Ja maar het grote voordeel van de wetenschap is dat het wel herhaald kan worden. Ik ben zeker geen aanhanger van de alqeada (ofzo )did it theorie maar de no planes theorie is nog een stukje verder gezocht in het land der waarschijnlijkheden .quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maakt niet uit dat 't zijn rubber en multiplex ipv alu en staal dan.
Maar dat is 'verstandige' onzin voor bepaalde wetenschappers/lab assistententjes....ze kunnen gewoon wat (any old BS) verzinnen.
Ik stel voor dat je eens op zoekt hoe een voorbeeld werkt. Goed woordenboek moet wel voldoende zijn verwacht ik.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maakt niet uit dat 't zijn rubber en multiplex ipv alu en staal dan.
Maar dat is 'verstandige' onzin voor bepaalde wetenschappers/lab assistententjes....ze kunnen gewoon wat (any old BS) verzinnen.
Ik vind 't idee dat 'n vliegtuig kan zo makkelijk door 20 stalen balken ook vergezocht is.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja maar het grote voordeel van de wetenschap is dat het wel herhaald kan worden. Ik ben zeker geen aanhanger van de alqeada (ofzo )did it theorie maar de no planes theorie is nog een stukje verder gezocht in het land der waarschijnlijkheden .
Oh ffs,welke 'derde optie' ?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Slaap er nog eens rustig een nachtje over, en geef dan mij het antwoord op mijn vraag wat de voor de hand liggende 3de optie is. Wel in het juiste topic natuurlijk.
Kan je er toch niet op komen? Ok appart, want zo moeilijk is het echt niet. Jij vroeg of de auto of de paal kapot zou gaan. Waarom zie je zowel de paal als de auto stuk niet als valide mogelijkheid?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh ffs,welke 'derde optie' ?
OK,hier is 'n derde optie:
'n rijtje stalen balken allemaal vast gebonden aan elkaar met laswerk en bouten - 'n wat kleinere versie van de perimeter balken van de toren.
Ik denk niet dat 'n holle alu/titanium vehicle/auto met 'n snelheid van 500km/h zal doorheen.
imo zal er 'n beetje schade op de balken zijn van de zwardere stukken van de auto/vehicle (motoren bvb)quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kan je er toch niet op komen? Ok appart, want zo moeilijk is het echt niet. Jij vroeg of de auto of de paal kapot zou gaan. Waarom zie je zowel de paal als de auto stuk niet als valide mogelijkheid?
Die mening komt niet overeen met wat berekeningen en simulaties laten zien. What does that tell you?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:05 schreef Tingo het volgende:
[..]
imo zal er 'n beetje schade op de balken zijn van de zwardere stukken van de auto/vehicle (motoren bvb)
De lichtere stukken gaat zeker niet doorheen.
Dat de berekeningen en simulaties niet helemaal goed zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die mening komt niet overeen met wat berekeningen en simulaties laten zien. What does that tell you?
Want jouw dagelijks leven intuitie en non-expert opinion is beter dan wat de berekeningen laten zien?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat de berekeningen en simulaties niet helemaal goed zijn.
3mm dikke alu gaat niet door stalen balken.imo,berekeningen en simulaties zijn niet nodig om dat te begrijpen.
als het niet kan? hoe zit het chassis aan je auto vast vraag ik me af!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat de berekeningen en simulaties niet helemaal goed zijn.
3mm dikke alu gaat niet door stalen balken.imo,berekeningen en simulaties zijn niet nodig om dat te begrijpen.
Ik heb al ook gezegd dat de zwardere stukken zal wat schade op de balken maken....maar 1mm dik alu (zoals op 'n race car) zal niet door de stalen balken gaan.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
als het niet kan? hoe zit het chassis aan je auto vast vraag ik me af!
ductape?
Als jij willen blijven denken dat de berekeningen en simulaties helemaal fouteloos en betrouwbaar zijn is ook goed hoor.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Want jouw dagelijks leven intuitie en non-expert opinion is beter dan wat de berekeningen laten zien?
Dat is ook weer te sterk gedacht, het blijft een benadering van de werkelijkheid, een model. De grote lijnen gaan wel kloppen, zo goed zijn ze ook wel weer. Maar waarom wijs jij ze van de hand zonder ze te snappen?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:34 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als jij willen blijven denken dat de berekeningen en simulaties helemaal fouteloos en betrouwbaar zijn is ook goed hoor.
Het punt is een beetje dat berekeningen en simulaties over en over gedaan kunnen worden en steeds hetzelfde resultaat geven, dat impliceert enige betrouwbaarheid. Jouw mening daarentegen en je gevoel, de overeenkomst is dat dat ook over en over hetzelfde zegt, maar het is verder nergens op gebaseerd en daarom stukken minder betrouwbaar.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:34 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als jij willen blijven denken dat de berekeningen en simulaties helemaal fouteloos en betrouwbaar zijn is ook goed hoor.
Dus jij denkt ook dat 1mm dik alu zou door 'n rijtje stalen balken?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:37 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het punt is een beetje dat berekeningen en simulaties over en over gedaan kunnen worden en steeds hetzelfde resultaat geven, dat impliceert enige betrouwbaarheid. Jouw mening daarentegen en je gevoel, de overeenkomst is dat dat ook over en over hetzelfde zegt, maar het is verder nergens op gebaseerd en daarom stukken minder betrouwbaar.
Het is niet 1 mm. En wat Tuinhek al aangeeft, ik denk dat beiden kapot gaan. Het vliegtuig komt er nou niet bepaald in tact weer uit aan de andere kant. Sterker, het vliegtuig heeft grotere schade dan de torens, omdat het vliegtuig bijna compleet door de impact verwoest wordt in de momenten van inslag.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dus jij denkt ook dat 1mm dik alu zou door 'n rijtje stalen balken?
OK.
Als er genoeg van is en met genoeg snelheid vliegt wel ja. Berekeningen laten zien dat dit kan, jij hebt alleen je gevoel die zegt dat het niet kan.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dus jij denkt ook dat 1mm dik alu zou door 'n rijtje stalen balken?
OK.
Gaat wel met de juiste snelheid, en dat is het m!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb al ook gezegd dat de zwardere stukken zal wat schade op de balken maken....maar 1mm dik alu (zoals op 'n race car) zal niet door de stalen balken gaan.
Nee- lightweight bolts (die gaat ook niet door stalen balken)
Veels te veel zinnen dit voor Tingo. Hij wil gewoon lezen: '1mm alu niet kan door stalen balken ik denk'quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Gaat wel met de juiste snelheid, en dat is het m!
In dit geval Ook 9/11 het WTC is geen massieven plaat uit 1 stuk!
nee het is een geraamte met las punten zoals op vrijwel alle beelden en video's en puin wat achterbleef kan je gewoon duidelijk zien!
een metalen balk is niet onverwoestbaar, er zijn zoveel aspecten waar rekening mee gehouden moet worden, daarom geef ik en Hekje dat elke keer aan..
als een auto tegen een metalen plaat klapt die goed verankerd is zal de plaat veel minder schade hebben dan de auto maar desondanks zal het schade hebben..
Maar bij 9/11 hebben we het niet over 1 metalen plaat!
Nee het is een frame wat op verschillende punten gelast moet zijn, een heel groot vliegtuig tegen een metalen frame geeft een heel ander effect dan een vliegtuig tegen een massief metalen plaat!
Daarom is het zo belangrijk dat niet alleen de vorm snelheid en constructie en vele andere aspecten zo belangrijk is!
Ja dat willen ze blijven denken/geloven want berekeningen bewijzen dat een passagiersvliegtuig als een pakje boter in een building kan verdwijnen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:34 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als jij willen blijven denken dat de berekeningen en simulaties helemaal fouteloos en betrouwbaar zijn is ook goed hoor.
Tot nu toe is er nog geen enekel berekening gepost!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja dat willen ze blijven denken/geloven want berekeningen bewijzen dat een passagiersvliegtuig als een pakje boter in een building kan verdwijnen.
Nee dat tonen ze niet aan, dat maak jij er van.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja dat willen ze blijven denken/geloven want berekeningen bewijzen dat een passagiersvliegtuig als een pakje boter in een building kan verdwijnen.
Ho ho. Er is ooit door Mata (of Tingo,dat kan ook) een berekening van Cluesforum gepost over de inslag. Die berekening stelde de inslag van een boeing gelijk aan het afgaan van ongeveer 2 strijkers.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tot nu toe is er nog geen enekel berekening gepost!
althans niet in deze discussie
Dat weet ik dankje.zucht.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Gaat wel met de juiste snelheid, en dat is het m!
In dit geval Ook 9/11 het WTC is geen massieven plaat uit 1 stuk!
nee het is een geraamte met las punten zoals op vrijwel alle beelden en video's en puin wat achterbleef kan je gewoon duidelijk zien!
een metalen balk is niet onverwoestbaar, er zijn zoveel aspecten waar rekening mee gehouden moet worden, daarom geef ik en Hekje dat elke keer aan..
als een auto tegen een metalen plaat klapt die goed verankerd is zal de plaat veel minder schade hebben dan de auto maar desondanks zal het schade hebben..
Maar bij 9/11 hebben we het niet over 1 metalen plaat!
Nee het is een frame wat op verschillende punten gelast moet zijn, een heel groot vliegtuig tegen een metalen frame geeft een heel ander effect dan een vliegtuig tegen een massief metalen plaat!
Daarom is het zo belangrijk dat niet alleen de vorm snelheid en constructie en vele andere aspecten zo belangrijk is!
True maar daar kwamen jij ik of hekje niet mee aanzettenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:00 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ho ho. Er is ooit door Mata (of Tingo,dat kan ook) een berekening van Cluesforum gepost over de inslag. Die berekening stelde de inslag van een boeing gelijk aan het afgaan van ongeveer 2 strijkers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |