Meer: http://www.express.co.uk/(...)cans-right-to-returnquote:The online call to action demands the European Commission (EC) allows all white South Africans to obtain automatic European citizenship.
Rodrigo de Campos, who started the campaign, is gaining support for his belief that the "white South African population currently faces ethnic cleansing and persecutions" at the hands of the ruling ANC government, the Economic Freedom Fighters (EFF) party and "various individual anti-white aggressors".
He also says: "Over 4000 white farmers have been brutally murdered, often including torture and rape and mutilation."
An increasing number of supporters believe the solution to this is for white South Africans - and white Zimbabweans and Namibians - to be allowed to "return" to whatever nation the majority of their ancestors are from - which in most cases is the Netherlands or the UK.
The petition compares white South Africans to Jews being allowed citizenship in Israel.
It says: "Based on the Israeli government's policy of allowing all Jews the right to return to Israel, we believe it is not only advisable but morally obligatory that Europe should allow all white South Africans the right to return."
Meer: http://www.thedailyvox.co(...)s-should-get-asylum/quote:The man who started the petition is Rodrigo de Campos – who is based in Brazil, but concerned for the well-being of white people in South Africa, Namibia and Zimbabwe. In an unforeseen twist it seems the white saviour complex has now fallen to a Latino looking to save white people.
Ja man. Amerika en Australie staan erom bekend blanken erg gemakkelijk binnen te laten jaquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
Een beetje blanke zou naar Australië of de VS willen.
Daar willen ze je ook nog, en er is ruimte zat. Moet je wel je handen uit de mouwen steken.
Alleen libtards en uitvreters willen naar de EU.
Tijden zijn veranderd he.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:47 schreef trabant het volgende:
Die streng gelovige racisten wil je toch niet terug hebben?
Zelfs jij als West-Europeaan krijgt niet zomaar een verblijfsvergunning om in Australië te wonen/werken, en dan hoef je het over de VS niet eens de hebben, die eisen zijn bizar hoog.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
Een beetje blanke zou naar Australië of de VS willen.
Daar willen ze je ook nog, en er is ruimte zat. Moet je wel je handen uit de mouwen steken.
Alleen libtards en uitvreters willen naar de EU.
Zou hier ook wel mogen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zelfs jij als West-Europeaan krijgt niet zomaar een verblijfsvergunning om in Australië te wonen/werken, en dan hoef je het over de VS niet eens de hebben, die eisen zijn bizar hoog.
De zwarte zuid afrikanen blijven gewoon daar hoor.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:47 schreef trabant het volgende:
Alleen al in Sydney wonen bijna 30000 ex-Zuid-Afrikanen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja man. Amerika en Australie staan erom bekend blanken erg gemakkelijk binnen te laten ja
Totaal andere tijden man.Zijn ook maar weinig Afrikaaners, meer Britse nazaten. Buiten dat sprak ik meer over blanken in het algemeen ipv Zuid-Afrikaanse blankenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alleen al in Sydney wonen bijna 30000 ex-Zuid-Afrikanen.
Dus zo moeilijk is het kennelijk ook niet.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/South_African_diaspora
Packing for Perth.
Dit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:47 schreef trabant het volgende:
Ja ze hebben het idd zo zwaar die arme blankiesquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:13 schreef Mani89 het volgende:
Bijna alle blanke Zuid-Afrikanen zijn nu opgehokt in gated communitys omdat de criminaliteit en het geweld de spuigaten uitloopt. Ik heet ze van harte welkom.
Niet?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ze hebben het idd zo zwaar die arme blankies
Lees je anders even in wat de gebeurt daar zoal in Z-A met blanke boeren.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ze hebben het idd zo zwaar die arme blankies
Dat weet ik. Was ook wel te verwachten he dat de rollen een keer zouden omdraaien, Sowieso zitten de blanken er stukken beter bij dan de zwarte Zuid Afrikanen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lees je anders even in wat de gebeurt daar zoal in Z-A met blanke boeren.
Kun je van wel meer migranten zeggen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat zooitje tokkies moet je dus echt niet hebben. Bekrompen, racistisch volk.
Of het nou veel erger zal zijn dan die import joden hatende racisten die we hier zelf hebben waag ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat zooitje tokkies moet je dus echt niet hebben. Bekrompen, racistisch volk.
Nee, dat hebben hun voorouders gedaan, 200 á 300 jaar geleden.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:25 schreef Kanjer het volgende:
Doe maar niet, ze hebben er zelf voor gekozen daar het geluk te zoeken.
Geluk te zoeken? Die mensen en hun voorouders hebben dat hele land opgebouwd en er het meest welvarende Afrikaanse land van gemaakt. Zonder die "gelukzoekers" zou Z-A nu net zo'n strontput zijn als pak em beet Somalie. Maar laat het maar aan het ANC over om ze snel op dat niveau te krijgen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:25 schreef Kanjer het volgende:
Doe maar niet, ze hebben er zelf voor gekozen daar het geluk te zoeken.
En bovendien zal je zien dat er door bepaalde types luidkeels racisme geroepen zal worden waardoor er, naast de witten, ook weet miljoenen zwarten naar de EU mogen ter compensatie, want zielig.
Ben je er wel eens geweest?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geluk te zoeken? Die mensen en hun voorouders hebben dat hele land opgebouwd en er het meest welvarende Afrikaanse land van gemaakt. Zonder die "gelukzoekers" zou Z-A nu net zo'n strontput zijn als pak em beet Somalie. Maar laat het maar aan het ANC over om ze snel op dat niveau te krijgen.
Tien-koppige gezinnen. Toe maar.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:30 schreef LXIV het volgende:
Verder is het wel hun eigen decadentie geweest die ze nu in de shit geholpen heeft. Hadden ze van 1950 tot 1990 gezinnen gesticht van 10 personen en ook nog een actief immigratiebeleid richting Europa gevoerd, dan waren ze nu niet in de problemen.
Zet dan maar 10 Boeren in mijn dorp, kun je die moslimgekkies bij jou vestigen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
Goed, als het leven van deze mensen echt in gevaar is, dan zouden ze terug moeten kunnen keren.
Maar ik zit persoonlijk net zo min te wachten op de Boeren als op radicale moslimgekkies.
Moet dat dan? je hoeft alleen al maar de foto's van het huidige Johannesburg te vergelijken met die van 20 jaar geleden om een indruk te krijgen van hoe dat land aan het afglijden is.quote:
Beter blijven beide groepen lekker weg.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zet dan maar 10 Boeren in mijn dorp, kun je die moslimgekkies bij jou vestigen.
Eigenhaat siert de straat.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:31 schreef vigen98 het volgende:
Je zou wel wat meer sympathie verwachten van westerlingen
Als je er zou zijn geweest zou je hebben gezien dat alleen de blankies welvarend zijn. Zou je hebben gezien dat de Zwarte Zuid Afrikaan in een smerige krottenwijk woont en de blankie in een mooi huis.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Moet dat dan? je hoeft alleen al maar de foto's van het huidige Johannesburg te vergelijken met die van 20 jaar geleden om een indruk te krijgen van hoe dat land aan het afglijden is.
Je lult uit je nek. Wanneer ben je er geweest? 1995? Ik heb genoeg vermogende negers gezien daar. Vooral in de grotere steden. Kaapstad is dan wel erg blank, maar dat komt ook door de massa's toeristen daar.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je er zou zijn geweest zou je hebben gezien dat alleen de blankies welvarend zijn.
Afgelopen 2 jaar. Het verschil tussen blank en zwart is nog steeds idioot groot.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:36 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je lult uit je nek. Wanneer ben je er geweest? 1995?
Meer als 10% van de blanken in Z-A leven ook onder de armoedegrens hoor, ik weet niet wat voor beeld jij hebt van Z-A maar het is nogal achterhaald.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je er zou zijn geweest zou je hebben gezien dat alleen de blankies welvarend zijn. Zou je hebben gezien dat de Zwarte Zuid Afrikaan in een smerige krottenwijk woont en de blankie in een mooi huis.
Ja vanwege de huidige politiek is het voor de blanken idd steeds slechter geworden. Maar van mij zijn ze welkom.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meer als 10% van de blanken in Z-A leven ook onder de armoedegrens hoor, ik weet niet wat voor beeld jij hebt van Z-A maar het is nogal achterhaald.
Waar ergens? Daar heb je wel gelijk in, maar de ANC maakt er momenteel dan ook wel een puinhoop van. En daar hebben beide groepen last van. Zuma is een incompetente graaier. Zelden zo'n domme president meegemaakt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Afgelopen 2 jaar. Het verschil tussen blank en zwart is nog steeds idioot groot.
Jij in ieder geval niet zo te lezen.quote:
Van Johannesburg tot Kaapstad. Klopt Zuma zit alleen daar voorzichzelf. Maar je kan echt niet ontkennen dat de Blanken het daar alleen goed hebben gehad tegen koste van de zwarte zuid afrikanen. Nog steeds zijn de sloppenwijken gigantisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Waar ergens? Daar heb je wel gelijk in, maar de ANC maakt er momenteel dan ook wel een puinhoop van. En daar hebben beide groepen last van. Zuma is een incompetente graaier.
Hoezo is dat bizar?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zelfs jij als West-Europeaan krijgt niet zomaar een verblijfsvergunning om in Australië te wonen/werken, en dan hoef je het over de VS niet eens de hebben, die eisen zijn bizar hoog.
Wel dan? Want als je dat land zou kennen dan zou je niet met droge ogen kunnen beweren dat het daar niet steeds meer op Zimbabwe begint te lijken wat betreft houding (cq haat) versus blanken.quote:
Was je er gewoon op vakantie trouwens? Ik lees net ergens dat Kaapstad nu Johannesburg heeft ingehaald in de misdaadstatistieken. Gaat daar ook al niet zo best dan.quote:
Ja dat heb ik toch nergens ontkend. Was toch ook te verwachten dat dit zou kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:43 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wel dan? Want als je dat land zou kennen dan zou je niet met droge ogen kunnen beweren dat het daar steeds meer op Zimbabwe begint te lijken wat betreft houding (cq haat) versus blanken.
Euh, ja graag?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kun je van wel meer migranten zeggen.
Zullen we alle bekrompen en racistische migranten en kinderen daarvan ook maar terugsturen?
Heb een vriendin in Johannesburg, dus ben 2 keer op bezoek geweest.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was je er gewoon op vakantie trouwens? Ik lees net ergens dat Kaapstad nu Johannesburg heeft ingehaald in de misdaadstatistieken. Gaat daar ook al niet zo best dan.
En wat voor indruk kreeg jij daar?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb een vriendin in Johannesburg, dus ben 2 keer op bezoek geweest.
Mooi opbouwen hoor, het land afpakken van een bevolking en die vervolgens onderdrukken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geluk te zoeken? Die mensen en hun voorouders hebben dat hele land opgebouwd en er het meest welvarende Afrikaanse land van gemaakt. Zonder die "gelukzoekers" zou Z-A nu net zo'n strontput zijn als pak em beet Somalie. Maar laat het maar aan het ANC over om ze snel op dat niveau te krijgen.
Broedervolkquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:31 schreef vigen98 het volgende:
Broedervolk weigeren maar wel import negers toelatenDit soort mensen
Niet letterlijk, maar je "arme blankie" houding zegt genoeg. Overigens zul je zelf ook geconstateerd hebben dat dat land qua welvaart niet strikt gescheiden is op huidskleur. Ja de blanke bevolking zit er grotendeels goed bij, maar er is een enorme zwarte middenklasse die er net zo goed bijzit. Ook in SOWETO.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik toch nergens ontkend. Was toch ook te verwachten dat dit zou kunnen gebeuren.
En nog steeds is de Zwarte Zuid Afrikaan slechter af.
Het was amper bewoond man, die zulu's die er nu zitten zijn er ook allemaal heengekomen om een graantje van de welvaart mee te pikken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mooi opbouwen hoor, het land afpakken van een bevolking en die vervolgens onderdrukken.
Ik vind het een geweldig land. Super mooi. Eerste keer was ik wel geschrokken van de situatie, 2e keer een jaar erna was het al iets veranderd maar nog steeds bizar.quote:
Alsof het dan een broedervolk is, wat een ongelooflijk loze term man.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:47 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ze stammen af van de Nederlanders en de Britten
Ja die groeit langzaam.Mag ook wel he.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Niet letterlijk, maar je "arme blankie" houding zegt genoeg. Overigens zul je zelf ook geconstateerd hebben dat dat land qua welvaart niet strikt gescheiden is op huidskleur. Ja de blanke bevolking zit er grotendeels goed bij, maar er is een enorme zwarte middenklasse die er net zo goed bijzit. Ook in SOWETO.
Ik voelde me in Kaapstad juist veel veiliger dan in Johannesburg of Port Elizabeth (bah). Alleen wel een keer met twee vrienden vanuit Long Street naar ons hostel gelopen na een avondje uit, de portier verklaarde me voor gek en als ik dat nog een keer deed dan liet die me niet meer binnen. Was m'n eerste avond in Kaapstad en het was letterlijk 500m lopen, volgens mij had die gewoon een deal met de taxichauffeursquote:
ja joh, gewoon kapot laten maken.quote:
Ja denk dat dat is omdat Kaapstad fucking mooi is. Johannesburg is gewoon kut. Maar het is echt absoluut niet veilig. Maar heb zelf niks mee gemaakt gelukkig.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik voelde me in Kaapstad juist veel veiliger dan in Johannesburg of Port Elizabeth (bah). Alleen wel een keer met twee vrienden vanuit Long Street naar ons hostel gelopen na een avondje uit, de portier verklaarde me voor gek en als ik dat nog een keer deed dan liet die me niet meer binnen.
Ik ontken dat niet, daar gaat het gesprek ook helemaal niet over. Maar kennelijk vinden jij en nog aantal anderen in dit topic dat dat dan reden mag zijn om nu de rollen eens om te draaien? Dan is racisme minder erg? Lekkere principes heb je dan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja die groeit langzaam.Mag ook wel he.
Maar snap niet zo goed waarom je ontkent dat de zwarte bevolking gewoon jarenlang is uitgebuit en als stront behandeld?
het is alleen erg als het moslims betreft, snap dat danquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Niet letterlijk, maar je "arme blankie" houding zegt genoeg. Overigens zul je zelf ook geconstateerd hebben dat dat land qua welvaart niet strikt gescheiden is op huidskleur. Ja de blanke bevolking zit er grotendeels goed bij, maar er is een enorme zwarte middenklasse die er net zo goed bijzit. Ook in SOWETO.
Het is daar nergens veilig maar zolang je oplet is de kans op problemen miniem. Ik heb in 5 maanden niks ernstigs meegemaakt. Ja bijna doodgeschoten door iemand van de security maar dat was m'n eigen schuld, vergeten alarm eraf te halen en dan nog even buiten gaan zitten om 3:00, die vent kwam met getrokken pistool op me af.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja denk dat dat is omdat Kaapstad fucking mooi is. Johannesburg is gewoon kut. Maar het is echt absoluut niet veilig. Maar heb zelf niks mee gemaakt gelukkig.
Het gaat niet over een waarde oordeel maar om logica. Als je een volk onderdrukt kan er een moment komen dat het tij gaat keren. Dat is gaande en treurig voor de wittemens maar compleet logisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik ontken dat niet, daar gaat het gesprek ook helemaal niet over. Maar kennelijk vinden jij en nog aantal anderen in dit topic dat dat dan reden mag zijn om nu de rollen eens om te draaien? Dan is racisme minder erg? Lekkere principes heb je dan.
Nee ik zeg niet dat het minder erg is maar het was te verwachten. Had eigenlijk na de dood van Mandela al veel meer geweld verwacht.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik ontken dat niet, daar gaat het gesprek ook helemaal niet over. Maar kennelijk vinden jij en nog aantal anderen in dit topic dat dat dan reden mag zijn om nu de rollen eens om te draaien? Dan is racisme minder erg? Lekkere principes heb je dan.
Dus dat.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het gaat niet over een waarde oordeel maar om logica. Als je een volk onderdrukt kan er een moment komen dat het tij gaat keren. Dat is gaande en treurig voor de wittemens maar compleet logisch.
Ik zou iedereen aanraden om er naar toe te gaan. Het is bizar mooi.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het is daar nergens veilig maar zolang je oplet is de kans op problemen miniem. Ik heb in 5 maanden niks ernstigs meegemaakt. Ja bijna doodgeschoten door iemand van de security maar dat was m'n eigen schuld, vergeten alarm eraf te halen en dan nog even buiten gaan zitten om 3:00, die vent kwam met getrokken pistool op me af.
Dat sowieso. Als het even kan ben ik na m'n afstuderen weer een jaartje daar.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zou iedereen aanraden om er naar toe te gaan. Het is bizar mooi.
Het gaat inderdaad om logica, en daar gaat het helemaal mis. Want dat hele apartheid systeem is met veel pijn en moeite omver geworpen - en terecht. Daarvan is gezegd: nooit weer. En dan nu stilletjes aan toch weer in voeren, maar dan voor een andere kleur. Dat is inderdaad niet logisch. Logisch zou zijn dat je dat - wetende hoe je het zelf ervaren hebt - een ander niet meer aan doet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het gaat niet over een waarde oordeel maar om logica. Als je een volk onderdrukt kan er een moment komen dat het tij gaat keren. Dat is gaande en treurig voor de wittemens maar compleet logisch.
Het feit dat jij en je maatje dat kennelijk logisch vinden zegt meer over jullie dan over de logica in dit verhaal.quote:
Nee, ook hier gaat het niet over invoeren. Ook hier draait het om een shift of power. Als je een volk, willens en wetens onderdrukt in eigen land en vervolgens na jaren besluit om samen te gaan leven, dan is het gewoon compleet evident dat de inheemse bevolking zich alsnog tegen de bezetter gaan keren.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om logica, en daar gaat het helemaal mis. Want dat hele apartheid systeem is met veel pijn en moeite omver geworpen - en terecht. Daarvan is gezegd: nooit weer. En dan nu stilletjes aan toch weer in voeren, maar dan voor een andere kleur. Dat is inderdaad niet logisch. Logisch zou zijn dat je dat - wetende hoe je het zelf ervaren hebt - een ander niet meer aan doet.
Mandela draait zich om in zijn graf.
Broedervolk? Alsjeblieft zeg.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:31 schreef vigen98 het volgende:
Broedervolk weigeren maar wel import negers toelatenDit soort mensen
Ze stammen grotendeels af van Hollanders, ja... Niet Nederlanders.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:47 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ze stammen af van de Nederlanders en de Britten
Oh, die zijn dan weer geen 'broedervolk'quote:
Ja en? In Nederland mag je je nog verantwoorden ook als je iemand uit je eigen huis schiet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:15 schreef Mani89 het volgende:
Hier nog een filmpje dat laatst viral ging, ze slapen daar gewoon met hun geweren naast hun kussen.
Kerel het zijn gewoon Nederlanders en Brittenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, die zijn dan weer geen 'broedervolk'![]()
Ik heb niks met Afrikaners en hun orthodoxe calvinisme.
Je hebt echt geen idee en zit maar wat te lullen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je er zou zijn geweest zou je hebben gezien dat alleen de blankies welvarend zijn. Zou je hebben gezien dat de Zwarte Zuid Afrikaan in een smerige krottenwijk woont en de blankie in een mooi huis.
Welk land afpakken? Van wie? Wanneer?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mooi opbouwen hoor, het land afpakken van een bevolking en die vervolgens onderdrukken.
Is dat zo? De Apartheid is inmiddels ook alweer 25 jaar afgeschaft. Daar heeft de huidige generatie al niets meer mee te maken, eigenlijk niemand tot pak em beet 50 jaar (hoeveel kan je bijdragen aan dat systeem als je 25 bent). Volgens jouw redenatie zou het ook compleet logisch zijn dat wij tot 25 jaar na WO2 systematisch Duitsers gingen aftuigen, beroven en onderdrukken (granted: dat gebeurde wel in Oost-Europa en Centraal Europa, maar daar zijn de Duitsers ook nog harder tekeer gegaan).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Inderdaad. Veruit de meeste zwarte inwoners van Zuid-Afrika zijn ook migranten. De oorspronkelijke bevolking woonde in het mooie binnenland, een stad als Kaapstad is van niemand afgepaktquote:
Hoezo "eigen volk"?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:23 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk niet dat blanken relevant zijn voor de zieligheids-industrie, dus jammer maar helaas voor de Zuid -Afrikanen. Eigen volk laatst, weg-met-ons
Als het Nederlanders en Britten zijn kunnen ze zo terugkeren, als ze 250 jaar geleden een Nederlandse of Britse voorouder hadden zijn het geen Nederlanders en Britten meer.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:06 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kerel het zijn gewoon Nederlanders en Britten
Kaapstad heeft prachtige wijken gebouwd want ze willen daar juist af van die sloppenwijken, grond is goedkoop en al die huizen hebben dan ook een mooie tuin.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Van Johannesburg tot Kaapstad. Klopt Zuma zit alleen daar voorzichzelf. Maar je kan echt niet ontkennen dat de Blanken het daar alleen goed hebben gehad tegen koste van de zwarte zuid afrikanen. Nog steeds zijn de sloppenwijken gigantisch.
Ja, je moet wat, want moslims aziaten, negers etc vormen op zich al meerderhedenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo "eigen volk"?
Is blank zijn nu al voldoende om in de categorie "eigen volk" te vallen?
Meestal wordt er hier (over immigranten die geen apartheidssysteem hebben ingevoerd) gezegd dat ze die haat aan zichzelf te hebben te danken, en nu geldt dat niet meer?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:43 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wel dan? Want als je dat land zou kennen dan zou je niet met droge ogen kunnen beweren dat het daar niet steeds meer op Zimbabwe begint te lijken wat betreft houding (cq haat) versus blanken.
Dat wordt ook alleen maar door PVV-adepten gezegd. Bovendien is er een klein nuanceverschil: ten tijde van de blanke "kolonisatie" van Zuid-Afrika woonde er amper iemand en kan je dus niet spreken van een gewelddadige invasie in andermans gebouwde steden. Veel zwarte Zuid-Afrikanen zijn ook geen oorspronkelijke bewoners van Zuid-Afrika en zijn er ook later op afgekomen (ongetwijfeld omdat het veel rijker was dan de rest van Afrika).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:25 schreef Irakees het volgende:
[..]
Meestal wordt er hier (over immigranten die geen apartheidssysteem hebben ingevoerd) gezegd dat ze die haat aan zichzelf te hebben te danken, en nu geldt dat niet meer?
Zuid-Afrika = colonization gone wrong. Wel de lusten, maar niet de lasten?
Niet verbaasd zijn als de SGP ineens 20 zetels krijgt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:06 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kerel het zijn gewoon Nederlanders en Britten
Wat triest dat je je heil zoekt in enkel huidskleur dan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:25 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja, je moet wat, want moslims aziaten, negers etc vormen op zich al meerderheden
Wel weer een kans op de terugkeer van de Boerenpartij, alleen zie nu nog maar eens iemand te vinden met net zo'n klinkende naam als Koekoek.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet verbaasd zijn als de SGP ineens 20 zetels krijgt.
Het gaat natuurlijk niet om de huidskleur maar om de cultuur, religie, tradities, taal, etc, etc.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat triest dat je je heil zoekt in enkel huidskleur dan.
Religie en cultuur, die vallen wat mij betreft al af... de Afrikaner cultuur is er één van streng calvinisme. Daar heb ik als Brabantse katholiek niets mee. De cultuur die dat calvinisme met zich mee heeft gebracht uit zich in een gevoel van 'verhevenheid' en 'uitverkiezing', zoals verwoord door dominee Malan in de jaren '50 en '60.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:38 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om de huidskleur maar om de cultuur, religie, tradities, taal, etc, etc.
Er zijn ook "blanken" die een kleur hebben, dwz die westerse normen en waarden hebben
Zou ik niet erg vinden. De SGP voert best degelijke politiek, je moet ze alleen niet de overhand geven want dan hebben we de doodstraf en al dat soort rariteiten.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet verbaasd zijn als de SGP ineens 20 zetels krijgt.
Gelukkig heeft de Katholieke Kerk zich nooit verheven boven het gepeupel gevoeld.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Religie en cultuur, die vallen wat mij betreft al af... de Afrikaner cultuur is er één van streng calvinisme. Daar heb ik als Brabantse katholiek niets mee. De cultuur die dat calvinisme met zich mee heeft gebracht uit zich in een gevoel van 'verhevenheid' en 'uitverkiezing', zoals verwoord door dominee Malan in de jaren '50 en '60.
Ik, als katholiek, wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zou ik niet erg vinden. De SGP voert best degelijke politiek, je moet ze alleen niet de overhand geven want dan hebben we de doodstraf en al dat soort rariteiten.
Volgens jouw redenatie brengt het Katholicisme een cultuur van zelfverrijking en corruptie met zich mee, kijk maar naar Zuid-Europa, de Filippijnen en Zuid- en Midden-Amerika. Waarom zou je alleen maar daar naar kijken?quote:
Heb jij enig idee wat er onder de Afrikaner variant van het calvinisme verstaan wordt?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de Katholieke Kerk zich nooit verheven boven het gepeupel gevoeld.
Blanken zijn jaren uitgebuit in Noord-Afrika als slaven. dus terecht dat ze bewust Noord-Afrikanen buiten sluiten? Elke Noord Afrikaan deed er toch aan mee?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja die groeit langzaam.Mag ook wel he.
Maar snap niet zo goed waarom je ontkent dat de zwarte bevolking gewoon jarenlang is uitgebuit en als stront behandeld?
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:47 schreef trabant het volgende:
Dat soort mensen heb ik hier liever ook niet, en ik denk niet in kleurtjes, dus helemaal met je eens. Die massaslachting zie ik trouwens niet zo vaak benoemd in de Nederlandse pers hier. Vreemd eigenlijk.quote:He also says: "Over 4000 white farmers have been brutally murdered, often including torture and rape and mutilation."
Mij hoor je dan ook niet roepen dat er een 'broedervolk' is dat thuis moet komen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Volgens jouw redenatie brengt het Katholicisme een cultuur van zelfverrijking en corruptie met zich mee, kijk maar naar Zuid-Europa, de Filippijnen en Zuid- en Midden-Amerika. Waarom zou je alleen maar daar naar kijken?
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is dat zo? De Apartheid is inmiddels ook alweer 25 jaar afgeschaft. Daar heeft de huidige generatie al niets meer mee te maken, eigenlijk niemand tot pak em beet 50 jaar (hoeveel kan je bijdragen aan dat systeem als je 25 bent). Volgens jouw redenatie zou het ook compleet logisch zijn dat wij tot 25 jaar na WO2 systematisch Duitsers gingen aftuigen, beroven en onderdrukken (granted: dat gebeurde wel in Oost-Europa en Centraal Europa, maar daar zijn de Duitsers ook nog harder tekeer gegaan).
Heb jij enig idee hoe de wereld eruit zou zien als dat ministaatje in Rome het volledig voor het zeggen had?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat er onder de Afrikaner variant van het calvinisme verstaan wordt?
Ik geloof niet dat het Vaticaan zich naar Nederland wil begeven, is het wel?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoe de wereld eruit zou zien als dat ministaatje in Rome het volledig voor het zeggen had?
Ja je kan met smiley's komen om te verbloemen dat je tekstueel niet in staat bent om mij te voorzien van enige repliek van voldoende inhoud, maar je mag het nog een keer komen proberen.quote:
Wat een geforceerde arrogantie zeg, doe toch gewoon normaal joh.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja je kan met smiley's komen om te verbloemen dat je tekstueel niet in staat bent om mij te voorzien van enige repliek van voldoende inhoud, maar je mag het nog een keer komen proberen.
Mag ik het proberen? Ik denk dat hij wil aangeven dat het nogal naïef is om te veronderstellen dat een eeuwenoud proces van achterstand in 25 jaar is opgelost en verdwenen en ook geen enkel effect meer heeft op de bevolking die onderdeel is geweest van dat proces.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja je kan met smiley's komen om te verbloemen dat je tekstueel niet in staat bent om mij te voorzien van enige repliek van voldoende inhoud, maar je mag het nog een keer komen proberen.
Ik heb wel enig idee wat daar onder verstaan wordt, maar no worries vriend, net als overal neemt de kerkgang in Zuid-Afrika onder de blanken sterk af. Ik ben ook aardig wat Zuid-Afrikanen van twintig, dertig tegengekomen die allemaal niks meer met het geloof hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het Vaticaan zich naar Nederland wil begeven, is het wel?
Beantwoord je mijn vraag nog?
Het is anders nogal naïef om het dan maar goed te praten "omdat de rollen nu zijn omgedraaid".quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag ik het proberen? Ik denk dat hij wil aangeven dat het nogal naïef is om te veronderstellen dat een eeuwenoud proces van achterstand in 25 jaar is opgelost en verdwenen en ook geen enkel effect meer heeft op de bevolking die onderdeel is geweest van dat proces.
Dat is dan ook net zo'n stupide argumentatie. Two wrongs don't make a right.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is anders nogal naïef om het dan maar goed te praten "omdat de rollen nu zijn omgedraaid".
Ja god, als je de logica wilt hanteren dan blijven die mensen - ondanks dat ze daar al generaties en eeuwen wonen - inderdaad kolonisator en zal hun aanwezigheid ondanks hun inspanningen nooit gerechtvaardigd zijn in jouw ogen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:25 schreef Irakees het volgende:
[..]
Meestal wordt er hier (over immigranten die geen apartheidssysteem hebben ingevoerd) gezegd dat ze die haat aan zichzelf te hebben te danken, en nu geldt dat niet meer?
Zuid-Afrika = colonization gone wrong. Wel de lusten, maar niet de lasten?
Gebezigd door dezelfde user.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook net zo'n stupide argumentatie. Two wrongs don't make a right.
Kolonisatie met immigratie vergelijken is belachelijk. Je hebt het over eigen land en gast, wie bepaalt het beleid in dit land, toch niet de gast? Mocht er sprake zijn van "immigration gone wrong" dan komt dit door de autochtone beleidsmakers.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:54 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar hopen dat je die logica dan consequent blijft toepassen, bijvoorbeeld in ons eigen land. Dus als je je hier als 'gast' dan kut gedraagt, en vervolgens het land uit gepest wordt, dat dat "immigration gone wrong" is, en dat je die lasten dan ook maar te nemen hebt.
Ik moet deze man in deze questie gelijk geven. Helaas.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:17 schreef Irakees het volgende:
[..]
Kolonisatie met immigratie vergelijken is belachelijk. Je hebt het over eigen land en gast, wie bepaalt het beleid in dit land, toch niet de gast? Mocht er sprake zijn van "immigration gone wrong" dan komt dit door de autochtone beleidsmakers.
Ja want het was leuker gewest om ze gewoon overboord te gooien.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:13 schreef crystal_meth het volgende:
Als ze met een bootje naar Europa komen zullen ze ongetwijfeld opgevangen worden.
Je hebt vooral erg veel moeite om droog naar de materie te kijken, laat de emoties even buiten beschouwing. Ik zei namelijk dat het gedrag logisch is jegens de witgezichten. Nimmer zal ik een waardeoordeel vellen zoals jij, ik ben toch geen plebs.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is anders nogal naïef om het dan maar goed te praten "omdat de rollen nu zijn omgedraaid".
Hoezo? Is kolonisatie niet ook gewoon een vorm van immigratie (of andersom)? En wanneer houdt iemand op een kolonist respectievelijk immigrant te zijn?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:17 schreef Irakees het volgende:
[..]
Kolonisatie met immigratie vergelijken is belachelijk. Je hebt het over eigen land en gast, wie bepaalt het beleid in dit land, toch niet de gast? Mocht er sprake zijn van "immigration gone wrong" dan komt dit door de autochtone beleidsmakers.
Wij maakten de Duitsers ook niet massaal af. Een groot deel van de bevolking heeft daar een verdorven mentaliteit;quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ik zeg niet dat het minder erg is maar het was te verwachten. Had eigenlijk na de dood van Mandela al veel meer geweld verwacht.
Ik had ook gevoel daar dat ik bij Zwarte Zuid Afrikanen daar niet welkom was. Meestal veranderde dat wel als ze wisten dat ik een toerist was.
Kolonisatie is niet zomaar immigratie. Kolonisatie is bedoeld om als heerser het, althans in de ogen van de bezetter, onderdanig inheems volk te onderwerpen. De kolonisator zoekt macht en behoudt zijn eer.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hoezo? Is kolonisatie niet ook gewoon een vorm van immigratie (of andersom)? En wanneer houdt iemand op een kolonist respectievelijk immigrant te zijn?
Alsof alle (blanke) Zuid-Afrikanen racisten zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:47 schreef trabant het volgende:
Nee want ze missen de zieligheidsfactor.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:13 schreef crystal_meth het volgende:
Als ze met een bootje naar Europa komen zullen ze ongetwijfeld opgevangen worden.
Ach, dat weet ik ook wel. Ik trek die redenering van "hun over grootouders zijn ooit kolonisten geweest, dus nu is racisme wel te verwachten en is het prima als zij sterven" alleen heel slecht.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:20 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kolonisatie is niet zomaar immigratie. Kolonisatie is bedoeld om als heerser het, althans in de ogen van de bezetter, onderdanig inheems volk te onderwerpen. De kolonisator zoekt macht en behoudt zijn eer.
Immigratie is lang niet altijd een zoektocht naar geluk. Vaak is het noodzakelijk om eigen lijf en goed te beschermen. Zoiets heet asiel. Er zijn verschillende vormen van immigratie, maar in geen enkele vorm is er sprake van een onderwerping van de gastheer.
Nou nou meid, wat een gedurfde mening zeg.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ach, dat weet ik ook wel. Ik trek die redenering van "hun over grootouders zijn ooit kolonisten geweest, dus nu is racisme wel te verwachten en is het prima als zij sterven" alleen heel slecht.
Totdat immigranten de meerderheid vormen, dan krijg je Kosovo.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:20 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kolonisatie is niet zomaar immigratie. Kolonisatie is bedoeld om als heerser het, althans in de ogen van de bezetter, onderdanig inheems volk te onderwerpen. De kolonisator zoekt macht en behoudt zijn eer.
Immigratie is lang niet altijd een zoektocht naar geluk. Vaak is het noodzakelijk om eigen lijf en goed te beschermen. Zoiets heet asiel. Er zijn verschillende vormen van immigratie, maar in geen enkele vorm is er sprake van een onderwerping van de gastheer.
Wtf moet ik hier nou weer mee?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou nou meid, wat een gedurfde mening zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |