Ja god, als je de logica wilt hanteren dan blijven die mensen - ondanks dat ze daar al generaties en eeuwen wonen - inderdaad kolonisator en zal hun aanwezigheid ondanks hun inspanningen nooit gerechtvaardigd zijn in jouw ogen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:25 schreef Irakees het volgende:
[..]
Meestal wordt er hier (over immigranten die geen apartheidssysteem hebben ingevoerd) gezegd dat ze die haat aan zichzelf te hebben te danken, en nu geldt dat niet meer?
Zuid-Afrika = colonization gone wrong. Wel de lusten, maar niet de lasten?
Gebezigd door dezelfde user.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook net zo'n stupide argumentatie. Two wrongs don't make a right.
Kolonisatie met immigratie vergelijken is belachelijk. Je hebt het over eigen land en gast, wie bepaalt het beleid in dit land, toch niet de gast? Mocht er sprake zijn van "immigration gone wrong" dan komt dit door de autochtone beleidsmakers.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:54 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar hopen dat je die logica dan consequent blijft toepassen, bijvoorbeeld in ons eigen land. Dus als je je hier als 'gast' dan kut gedraagt, en vervolgens het land uit gepest wordt, dat dat "immigration gone wrong" is, en dat je die lasten dan ook maar te nemen hebt.
Ik moet deze man in deze questie gelijk geven. Helaas.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:17 schreef Irakees het volgende:
[..]
Kolonisatie met immigratie vergelijken is belachelijk. Je hebt het over eigen land en gast, wie bepaalt het beleid in dit land, toch niet de gast? Mocht er sprake zijn van "immigration gone wrong" dan komt dit door de autochtone beleidsmakers.
Ja want het was leuker gewest om ze gewoon overboord te gooien.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:13 schreef crystal_meth het volgende:
Als ze met een bootje naar Europa komen zullen ze ongetwijfeld opgevangen worden.
Je hebt vooral erg veel moeite om droog naar de materie te kijken, laat de emoties even buiten beschouwing. Ik zei namelijk dat het gedrag logisch is jegens de witgezichten. Nimmer zal ik een waardeoordeel vellen zoals jij, ik ben toch geen plebs.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is anders nogal naïef om het dan maar goed te praten "omdat de rollen nu zijn omgedraaid".
Hoezo? Is kolonisatie niet ook gewoon een vorm van immigratie (of andersom)? En wanneer houdt iemand op een kolonist respectievelijk immigrant te zijn?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:17 schreef Irakees het volgende:
[..]
Kolonisatie met immigratie vergelijken is belachelijk. Je hebt het over eigen land en gast, wie bepaalt het beleid in dit land, toch niet de gast? Mocht er sprake zijn van "immigration gone wrong" dan komt dit door de autochtone beleidsmakers.
Wij maakten de Duitsers ook niet massaal af. Een groot deel van de bevolking heeft daar een verdorven mentaliteit;quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ik zeg niet dat het minder erg is maar het was te verwachten. Had eigenlijk na de dood van Mandela al veel meer geweld verwacht.
Ik had ook gevoel daar dat ik bij Zwarte Zuid Afrikanen daar niet welkom was. Meestal veranderde dat wel als ze wisten dat ik een toerist was.
Kolonisatie is niet zomaar immigratie. Kolonisatie is bedoeld om als heerser het, althans in de ogen van de bezetter, onderdanig inheems volk te onderwerpen. De kolonisator zoekt macht en behoudt zijn eer.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hoezo? Is kolonisatie niet ook gewoon een vorm van immigratie (of andersom)? En wanneer houdt iemand op een kolonist respectievelijk immigrant te zijn?
Alsof alle (blanke) Zuid-Afrikanen racisten zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:47 schreef trabant het volgende:
Die streng gelovige racisten wil je toch niet terug hebben?
Nee want ze missen de zieligheidsfactor.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:13 schreef crystal_meth het volgende:
Als ze met een bootje naar Europa komen zullen ze ongetwijfeld opgevangen worden.
Ach, dat weet ik ook wel. Ik trek die redenering van "hun over grootouders zijn ooit kolonisten geweest, dus nu is racisme wel te verwachten en is het prima als zij sterven" alleen heel slecht.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:20 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kolonisatie is niet zomaar immigratie. Kolonisatie is bedoeld om als heerser het, althans in de ogen van de bezetter, onderdanig inheems volk te onderwerpen. De kolonisator zoekt macht en behoudt zijn eer.
Immigratie is lang niet altijd een zoektocht naar geluk. Vaak is het noodzakelijk om eigen lijf en goed te beschermen. Zoiets heet asiel. Er zijn verschillende vormen van immigratie, maar in geen enkele vorm is er sprake van een onderwerping van de gastheer.
Nou nou meid, wat een gedurfde mening zeg.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ach, dat weet ik ook wel. Ik trek die redenering van "hun over grootouders zijn ooit kolonisten geweest, dus nu is racisme wel te verwachten en is het prima als zij sterven" alleen heel slecht.
Totdat immigranten de meerderheid vormen, dan krijg je Kosovo.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:20 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kolonisatie is niet zomaar immigratie. Kolonisatie is bedoeld om als heerser het, althans in de ogen van de bezetter, onderdanig inheems volk te onderwerpen. De kolonisator zoekt macht en behoudt zijn eer.
Immigratie is lang niet altijd een zoektocht naar geluk. Vaak is het noodzakelijk om eigen lijf en goed te beschermen. Zoiets heet asiel. Er zijn verschillende vormen van immigratie, maar in geen enkele vorm is er sprake van een onderwerping van de gastheer.
Wtf moet ik hier nou weer mee?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou nou meid, wat een gedurfde mening zeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |