Voor een nieuwe OP moet je niet bij mij zijn, maar bij die persoon die vergat een nieuw topic te openenquote:
quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gas loslaten zonder remmen = knipperend lampje achter. Die heb ik niet gezien.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wist niet dat dat lampje dan ging knipperen. Dacht alleen bij regen en pitlimiter.
Voor zover mij bekend is het knipperen bij vertraging vrijwillige functionaliteit, maar niet verplicht door de FIA. Ik kan wel wat additionele informatie vinden, maar dat gold niet in Grosjeans geval.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als iemand branstof aan het sparen is ofzo zie je het lampje knipperen voor de bocht
(Bron: Charlie Whiting)quote:"If you are flat out on the straight and you are above a certain threshold - above 95% throttle for more than one second, and you are above 180km/h and you see a 120KW torque reduction - it flashes the rear light for a second to warn the driver behind."
(...)
This system only works on the automatic fuel saving modes, and does not cover the situation of drivers suddenly adopting 'lift and coast' tactics.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor een nieuwe OP moet je niet bij mij zijn, maar bij die persoon die vergat een nieuw topic te openen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Ik heb wel eens gehoord dat gas los in een F1 wagen, even hard vertraagd als vol remmen met een normale autoquote:Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef twiFight het volgende:
Overigens wel interesssant dat in diezelfde statement gezegd wordt dat het bij 'handmatige' lift and coast de verwantwoordelijkheid van de coureur voorop is om te checken of er niet iemand vlak achter hem zit (duidelijker artikel).
Er is vast wel iemand die daar een mening over heeft.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef Nober het volgende:
Gaan jullie die crash van Max en Romain nog bespreken?
En het feit dat hij crashtor raakte dan?quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef Nober het volgende:
Gaan jullie die crash van Max en Romain nog bespreken?
Ik hoorde dat de muur in Canada nog een woordje wil spreken met Grosjean en net komt binnen dat ook Massa nog wat kan verwachtenquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er is vast wel iemand die daar een mening over heeft.
Zal je zien dat die 2 elkaar er afdrukken en Max z'n oordeel gevraagd wordt bij het interview op het podium.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de muur in Canada nog een woordje wil spreken met Grosjean en net komt binnen dat ook Massa nog wat kan verwachten
Mag je daar dan ook bij zijn als je voor de 4e keer je motor naar de klote helpt?quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:48 schreef MaGNeT het volgende:
Zal je zien dat die 2 elkaar er afdrukken en Max z'n oordeel gevraagd wordt bij het interview op het podium.
quote:Although deemed as the man at fault by the stewards, Verstappen stated he was "brake tested" by Grosjean, believing the Frenchman had braked earlier than normal on his approach into the first corner.
But Alan Permane, Lotus' trackside operations director, has made it clear data was handed to the stewards that cleared Grosjean.
Via social media, Permane said: "Romain Grosjean didn't brake test Max Verstappen. He braked five metres later than previous lap. Data accepted by the FIA so the penalty was for Max not RG.
"The FIA have all the information and they were very happy with RG's driving."
Permane also extolled the virtues of Verstappen despite his error on this occasion as he said: "Max will overcome - he is a huge, huge talent.
En daar heb je de reeds voorspelde backfire al...quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/119187
Extract:
[..]
Ik meen me te herinneren dat veel mensen zeiden dat Grosjean zo vroeg remde.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
En daar heb je de reeds voorspelde backfire al...
Nee, klagen over een brake test terwijl dat aantoonbaar bullshit is, is gewoon dom.
(Weer een leermomentje)
twitter:AlanPermane twitterde op woensdag 27-05-2015 om 20:42:11Final word on this for the many people asking, @RGrosjean lifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later. reageer retweet
Alsof jij het beter weet. En weet hoe Max het ervaren heeft. Dat is gewoon dom.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
En daar heb je de reeds voorspelde backfire al...
Nee, klagen over een brake test terwijl dat aantoonbaar bullshit is, is gewoon dom.
(Weer een leermomentje)
Pastor is te jong voor F1.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:32 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En het feit dat hij crashtor raakte dan?
Er zullen veel mensen zijn die dat willen geloven. Maar een brake test komt gewoon uit de telemetrie naar voren. De straf voor Max (en het niet in beroep gaan) laat dus duidelijk zien dat er geen sprake was van een brake test.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik meen me te herinneren dat veel mensen zeiden dat Grosjean zo vroeg remde.
Het gaat om data die beschikbaar is. Het team van Max krijgt die data en dus weet hij van het bestaan van die data.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alsof jij het beter weet. En weet hoe Max het ervaren heeft. Dat is gewoon dom.
Of gewoon een dikke vinger naar Romain. Wij krijgen die data toch niet te zien. En het is niet mijn fout. Braketest lul. Volgende keer zal Romain een stuk voorzichtiger zijn als Max achter hem rijdt. Max weet dat nu.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:01 schreef DS4 het volgende:
Sorry, maar hoe je het wendt of keert is het onverstandig.
Nederlanders kunnen niet racen is de conclusie.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:31 schreef Geralt het volgende:
Overigens wel grappig, een Lotus F1 wordt van de baan gereden en die heeft volgens de data 5 meter later geremd en is dus niet schuld.
Hetzelfde weekend, dezelfde baan, in de Formule Renault 3.5 reed een Lotus iemand van de baan en die remde remde 30 meter eerder en knalde achterop maar was dus ook niet schuld.
2x een Lotus. 1x knalt eentje achterop iemand en 1x knalt iemand achterop die Lotus.
Allebei de keren de Lotus niet schuld want data. Nou laat maar zien dan zou ik zeggen
Hij riep het toch alleen direct na de crash/race? Volgens mij heb ik hem daarna er niet meer over gehoord? Of heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat om data die beschikbaar is. Het team van Max krijgt die data en dus weet hij van het bestaan van die data.
Het is gewoon een beetje kinderachtig om na een straf geen beroep in te stellen, maar wel nog even via social media met de vinger naar de ander gaan wijzen.
Sorry, maar hoe je het wendt of keert is het onverstandig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |