abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153026367
Ahh okay dat liften had ik nog niet gelezen. Thanks :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 23:15:15 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153026416
Oja... nieuw topic...

Dit is de plek waar de motor van Grosjean in toeren terugging (als in: schakelde)


Dit is precies dezelfde plek als die camera, maar dan met de Lotus op de plek waar hij 2 ronden ervoor terugschakelde:


Conclusie: Lulverhaal
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 23:17:52 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153026500
Als ie echt 5m later remde stond niet Max, maar hij in de muur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153026501
Hoe kom je aan die gegevens? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 23:19:26 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153026559
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:17 schreef Geralt het volgende:
Hoe kom je aan die gegevens? :)
2 ronden ervoor was een prachtige overlay in beeld, en aan de hand van het motorgeluid heb ik de ronde van de crash kunnen plaatsen :)

2 ronden ervoor was het niet eens liften, maar direct keihard op de rem.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153026769
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:17 schreef Nattekat het volgende:
Als ie echt 5m later remde stond niet Max, maar hij in de muur.
Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.

Dus die data zal er echt wel liggen en die is echt betrouwbaarder dan tv beelden analyseren.

Een brake test is overigens nog wel iets compleet anders dan iets eerder liften of remmen, dus de beschuldiging van Max gaat echt werkelijk nergens over.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 23:29:17 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153026916
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.

Dus die data zal er echt wel liggen en die is echt betrouwbaarder dan tv beelden analyseren.

Een brake test is overigens nog wel iets compleet anders dan iets eerder liften of remmen, dus de beschuldiging van Max gaat echt werkelijk nergens over.
Een brake test was ook veel duidelijker aan de hand van de tv beelden zichtbaar geweest. Gewoon een race-incident dit.

En mocht ie de waarheid spreken, remde Grosjean gewoon 5m eerder tov 2 rondes ervoor :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153026931
Tenzij STR ook met data komt waaruit blijkt dat Max nog lang niet op zijn rempunt was, zullen we het nooit zeker weten.
pi_153026983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Tenzij STR ook met data komt waaruit blijkt dat Max nog lang niet op zijn rempunt was, zullen we het nooit zeker weten.
Max zijn rempunt lag sowieso dieper vanwege betere banden. Hij was 3 seconde of iets per lap sneller.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153027083
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Nattekat het volgende:

En mocht ie de waarheid spreken, remde Grosjean gewoon 5m eerder tov 2 rondes ervoor :')
Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.
pi_153027317
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.
Op een paar versleten banden wel wat logischer natuurlijk.
pi_153027357
Misschien remde hij ook wel harder de tweede keer dan de eerste keer, hoe dan ook op naar de volgende
pi_153031248
Overigens is het sowieso geen brake-test, want die doe je IN de bocht, en niet in de remzone er voor. Een brake test is wanneer je niet direct op het gas gaat, en wellicht zelfs nog even wat inhoudt, op het moment dat de coureur achter je verwacht dat je uit een bocht gaat accelereren. Hierdoor gaat die coureur ook op de rem als reactie, en op dat moment trap jij vol je gas in en trek je een gat.

Maar als de telemetrie aangeeft dat RG later vertraagde, dan is het inderdaad gewoon Max z'n fout. Kan gebeuren. Het is z'n eerste, dus het mag ook, en al helemaal op Monaco.

Op naar de volgende. Als Max zorgt dat ie achter iemand zit op het lange rechte stuk, en de wagen het toestaat om er aan te blijven plakken tot de laatste chicane denk ik dat het wel weer een mooie race kan worden voor Max.
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:32:38 #44
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153031730
Tsja, ruig verhaal allemaal, maar ik geloof een vermaarde F1 reporter die de telemetrie gezien heeft, danwel mensen gesproken heeft die de telemetrie gezien hebben, toch echt eerder dan de mening en 3DMax skills van 100 fokkers.

Nog los van het feit dat de helft niet eens relevant is. Grosjean mag liften en Grosjean mag eerder/later remmen in een ander rondje. Dat doet elke coureur in elke race. De vraag is of Grosjean een ongeval veroorzaakt heeft terwijl dat te voorkomen was en de FIA concludeerde van niet, nota bene met telemetrie die aantoont dat Grosjean niet eerder liftte en niet eerder remde. Dezelfde vraag wordt bij Verstappen gesteld en gezien de telemetrie aangeeft dat Grosjean niets fout deed is de conclusie dat Verstappen het ongeluk wel had kunnen voorkomen, dus krijgt hij een straf. Dat betekent niet dat hij een saaie coureur is, dat betekent niet dat hij geen goede coureur is, dat betekent niet dat hij geen crashes mag hebben in zijn carriere. Het betekent simpelweg en alleen dat hij deze crash had kunnen voorkomen en daar krijgt hij een straf voor.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153031909
Het is moeilijk om de waarheid te achterhalen, true. Maar ik denk niet dat Grosjean 'zomaar' 5 meter later van het gas kan én 5 meter later remmen. Dan zou Grosjean heel veel tijd weggooid hebben door elke vorige ronde te vroeg snelheid te minderen...
Overigens reageerde Max uitstekend door te remmen en naar rechts uit te wijken. Als Grosjean niet licht naar rechts gegaan was 't goed gegaan. Doordat Max rechtsvoor blokkeerde kon hij Grosjean niet meer ontwijken.

Mgoed, iedereen kan zien wat er gebeurde (incl. Brundle, Hakkinen etc) dus wat mij betreft zegt telemetrie veel, maar niet alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')