Omdat de prijs die je voor de kaarten vraagt veel minder te maken heeft met de kosten. Het is immers gewoon een kwestie van "hoe kan ik mijn inkomsten maximeren". En dat is dus een kwestie van prijselasticiteit.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:44 schreef nils7 het volgende:
Als ze bekend zijn bij je waarom typ je dan eerst dit?
Gewoon je matties te voet aan laten komen, geen haan die kraait naar de 15 man extra.quote:
Gary Hartstein heeft er in het verleden al een prima stuk over geschreven:quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:44 schreef nils7 het volgende:
Zoals TwiFight als schrijft is een deel van de hoge kaartjes vanwege dat de circuits gewoon jaarlijks dikke flappen moeten betalen (met als uitschieter Marina Bay = 65 miljoen dollar). Da's geen kattenpis.
De reclameborden zijn voor de FOM dus die inkomsten hebben ze al niet dus kunnen ze het (mits de (lokale) overheid niet mee sponsort) alleen terug verdienen met de kaartverkoop en die verdwaalde bokworst en cola die verkocht worden.
dit is goedkoper voor jequote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdomme, nu wil ik naar Silverstone, maar de goedkoopste kaarten zijn 155 pond![]()
Misschien een beetje off topic, maar heb je wel ervaring met Sunparcs wat vlak bij Spa ligt?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen goede ervaring met Spa camping en parkeren... als in: Ik heb al meerdere auto's in de problemen zien komen daar
Het was meer het wakker houden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:57 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, als ze je dan wakker hebben gemaakt kunnen ze je wel gelijk een bakje koffie aanbieden.
Inderdaad een prima stuk. Gary weet veel van de sport en kan de vinger op de zere plek leggen. Als ik mij niet vergis heeft hij ook al eens geschreven over de schrijnende situatie waarbij de marshalls en hulpdiensten grotendeels als vrijwilligers zich uit staat te sloven, terwijl er nagenoeg geen geld beschikbaar is voor (onderzoek naar) veiligheidsmaatregelen. En dat terwijl er... wat was het ook alweer, 800 miljoen pond per jaar in omgaat (in één raceklasse!)!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gary Hartstein heeft er in het verleden al een prima stuk over geschreven:
https://formerf1doc.wordp(...)g-with-this-picture/
Staan wel een aantal zaken in die niet zo sterk zijn. Ik vind zijn voorbeeld met de fabriek niet zo gelukkig (er zijn zat podia bijvoorbeeld die een act inkopen en met de ticketverkoop (en drank + eten) dat weer terug moeten verdienen en dat is gewoon de situatie hier) en een kartel vormen is gewoon niet toegestaan, in ieder geval niet binnen Europa waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Gary Hartstein heeft er in het verleden al een prima stuk over geschreven:
https://formerf1doc.wordp(...)g-with-this-picture/
Helaas, vorig jaar wel in een vakantiehuis overnacht maar dat was centerparcs.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:32 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
Misschien een beetje off topic, maar heb je wel ervaring met Sunparcs wat vlak bij Spa ligt?
De F1 kan niet zonder circuits in Europa. Minimaal de helft van de races moeten in Europa en Noord-Amerika gehouden volgens de contracten met de teams.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Staan wel een aantal zaken in die niet zo sterk zijn. Ik vind zijn voorbeeld met de fabriek niet zo gelukkig (er zijn zat podia bijvoorbeeld die een act inkopen en met de ticketverkoop (en drank + eten) dat weer terug moeten verdienen en dat is gewoon de situatie hier) en een kartel vormen is gewoon niet toegestaan, in ieder geval niet binnen Europa waar hij het over heeft.
Natuurlijk kunnen circuits ieder voor zich besluiten dat ze alleen nog maar voor b.v. een bedrag van 5 mio de F1 in gaan kopen en anders houdt het maar op en als ze dat allemaal gaan doen, dan heb je natuurlijk op zeker moment het punt bereikt dat 0 Europese circuits aangedaan worden en daar worden bepaalde deelnemers dan weer heel ongelukkig van, wat weer kan zorgen voor een andere houding, maar ja... het eerste schaap over de dam breekt wel zijn been. En dan kijken de schapen meestal naar elkaar wie als eerste gaat en blijven ze doorgaans aan het eind van het liedje daar waar ze zijn.
Beste modbreak sinds jaren.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef Nattekat het volgende:
Weet niet wat ik irritanter vind, trolls of mensen die de F1 nooit gevolgd hebben (iig niet de laatste jaren) en nu de wijsneus uithangen...
Alsjeblieft, hartstikke leuk dat je er gezellig bij komt, maar hou op met die zinloze discussies over zaken die je pas echt begrijpt als je de F1 al een tijdje volgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |