Ben jij van de gedachtenpolitie?quote:Op zondag 26 juli 2015 14:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat heb ik al aangegeven. Je kan zien aan het postgedrag van mensen met welke intentie ze posten. En Scrummie doet dat met de intentie van het afbreken van andermans geloof/mening. Niet om echt te discussieren omdat hij de onderwerpen interessant vind.
Zo zijn er nog wel meer maar hij is in mijn ogen een van de ergste. Word er gewoon misselijk van.
Ja ik kan toch ook alleen maar zaken vanuit mijn gezichtspunt bekijken. Ik denk dat er wel meer zijn die deze mening delen maar ik spreek voor mezelf.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ben jij van de gedachtenpolitie?
Dit is alleen maar jouw mening.
Ik zie je niks aantonen. Wat Scrummie beweert over Mata is gewoon hard te maken.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja ik kan toch ook alleen maar zaken vanuit mijn gezichtspunt bekijken. Ik denk dat er wel meer zijn die deze mening delen maar ik spreek voor mezelf.
Ik heb notabene in een ander topic net een onderbouwing gegeven waar jij op zei "goedpraten doe ik het niet".....quote:Op zondag 26 juli 2015 15:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zie je niks aantonen. Wat Scrummie beweert over Mata is gewoon hard te maken.
Ik heb het over je vorige bewering. En wat loop je de hele tijd stom te doen over Scrummie?quote:Op zondag 26 juli 2015 15:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb notabene in een ander topic net een onderbouwing gegeven waar jij op zei "goedpraten doe ik het niet".....
En Scrummie beweert helemaal niks over Mata, hij praat hem gewoon zwart. Maar goed objectiviteit is aan jou ook niet besteed.....
quote:Op zondag 26 juli 2015 12:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat komt met ervaring.
Als je maar lang genoeg post krijg je een aardig beeld van de mensen die hier met regelmaat komen
Maar wat voor objectieve maatstaven hanteer jullie dan om tot dat oordeel te komen? Als het louter een subjectieve beleving is, dan is het voor een buitenstaander natuurlijk lastig om het verschil te zien tussen een daadwerkelijke trol, en iemand die het stempeltje trol op zich gedrukt krijgt omdat diens mening/kop/uitstraling je niet bevalt en hem of haar op die manier probeert te diskwalificeren. Is er iets meetbaars aan het gedrag van een trol in jullie ogen, of is het subtieler dan dat? Hoe ontmasker je een trol kortom, liefst zodanig dat het voor een relatieve buitenstaander ook duidelijk is dat er sprake is van een trol?quote:Op zondag 26 juli 2015 12:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat kan je vaststellen aan de hand van gedrag over een bepaalde periode van tijd. Mensen kunnen zich eerst nog anders voordoen maar op een gegeven moment komen de "True Colours" wel naar boven.
Er zijn geen objectieve maatstaven voor. Maar het lijkt mij vrij duidelijk dat als je een forum hebt wat BNW heet en wat dus bedoeld is voor waarheidszoeker en mensen die in bepaalde complottheorieeen geloven wat overspoeld word door mensen die dit nou juist niet geloven en deze mensen als "aluhoedjes" zien dat het niet de waarheidszoekers (waar BNW voor bedoeld is) zijn die de trollen zijn maar de users die de boel proberen te saboteren. En dat gedrag is vrij makkelijk te zien als je een tijdje rondhangt op BNW.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
[..]
Maar wat voor objectieve maatstaven hanteer jullie dan om tot dat oordeel te komen? Als het louter een subjectieve beleving is, dan is het voor een buitenstaander natuurlijk lastig om het verschil te zien tussen een daadwerkelijke trol, en iemand die het stempeltje trol op zich gedrukt krijgt omdat diens mening/kop/uitstraling je niet bevalt en hem of haar op die manier probeert te diskwalificeren. Is er iets meetbaars aan het gedrag van een trol in jullie ogen, of is het subtieler dan dat? Hoe ontmasker je een trol kortom, liefst zodanig dat het voor een relatieve buitenstaander ook duidelijk is dat er sprake is van een trol?
Nee dat zie je verkeerd, andere users zoeken ook naar de waarheid..quote:Op zondag 26 juli 2015 18:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zijn geen objectieve maatstaven voor. Maar het lijkt mij vrij duidelijk dat als je een forum hebt wat BNW heet en wat dus bedoeld is voor waarheidszoeker en mensen die in bepaalde complottheorieeen geloven wat overspoeld word door mensen die dit nou juist niet geloven en deze mensen als "aluhoedjes" zien dat het niet de waarheidszoekers (waar BNW voor bedoeld is) zijn die de trollen zijn maar de users die de boel proberen te saboteren. En dat gedrag is vrij makkelijk te zien als je een tijdje rondhangt op BNW.
Ah ok. Nee dat klopt ik geloof het inderdaad als iemand in een filmpje zegt "het is ZO".....quote:Op zondag 26 juli 2015 18:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee dat zie je verkeerd, andere users zoeken ook naar de waarheid..
Maar geloven niet gelijk alles puur omdat iemand er een raar onderbuik gevoel bij heeft!
Eerlijk gezegd geloven ze het niet gelijk omdat iemand in een filmpje zegt "het is ZO "
vaak zoeken die users zelf de info bij elkaar voor ze iets bestempelen als waarheid!
De aanpak is anders!
Maar het doel is het zelfde!
Een schets van wat watzich daadwerkelijk heeft afgespeeld boven water te krijgen!
Dat zie je compleet verkeerd!quote:Op zondag 26 juli 2015 18:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah ok. Nee dat klopt ik geloof het inderdaad als iemand in een filmpje zegt "het is ZO".....
Het doel is absoluut niet hetzelfde. En ik zeg niet dat allen sceptici die hier op BNW rond hangen zo zijn maar een groot deel wel. Dat zijn geen waarheidszoeker. Die willen gewoon die gekkies op BNW op hun plaats zetten. Op welke manier dan ook. En die kun je er wel tussenuit pikken.
BNW is ooit in het leven geroepen omwille van repressieve tolerantie, een afgezonderd plekje waar de discussie over complottheorieën gevoerd kan worden ipv verspreid over vele subfora (NWS, POL, GC, KLB, WFL, TRU). Het is dus niet ontstaan als een forum exclusief voor waarheidszoekers, maar als een plek waar voor- en tegenstanders over zulke zaken kunnen bekvechten. In 2006, begin 2007, toen 9/11 truth op haar hoogtepunt was, werden veel users in NWS, POL en WFL gek van truthers die in iedere discussie kans zagen hun stokpaardjes te berijden en zo menig discussie lieten ontsporen, waarna de truthers naar TRU werden verwezen om daar de discussie te voeren. Dit vonden de meeste truthers echter te min, want TRU werd gezien als een forum voor zweefkezen en de verbanning naar TRU deed volgens hen geen recht aan de ernst van de zaken die zij aan de kaak probeerden te stellen. Als compromis is BNW in het leven geroepen.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zijn geen objectieve maatstaven voor. Maar het lijkt mij vrij duidelijk dat als je een forum hebt wat BNW heet en wat dus bedoeld is voor waarheidszoeker en mensen die in bepaalde complottheorieeen geloven wat overspoeld word door mensen die dit nou juist niet geloven en deze mensen als "aluhoedjes" zien dat het niet de waarheidszoekers (waar BNW voor bedoeld is) zijn die de trollen zijn maar de users die de boel proberen te saboteren. En dat gedrag is vrij makkelijk te zien als je een tijdje rondhangt op BNW.
Echt objectieve maatstaven zijn er niet. Maar als je lang genoeg met iemand discussieert kom je er vrij snel achter of iemand oprecht interesse heeft in de materie of er een alternatieve agenda erop nahoudtquote:Op zondag 26 juli 2015 18:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
[..]
Maar wat voor objectieve maatstaven hanteer jullie dan om tot dat oordeel te komen? Als het louter een subjectieve beleving is, dan is het voor een buitenstaander natuurlijk lastig om het verschil te zien tussen een daadwerkelijke trol, en iemand die het stempeltje trol op zich gedrukt krijgt omdat diens mening/kop/uitstraling je niet bevalt en hem of haar op die manier probeert te diskwalificeren. Is er iets meetbaars aan het gedrag van een trol in jullie ogen, of is het subtieler dan dat? Hoe ontmasker je een trol kortom, liefst zodanig dat het voor een relatieve buitenstaander ook duidelijk is dat er sprake is van een trol?
Alternatieve agenda klinkt nogal zwaar. Denk je dat sommige users kwade bedoelingen hebben? Als in, in opdracht de discussie komen saboteren?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Echt objectieve maatstaven zijn er niet. Maar als je lang genoeg met iemand discussieert kom je er vrij snel achter of iemand oprecht interesse heeft in de materie of er een alternatieve agenda erop nahoudt
Ik weet het wel zekerquote:Op zondag 26 juli 2015 22:26 schreef Terecht het volgende:
[..]
Alternatieve agenda klinkt nogal zwaar. Denk je dat sommige users kwade bedoelingen hebben?
Die zijn er ook inderdaad. Beroeps trollen.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:26 schreef Terecht het volgende:
[..]
Alternatieve agenda klinkt nogal zwaar. Denk je dat sommige users kwade bedoelingen hebben? Als in, in opdracht de discussie komen saboteren?
Maar zitten ze ook op FOK?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die zijn er ook inderdaad. Beroeps trollen.
Dare to publish a scientific study against Big Biotech, and Monsanto will defame and discredit you. For the first time, a Monsanto employee admits that there is an entire department within the corporation with the simple task of ‘discrediting’ and ‘debunking’ scientists who speak out against GMOs.
Read more: http://naturalsociety.com(...)tists/#ixzz3h26A0wM1
Follow us: @naturalsociety on Twitter | NaturalSociety on Facebook
Van sommige denk ik wel eens dat ze niet per se betaalde trollen zijn maar wel dat ze eventueel een voordeeltje kunnen halen bij een structureel positieve mening over zaken die mij dan weer onwaarschijnlijk lijken. Zijn dat trollen? Ik denk het niet op zich. Ze kunnen ook daadwerkelijk een perspectief hebben op zaken die totaal onverenigbaar is met de mijne. Waarom niet.quote:
Het is een feit dat het internet vol zit met betaalde trollen. Waarom zouden ze dan niet op FOK zitten?quote:Op maandag 27 juli 2015 17:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Van sommige denk ik wel eens dat ze niet per se betaalde trollen zijn maar wel dat ze eventueel een voordeeltje kunnen halen bij een structureel positieve mening over zaken die mij dan weer onwaarschijnlijk lijken. Zijn dat trollen? Ik denk het niet op zich. Ze kunnen ook daadwerkelijk een perspectief hebben op zaken die totaal onverenigbaar is met de mijne. Waarom niet.
Het zou best kunnen maar soms kan overmatig verdacht zijn op trollen ook een heksenjacht ontketenen.quote:Op maandag 27 juli 2015 17:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is een feit dat het internet vol zit met betaalde trollen. Waarom zouden ze dan niet op FOK zitten?
Ach het boeit mij verder niet zo veel. Je kunt er toch niks aan veranderen. Ik doe mijn ding en laat hun lekker hun ding doen.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zou best kunnen maar soms kan overmatig verdacht zijn op trollen ook een heksenjacht ontketenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |