abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152831110

Welkom in het Eurocrisis topic!
Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.

GDP in prices of the previous year (economic growth)

Unemployment rate (as a % of labour force)

10-yr yields

Griekenland (l) en Ierland 9-yr (r)

Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)

Italie (l) en Spanje (r)
pi_152831118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe zit het ook alweer in Nederland met die gelekte lijst met belastingontduikers. Ow ja die mag de belastingdienst niet gebruiken. Zou er in Griekenland niet hetzelfde aan de hand zijn?

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)egen-belastingdienst
Wie weet. In 2007 won Griekenland nog een prijs van Privacy International als het land met de beste privacywaarborgen op de hele wereld. Maar je ziet waar dat toe leidt.

In Duitsland mag die CD van de rechters trouwens wel gebruikt worden.
pi_152831247
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie weet. In 2007 won Griekenland nog een prijs van Privacy International als het land met de beste privacywaarborgen op de hele wereld. Maar je ziet waar dat toe leidt.

In Duitsland mag die CD van de rechters trouwens wel gebruikt worden.
Wat zou je ervan vinden als de Griekse fiscus verzoeken om inlichtingen aan het Nederlandse ministerie van financien heeft gestuurd omtrent gelden van Griekse orgine, die hier met een ruling in NL trusts en stichtingen verborgen zijn, en Dijsselbloem gewoon niet antwoordt? :)
so long and thanks for all the fish
pi_152831378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat zou je ervan vinden als de Griekse fiscus verzoeken om inlichtingen aan het Nederlandse ministerie van financien heeft gestuurd omtrent gelden van Griekse orgine, die hier met een ruling in NL trusts en stichtingen verborgen zijn, en Dijsselbloem gewoon niet antwoordt? :)
Ik zie de relevantie van die vraag niet in, aangezien Griekenland blijkbaar waarschijnlijk toch nauwelijks wat zou doen als Dijsselbloem wel zou antwoorden en alle informatie zou leveren.
pi_152831447
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie van die vraag niet in, aangezien Griekenland blijkbaar waarschijnlijk toch nauwelijks wat zou doen als Dijsselbloem wel zou antwoorden en alle informatie zou leveren.
Dan begrijp ik je ophef niet zo. Die is dan namelijk even irrelevant.
pi_152831626
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dan begrijp ik je ophef niet zo. Die is dan namelijk even irrelevant.
Nee, want de aanpak van Griekse belastingontduikers hangt in de eerste plaats af van wat de Griekse overheid doet met de informatie die ze wél hebben, en pas in de tweede (of derde of tiende) plaats van de informatie die Nederland (niet) geeft.
pi_152831761
Sowieso is het een beetje krom om super linksradicaal te zijn en te zeggen dat je alles op alles zal zetten om de gewone man te ondersteunen en de belastingontduikende elite aan te pakken en dan vervolgens diezelfde belastingontduikende elite met smoesjes en met strengere privacyregels dan bijv. in Duitsland de hand boven het hoofd te houden.

(- als ik even aanneem dat Syriza dezelfde argumenten als jij gebruikt)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2015 20:00:26 ]
pi_152832703
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, want de aanpak van Griekse belastingontduikers hangt in de eerste plaats af van wat de Griekse overheid doet met de informatie die ze wél hebben, en pas in de tweede (of derde of tiende) plaats van de informatie die Nederland (niet) geeft.
Het punt is dat Nederland er als laatste een belang bij heeft dat Griekenland belastingvlucht aanpakt, omdat de revenuen daarvan vooral hier neerslaan. Beetje hypocriet dus.
pi_152832732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:58 schreef Igen het volgende:
Sowieso is het een beetje krom om super linksradicaal te zijn en te zeggen dat je alles op alles zal zetten om de gewone man te ondersteunen en de belastingontduikende elite aan te pakken en dan vervolgens diezelfde belastingontduikende elite met smoesjes en met strengere privacyregels dan bijv. in Duitsland de hand boven het hoofd te houden.

Niet te veel aannemen, daar hadden we het laast al over.

Verder zou ik niet weten waar ik dat gezegd zou hebben.
pi_152835893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Het punt is dat Nederland er als laatste een belang bij heeft dat Griekenland belastingvlucht aanpakt, omdat de revenuen daarvan vooral hier neerslaan. Beetje hypocriet dus.
Volgens mij haal je nu e.e.a. door elkaar. Ik en nu.nl heten beide niet Dijsselbloem en spreken niet namens Nederland, dus als ik een artikel post met een mening die niet in overeenstemming is met het handelen van de Nederlandse regering, dan is dat niet gelijk hypocriet.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet te veel aannemen, daar hadden we het laast al over.

Verder zou ik niet weten waar ik dat gezegd zou hebben.
Misschien kun je dan voor de verandering eens proberen duidelijk te maken wat je dan eigenlijk wil zeggen. Vind je nou dat belastingontduikers zo veel als juridisch mogelijk de hand boven het hoofd moet worden gehouden of niet? En wat vind je van het handelen van Syriza in dat opzicht, in verhouding tot hun politieke ideologie? Of wil je alleen maar elke gelegenheid aangrijpen om over Dijsselbloem te klagen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2015 21:28:52 ]
pi_152845438
Merkel en Hollande zijn in Riga Tsipas is daar ook, nu gaat het gebeuren jongens.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:54:58 #12
66825 Reya
Fier Wallon
pi_152845498
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 07:43 schreef arjan1112 het volgende:
Merkel en Hollande zijn in Riga Tsipas is daar ook, nu gaat het gebeuren jongens.
Arjan zit er bovenop.
pi_152845650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij haal je nu e.e.a. door elkaar. Ik en nu.nl heten beide niet Dijsselbloem en spreken niet namens Nederland, dus als ik een artikel post met een mening die niet in overeenstemming is met het handelen van de Nederlandse regering, dan is dat niet gelijk hypocriet.
Vanzelfsprekend wel, je haat is alleen selectief richting één bevolking gericht.

quote:
Misschien kun je dan voor de verandering eens proberen duidelijk te maken wat je dan eigenlijk wil zeggen. Vind je nou dat belastingontduikers zo veel als juridisch mogelijk de hand boven het hoofd moet worden gehouden of niet? En wat vind je van het handelen van Syriza in dat opzicht, in verhouding tot hun politieke ideologie? Of wil je alleen maar elke gelegenheid aangrijpen om over Dijsselbloem te klagen?
Nee, alsjeblieft niet zeg, een substantieel deel van de Nederlandse economie draait op het faciliteren van belastingfraude en -ontwijking van buitenlanders. Het is onze core business. We zijn er vele malen meer bekend om in de wereld dan watermanagement, en onze koning heeft dan ook een snelle omscholingscursis moeten krijgen toen hij als koning handel door de wereld is gaan reizen.
Niet aankomen hoor, kost ons geld. Echt geld, niet een waardeloze vordering die je tot in het omeindige omrolt.

Dan moet je wijzende vingertje imho eerst wel 180 graden draaien. Maar als het niet om Griekenland gaat, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
pi_152845654
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 07:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Arjan zit er bovenop.
Op Merkel, of op Hollande? Brrrrrr. :N
pi_152846821
Wijze woorden van Soros:

quote:
“The European Union was a very inspiring idea to people like me,” he commented, reflecting back to when EU economies were more balanced. “It was the embodiment of the idea of an open society, like minded countries getting together and sacrificing part of their sovereignty for the common good. It was meant to be a voluntary association of equals.”

Soros continued to say: “Because of the Euro crisis, [the E.U.] has been transformed into something radically different.” He also emphasized that over time two different classes of countries have evolved: creditors and debtors. “The debtors had difficulty meeting their obligations and this put the creditors in charge. They (the creditors) set the rules and made it very difficult for the debtors to exit their inferior status. A voluntary association of equals turned into an involuntary association of un-equals.”

While avoiding making predictions, on Greece Soros noted: “Greece is a poisonous situation. All sides have made a lot of mistakes, and there is a lot of hostility, a lot of negative sentiments…Both sides are willing to hurt the other side even if it hurts them.”
pi_152846853
Klopt wel ja, er ontstaat nu vanwege de EU conflict, dat is het tegenovergestelde van de bedoeling.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152847130
Hoe kan je daar geld aan verdienen volgens Soros dan...
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:23:15 #18
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_152847750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:58 schreef Igen het volgende:

Ik weet niet hoor maar de belastingontduikende elite word nou juist altijd door partijen ald de VVD of andere machtspartijen de hand boven het hoofd gehouden. Syriza is juist een partij die dit aan wil pakken voor het eerst in hele lange tijd in Griekenland.
Feyenoord!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:25:58 #19
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_152847792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:37 schreef crashbangboom het volgende:
Wijze woorden van Soros:

[..]

Haal dat wijs maar weg want dat is nou iets wat Soros absoluut niet is. Slim, intelligent doortrapt en totaal het contact met de realiteit kwijt trouwens:
"I admit that I have always harbored an exaggerated view of my self-importance--to put it bluntly, I fancied myself as some kind of god" or "I carried some rather potent messianic fantasies with me from childhood, which I felt I had to control, otherwise I might end up in the loony bin." If only the loony bin were an option. As it is, one of the wealthiest men in the world is using his billions to impose a radical agenda on America.

Maar zeker niet wijs.
Feyenoord!
pi_152847802
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:39 schreef waht het volgende:
Klopt wel ja, er ontstaat nu vanwege de EU conflict, dat is het tegenovergestelde van de bedoeling.
In 1983 zong henk Westbroek het al: vriendschap is een illusie of het draait om geld of het draait om vrouwen.

Nu blijken de europesche vriendschappen bekoeld te worden door zoiets triviaals als geld. Alleen maar omdat de vrienden zich gek hebben laten maken dat een muntunie nog beter voor de vriendschap zou zijn. En er een paar heel eigenwijze vrienden tussen zitten die halsstarrig aan het muntunie experiment blijven vasthouden.
pi_152849664
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 08:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend wel, je haat is alleen selectief richting één bevolking gericht.
Nee, ik haat geen Grieken. Ik ben teleurgesteld in Syriza, dat is iets heel anders.
quote:
[..]

Nee, alsjeblieft niet zeg, een substantieel deel van de Nederlandse economie draait op het faciliteren van belastingfraude en -ontwijking van buitenlanders. Het is onze core business. We zijn er vele malen meer bekend om in de wereld dan watermanagement, en onze koning heeft dan ook een snelle omscholingscursis moeten krijgen toen hij als koning handel door de wereld is gaan reizen.
Niet aankomen hoor, kost ons geld. Echt geld, niet een waardeloze vordering die je tot in het omeindige omrolt.

Dan moet je wijzende vingertje imho eerst wel 180 graden draaien. Maar als het niet om Griekenland gaat, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Adem in... adem uit...
pi_152849762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:39 schreef waht het volgende:
De EU is er niet voor bedoeld dat we allemaal allerbeste vriendjes worden, maar juist om ook als we elkaar een keertje niet aardig vinden, via economische dwang ervoor te zorgen dat dictatuur en oorlog toch niet mogelijk zijn.

Maar inderdaad was het misschien beter geweest om niet aan de euro te beginnen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2015 11:51:14 ]
pi_152849953
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik haat geen Grieken. Ik ben teleurgesteld in Syriza, dat is iets heel anders.

Oh, maar dan kunnen we elkaar een hand geven (hoeft niet hoor). Ik ben teleurgesteld in een helehoop politici (incl. die nu nu de ECB besturen), met name die maar geld blijven storten in een bodemloze put omdat ze hun ongelijk maar niet durven erkennen.

Al dat gemiep over Griekenland en stoere praatjes van politici leidt er tot de dag van vandaag alleen maar toe dat we direct of verkapt via liquiditeitslijnen, de rekening voor de burger alleen maar hoger laten oplopen. En terwijl we dat laten gebeuren, doen we het nog eens in veelvoud over via QE, waar we zogenaamd niet rechtstreeks voor verantwoordelijk zijn, maar wel via de liquiditeitslijnen (zoals Draghi zelf direct aangaf toen hij gevraagd werd of QE niet de onderlinge aansprakelijkheid binnen de EU aantaste; 'waar heeft u het over, iedereen hangt er voor de schulden van locale centrale banken in middels de liquiditeitslijnen van de ECB')

Dat het heel heel heel veel van onze miljarden gaat kosten, en het onze pensioenvermogens en koopkracht uitholt vind ik best hoor, als dat democratisch besloten wordt. Maar maak het dan maar zichtbaar, en noem het een vermogenstransfer. Maar zo rolt de politiek niet.

quote:
Adem in... adem uit...
Doe ik, en stuur er een factuur achteraan :D
pi_152849993
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:49 schreef Igen het volgende:

[..]

De EU is er niet voor bedoeld dat we allemaal allerbeste vriendjes worden, maar juist om ook als we elkaar een keertje niet aardig vinden, via economische dwang ervoor te zorgen dat dictatuur en oorlog toch niet mogelijk zijn.

Maar inderdaad was het misschien beter geweest om niet aan de euro te beginnen.
[ afbeelding ]
Misschien niet vriendjes, maar ook niet ten koste van elkaar gaan handelen. Dat laatste is enigszins in het geding.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152850017
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Daarom hebben we Joegoslavië ook zo laten vallen. Zogenaamd met Turkije onderhandelen over een lidmaatschap terwijl dat land niet eens het gedeelte van cyprus wat hun niet toebehoord willen terug geven. Nemen we Bulgarije en roemenie nog steeds serieus terwijl daar de rechtstaat nog niet eens zo gevorderd is, als wenselijk zou moeten zijn om binnen de EU te kunnen functioneren.

Het draait idd alleen nog maar om economische dwang neuroses. Ipv dat het zou moeten draaien om door samenwerking zonder dwang tot een sterker geheel te komen.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:11:05 #26
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_152850258
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:45 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Adem in... adem uit...
Je kan niet teleur gesteld zijn in een partij waar in het begin ook al totaal geen vertrouwen had dus dat lijkt me niet waar.
Feyenoord!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:47:03 #27
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_152851251
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:00 schreef waht het volgende:

[..]

Misschien niet vriendjes, maar ook niet ten koste van elkaar gaan handelen. Dat laatste is enigszins in het geding.
En daarom moet ook Griekenland, na 1.000 jaar culturele isolatie (na de breuk met Rome), in het gareel en de Eurocrisis komt daarvoor als geroepen.
Dit is dan ook meer een cultureel dan een economisch probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Opa2012 op 22-05-2015 13:08:48 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_152856164
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:00 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je kan niet teleur gesteld zijn in een partij waar in het begin ook al totaal geen vertrouwen had dus dat lijkt me niet waar.
Klopt niet.

(Al zie ik dat je tactisch een paar woorden hebt weggelaten zodat je wel weer kan gaan zeggen dat ik verkeerd begrijp wat je bedoelt en dat je eigenlijk toch gelijk hebt, maar goed, :+ )

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2015 15:33:28 ]
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:39:30 #30
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_152858087
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Klopt niet.

(Al zie ik dat je tactisch een paar woorden hebt weggelaten zodat je wel weer kan gaan zeggen dat ik verkeerd begrijp wat je bedoelt en dat je eigenlijk toch gelijk hebt, maar goed, :+ )
Dus je had in het begin wel vertrouwen in de huidige griekse regering? Ik schatte je meer in als een rechtse rukker ;) en die hebben over het algemeen niet zoveel vertrouwen in een radicaal linkse regering. Maar kan het fout hebben. :)
Feyenoord!
  zaterdag 23 mei 2015 @ 09:55:28 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_152876235
quote:
Secret Bank of England taskforce investigates financial fallout of Brexit | Business | The Guardian

News of undercover project emerges after Bank staff accidentally email details to the Guardian including PR notes on how to deny its existence

Bank of England officials are secretly researching the financial shocks that could hit Britain if there is a vote to leave the European Union in the forthcoming referendum.

The Bank blew its cover on Friday when it accidentally emailed details of the project – including how the bank intended to fend off any inquiries about its work – direct to the Guardian.

According to the confidential email, the press and most staff in Threadneedle Street must be kept in the dark about the work underway, which has been dubbed Project Bookend.

It spells out that if anyone asks about the project, the taskforce must say the investigation has nothing to do with the referendum, saying only that staff are involved in examining “a broad range of European economic issues” that concern the Bank.

The revelation is likely to embarrass the bank governor, Mark Carney, who has overhauled the central bank’s operations and promised greater transparency over its decision-making.

MPs are now likely to ask whether the Bank intended to inform parliament that a major review of Britain’s prospects outside the EU was being undertaken by the institution that acts as the UK’s main financial regulator. Carney is also likely to come under pressure within the Bank to reveal whether there are other undercover projects underway.

Officials are likely to have kept the project under wraps to avoid entering the highly charged debate around the EU referendum, which has jumped to the top of the political agenda since the Conservatives secured an overall majority. Many business leaders and pro-EU campaigners have warned that “Brexit” would hit British exports and damage the standing of the City of London.

The report could prove incendiary, but without a public notice advertising the Bank’s research project, parliament and the public would be unable to demand its publication.

The email indicates that a small group of senior staff are to examine the effect of a Brexit under the authority of Sir Jon Cunliffe, who as deputy director for financial stability has responsibility for monitoring the risk of another market crash.

Cunliffe also sits on the board of the City regulator, the Prudential Regulatory Authority.

James Talbot, the head of the monetary assessment and strategy division, is involved in Project Bookend, drawing on his past work as an adviser on European economic policy.

The email, from Cunliffe’s private secretary to four senior executives, was written on 21 May and forwarded by mistake to a Guardian editor by the Bank’s head of press, Jeremy Harrison.

It says: “Jon’s proposal, which he has asked me to highlight to you, is that no email is sent to James’s team or more broadly around the Bank about the project.”

It continues: “James can tell his team that he is working on a short-term project on European economics in International [division] which will last a couple of months. This will be in-depth work on a broad range of European economic issues. Ideally he would then say no more.”

The email states that Talbot planned to inform staff on Thursday.

The message goes on to propose that questions from “other parties (eg: the press) about “whether this was a project to look at the referendum”, should be given the answer “that there is a lot going on in Europe in the next couple of months – pointing to some of the specific European economic issues (eg: Greece) that would be of concern to the Bank”.

Among the senior staff listed on the email and aware of the project are: Iain de Weymarn, Mark Carney’s private secretary since last month; Nicola Anderson, head of risk assessment in the financial stability department; Phil Evans, director of the international division; and Jenny Scott, executive director communications.

A Bank spokesman said: “It is stated government policy that there will be a renegotiation and national referendum on the UK’s membership of the European Union at some point. It should not come as a surprise that there are a range of economic and financial issues that arise in the context of the renegotiation and national referendum. It is one of the Bank’s responsibilities to assess those that relate to its objectives.

“It is not sensible to talk about this work publicly, in advance. But as with work done prior to the Scottish referendum, we will disclose the details of such work at the appropriate time. While it is unfortunate that this information has entered the public domain in this way, the Bank will maintain this approach.”
Bron: www.theguardian.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 mei 2015 @ 12:08:42 #32
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_152970673
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_dure_fout___.html

di 26 mei 2015, 11:53

quote:
'De euro was een dure fout'
Van onze redactie

Alan Greenspan, de voormalige voorzitter van de Amerikaanse centrale bank, krijgt van bezoekers van DFT veel bijval voor zijn stelling dat de euro een dure fout was. Vooral de noordelijke landen zouden volgens hen de negatieve gevolgen ondervinden.

Volgens een peiling op DFT waarop ruim 1700 maal gestemd is, meent maar liefst 67% dat de noordelijke landen gebukt gaan onder de zuidelijke staten. Nog eens 11% stelt dat de toelating van Griekenland de euro heeft ondermijnd.
we gaan het langzaam aan inzien , dat de EU nooit een land zal worden en de euro dus onmogelijk is en geen bestaansrecht heeft
pi_152971332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:08 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_dure_fout___.html

di 26 mei 2015, 11:53

[..]

we gaan het langzaam aan inzien , dat de EU nooit een land zal worden en de euro dus onmogelijk is en geen bestaansrecht heeft
Die Alan Greenspan is echt een

;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2015 12:34:16 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 07:56:44 #34
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_152998512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Die Alan Greenspan is echt een
[ afbeelding ]
;)
net als alle economen die tegen de euro zijn, alleen politici weten hoe het zit, die geloven in hun gezamenlijke munt.
economen die tegen zijn moet je opknopen

http://rechtsactueel.com/(...)-de-grote-verliezer/

[ Bericht 3% gewijzigd door homme7 op 27-05-2015 13:05:59 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:38:32 #35
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153012992
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 07:56 schreef homme7 het volgende:

[..]

net als alle economen die tegen de euro zijn, alleen politici weten hoe het zit, die geloven in hun gezamenlijke munt.

http://rechtsactueel.com/(...)-de-grote-verliezer/

[ afbeelding ]
Jean-Claude Juncker Is Creating a Political EU Commission – Non-Politicians Get Out

Posted on May 24, 2015 by Martin Armstrong

Incoming European Commission President, Jean-Claude Juncker, has cleverly created an EU executive that is essentially former politicians only. His intention has been that he wants only those with political experience to become a commissioner. He began soliciting a number of ex-prime ministers on his team who know the job and how to handle public opinion.

Juncker realized that the EU is on the brink of a meltdown. He only wants politicians, who know how to play the game, to shift even more power to Brussels. This is a big gamble, for it demonstrates that they still refuse to reform a serious structural mistake.

http://armstrongeconomics.com/archives/date/2015/05/page/2
There is only one religion
pi_153013209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 07:56 schreef homme7 het volgende:

[..]

Ok, blijkbaar moet ik het uitleggen.

Op het plaatje zie je meneer "Captain Hindsight". De superheld die feilloos in staat is om "met de kennis van nu" te zeggen wat in het verleden anders had gemoeten. Maar daar heb je niks aan om nu beleid te maken.

Concreet: Het is totaal niet interessant of het misschien beter was geweest als we geen euro hadden gehad, want je kan de tijd niet terugdraaien.
pi_153013282
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:38 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Jean-Claude Juncker Is Creating a Political EU Commission – Non-Politicians Get Out

Posted on May 24, 2015 by Martin Armstrong

Incoming European Commission President, Jean-Claude Juncker, has cleverly created an EU executive that is essentially former politicians only. His intention has been that he wants only those with political experience to become a commissioner. He began soliciting a number of ex-prime ministers on his team who know the job and how to handle public opinion.

Juncker realized that the EU is on the brink of a meltdown. He only wants politicians, who know how to play the game, to shift even more power to Brussels. This is a big gamble, for it demonstrates that they still refuse to reform a serious structural mistake.

http://armstrongeconomics.com/archives/date/2015/05/page/2
En om te beginnen met belastingen

http://www.nu.nl/ondernem(...)schapsbelasting.html
quote:
Brussel wil een andere aanpak van de vennootschapsbelasting in Europa. Elke onderneming zou belasting moeten betalen in het land waar winsten daadwerkelijk worden gerealiseerd.
Nu schuiven ondernemingen winsten door naar die landen waar de vennootschapsbelasting het laagst is, zoals Ierland.

Woensdag hield de Europese Commissie een oriënterend debat. Op 17 juni zal Brussel met een actieplan komen en concrete voorstellen doen om belastingontwijking door ondernemingen tegen te gaan.

Vicevoorzitter van de Europese Commissie Valdis Dombrovskis benadrukte dat er geen voorstellen komen voor een minimumtarief voor vennootschapsbelasting. Dat blijft een zaak van de lidstaten zelf. Maar Brussel kan wel de randvoorwaarden en regels vaststellen.
Wie kan nou tegen bestrijding van belastingvlucht zijn? (hint: Nederland!) Mooie PR kans om de macht van Brussel te vergroten.

Dat kost wel wat hoor.

http://www.nu.nl/economie(...)geld-nodig-2016.html

quote:
De Europese Commissie denkt meer geld nodig te hebben voor 2016. Het dagelijks bestuur van de Europese Unie wil de begroting voor volgend jaar met 1,6 procent verhogen ten opzichte van dit jaar.
Brussel verwacht volgend jaar 143,5 miljard euro aan rekeningen te moeten betalen.

Woensdag presenteerde vicevoorzitter en Europees Commissaris voor begroting Kristalina Georgieva een voorlopige begroting voor 2016. De EU-lidstaten en het Europees Parlement hebben ook zeggenschap over dit voorstel voor de begroting.

....

De EU werkt met meerjarenbegrotingen van zeven jaar. In de eerste jaren wordt minder uitgegeven, aan het einde van de termijn komen de 'bonnetjes' van goedgekeurde projecten binnen. Nu blijkt dat over de vorige periode nog facturen openstaan en Brussel heeft volgend jaar meer geld nodig om onder meer die weg te werken.
pi_153013349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ok, blijkbaar moet ik het uitleggen.

Op het plaatje zie je meneer "Captain Hindsight". De superheld die feilloos in staat is om "met de kennis van nu" te zeggen wat in het verleden anders had gemoeten. Maar daar heb je niks aan om nu beleid te maken.

Concreet: Het is totaal niet interessant of het misschien beter was geweest als we geen euro hadden gehad, want je kan de tijd niet terugdraaien.
Je kan natuurlijk wel leren van je fouten uit het verleden ipv vol gas richting de gracht te rijden, en simpelweg je te blijven stoten aan dezelfde steen. Is daar ook een plaatje van?

edit: ow sorry, dat plaatje had homme7 al gepost.
pi_153042432
quote:
ECB ziet vrees voor Grieks faillissement toenemen

Foto: AFP
Gepubliceerd: 28 mei 2015 14:19
Laatste update: 28 mei 2015 14:41

De angst voor een faillissement van Griekenland is flink toegenomen.
Daarvoor waarschuwt de Europese Centrale Bank (ECB) donderdag.

Volgens de ECB zorgen de langdurige en onzekere onderhandelingen tussen Griekenland en zijn internationale schuldeisers voor periodes van grote schommelingen op de Griekse financiële markt.

Als niet spoedig een akkoord bereikt wordt, kunnen ook de rentes op staatsobligaties van andere zwakke eurolanden flink oplopen, aldus de centrale bank.

De belangrijkste deadlines op een rij Zie ook: Welke schulden moet Griekenland wanneer aflossen?
Tot dusver blijven de markten redelijk kalm over de ontwikkelingen rond Griekenland, aldus de ECB. De Griekse kwestie wordt momenteel besproken door de ministers van Financiën van de landen van de G7 bij de bijeenkomst in Dresden.

De Verenigde Staten dringen er bij Europa op aan om een deal te bereiken met de Grieken en enige flexibiliteit te tonen in de onderhandelingen.

IMF-directeur Christine Lagarde liet in Dresden weten dat er nog veel werk moet worden gedaan voordat een akkoord met Griekenland kan worden gesloten. Ze gelooft dat Athene zijn verplichtingen nakomt.
Het gevaar van een grieks faillissement was toch geweken, waarom komt het ECB nu dan in dit bericht dan met het feit dat de rente van onze zwakkere eurolanden ook kan oplopen.
pi_153045557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het gevaar van een grieks faillissement was toch geweken, waarom komt het ECB nu dan in dit bericht dan met het feit dat de rente van onze zwakkere eurolanden ook kan oplopen.
Zonder EU en ECB gaat het licht uit en komt de hemel omlaag. ze willen even zeker weten dat je dat weet. :)
pi_153082284
De ECB en het IMF krijgen gewoon al hun geld terug. De Griekse banken, verzekeraars en pensioenfondsen zijn brandhout en wasted dat weet iedereen.

De staatsschuld van Griekenland is 300 miljard. Er is al 100 miljard afgeschreven. Eerst was het 400 miljard. Het begrotingstekort is nu lager dan 3%. De economie krimpt ook niet meer.

De voormalige 'troijka' heeft de grieken 240 miljard geleend, daarvan was 50 miljard voor de banken; dat bedrag word ingetrokken, vervolgens is der nog 190 miljard over. Die 60 miljard die Griekse banken en dergelijke hebben uitstaan, word afgeschreven naar 0.
Vervolgens krijgt het IMF al zijn geld terug. Dat is een gedeelte van die 190 miljard ( 40 misschien )

De rest 150 miljard word doorgeschoven van de europese landen naar de europese unie en de rente erop word via de europese begroting betaald; dan is er minder geld beschikbaar voor structuurfondsen en landbouwsubsidies.

Vervolgens blijft Griekenland in de europese unie en de euro én is hun staatsschuld ineens minder dan 90% van het GDP
pi_153082552
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:51 schreef arjan1112 het volgende:
De ECB en het IMF krijgen gewoon al hun geld terug. De Griekse banken, verzekeraars en pensioenfondsen zijn brandhout en wasted dat weet iedereen.

De staatsschuld van Griekenland is 300 miljard. Er is al 100 miljard afgeschreven. Eerst was het 400 miljard. Het begrotingstekort is nu lager dan 3%. De economie krimpt ook niet meer.

De voormalige 'troijka' heeft de grieken 240 miljard geleend, daarvan was 50 miljard voor de banken; dat bedrag word ingetrokken, vervolgens is der nog 190 miljard over. Die 60 miljard die Griekse banken en dergelijke hebben uitstaan, word afgeschreven naar 0.
Vervolgens krijgt het IMF al zijn geld terug. Dat is een gedeelte van die 190 miljard ( 40 misschien )

De rest 150 miljard word doorgeschoven van de europese landen naar de europese unie en de rente erop word via de europese begroting betaald; dan is er minder geld beschikbaar voor structuurfondsen en landbouwsubsidies.

Vervolgens blijft Griekenland in de europese unie en de euro én is hun staatsschuld ineens minder dan 90% van het GDP
Don't quit your dayjob!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:12:58 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153105203
Front National in Frankrijk gaat ook een in/uit referendum beloven aan hun kiezers.
Op naar de Frexit!

quote:
Florian Philippot, an MEP and the party’s deputy head, wrote on Thursday (28 May) that president Francois Hollande should “follow the British example” and “follow the calendar outlined by our neighbours across The Channel”.

“The time has come to ask everybody in Europe Yes or No - if they want sovereignty to decide on their own future”.

He added that British PM David Cameron, who is currently on a tour of European capitals to sound out feeling on a renegotiation of EU powers, “with this referendum … has put himself in a powerful position to demand real reforms”.

He also said that if Hollande declines to do it, the National Front will put an in/out EU vote “at the heart” of its 2017 presidential election campaign.

Speaking on BFM-TV earlier in the week, Philippot noted that his party wants a “referendum republic”, in which average people can trigger a popular vote on any subject if they file more than 500,000 signatures.

He cited Switzerland as a model and listed French membership in Nato, in the Schengen passport-free area, and the EU-US free trade treaty as other potential votes.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_153109173
ach die winnen toch niet, Sarko gaat gewoon winnen
  zondag 31 mei 2015 @ 14:06:31 #45
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153125555
Ondertussen sluist de Griekse bevolking echter op grote schaal geld het land uit. Woensdag en donderdag werd er al 800 miljoen euro bij banken openomen, stelden bankiers tegenover de krant.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_door_ongeluk__.html
De ratten verlaten het zinkende schip, Ik krijg steeds meer het idee dat de grieken zelf er niet meer in geloven, dat ongelukje waar men in het artikel over spreekt is dat de griek zelf er niet meer van overtuigd is dat het nog goedkomt en zijn geld veilig steld
There is only one religion
  zondag 31 mei 2015 @ 14:14:20 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153125805
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:06 schreef Dance99Vv het volgende:
Ondertussen sluist de Griekse bevolking echter op grote schaal geld het land uit. Woensdag en donderdag werd er al 800 miljoen euro bij banken openomen, stelden bankiers tegenover de krant.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_door_ongeluk__.html
De ratten verlaten het zinkende schip, Ik krijg steeds meer het idee dat de grieken zelf er niet meer in geloven, dat ongelukje waar men in het artikel over spreekt is dat de griek zelf er niet meer van overtuigd is dat het nog goedkomt en zijn geld veilig steld
Hoe meer kapitaalvlucht, deste groter de verliezen voor de overige landen bij een Grexit en deste sterker de onderhandelingspositie van Griekenland.
Mijn reisverslagen
pi_153126131
Zijn er geen buitenlandse banken in Griekenland of vallen die onder het griekse banksysteem ?

Als ik een Griek was zou ik mijn geld bij een buitenlandse bank in griekenland zetten denk ik.

Chase bank of Barclay's ofzo of zijn die daar niet
  zondag 31 mei 2015 @ 14:40:20 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153126512
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:26 schreef arjan1112 het volgende:
Zijn er geen buitenlandse banken in Griekenland of vallen die onder het griekse banksysteem ?

Als ik een Griek was zou ik mijn geld bij een buitenlandse bank in griekenland zetten denk ik.

Chase bank of Barclay's ofzo of zijn die daar niet
Dat zal dan gewoon onder het Griekse bank stelsel vallen. Je moet je geld echt uit Griekenland weghalen om redenominatie risico te voorkomen. Maar zoals gezegd speelt dat de Griekse regering in de kaart want het redenominatie risico wordt door die kapitaalvlucht getransfereerd van de Griekse private sector naar de niet-Griekse EU publieke sector. Daarom gaan ze die kapitaalvlucht ook niet tegen. En de ECB faciliteert dat allemaal |:( Alleen al daarom zouden wij per vandaag uit de euro moeten stappen. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
Mijn reisverslagen
  maandag 1 juni 2015 @ 18:06:30 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153161936
quote:
'Geld Griekenland is weg'

Kees Vendrik, lid van De Algemene Rekenkamer, geeft in de uitzending commentaar op de Griekse situatie. Op de vraag of het geld dat belastingbetalers in Nederland voor Griekenland betaald hebben nog terug komt, antwoordt hij: 'Zoals de vooruitzichten nu zijn, is het fair om te zeggen dat we daar een hard hoofd in moeten hebben.'

http://www.radartv.nl/nie(...)-griekenland-is-weg/
Mijn reisverslagen
pi_153162842
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
'Ns kijken of die ook al doorheeft dat Nederland middels de liquiditeitslijnen van de ECB voor veel meer dan de leningen erin hangt (en steeds meer en meer). En dat we middels QE vooralsnog nog een keer 100 miljard aan verkapte garanties verstrekt hebben binnen Europa (aldus Draghi hemzelve).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')