abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154708996
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Die zijn er ook inderdaad. Beroeps trollen.

Dare to publish a scientific study against Big Biotech, and Monsanto will defame and discredit you. For the first time, a Monsanto employee admits that there is an entire department within the corporation with the simple task of ‘discrediting’ and ‘debunking’ scientists who speak out against GMOs.

Read more: http://naturalsociety.com(...)tists/#ixzz3h26A0wM1
Follow us: @naturalsociety on Twitter | NaturalSociety on Facebook
Misschien zijn ze er, misschien niet. Ik ben pro-GMO, maar wordt door anti-GMOers daarom vaak heel makkelijk voor shill of troll uitgemaakt (dat gebeurt niet alleen op Fok). Allebei niet waar. Dus ik denk dat het (wat de GMOs betreft) een fabeltje is.

Het is alleen een makkelijke manier om je voor andere meningen af te sluiten. Heel vervelend ook, want ik heb best veel verstand van GMOs, en ik doe dit juist om mensen wetenschappelijk gefundeerde informatie (niet propaganda) te verschaffen.

Dus er zijn twee aspecten:
- Je hebt vervelende mensen die trollen - die wil je kwijt.
- Je hebt mensen die anderen te snel troll of shill noemen - daarvan hoop je dat ze zich wat meer openstellen voor andere meningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Broomer op 28-07-2015 18:56:04 ]
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:50:15 #152
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_154714477
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Een trol is toch juist iemand die het geen zak uitmaakt of zijn standpunt overgenomen wordt.. als er maar lekker fel op gereageerd wordt. Het standpunt hoeft dus ook niet onderbouwd te worden om serieus genomen te worden het standpunt moet zo verwoord worden dat er veel heftige reactie op komt.
Dat zou ik ook zeggen. Meer voor de fun dan voor meer kwaadaardige doelen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:19:03 #153
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154715708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 18:49 schreef Broomer het volgende:

[..]

Misschien zijn ze er, misschien niet. Ik ben pro-GMO, maar wordt door anti-GMOers daarom vaak heel makkelijk voor shill of troll uitgemaakt (dat gebeurt niet alleen op Fok). Allebei niet waar. Dus ik denk dat het (wat de GMOs betreft) een fabeltje is.

Het is alleen een makkelijke manier om je voor andere meningen af te sluiten. Heel vervelend ook, want ik heb best veel verstand van GMOs, en ik doe dit juist om mensen wetenschappelijk gefundeerde informatie (niet propaganda) te verschaffen.

Dus er zijn twee aspecten:
- Je hebt vervelende mensen die trollen - die wil je kwijt.
- Je hebt mensen die anderen te snel troll of shill noemen - daarvan hoop je dat ze zich wat meer openstellen voor andere meningen.
Waarom ben je dan pro GMO? Kijk dat je uit een bepaald principe door bepaalde informatie pro GMO bent kan ik me nog indenken (hoewel ik anti ben) maar je bent toch niet ook nog eens pro Monsanto of wel? Want iedereen die een bedrijf als Monsanto probeert te verdedigen is ofwel zwaar slecht geinformeerd over de praktijken van dat bedrijf of totaal gestoord. (no offence)
Feyenoord!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:39:56 #154
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_154716634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom ben je dan pro GMO? Kijk dat je uit een bepaald principe door bepaalde informatie pro GMO bent kan ik me nog indenken (hoewel ik anti ben) maar je bent toch niet ook nog eens pro Monsanto of wel? Want iedereen die een bedrijf als Monsanto probeert te verdedigen is ofwel zwaar slecht geinformeerd over de praktijken van dat bedrijf of totaal gestoord. (no offence)
Wat maakt dat uit voor de vraag of iemand een troll is of niet? Ik vind het weer heel vreemd om anti-GMO te zijn. Vrijwel alles wat je eet is het genoom van aangepast door mensenhanden. Dat is al duizenden jaren zo. Omdat dat nu opeens op andere manieren/met ander gereedschap gebeurt is het opeens als iets slechts bestempeld.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:44:37 #155
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154716846
Laat de pro/anti GMO (eigenlijk Monsanto maar helemaal los rukken lukt toch echt niet ) in het daarvoor bestemde topic graag :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:46:18 #156
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_154716940
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:44 schreef jogy het volgende:
Laat de pro/anti GMO (eigenlijk Monsanto maar helemaal los rukken lukt toch echt niet ) in het daarvoor bestemde topic graag :).
Komt goed :) Was een handig voorbeeld.
Onikaan ni ov dovah
pi_154716999
Blijf het een beetje vreemd vinden dat mensen met een afwijkende mening (vooral hier in BNW) zo vaak troll genoemd worden. Een troll is iemand die loopt te zieken, niet iemand die (al dan niet betaald) een bepaalde mening of denkwijze loopt te propageren.

Als ik gestoord ben en niet geloof in de maanlanding, maar dat niet kan beargumenteren maakt dat mij geen troll. Als een bedrijf mij betaalt om genetische modificatie te propageren maakt dat mij geen troll. Als ik de maanlanding ontken puur om mensen over de zeik te helpen, dán ben ik een troll.

Het woord troll heeft een beetje zijn waarde verloren door schreeuwende lui op forums en FOX News en zo...
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:49:31 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154717084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Komt goed :) Was een handig voorbeeld.
Oh dat zeker hoor. Dat Broomer door sommige als een betaalde poster gezien wordt kan ik op zich wel begrijpen (niets persoonlijks) door zijn reacties inderdaad. Zo zijn er nog wel een paar echte fiere voorstanders van in het publieke oog negatieve zaken, die hoogstwaarschijnlijk die mening hebben doordat ze er op welke manier dan ook (niet als betaalde poster :P ) mee te maken hebben.

EU, Banken, GMO inderdaad en weet ik het allemaal. Dat maakt het wel leuk.
Vrijheid
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:56:15 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154717352
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:47 schreef Stompzinnig het volgende:
Blijf het een beetje vreemd vinden dat mensen met een afwijkende mening (vooral hier in BNW) zo vaak troll genoemd worden. Een troll is iemand die loopt te zieken, niet iemand die (al dan niet betaald) een bepaalde mening of denkwijze loopt te propageren.

Als ik gestoord ben en niet geloof in de maanlanding, maar dat niet kan beargumenteren maakt dat mij geen troll. Als een bedrijf mij betaalt om genetische modificatie te propageren maakt dat mij geen troll. Als ik de maanlanding ontken puur om mensen over de zeik te helpen, dán ben ik een troll.

Het woord troll heeft een beetje zijn waarde verloren door schreeuwende lui op forums en FOX News en zo...
Zeker, helemaal mee eens als ik de subjectieve meningen eruit haal natuurlijk, in ieder geval met de betekenis van troll.

Een gekke (of gek overkomende) mening hebben is geen trollen. Net doen alsof je die hebt om mensen te tergen wel. Maar ook het expres proberen om mensen over de zeik te krijgen (ook al doe je het met je eigen mening) is getroll. Afzeiken is niet perse getroll maar gewoon bashen, ook weer iets anders.

Een troll kán briljant zijn overigens. dat dan weer wel.

http://www.buzzfeed.com/j(...)t-history#.isKvgbdP3
Vrijheid
pi_154717568
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Zeker, helemaal mee eens als ik de subjectieve meningen eruit haal natuurlijk, in ieder geval met de betekenis van troll.

Een gekke (of gek overkomende) mening hebben is geen trollen. Net doen alsof je die hebt om mensen te tergen wel. Maar ook het expres proberen om mensen over de zeik te krijgen (ook al doe je het met je eigen mening) is getroll. Afzeiken is niet perse getroll maar gewoon bashen, ook weer iets anders.

Een troll kán briljant zijn overigens. dat dan weer wel.

http://www.buzzfeed.com/j(...)t-history#.isKvgbdP3
Klopt, de voorbeelden doen ook totaal niet ter zake, puur voorbeelden.
Afzeiken hoeft ook geen getroll te zijn, klopt, maar over de zeik krijgen is iets anders dan afzeiken. :T

En goede trolls kunnen inderdaad leuk zijn! Hier in BNW zijn ze (voor zover ik denk dat ik ze herken) meestal matig...
pi_154719609
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik ben sterk pro-evidence, laten we het daarop houden.
  woensdag 29 juli 2015 @ 01:07:01 #162
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154720944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 00:11 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik ben sterk pro-evidence, laten we het daarop houden.
Laten we daar dan maar even in het juiste topic over verder praten want iedereen die Monsanto een warm hart toedraagt wil ik wel even meer discussieren. Dat je nu niet duidelijk aangeeft hoe je erover denkt spreekt niet in je voordeel.
Feyenoord!
pi_154725069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 01:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Laten we daar dan maar even in het juiste topic over verder praten want iedereen die Monsanto een warm hart toedraagt wil ik wel even meer discussieren. Dat je nu niet duidelijk aangeeft hoe je erover denkt spreekt niet in je voordeel.
ik ben noch pro- noch anti-Monsanto, maar pro-bewijs. Het lijkt me dat dat juist in mijn voordeel moet spreken. Maar ja, laten we dat maar ergens anders bediscusieren.
pi_158483121
Nu maar hopen dat met het nieuwe beleid wat in feedback staat, de trolls er ook worden uitgepikt.
  donderdag 24 december 2015 @ 08:54:58 #165
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158489862
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:39 schreef Terecht het volgende:

[..]

Maar hoe maak je dan onderscheid tussen iemand die advocaat van de duivel speelt en een trol, die wellicht als hij om zijn motief wordt gevraagd ook zal zeggen dat hij advocaat van de duivel speelt? Er zit verschil tussen de twee, maar hoe bepaal je dat?
betaling.

Overheden hebben trollen in dienst om topics, tweets enz te laten ontsporen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 24 december 2015 @ 10:03:21 #166
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158490763
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

betaling.

En hoe zie je dat als buitenstaander? Het enige relevante onderscheid is intentie en dat is al even moeilijk te achterhalen als wel of geen betaalde inhuurtrol.
Vrijheid
pi_158492754
quote:

[..]

betaling.

Ik zou van jou wel eens een lijstje willen zien van user waarvan jij denkt dat ze trollen en of centres krijgen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 24 december 2015 @ 13:15:02 #168
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158494291
quote:

[..]

betaling.

Is het een beetje goed betaalde job?
Mocht ik van de CIA willen overstappen en zo.. :+
what a year!, and its only Januari!
  donderdag 24 december 2015 @ 13:59:46 #169
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158495186
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 21:34 schreef Stompzinnig het volgende:
Een troll is iemand die provoceert, puur om een reactie uit te lokken. Het onderwerp is niet belangrijk, de intentie is enkel om mensen te irriteren en boos te maken.
Dat is wat een troll is.

Probeer je je mening door te drukken en jaag je daarmee mensen op de kast, dan ben je geen troll. Een troll heeft geen mening.

Op internet worden mensen constant uitgemaakt voor troll door oudjes die de ballen verstand hebben van internet. Vooral in bnw gebeurt dat vaak. Iemand die met een bepaald doel (anders dan rellen) irritant doet is per definitie geen troll.
Zo had ik het ook begrepen ja. :Y

Ik troll er zelf ook bij tijd en wijlen stevig op los. Je hebt wel eens zo'n bui hè, dat je gewoon zin hebt om mensen te irriteren of gewoon expres een belachelijk mening te verkondigen en zo. O-)
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_158498346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:59 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Zo had ik het ook begrepen ja. :Y

Ik troll er zelf ook bij tijd en wijlen stevig op los. Je hebt wel eens zo'n bui hè, dat je gewoon zin hebt om mensen te irriteren of gewoon expres een belachelijk mening te verkondigen en zo. O-)
:N
-
  donderdag 24 december 2015 @ 16:43:55 #171
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158498420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:40 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

:N
Wat?

Hier in BNW troll ik niet vaak hoor...
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_158498523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:43 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Wat?

Hier in BNW troll ik niet vaak hoor...
Ah, ok. :)
-
  donderdag 24 december 2015 @ 21:10:54 #173
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158504824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:47 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Ah, ok. :)
Maar eh, de NWO is goedaardig joh... ;) no worries...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')