Lijkt me een slim plan om users van FOK! weg te leiden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Is het wellicht een optie om er een regel van te maken dat wanneer nieuwsberichten afkomstig zijn van andere sites dan FOK!, enkel de intro van het geciteerde artikel in de OP mag worden geplaatst?
Om de rest van het stuk te lezen moeten de users naar de website van de oorspronkelijke bron surfen.
Hoezo leid je ze weg? Je voert hier de discussie, maar om het hele artikel te lezen moet je even snel naar de oorspronkelijke bron surfen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lijkt me een slim plan om users van FOK! weg te leiden.
Je stuurt users vanuit de OP direct naar een andere site.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
Hoezo leid je ze weg? Je voert hier de discussie, maar om het hele artikel te lezen moet je even snel naar de oorspronkelijke bron surfen.
Ik lees liever het hele artikel direct in de OP zonder op een link te moeten klikken. Tevens krijg je dan een discussie waar de helft van de users niet het volledige stuk gelezen hebben, omdat ze niet op die link wilden klikken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Is het wellicht een optie om er een regel van te maken dat wanneer nieuwsberichten afkomstig zijn van andere sites dan FOK!, enkel de intro van het geciteerde artikel in de OP mag worden geplaatst?
Om de rest van het stuk te lezen moeten de users naar de website van de oorspronkelijke bron surfen.
Met bronvermelding is het geen enkele vorm van plagiaat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, en persoonlijk vind ik artikelen 1-op-1 overnemen een vorm van plagiaat. Door verhalen hier integraal te plaatsen, voorkom je dat users de oorspronkelijke bron bezoeken.
Vraag maar eens aan de leiding hier hoe Trouw reageert op het integraal overnemen van hun artikelen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Met bronvermelding is het geen enkele vorm van plagiaat.
Dat hoef ik niet te vragen, want dat weet ik. Maakt het nog steeds geen (vorm van) plagiaat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
Vraag maar eens aan de leiding hier hoe Trouw reageert op het integraal overnemen van hun artikelen.
Mee eens. Maar alleen een intro is ook weer te kort.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, en persoonlijk vind ik artikelen 1-op-1 overnemen een vorm van plagiaat. Door verhalen hier integraal te plaatsen, voorkom je dat users de oorspronkelijke bron bezoeken.
dat meende ik al tussen de regels door te lezen iddquote:Op woensdag 17 juni 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Het is vooral broodroof. Je lokt gebruikers hierheen met kopij die niet jouw eigendom is.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet te vragen, want dat weet ik. Maakt het nog steeds geen (vorm van) plagiaat.
Met bronvermelding maken veel sites er geen probleem van omdat het voor hun ook een vorm van reclame is. Als ze wel moeilijk doen wordt het voor zover ik weet weggehaald. Trouw laten we op verzoek van Danny ook niet toe als bron. Veelal veranderen we dan ook de OP met een andere bron.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan de leiding hier hoe Trouw reageert op het integraal overnemen van hun artikelen.
Vrouw?quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:48 schreef Copycat het volgende:
Check mijn fotoboek en zie mijn beroepsachtergrond.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:48 schreef Copycat het volgende:
Check mijn fotoboek en zie mijn beroepsachtergrond.
Oké, ik LOLde.quote:
wie is eigenlijk voetbalhooligan 1?quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:49 schreef sp3c het volgende:
Of zoals voetbalhooligan2 al zegt dat mensen puur op de inleiding gaan reageren
Heel toevallig weet ik dat uitgevers wel rekeningen gaan sturen als ze het ontdekken. Juist omdat internet voor media steeds belangrijker wordt, zijn ze daar feller in.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:47 schreef Specularium het volgende:
Niet mee eens, ik snap wel dat jullie (Koos en Elf) het vanuit jullie beroepsachtergrond zo zien, maar Copycat heeft gelijk. Zeker mobiel gaat het er voor zorgen dat users minder snel doorscrollen om te reageren.
De melkboer?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |