Ja het is goed.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:29 schreef Japie77 het volgende:
En by the way discussieren jullie maar lekker met het vaste "likeminded" groepje verder want op een normale manier discussieren is weer te veel gevraagd blijkt wel weer.
En dan zijn wij weer sneu omdat we weglopen maar als iemand op straat jou gaat beledigen loop je ook weg. (of je doet iets anders) Dat is een hele normale reactie namelijk.
Fijne dag verder!
Als molecuul A synthetisch is en Molecuul B natuurlijk maar ze zijn beide wel dezelfde stof dan is het onmogelijk voor wat dan ook om te zien welke de synthetische is. Ze zijn immers gelijk!!!! Wat snap je niet aan dit extreem simpele gegeven. Waarin denk jij dan dat het verschil zit.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb net al aangegeven dat er op nog dieper niveau ook helemaal geen verschil is met alle stoffen op Aarde. Dus dat argument van je gaat niet op. Reken maar dat een lichaam wel weet wat echt is of wat nep is.
Je hebt groot gelijk. Met deze mensen kom je geen stap verder, het zijn een soort van geprogrammeerde robotjes... zonde van je tijd om er energie aan te besteden. Jij ook een fijne dagquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:29 schreef Japie77 het volgende:
En by the way discussieren jullie maar lekker met het vaste "likeminded" groepje verder want op een normale manier discussieren is weer te veel gevraagd blijkt wel weer.
En dan zijn wij weer sneu omdat we weglopen maar als iemand op straat jou gaat beledigen loop je ook weg. (of je doet iets anders) Dat is een hele normale reactie namelijk.
Fijne dag verder!
Denk je dat alleen maar naar bevestiging zoeken en geen inhoudelijke kritiek dulden een goede manier is verder te komen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:38 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk. Met deze mensen kom je geen stap verder, het zijn een soort van geprogrammeerde robotjes... zonde van je tijd om er energie aan te besteden. Jij ook een fijne dag
Ah dus degene met argumenten zijn geprogrammeerde robotjes maar jij en Japie, die vanuit een of ander gevoel redeneren, zijn kritische geesten?quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:38 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk. Met deze mensen kom je geen stap verder, het zijn een soort van geprogrammeerde robotjes... zonde van je tijd om er energie aan te besteden. Jij ook een fijne dag
quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Chewie kan het niet met argumenten af daarom moet hij zich verlagen tot het beledigen van mensen. Je zou eigenlijk medelijden met hem moeten hebben. Dus trek het je niet aan.
Jullie hoeven niet zo verongelijkt te doen hier, als er op basis van statistieken zaken duidelijk weerlegt kunnen worden waar jullie andere ideeën over hebben is dat volgens mij niet zo'n drama, daar hoef je niet zo van te gaan stuiteren.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:23 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Heb je hem weer. In tegenstelling tot een aantal lui hier moet ik werken blij toe ook want verder heb ik ook niet zoveel te melden aan al die zogenaamde slimmeriken en betweters hier. Fijne voortgang nog met uw alwetendheid.
Dat is nog steeds geen verklaring waarom de identieke, maar synthetische stof een andere werking zou hebben!quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat het lichaam al duizenden jaren het echte middel binnen krijgt.
Wellicht door een mechanisme lijkend op homeopathiequote:Op woensdag 27 mei 2015 17:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen verklaring waarom de identieke, maar synthetische stof een andere werking zou hebben!
Ik ga niet stuiteren van statistieken of feiten maar van beledigingen als " wat ben je een triest ventje" en " zielig uitkotsel". Dan heb ik er gewoon geen zin meer an.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef jogy het volgende:
[..]
[..]
Jullie hoeven niet zo verongelijkt te doen hier, als er op basis van statistieken zaken duidelijk weerlegt kunnen worden waar jullie andere ideeën over hebben is dat volgens mij niet zo'n drama, daar hoef je niet zo van te gaan stuiteren.
En hoppatee! de slachtofferrol weer in.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ga niet stuiteren van statistieken of feiten maar van beledigingen als " wat ben je een triest ventje" en " zielig uitkotsel". Dan heb ik er gewoon geen zin meer an.
Wees zelf dan ook wat neutraler in je bewoordingen. Je kan het heel goed oneens zijn met mensen zonder over de zeik te gaanquote:Op woensdag 27 mei 2015 17:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ga niet stuiteren van statistieken of feiten maar van beledigingen als " wat ben je een triest ventje" en " zielig uitkotsel". Dan heb ik er gewoon geen zin meer an.
Mwoah valt op zich ook wel mee hoor. Het over en weer gepost kan best wat vriendelijker zodat er op een normale manier gediscussieerd kan worden. En nee ik kijk niemand specifiek aan.quote:
Dat moet bijna wel he?quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:46 schreef .SP. het volgende:
[..]
Wellicht door een mechanisme lijkend op homeopathie
Tis wel een beetje brugklas niveau ja...quote:
Dat is niet aardigquote:Op woensdag 27 mei 2015 23:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tis wel een beetje brugklas niveau ja...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ik kan het niet lezen zonder in te loggen, wat is het voorgestelde alternatief?quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:21 schreef Ceased2Be het volgende:
Vandaag relevant artikel in DeCorrespondent:
Het is een groeiend en wereldwijd probleem: onbetaalbare medicijnen. Dit terwijl farmaceutische bedrijven steeds meer winst maken én steeds minder daarvan in het ontwikkelen van nieuwe medicijnen steken. Kan dat anders? Volgens de Amerikaanse activist James Packard Love wel. Een portret door gastcorrespondent Lucien Hordijk.
Pillenpatenten maken onze medicijnen onbetaalbaar. Dit is hoe het anders kan
https://decorrespondent.n(...)s-hoe-het-anders-kan
Plak het artikel hier wel even:quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik kan het niet lezen zonder in te loggen, wat is het voorgestelde alternatief?
Dan hebben bijv. bijstandsgerechtigden ook recht op een hogere uitkering waardoor hun leven met 3 maanden verlengd kan worden [want waarom zouden alleen uitbehandelde kankerpatiënten daar recht op hebben].quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:39 schreef Re het volgende:
tja economische patiënten zijn in de ogen van de overheid geen waardige patiënten en de verzekeringsmaatschappijen springen daar natuurlijk prima op in
Thanks, klinkt heel sensible. Voornaamste reden waarom veel kernzaken van overheden zijn geprivatiseerd is omdat competitie vooruitgang zou creeeren en zou voorkomen dat er geld verkwist wordt. Aangezien steeds meer blijkt dat dit niet helemaal werkt zie ik zo'n trial wel zittenquote:
mensen met een uitkering leven korter?... misschien wel ja lagere sociale klassen leven sowieso ongezonder, dat welquote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:01 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dan hebben bijv. bijstandsgerechtigden ook recht op een hogere uitkering waardoor hun leven met 3 maanden verlengd kan worden [want waarom zouden alleen uitbehandelde kankerpatiënten daar recht op hebben].
[kortdoordebocht]juist minder, want met meer geld kunnen ze meer shag en bier kopen[/kortdoordebocht]quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:01 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dan hebben bijv. bijstandsgerechtigden ook recht op een hogere uitkering waardoor hun leven met 3 maanden verlengd kan worden [want waarom zouden alleen uitbehandelde kankerpatiënten daar recht op hebben].
Wow, interessant/eng. Dank je voor de link.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:24 schreef Ceased2Be het volgende:
Frans klokkenluider ontmaskert de farma lobby.
http://journalistiek.npo.(...)skert-de-farma-lobby
http://elpais.com/elpais/(...)33512717_575817.htmlquote:The parents of the six-year-old boy who became the first person to contract diphtheria in Spain since 1987 said they feel “tricked” by the anti-vaccination groups they once admired.
“The family is devastated and admit that they feel tricked, because they were not properly informed,” said Catalan public health chief Antoni Mateu. “They have a deep sense of guilt, which we are trying to rid them of.”
The child remains in critical condition in the intensive care unit of Vall d’Hebron hospital in Barcelona.
The health department said that the patient was responding well to the treatment – an anti-toxin that had to be urgently imported from Russia and France as it had not been prescribed in Spain for three decades. Madrid issued an international call for help, and the Russian ambassador to Spain managed to get the first dose flown in from Moscow earlier this week.
Met dank aan Lambiekjequote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:14 schreef oompaloompa het volgende:
Tja...
[..]
http://elpais.com/elpais/(...)33512717_575817.html
Volgens mij inhiberen ze vergelijkbare processen in de tumoren en hebben ze ze daarom gecombineerd.quote:
Hoe zo geweldig nieuws. ?? Ik vind het bespottelijk niews.quote:
Oh, ben je nu weer voor peer reviewed wetenschappelijk onderzoek?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:38 schreef Lambiekje het volgende:
Dit is beter news:
http://www.naturalnews.co(...)nous_injections.html
Hier een stukje uit de ware bron, slechts een stukje (quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, ben je nu weer voor peer reviewed wetenschappelijk onderzoek?
Helaas voor je werkt het dan ook in tegenstelling tot de kankerindustrietroep.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Natural News niet serieus te nemen is weet ik, maar het gaat erom dat volgens lambiekje wetenschappers allemaal criminelen zijn en wetenschappelijk onderzoek niet deugt, tegelijk is hij er als de kippen bij te posten wanneer hij ergens een berichtje vind dat wetenschappelijk onderzoek aantoont dat vitamine C kanker geneest of dat homeopatie echt zou werken.
Tjoh. Wetenschappers zijn toch weer stommer dan ik al dacht. Maar op zich wel weer goed dat ze het nu dan toch door hebben. Hoe in vredesnaam zou het niet verbonden zijn met de hersenen. Dat men tot nu toe dacht dat het niet zo is is mij een compleet raadsel.quote:Missing link found between brain, immune system -- with major disease implications
Implications profound for neurological diseases from autism to Alzheimer's to multiple sclerosis
• Vessels directly connecting brain, lymphatic system exist despite decades of doctrine that they don't
• Finding may have substantial implications for major neurological diseases
• Game-changing discovery opens new areas of research, transforms existing ones
• Major gap in understanding of the human body revealed
• 'They'll have to change the textbooks'
bron
Dus je accepteert de wetenschappelijke methode over wat wel werkt en wat niet werkt?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Helaas voor je werkt het dan ook in tegenstelling tot de kankerindustrietroep.
Que?quote:En wat poste je laatst een volstrekt zinloos en pointless artikeltje over dat kind in spanje.
Eh... Ze zeggen juist dat ze de 'tekstboeken moeten herschrijven' en dit de weg naar nieuwe behandelmethoden opent. Zo werkt dat in de wetenschap je hebt gelijk tot iemand aantoont dat je ongelijk hebt en met betere argumenten komt.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tjoh. Wetenschappers zijn toch weer stommer dan ik al dacht. Maar op zich wel weer goed dat ze het nu dan toch door hebben. Hoe in vredesnaam zou het niet verbonden zijn met de hersenen. Dat men tot nu toe dacht dat het niet zo is is mij een compleet raadsel.
Waarom verbaast het me niet dat neurologische ziektes totaal verkeerd behandeld werden en vast straks nog steeds worden doordat achterlijke kutartsen weigeren iets bij te leren of zaken te herevaleren of uberhaupt iets bijhouden van hun vakgebied.
dat ze daar pas anno 2015 achterkomen dat is kwalijk te noemen. En dus eigenlijk al die tijd claimde dat het niet was verbonden. Ik verbaas me over die onkunde. Hebben die gasten geen logica.quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
Eh... Ze zeggen juist dat ze de 'tekstboeken moeten herschrijven' en dit de weg naar nieuwe behandelmethoden opent. Zo werkt dat in de wetenschap je hebt gelijk tot iemand aantoont dat je ongelijk hebt en met betere argumenten komt.
Ach wat zijn ze toch begaan met je ziekte, pijn en verdriet. Als ze nog voor de absurde prijzen je beter maakt.quote:Hospitals Are Blatantly Ripping Us Off
Most Americans are deathly afraid to go to the hospital these days – and it is because of the immense pain that it will cause to their wallets. If you want to get on a path that will lead you to bankruptcy, just start going to the hospital a lot. In America today, hospitals and doctors are blatantly ripping us off and they aren’t making any apologies for it. As you will read about below, some hospitals mark up treatments by 1,000 percent. In other instances, basic medical supplies are being billed out at hundreds of times what they cost providers. For example, it has been reported that some hospitals are charging up to 30 dollars for a single aspirin pill. It would be difficult to argue that the extreme greed that we see in the medical system is even matched by the crooks on Wall Street. These medical predators get their hands on us when we are at our most vulnerable. They know that in our lowest moments we are willing to pay just about anything to get better or to make the pain go away. And so they very quietly have us sign a bunch of forms without ever telling us how much everything is going to cost. Eventually when the bills come in the mail, it is too late to do anything about it.
http://theeconomiccollaps(...)antly-ripping-us-off
Als iets nog niet te vinden is, kan je wel bedenken dat het bestaat, maar je weet het niet. Nu wel en dat is mooi voer voor onderzoek en behandeling. Wonderlijk dat je ook dit weer als iets negatiefs kan beschrijven.quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat ze daar pas anno 2015 achterkomen dat is kwalijk te noemen. En dus eigenlijk al die tijd claimde dat het niet was verbonden. Ik verbaas me over die onkunde. Hebben die gasten geen logica.
nee hoor hier hebben we ook al een ondoorzichtige verzekering cultuur. dat graaigedrag zal niet lang op zich wachten hier.quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als iets nog niet te vinden is, kan je wel bedenken dat het bestaat, maar je weet het niet. Nu wel en dat is mooi voer voor onderzoek en behandeling. Wonderlijk dat je ook dit weer als iets negatiefs kan beschrijven.
Mbt je nakomende post: dat is Amerika ivm de claimcultuur daar. Heel anders dan in Europa.
Behalve als ze vitamine C of Homeopatie onderzoeken publiceren die jou wel aanstaanquote:Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tjoh. Wetenschappers zijn toch weer stommer dan ik al dacht.
kwalijk? Jij wist het al eerder?quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat ze daar pas anno 2015 achterkomen dat is kwalijk te noemen. En dus eigenlijk al die tijd claimde dat het niet was verbonden. Ik verbaas me over die onkunde. Hebben die gasten geen logica.
het verbaast me echt hoe stupide en narrowmind de wetenschap is.quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:39 schreef .SP. het volgende:
[..]
kwalijk? Jij wist het al eerder?
ga je nu elke nieuwe wetenschappelijke ontdekking afzeiken omdat ze er nu pas mee komen?
Omdat jij allang wist wat net gepubliceert is?quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het verbaast me echt hoe stupide en narrowmind de wetenschap is.
... ik was stupified dat men tot nu tot altijd gedacht heeft dat het niet zo is. Hoe fucking imbeciel was men zeg.quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:44 schreef .SP. het volgende:
[..]
Omdat jij allang wist wat net gepubliceert is?
Als jij beschikt over zulke kennis, waarom kom je dan nooit verder dan linkdumps? Waarom ga je dan iedere inhoudelijke discussie uit de weg? Waarom publiceer je jouw geweldige inzichten niet, ipv te ranten over medici en wetenschappers?quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
... ik was stupified dat men tot nu tot altijd gedacht heeft dat het niet zo is. Hoe fucking imbeciel was men zeg.
De beste stuurlui staan aan wal hè...quote:Op woensdag 10 juni 2015 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij beschikt over zulke kennis, waarom kom je dan nooit verder dan linkdumps? Waarom ga je dan iedere inhoudelijke discussie uit de weg? Waarom publiceer je jouw geweldige inzichten niet, ipv te ranten over medici en wetenschappers?
Dus jij wist altijd al dat er een verbinding tussen het CNS en lymfatisch systeem (snel gelezen..) was?quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
... ik was stupified dat men tot nu tot altijd gedacht heeft dat het niet zo is. Hoe fucking imbeciel was men zeg.
Het zijn niet eens de malversatie verzekeringen die de prijs zo enorm opdrijven. Nederlanders krijgen voor hetzelfde geld meer zorg dan Amerikanen. Dat heeft juist te maken met ons verzekeringsstelsel; verzekeraars kunnen hier onderhandelen over prijzen voor behandelingen. In de VS stelt de arts of ziekenhuis de prijs vast.quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als iets nog niet te vinden is, kan je wel bedenken dat het bestaat, maar je weet het niet. Nu wel en dat is mooi voer voor onderzoek en behandeling. Wonderlijk dat je ook dit weer als iets negatiefs kan beschrijven.
Mbt je nakomende post: dat is Amerika ivm de claimcultuur daar. Heel anders dan in Europa.
Nou zijn niet alleen paupers.quote:Paupermentaliteit nekt Nederlandse gezondheidszorg
Door het invoeren van steeds weer nieuwe controles om de kosten in de hand te houden en de zogeheten marktwerking, veranderde de gezondheidszorg in een monsterlijk, log instituut. Hoe kan exponentieel denken de gezondheidszorg disrupten?
Veel extra geld voor maar weinig verbetering
Als de gezondheidszorg in de jaren tachtig wordt vergeleken met die van anno 2015, valt op dat de bureaucratie enorm is gegroeid, terwijl de zorg in grote lijnen hetzelfde is gebleven. Het personeelsbestand in ziekenhuizen is geëxplodeerd met pr-medewerkers, huisstijlontwikkelaars, verandermanagers, stafmedewerkers culturele diversiteit, kwaliteitsmanagers, beleidsadviseurs topklinische zorg en visitatie en noem maar op. Deze mensen kosten niet alleen veel geld. Ze moeten ook bezig gehouden worden. In de praktijk komt het er op neer, dat ze de tijd van artsen en verplegers, die wel nuttig werk doen, verspillen met eindeloze bureaucratische procedures en vergaderingen.
Dit geldt ook voor nieuwe medische apparatuur, bijvoorbeeld de bejubelde protonenbestraler van een slordige tachtig miljoen, die maar een marginale verbetering levert voor zeer veel extra geld.
Het fundamentele probleem is denk ik de denkhouding van de Nederlanders in het bijzonder, en mensen die in de gezondheidszorg werken in het algemeen. Te vaak nemen wij genoegen met een marginale verbetering van misschien een paar procent. Waarom stellen we niet een echt ambitieuze eis: tien maal zo effectief, of meer, voor dezelfde kosten of tien maal zo goedkoop voor hetzelfde resultaat? Waarom berusten we in dure, gevaarlijke medicijnen (zoals statines) om chronische ziekten te behandelen, in plaats van te zoeken naar een silver bullet die de ziekte de genadeslag geeft? Deze zogeheten exponentiële denkwijze opent totaal nieuwe perspectieven.
bron
Man man man.quote:Op donderdag 11 juni 2015 12:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou zijn niet alleen paupers.
Marginale verbetering? Ziekenhuis kun je beter ziekmaakhuis noemen.
Schoonmaken gebeurt niet of kan beter bestemeld worden als bevuilen.
haha, wat een sneue domheid straalt hier vanaf, goed voorbeeld van een vaste wal kapitein en zondag avond coach.quote:Op donderdag 11 juni 2015 12:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou zijn niet alleen paupers.
Marginale verbetering? Ziekenhuis kun je beter ziekmaakhuis noemen.
Het abstract hiervan voor de wetenschappersquote:Op woensdag 10 juni 2015 14:32 schreef Lavenderr het volgende:
'Diabetesmedicijn bevordert gewichtsverlies door minder honger'
Diabetespatiënten die een bepaald medicijn gebruiken, afgeleid van het menselijk hormoon GLP-1, vallen vaak af. Uit onderzoek blijkt dat dit komt doordat het middel beïnvloedt hoe de hersenen reageren op voedsel.
Tot nu toe was het onduidelijk hoe het kwam dat diabetici die dit geneesmiddel gebruiken gewicht verliezen. Promovenda Liselotte van Bloemendaal van het Diabetescentrum van VUmc laat voor het eerst zien dat het medicijn beïnvloedt hoe de hersenen reageren op voedsel.
Het lijkt erop dat het verlangen naar eten afneemt en tijdens het eten sneller verzadiging optreedt.
Het was al bekend dat de hersenen van mensen met overgewicht sterker reageren op afbeeldingen van voedsel dan die van slanke mensen. Ook geeft het brein van iemand met overgewicht een minder sterk gevoel van beloning tijdens het eten, wat kan leiden tot te veel eten.
Van GLP-1-achtige stoffen is bekend dat patiënten er van afvallen, gemiddeld 5 procent van hun lichaamsgewicht. Het vermoeden was dat dit komt doordat het medicijn de reactie van de hersenen op het innemen van voedsel beïnvloedt.
Om deze hypothese te testen, dronken proefpersonen chocolademelk waarbij ze de ene dag de GLP-1-achtige stof toegediend kregen en de andere dag een placebo. Tegelijk werd met MRI-scans de hersenactiviteit gemeten in de gebieden van het brein die samenhangen met beloning.
Uit deze experimenten blijkt dat het toedienen van de GLP-1-achtige stof ervoor zorgt dat vóór het eten in de hersenen het verlangen naar voedsel afneemt en tijdens het eten het gevoel van beloning toeneemt. Na afloop kregen de proefpersonen nog een lunchbuffet. Hieruit bleek dat de proefpersonen op de dag met 'GLP-1-behandeling' duidelijk minder aten dan op de placebodag.
"Wanneer je eet, komen er verschillende hormonen vrij, waaronder GLP-1. Deze hormonen komen in het bloed terecht en geven het brein zo informatie over de voedingsstatus om de eetlust te regelen", vertelt Van Bloemendaal. "Uit onze experimenten concluderen we dat het toedienen van extra GLP-1-achtige stoffen ervoor zorgt dat eerder verzadiging optreedt en de behoefte aan nog meer eten wordt verminderd."
Het onderzoek is veelbelovend voor een therapie die mensen met overgewicht kan helpen minder te eten, en hopelijk afvallen. "Obesitas is een wereldwijd probleem dat nog steeds toeneemt. Daarom is meer onderzoek nodig naar de mechanismen hoe de beloningscentra in de hersenen geactiveerd worden." Tevens rijst de vraag of GLP-1 ook het verlangen van verslaafden naar drugs, alcohol of nicotine kan laten afnemen.
Van Bloemendaal heeft de resultaten van haar onderzoek gepresenteerd op het internationale diabetescongres The American Diabetes Association's Scientific Sessions in Boston.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)s-minder-honger.html
Klinkt goed!
quote:Authors
JENNIFER S. TEN KULVE, DICK J. VELTMAN, LISELOTTE VAN BLOEMENDAAL, FREDERIK BARKHOF, MADELEINE L. DRENT, MICHAELA DIAMANT, RICHARD G. IJZERMAN, Amsterdam, Netherlands
Disclosures J.S. ten Kulve: None. D.J. Veltman: None. L. van Bloemendaal: None. F. Barkhof: None. M.L. Drent: None. M. Diamant: Consultant; Author; Abbott, AstraZeneca/Bristol-Myers Squibb, Boehringer Ingelheim Pharmaceuticals, Inc., Eli Lilly and Company, GI Dynamics, Inc., Merck Sharp & Dohme, Novo Nordisk Inc., Poxel Pharmaceutical Company, Sanofi U.S..
Research Support; Author; Eli Lilly and Company, Abbott, Bristol-Myers Squibb/AstraZeneca, Boehringer Ingelheim Pharmaceuticals, Inc., Medtronic, Inc., Merck Sharp & Dohme, Novo Nordisk Inc., Sanofi U.S..
Speaker's Bureau; Author; Bristol-Myers Squibb/AstraZeneca, Eli Lilly and Company, Novo Nordisk Inc., Sanofi U.S.. R.G. IJzerman: None.
The central nervous system (CNS) is a major player in the regulation of feeding. Gut-derived hormones, such as glucagon-like peptide-1 (GLP-1), may relay information about the nutritional status to the CNS. Treatment with GLP-1 agonists, such as liraglutide, is associated with reduced appetite and weight loss. We hypothesized that these effects are mediated by effects on the CNS.
We performed a randomized cross-over study in patients with type 2 diabetes (n=20, mean ± SD, age 59.3±4.1 yr, BMI 32±4.7 kg/m2). Each individual underwent 2 periods of 12 week treatment with either liraglutide or insulin glargine with a 12 week wash-out period. Using fMRI, we determined the effects of treatment on CNS activation to food vs non-food pictures in areas regulating reward when fasted and 30 min. after a standardized meal. FMRI scans were performed at baseline, after 10 days and 12 weeks of treatment.
After 12 weeks, the decrease in HbA1c was larger with liraglutide vs insulin (Δ -0.7% vs -0.2%, p difference < 0.001). Body weight decreased during liraglutide vs insulin (Δ -3.3 kg vs +0.8 kg, p difference < 0.001). After 10 days, before weight changes had occurred, patients treated with liraglutide, compared to insulin, showed decreased activation to food pictures in left putamen in the postprandial condition. After 10 days, in comparison with insulin, liraglutide enhanced the reducing effect of the meal intake on CNS activation to food pictures in left putamen and amygdala. These differences between liraglutide and insulin were not observed after 12 weeks.
Compared to insulin, liraglutide decreased CNS activations in response to food pictures in reward areas after short term, but not after longer term treatment. Our findings suggest that the GLP-1 mediated altered CNS activation may contribute to the induction of weight loss. However the absence of effects after longer term treatment might explain why weight loss does not proceed after the initial treatment period with liraglutide.
Ik weet niet welke ziekenhuizen jij bezocht hebt de laatste tijd maar qua hygiëne zit het hoe dan ook wel goed over het algemeen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 12:09 schreef Lambiekje het volgende:
kijk naar zembla van 2 jaar terug ofzo. Ziekenhuizen zijn ranzig. Schoonmakers zijn ongekwalificeerde illegale turken.quote:Op donderdag 11 juni 2015 12:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik weet niet welke ziekenhuizen jij bezocht hebt de laatste tijd maar qua hygiëne zit het hoe dan ook wel goed over het algemeen.
Alkmaar dus. één ziekenhuis (en ik kan het niet lezen want dan moet ik premium hebbenquote:Op donderdag 11 juni 2015 12:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
kijk naar zembla van 2 jaar terug ofzo. Ziekenhuizen zijn ranzig. Schoonmakers zijn ongekwalificeerde illegale turken.
neem bv
http://www.telegraaf.nl/r(...)n_gevaarlijk___.html
Die kan ik me ook nog herinneren ook dat artsen het hygiëneprotocol aan hun laars lapten maar dat niemand daar iets over durft te zeggen. Er zijn ook vaker ziekenhuizen in het nieuws geweest dat het met de hygiëne niet zo best was gesteld.quote:Op donderdag 11 juni 2015 12:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
kijk naar zembla van 2 jaar terug ofzo. Ziekenhuizen zijn ranzig. Schoonmakers zijn ongekwalificeerde illegale turken.
neem bv
http://www.telegraaf.nl/r(...)n_gevaarlijk___.html
Hier is het inderdaad nog echt nieuws als het ergens opduikt, zodra dat het niet meer is moeten we ons zorgen gaan maken denk ik.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:03 schreef .SP. het volgende:
Stukje uit een Wiki over MRSA, de ziekenhuisbacterie.
"Public health considerations
Mathematical models describe one way in which a loss of infection control can occur after measures for screening and isolation seem to be effective for years, as happened in the UK. In the "search and destroy" strategy that was employed by all UK hospitals until the mid-1990s, all patients with MRSA were immediately isolated, and all staff were screened for MRSA and were prevented from working until they had completed a course of eradication therapy that was proven to work. Loss of control occurs because colonised patients are discharged back into the community and then readmitted; when the number of colonised patients in the community reaches a certain threshold, the "search and destroy" strategy is overwhelmed.[86] One of the few countries not to have been overwhelmed by MRSA is the Netherlands: An important part of the success of the Dutch strategy may have been to attempt eradication of carriage upon discharge from hospital.[87]"
Zo vies zijn de ziekenhuizen in NL niet.
inderdaad, maar ja, de ziekenhuis haters moeten elk strohalmpje in hun zweterige knuisje klemmen om zo weer een ongefundeerde rant op een forum te kunnen posten en een doekje te pakken.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Hier is het inderdaad nog echt nieuws als het ergens opduikt, zodra dat het niet meer is moeten we ons zorgen gaan maken denk ik.
En er wordt redelijk veel preventief werk gedaan om besmettingen te voorkomen. In het VUmc kreeg ik bij opname te horen dat ik een speurhond aan mijn bed zou kunnen krijgen. Het dier is getraind in het kunnen ruiken van besmetting met een bepaalde ziekenhuisbacterie. Besmetting met deze geeft een bepaalde geur af die zelfs mensen op een gegegeven moment kunnen ruiken, honden pikken de geur sneller op. Zo kan er vroeg worden ingegrepen zonder veel andere patiënten of personeel wordt besmet.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Hier is het inderdaad nog echt nieuws als het ergens opduikt, zodra dat het niet meer is moeten we ons zorgen gaan maken denk ik.
Geweldig, moet een grote kosten- en tijdsbesparing zijn, ze zijn toch ook met proeven bezig met honden die bepaalde kankersoorten kunnen opsporen?quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
En er wordt redelijk veel preventief werk gedaan om besmettingen te voorkomen. In het VUmc kreeg ik bij opname te horen dat ik een speurhond aan mijn bed zou kunnen krijgen. Het dier is getraind in het kunnen ruiken van besmetting met een bepaalde ziekenhuisbacterie. Besmetting met deze geeft een bepaalde geur af die zelfs mensen op een gegegeven moment kunnen ruiken, honden pikken de geur sneller op. Zo kan er vroeg worden ingegrepen zonder veel andere patiënten of personeel wordt besmet.
Ah, nieuwsberichtje op de site van het VUmc:
http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/4560613/
zembla was paar jaar terug bij 3 ziekenhuizen undercover gegaan.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Alkmaar dus. één ziekenhuis (en ik kan het niet lezen want dan moet ik premium hebben)
het is eerder andersom.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:25 schreef .SP. het volgende:
[..]
inderdaad, maar ja, de ziekenhuis haters moeten elk strohalmpje in hun zweterige knuisje klemmen om zo weer een ongefundeerde rant op een forum te kunnen posten en een doekje te pakken.
En waar ga jij heen mocht je een acute blindedarm ontsteking hebben?quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het is eerder andersom.
Steeds meer accepteren het pauperbeleid niet meer.
ben je simpel of zo, ik laat net informatie zien dat de ziekhuisbacterie in NL als een van de weinig landen effectief onder de duim gehouden wordt, lees je uberhaupt wel eens iets van wat andere mensen posten?quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
zembla was paar jaar terug bij 3 ziekenhuizen undercover gegaan.
En men vindt het vreemd dat het ziekenhuisbacterie wemelt.
Ja, je hebt me, jouw argumenten en bewijzen zijn ook zoooooooooooooo moeilijk te weerleggenquote:Op donderdag 11 juni 2015 16:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het is eerder andersom.
Steeds meer accepteren het pauperbeleid niet meer.
Volgens mij voor maag en darmkanker inderdaad. In principe kan je een hond trainen op alles wat specifieke geuren afgeeft. Of dat nu drugs, geld of ziekte is. Ik weet dat er honden zijn die een epileptische aanval kunnen herkennen en hulp bieden. Al is het idee dat honden een aanval tot twee uur van te voren zouden kunnen ruiken niet onbetwist.quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:42 schreef .SP. het volgende:
[..]
Geweldig, moet een grote kosten- en tijdsbesparing zijn, ze zijn toch ook met proeven bezig met honden die bepaalde kankersoorten kunnen opsporen?
daar geloof ik niets van .. want tot twee keer toe was mijn vader geveld door dat zh-bacterie na aanleiding stoma operatie.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:45 schreef .SP. het volgende:
[..]
ben je simpel of zo, ik laat net informatie zien dat de ziekhuisbacterie in NL als een van de weinig landen effectief onder de duim gehouden wordt, lees je uberhaupt wel eens iets van wat andere mensen posten?
zelfs als CDC, FDA , en vaktijdschriften liegen en bedriegen en daarop aangesproken worden blijf je vast houden aan onjuist criminele informatie.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:46 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ja, je hebt me, jouw argumenten en bewijzen zijn ook zoooooooooooooo moeilijk te weerleggen
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Je hebt een persoonlijke wrok jegens artsen. Je weet dat je bij het verwerken van je trauma bijstand bij kan krijgen, van een psycholoog of sociaal werker. Da's gewoon praten, zonder pilletjes.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
daar geloof ik niets van .. want tot twee keer toe was mijn vader geveld door dat zh-bacterie na aanleiding stoma operatie.
Denk niet dat ie daarheen wil. Sneu eigenlijk (ik weet niet of dit speelt van voor de ziekte van de vader)quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Je hebt een persoonlijke wrok jegens artsen. Je weet dat je bij het verwerken van je trauma bijstand bij kan krijgen, van een psycholoog of sociaal werker. Da's gewoon praten, zonder pilletjes.
nee hoor dat is sinds net, vorige week is ie 'clean'. Het is eerder een bevestiging dat ziekenhuizen verpaupert zijn dan dat ik daarom boos ben.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Je hebt een persoonlijke wrok jegens artsen. Je weet dat je bij het verwerken van je trauma bijstand bij kan krijgen, van een psycholoog of sociaal werker. Da's gewoon praten, zonder pilletjes.
nog nooit heb je ook maar een flintertje aan bewijs geleverd die jouw idiote ideeen bevestigt, nog nooit.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
zelfs als CDC, FDA , en vaktijdschriften liegen en bedriegen en daarop aangesproken worden blijf je vast houden aan onjuist criminele informatie.
Ach ja, het zijn allemaal leugens omdat jouw vader net pech heeft gehad, tuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
daar geloof ik niets van .. want tot twee keer toe was mijn vader geveld door dat zh-bacterie na aanleiding stoma operatie.
nope. poliep in blaas. en prostaat zat in de weg en chemo was preventief.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:42 schreef Fixers het volgende:
Stomaoperaties zijn bekend voor het risico op infecties. Zeker als je net een chemotherapie gehad hebt en je hele systeem verzwakt is. Ik heb nog nooit een arts horen zeggen dat chemotherapie een fluitje van een cent is. Chemo is doden van cellen, waarbij ze hopen dat de kankercellen eerder het loodje leggen dan de rest van je lichaam. Het is geen antibioticakuurtje of een aspirine.
Zeg eens eerlijk: had je vader zonder de chemotherapie nu nog geleefd? Als je zegt dat hij een stoma en chemo heeft gehad vermoed ik darmkanker, dat is een nare omdat die je spijsvertering kan blokkeren. Het is nogal een killer. Ik heb het, helaas, van dichtbij meegemaakt en er een familielid aan verloren. Chemo en bestraling mochten niet meer baten, de tumor was al teveel uitgezaaid.
Het is zijn niet zomaar bewerkingen. En als zou er maar een fractie echt waar zijn dan is jouw kaartenhuis al zo snoeihard ingestort.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:42 schreef .SP. het volgende:
[..]
nog nooit heb je ook maar een flintertje aan bewijs geleverd die jouw idiote ideeen bevestigt, nog nooit.
of ik pas sinds begin dit jaar tegen het bedrog van de medische wereld aanschop.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:43 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ach ja, het zijn allemaal leugens omdat jouw vader net pech heeft gehad, tuurlijk.
Mede mogelijk gemaakt door edit lieden die niet beseffen hoe walgelijk corrupt en misdadig alles is opgetuigd in ziekenhuizen en dat alle kennis van a-z bedrog is om de patient ziek te maken en te houden.quote:Over 95% of the world’s population has health problems, with over a third having more than five ailments
Just one in 20 people worldwide (4·3%) had no health problems in 2013, with a third of the world's population (2·3 billion individuals) experiencing more than five ailments, according to a major new analysis.
bron
Lambiekje, je hebt nog nooit een enkel bewijs van grootschalige misdaden aangeleverd. Wat je wel veel gedaamn hebt is jezelf onsterfelijk belachelijk gemaakt met je chronische gebrek aan respect en basale biologische kennis.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
of ik pas sinds begin dit jaar tegen het bedrog van de medische wereld aanschop.
Dat doe ik al minstens 10 jaar.
En elke dag komen er meer en meer en meer bewijzen dat alles wat ik ooit beweerd heb over de misdadigheid van medische wereld gewoon de waarheid is.
En bedankt hequote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mede mogelijk gemaakt door edit lieden die niet beseffen hoe walgelijk corrupt en misdadig alles is opgetuigd in ziekenhuizen en dat alle kennis van a-z bedrog is om de patient ziek te maken en te houden.
Het is gewoon absurd te noemen. minder dan 5 procent gezond. Ongelooflijk.
En maar naar de prikfascisten rennen voor een nietwerkende grieppriek. En je pas geboren kind meteen maar verpesten met vaccins want die 95% moet natuurlijk wel gehandhaafd blijven.
Het is gewoon niet meer houdbaar om te claimen dat jullie zo geprezen gezondheidzorg nu echt werkt. Zie hier het winstmaximalisatie van de ziekteindustrie.
Kijk nu gewoon godsamme eens verder dan de oogkleppen. Verdiep en concludeer dat ik meer dan gelijk heb dat jullie basis fout is.
Het wankele kaartenhuis is nu hard aan het wegrotten.
En nu overal in de wereld vaccinatie met pistool-op-je-voorhoofd verplicht wordt is het neem ik aan wel duidelijk dat ook de laatste 4.3 procent ook kanker of andelei lelijke aandoeningen moeten ontwikkilen.
Vaccins is puur voor kanker, sterilisatie en algehele immuunsabotage.
Die link heb je niet zelf gelezen, anders had je wel opgemerkt dat het het de grootste oplichterij ter wereld, homeopathie, aanprijst.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is zijn niet zomaar bewerkingen. En als zou er maar een fractie echt waar zijn dan is jouw kaartenhuis al zo snoeihard ingestort.
hier een klein opstapje ..
http://www.wanttoknow.nl/(...)den-jaren-bedonderd/
om te beginnen is de bacterie theorie al bedrog.
De ziekte industrie is biljoenen industrie. Oplossingen voor een zogenaamde ziekte is GEEN optie. Dat was het 150 jaar geleden al niet.
Een eervolle vermelding is het!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En bedankt he. Ik weet wie het zegt anders zou ik hier best pissig om worden.
Je zit weer in de spiegel te kijken biekjequote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mede mogelijk gemaakt door edit lieden die niet beseffen hoe walgelijk corrupt en misdadig alles is opgetuigd in ziekenhuizen en dat alle kennis van a-z bedrog is om de patient ziek te maken en te houden.
Het is gewoon absurd te noemen. minder dan 5 procent gezond. Ongelooflijk.
En maar naar de prikfascisten rennen voor een nietwerkende grieppriek. En je pas geboren kind meteen maar verpesten met vaccins want die 95% moet natuurlijk wel gehandhaafd blijven.
Het is gewoon niet meer houdbaar om te claimen dat jullie zo geprezen gezondheidzorg nu echt werkt. Zie hier het winstmaximalisatie van de ziekteindustrie.
Kijk nu gewoon godsamme eens verder dan de oogkleppen. Verdiep en concludeer dat ik meer dan gelijk heb dat jullie basis fout is.
Het wankele kaartenhuis is nu hard aan het wegrotten.
En nu overal in de wereld vaccinatie met pistool-op-je-voorhoofd verplicht wordt is het neem ik aan wel duidelijk dat ook de laatste 4.3 procent ook kanker of andelei lelijke aandoeningen moeten ontwikkilen.
Vaccins is puur voor kanker, sterilisatie en algehele immuunsabotage.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |