Dat moet je aan de Rabobank vragen, niet aan mij.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:26 schreef arjan1112 het volgende:
Dus jij denkt dat de spaarrente bij de Rabobank over 6 maanden 0,2% is Selang ?
Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)ten_houdt_aan__.htmlquote:Uitverkoop op obligatiemarkten houdt aan
AMSTERDAM (AFN) - Ondanks de enorme koersdalingen van de afgelopen weken kwam er ook donderdagochtend geen einde aan de uitverkoop van onder meer Duitse en Nederlandse staatsobligaties. De rentes, die afgelopen tijd al verdubbelden, liepen daardoor verder op.
Het rendement op Duitse leningen voor tien jaar steeg naar 0,67 procent. Dat is historisch gezien nog altijd bijzonder laag, maar is tegelijkertijd de hoogste stand sinds december vorig jaar. Mede door de stimuleringsmaatregelen van de Europese Centrale Bank (ECB) verdampte de rente op de toonaangevende tienjaarsleningen in de eerste maanden van dit jaar bijna volledig.
De vergelijkbare Nederlandse rente steeg donderdagochtend naar 0,85 procent, terwijl op 20 april nog een historisch dieptepunt van 0,22 procent werd bereikt. Het rendement op obligaties beweegt tegengesteld aan de waarde. Een stijgende rente wijst op een dalende waarde en een afnemende vraag naar de betreffende leningen.
ECB
De vraag naar staatsobligaties nam afgelopen tijd sterk toe door het besluit van de ECB om maandelijks voor 60 miljard euro aan leningen op te kopen. Sinds vorige week is de stemming echter omgeslagen en lopen de rentes scherp op. Daarbij moet wel worden aangetekend dat de rendementen op de obligaties nog altijd bijzonder laag zijn.
De onrust beperkt zich niet tot Nederlandse en Duitse obligaties. Afgelopen week steeg de rente op tienjarige Spaanse en Italiaanse leningen bijvoorbeeld van 1,5 naar 1,9 procent. De rentestijgingen zijn ook buiten de eurozone zichtbaar. Zo staat de Britse rente nu op 2 procent, tegen 1,5 procent medio vorige maand.
Je bedoelt het referendum in 2005? Dat ging over het Grondwetverdrag, al stemden idd ook een hoop mensen "nee" uit protest tegen de EU in het algemeen. Of tegen Turkije, of tegen Balkenende, of tegen wat dan ook. Een algemeen referendum over wat men van de EU vindt is er dus niet geweest.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:43 schreef SeLang het volgende:
Ze zouden in NL ook een referendum moeten houden om te zien wat mensen van de EU vinden.
Ow wacht...
Vertel mij wat over dat grondwet referendum. Ik heb toen ook tegengestemd, net als de meeste mensen. Het was de eerste keer dat je uberhaupt een keer iets mocht zeggen over de EU dus natuurlijk wordt er dan massaal tegengestemd. Het ging nieteens over die grondwet.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Je bedoelt het referendum in 2005? Dat ging over het Grondwetverdrag, al stemden idd ook een hoop mensen "nee" uit protest tegen de EU in het algemeen. Of tegen Turkije, of tegen Balkenende, of tegen wat dan ook. Een algemeen referendum over wat men van de EU vindt is er dus niet geweest.
Het ging ook niet alleen over de EU an sich. Maurice de Hond heeft dat toen allemaal onderzocht en genoeg mensen stemden ook tegen omdat ze het kabinet van Balkenende maar niks vonden of omdat ze ertegen wouden protesteren dat Turkije misschien EU-lid zou worden.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vertel mij wat over dat grondwet referendum. Ik heb toen ook tegengestemd, net als de meeste mensen. Het was de eerste keer dat je uberhaupt een keer iets mocht zeggen over de EU dus natuurlijk wordt er dan massaal tegengestemd. Het ging nieteens over die grondwet.
Dat is de verklaring die politici eraan gegeven hebben en mensen klakkeloos overnemen. Alleen om de overduidelijke nee van het volk toch weer naast zich neer te kunnen leggen en gewoon weer hun eigen gang te kunnen gaan. Achteraf weer verbaast zijn dat steeds minder mensen vertrouwen in de politici hebben.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Je bedoelt het referendum in 2005? Dat ging over het Grondwetverdrag, al stemden idd ook een hoop mensen "nee" uit protest tegen de EU in het algemeen. Of tegen Turkije, of tegen Balkenende, of tegen wat dan ook. Een algemeen referendum over wat men van de EU vindt is er dus niet geweest.
Nee, ik weet niet of je kan lezen, maar zoals ik schreef heeft De Hond dat via een opiniepeiling onderzocht.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is de verklaring die politici eraan gegeven hebben en mensen klakkeloos overnemen.
Dat laatste klopt, dat bleek óók uit die peiling.quote:Alleen om de overduidelijke nee van het volk toch weer naast zich neer te kunnen leggen en gewoon weer hun eigen gang te kunnen gaan. Achteraf weer verbaast zijn dat steeds minder mensen vertrouwen in de politici hebben.
Veel mensen stemden ook ja omdat men niet voor de EU grondwet was maar wel het nut van een samenwerkingsverband van landen die relatief dicht bij elkaar liggen zien.
Als ik Maurice vraag om een opiniepeiling te houden waarbij er een bepaalde uitslag uit moet komen kan door de vraagstelling de uitkomst beïnvloed worden. Ik vind het nogal naïef om dit zomaar voor waar aan te nemen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet of je kan lezen, maar zoals ik schreef heeft De Hond dat via een opiniepeiling onderzocht.
-> BNWquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik Maurice vraag om een opiniepeiling te houden waarbij er een bepaalde uitslag uit moet komen kan door de vraagstelling de uitkomst beïnvloed worden. Ik vind het nogal naïef om dit zomaar voor waar aan te nemen.
Als men zo vreselijk tegen Europa is, dan is het wel vreemd dat men nog altijd massaal op partijen stemt die duidelijk voor Europese samenwerking zijn. Vind het nooit zo'n sterk verhaal...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:55 schreef SeLang het volgende:
Het is natuurlijk ook raar om een "referendum" te houden over een of ander technocratisch document van honderden parameters wat niemand ooit heeft gelezen terwijl dat alleen maar een implementatie is van iets dat toch al is besloten.
Je had ook een bindend referendum kunnen houden over of we de euro wel wilden. En dan inclusief uitgebreide discussie vooraf over de voors en tegens. Mensen uitleggen dat het makkelijk is omdat je niet meer hoeft te wisselen bij de grens maar dat het ook betekent dat je je pensioenpot naar Italie stuurt. Dan had je er tenminste wat aan gehad.
In Denemarken hadden ze een referendum en aangezien de bevolking daar niet compleet achterlijk is stemden die natuurlijk tegen.
O ja? Waar kon je dan op stemmen?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als men zo vreselijk tegen Europa is, dan is het wel vreemd dat men nog altijd massaal op partijen stemt die duidelijk voor Europese samenwerking zijn. Vind het nooit zo'n sterk verhaal...
De afgelopen decennia zijn er heel wat landelijke verkiezingen geweest. Als het echt zo'n belangrijk thema was, dan had men dat wel opgepakt.quote:
Makkelijk je ervan af maken terwijl gewoon bekend is dat onderzoeksresultaten te beïnvloeden zijn door vraagstellingen aan deelnemers anders te presenteren.quote:
Verkiezingen zijn nogal een grof instrument. Je kan natuurlijk de boel pushen totdat zo veel burgers zo schijtziek van de EU zijn dat de SP en de PVV de grote volkspartijen worden en samen een meerderheid behalen, maar ik denk niet dat je het zo ver moet laten willen komen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als men zo vreselijk tegen Europa is, dan is het wel vreemd dat men nog altijd massaal op partijen stemt die duidelijk voor Europese samenwerking zijn. Vind het nooit zo'n sterk verhaal...
Er wordt heel veel strategisch en 'tandenknarsend' gestemd zoals ik het altijd noem. Zelf val ik ook in die laatste categorie. Vrij vertaald komt het neer op 'op de partij stemmen die je het minst kut vindt' ipv stemmen op de partij die zo goed bij je past.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als dat echt zo is, dan nemen ook de serieuze partijen dat standpunt wel over. Blijkbaar leeft het toch niet zo.... Komt toch wel wat over als krokodillentranen zo.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er wordt heel veel strategisch en 'tandenknarsend' gestemd zoals ik het altijd noem. Zelf val ik ook in die laatste categorie. Vrij vertaald komt het neer op 'op de partij stemmen die je het minst kut vindt' ipv stemmen op de partij die zo goed bij je past.
Onderzoeken onder de achterban laten vaak genoeg zien dat significante delen van die achterban vaak niet achter stokpaardjes van 'hun' partij staan.
In het geval van Europese samenwerking geldt voor veel mensen dat ze echt wel samenwerking willen alleen dan dikwijls niet op de manier waarop het nu gebeurd...
Blijkbaar zijn er niet zo veel serieuze partijen danquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als dat echt zo is, dan nemen ook de serieuze partijen dat standpunt wel over. Blijkbaar leeft het toch niet zo.... Komt toch wel wat over als krokodillentranen zo.
Of het leeft stiekem niet genoegquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er niet zo veel serieuze partijen dan.
Die zaken leven wel maar zijn vaak niet doorslaggevend bij de keuze voor een partij omdat er heel veel andere dingen in hun programma staan die 1) jou en je omgeving veel directer raken (belasting, zorg, sociale zekerheid, veiligheid etc etc) en 2) die standpunten beter in je idealistische straatje passen dan die van een partij waar je het wel mee eens bent op punt X maar het compleet oneens bent met A, B, C, D, E, U, Y en Z.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of het leeft stiekem niet genoeg. De boze mensen zijn toch al grotendeels afgehaakt richting SP en PVV
quote:'Griekenland kan plotseling failliet gaan'
De Duitse minister van Financiën Wolfgang Schäuble waarschuwt voor de mogelijkheid van een verrassend faillissement van Griekenland.
Dat meldt de bewindvoerder zaterdag in een interview met het Duitse dagblad Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Volgens Schäuble moeten we niet verbaasd zijn als de Grieken ineens niet meer aan hun financiële verplichtingen kunnen voldoen. ''Ervaringen elders in de wereld hebben aangetoond dat zoiets ineens kan gebeuren", aldus de minister.
Schäuble wilde niet ingaan op de vraag of de Duitse overheid of de eurolanden een noodscenario had klaarliggen mochten de Grieken inderdaad failliet gaan. ''Dat zijn vragen waar je als verstandig politicus geen antwoord op moet geven. Daarmee voorkom je misverstanden", aldus de bewindvoerder, die ook niet over een tijdspanne wenste te speculeren.
Natuurlijk liggen de noodscenario's al kaar (hoewel de werkelijkheid toch altijd anders uitpakt), maar om onrust te voorkomen houdt iedereen zijn mond.quote:
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 09:48 schreef arjan1112 het volgende:
Ze willen toch niet meer met hem praten? Hij weet te veel en is te slim.
Ze sturen nu lagere ambtenaren naar Brussel ofzo
Totdat Goldman Sachs er zijn logo opzet. Dan is een declaratie van vijf miljoen, en briljantquote:
Graag een linkje naar de plek waar Goldman Sachs Comic Sans heeft gebruikt en dat briljant werd genoemd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:55 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Totdat Goldman Sachs er zijn logo opzet. Dan is een declaratie van vijf miljoen, en briljant
Mag ik niet, Goldman Sach begint elke presentatie met een verbod op reproductiequote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Graag een linkje naar de plek waar Goldman Sachs Comic Sans heeft gebruikt en dat briljant werd genoemd.
Ik ben geen incrowd, en ik wed jij ook niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Mag ik niet, Goldman Sach begint elke presentatie met een verbod op reproductie
Maar typisch dat de incrowd van politici en bankiers over lettertype valt ipv inhoud.
Had ik het over jou dan, laat staan over mij?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben geen incrowd, en ik wed jij ook niet.
Ik neem aan van wel, want ik ben de enige die iets over het lettertype heeft gezegd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:21 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Had ik het over jou dan, laat staan over mij?
Niet te snel dingen aannemen dan.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel, want ik ben de enige die iets over het lettertype heeft gezegd.
Hij is zelfs te achterlijk om die niet in te huren (en vijf miljoen is echt een schijntje).quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:55 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Totdat Goldman Sachs er zijn logo opzet. Dan is een declaratie van vijf miljoen, en briljant
http://www.nu.nl/economie(...)stingontduiking.htmlquote:'Athene boekt weinig vooruitgang in strijd tegen belastingontduiking'
De Griekse regering boekt nauwelijks vooruitgang in de strijd tegen belastingontduikers die hun geld op geheime bankrekeningen in het buitenland parkeren.
De lijst van bankrekeningen van vermeende Griekse belastingontduikers die Christine Lagarde aan Athene heeft gegeven, lijkt op de plank te zijn gelegd.
Van de 2.062 gevallen op de lijst zijn er tot nog toe slechts 49 bekeken. Het leverde Athene 31 miljoen op, schrijft de Griekse minister van Financiën Yanis Varoufakis aan een Duits Bondsdaglid.
De lijst werd in 2010 gelekt door een werknemer van de financiële instelling HSBC. De toenmalige Franse minister van Financiën Christine Lagarde overhandigde de lijst uiteindelijk aan de Griekse regering, die er vervolgens weinig mee deed.
Niet alleen de huidige regering laat steken vallen, ook haar voorgangers lieten het document voor wat het was. Het is volgens Bondsdaglid Joachim Poss het ''document van het falen'' van Athene.
Hoe zit het ook alweer in Nederland met die gelekte lijst met belastingontduikers. Ow ja die mag de belastingdienst niet gebruiken. Zou er in Griekenland niet hetzelfde aan de hand zijn?quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:17 schreef Igen het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)stingontduiking.html
Tot zover de mooie woorden van Syriza dat ze de rijke elitaire belastingontduikers / "graaiers" zouden gaan aanpakken...
Nee nee nee, als het Griekenland (aka De Duivel) betreft is dat opeens heeeeeeeeeeel anders.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit het ook alweer in Nederland met die gelekte lijst met belastingontduikers. Ow ja die mag de belastingdienst niet gebruiken. Zou er in Griekenland niet hetzelfde aan de hand zijn?
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)egen-belastingdienst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |