abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:33:24 #101
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_153007625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:29 schreef Japie77 het volgende:
En by the way discussieren jullie maar lekker met het vaste "likeminded" groepje verder want op een normale manier discussieren is weer te veel gevraagd blijkt wel weer.

En dan zijn wij weer sneu omdat we weglopen maar als iemand op straat jou gaat beledigen loop je ook weg. (of je doet iets anders) Dat is een hele normale reactie namelijk.

Fijne dag verder!
Ja het is goed.

Doe je godverdomme echt moeite om respectvol en inhoudelijk over-en-weer te discussiëren en weer eindigt het in een vinger-in-de-oren la-la-la-ik-hoor-je-niet-la-la-la en ligt het aan een ander.

Ik ben er wel klaar mee, met dit hele topic.

Jullie sodemieteren allemaal maar een eind op }:|
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_153007674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb net al aangegeven dat er op nog dieper niveau ook helemaal geen verschil is met alle stoffen op Aarde. Dus dat argument van je gaat niet op. Reken maar dat een lichaam wel weet wat echt is of wat nep is.
Als molecuul A synthetisch is en Molecuul B natuurlijk maar ze zijn beide wel dezelfde stof dan is het onmogelijk voor wat dan ook om te zien welke de synthetische is. Ze zijn immers gelijk!!!! Wat snap je niet aan dit extreem simpele gegeven. Waarin denk jij dan dat het verschil zit.
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:38:45 #103
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_153007797
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:29 schreef Japie77 het volgende:
En by the way discussieren jullie maar lekker met het vaste "likeminded" groepje verder want op een normale manier discussieren is weer te veel gevraagd blijkt wel weer.

En dan zijn wij weer sneu omdat we weglopen maar als iemand op straat jou gaat beledigen loop je ook weg. (of je doet iets anders) Dat is een hele normale reactie namelijk.

Fijne dag verder!
Je hebt groot gelijk. Met deze mensen kom je geen stap verder, het zijn een soort van geprogrammeerde robotjes... zonde van je tijd om er energie aan te besteden. Jij ook een fijne dag ^O^
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:40:37 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153007853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:38 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk. Met deze mensen kom je geen stap verder, het zijn een soort van geprogrammeerde robotjes... zonde van je tijd om er energie aan te besteden. Jij ook een fijne dag ^O^
Denk je dat alleen maar naar bevestiging zoeken en geen inhoudelijke kritiek dulden een goede manier is verder te komen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153007928
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:38 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ah dus degene met argumenten zijn geprogrammeerde robotjes maar jij en Japie, die vanuit een of ander gevoel redeneren, zijn kritische geesten?

Het is eigenlijk best jammer dat een subforum zoals deze om zeep word geholpen door trollen zoals Japie en jij (+klonen) en dat er voor echte discussie geen plaats lijkt te zijn. Bij een beetje tegengas met argumenten nemen jullie al de benen en voel je je beledigd
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:33:15 #106
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153009647
godsamme wat een drama
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:45:32 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153009947
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Chewie kan het niet met argumenten af daarom moet hij zich verlagen tot het beledigen van mensen. Je zou eigenlijk medelijden met hem moeten hebben. Dus trek het je niet aan. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Heb je hem weer. In tegenstelling tot een aantal lui hier moet ik werken blij toe ook want verder heb ik ook niet zoveel te melden aan al die zogenaamde slimmeriken en betweters hier. Fijne voortgang nog met uw alwetendheid.
Jullie hoeven niet zo verongelijkt te doen hier, als er op basis van statistieken zaken duidelijk weerlegt kunnen worden waar jullie andere ideeën over hebben is dat volgens mij niet zo'n drama, daar hoef je niet zo van te gaan stuiteren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:34:26 #108
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153012897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat het lichaam al duizenden jaren het echte middel binnen krijgt.
Dat is nog steeds geen verklaring waarom de identieke, maar synthetische stof een andere werking zou hebben!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_153013172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen verklaring waarom de identieke, maar synthetische stof een andere werking zou hebben!
Wellicht door een mechanisme lijkend op homeopathie
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:53:57 #110
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153013364
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef jogy het volgende:

[..]

[..]

Jullie hoeven niet zo verongelijkt te doen hier, als er op basis van statistieken zaken duidelijk weerlegt kunnen worden waar jullie andere ideeën over hebben is dat volgens mij niet zo'n drama, daar hoef je niet zo van te gaan stuiteren.
Ik ga niet stuiteren van statistieken of feiten maar van beledigingen als " wat ben je een triest ventje" en " zielig uitkotsel". Dan heb ik er gewoon geen zin meer an.
Feyenoord!
pi_153013516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik ga niet stuiteren van statistieken of feiten maar van beledigingen als " wat ben je een triest ventje" en " zielig uitkotsel". Dan heb ik er gewoon geen zin meer an.
En hoppatee! de slachtofferrol weer in.
  woensdag 27 mei 2015 @ 18:01:50 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153013588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wees zelf dan ook wat neutraler in je bewoordingen. Je kan het heel goed oneens zijn met mensen zonder over de zeik te gaan :P.
Vrijheid
  woensdag 27 mei 2015 @ 18:06:07 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153013697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:59 schreef .SP. het volgende:

[..]

En hoppatee! de slachtofferrol weer in.
Mwoah valt op zich ook wel mee hoor. Het over en weer gepost kan best wat vriendelijker zodat er op een normale manier gediscussieerd kan worden. En nee ik kijk niemand specifiek aan.

Anyway. Terug on topic.
Vrijheid
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:14:01 #114
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153017858
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:46 schreef .SP. het volgende:

[..]

Wellicht door een mechanisme lijkend op homeopathie
Dat moet bijna wel he?
Onikaan ni ov dovah
pi_153020728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat moet bijna wel he?
of nog onbekende sub atomaire deeltjes die slechts een select gedeelte van de populatie kent.
pi_153022859
Dit topic :')
I feel kinda Locrian today
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:17:55 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153026504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:58 schreef starla het volgende:
Dit topic :')
Tis wel een beetje brugklas niveau ja...
Onikaan ni ov dovah
pi_153030535
Vandaag relevant artikel in DeCorrespondent:

Het is een groeiend en wereldwijd probleem: onbetaalbare medicijnen. Dit terwijl farmaceutische bedrijven steeds meer winst maken én steeds minder daarvan in het ontwikkelen van nieuwe medicijnen steken. Kan dat anders? Volgens de Amerikaanse activist James Packard Love wel. Een portret door gastcorrespondent Lucien Hordijk.

Pillenpatenten maken onze medicijnen onbetaalbaar. Dit is hoe het anders kan

https://decorrespondent.n(...)s-hoe-het-anders-kan
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:10:11 #119
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153037211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tis wel een beetje brugklas niveau ja...
Dat is niet aardig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:11:31 #120
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153037261
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 08:21 schreef Ceased2Be het volgende:
Vandaag relevant artikel in DeCorrespondent:

Het is een groeiend en wereldwijd probleem: onbetaalbare medicijnen. Dit terwijl farmaceutische bedrijven steeds meer winst maken én steeds minder daarvan in het ontwikkelen van nieuwe medicijnen steken. Kan dat anders? Volgens de Amerikaanse activist James Packard Love wel. Een portret door gastcorrespondent Lucien Hordijk.

Pillenpatenten maken onze medicijnen onbetaalbaar. Dit is hoe het anders kan

https://decorrespondent.n(...)s-hoe-het-anders-kan
Ik kan het niet lezen zonder in te loggen, wat is het voorgestelde alternatief?
pi_153041824
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik kan het niet lezen zonder in te loggen, wat is het voorgestelde alternatief?
Plak het artikel hier wel even:

Begin dit jaar maakt de Britse gezondheidsdienst bekend te stoppen met het vergoeden van zestien extreem dure kankermedicijnen. Lees hier het persbericht van de Britse gezondheidsdienst.

De geneesmiddelen, in bijna alle gevallen tegen uitgezaaide varianten van kanker, zijn te duur voor de beperkte meerwaarde die ze bieden. Enkele duizenden patiënten in Groot-Brittannië zal vanaf nu de toegang worden ontzegd.

In arme landen kun je maar beter helemaal geen kanker krijgen. Marijn Dekkers, de Nederlandse bestuursvoorzitter van de Duitse farmaceut Bayer, liet zich enige tijd terug per ongeluk ontglippen dat een kankermedicijn van zijn bedrijf helemaal niet bedoeld was voor arme mensen. ‘We hebben dit product niet ontwikkeld voor de Indiase markt, laten we eerlijk zijn. We hebben het voor westerse patiënten gemaakt, die het zich kunnen veroorloven,’ zei hij op een health-event van The Financial Times in 2013.

Voor de Amerikaanse intellectueel eigendomactivist James Packard Love was het de eerste keer dat hij een hoge farmabaas hoorde onderschrijven dat zijn bedrijf weinig boodschap heeft aan de zieken zonder geld.

Bron: IMS Health Oncology Trend Report 2015
Maar in feite zei de topman van Bayer weinig meer dan wat Love zijn hele carrière al constateert: hoge medicijnprijzen zijn het gevolg van een bedrijfsmodel waarin succesvolle ontwikkeling van geneesmiddelen wordt beloond met een monopoliepositie. En vooral ook: een model waarin slachtoffers onvermijdelijk lijken.

Vijftien jaar geleden maakte de activist Love deel uit van de lobby om Afrika, Zuid-Amerika en Azië van generieke hiv/aidsmedicijnen te voorzien. De zogenoemde antiretrovirale therapieën (arv’s) hadden in het Westen van het impliciete doodvonnis van een hiv-infectie een chronische ziekte gemaakt. Maar deze arv’s waren in merkvorm niet te betalen voor arme landen, waar op dat moment meer dan 90 procent van alle mensen met hiv/aids woonden.

Het werd een operatie die op zoveel weerstand van het bedrijfsleven stuitte, dat er in de zeven jaar durende strijd naar schatting tien miljoen mensen onnodig het leven lieten.

‘De grote merkfabrikanten hadden arme landen kortingen aangeboden van 15.000 dollar per jaar naar 9.000 dollar per jaar. Dat werden dan humanitaire prijzen genoemd,’ vertelt Love. Een jaar behandeling was voor de gemiddelde Zuid-Afrikaan dan nog steeds twee keer zijn jaarinkomen, wat de korting hoogstens een gebaar voor de bühne maakte.

Aan een oplossing werd toen al enkele tijd gewerkt, zij het achter de schermen en door een klein groepje van voornamelijk activisten. Een van hen was Love, die in 2001 in het geheim met de Indiase generieke medicijnfabrikant Cipla onderhandelde over een betaalbaar product voor de zwaarst getroffen landen. Hij bedong namens Artsen Zonder Grenzen een hiv-cocktail voor zo’n 350 dollar per jaar, iets minder dan de symbolische prijs van 1 dollar per dag.

Toch zou het nog jaren duren voordat arme landen toegang kregen tot deze namaakpillen, mede door een ferme lobby van merkfabrikanten en handelsvertegenwoordigers van de Amerikaanse overheid en de Europese Unie. Ook ngo’s en actiegroepen waren nauwelijks op de hoogte van de generieke mogelijkheden, of hadden een vertekend beeld van de kwaliteit van de producten, zo vertelt Love, die zich de aanvankelijk kritische opstelling van Artsen Zonder Grenzen herinnert.

‘Ik heb me lang afgevraagd waarom de internationale gemeenschap, en zelfs UNAIDS of de Wereldgezondheidsorganisatie, niet op de hoogte was van de kosten van een generiek aidsproduct. Waarom moest iemand van zo’n kleine ngo dat in India uit gaan vogelen?’

Het antwoord? ‘Mensen wilden het niet weten, omdat ze bang waren dat de innovatie in eigen land onder druk zou komen te staan.’ Met dezelfde, maar goedkopere pillen voor het buitenland zou de industrie gaten schieten in haar eigen verdienmodel, zo werd gedacht.

Maar nu vijftien jaar later ook de rijkste landen steeds vaker geconfronteerd worden met de ontoegankelijkheid van medicijnen, heeft het ook voor welvarende landen geen zin meer de ogen gesloten te houden. Er is iets fundamenteel mis met de manier waarop de ontwikkeling van medicijnen gefinancierd wordt, stelt Love.

Ik zag Love enkele maanden eerder al aan het werk in het Europees Parlement. Daar kreeg hij de zaal stil met een presentatie over wat er jaarlijks aan medicijnen wordt verdiend en hoe weinig daarvan weer in de ontwikkeling van nieuwe middelen wordt gestoken.

Zelfs met cijfers van de internationale lobbyorganisaties van farmabedrijven kwam hij uit op een cent of zeven á acht op elke uitgegeven dollar. Met gegevens van onafhankelijke instellingen was dat nog veel minder. ‘Maar,' zei Love, ‘ik heb een persoonlijk belang in dit verhaal.'

Zijn vrouw is namelijk fase IV-kankerpatiënt en kreeg tot voor kort Herceptin, een middel tegen uitgezaaide borstkanker. ‘Een product dat zo’n 6.000 dollar per vier weken kost en fabrikant Roche elke maand meer dan 500 miljoen dollar oplevert.'

Maar ze reageerde niet meer op de behandeling en krijgt nu het nieuwe Kadcyla, grof gezegd de opvolger van Herceptin. Geen onomstreden medicijn, want in Groot-Brittannië heeft NICE vergoeding afgeraden omdat het onethisch gevonden wordt zoveel publiek geld aan één behandeling uit te geven waarmee effectievere zorg voor iemand anders kan worden betaald.

De problemen die Love in zijn werkende leven al die tijd bestreed, dringen dus al een tijd zijn persoonlijke leven binnen. ‘Voor mijn vrouw is het een kwestie van leven of dood dat ze dit middel krijgt, want ze reageert goed op de behandeling. Dankzij de verzekeraar, die zo’n 3.000 dollar per week betaalt.’

De nieuwste kankerbehandelingen slaan bij de ene patiënt beter aan dan bij de andere. Bovendien gaat het gemiddeld genomen vaak maar om minder dan een jaar extra leven, wat het voor overheden extra moeilijk maakt om eisen te stellen over effectiviteit. ‘Zij vragen zich steeds meer af of er 12.000 dollar per maand betaald moet worden voor, misschien, negen maanden progressievrije overleving. Terwijl ik wil dat de moeder van mijn kinderen die kans krijgt, dat zij een van de gevallen is waarbij het middel maximaal aanslaat. Ze reageert tot dusver namelijk goed.’

Het gevolg is dat middelen in dergelijke gevallen steeds meer worden gerantsoeneerd. Als je niet bereid bent de vastgestelde prijs te betalen, kunnen wij geen nieuwe geneesmiddelen meer ontdekken, zeggen de bedrijven immers. En dus lijkt er weinig anders op te zitten dan het beperken van de kosten maar via het volume af te dwingen.

‘De strategie is om mensen te laten lijden en sterven, als een soort dreigement om betere prijzen af te dingen. Een rare strategie. Bedrijven denken dat ze sterker staan dan jij. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen, ze hebben een hoge tolerantie voor de dood. En zolang niemand nadenkt over hoe we ze andere prikkels kunnen geven, denk ik dat ze gelijk hebben over hun onderhandelingspositie.’

Verhangt de sector zichzelf op den duur niet als, zoals recent uit onderzoek bleek,stijgende prijzen van nieuwe kankerbehandelingen nauwelijks meer samenhangen met de toegevoegde waarde die ze op medisch gebied bieden?

‘Ik hoor dat al jaren. Toen de prijzen de 10.000 dollar per jaar aantikten, werd dat krankzinnig gevonden. Het werd al snel 30.000 dollar per jaar. Bij 50.000 per jaar zei iedereen: mijn God! Inmiddels is 100.000 per jaar alweer zó 2013. Sommige van de nieuwste kankerbehandelingen kosten bijna 140.000 dollar per jaar. Denk jij dat 200.000 dollar per jaar nog ver weg is? Vertel mij het maar.’

Voor Love staat er na al die jaren één ding vast: zolang de prijzen van nieuwe medicijnen gerechtvaardigd worden door de vermeende kosten van onderzoek en ontwikkeling, zijn winnaars en verliezers onoverkomelijk. Ja, bedrijven overdrijven de investeringen die ze doen structureel, maar het blijft een ‘enorm riskante exercitie’ om geneesmiddelen te ontwikkelen.

De oplossing volgens Love? Ontkoppel de twee. Maak de totale productie van medicijnen generiek, behandel zoveel mogelijk patiënten, schaf monopolies af en roep speciale fondsen in het leven voor onderzoek en ontwikkeling. En de overheid? Die blijft gewoon doorgaan met het uitgeven van onderzoeksbeurzen. Maar ze moet zich wel hardmaken voor goede vervangers van het monopolie.

Te beginnen met een fonds voor eindproducten, geneesmiddelen die de markt halen. ‘Je roept een fonds in het leven met een commissie die alle middelen tegen een bepaalde ziekte elk jaar op een ranglijst plaatst,' legt Love uit. Op basis van hoeveel patiënten effectief behandeld zijn, wat de gezondheidswinst was, hoe de producten ten opzichte van elkaar presteren en bijvoorbeeld een correctie voor hoe lang een product al op de markt is, worden beloningen toegekend aan de best presterende pillen. ‘De ontwikkelaar van het best presterende product krijgt aan het eind van het jaar het hoogste bedrag uitgekeerd van het fonds, ongeacht wie het middel verkoopt.'

Door een dergelijke beloningsstructuur op te zetten, zwak je de prikkel af me-too-producten te ontwikkelen. Als voorbeeld noemt Love de nieuwe medicijnen tegen hepatitis C: Sovaldi en Harvoni van Gilead Sciences en Daclatasvir van Bristol-Myers Squibb. ‘Daarmee hebben we waarschijnlijk de geneesmiddelen om hepatitis C compleet uit de wereld te helpen.’

Toch hebben meerdere bedrijven vergelijkbare producten in de pijpleiding of net op de markt. Geen van de middelen heeft de producten van Gilead vooralsnog overbodig gemaakt op het gebied van effectiviteit of gebruiksgemak. 'We geven bedrijven de prikkel om honderden miljoenen te investeren in dezelfde of zelfs inferieure middelen, waarom eigenlijk? Om de prijzen omlaag te krijgen? Een ongelofelijk inefficiënte manier van werken. Terwijl de farmaceutische ingrediënten van Harvoni voor zo'n vijftig dollar te produceren zijn.'

Dat is nog niet alles. Zodra me-too-producten de markt halen, begint het miljardenbal van de marketing. 'Marketing wordt noodzakelijk wanneer je een aantal min of meer dezelfde pillen hebt die moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn. Of erger: als de middelen inferieur zijn aan bestaande en daardoor voor andere aandoeningen worden vermarkt, zonder dat daar een vergunning voor is.' Dat laatste kan weer tot rechtszaken leiden, die geregeld in miljardenschikkingen uitmonden.

Dan het tweede fonds. Dat bestaat uit de zogenoemde mijlpaalprijzen. Dat zijn prijzen die ontwikkelaars krijgen als ze bepaalde studiedoelstellingen halen in het naar de markt krijgen van een product.

Tussen de mijlpaalbeloning en het prijsfonds voor een eindproduct, moet dan een wat Love noemt 'open source-dividend' komen. Een beloning voor onderzoekers die hun wetenschappelijke bevindingen kosteloos delen. 'Wat je wilt, is dat mensen kennis delen. Dat ze elkaars bibliotheken in kunnen duiken. Want dat leidt tot meer ontdekkingen.'

Het huidige systeem beloont precies het omgekeerde, met gevolgen als een bijna volledig gebrek aan klinische transparantie en het fenomeen data-exclusiviteit.

'Als een wetenschapper nu een ontdekking doet en die niet patenteert, is hij een uitzonderlijk sympathieke vent. Maar voor zijn familie waarschijnlijk een idioot, een slechte vader die niet aan zijn kinderen heeft gedacht, omdat het geld naar iemand anders gaat.'

Laat wetenschappers die een baanbrekend onderzoek hebben gepubliceerd aantonen dat hun ontdekking uiteindelijk bijgedragen heeft tot een nieuw geneesmiddel. Beloon ze met een premie uit het fonds. 'When the proof of the pudding is in the eating,' en geef ze misschien ook een percentage uit het fonds voor eindproducten, betoogt Love. 'De kans dat jouw werk uiteindelijk iets oplevert is groter als je weet dat elk potentieel genie ongeremd verder kan gaan op het punt waar jij gestopt bent. Dat wordt in het huidige systeem als diefstal gezien, maar als de prikkel verlegd wordt kun je wetenschappers daar belanghebbend bij maken.'

Het klinkt allemaal mooi. Maar hoe overtuig je een industrie waar sommige bestuursvoorzitters miljardair worden, de winstmarges soms boven de 40 procent schieten en de (financiële) risico's van ontwikkeling vaak enorm zijn? Love denkt dat bij wijze van experiment één ziekte moet worden 'ontkoppeld.' Hij denkt dat de markt voor hiv/aids het ideale voorbeeld is om te experimenteren met bovenstaande prijsfondsen.

De Verenigde Staten spenderen namelijk ongeveer 11 miljard dollar per jaar aan geneesmiddelen voor hiv/aids, krijgen jaarlijks maar één nieuw middel ter beschikking dat zo'n 30.000 dollar per jaar kost en hebben ongeveer 1,2 miljoen hiv/aidspatiënten, waarvan volgens Love maar zo'n 40 procent wordt behandeld. En die populatie groeit jaarlijks netto met 30.000.

'De Amerikaanse overheid geeft ongeveer 3 miljard dollar per jaar uit aan aidsonderzoek. Dus je hebt zo al een budget van 14 miljard, waar je in een nieuw systeem lang niet alles voor productie hoeft te reserveren. Je zou een enorm prijsfonds in het leven kunnen roepen , een flink bedrag voor het opensourcen van data. En een deel voor mijlpaalbeloningen. En dan hebben we het nog maar over één land, stel je eens voor dat andere landen mee zouden doen.'

'Ik denk dat het werkt. Als je daarna iets hebt om het patentmodel mee te vergelijken. Je kunt het haast niet slechter doen. Dat is dan weer het voordeel van het huidige systeem. Je hebt al snel een aantrekkelijk alternatief.'

---------
Bronnen:
https://www.england.nhs.uk/2015/01/12/cancer-drug-budget/
http://www.unaids.org/sit(...)21_Update_Africa.pdf
http://fireintheblood.com/

https://www.nice.org.uk/n(...)st-cancer-drug-price

http://archotol.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1891387
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:39:44 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153097268
tja economische patiënten zijn in de ogen van de overheid geen waardige patiënten en de verzekeringsmaatschappijen springen daar natuurlijk prima op in
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:01:34 #123
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153103308
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:39 schreef Re het volgende:
tja economische patiënten zijn in de ogen van de overheid geen waardige patiënten en de verzekeringsmaatschappijen springen daar natuurlijk prima op in
Dan hebben bijv. bijstandsgerechtigden ook recht op een hogere uitkering waardoor hun leven met 3 maanden verlengd kan worden [want waarom zouden alleen uitbehandelde kankerpatiënten daar recht op hebben].
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:40:21 #124
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153104371
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:26 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]snip
Thanks, klinkt heel sensible. Voornaamste reden waarom veel kernzaken van overheden zijn geprivatiseerd is omdat competitie vooruitgang zou creeeren en zou voorkomen dat er geld verkwist wordt. Aangezien steeds meer blijkt dat dit niet helemaal werkt zie ik zo'n trial wel zitten :)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:13:46 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153105227
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:01 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dan hebben bijv. bijstandsgerechtigden ook recht op een hogere uitkering waardoor hun leven met 3 maanden verlengd kan worden [want waarom zouden alleen uitbehandelde kankerpatiënten daar recht op hebben].
mensen met een uitkering leven korter?... misschien wel ja lagere sociale klassen leven sowieso ongezonder, dat wel
pi_153106436
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:01 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

[kortdoordebocht]juist minder, want met meer geld kunnen ze meer shag en bier kopen[/kortdoordebocht]
pi_153182293
Tumoren groeien niet meer door medicijncombi

Wetenschappers hebben opnieuw een serieuze stap gedaan in de bestrijding van kanker. Uit onderzoeken en proeven met patiënten blijkt de combinatie van de medicijnen ipilimumab en nivolumab zeer effectief te zijn. Tumoren bleken in meer dan de helft van de onderzochte gevallen niet meer te groeien of zelfs te verschrompelen. Dat bericht het medisch vakblad New England Journal of Medicine.

Professor Roy Herbst, chef-oncoloog van het Yale Cancer Centre in het Amerikaanse New Haven, voorziet dat de medicatie binnen vijf jaar chemotherapie verdringt als de standaardbestrijding van de ziekte. Zijn collega professor Karol Sikora van het medisch instituut van de University of Buckingham in Engeland is voorzichtiger. Hij is bijzonder hoopvol, maar ziet het nieuwe proces als geleidelijk en niet als iets met miraculeuze doorbraken.

Professor John Haanen, hoofd van de divisie medische oncologie bij Antoni van Leeuwenhoek, spreekt van ,,indrukwekkende'' uitkomsten. ,,De kans op overleving is hiermee duidelijk verbeterd. Maar het is geen eenvoudige behandeling, met veel bijwerkingen'', aldus Haanen.

De medicijnen bevorderen de werking van het menselijk immuniteitssysteem. Dat afweersysteem bestrijdt kankercellen die het eerst niet herkende. Bijwerkingen als vermoeidheid, huiduitslag en diarree kunnen voorkomen. De medicijnencocktail wordt elke drie weken per injectie direct in een ader gespoten. De kosten zijn aanzienlijk, ongeveer 200.000 dollar (180.000 euro) op jaarbasis in de Verenigde Staten.

Haanen van Antoni van Leeuwenhoek verwacht dat deze behandeling ,,ergens volgend jaar'' in Europa op de markt komt, maar verwacht dat de prijs dan ,,substantieel lager'' zal zijn.
Bron

Zijn toch best goede stappen, het stoppen van de groei of zelfs verkleinen van de tumor!
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 12:23:54 #128
249559 crew  Lavenderr
pi_153183304
Bovenstaande is geweldig nieuws!
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:25:55 #129
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_153223844
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:24:37 #130
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_153272244
Frans klokkenluider ontmaskert de farma lobby.

http://journalistiek.npo.(...)skert-de-farma-lobby
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:43:27 #131
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153272647
Gisteren wel een leuke bericht op BNR, over drugs afval in ons oppervlaktewater... Helaas filteren we ons drinkwater beter, dus daar zitten geen stoffen meer in.

Maar volgens een homeopaat zou je daar dus effect van moeten hebben?

Het is namelijk op moleculair niveau. Je zou dus homeopathisch hard kunnen gaan als je slootwater drinkt. Zat ik mij meteen te bedenken. :7

Klopt mijn aanname? Homeopathisch gezien? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:51:20 #132
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153272810
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:24 schreef Ceased2Be het volgende:
Frans klokkenluider ontmaskert de farma lobby.

http://journalistiek.npo.(...)skert-de-farma-lobby
Wow, interessant/eng. Dank je voor de link.
Vrijheid
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 14:14:17 #133
249559 crew  Lavenderr
pi_153273308
Dit is wel weer heel goed en hoopgevend nieuws:

Nederlands onderzoek biedt kans op definitieve overwinning op diabetes type

Op termijn kan het mogelijk zijn om diabetes type-1 volledig te genezen. Nederlandse wetenschappers werken aan een herstelprogramma, waarmee deze auto-immuunziekte binnen afzienbare tijd kan worden teruggedrongen of zelfs helemaal gestopt. De resultaten tot nu toe zijn hoopgevend, zegt Philip van Lookeren Campagne, directeur van Juvenile Diabetes Research Foundation (JDRF), dat het onderzoek ondersteunt.

Winterslaap
Diabetes type-1, ook wel bekend als jeugddiabetes, is een aangeboren ziekte die de aanmaak van insuline bij mensen verstoort. In Nederland lijden ongeveer 900.000 mensen aan diabetes. 10% daarvan heeft diabetes type-1. Tot voor kort ging men er vanuit dat de ‘insulinecellen’ bij mensen met diabetes type-1 volledig waren vernietigd door het afweersysteem van het menselijk lichaam.

Onderzoekers van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) hebben ontdekt dat deze patiënten nog altijd beschikken over intacte ‘bètacellen’, die in principe weer insuline zouden kunnen produceren. Zelfs bij patiënten die jarenlang diabetes hebben, zou dit mogelijk zijn. “De insuline producerende cellen zijn in een soort winterslaap gebracht”, aldus prof. dr. B. Roep, diabetesonderzoeker en verbonden aan het LUMC. “De winterslaap, in wezen een ontstekingsreactie, willen wij binnen enkele jaren stoppen.”

Nieuwe insulinebronnen
De Nederlandse afdeling van JDRF financiert een onderzoek van arts-onderzoeker dr. Francoise Carlotti. Zij probeert andere cellen uit de alvleesklier om te vormen tot insuline producerende cellen. Mochten er onverhoopt te weinig insulinecellen over zijn na de ‘winterslaap’, dan hoopt Carlotti dit tekort tegen te gaan met haar nieuwe insulinebronnen. Philip van Lookeren Campagne, directeur van JDRF Nederland, is blij met deze ontwikkelingen. “Dit zou kunnen betekenen dat diabetes type-1 over enige tijd kan worden genezen.”

Over JDRF
JDRF is wereldwijd de leidende organisatie als het gaat om wetenschappelijk onderzoek naar het genezen, voorkomen en behandelen van Type 1 Diabetes (T1D). Sinds de oprichting in 1970 heeft JDRF ruim 1,9 miljard dollar aan T1D-onderzoek gefinancierd in 27 landen, waarvan meer dan 20 miljoen euro in Nederland. Hiermee heeft JDRF bijgedragen aan nagenoeg alle wetenschappelijke vooruitgang op het gebied van deze ziekte. Vanaf eind 2010 heeft Nederland een eigen JDRF-vestiging. Met de resultaten van vandaag draagt JDRF bij aan de hoop voor morgen. Een wereld zonder T1D.

http://www.50plusser.nl/?(...)ing-op-diabetes-type
  vrijdag 5 juni 2015 @ 23:14:30 #134
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153290572
Tja...

quote:
The parents of the six-year-old boy who became the first person to contract diphtheria in Spain since 1987 said they feel “tricked” by the anti-vaccination groups they once admired.

“The family is devastated and admit that they feel tricked, because they were not properly informed,” said Catalan public health chief Antoni Mateu. “They have a deep sense of guilt, which we are trying to rid them of.”

The child remains in critical condition in the intensive care unit of Vall d’Hebron hospital in Barcelona.

The health department said that the patient was responding well to the treatment – an anti-toxin that had to be urgently imported from Russia and France as it had not been prescribed in Spain for three decades. Madrid issued an international call for help, and the Russian ambassador to Spain managed to get the first dose flown in from Moscow earlier this week.
http://elpais.com/elpais/(...)33512717_575817.html
  vrijdag 5 juni 2015 @ 23:21:41 #135
45206 Pietverdriet
pi_153290829
quote:
Met dank aan Lambiekje
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:11:40 #136
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_153376654
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)-medicijncombi.dhtml

de combinatie van de medicijnen ipilimumab en nivolumab zeer effectief te zijn. Tumoren bleken in meer dan de helft van de onderzochte gevallen niet meer te groeien of zelfs te verschrompelen. Dat bericht het medisch vakblad New England Journal of Medicine.

Iemand enige kennis over deze medicatie?
lijkt me dat ze er per toeval op gestuit zijn!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_153376914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:11 schreef theguyver het volgende:
ipilimumab en nivolumab
Volgens mij inhiberen ze vergelijkbare processen in de tumoren en hebben ze ze daarom gecombineerd.

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1414428
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:38:38 #138
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_153378554
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:23 schreef Lavenderr het volgende:
Bovenstaande is geweldig nieuws!
Hoe zo geweldig nieuws. ?? Ik vind het bespottelijk niews.

Dat er ABSURDE bedragen gevraagd wordt. Dat chemo overboard wordt gezet. Voor wie is dit weggelegd? Juist ja voor de nietbejaarde miljardair.

Bejaarden mogen niet meer behandeld worden.
http://www.theguardian.co(...)y-age-discrimination

Dit is beter news:
http://www.naturalnews.co(...)nous_injections.html
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:05:09 #139
45206 Pietverdriet
pi_153379280
quote:
Oh, ben je nu weer voor peer reviewed wetenschappelijk onderzoek?
pi_153380405
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, ben je nu weer voor peer reviewed wetenschappelijk onderzoek?
Hier een stukje uit de ware bron, slechts een stukje ( :') ) opgeklopt door Naturalnews:

People with ovarian cancer who receive high-dose vitamin C injections are less likely to report toxic side effects from chemotherapy than people who had chemotherapy alone, according to the results of a small clinical trial.

The study, published today in Science Translational Medicine1, was too small to assess whether the combination of chemotherapy and vitamin C combats cancer better than chemotherapy alone. But accompanying work in mice suggests that the two treatments could be complementary.

The results are the latest salvo in long-running controversy over the use of vitamin C against cancer. Early studies championed by Nobel-prizewinning chemist Linus Pauling in the 1970s suggested that vitamin C could help to fight tumours2. But larger clinical trials failed to substantiate those claims3, 4.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:21:27 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153381517
Naturalnews is meestal wel erg goed om bronnen vandaan te trekken inderdaad. Alleen jammer(of gelukkig) dat de bronnen bijna altijd een heel ander verhaal vertellen dan wat naturalnews beweerd.
Vrijheid
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:24:39 #142
45206 Pietverdriet
pi_153381606
Dat Natural News niet serieus te nemen is weet ik, maar het gaat erom dat volgens lambiekje wetenschappers allemaal criminelen zijn en wetenschappelijk onderzoek niet deugt, tegelijk is hij er als de kippen bij te posten wanneer hij ergens een berichtje vind dat wetenschappelijk onderzoek aantoont dat vitamine C kanker geneest of dat homeopatie echt zou werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 09-06-2015 15:45:42 ]
  dinsdag 9 juni 2015 @ 23:49:22 #143
52357 Lambiekje
pi_153399040
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Natural News niet serieus te nemen is weet ik, maar het gaat erom dat volgens lambiekje wetenschappers allemaal criminelen zijn en wetenschappelijk onderzoek niet deugt, tegelijk is hij er als de kippen bij te posten wanneer hij ergens een berichtje vind dat wetenschappelijk onderzoek aantoont dat vitamine C kanker geneest of dat homeopatie echt zou werken.
Helaas voor je werkt het dan ook in tegenstelling tot de kankerindustrietroep.

En wat poste je laatst een volstrekt zinloos en pointless artikeltje over dat kind in spanje.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:08:46 #144
52357 Lambiekje
pi_153399503
quote:
Missing link found between brain, immune system -- with major disease implications
Implications profound for neurological diseases from autism to Alzheimer's to multiple sclerosis

• Vessels directly connecting brain, lymphatic system exist despite decades of doctrine that they don't
• Finding may have substantial implications for major neurological diseases
• Game-changing discovery opens new areas of research, transforms existing ones
• Major gap in understanding of the human body revealed
• 'They'll have to change the textbooks'
bron
Tjoh. Wetenschappers zijn toch weer stommer dan ik al dacht. Maar op zich wel weer goed dat ze het nu dan toch door hebben. Hoe in vredesnaam zou het niet verbonden zijn met de hersenen. Dat men tot nu toe dacht dat het niet zo is is mij een compleet raadsel.

Waarom verbaast het me niet dat neurologische ziektes totaal verkeerd behandeld werden en vast straks nog steeds worden doordat achterlijke kutartsen weigeren iets bij te leren of zaken te herevaleren of uberhaupt iets bijhouden van hun vakgebied.
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:18:33 #145
45206 Pietverdriet
pi_153399689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Helaas voor je werkt het dan ook in tegenstelling tot de kankerindustrietroep.
Dus je accepteert de wetenschappelijke methode over wat wel werkt en wat niet werkt?
quote:
En wat poste je laatst een volstrekt zinloos en pointless artikeltje over dat kind in spanje.
Que?
pi_153401677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tjoh. Wetenschappers zijn toch weer stommer dan ik al dacht. Maar op zich wel weer goed dat ze het nu dan toch door hebben. Hoe in vredesnaam zou het niet verbonden zijn met de hersenen. Dat men tot nu toe dacht dat het niet zo is is mij een compleet raadsel.

Waarom verbaast het me niet dat neurologische ziektes totaal verkeerd behandeld werden en vast straks nog steeds worden doordat achterlijke kutartsen weigeren iets bij te leren of zaken te herevaleren of uberhaupt iets bijhouden van hun vakgebied.
Eh... Ze zeggen juist dat ze de 'tekstboeken moeten herschrijven' en dit de weg naar nieuwe behandelmethoden opent. Zo werkt dat in de wetenschap je hebt gelijk tot iemand aantoont dat je ongelijk hebt en met betere argumenten komt.
  woensdag 10 juni 2015 @ 07:39:22 #147
52357 Lambiekje
pi_153401785
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

Eh... Ze zeggen juist dat ze de 'tekstboeken moeten herschrijven' en dit de weg naar nieuwe behandelmethoden opent. Zo werkt dat in de wetenschap je hebt gelijk tot iemand aantoont dat je ongelijk hebt en met betere argumenten komt.
dat ze daar pas anno 2015 achterkomen dat is kwalijk te noemen. En dus eigenlijk al die tijd claimde dat het niet was verbonden. Ik verbaas me over die onkunde. Hebben die gasten geen logica.
  woensdag 10 juni 2015 @ 07:52:02 #148
52357 Lambiekje
pi_153401867
quote:
Hospitals Are Blatantly Ripping Us Off
Most Americans are deathly afraid to go to the hospital these days – and it is because of the immense pain that it will cause to their wallets. If you want to get on a path that will lead you to bankruptcy, just start going to the hospital a lot. In America today, hospitals and doctors are blatantly ripping us off and they aren’t making any apologies for it. As you will read about below, some hospitals mark up treatments by 1,000 percent. In other instances, basic medical supplies are being billed out at hundreds of times what they cost providers. For example, it has been reported that some hospitals are charging up to 30 dollars for a single aspirin pill. It would be difficult to argue that the extreme greed that we see in the medical system is even matched by the crooks on Wall Street. These medical predators get their hands on us when we are at our most vulnerable. They know that in our lowest moments we are willing to pay just about anything to get better or to make the pain go away. And so they very quietly have us sign a bunch of forms without ever telling us how much everything is going to cost. Eventually when the bills come in the mail, it is too late to do anything about it.
http://theeconomiccollaps(...)antly-ripping-us-off
Ach wat zijn ze toch begaan met je ziekte, pijn en verdriet. Als ze nog voor de absurde prijzen je beter maakt.

Niets van dat alles het zijn medogenloze misdadigers, prikfascisten en anderlei bloedhonden die je zieker en zwakker weer naar huis sturen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 10-06-2015 07:57:23 ]
pi_153401903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat ze daar pas anno 2015 achterkomen dat is kwalijk te noemen. En dus eigenlijk al die tijd claimde dat het niet was verbonden. Ik verbaas me over die onkunde. Hebben die gasten geen logica.
Als iets nog niet te vinden is, kan je wel bedenken dat het bestaat, maar je weet het niet. Nu wel en dat is mooi voer voor onderzoek en behandeling. Wonderlijk dat je ook dit weer als iets negatiefs kan beschrijven.

Mbt je nakomende post: dat is Amerika ivm de claimcultuur daar. Heel anders dan in Europa.
  woensdag 10 juni 2015 @ 07:59:01 #150
52357 Lambiekje
pi_153401912
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als iets nog niet te vinden is, kan je wel bedenken dat het bestaat, maar je weet het niet. Nu wel en dat is mooi voer voor onderzoek en behandeling. Wonderlijk dat je ook dit weer als iets negatiefs kan beschrijven.

Mbt je nakomende post: dat is Amerika ivm de claimcultuur daar. Heel anders dan in Europa.
nee hoor hier hebben we ook al een ondoorzichtige verzekering cultuur. dat graaigedrag zal niet lang op zich wachten hier.
  woensdag 10 juni 2015 @ 08:30:49 #151
45206 Pietverdriet
pi_153402202
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tjoh. Wetenschappers zijn toch weer stommer dan ik al dacht.
Behalve als ze vitamine C of Homeopatie onderzoeken publiceren die jou wel aanstaan
pi_153407240
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

kwalijk? Jij wist het al eerder?
ga je nu elke nieuwe wetenschappelijke ontdekking afzeiken omdat ze er nu pas mee komen?
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:41:26 #153
52357 Lambiekje
pi_153407281
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:39 schreef .SP. het volgende:

[..]

kwalijk? Jij wist het al eerder?
ga je nu elke nieuwe wetenschappelijke ontdekking afzeiken omdat ze er nu pas mee komen?
het verbaast me echt hoe stupide en narrowmind de wetenschap is.
pi_153407352
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het verbaast me echt hoe stupide en narrowmind de wetenschap is.
Omdat jij allang wist wat net gepubliceert is?
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:57:12 #155
52357 Lambiekje
pi_153407614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:44 schreef .SP. het volgende:

[..]

Omdat jij allang wist wat net gepubliceert is?
... ik was stupified dat men tot nu tot altijd gedacht heeft dat het niet zo is. Hoe fucking imbeciel was men zeg.
  woensdag 10 juni 2015 @ 13:07:55 #156
45206 Pietverdriet
pi_153407849
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... ik was stupified dat men tot nu tot altijd gedacht heeft dat het niet zo is. Hoe fucking imbeciel was men zeg.
Als jij beschikt over zulke kennis, waarom kom je dan nooit verder dan linkdumps? Waarom ga je dan iedere inhoudelijke discussie uit de weg? Waarom publiceer je jouw geweldige inzichten niet, ipv te ranten over medici en wetenschappers?
pi_153409655
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij beschikt over zulke kennis, waarom kom je dan nooit verder dan linkdumps? Waarom ga je dan iedere inhoudelijke discussie uit de weg? Waarom publiceer je jouw geweldige inzichten niet, ipv te ranten over medici en wetenschappers?
De beste stuurlui staan aan wal hè...
I feel kinda Locrian today
pi_153409774
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus jij wist altijd al dat er een verbinding tussen het CNS en lymfatisch systeem (snel gelezen..) was?
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 14:32:51 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_153410169
'Diabetesmedicijn bevordert gewichtsverlies door minder honger'

Diabetespatiënten die een bepaald medicijn gebruiken, afgeleid van het menselijk hormoon GLP-1, vallen vaak af. Uit onderzoek blijkt dat dit komt doordat het middel beïnvloedt hoe de hersenen reageren op voedsel.

Tot nu toe was het onduidelijk hoe het kwam dat diabetici die dit geneesmiddel gebruiken gewicht verliezen. Promovenda Liselotte van Bloemendaal van het Diabetescentrum van VUmc laat voor het eerst zien dat het medicijn beïnvloedt hoe de hersenen reageren op voedsel.

Het lijkt erop dat het verlangen naar eten afneemt en tijdens het eten sneller verzadiging optreedt.

Het was al bekend dat de hersenen van mensen met overgewicht sterker reageren op afbeeldingen van voedsel dan die van slanke mensen. Ook geeft het brein van iemand met overgewicht een minder sterk gevoel van beloning tijdens het eten, wat kan leiden tot te veel eten.

Van GLP-1-achtige stoffen is bekend dat patiënten er van afvallen, gemiddeld 5 procent van hun lichaamsgewicht. Het vermoeden was dat dit komt doordat het medicijn de reactie van de hersenen op het innemen van voedsel beïnvloedt.

Om deze hypothese te testen, dronken proefpersonen chocolademelk waarbij ze de ene dag de GLP-1-achtige stof toegediend kregen en de andere dag een placebo. Tegelijk werd met MRI-scans de hersenactiviteit gemeten in de gebieden van het brein die samenhangen met beloning.

Uit deze experimenten blijkt dat het toedienen van de GLP-1-achtige stof ervoor zorgt dat vóór het eten in de hersenen het verlangen naar voedsel afneemt en tijdens het eten het gevoel van beloning toeneemt. Na afloop kregen de proefpersonen nog een lunchbuffet. Hieruit bleek dat de proefpersonen op de dag met 'GLP-1-behandeling' duidelijk minder aten dan op de placebodag.

"Wanneer je eet, komen er verschillende hormonen vrij, waaronder GLP-1. Deze hormonen komen in het bloed terecht en geven het brein zo informatie over de voedingsstatus om de eetlust te regelen", vertelt Van Bloemendaal. "Uit onze experimenten concluderen we dat het toedienen van extra GLP-1-achtige stoffen ervoor zorgt dat eerder verzadiging optreedt en de behoefte aan nog meer eten wordt verminderd."

Het onderzoek is veelbelovend voor een therapie die mensen met overgewicht kan helpen minder te eten, en hopelijk afvallen. "Obesitas is een wereldwijd probleem dat nog steeds toeneemt. Daarom is meer onderzoek nodig naar de mechanismen hoe de beloningscentra in de hersenen geactiveerd worden." Tevens rijst de vraag of GLP-1 ook het verlangen van verslaafden naar drugs, alcohol of nicotine kan laten afnemen.

Van Bloemendaal heeft de resultaten van haar onderzoek gepresenteerd op het internationale diabetescongres The American Diabetes Association's Scientific Sessions in Boston.

http://www.nu.nl/gezondhe(...)s-minder-honger.html

Klinkt goed!
pi_153410621
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het zijn niet eens de malversatie verzekeringen die de prijs zo enorm opdrijven. Nederlanders krijgen voor hetzelfde geld meer zorg dan Amerikanen. Dat heeft juist te maken met ons verzekeringsstelsel; verzekeraars kunnen hier onderhandelen over prijzen voor behandelingen. In de VS stelt de arts of ziekenhuis de prijs vast.

John Green heeft een goede video met uitleg hierover op YouTube staan. Als ik weer fatsoenlijk internet heb zal ik 'm opzoeken.

Edit: filmpje
Why Are American Health Care Costs So High?:
Net geen acht minuten lang. En ja, ik weet dat het maar een dude is die een filmpje op YouTube zet. Maar ik heb van John Green (en zijn broer) een aardig hoge pet op als het gaat om betrouwbaarheid.

[ Bericht 22% gewijzigd door Fixers op 11-06-2015 07:18:30 ]
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:09:04 #161
52357 Lambiekje
pi_153436375
quote:
Paupermentaliteit nekt Nederlandse gezondheidszorg
Door het invoeren van steeds weer nieuwe controles om de kosten in de hand te houden en de zogeheten marktwerking, veranderde de gezondheidszorg in een monsterlijk, log instituut. Hoe kan exponentieel denken de gezondheidszorg disrupten?

Veel extra geld voor maar weinig verbetering
Als de gezondheidszorg in de jaren tachtig wordt vergeleken met die van anno 2015, valt op dat de bureaucratie enorm is gegroeid, terwijl de zorg in grote lijnen hetzelfde is gebleven. Het personeelsbestand in ziekenhuizen is geëxplodeerd met pr-medewerkers, huisstijlontwikkelaars, verandermanagers, stafmedewerkers culturele diversiteit, kwaliteitsmanagers, beleidsadviseurs topklinische zorg en visitatie en noem maar op. Deze mensen kosten niet alleen veel geld. Ze moeten ook bezig gehouden worden. In de praktijk komt het er op neer, dat ze de tijd van artsen en verplegers, die wel nuttig werk doen, verspillen met eindeloze bureaucratische procedures en vergaderingen.

Dit geldt ook voor nieuwe medische apparatuur, bijvoorbeeld de bejubelde protonenbestraler van een slordige tachtig miljoen, die maar een marginale verbetering levert voor zeer veel extra geld.

Het fundamentele probleem is denk ik de denkhouding van de Nederlanders in het bijzonder, en mensen die in de gezondheidszorg werken in het algemeen. Te vaak nemen wij genoegen met een marginale verbetering van misschien een paar procent. Waarom stellen we niet een echt ambitieuze eis: tien maal zo effectief, of meer, voor dezelfde kosten of tien maal zo goedkoop voor hetzelfde resultaat? Waarom berusten we in dure, gevaarlijke medicijnen (zoals statines) om chronische ziekten te behandelen, in plaats van te zoeken naar een silver bullet die de ziekte de genadeslag geeft? Deze zogeheten exponentiële denkwijze opent totaal nieuwe perspectieven.
bron
Nou zijn niet alleen paupers. :)

Marginale verbetering? Ziekenhuis kun je beter ziekmaakhuis noemen.
Schoonmaken gebeurt niet of kan beter bestemeld worden als bevuilen.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 12:11:17 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_153436434
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Man man man.
pi_153436513
quote:

[..]

haha, wat een sneue domheid straalt hier vanaf, goed voorbeeld van een vaste wal kapitein en zondag avond coach.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:39:43 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153437164
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:32 schreef Lavenderr het volgende:
'Diabetesmedicijn bevordert gewichtsverlies door minder honger'

Diabetespatiënten die een bepaald medicijn gebruiken, afgeleid van het menselijk hormoon GLP-1, vallen vaak af. Uit onderzoek blijkt dat dit komt doordat het middel beïnvloedt hoe de hersenen reageren op voedsel.

Tot nu toe was het onduidelijk hoe het kwam dat diabetici die dit geneesmiddel gebruiken gewicht verliezen. Promovenda Liselotte van Bloemendaal van het Diabetescentrum van VUmc laat voor het eerst zien dat het medicijn beïnvloedt hoe de hersenen reageren op voedsel.

Het lijkt erop dat het verlangen naar eten afneemt en tijdens het eten sneller verzadiging optreedt.

Het was al bekend dat de hersenen van mensen met overgewicht sterker reageren op afbeeldingen van voedsel dan die van slanke mensen. Ook geeft het brein van iemand met overgewicht een minder sterk gevoel van beloning tijdens het eten, wat kan leiden tot te veel eten.

Van GLP-1-achtige stoffen is bekend dat patiënten er van afvallen, gemiddeld 5 procent van hun lichaamsgewicht. Het vermoeden was dat dit komt doordat het medicijn de reactie van de hersenen op het innemen van voedsel beïnvloedt.

Om deze hypothese te testen, dronken proefpersonen chocolademelk waarbij ze de ene dag de GLP-1-achtige stof toegediend kregen en de andere dag een placebo. Tegelijk werd met MRI-scans de hersenactiviteit gemeten in de gebieden van het brein die samenhangen met beloning.

Uit deze experimenten blijkt dat het toedienen van de GLP-1-achtige stof ervoor zorgt dat vóór het eten in de hersenen het verlangen naar voedsel afneemt en tijdens het eten het gevoel van beloning toeneemt. Na afloop kregen de proefpersonen nog een lunchbuffet. Hieruit bleek dat de proefpersonen op de dag met 'GLP-1-behandeling' duidelijk minder aten dan op de placebodag.

"Wanneer je eet, komen er verschillende hormonen vrij, waaronder GLP-1. Deze hormonen komen in het bloed terecht en geven het brein zo informatie over de voedingsstatus om de eetlust te regelen", vertelt Van Bloemendaal. "Uit onze experimenten concluderen we dat het toedienen van extra GLP-1-achtige stoffen ervoor zorgt dat eerder verzadiging optreedt en de behoefte aan nog meer eten wordt verminderd."

Het onderzoek is veelbelovend voor een therapie die mensen met overgewicht kan helpen minder te eten, en hopelijk afvallen. "Obesitas is een wereldwijd probleem dat nog steeds toeneemt. Daarom is meer onderzoek nodig naar de mechanismen hoe de beloningscentra in de hersenen geactiveerd worden." Tevens rijst de vraag of GLP-1 ook het verlangen van verslaafden naar drugs, alcohol of nicotine kan laten afnemen.

Van Bloemendaal heeft de resultaten van haar onderzoek gepresenteerd op het internationale diabetescongres The American Diabetes Association's Scientific Sessions in Boston.

http://www.nu.nl/gezondhe(...)s-minder-honger.html

Klinkt goed!
Het abstract hiervan voor de wetenschappers :P

quote:
Authors

JENNIFER S. TEN KULVE, DICK J. VELTMAN, LISELOTTE VAN BLOEMENDAAL, FREDERIK BARKHOF, MADELEINE L. DRENT, MICHAELA DIAMANT, RICHARD G. IJZERMAN, Amsterdam, Netherlands

Disclosures J.S. ten Kulve: None. D.J. Veltman: None. L. van Bloemendaal: None. F. Barkhof: None. M.L. Drent: None. M. Diamant: Consultant; Author; Abbott, AstraZeneca/Bristol-Myers Squibb, Boehringer Ingelheim Pharmaceuticals, Inc., Eli Lilly and Company, GI Dynamics, Inc., Merck Sharp & Dohme, Novo Nordisk Inc., Poxel Pharmaceutical Company, Sanofi U.S..

Research Support; Author; Eli Lilly and Company, Abbott, Bristol-Myers Squibb/AstraZeneca, Boehringer Ingelheim Pharmaceuticals, Inc., Medtronic, Inc., Merck Sharp & Dohme, Novo Nordisk Inc., Sanofi U.S..

Speaker's Bureau; Author; Bristol-Myers Squibb/AstraZeneca, Eli Lilly and Company, Novo Nordisk Inc., Sanofi U.S.. R.G. IJzerman: None.

The central nervous system (CNS) is a major player in the regulation of feeding. Gut-derived hormones, such as glucagon-like peptide-1 (GLP-1), may relay information about the nutritional status to the CNS. Treatment with GLP-1 agonists, such as liraglutide, is associated with reduced appetite and weight loss. We hypothesized that these effects are mediated by effects on the CNS.
We performed a randomized cross-over study in patients with type 2 diabetes (n=20, mean ± SD, age 59.3±4.1 yr, BMI 32±4.7 kg/m2). Each individual underwent 2 periods of 12 week treatment with either liraglutide or insulin glargine with a 12 week wash-out period. Using fMRI, we determined the effects of treatment on CNS activation to food vs non-food pictures in areas regulating reward when fasted and 30 min. after a standardized meal. FMRI scans were performed at baseline, after 10 days and 12 weeks of treatment.
After 12 weeks, the decrease in HbA1c was larger with liraglutide vs insulin (Δ -0.7% vs -0.2%, p difference < 0.001). Body weight decreased during liraglutide vs insulin (Δ -3.3 kg vs +0.8 kg, p difference < 0.001). After 10 days, before weight changes had occurred, patients treated with liraglutide, compared to insulin, showed decreased activation to food pictures in left putamen in the postprandial condition. After 10 days, in comparison with insulin, liraglutide enhanced the reducing effect of the meal intake on CNS activation to food pictures in left putamen and amygdala. These differences between liraglutide and insulin were not observed after 12 weeks.
Compared to insulin, liraglutide decreased CNS activations in response to food pictures in reward areas after short term, but not after longer term treatment. Our findings suggest that the GLP-1 mediated altered CNS activation may contribute to the induction of weight loss. However the absence of effects after longer term treatment might explain why weight loss does not proceed after the initial treatment period with liraglutide.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:50:50 #165
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153437410
quote:
Ik weet niet welke ziekenhuizen jij bezocht hebt de laatste tijd maar qua hygiëne zit het hoe dan ook wel goed over het algemeen.
Vrijheid
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:54:53 #166
52357 Lambiekje
pi_153437464
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik weet niet welke ziekenhuizen jij bezocht hebt de laatste tijd maar qua hygiëne zit het hoe dan ook wel goed over het algemeen.
kijk naar zembla van 2 jaar terug ofzo. Ziekenhuizen zijn ranzig. Schoonmakers zijn ongekwalificeerde illegale turken.

neem bv
http://www.telegraaf.nl/r(...)n_gevaarlijk___.html
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:05:47 #167
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153437705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

kijk naar zembla van 2 jaar terug ofzo. Ziekenhuizen zijn ranzig. Schoonmakers zijn ongekwalificeerde illegale turken.

neem bv
Alkmaar dus. één ziekenhuis (en ik kan het niet lezen want dan moet ik premium hebben :') )

Dus hoef je niet alle ziekenhuizen over één kam te scheren zeg maar.

Wat ik wel ernstig vind is onderstaand. Ziekenhuizen die bijna preventief bepaalde kankerpatienten door sturen omdat de behandelingen te duur zijn.

http://nos.nl/artikel/203(...)kankerpatienten.html
Vrijheid
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:18:27 #168
189978 controlaltdelete
pi_153438036
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

neem bv
Die kan ik me ook nog herinneren ook dat artsen het hygiëneprotocol aan hun laars lapten maar dat niemand daar iets over durft te zeggen. Er zijn ook vaker ziekenhuizen in het nieuws geweest dat het met de hygiëne niet zo best was gesteld.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_153439186
Stukje uit een Wiki over MRSA, de ziekenhuisbacterie.

"Public health considerations
Mathematical models describe one way in which a loss of infection control can occur after measures for screening and isolation seem to be effective for years, as happened in the UK. In the "search and destroy" strategy that was employed by all UK hospitals until the mid-1990s, all patients with MRSA were immediately isolated, and all staff were screened for MRSA and were prevented from working until they had completed a course of eradication therapy that was proven to work. Loss of control occurs because colonised patients are discharged back into the community and then readmitted; when the number of colonised patients in the community reaches a certain threshold, the "search and destroy" strategy is overwhelmed.[86] One of the few countries not to have been overwhelmed by MRSA is the Netherlands: An important part of the success of the Dutch strategy may have been to attempt eradication of carriage upon discharge from hospital.[87]"

Zo vies zijn de ziekenhuizen in NL niet.
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:18:55 #170
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153439659
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:03 schreef .SP. het volgende:
Stukje uit een Wiki over MRSA, de ziekenhuisbacterie.

"Public health considerations
Mathematical models describe one way in which a loss of infection control can occur after measures for screening and isolation seem to be effective for years, as happened in the UK. In the "search and destroy" strategy that was employed by all UK hospitals until the mid-1990s, all patients with MRSA were immediately isolated, and all staff were screened for MRSA and were prevented from working until they had completed a course of eradication therapy that was proven to work. Loss of control occurs because colonised patients are discharged back into the community and then readmitted; when the number of colonised patients in the community reaches a certain threshold, the "search and destroy" strategy is overwhelmed.[86] One of the few countries not to have been overwhelmed by MRSA is the Netherlands: An important part of the success of the Dutch strategy may have been to attempt eradication of carriage upon discharge from hospital.[87]"

Zo vies zijn de ziekenhuizen in NL niet.
Hier is het inderdaad nog echt nieuws als het ergens opduikt, zodra dat het niet meer is moeten we ons zorgen gaan maken denk ik.
Vrijheid
pi_153439833
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Hier is het inderdaad nog echt nieuws als het ergens opduikt, zodra dat het niet meer is moeten we ons zorgen gaan maken denk ik.
inderdaad, maar ja, de ziekenhuis haters moeten elk strohalmpje in hun zweterige knuisje klemmen om zo weer een ongefundeerde rant op een forum te kunnen posten en een doekje te pakken.
pi_153441506
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:18 schreef jogy het volgende:

[..]

En er wordt redelijk veel preventief werk gedaan om besmettingen te voorkomen. In het VUmc kreeg ik bij opname te horen dat ik een speurhond aan mijn bed zou kunnen krijgen. Het dier is getraind in het kunnen ruiken van besmetting met een bepaalde ziekenhuisbacterie. Besmetting met deze geeft een bepaalde geur af die zelfs mensen op een gegegeven moment kunnen ruiken, honden pikken de geur sneller op. Zo kan er vroeg worden ingegrepen zonder veel andere patiënten of personeel wordt besmet.

Ah, nieuwsberichtje op de site van het VUmc:
http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/4560613/
pi_153441979
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:24 schreef Fixers het volgende:

[..]

En er wordt redelijk veel preventief werk gedaan om besmettingen te voorkomen. In het VUmc kreeg ik bij opname te horen dat ik een speurhond aan mijn bed zou kunnen krijgen. Het dier is getraind in het kunnen ruiken van besmetting met een bepaalde ziekenhuisbacterie. Besmetting met deze geeft een bepaalde geur af die zelfs mensen op een gegegeven moment kunnen ruiken, honden pikken de geur sneller op. Zo kan er vroeg worden ingegrepen zonder veel andere patiënten of personeel wordt besmet.

Ah, nieuwsberichtje op de site van het VUmc:
http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/4560613/
Geweldig, moet een grote kosten- en tijdsbesparing zijn, ze zijn toch ook met proeven bezig met honden die bepaalde kankersoorten kunnen opsporen?
  donderdag 11 juni 2015 @ 15:44:49 #174
189978 controlaltdelete
pi_153442036
Misschien interessant Zembla van destijds over vieze ziekenhuizen

http://zembla.vara.nl/seizoenen/2009/afleveringen/19-04-2009

er zal vast veel veranderd zijn sinds deze uitzending? Ben net even gaan zoeken, kwam ook op een site terecht van ervaringen schoonmakers in ziekenhuizen. Ziekenhuizen beknibbelen flink op kosten schoonmaak, het wordt uitbesteed, werk wordt gedaan door vrnl uitzendkrachten die te weinig tijd krijgen, niet op de juiste manier schoonmaken dus hun werk maar afraffelen. Voor het oog is het schoon laten we het daar op houden.
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:28:01 #175
52357 Lambiekje
pi_153443152
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Alkmaar dus. één ziekenhuis (en ik kan het niet lezen want dan moet ik premium hebben :') )
zembla was paar jaar terug bij 3 ziekenhuizen undercover gegaan.

En men vindt het vreemd dat het ziekenhuisbacterie wemelt.
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:29:46 #176
52357 Lambiekje
pi_153443187
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:25 schreef .SP. het volgende:

[..]

inderdaad, maar ja, de ziekenhuis haters moeten elk strohalmpje in hun zweterige knuisje klemmen om zo weer een ongefundeerde rant op een forum te kunnen posten en een doekje te pakken.
het is eerder andersom.

Steeds meer accepteren het pauperbeleid niet meer.
pi_153443301
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is eerder andersom.

En waar ga jij heen mocht je een acute blindedarm ontsteking hebben?
pi_153443553
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zembla was paar jaar terug bij 3 ziekenhuizen undercover gegaan.

En men vindt het vreemd dat het ziekenhuisbacterie wemelt.
ben je simpel of zo, ik laat net informatie zien dat de ziekhuisbacterie in NL als een van de weinig landen effectief onder de duim gehouden wordt, lees je uberhaupt wel eens iets van wat andere mensen posten?
pi_153443572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is eerder andersom.

Ja, je hebt me, jouw argumenten en bewijzen zijn ook zoooooooooooooo moeilijk te weerleggen :')
pi_153444823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:42 schreef .SP. het volgende:

[..]

Geweldig, moet een grote kosten- en tijdsbesparing zijn, ze zijn toch ook met proeven bezig met honden die bepaalde kankersoorten kunnen opsporen?
Volgens mij voor maag en darmkanker inderdaad. In principe kan je een hond trainen op alles wat specifieke geuren afgeeft. Of dat nu drugs, geld of ziekte is. Ik weet dat er honden zijn die een epileptische aanval kunnen herkennen en hulp bieden. Al is het idee dat honden een aanval tot twee uur van te voren zouden kunnen ruiken niet onbetwist.
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:16:56 #181
52357 Lambiekje
pi_153450875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:45 schreef .SP. het volgende:

[..]

ben je simpel of zo, ik laat net informatie zien dat de ziekhuisbacterie in NL als een van de weinig landen effectief onder de duim gehouden wordt, lees je uberhaupt wel eens iets van wat andere mensen posten?
daar geloof ik niets van .. want tot twee keer toe was mijn vader geveld door dat zh-bacterie na aanleiding stoma operatie.
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:18:07 #182
52357 Lambiekje
pi_153450916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:46 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ja, je hebt me, jouw argumenten en bewijzen zijn ook zoooooooooooooo moeilijk te weerleggen :')
zelfs als CDC, FDA , en vaktijdschriften liegen en bedriegen en daarop aangesproken worden blijf je vast houden aan onjuist criminele informatie.
pi_153451121
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

daar geloof ik niets van .. want tot twee keer toe was mijn vader geveld door dat zh-bacterie na aanleiding stoma operatie.
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Je hebt een persoonlijke wrok jegens artsen. Je weet dat je bij het verwerken van je trauma bijstand bij kan krijgen, van een psycholoog of sociaal werker. Da's gewoon praten, zonder pilletjes.
pi_153451267
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:24 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ah, daar komt de aap uit de mouw. Je hebt een persoonlijke wrok jegens artsen. Je weet dat je bij het verwerken van je trauma bijstand bij kan krijgen, van een psycholoog of sociaal werker. Da's gewoon praten, zonder pilletjes.
Denk niet dat ie daarheen wil. Sneu eigenlijk (ik weet niet of dit speelt van voor de ziekte van de vader)
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:28:42 #185
52357 Lambiekje
pi_153451272
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:24 schreef Fixers het volgende:

[..]

nee hoor dat is sinds net, vorige week is ie 'clean'. Het is eerder een bevestiging dat ziekenhuizen verpaupert zijn dan dat ik daarom boos ben.

Waarbij eerst nog bijna kopje onderging door volstrekt criminele chemo kuur
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:41:40 #186
45206 Pietverdriet
pi_153451670
@ Lambiekje, welk spaans meisje had je het over? En waar blijven je inzichten waar de wetenschap pas over enkele jaren achter gaat komen die jij allang wist?
pi_153451690
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zelfs als CDC, FDA , en vaktijdschriften liegen en bedriegen en daarop aangesproken worden blijf je vast houden aan onjuist criminele informatie.
nog nooit heb je ook maar een flintertje aan bewijs geleverd die jouw idiote ideeen bevestigt, nog nooit.
pi_153451706
Stomaoperaties zijn bekend voor het risico op infecties. Zeker als je net een chemotherapie gehad hebt en je hele systeem verzwakt is. Ik heb nog nooit een arts horen zeggen dat chemotherapie een fluitje van een cent is. Chemo is doden van cellen, waarbij ze hopen dat de kankercellen eerder het loodje leggen dan de rest van je lichaam. Het is geen antibioticakuurtje of een aspirine.

Zeg eens eerlijk: had je vader zonder de chemotherapie nu nog geleefd? Als je zegt dat hij een stoma en chemo heeft gehad vermoed ik darmkanker, dat is een nare omdat die je spijsvertering kan blokkeren. Het is nogal een killer. Ik heb het, helaas, van dichtbij meegemaakt en er een familielid aan verloren. Chemo en bestraling mochten niet meer baten, de tumor was al teveel uitgezaaid.
pi_153451721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ach ja, het zijn allemaal leugens omdat jouw vader net pech heeft gehad, tuurlijk.
  donderdag 11 juni 2015 @ 22:58:17 #190
45206 Pietverdriet
pi_153454422
Toch grappig dat lambiekje hygiene als issue ziet, Florence Nightingale toonde WETENSCHAPPELIJK aan dat een goede hygiene de kans op infecties verlaagt
Weer laat lambiekje zien dat hij graag gebruik maakt van medische wetenschap
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:39:48 #191
52357 Lambiekje
pi_153487228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:42 schreef Fixers het volgende:
Stomaoperaties zijn bekend voor het risico op infecties. Zeker als je net een chemotherapie gehad hebt en je hele systeem verzwakt is. Ik heb nog nooit een arts horen zeggen dat chemotherapie een fluitje van een cent is. Chemo is doden van cellen, waarbij ze hopen dat de kankercellen eerder het loodje leggen dan de rest van je lichaam. Het is geen antibioticakuurtje of een aspirine.

Zeg eens eerlijk: had je vader zonder de chemotherapie nu nog geleefd? Als je zegt dat hij een stoma en chemo heeft gehad vermoed ik darmkanker, dat is een nare omdat die je spijsvertering kan blokkeren. Het is nogal een killer. Ik heb het, helaas, van dichtbij meegemaakt en er een familielid aan verloren. Chemo en bestraling mochten niet meer baten, de tumor was al teveel uitgezaaid.
nope. poliep in blaas. en prostaat zat in de weg en chemo was preventief.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 00:15:54 #192
52357 Lambiekje
pi_153488565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:42 schreef .SP. het volgende:

[..]

nog nooit heb je ook maar een flintertje aan bewijs geleverd die jouw idiote ideeen bevestigt, nog nooit.
Het is zijn niet zomaar bewerkingen. En als zou er maar een fractie echt waar zijn dan is jouw kaartenhuis al zo snoeihard ingestort.

hier een klein opstapje ..
http://www.wanttoknow.nl/(...)den-jaren-bedonderd/
om te beginnen is de bacterie theorie al bedrog.

De ziekte industrie is biljoenen industrie. Oplossingen voor een zogenaamde ziekte is GEEN optie. Dat was het 150 jaar geleden al niet.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 00:17:54 #193
52357 Lambiekje
pi_153488626
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:43 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ach ja, het zijn allemaal leugens omdat jouw vader net pech heeft gehad, tuurlijk.
of ik pas sinds begin dit jaar tegen het bedrog van de medische wereld aanschop.
Dat doe ik al minstens 10 jaar.

En elke dag komen er meer en meer en meer bewijzen dat alles wat ik ooit beweerd heb over de misdadigheid van medische wereld gewoon de waarheid is.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 00:33:33 #194
52357 Lambiekje
pi_153489089
quote:
Over 95% of the world’s population has health problems, with over a third having more than five ailments
Just one in 20 people worldwide (4·3%) had no health problems in 2013, with a third of the world's population (2·3 billion individuals) experiencing more than five ailments, according to a major new analysis.
bron
Mede mogelijk gemaakt door edit lieden die niet beseffen hoe walgelijk corrupt en misdadig alles is opgetuigd in ziekenhuizen en dat alle kennis van a-z bedrog is om de patient ziek te maken en te houden.

Het is gewoon absurd te noemen. minder dan 5 procent gezond. Ongelooflijk.
En maar naar de prikfascisten rennen voor een nietwerkende grieppriek. En je pas geboren kind meteen maar verpesten met vaccins want die 95% moet natuurlijk wel gehandhaafd blijven.

Het is gewoon niet meer houdbaar om te claimen dat jullie zo geprezen gezondheidzorg nu echt werkt. Zie hier het winstmaximalisatie van de ziekteindustrie.

Kijk nu gewoon godsamme eens verder dan de oogkleppen. Verdiep en concludeer dat ik meer dan gelijk heb dat jullie basis fout is.

Het wankele kaartenhuis is nu hard aan het wegrotten.

En nu overal in de wereld vaccinatie met pistool-op-je-voorhoofd verplicht wordt is het neem ik aan wel duidelijk dat ook de laatste 4.3 procent ook kanker of andelei lelijke aandoeningen moeten ontwikkilen.

Vaccins is puur voor kanker, sterilisatie en algehele immuunsabotage.

[ Bericht 1% gewijzigd door jogy op 13-06-2015 14:46:59 ]
pi_153492383
Ja, ik zou liever hebben dat m'n kind op z'n 80e dood gaat aan kanker dan op z'n derde aan hersenvliesontsteking.
pi_153492399
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

of ik pas sinds begin dit jaar tegen het bedrog van de medische wereld aanschop.
Dat doe ik al minstens 10 jaar.

En elke dag komen er meer en meer en meer bewijzen dat alles wat ik ooit beweerd heb over de misdadigheid van medische wereld gewoon de waarheid is.
Lambiekje, je hebt nog nooit een enkel bewijs van grootschalige misdaden aangeleverd. Wat je wel veel gedaamn hebt is jezelf onsterfelijk belachelijk gemaakt met je chronische gebrek aan respect en basale biologische kennis.
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 09:31:08 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_153492422
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Mede mogelijk gemaakt door edit lieden die niet beseffen hoe walgelijk corrupt en misdadig alles is opgetuigd in ziekenhuizen en dat alle kennis van a-z bedrog is om de patient ziek te maken en te houden.

En maar naar de prikfascisten rennen voor een nietwerkende grieppriek. En je pas geboren kind meteen maar verpesten met vaccins want die 95% moet natuurlijk wel gehandhaafd blijven.

Het is gewoon niet meer houdbaar om te claimen dat jullie zo geprezen gezondheidzorg nu echt werkt. Zie hier het winstmaximalisatie van de ziekteindustrie.

Kijk nu gewoon godsamme eens verder dan de oogkleppen. Verdiep en concludeer dat ik meer dan gelijk heb dat jullie basis fout is.

En nu overal in de wereld vaccinatie met pistool-op-je-voorhoofd verplicht wordt is het neem ik aan wel duidelijk dat ook de laatste 4.3 procent ook kanker of andelei lelijke aandoeningen moeten ontwikkilen.

En bedankt he }:| . Ik weet wie het zegt anders zou ik hier best pissig om worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door jogy op 13-06-2015 14:47:26 ]
pi_153492437
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is zijn niet zomaar bewerkingen. En als zou er maar een fractie echt waar zijn dan is jouw kaartenhuis al zo snoeihard ingestort.

hier een klein opstapje ..
http://www.wanttoknow.nl/(...)den-jaren-bedonderd/
om te beginnen is de bacterie theorie al bedrog.

De ziekte industrie is biljoenen industrie. Oplossingen voor een zogenaamde ziekte is GEEN optie. Dat was het 150 jaar geleden al niet.
Die link heb je niet zelf gelezen, anders had je wel opgemerkt dat het het de grootste oplichterij ter wereld, homeopathie, aanprijst.
pi_153492575
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En bedankt he }:| . Ik weet wie het zegt anders zou ik hier best pissig om worden.
Een eervolle vermelding is het!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:09:22 #200
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153493702
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je zit weer in de spiegel te kijken biekje :D Zet die oogkleppen toch eens af en kijk verder dan je achterdochtige aard.

[ Bericht 1% gewijzigd door jogy op 13-06-2015 14:47:47 ]
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')