het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee wat je hiermee wil zeggen. Meer belastingheffing want dat is goed?
Komt omdat jij je altijd richt op allerhande beroepen - waaronder die van mij - zonder aan te geven wat je zelf bij- en afdraagt. Vind ik nogal relevant als je iedereen de maat neemt.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik niet zeggen. Enkel dat het niet zonder nadelen en sociale problemen is. Vandaar dat niet elk land met Nederland wil concurreren op dit gebied.
Maar goed, aan de post-edit te zien ging je direct op de persoonlijke tour (dat is dus één van de nadelen...), dus ik houd er maar over op.
Waarom zou dat relevant zijn?quote:Op zondag 31 mei 2015 13:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komt omdat jij je altijd richt op allerhande beroepen - waaronder die van mij - zonder aan te geven wat je zelf bij- en afdraagt. Vind ik nogal relevant als je iedereen de maat neemt.
Goede vergelijking weer...quote:Op zondag 31 mei 2015 13:43 schreef De_Kaas het volgende:
Toen m'n ouders mij ooit nog compleet verzorgden, voedsel en onderdak gaven zonder een tegenprestatie te eisen, uitte ik ook dagelijks scherpe kritiek op ze. Wat dat betreft kan ik me wel inleven in dat gedrag van uitkeringsontvangers.
Waarom zorgt meer belasting voor een betere samenleving? Waarom deze basisassumptie?quote:Op zondag 31 mei 2015 13:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij doelt Klopkoek op de hypocrisie van de oproep van Rutte om maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen door niet meteen WW aan te vragen (en daardoor je WW rechten verliezen) en het ontwijken van je maatschappelijke verantwoordelijkheid door het ontwijken van belasting.
Ik ken geen VVD-er die vrijwillig geld zou laten liggen, maar dat wordt wel moreel verlangt van anderen in het belang van de samenleving.
Belastingontwijking is op de huidige schaal echter net zo min in het belang van de samenleving.
Lijkt mij zeer relevant als iemand zelf begint over (het gebrek aan) waarde van bepaalde beroepen in de samenleving.quote:
Tot 2006 5.2% per maand volgens mijn loonstrookjes daarna werd het anders verrekent.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoeveel WW premie is afgedragen door een werknemer? Volgens mij niet veel - ik heb een werknemersdeel van 0%.
Ben je daar trots op?quote:Op zondag 31 mei 2015 12:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gaat prima. Keurig werkzaam in de private sector en niet afhankelijk van de HRA om mijn koophuis te betalen.
Bekijk het ff menselijk. Niet op deze manier.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom zorgt meer belasting voor een betere samenleving? Waarom deze basisassumptie?
Omdat de overheid bezuingt op belangrijke zaken als zorg bijvoorbeeld, met als argument dat het onbetaalbaar dreigt te worden. Hogere overheidsinkomsten verkleinen dat probleem.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom zorgt meer belasting voor een betere samenleving? Waarom deze basisassumptie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |