quote:'Griekenland kan plotseling failliet gaan'
De Duitse minister van Financiën Wolfgang Schäuble waarschuwt voor de mogelijkheid van een verrassend faillissement van Griekenland.
Dat meldt de bewindvoerder zaterdag in een interview met het Duitse dagblad Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Volgens Schäuble moeten we niet verbaasd zijn als de Grieken ineens niet meer aan hun financiële verplichtingen kunnen voldoen. ''Ervaringen elders in de wereld hebben aangetoond dat zoiets ineens kan gebeuren", aldus de minister.
Schäuble wilde niet ingaan op de vraag of de Duitse overheid of de eurolanden een noodscenario had klaarliggen mochten de Grieken inderdaad failliet gaan. ''Dat zijn vragen waar je als verstandig politicus geen antwoord op moet geven. Daarmee voorkom je misverstanden", aldus de bewindvoerder, die ook niet over een tijdspanne wenste te speculeren.
Natuurlijk liggen de noodscenario's al kaar (hoewel de werkelijkheid toch altijd anders uitpakt), maar om onrust te voorkomen houdt iedereen zijn mond.quote:
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 09:48 schreef arjan1112 het volgende:
Ze willen toch niet meer met hem praten? Hij weet te veel en is te slim.
Ze sturen nu lagere ambtenaren naar Brussel ofzo
Totdat Goldman Sachs er zijn logo opzet. Dan is een declaratie van vijf miljoen, en briljantquote:
Graag een linkje naar de plek waar Goldman Sachs Comic Sans heeft gebruikt en dat briljant werd genoemd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:55 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Totdat Goldman Sachs er zijn logo opzet. Dan is een declaratie van vijf miljoen, en briljant
Mag ik niet, Goldman Sach begint elke presentatie met een verbod op reproductiequote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Graag een linkje naar de plek waar Goldman Sachs Comic Sans heeft gebruikt en dat briljant werd genoemd.
Ik ben geen incrowd, en ik wed jij ook niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Mag ik niet, Goldman Sach begint elke presentatie met een verbod op reproductie
Maar typisch dat de incrowd van politici en bankiers over lettertype valt ipv inhoud.
Had ik het over jou dan, laat staan over mij?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben geen incrowd, en ik wed jij ook niet.
Ik neem aan van wel, want ik ben de enige die iets over het lettertype heeft gezegd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:21 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Had ik het over jou dan, laat staan over mij?
Niet te snel dingen aannemen dan.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel, want ik ben de enige die iets over het lettertype heeft gezegd.
Hij is zelfs te achterlijk om die niet in te huren (en vijf miljoen is echt een schijntje).quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:55 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Totdat Goldman Sachs er zijn logo opzet. Dan is een declaratie van vijf miljoen, en briljant
http://www.nu.nl/economie(...)stingontduiking.htmlquote:'Athene boekt weinig vooruitgang in strijd tegen belastingontduiking'
De Griekse regering boekt nauwelijks vooruitgang in de strijd tegen belastingontduikers die hun geld op geheime bankrekeningen in het buitenland parkeren.
De lijst van bankrekeningen van vermeende Griekse belastingontduikers die Christine Lagarde aan Athene heeft gegeven, lijkt op de plank te zijn gelegd.
Van de 2.062 gevallen op de lijst zijn er tot nog toe slechts 49 bekeken. Het leverde Athene 31 miljoen op, schrijft de Griekse minister van Financiën Yanis Varoufakis aan een Duits Bondsdaglid.
De lijst werd in 2010 gelekt door een werknemer van de financiële instelling HSBC. De toenmalige Franse minister van Financiën Christine Lagarde overhandigde de lijst uiteindelijk aan de Griekse regering, die er vervolgens weinig mee deed.
Niet alleen de huidige regering laat steken vallen, ook haar voorgangers lieten het document voor wat het was. Het is volgens Bondsdaglid Joachim Poss het ''document van het falen'' van Athene.
Hoe zit het ook alweer in Nederland met die gelekte lijst met belastingontduikers. Ow ja die mag de belastingdienst niet gebruiken. Zou er in Griekenland niet hetzelfde aan de hand zijn?quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:17 schreef Igen het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)stingontduiking.html
Tot zover de mooie woorden van Syriza dat ze de rijke elitaire belastingontduikers / "graaiers" zouden gaan aanpakken...
Nee nee nee, als het Griekenland (aka De Duivel) betreft is dat opeens heeeeeeeeeeel anders.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit het ook alweer in Nederland met die gelekte lijst met belastingontduikers. Ow ja die mag de belastingdienst niet gebruiken. Zou er in Griekenland niet hetzelfde aan de hand zijn?
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)egen-belastingdienst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |