Ik heb geen goede ervaring met Spa camping en parkeren... als in: Ik heb al meerdere auto's in de problemen zien komen daarquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:34 schreef Mano_ het volgende:
Inclusief parkeerplaats is wel mooi, dat scheelt weer 50 euro![]()
Sterker: als je met een paar auto's gaat kan je beter een campingplaats nemen en daar alle auto's parkeren
Dit, dus ze zullen dit weekend wel weer om de plaatsen vijf en zes gaan strijdenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die vallen me wel tegen tot nu toe, nog steeds een auto die alleen maar hard rechtuit kan
Niet helemaal waar. Een substantieel deel van de circuits komt met dure kaarten alsnog in de financiele problemen. Dat komt door de prijs die ze aan Bernie moeten betalen om 'F1 daar te mogen laten racen'. Verschillende circuits zijn al gesneuveld en ik vermoed dat er nog wel enkele volgen (waaronder, en het zou eeuwig zonde zijn, Spa). Kaarten zijn dus duur, maar niet omdat ze maar 55 pond kosten en de organisator er lekker 100 pond op kan cachen. Veel organisatoren zouden om een bescheiden winst te maken de kaarten nog duurder moeten maken, maar dan koopt helemaal niemand ze meer.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik kaarten kan verkopen voor 155 pond, dan ga ik ze niet aanbieden voor 55 pond natuurlijk... De prijzen worden gewoon bepaald door de bekende wet van vraag en aanbod.
Deze zaken zijn mij goed bekend en ik ken wel wat cijfers met name gelet op het mislukte avontuur om de Nürburgring om te vormen tot een familieuitje, maar ook daar geldt de wet van vraag en aanbod. Er staan andere circuits te trappelen om een GP te mogen organiseren.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:16 schreef twiFight het volgende:
Niet helemaal waar. Een substantieel deel van de circuits komt met dure kaarten alsnog in de financiele problemen. Dat komt door de prijs die ze aan Bernie moeten betalen om 'F1 daar te mogen laten racen'. Verschillende circuits zijn al gesneuveld en ik vermoed dat er nog wel enkele volgen (waaronder, en het zou eeuwig zonde zijn, Spa). Kaarten zijn dus duur, maar niet omdat ze maar 55 pond kosten en de organisator er lekker 100 pond op kan cachen. Veel organisatoren zouden om een bescheiden winst te maken de kaarten nog duurder moeten maken, maar dan koopt helemaal niemand ze meer.
Ik heb eerder in een kort rekenvoorbeeldje laten zien hoe ridicuul die fee van Bernie is. Verscheidene circuits moeten 10 miljoen betalen om de F1 te ontvangen (en er zijn circuits die nog veel meer betalen). Met een hedendaags ruim bezoekersaantal van 100.000 man betekent dat de organisator per bezoeker al 100 pond ergens vandaan moet halen, alleen nog maar om die fee te kunnen betalen. Ik vind nog steeds dat de F1 de circuits zou moeten betalen om er te mogen racen en dan zijn ze ook in één klap uit de financiele problemen. Kun je tenminste een seizoen samenstellen met mooie en uitdagende circuits.
De circuits wel, maar de teams niet. Die komen dan alleen maar meer in de problemen omdat de FOM minder geld binnen krijgt en dus minder aan de teams uitkeert.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:16 schreef twiFight het volgende:
Ik vind nog steeds dat de F1 de circuits zou moeten betalen om er te mogen racen en dan zijn ze ook in één klap uit de financiele problemen. Kun je tenminste een seizoen samenstellen met mooie en uitdagende circuits.
Als ze bekend zijn bij je waarom typ je dan eerst dit?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Deze zaken zijn mij goed bekend en ik ken wel wat cijfers met name gelet op het mislukte avontuur om de Nürburgring om te vormen tot een familieuitje, maar ook daar geldt de wet van vraag en aanbod. Er staan andere circuits te trappelen om een GP te mogen organiseren.
Het blijft toch ook gewoon een sport waar geld leidend is. Daar is de F1 geen uitzondering in en hoezeer ik ook jouw standpunt begrijp en ondersteun dat de mooie circuits behouden moeten blijven... weet ik ook dat het nu eenmaal zo niet werkt.
Zoals TwiFight als schrijft is een deel van de hoge kaartjes vanwege dat de circuits gewoon jaarlijks dikke flappen moeten betalen (met als uitschieter Marina Bay = 65 miljoen dollar). Da's geen kattenpis.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik kaarten kan verkopen voor 155 pond, dan ga ik ze niet aanbieden voor 55 pond natuurlijk... De prijzen worden gewoon bepaald door de bekende wet van vraag en aanbod.
(je kan dan ook beter voor duurdere kaarten gaan, zodat je op een mooie plek zit, dan heb je een mooiere ervaring voor relatief niet teveel extra als je reis en verblijf meerekent)
Omdat de prijs die je voor de kaarten vraagt veel minder te maken heeft met de kosten. Het is immers gewoon een kwestie van "hoe kan ik mijn inkomsten maximeren". En dat is dus een kwestie van prijselasticiteit.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:44 schreef nils7 het volgende:
Als ze bekend zijn bij je waarom typ je dan eerst dit?
Gewoon je matties te voet aan laten komen, geen haan die kraait naar de 15 man extra.quote:
Gary Hartstein heeft er in het verleden al een prima stuk over geschreven:quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:44 schreef nils7 het volgende:
Zoals TwiFight als schrijft is een deel van de hoge kaartjes vanwege dat de circuits gewoon jaarlijks dikke flappen moeten betalen (met als uitschieter Marina Bay = 65 miljoen dollar). Da's geen kattenpis.
De reclameborden zijn voor de FOM dus die inkomsten hebben ze al niet dus kunnen ze het (mits de (lokale) overheid niet mee sponsort) alleen terug verdienen met de kaartverkoop en die verdwaalde bokworst en cola die verkocht worden.
dit is goedkoper voor jequote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdomme, nu wil ik naar Silverstone, maar de goedkoopste kaarten zijn 155 pond![]()
Misschien een beetje off topic, maar heb je wel ervaring met Sunparcs wat vlak bij Spa ligt?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen goede ervaring met Spa camping en parkeren... als in: Ik heb al meerdere auto's in de problemen zien komen daar
Het was meer het wakker houden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:57 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, als ze je dan wakker hebben gemaakt kunnen ze je wel gelijk een bakje koffie aanbieden.
Inderdaad een prima stuk. Gary weet veel van de sport en kan de vinger op de zere plek leggen. Als ik mij niet vergis heeft hij ook al eens geschreven over de schrijnende situatie waarbij de marshalls en hulpdiensten grotendeels als vrijwilligers zich uit staat te sloven, terwijl er nagenoeg geen geld beschikbaar is voor (onderzoek naar) veiligheidsmaatregelen. En dat terwijl er... wat was het ook alweer, 800 miljoen pond per jaar in omgaat (in één raceklasse!)!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gary Hartstein heeft er in het verleden al een prima stuk over geschreven:
https://formerf1doc.wordp(...)g-with-this-picture/
Staan wel een aantal zaken in die niet zo sterk zijn. Ik vind zijn voorbeeld met de fabriek niet zo gelukkig (er zijn zat podia bijvoorbeeld die een act inkopen en met de ticketverkoop (en drank + eten) dat weer terug moeten verdienen en dat is gewoon de situatie hier) en een kartel vormen is gewoon niet toegestaan, in ieder geval niet binnen Europa waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Gary Hartstein heeft er in het verleden al een prima stuk over geschreven:
https://formerf1doc.wordp(...)g-with-this-picture/
Helaas, vorig jaar wel in een vakantiehuis overnacht maar dat was centerparcs.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:32 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
Misschien een beetje off topic, maar heb je wel ervaring met Sunparcs wat vlak bij Spa ligt?
De F1 kan niet zonder circuits in Europa. Minimaal de helft van de races moeten in Europa en Noord-Amerika gehouden volgens de contracten met de teams.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Staan wel een aantal zaken in die niet zo sterk zijn. Ik vind zijn voorbeeld met de fabriek niet zo gelukkig (er zijn zat podia bijvoorbeeld die een act inkopen en met de ticketverkoop (en drank + eten) dat weer terug moeten verdienen en dat is gewoon de situatie hier) en een kartel vormen is gewoon niet toegestaan, in ieder geval niet binnen Europa waar hij het over heeft.
Natuurlijk kunnen circuits ieder voor zich besluiten dat ze alleen nog maar voor b.v. een bedrag van 5 mio de F1 in gaan kopen en anders houdt het maar op en als ze dat allemaal gaan doen, dan heb je natuurlijk op zeker moment het punt bereikt dat 0 Europese circuits aangedaan worden en daar worden bepaalde deelnemers dan weer heel ongelukkig van, wat weer kan zorgen voor een andere houding, maar ja... het eerste schaap over de dam breekt wel zijn been. En dan kijken de schapen meestal naar elkaar wie als eerste gaat en blijven ze doorgaans aan het eind van het liedje daar waar ze zijn.
Beste modbreak sinds jaren.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef Nattekat het volgende:
Weet niet wat ik irritanter vind, trolls of mensen die de F1 nooit gevolgd hebben (iig niet de laatste jaren) en nu de wijsneus uithangen...
Alsjeblieft, hartstikke leuk dat je er gezellig bij komt, maar hou op met die zinloze discussies over zaken die je pas echt begrijpt als je de F1 al een tijdje volgt.
En de BBC. (Hadden ze dat niet even wat beter met elkaar kunnen verdelenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:38 schreef Rickertman96 het volgende:
Dit weekend GP van Canada op Veronica toch?
quote:Op maandag 1 juni 2015 18:22 schreef WEST het volgende:
[..]
Jongen het gaat niet over mijn mening. Leer eerst maar eens lezen. Jij jaagt mensen weg die deze discussie nu helemaal zat zijn geworden door jou.
Ooit jaquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:00 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Niet vergeten dat WEST ook ooit een kutusert was.
Onder welke steen kruip jij vandaan? Het heet al tig jaren ERquote:
Veronica heeft toch reclameonderbrekingen? Dat heeft de BBC gelukkig nietquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
En de BBC. (Hadden ze dat niet even wat beter met elkaar kunnen verdelen)
Nog zo eenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Onder welke steen kruip jij vandaan? Het heet al tig jaren ER
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |