abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:12:28 #1
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_152815619
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten of DM!
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:13:30 #2
409579 LuDann
All the way
pi_152815634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:25 schreef Gevalletje het volgende:
Niet voor schamen hoor LuDann, is juist hartstikke knap!
Ik schaam me juist voor hoe het bij mij is gegaan.. Door niet lekker in m'n vel te zitten ben ik op de middelbare school begonnen op gymnasium en uiteindelijk geëindigd op MBO. Was inmiddels blij dat er iets was gelukt. Na 3 jaar werken was ik mezelf zo voorbij gelopen dat het zo slecht ging dat ik arbeidsongeschikt raakte.. Inmiddels alweer 3,5 jaar terug, mijn werkervaring slaat dus nergens op. In die tijd ook reünie van de middelbare school gehad, erg leuk als mensen vragen wat je nu voor werk doet.(wel steeds vrijwilligerswerk gedaan, maar toch) Had bedacht dat ik nu veel tijd voor m'n kind zou hebben en dat is natuurlijk ook zo, maar schaam me er wel voor :@. Wil ook wel weer wat (betaald) doen over een tijdje, maar zou niet weten wat. Wat ik deed vond ik leuk, maar dat is in de tijd dat ik er werkte erg veranderd door steeds maar nieuwe regeltjes die erbij kwamen waardoor ik het veel minder leuk vond worden (was apothekersassistent). Maar wat ik dan zou willen doen? Moet dan ook vast een nieuwe opleiding doen, ben dan ook bang dat het niet zal lukken..
Oke, maar dan jij ook niet schamen, oke? Ik denk dat dingen gewoon gaan zoals ze horen te gaan. Als je was blijven werken had je misschien geen leuke relatie gehad nu, en een lief zoontje. Wie weet was je wel ontzettend ongelukkig geworden. En wie weet wat de toekomst nog brengt!
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:13:39 #3
374533 purebliss
pi_152815642
En nog even de post waarmee ik hem perongeluk dichtgooide!

Ik was even terug aan het lezen over vrije tijd enzo. Ik ben 24 en mijn vriend 29 ( jaaa koetsie koetsie) bij de eerste was ik 19. Maar nooit behoefte aan stappen ofzo gehad nadat er kinderen kwamen. Mijn beide jongens hebben dus ook nog nooit ergens gelogeerd en alleen als het echt niet anders kan zoeken we oppas.

Qua studie, mijn moeder was erg ziek en is rond mijn 20ste overleden toen ik net begonnen was aan mijn studie hbo tp. Ik hoop dat als deze baby er is, ik de tijd vind een studie af te ronden en aan het werk te kunnen. Want hoe fijn het soms ook is om alles van je kleintje mee te maken. Thuismoeder zijn is ook niet alles! Haha!
pi_152815646
Succes straks Joyce, hopelijk krijgen jullie nou eindelijk duidelijkheid maar het liefst nog een kindje zonder (extra medische) zorgen! :*
pi_152815763
Oh ja, ik ben nu 35, man 37... Dus bij Minke 30 en 32... Mijn wilde haren heb ik voortijd al verloren, 8 jaar "studeren" met bijhorende feestjes en zulks, ik vind het best. En we gaan nog regelmatig leuke dingen doen samen of met onze vrienden zoals festivals, concerten en feestjes maar dan gaat Minke bij onze ouders logeren (of bij vrienden waar we ons heel goed bij voelen). Man werkt ook in de concertwereld dus zodoende is het vaak ook makkelijker te regelen. Nadeel is wel dat hij vaak 's avonds en weekenden weg is en dan ben ik ff single mom. Prima hoor, maar soms is de vrije tijd erg beperkt tot de avonduurtjes als Minke eindelijk in bed ligt. En toch.... Ik vind het heerlijk!
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:18:59 #6
409579 LuDann
All the way
pi_152815771
Ik heb even een beetje naar gastouderopvang zitten kijken. Het is per uur een klein beetje goedkoper, maar het scheelt niet veel.

Wat wel scheelt is dat je niet standaard de 11 uur moet afnemen die je verplicht bent af te nemen bij een kinderopvang. Op die manier zou het dus toch geld schelen. En flexibel zou ook handig zijn ja, sommige periodes moet ik meer aanwezig zijn op de universiteit dan andere.

Ik ga me eens verdiepen in waar ik zoal terecht kan wat betreft gastouders hier in de buurt. Heb me wel voor de zekerheid ook ingeschreven bij een kinderopvang.
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:20:10 #7
374533 purebliss
pi_152815804
En succes voor joyce nog!!
pi_152816027
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:18 schreef LuDann het volgende:
Ik heb even een beetje naar gastouderopvang zitten kijken. Het is per uur een klein beetje goedkoper, maar het scheelt niet veel.

Wat wel scheelt is dat je niet standaard de 11 uur moet afnemen die je verplicht bent af te nemen bij een kinderopvang. Op die manier zou het dus toch geld schelen. En flexibel zou ook handig zijn ja, sommige periodes moet ik meer aanwezig zijn op de universiteit dan andere.

Ik ga me eens verdiepen in waar ik zoal terecht kan wat betreft gastouders hier in de buurt. Heb me wel voor de zekerheid ook ingeschreven bij een kinderopvang.
Bij lang niet alle dagverblijven hoef je dagdelen af te nemen. Er zijn er steeds meer waar je alleen de uren af kan nemen die je daadwerkelijk nodig hebt.
pi_152816162
Ach.. Ik ben begonnen op de Havo/Mavo. Ik deed er geen fluit voor, dus ging naar de Mavo. Daarna aan de kappersopleiding begonnen, maar na een half jaar gestopt..
Poos thuis gezeten.. Toen fulltime gaan werken bij een productie bedrijf.
In het nieuwe schooljaar begonnen met een MBO opleiding, aantal jaren ook in gewerkt daarna. En ja, toen kwamen de bezuinigingen en lag ik eruit in mijn verlof.

Nu werk ik nog maar 1,5 dag als huishoudelijk hulp in de thuiszorg.

Hier is t ook een beetje anders gelopen.
Ik ben nu 29 en zwanger vd tweede.
pi_152816291
:* voor Joyce
pi_152816374
Succes straks Joyce!
pi_152816767
Ach, zolang je maar iets doet waar je tevreden mee bent. Ik heb een bachelor van de universiteit en werk 2 dagen per week in de supermarkt. Was van plan om flink carričre te gaan maken maar mijn 'droomstage' viel enorm tegen en sindsdien heb ik geen ambitie meer en werk ik alleen omdat ik geld nodig heb. Afstuderen van m'n master schoot daardoor niet op dus na drie jaar maar mee gestopt en bij m'n bijbaan blijven hangen waar ik steeds minder uren kreeg. Ik vertel mensen liever niet direct waar ik werk omdat je dan gelijk het stempel 'dom' krijgt, maar verder bevalt het me nog steeds prima! En voor straks is het heerlijk, geen opvang nodig met 1 dag schoonmoeder en vriend die 4x9 werkt.

Maar over een paar jaar als we uit de baby's zijn ga ik een echte baan zoeken! :')
pi_152816919
Succes straks Joycie! :*
pi_152817025
Ik heb een goede baan (opzich) en ik ben gek op mijn werk, maar ik til er wat minder zwaar aan de laatste weken. Ik zei al tegen mijn leidinggevende: werk is op dit moment "maar" werk. Zodra ik de deur uit ga om vijf uur is mijn hoofd heel ergens anders op het moment en ik, hoewel ik me echt wel inzet voor mijn werk, merk dat mijn inzet een beetje zakt van 100 naar 80%. Mijn hele lijf en geest lijkt te zeggen dat werk even niet het belangrijkste is. En dat is ook zo. Dus ik ga er maar in mee.
pi_152817068
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:00 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb een goede baan (opzich) en ik ben gek op mijn werk, maar ik til er wat minder zwaar aan de laatste weken. Ik zei al tegen mijn leidinggevende: werk is op dit moment "maar" werk. Zodra ik de deur uit ga om vijf uur is mijn hoofd heel ergens anders op het moment en ik, hoewel ik me echt wel inzet voor mijn werk, merk dat mijn inzet een beetje zakt van 100 naar 80%. Mijn hele lijf en geest lijkt te zeggen dat werk even niet het belangrijkste is. En dat is ook zo. Dus ik ga er maar in mee.
Ik heb dat nog steeds als ik hier wegga. Kind/gezin neemt totaal over in m'n hoofd als ik de deur uitga hier.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152817111
Dat heb ik altijd met werk. Ik word ingehuurd voor 40 uur van mijn week. Die 40 uur krijgen ze me voor de volle 100%. Daarna is het klaar en is het mijn tijd.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152817199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:00 schreef silliegirl het volgende:
Heel herkenbaar hoor :Y
Had ik bij mn eerste twee ook heel sterk. Nu veel minder omdat er veel meer van de komende 7 weken afhangt qua afstuderen. Dus momenteel zet ik me daar echt nog 200% voor in en heeft baby en zwangerschap absoluut geen prioriteit. Maar ik kijk er héél erg naar uit om strakjes gewoon de deur achter me dicht te kunnen trekken en klaar te zijn. Om niet 5 weken lang 7 dagen per week dienst te hebben bijvoorbeeld enzovoorts.
:)
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:07:35 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152817201
Ik vind mijn werk en collega's heel leuk en uitdagend, ik zou het niet willen missen. Blijf ook vier dagen werken als de baby er is. Ik kijk nog helemaal niet zo uit naar m'n verlof over 4 weken. Het enige wat ik er fijn aan vind ik dat ik dan wat dingen kan regelen zodat ik geen vrij hoe te nemen. Naar de kapper, tandarts, een winkel enz. :D
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_152817219
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heel herkenbaar hoor :Y
Had ik bij mn eerste twee ook heel sterk. Nu veel minder omdat er veel meer van de komende 7 weken afhangt qua afstuderen. Dus momenteel zet ik me daar echt nog 200% voor in en heeft baby en zwangerschap absoluut geen prioriteit. Maar ik kijk er héél erg naar uit om strakjes gewoon de deur achter me dicht te kunnen trekken en klaar te zijn. Om niet 5 weken lang 7 dagen per week dienst te hebben bijvoorbeeld enzovoorts.
Dat lijkt me heel ongezond! :o
Professioneel gifmenger.
pi_152817363
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel ongezond! :o
Ik ben niet 7 dagen per week 24 uur per dag bezig hč ;) Het meeste van die tijd ben ik gewoon thuis en doe ik niets. Ik ben dan oproepbaar voor bevallingen en beantwoordt hier en daar wat telefoontjes. Dat is allemaal niet zo zwaar en niet zo boeiend.

De kanttekening is alleen dat ik tijdens een dienst ook niet weg kan en dat er iemand op mijn kinderen moet passen want áls ik gebeld wordt, dan moet ik ook binnen 15-30 minuten ter plaatse kunnen zijn. Dus ik kan heus boodschappen doen, maar ik kan niet met mijn kinderen naar de speeltuin. En ik kan heus in de tuin zitten en luieren. Maar ik kan niet naar de verjaardagen van mijn broertje en zusje die maand. En dat vind ik balen. Het is niet allemaal hard werken dus in die zin niet erg, maar het beperkt gewoon ontzettend je bewegingsvrjiheid.
pi_152817428
Oh en Joycie, héél veel succes vanmiddag :* ik denk aan jullie!
pi_152817446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben niet 7 dagen per week 24 uur per dag bezig hč ;) Het meeste van die tijd ben ik gewoon thuis en doe ik niets. Ik ben dan oproepbaar voor bevallingen en beantwoordt hier en daar wat telefoontjes. Dat is allemaal niet zo zwaar en niet zo boeiend.

De kanttekening is alleen dat ik tijdens een dienst ook niet weg kan en dat er iemand op mijn kinderen moet passen want áls ik gebeld wordt, dan moet ik ook binnen 15-30 minuten ter plaatse kunnen zijn. Dus ik kan heus boodschappen doen, maar ik kan niet met mijn kinderen naar de speeltuin. En ik kan heus in de tuin zitten en luieren. Maar ik kan niet naar de verjaardagen van mijn broertje en zusje die maand. En dat vind ik balen. Het is niet allemaal hard werken dus in die zin niet erg, maar het beperkt gewoon ontzettend je bewegingsvrjiheid.
Waarom is er gekozen voor die 'blokken' van vijf weken? Ik zou eerder blokjes van een paar dagen maken, dat is beter te overzien. En dan kun je besluiten een paar dagen eerder/later ergens op bezoek te gaan ipv de hele verjaardag maar over te slaan.
Professioneel gifmenger.
pi_152817603
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Waarom is er gekozen voor die 'blokken' van vijf weken? Ik zou eerder blokjes van een paar dagen maken, dat is beter te overzien. En dan kun je besluiten een paar dagen eerder/later ergens op bezoek te gaan ipv de hele verjaardag maar over te slaan.
omdat je anders niet effectief genoeg de routine en ervaring opdoet. Bovendien verplicht de opleiding ons niet om dit te doen. 4 dagen pw stage lopen is verplicht en 1 dag pw is verplicht pm aan verslagen te werken.

Wij moeten echter een minimum aantal verplichte verrichtingen hebben voordat we af mogen studeren. Als je net als ik zelf vooral in wat rustigere praktijken stage hebt gelopen dan red je het niet met die 4 dagen per week om binnen 4 jaar af te kunnen studeren.
pi_152817624
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:13 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oke, maar dan jij ook niet schamen, oke? Ik denk dat dingen gewoon gaan zoals ze horen te gaan. Als je was blijven werken had je misschien geen leuke relatie gehad nu, en een lief zoontje. Wie weet was je wel ontzettend ongelukkig geworden. En wie weet wat de toekomst nog brengt!
Haha ja, ik zal m'n best doen :P. Geloof ook dat alles gaat zoals het moet gaan. En dat klopt wel hoor..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ergens best fijn om te lezen dat het vaak voorkomt dat het anders loopt dan je dacht, maar je ook gewoon gelukkig kunt zijn met wat je hebt. Dat is het belangrijkste!

Hier waren we trouwens nooit echt uitgaanstypes, dus mis het ook niet echt. Al is ons zoontje nog erg klein, dus heb nog niet echt iets kunnen missen! (29 en 25 btw, ik ben de oudste ja :P)
pi_152817651
Maar zoals gezegd, het is allemaal niet zo erg en het is gelukkig echt niet zo dat ik volcontinu aan het werk ben in die tijd, maar het is wel zo dat je bewegingsvrijheid beperkt is. Op zich ook niet erg, maar ik ben er dus wel aan toe dat dat strakjes afgelopen is en dat ik gewoon vrije dagen heb waarop ik ook echt vrij ben.
pi_152817670
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

omdat je anders niet effectief genoeg de routine en ervaring opdoet. Bovendien verplicht de opleiding ons niet om dit te doen. 4 dagen pw stage lopen is verplicht en 1 dag pw is verplicht pm aan verslagen te werken.

Wij moeten echter een minimum aantal verplichte verrichtingen hebben voordat we af mogen studeren. Als je net als ik zelf vooral in wat rustigere praktijken stage hebt gelopen dan red je het niet met die 4 dagen per week om binnen 4 jaar af te kunnen studeren.
Aha, daarom! Helemaal duidelijk. O+
Dankjewel voor je uitleg.
Professioneel gifmenger.
pi_152817847
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb juist vanwege die beperkte bewegingsvrijheid bewust gekozen voor een werkplek zonder crisisdienst. Ik zou daar niet zo goed tegen kunnen.
pi_152817858
Klinkt prettig en lastig tegelijk Mignonne! Fijn dat dat straks afgerond is :)

Over gastouders, m'n sm was dat tot vrij kortgeleden! Ze is goed met kinderen en ze vind het leuk om Q te zien en met em te tutten, ze heeft gewoon lol als ze al z'n luier kan verschonen :P. Klinkt als ideale opvang, maar ze gaat emigreren over een tijdje, echt zķ jammer!
pi_152817899
Succes vanmiddag Joycie!! Ik ga hard voor jullie duimen!

Ik merk hier trouwens ook een steeds grotere afname aan concentratievermogen. Fysiek gaat alles nog prima, maar psychisch ben ik echt wel toe aan verlof. Ik ben bijv. al de hele ochtend bezig met een relatief makkelijk dossier en ik kom er gewoon niet uit :{ Te veel dingen die me afleiden, mijn geheugen laat me in de steek. Stiekem ook wel een beetje frustrerend, want ik wil gewoon zelf nog die dossiers afronden. Maar goed, hierna nog 2 weekjes bikkelen en dan klaar!!
pi_152817936
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb juist vanwege die beperkte bewegingsvrijheid bewust gekozen voor een werkplek zonder crisisdienst. Ik zou daar niet zo goed tegen kunnen.
Ahja dat kan ik me voorstellen.
Ik vind dienst juist heerlijk moet ik zeggen. Alleen dat 7 dagen per week hoeft van mij niet zo. Maar goed als ik straks aan het werk ben zal dat zeker niet het geval zijn dus dat is fijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist heel erg fijn vind om s avonds en s nachts op pad te zijn :D het heeft iets magisch ofzo O+
pi_152818065
Als je werk je passie is hoef je toch nooit te werken Mignonne ^O^

Dat is bij mij even duidelijk niet het geval. Ik heb me een K** ochtend gehad. En nu ga ik thuis werken denk ik. Ga ik eerst een uur nadenken op de bank :P
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:44:36 #32
409579 LuDann
All the way
pi_152818457
Wat fijn alle ervaringen te lezen over werk en studie.

Ik heb het er best moeilijk mee dat alles nu redelijk stil ligt. De zwangerschap is best zwaar (zoals verwacht :P ) en heb dus toegegeven aan mijn behoefte rustig aan te doen. Iets wat een paar jaar geleden echt ondenkbaar was, ik sprong nog liever van een brug zeg maar. :+ Ik heb de afgelopen 10 jaar alles opzij gezet om verder te komen met studeren. Opgeven was letterlijk geen optie, hele nachten ben ik doorgaan in mijn antikraakpandje al levend op maaltijdloempia's en aan de kost komend door mee te doen aan onderzoeken voor psychologiestudenten, huisdieren opvangen en werk in de detailhandel.

En wat Sillie zegt, het lijkt allemaal wat minder belangrijk nu. Ik heb mij nooit echt een voorstelling gemaakt van mijn toekomst, maar getrouwd met een koophuis en een baby in mijn buik... dat had ik echt nooit kunnen denken. En toch, ondanks dat ik als ik er zo over nadenk best weet dat ik een hoop voor elkaar gekregen heb, voel ik me rot omdat ik nu zit te ''niksen''.

Edit: nu ik dit zo teruglees besef ik me ook hoe diepgeworteld dat gevoel zat van ''het gaat toch niet lukken'' waar het een baby krijgen betrof. Ik heb gewoon niet durven nadenken over de mogelijkheid dat het wel zou lukken.

[ Bericht 8% gewijzigd door LuDann op 21-05-2015 12:50:02 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:45:34 #33
409579 LuDann
All the way
pi_152818490
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:19 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Haha ja, ik zal m'n best doen :P. Geloof ook dat alles gaat zoals het moet gaan. En dat klopt wel hoor..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ergens best fijn om te lezen dat het vaak voorkomt dat het anders loopt dan je dacht, maar je ook gewoon gelukkig kunt zijn met wat je hebt. Dat is het belangrijkste!

Hier waren we trouwens nooit echt uitgaanstypes, dus mis het ook niet echt. Al is ons zoontje nog erg klein, dus heb nog niet echt iets kunnen missen! (29 en 25 btw, ik ben de oudste ja :P)
Nou, zie je! Het had gewoon niet anders moeten lopen. :Y
pi_152819073
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:07 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind mijn werk en collega's heel leuk en uitdagend, ik zou het niet willen missen. Blijf ook vier dagen werken als de baby er is. Ik kijk nog helemaal niet zo uit naar m'n verlof over 4 weken. Het enige wat ik er fijn aan vind ik dat ik dan wat dingen kan regelen zodat ik geen vrij hoe te nemen. Naar de kapper, tandarts, een winkel enz. :D
Dit inderdaad. Ik vond (/vind) het wel behoorlijk afkicken, deze eerste week verlof: dat ik niet naar mijn werk ga, dat er veel minder mail komt, lopende dingen afgerond zijn - enerzijds heel bevrijdend maar anderzijds mis ik het nadenken wel een beetje :@ Ik ben nu wel blij dat ik geen zes weken van tevoren met verlof ben gegaan.

Boodschappen doen overdag is echt een verademing, lekker rustig. En ik heb nu inderdaad ook de tandarts, opticien en zo voor volgende week gepland. Zo leuk, dan vragen ze wanneer je kunt en zeg ik "altijd" *)

Ik ga na mijn verlof ook vier dagen werken, het lijkt me dan wel heerlijk om een dag per week vrij te hebben (naast het weekend).

Joyce, veel succes en sterkte vanmiddag :*
pi_152819263
Ik vind mijn werk ook echt heel leuk en uitdagend, maar ben toch ook heel blij dat het over twee weken even klaar is. Het is ook een drukke baan en er speelt veel, daarnaast nog de verbouwing waar vanalles voor geregeld en gekozen moet worden en de voorbereidingen voor de baby. Hoewel allemaal leuk is het wat teveel in m'n hoofd. Dus ben blij dat ik een deel kan laten voor wat het is straks.

En ik blijf ook vier dagen werken straks. Zoals ik er nu naar kijk lijkt me dat heel fijn en deze baan in minder dagen werkt in de praktijk ook niet denk ik, het gaat eigenlijk al 24/7 door als je wilt.
pi_152819297
Joycie succes zo!

Ik word gek van de hoofdpijn. Inmiddels al drie weken. Echt van die spanningshoofdpijn. Ik probeer beeldschermen te mijden (beetje lastig met mijn werk), drink veel water, probeer meer te bewegen, kruik tegen mijn nek maar het komt elke dag weer terug. Aspirine helpt niet echt. Morgen ga ik maar een yoga voor zwangere vrouwen proberen
pi_152819323
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:14 schreef Daui het volgende:
Joycie succes zo!

Ik word gek van de hoofdpijn. Inmiddels al drie weken. Echt van die spanningshoofdpijn. Ik probeer beeldschermen te mijden (beetje lastig met mijn werk), drink veel water, probeer meer te bewegen, kruik tegen mijn nek maar het komt elke dag weer terug. Aspirine helpt niet echt. Morgen ga ik maar een yoga voor zwangere vrouwen proberen
Zou het kunnen zijn dat je zicht achteruit is gegaan? :)
pi_152819370
Kan ook hormonen zijn. Heb ik mij laten vertellen.
pi_152819636
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zou het kunnen zijn dat je zicht achteruit is gegaan? :)
Kan dat door de zwangerschap komen? Ik heb een leesbril
pi_152819760
Over studeren gesproken he, ik heb mijn vorige blok (ondanks extreme vermoeidheid en gebrek aan korte termijngeheugen) met allemaal voldoendes afgerond, op 1 na :( Ik ben geloof ik nog nooit zo onredelijk boos (op mezelf) en verdrietig geweest om een onvoldoende :'(
pi_152819873
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:26 schreef Daui het volgende:

[..]

Kan dat door de zwangerschap komen? Ik heb een leesbril
Ja dat kan. Er zijn een aantal dingen die onder invloed van hormonen kunnen veranderen aan je ogen. Je sterkte kan achteruit gaan waardoor dus je normale sterkte niet meer voldoende is en je daardoor klachten als hoofdpijn of vermoeidheid kunt krijgen. Je kunt ook last krijgen van droge ogen of bijvoorbeeld van die zwevende flubbers in je oog. An sich is dat allemaal normaal en het hersteld zich in de meeste gevallen ook weer na de bevalling. Maar tijdens ej zwangerschap ben je er mooi klaar mee ;)

zie ook: http://www.specsavers.nl/oogzorg/invloed-leeftijd/zwangerschap

Wil niet zeggen dat het hier aan ligt hč! Maar het is 1 van de redenen voor hoofdpijn of klachten waar mensen niet zo snel op bedacht zijn. Andere reden is bijvoorbeeld een beha met meer steun. Soms helpt het al om de bandjes van je beha wat strakker te zetten zodat je wat meer 'lift' hebt zeg maar. Of gewoon een nieuwe beha laten aanmeten.
En wat Estrys zegt is ook zo, vaak is het gewoon gevolg van je veranderde hormoonhuishouding en kun je er niet zoveel mee helaas.
pi_152820026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat kan. Er zijn een aantal dingen die onder invloed van hormonen kunnen veranderen aan je ogen. Je sterkte kan achteruit gaan waardoor dus je normale sterkte niet meer voldoende is en je daardoor klachten als hoofdpijn of vermoeidheid kunt krijgen. Je kunt ook last krijgen van droge ogen of bijvoorbeeld van die zwevende flubbers in je oog. An sich is dat allemaal normaal en het hersteld zich in de meeste gevallen ook weer na de bevalling. Maar tijdens ej zwangerschap ben je er mooi klaar mee ;)

zie ook: http://www.specsavers.nl/oogzorg/invloed-leeftijd/zwangerschap

Wil niet zeggen dat het hier aan ligt hč! Maar het is 1 van de redenen voor hoofdpijn of klachten waar mensen niet zo snel op bedacht zijn. Andere reden is bijvoorbeeld een beha met meer steun. Soms helpt het al om de bandjes van je beha wat strakker te zetten zodat je wat meer 'lift' hebt zeg maar. Of gewoon een nieuwe beha laten aanmeten.
En wat Estrys zegt is ook zo, vaak is het gewoon gevolg van je veranderde hormoonhuishouding en kun je er niet zoveel mee helaas.
BH's met de smalle bandjes kunnen ook hoofdpijn veroorzaken. Zeker als je 'ineens' een maatje meer hebt, heb je wellicht niet op de bandbreedte gelet bij de aanschaf van je nieuwe lingerie.
Professioneel gifmenger.
pi_152820122
Oke want het begint zodra ik wakker word en het voelt meer als het begin van een migraine aanval. Ik las ook iets over hoge bloeddruk. Volgende week langs de gynaecoloog. Als ik er dan nog last van heb ga ik het aankaarten
pi_152820199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:40 schreef Daui het volgende:
Oke want het begint zodra ik wakker word en het voelt meer als het begin van een migraine aanval. Ik las ook iets over hoge bloeddruk. Volgende week langs de gynaecoloog. Als ik er dan nog last van heb ga ik het aankaarten
Dat kan altijd, en zeker bij een tweeling loop je daar wat meer kans op. Je bent alleen gelukkig nog niet op een termijn waarbij dat echt in de lijn der verwachting ligt.
pi_152820559
knip

[ Bericht 51% gewijzigd door Stippelrientje op 21-05-2015 15:37:54 ]
Schudden voor gebruik
pi_152820575
Joycie succes strakjes :*
Schudden voor gebruik
pi_152821222
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ahja dat kan ik me voorstellen.
Ik vind dienst juist heerlijk moet ik zeggen. Alleen dat 7 dagen per week hoeft van mij niet zo. Maar goed als ik straks aan het werk ben zal dat zeker niet het geval zijn dus dat is fijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist heel erg fijn vind om s avonds en s nachts op pad te zijn :D het heeft iets magisch ofzo O+
Ja maar jij mag op pad om baby'tjes op de wereld te zetten! *O*

In mijn beroep zou 's nachts op pad betekenen dat er een puber/jong kind suīcidaal is, mishandeld wordt (of zelf mishandeld, dat waarschijnlijk nog eerder :') ), psychose heeft of weetikt; in ieder geval is er dan iets goed mis.

Nu zit ik echter wel in de specialistische GGZ, dus ik zie alsnog die complexe gevallen, alleen pas na de crisis zeg maar, als het hoogtepunt eraf is. Dan stap ik er met liefde in om alles op alles te zetten om ouders en kind vooruit te helpen (en de dankbaarheid in de kinderoogjes als dat lukt is O+ ), maar dat wat ik op de vloer soms zie maakt dat ik juist de rust thuis nodig heb zeg maar. Als daar nog crisisdienst bij zou komen had ik zelf een crisisteam nodig op den duur..

Overigens is mijn werk misschien ook niet het werk dat je moet doen als je zwanger bent; alles komt tig keer harder binnen. Normaal kan ik me daar een soort van voor afsluiten, maar nu is dat moeilijker...
pi_152822229
Hier ook het plan om minder te gaan werken, 32 uur. Maar dan is mijn wens dit te spreiden over 3,5 dag, dat lijkt mij zo ideaal. Nog niet besproken met werkgever, maar verwacht dat hij er wel mee akkoord gaat...
In juni krijg ik loonsverhoging en als het goed is is die zo hoog dat ik qua loon bijna hetzelfde uitkom als nu.

Vriend zit nog werkloos thuis, maar wil zsm weer aan het werk en gaat daarom na onze vakantie over een paar weken weer écht solliciteren.

Hoe het dan komt met opvang zien we dan wel weer... we kunnen er nu moeilijk op anticiperen.
pi_152822272
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat kan altijd, en zeker bij een tweeling loop je daar wat meer kans op. Je bent alleen gelukkig nog niet op een termijn waarbij dat echt in de lijn der verwachting ligt.
begint dat pas bij de derde termijn een rol te spelen?

En bedankt voor de bh en oog tips. Ik probeer zoveel mogelijk te doen om hoofdpijn te voorkomen
pi_152822406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja maar jij mag op pad om baby'tjes op de wereld te zetten! *O*

In mijn beroep zou 's nachts op pad betekenen dat er een puber/jong kind suīcidaal is, mishandeld wordt (of zelf mishandeld, dat waarschijnlijk nog eerder :') ), psychose heeft of weetikt; in ieder geval is er dan iets goed mis.

Nu zit ik echter wel in de specialistische GGZ, dus ik zie alsnog die complexe gevallen, alleen pas na de crisis zeg maar, als het hoogtepunt eraf is. Dan stap ik er met liefde in om alles op alles te zetten om ouders en kind vooruit te helpen (en de dankbaarheid in de kinderoogjes als dat lukt is O+ ), maar dat wat ik op de vloer soms zie maakt dat ik juist de rust thuis nodig heb zeg maar. Als daar nog crisisdienst bij zou komen had ik zelf een crisisteam nodig op den duur..

Overigens is mijn werk misschien ook niet het werk dat je moet doen als je zwanger bent; alles komt tig keer harder binnen. Normaal kan ik me daar een soort van voor afsluiten, maar nu is dat moeilijker...
Ja boh :X echt hoor daarom heb k veel ontzag voor psychologen (en artsen ook), de ellende waar die soms, of eigenlijk vaak! mee te maken krijgen in hun dagelijkse bezigheden is niet mals.
pi_152822514
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:43 schreef Daui het volgende:

[..]

begint dat pas bij de derde termijn een rol te spelen?

En bedankt voor de bh en oog tips. Ik probeer zoveel mogelijk te doen om hoofdpijn te voorkomen
Nee niet per se hoor, maar we maken onderscheid tussen preëxistente hypertensie, dus een hoge bloeddruk die al voor de zwangerschap bestond. En een zwangerschapshypertensie, dus een hoge bloeddruk die als gevolg van de zwangerschap is ontstaan.
Waneer iemand voor de 20e week een hypertensie ontwikkelt wordt dat in de regel gezien als een preëxistente hypertensie. Overigens maakt dat voor het beleid en de behandeling niets uit, dat blijft hetzelfde.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 14:55:29 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152822642
Nog even succes voor Joycie, ik denk aan je! :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_152822702
Ja, ik zit steeds weer te refreshen voor Joycie :s) . Maar ze kon een uurtje geleden terecht, dus zal nog wel eventjes duren voordat ze hier reageert.
pi_152822747
Idd Joycie, ik hoop dat jullie inmiddels meer duidelijkheid hebben gekregen.
Komt de uitslag van de nipt ook deze week of is dat volgende week?
pi_152823412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja boh :X echt hoor daarom heb k veel ontzag voor psychologen (en artsen ook), de ellende waar die soms, of eigenlijk vaak! mee te maken krijgen in hun dagelijkse bezigheden is niet mals.
Klinkt heel stom, maar je wordt er een soort van immuun voor. De eerste keer dat je een kind ziet dat beide ouders heeft verloren door ongeluk ofzo zou je bij wijze van het liefst meehuilen met 't kind. Nu is het nog steeds erg, maar is het meer een "mwah, dit heb ik nu al zo vaak gezien, jij komt er ook wel bovenop", idee zeg maar..
pi_152824812
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klinkt heel stom, maar je wordt er een soort van immuun voor. De eerste keer dat je een kind ziet dat beide ouders heeft verloren door ongeluk ofzo zou je bij wijze van het liefst meehuilen met 't kind. Nu is het nog steeds erg, maar is het meer een "mwah, dit heb ik nu al zo vaak gezien, jij komt er ook wel bovenop", idee zeg maar..
Hmm ja dat herken ik wel ja. Nu maak ik niet zo gek veel ellende mee maar toch merk je aan je eigen reactie dat je went aan negatieve dingen. Niet dat je afstompt ofzo, maar wel dat je niet zo die OMG-schok ervaart.
Hoewel sommige dingen dan ook wel weer gewoon spannend blijven. Als iemand belt omdat ze de baby niet voelt bewegen en ik kan in eerste instantie het hartje niet vinden dan krijg ik het heus ook echt spaans benauwd
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:29:35 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_152825358
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hmm ja dat herken ik wel ja. Nu maak ik niet zo gek veel ellende mee maar toch merk je aan je eigen reactie dat je went aan negatieve dingen. Niet dat je afstompt ofzo, maar wel dat je niet zo die OMG-schok ervaart.
Hoewel sommige dingen dan ook wel weer gewoon spannend blijven. Als iemand belt omdat ze de baby niet voelt bewegen en ik kan in eerste instantie het hartje niet vinden dan krijg ik het heus ook echt spaans benauwd
heb je het eigenlijk zelf al eens meegemaakt? Dat het niet goed afliep?
disclaimer
pi_152825518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heb je het eigenlijk zelf al eens meegemaakt? Dat het niet goed afliep?
Niet dat het kind overleden was, gelukkig. Ik ga het ongetwijfeld ooit meemaken maar ik ben blij dat het met tot dusver bespaard is gebleven.
Ik heb wel ooit ns een ctg aangesloten bij een dame die helaas niet zo heel serieus genomen werd omdat ze al voor de 12e keer kwam ofzo en er steeds niets aan de hand was; en vervolgens had k een extreem slecht ctg. Dat was een race naar de OK om kind er uit te halen.
En op mijn neo-stage lag een kindje van net een kilo, die mocht k toen helpen verzorgen enzo. Zo'n leuk ventje. De volgende keer toen ik weer op stage kwam bleek dat hij 's nachts was overleden. Ze hebben hem verplaatst op transport naar het academisch ziekenhuis ondanks dat het toen eigk al einde oefening was. Hij is verplaatst samen met zn tweelingbroertje zodat hij niet alleen was. Echt de tranen springen me nog steeds in de ogen als k daar aan denk ;(

Klasgenoten van mij hebben het wel meegemaakt. Eentje in haar eerste jaar zelfs, ze mocht het hartje zoeken en kon het niet vinden, vk vervolgens ook niet, bleek het kind overleden. Mn lieve vriendinnetje heeft ooit een geval gehad van een kind die overleden is tijdens de bevalling. Het is ellendig maar gebeurd helaas.
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:38:26 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_152825621
Moeilijk lijkt me dat, hoor. Word je daar wel voor getraind, om daar mee om te gaan? Want daar zit dan denk ik vooral een heel menselijk/emotioneel aspect aan.
disclaimer
pi_152825734
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:38 schreef Stormqueen het volgende:
Moeilijk lijkt me dat, hoor. Word je daar wel voor getraind, om daar mee om te gaan? Want daar zit dan denk ik vooral een heel menselijk/emotioneel aspect aan.
Ja hoor daar word je voor getrained. Slecht nieuws gesprekken voeren enz krijgen we training in, we ontvangen natuurlijk crisistraining om met dingen als reanimaties om te kunnen gaan, zowel van volwassene als van pasgeborene. En in veel ziekenhuizen en ook in gewone praktijken is het gebruikelijk om na zulke gevallen nog na te spreken over het voorval. Sowieso om te kijken of er iets was geweest wat de situatie had kunnen voorkomen, maar ook om te kijken hoe het met je gaat.

En verder, er hangt zo vreselijk veel af van hoe mensen zelf met een sterfgeval bijvoorbeeld omgaan, je begeleiding moet je volledig daar op afstemmen en verschilt dus per keer. Gesprekstechnieken zijn wel een fijne houvast dan vind ik.
pi_152826095
Uch ff klagen hoor ;( . De baby drukt zoooo op mijn blaas, eigenlijk de hele dag door, vooral 's nachts maar ook nu weer. Ik kan wel op de wc gaan wonen! Niet dat ik dan veel moet plassen het zijn dan kleine beetjes. Volgens mij is ze ook flink aan t indalen want ik voel haar goed laag. En als ze dan beweegt of zit te friemelen heb ik t idee dat ik amper mijn plas op kan houden :X :(

Maar dit is normaal toch? Geen blaasontsteking oid?
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:03:10 #62
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152826343
Kleine beetjes, Hm geen idee, volgens mij was dat wel oppassen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:28:10 #63
409579 LuDann
All the way
pi_152826960
Ik weet niet of dat normaal is Q_B. Vervelend zeg!

Ik klaag met je mee; Restless Legs, ik word er he-le-maal gillend gek van. Het is iets waar ik in niet zwangere toestand al last van heb maar dan is het houdbaar. Nu is het gewoon 3 keer niks, heb er de hele dag last van en 's nachts kan ik het behang wel van de muren knagen. Oke, dat is wat overdreven misschien maar het is wel heel vervelend.
pi_152826964
Ik weet het niet QB, klinkt vervelend.

En heftig je verhalen mignonne, het lijkt me zo moeilijk om dan professioneel te blijven en betrokken tegelijkertijd.

Ik had vanochtend controle en de VK heeft niet gezegd/opgeschreven of de baby ingedaald is. Ik begreep uit de belinstructies dat je dat eigenlijk wel moet weten (of eigenlijk vooral als hij niet ingedaald is). Of komt dat later pas? (vandaag 36+4) Hoe gaat dat bij jullie?
pi_152826969
En Joyce denk aan je :*
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:30:46 #66
409579 LuDann
All the way
pi_152827022
Ik denk ook aan je, Joycie. :* Ik hoop maar dat je je hier nog niet gemeld hebt vanwege blije redenen en feestvieren.
pi_152827053
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:28 schreef Minarosa het volgende:

En heftig je verhalen mignonne, het lijkt me zo moeilijk om dan professioneel te blijven en betrokken tegelijkertijd.

Ik had vanochtend controle en de VK heeft niet gezegd/opgeschreven of de baby ingedaald is. Ik begreep uit de belinstructies dat je dat eigenlijk wel moet weten (of eigenlijk vooral als hij niet ingedaald is). Of komt dat later pas? (vandaag 36+4) Hoe gaat dat bij jullie?
Mij werd gister verteld dat Henk nu goed genoeg ligt om niet meteen op de grond te hoeven gaan liggen als de vliezen breken maar vast ligt ie ook niet. Maar goed, bellen moet nu uberhaupt nog wel omdat we nig geen 37 weken zijn...
Misschien kun je ze ff mailen?
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:32:55 #68
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152827064
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:28 schreef LuDann het volgende:

Ik klaag met je mee; Restless Legs, ik word er he-le-maal gillend gek van. Het is iets waar ik in niet zwangere toestand al last van heb maar dan is het houdbaar. Nu is het gewoon 3 keer niks, heb er de hele dag last van en 's nachts kan ik het behang wel van de muren knagen. Oke, dat is wat overdreven misschien maar het is wel heel vervelend.
Ik voel je ;( gek word ik van mezelf
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:33:11 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_152827072
quote:

staat er bbbi/bibi/vibi op je kaart?

En onder de 37 weken moet je sowieso meteen bellen ;)
disclaimer
pi_152827168
QB, ik zou voor de veiligheid even een plasje bij de huisarts langs brengen. Kost een paar seconden tijd om te checken. Ik heb tot nu toe 2 keer een blaasontsteking gehad terwijl ik alleen last had van kleine beetjes plassen.
pi_152827683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:28 schreef LuDann het volgende:

Oh dat is idd zoooo irritant!! Ik heb er gelukkig maar heel eventjes last van gehad. Duurde maar een weekje gelukkig! _O_
pi_152827742
quote:

Hier nu 37+2. Hier had ik vorige week controle (met echo) en daar was goed te zien dat ze al vrij laag lag. Dat zei de gynaecoloog ook gelijk. Ik denk als het zo is dat ze het wel laten weten.
pi_152827771
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:37 schreef Krisvc het volgende:
QB, ik zou voor de veiligheid even een plasje bij de huisarts langs brengen. Kost een paar seconden tijd om te checken. Ik heb tot nu toe 2 keer een blaasontsteking gehad terwijl ik alleen last had van kleine beetjes plassen.
Ja. ik moet morgen toch bloed laten prikken, lever ik gelijk een plas in! ^O^
pi_152827784
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

staat er bbbi/bibi/vibi op je kaart?

En onder de 37 weken moet je sowieso meteen bellen ;)
Nope, alleen nog van de vorige keer. Ik moet er even aan denken om het volgende week te vragen. Als er nu voor 37 weken iets gebeurt dan bel ik inderdaad direct, maar voor mijn gevoel kan hij echt nog twee maanden blijven zitten. Het lijkt allemaal nog zo ver weg :o
pi_152827929
Goed nieuws! Ze hebben het hartje goed genoeg in beeld kunnen krijgen en alles zag er normaal uit. Een gaatje kunnen ze nooit helemaal uitsluiten, maar voor nu een mooie echo! Wel zijn de beentjes en armpjes in verhouding met de buik en schedel wat klein. De beentjes liggen op P2. Ze hebben de bloedtoevoer gemeten vanuit mijn lichaam naar de baarmoeder. Die is wat lager als gemiddeld en dit kan een gevolg zijn van de hoge bloeddruk. Iets om in de gaten te houden. Het zou kunnen betekenen dat wanneer de groei echt heel erg gaat afwijken er ingegrepen wordt (kindje vroeger laten komen) maar het kindje kan ook mooi zo door blijven groeien en ik kan de 37 weken gewoon halen.. voot wat ik nu kon zien lagen de beentjes en armpjes gemiddeld een weekje achter met de rest.
Voor nu dus positief nieuws! Zo opgelucht!!!!
We gaan het nu lekker met zijn 2tjes vieren met een tapasavondje op de bank!

De uitslag van de NIPT krijgen we met een beetje geluk volgende week. Maar de gyn in het Radboud denkt echt dat de "groeiachterstand" een verband heeft met de bloeddruk.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152828007
*O* *O* *O* *O* *O*
pi_152828029
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Goed nieuws! Ze hebben het hartje goed genoeg in beeld kunnen krijgen en alles zag er normaal uit. Een gaatje kunnen ze nooit helemaal uitsluiten, maar voor nu een mooie echo! Wel zijn de beentjes en armpjes in verhouding met de buik en schedel wat klein. De beentjes liggen op P2. Ze hebben de bloedtoevoer gemeten vanuit mijn lichaam naar de baarmoeder. Die is wat lager als gemiddeld en dit kan een gevolg zijn van de hoge bloeddruk. Iets om in de gaten te houden. Het zou kunnen betekenen dat wanneer de groei echt heel erg gaat afwijken er ingegrepen wordt (kindje vroeger laten komen) maar het kindje kan ook mooi zo door blijven groeien en ik kan de 37 weken gewoon halen.. voot wat ik nu kon zien lagen de beentjes en armpjes gemiddeld een weekje achter met de rest.

De uitslag van de NIPT krijgen we met een beetje geluk volgende week. Maar de gyn in het Radboud denkt echt dat de "groeiachterstand" een verband heeft met de bloeddruk.
Wat fijn! Nu lekker genieten van het goede nieuws! *O*
pi_152828070
Wat fijn te horen Joycie! Geniet van jullie avondje.
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:10:45 #79
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152828093
Wat fijn Joycie!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152828108
Wat fijn Joycie! Lekker genieten met zn twee nu
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:13:18 #81
409579 LuDann
All the way
pi_152828152
Wow, wat ontzettend fijn nieuws Joycie! Ik ben ontzettend blij voor jullie! Nu lekker genieten. O+

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_152828191
Wat een opluchting Joycie! Geniet van jullie avondje en maar weer lekker verder dromen over de baby O+
pi_152828343
Ah fijn joyce! Goed dat ze het in de gaten houden maar voor nu genieten van je ukkie! *O*
pi_152828398
O Joyce wat fijn *O* *O* *O*

Hier vandaag ook weer controle gehad bij de gyn. Meneer ligt wel ingedaald maar nog niet vast dus bij het breken van de vliezen ook "meteen bellen en geen hele wandelingen maken". Ook nog even extra bloedsuiker moeten laten prikken want "groot" kind dus voor de zekerheid maar even maar die was hartstikke netjes, meneer heeft het gewoon goed bij mij. Beweegt goed en voldoende vruchtwater. Ze wou ook nog even voelen of er al wat gaande was "omdat sommige zich bij grote kindjes druk maken en willen inleiden". Dit wou mijn gyn absoluut niet nu al maar wou wel even de stand van zaken weten. Maar zoals ik al dacht, nog niets. Daarna wel meer menstruatiepijn maar dat lijkt nu weer afgezakt te zijn.
En jeej 39 weken vandaag *O* *O*
En ohhh ik ben zo benieuwd naar ons kindje!
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:24:47 #85
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152828464
Aaaagh Joycie *O*
pi_152828517
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja dat houd je. Ik heb soms ook dingen op mn bureau liggen dat ik denk "hoe is het mogelijk dat alles wat hier mis kon gaan ook mis ging!" Dan weet ik niet meer wat ik moet beginnen of kan doen en daar raak ik in paniek van.

SPOILER
pi_152828664
Joycie, wat enorm fijn!
pi_152828768
Joycie wat een fantastisch nieuws *O* *O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152828960
*O*

Wat een heerlijk nieuws om te lezen.

SPOILER

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2015 18:46:52 ]
pi_152829120
oh joycie wat heerlijk dat alles goed was met het hartje!! Hopelijk blijft de groei verder wel mooi de eigen lijn volgen.
pi_152829159
Yes Joyce!!! *O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:51:35 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_152829274
Poeh Joyce, wat een opluchting! Ben héél blij! O+
disclaimer
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:52:57 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152829324
Wat een fijn nieuws, Joyce! Hoop dat alles goed blijft gaan! *O*
pi_152829365
Joycie!! *O* wat fijn!
pi_152829480
Yay, Joycie! *O*
pi_152829951
Dag allemaal :W

Onze kleine meid is alweer een week oud, de kraamhulp was er vandaag voor het laatst, dus het wordt tijd voor mij om afscheid te nemen hier!

We beginnen al langzaam te wennen aan ons nieuwe leventje, al zet zo'n kleintje alles wel even op z'n kop, zeg ;)

Ik wens iedereen nog een fantastische zwangerschap en bevalling toe! :*

SPOILER: Onze E.
pi_152829989
Mooi nieuws Joycie *O* veel plezier met het vieren!
pi_152830049
Wat een mooi meisje twist!
pi_152830109
Joycie, wat een heerlijk nieuws! *O*

Myrr, dat is ook heel fijn.
Professioneel gifmenger.
pi_152830154
Dat is fijn nieuws Joyce88!! Wat een opluchting voor jullie! *O*
pi_152830197
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:22 schreef -ik86- het volgende:

En jeej 39 weken vandaag *O* *O*
En ohhh ik ben zo benieuwd naar ons kindje!
Nog ff *O* spannend he?
pi_152830272
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:10 schreef twist02 het volgende:
Dag allemaal :W

Onze kleine meid is alweer een week oud, de kraamhulp was er vandaag voor het laatst, dus het wordt tijd voor mij om afscheid te nemen hier!

We beginnen al langzaam te wennen aan ons nieuwe leventje, al zet zo'n kleintje alles wel even op z'n kop, zeg ;)

Ik wens iedereen nog een fantastische zwangerschap en bevalling toe! :*

SPOILER: Onze E.
Wat een lief toetje! O+ en wat een flinke bos haar al! :o
  donderdag 21 mei 2015 @ 19:25:42 #103
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152830516
Twist O+
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152830624
Joycie *O*

Twist O+
pi_152830654
Twist O+

Weekend *O* pfffff wat ben ik daar aan toe. Ben de hele week al niet fit en dan valt het werken mij nog zwaarder dan anders. En ik slaap ook nog eens ruk dus dit weekend met 1 dag extra is erg welkom O+
pi_152830679
Joycie wat een heerlijk goed nieuws!!! *O*
pi_152830864
Fijn Joycie!

Goed nieuws Myrr geen bloed meer!

Prachtig kindje Twist! Mooie bos haar!
Schudden voor gebruik
pi_152831094
Hoi, ik kom me ook maar melden in dit topic.. 7 weekjes zwanger nu. Niet gepland, dus was wel even slikken - we hadden nog wel een jaartje (of 2/3) willen wachten maar blijkbaar vond iemand dat zelf te lang duren ;). Anyhow het is hartstikke welkom dus dat gaat allemaal goed komen :).

Vind het vooral heel spannend nu en moet soms nog een beetje aan het idee wennen.. ik vind het zo'n gek idee dat we begin januari papa en mama worden. Kan me er echt nog niks bij voorstellen.

Mag ik vragen met hoeveel weken jullie het verteld hebben aan je omgeving?
pi_152831195
Welkom!

Hier verteld na de eerste echo. Met 10,5 week verteld aan ouders / schoonouders en met 12 weken op het werk en de rest van de wereld :P .
pi_152831308
Welkom!
Met vier weken hebben wij het aan ouders en schoonouders verteld (die wisten dat we bij de fertiliteitspoli liepen), met zeven weken aan de rest van t gezin, zusjes enzo, dat was na de eerste goede echo
Mijn beste vriendinnen wisten t overigens ook vrij vroeg, maar we hebben t de wereld verteld met elf weken, na een goede termijn echo
pi_152831403
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi, ik kom me ook maar melden in dit topic.. 7 weekjes zwanger nu. Niet gepland, dus was wel even slikken - we hadden nog wel een jaartje (of 2/3) willen wachten maar blijkbaar vond iemand dat zelf te lang duren ;). Anyhow het is hartstikke welkom dus dat gaat allemaal goed komen :).

Vind het vooral heel spannend nu en moet soms nog een beetje aan het idee wennen.. ik vind het zo'n gek idee dat we begin januari papa en mama worden. Kan me er echt nog niks bij voorstellen.

Welkom en gefeliciteerd!

5 weken aan onze ouders en zussen en met 10 weken ongeveer aan de rest.
Het is maar net wat je zelf wil en je je fijn bij voelt.
Schudden voor gebruik
pi_152831577
Oeh en wat een schatje Twist. :D
pi_152831680
Welkom zusjevan.
De natte test lag zo ongeveer onder mijn moeder haar neus ;) en de broers/zussen en schoonfamilie na de echo met 9 weken verteld. Echt de rest pas na de 12 weken echo!
pi_152831787
Joycie wat een opluchting!! *O*

Twist, ze is prachtig! O+
pi_152832013
Twist O+ Wat een lekker toetje

Welkom zusjevan :)
pi_152832034
Wat een fijn nieuws Joycie!! *O*

En wat een schatje Twist O+
pi_152832267
Wat een opluchting Joyce! *O*
pi_152832440
quote:

Welkom! :)

Wij hebben het met 6 weken ongeveer aan onze ouders vertelt. Mijn collega's hadden het al door voor ik uberhaupt getest had :') . Overige familie ingelicht na de 1e echo (met 8 weken), daarna wist iedereen het wel vanzelf :') . Lange leve oma op facebook..
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:24:30 #119
409579 LuDann
All the way
pi_152832763
Wat een scheetje twist! O+

Welkom hetzusjevan. Voelen jullie je alsof het een beetje gaat lukken, zo'n surprisebaby?

Hier verteld toen het echt niet langer verborgen kon blijven en dat was met een week of 10 al dacht ik. Ik had al heel vroeg een buikje en omdat ik voor de rest nogal mager was kon iedereen raden wat dat buikje betekende. :P
pi_152833380
snelle post, we krijgen een zoon zoals we al dachten :D *O*
pi_152833422
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:39 schreef mignonne het volgende:
wat leuk!!!
pi_152833551
quote:
Superleuk, gefeliciteerd! Wat grappig ook dat je dat zelf al dacht en dat het ook echt zo is :D.
pi_152833698
Wat gaaf mignonne *G*
pi_152833739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:43 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Superleuk, gefeliciteerd! Wat grappig ook dat je dat zelf al dacht en dat het ook echt zo is :D.
Dat had ze gezien op de echo :P
pi_152833814
Wat een fijn nieuws joycie!

Maar reageert zo'n gyn dan niet enorm voorbarig om al te beginnen over afbreken en 24 weken grens en zo?? terwijl ze eigenlijk nog niks goed hebben kunnen zien?
pi_152833858
quote:
aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh!!! Wat leuk!

Ik ga vanaf nu in je slipstream hangen voor kleertjes/namen/kinderkameraccessoires *)

Net zo'n duidelijke nub als die van mij mijn zoon??

[ Bericht 1% gewijzigd door Limone op 21-05-2015 20:58:09 ]
pi_152833899
Mignonne *G*

Welkom hetzusjevan!
pi_152833927
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:04 schreef J0ycie88 het volgende:

Ow ow ow wat moet dit een opluchting zijn geweest! Wat heerlijk! *O* :* *O*
pi_152833928
Wat leuk Mignonne! En ga je nog een keer in de OP?
pi_152833983
quote:
*G* *G*

Dan moet ik maar voor 'n meisje zeker? Anders wordt 't vanaf oktober tot begin november wel een jongensfeestje..

[ Bericht 6% gewijzigd door silliegirl op 21-05-2015 21:00:48 ]
pi_152834286
Wat een opluchting Joycie!!

Wat lief Twist!

Welkom zusjevan!

Wat leuk een jongen mignonne! :D
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:00:22 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152834379
Een jongen voor mignon :D *O* kan je al aan het idee wennen? :P
pi_152834460
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:00 schreef pinquit het volgende:
ze weet het al sinds week 12 }:| ;)
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:02:32 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152834501
Hahaha ja okay, maar dan nog :P
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:04:24 #135
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152834587
Leuk mignonne! Ohhh die gaat zo getiranniseerd worden door z'n grote zussen. O+ O+
Ik dacht al dat jullie vermoeden jongen was omdat je het verdacht veel had over dat jongenskleding en jongensnamen zo lastig zijn. ;)

2015 is echt het Fok-jongensjaar! :D
pi_152834655
Een jongen mignonne *G* wat leuk!
S. 2014
J. 2016
pi_152835105
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:04 schreef Mariposas het volgende:
Leuk mignonne! Ohhh die gaat zo getiranniseerd worden door z'n grote zussen. O+ O+
Ik dacht al dat jullie vermoeden jongen was omdat je het verdacht veel had over dat jongenskleding en jongensnamen zo lastig zijn. ;)

2015 is echt het Fok-jongensjaar! :D
oh maar dat had k bij de meiden ook hoor :D ik vind het echt allemaal verschrikkelijk :') hoewel ik toevallig wel vandaag een vestje zag wat ik leuk vond en een hysterisch tshirt. Voor t eerst dat k iets gelijk leuk vind :o :')
pi_152835170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:00 schreef pinquit het volgende:
ja hoor :D we waren al gewend idd omdat we t al sinds week 12 weten. dat scheelt.

Limone jaaa de nub liet weinig te raden over zeg maar haha.
pi_152835232
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja hoor :D we waren al gewend idd omdat we t al sinds week 12 weten. dat scheelt.

Limone jaaa de nub liet weinig te raden over zeg maar haha.
Laat me raden dat heeft ie van B zeker? :P
pi_152835289
quote:
Whoot whoot!
*O*
Schudden voor gebruik
pi_152836113
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:52 schreef silliegirl het volgende:

[..]

*G* *G*

Dan moet ik maar voor 'n meisje zeker? Anders wordt 't vanaf oktober tot begin november wel een jongensfeestje..
Ha ik dan ook maar geloof ik! Augustus ook allemaal jongetjes, september dan een meisjesmaand? Weet iedereen voor sept trouwens het geslacht niet of staat het gewoon niet in de OP?

Leuk mignonne, oktoberjochies (toch ?) zijn O+ Succes met de naam bedenken!

En goed nieuws voor Joycie, wat een opluchting zal het zijn voor jullie. Heel fijn!
pi_152836296
Voor de liefhebbers; tis weer kerels met een kleintje op rtl5 :p

Er gaan er 2 een onderwatershoot doen... 8)7
pi_152836362
Welkom zusje van.

Aan mijn ouders heel snel verteld, omdat ik zo ziek als n hond was.

Schoonouders pas na de echo. (wij hadden al heel vroeg echo's)
pi_152836450
Joycie wat fijn om te horen! *O*

Twist wat een mooierd! Wat een bos haar ook al zeg, wauw!

Welkom zusjevan! Wij vertelden het met 10 weken (na een goede echo) aan de ouders en schoonzussen. De rest pas na de 12 weken'grens'.

En voor Mignonne een jongetje, leuk!! Dan wordt het inderdaad tijd voor een meisje voor Sillie haha ;-)
pi_152836516
MB krijgt ook een jochie maar dat zou ook wel een augustus kindje kunnen worden :D als ie iets vroeger komt
pi_152836619
Welkom zusjevan!
Naaste familie hebben wij met 5a 6 weken ingelicht en wat goede vrienden ook. De rest van de mensen om ons heen na een goede termijn echo rond de 10 weken. En helemaal wereldkundig met 13 weken ofzo.

Wat leuk Mignonne een jongen! En kleertjes en namen je vind vanzelf wel leuke dingen. Ik had er in het begin ook moeite mee maar ondertussen genoeg leuke dingen gevonden, wel vind ik dat de leukere dingen pas vanaf 68 gaan en daaronder is het lastiger.
pi_152836775
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:37 schreef kazy het volgende:
Joycie wat fijn om te horen! *O*

Twist wat een mooierd! Wat een bos haar ook al zeg, wauw!

Welkom zusjevan! Wij vertelden het met 10 weken (na een goede echo) aan de ouders en schoonzussen. De rest pas na de 12 weken'grens'.

En voor Mignonne een jongetje, leuk!! Dan wordt het inderdaad tijd voor een meisje voor Sillie haha ;-)
* Silliegirl praat tegen buik:
*hallo baby?! Hoor je mij? Ik ben je mama! Ben je er? Ik wilde even zeggen dat je eigenlijk een meisje moet worden. Ik snap dat dat lastig is als je nu al een jongetje bent, maar misschien wil je het toch proberen? Er worden namelijk teveel jongetjes geboren vlak voor jou, dus we moeten even de balans opmaken...*

Kind heeft nu al n complex voor t geboren is :X }:|
pi_152836831
Oh ja vertellen, hier familie/vrienden na een goede termijnecho, dus rond 11/12 weken. Maar er zijn ook mensen die het nu nog niet weten. Ik vind het leuker om zelf te vertellen ipv een mailtje of zo, en zo vaak spreek ik ze blijkbaar niet.
pi_152837051
Wij hebben het ouders en zussen en broers verteld met 4,5 week, een aantal mensen na de tweede echo met 9,5 week en de rest na de termijnecho.

Zo'n luieremmer die luiers apart verpakt. Dikke onzin of handig?
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:50:03 #150
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152837157
Mignonne wat leuk O+ *G* jongetjes zijn ook zooooo leuk! Klein knuffeljochie en later zo'n grote zoon die bukt om zn mam te knuffelen O+

Ik vind het zo luxe, beide geslachten mogen meemaken!

Iedereen met alleen kinderen van hetzelfde geslacht, hou je in, ja ja dat is oooook luxe :+
pi_152837339
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

* Silliegirl praat tegen buik:
*hallo baby?! Hoor je mij? Ik ben je mama! Ben je er? Ik wilde even zeggen dat je eigenlijk een meisje moet worden. Ik snap dat dat lastig is als je nu al een jongetje bent, maar misschien wil je het toch proberen? Er worden namelijk teveel jongetjes geboren vlak voor jou, dus we moeten even de balans opmaken...*

Kind heeft nu al n complex voor t geboren is :X }:|
:D
Gelukkig is moeders (kinder?)psycholoog ;)
pi_152837414
Gooi dr een genderdysforie'tje tegenaan anders sillie! *O* :+
pi_152837436
We zijn zo opgelucht! Wat een lieve reacties van jullie!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:48 schreef Estrys het volgende:
Wat een fijn nieuws joycie!

Maar reageert zo'n gyn dan niet enorm voorbarig om al te beginnen over afbreken en 24 weken grens en zo?? terwijl ze eigenlijk nog niks goed hebben kunnen zien?
Dit vraag ik me ook af, en heb ik ook laten vallen bij de echoscopiste vandaag. Zij zei dat het wel iets is wat kan bij korte bovenbeentjes en dat het daardoor benoemd is. Zelfde als dat zij nu ook benoemd heeft dat er een mogelijkheid is dat het een skeletafwijking kan zijn , wat niet heel aannemelijk is maar wel kan. Dat moeten ze misschien ook wel allemaal melden, maar het ligt ook aan de manier waarop zoiets gezegd wordt. Er is al een hele NIPT in gang gezet terwijl het verband nu bij totaal iets anders gezocht wordt, wat ook nog eens logisch klinkt. De bloeddruk.

De gyn die ik vandaag heb gezien gaf op mijn vraag "Wat kunnen de gevolgen dan nu zijn als de groeiachterstand inderdaad te maken heeft met de bloeddruk" het volgende antwoord: dat is niet zo 1,2,3 te zeggen. Het kan gewoon zijn dat de baby op dit lijntje doorgroeit en ik zo tot de 40 weken blijf lopen maar het kan ook zijn dat het opeens zo stagneert dat we eerder moeten ingrijpen.
Aan zo'n antwoord/benadering heb ik iets.
Dat de gyn het maandag heeft over 24 weken beëindigen dat is niet leuk maar hij nam wel de tijd, legde veel uit en liet het er niet bij zitten. Ook daar heb ik iets aan..
Maar een gyn die zegt ja dat hartje dat weet ik niet en ja de korte beentjes kunnen Down zijn. Ja komt volgende week maar terug. Daar kan ik niets mee, en dat ga ik wel aangeven.

Maar goed, nu slapen. Even bijkomen van alle spanningen!
pi_152837478
En ik zie dat Mignonne een jongetje krijgt! Wat leuk!!! *G*
pi_152837628
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Tja... Ik heb anderhalf jaar een gewoon vuilnisbakje op de babykamer gehad en sindsdien een diaperchamp. Volgens mij is niks geurloos, behalve de luiers meteen in de container gooien. :X
Die zakjes voor dat ding dat apart verpakt zijn geloof ik vrij prijzig. In verhouding tot gewone vuilniszakken dan.
pi_152837678
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:53 schreef kazy het volgende:

[..]

Gelukkig is moeders (kinder?)psycholoog ;)
Daar heeft hij/zij weinig aan als moeders 'm ook met 't complex opscheept -O- _O-
pi_152837711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:54 schreef mignonne het volgende:
Gooi dr een genderdysforie'tje tegenaan anders sillie! *O* :+
Welja, gezellig! :')
pi_152837837
gewoon aangeven idd. het is wel gebruikelijk dat zulke dingen benoemd worden, maar ik deel je ervaring met de manier waarop. Tegen ons is destijds ook gezegd bij de oudste ja kom volgende week maar terug want dan kunnen we noh afbreken. Zoiets komt gewoon als een mokerslag binnen :X
pi_152838067
Welkom zusjevan! Wij hebben gewacht met vertellen tot een goede echo voor schoonfamilie (8 weken), en een goede termijnecho voor mijn familie (11 weken). De rest moest wachten op de nipt-uitslag (15 weken).

Ik voelde net iets van een bobbeltje oid aan de onderkant van m'n buik maar dat kan ik niet meer zien. Even een spiegeltje erbij gepakt, blijkt heel de onderkant van m'n buik een striae-slagveld te zijn :'( rond m'n buik bovenaan m'n heupen had ik wel op gerekend maar daar is tot nu toe gelukkig weinig te zien (en wat er zit zat er al van de pubertijd volgens mij), maar dit valt me nogal tegen. Zeker omdat het nu al is en dus alleen nog maar erger zal gaan worden :'(
pi_152838163
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:35 schreef silliegirl het volgende:

Ik kijk weer vol verwondering :o

Man komt ook net binnen en zit met open mond te kijken. Whut??
pi_152838209
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:07 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik kijk weer vol verwondering :o

Man komt ook net binnen en zit met open mond te kijken. Whut??
Dat! Omg!
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:09:53 #162
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152838284
Joycie wat een opluchting! Wat een enge dagen heb je achter de rug.

En ja, communicatie af en toe...Tegen mij werd enkele minuten na de dikke nekplooi gezegd door de bloedafnameverpleegkundige: "kindjes met Down kunnen ook heel gelukkig worden hoor." Dan ga je dus in no time van naief/optimistisch/baby kijken naar iemand die je al een kind met Down toebedeeld heeft. En goedbedoeld ammehoela, zoiets zeg je toch niet op zo'n manier op zo'n moment :P.
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:10:55 #163
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152838340
quote:

Ik heb er veel op gegoogeld. Het werkt geweldig tot er vast voedsel in gaat. Daarna stinkt het er dwars doorheen. En de cassettes zijn duur. Dat is de algemene opinie. Er is wel 1 merk (diaperchamp?) waar wel vuilniszakken in kunnen. Geparfumeerde zakjes of direct in de kliko schijnt de beste oplossing te zijn.
pi_152838380
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:08 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat! Omg!
Dat programma hangt vol van de OMG momenten.
Dat gebitch van mevrouw-onderwatershoot bijv. Of 10000 euro neertellen voor gouden (seriously) kinderkamermeubeltjes.. Of die heren over wat ontsluiting is..
Oh.. Of je tweeling door elkaar gooien terwijl de een 1,5 kilo zwaarder is dan de ander
8)7 _O-
pi_152838468
Ik vind het super lollig om te zien!
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:13:47 #166
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152838505
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:35 schreef silliegirl het volgende:

Ik zag de titel van dat programma in de gids app, en ik dacht serieus dat het over mannen met een kleine piem0l ging. :') maar dat zal wel de bedoeling van die titel zijn.
pi_152838624
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:10 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik heb er veel op gegoogeld. Het werkt geweldig tot er vast voedsel in gaat. Daarna stinkt het er dwars doorheen. En de cassettes zijn duur. Dat is de algemene opinie. Er is wel 1 merk (diaperchamp?) waar wel vuilniszakken in kunnen. Geparfumeerde zakjes of direct in de kliko schijnt de beste oplossing te zijn.
Bij ons gaan de luiers van een emmer (met deksel) in een zak naar in een container voor luiers en incontinentie materiaal. Die staat op een 'centraal' punt in de wijk. Voor recycling. De echt heel erg stinkende luiers gaan in de kliko. Maar dat is niet zo heel vaak.
pi_152838791
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:13 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik zag de titel van dat programma in de gids app, en ik dacht serieus dat het over mannen met een kleine piem0l ging. :') maar dat zal wel de bedoeling van die titel zijn.
Dat idee had ik ook toen ik de titel voor t eerst zag hoor. haha!
pi_152838826
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Iedereen met alleen kinderen van hetzelfde geslacht, hou je in, ja ja dat is oooook luxe :+
het is wel het perfecte excuus veel te dure kleding te kopen enzo O-)
pi_152838872
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat programma hangt vol van de OMG momenten.
Dat gebitch van mevrouw-onderwatershoot bijv. Of 10000 euro neertellen voor gouden (seriously) kinderkamermeubeltjes.. Of die heren over wat ontsluiting is..
Oh.. Of je tweeling door elkaar gooien terwijl de een 1,5 kilo zwaarder is dan de ander
8)7 _O-
En die lelijke Maria Tailor :') Ik blijf het zeggen: zo lelijk als de nacht
pi_152838970
Mignonne een jongen O+
pi_152838986
quote:

[..]

Hm, was er al bang voor ;)
pi_152839021
Mignonne gefeliciteerd met je aanstaande zoontje *O*
Hier kon iedereen de pretecho meekijken.
en het zijn twee meneren!!!!!! :D
pi_152839073
*G* jongens overload *G*
pi_152839080
Jaaaaa nog meer jongens! We kunnen een elftal beginnen :D
pi_152839082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:21 schreef Daui het volgende:
Leuk! *O*
pi_152839124
quote:
*O* whoot whoot*

nog meer jongens O+
Schudden voor gebruik
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:23:47 #178
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152839148
Oh jij ook al jongens Daui! :D *O* leuk, heeft Nikki tweelingjongensgezelschap!

je dacht j/m toch? Zat al te twijfelen of je vandaag of morgen die geslachtsbepaling had.
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:23:48 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152839150
Al die jongens! Het lijkt wel herfst 2012 hier :+. gefeliciteerd Daui!
pi_152839164
Drie mannen vandaag! Een voor mignonne en twee voor Daui O+ *O*
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:24:03 #181
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152839169
Dat is tof nieuws allemaal!
Een broertje voor de dames van Mignonne
En 2 jochies voor Daui!
pi_152839175
Haha, wat een jongens! Leuk Daui!
pi_152839227
quote:
O+ O+
pi_152839244
Omg, je hele familie op de gang terwijl je ligt te puffen :'(
pi_152839273
Wat leuk Daui! Nog meer jongens hier *O* *O* *O*
pi_152839314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Neeeeeeeee Zeg met dat ze niet Jolie heet :'(
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:27:13 #187
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152839324
Meisjesmoeders hebben straks ķf geluk in V&A wegens weinig concurrentie, of pech wegens weinig aanbod. :D
pi_152839358
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat wil ik dus ook niet.

Ik beval wel gewoon alleen. Zonder afwachtend publiek.

Nog meer jongens! Leuk Daui! *G* *G* !
pi_152839359
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Haha, dat had nog best erger kunnen zijn :+
pi_152839480
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Haha, dat had nog best erger kunnen zijn :+
nu wil mijn man ook zo'n ketting en een tattoo sleeve :')
pi_152839508
quote:

[..]

ahw :* t kind is vast niet zo leuk als de jouwe.
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:32:01 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152839598
quote:

[..]

Of wasbare luiers :D.
KuikenGuppy
pi_152839599
Oh! Heb jij die ook Estrys? :D
pi_152839672
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh! Heb jij die ook Estrys? :D
Wij hebben een Joolie, geen Djolie Djeeda :P
pi_152839721
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij hebben een Joolie, geen Djolie Djeeda :P
pi_152839814
Twee meneren voor Daui *G* *G*

Echt een jongetjes-najaar! Ik word nu wel steeds nieuwsgieriger naar wat wij krijgen...
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:36:31 #197
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152839837
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Of wasbare luiers :D.
Dat soberso.
Ik ben er nog niet over uit, maar mijn man heeft weer een milieubewustzijn opleving, dus hij was op zich voor. Alleen de aanschafprijs. ;( (en ja ik weet lange termijn kosten enzo). we gaan wellicht geleidelijk over van wegwerp naar wasbaar. En billendoekjes twijfel ik ook over want dat heeft pas zin als je ook met wasbare luiers bezig bent. Anders draai je een was met alleen doekjes, ook niet echt handig.
pi_152839933
quote:

[..]

Ik gok eerser Joleen of zo maar dan op zijn pauper uitgesproken :')

Wat een programma zeg, gelukkig alleen de laatste 5 minuten gezien... Meer dan genoeg!

Oh en jongens all over!!!! *O*
pi_152840173
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:38 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik gok eerser Joleen of zo maar dan op zijn pauper uitgesproken :')

Wat een programma zeg, gelukkig alleen de laatste 5 minuten gezien... Meer dan genoeg!

Oh en jongens all over!!!! *O*
Nee het is Jolie Jada. De voice over was minder pauper ;)
pi_152840415
Ai....
pi_152840609
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:48 schreef Lijnloos het volgende:
Ai....
Wat Ai? :( ;)

Mijn kind is geen pauper :( :P
pi_152840874
quote:

Ik had zo'n luier-emmer met een cassette met plastic slurf erin (draaien om te sluiten). Vet handig en het was t eerste wat mijn schoonzus confiskeerde toen ze zwanger was. En die werkt in de zorg, die is echt wel wat gewend.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:59:59 #203
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152841089
Wat leuk, jongetjes voor Mignonne en Daui! *O*

En welkom zusjevan!
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:32 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ha ik dan ook maar geloof ik! Augustus ook allemaal jongetjes, september dan een meisjesmaand? Weet iedereen voor sept trouwens het geslacht niet of staat het gewoon niet in de OP?

Leuk mignonne, oktoberjochies (toch ?) zijn O+ Succes met de naam bedenken!

En goed nieuws voor Joycie, wat een opluchting zal het zijn voor jullie. Heel fijn!
Mijn septemberbabbie is een jongen :)
Ziggy played guitar
pi_152841318
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wat Ai? :( ;)

Mijn kind is geen pauper :( :P
Nee daarom... Jij hebt een leuke! Die houdt de reputatie hoog :Y
pi_152841544
Een menerentweeling voor daui O+ *G* *G*
S. 2014
J. 2016
pi_152845240
Mignonne een jongetje en Daui zelfs twee *O*

Jeuktieten. }:| Dat zal volgende week wel weer een nieuwe bh betekenen. :')
pi_152845319
Wow wat een hoop jochies!! Leuk! Ik denk ook dat we een jongetje krijgen trouwens :@. Maar goed. Nog 2 weken en dan weten we het :D

Oh en zag nog een mooie Twist-baby voorbij komen O+
pi_152845431
It is raining men, halleluja! *O*

Joycie, high five! Wat fijn dat er een niet-ernstige verklaring is voor de iets kortere beentjes. Poe, wat een ellendige spanning!

Oooh, twist! Lekker mee kroelen, wat een scheetje!

Hier wisten ouders en broers/zussen en beste vriendjes het na een goede termijn echo (11 weken). En de rest na een goede uitslag van de nipt-test, vanaf 14 weken.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:54:38 #209
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152845494
Whoeh ik begin aan te komen aan mijn benen en heupen. Ben ook in een ruime week tijd ineens een kilo bij, maar eens kijken of dat door vreten komt of door baby :+
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:56:04 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152845508
Whaaat ook al twee jongens voor daui :D tof! *O*
pi_152845909
Mijn zus en twee vriendinnen wisten het meteen. Mijn zusje heb ik om zes uur wakker gebeld :D . Mijn baas na de eerste echo en twee collega's. Mijn moeder, tante, broer en schoonouders na 10 weken. En de rest van de wereld daarna. Het was ook niet geheim meer te houden, de buik verklapte alles. Het hangt er ook vanaf hoeveel last je hebt van symptomen denk ik
pi_152845941
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:27 schreef Mariposas het volgende:
Meisjesmoeders hebben straks ķf geluk in V&A wegens weinig concurrentie, of pech wegens weinig aanbod. :D
Ik ga nog steeds voor een meisje! Ik zal wel eens even voor wat meer balans zorgen >:)

(zegt ze nu, zul je zien dat het toch een jochie is _O- )
3 juni is al bijna!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 08:45:29 #213
105850 Fuente
mamamuts
pi_152845958
Joyce *O* Wat onwijs fijn!

En Mignonne een jongen O+ *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 22 mei 2015 @ 09:05:09 #214
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152846232
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 08:44 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ik ga nog steeds voor een meisje! Ik zal wel eens even voor wat meer balans zorgen >:)

(zegt ze nu, zul je zien dat het toch een jochie is _O- )
3 juni is al bijna!
Ik eet m'n muismat op als 't een jochie is, hoor. :P
pi_152846574
Goed nieuws joycie! hopelijk zet het goede nieuws zich nog even door!

quote:

Wij hebben het direct aan onze ouders verteld :P en getest op 1e dag menstruatie (hier gepland). Vriendin kon het maar niet voor zich houden :P

Maar de rest wel gewacht tot de 10 weken echo. Leek allemaal zo goed dus gewoon verteld. En wij vonden het idee van steun als het toch mis gaat fijner dan het niet vertellen en zelf opkroppen. Maar dat is voor ieder zijn eigen :9

En gister weer Kerels met een Kleintje gekeken. Blijft toch grappig hoe iedereen er anders mee omgaat (al zijn het uitersten natuurlijk). Maar die "gouden" kinderkamer :') . a 10.000 euro.... en dan zo'n zwangere muts (met alle respect!) die per se het grote bedje staan wil hebben en alles uit elkaar en in elkaar moet... dan staat het... "tja het is toch wel wat te groot".... Ja dat zij je vent al! ;(

Maarja aan de andere kant, met het geld wat die vent heeft had die het ook kunnen laten bezorgen en installeren :+
pi_152846679
Gisteren ook een stukje van dat programma gekeken, waar halen ze die mensen toch vandaan? :')

Net de 20 weken echo gepland! Voelt ook wel mijlpaal-ish.
pi_152846760
Ik ben weer goedgekeurd! Door de gyn!
Bloeddruk was goed. Gewicht ook. Moest wel oppassen dat ik niet te hard aankom, maar dat is volgens mij het standaard praatje.. Want hij ronde af met "maar jouw gewicht is keurig, gewoon trots op zijn!" (Al schrok ik wel een beetje van de weegschaal!)

Oh, en toen ik zei dat ik plopjes voel zei 'ie "dat is wel vroeg al, maar voel je ze nu ook?" *ja toevallig net wel* "dan gaan we kijken wat de kleine doet!"
En inderdaad! Ik word geschopt! We hadden nog niet eens beeld of de gyn zei "ik voel het al op de sonde zelfs, dat is wel heel bijzonder met 16 weken; maar we kijken toch even!" En daar was mijn trappelende babytje! Hij/zij kreeg de stempel "zeer vitaal" mee na de echo O+ .
pi_152846800
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:34 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben weer goedgekeurd! Door de gyn!
Bloeddruk was goed. Gewicht ook. Moest wel oppassen dat ik niet te hard aankom, maar dat is volgens mij het standaard praatje.. Want hij ronde af met "maar jouw gewicht is keurig, gewoon trots op zijn!" (Al schrok ik wel een beetje van de weegschaal!)

Oh, en toen ik zei dat ik plopjes voel zei 'ie "dat is wel vroeg al, maar voel je ze nu ook?" *ja toevallig net wel* "dan gaan we kijken wat de kleine doet!"
En inderdaad! Ik word geschopt! We hadden nog niet eens beeld of de gyn zei "ik voel het al op de sonde zelfs, dat is wel heel bijzonder met 16 weken; maar we kijken toch even!" En daar was mijn trappelende babytje! Hij/zij kreeg de stempel "zeer vitaal" mee na de echo O+ .
:D jij bent vast nog nooit zo blij geweest met geschopt worden. _O-
*O* zeer vitaal! *O*
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 09:37:51 #219
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152846817
Super Sil :D O+
pi_152847039
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:D jij bent vast nog nooit zo blij geweest met geschopt worden. _O-
*O* zeer vitaal! *O*
Ik denk ook niet dat ik over een maand of 10 nog blij ben met een schoppend kind! Maar nu wel! O+
pi_152847094
Fijn Sillie *O*
pi_152847149
Wat leuk al die jongetjes :) Wij willen niet weten of het een jongetje of meisje gaat worden.
Volgende week donderdag kunnen we pas terecht bij de vk, heb ook geen idee wanneer ik voor het laatst ongesteld was.. (ergens maart :? )

Familie hier wel meteen verteld na de positieve test. Iedereen reageerde enthousiast, behalve mijn schoonmoeder. Nu is mijn band met haar ook vreselijk slecht maar had gehoopt dat er wat meer uit zou komen dan 'oh oké', om vervolgens het er niet meer over te hebben.
pi_152847420
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:47 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ik over een maand of 10 nog blij ben met een schoppend kind! Maar nu wel! O+
Ik vermoed dat je het over een maand of drie al zat gaat worden. Beurs lijf...
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:07:30 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152847451
Leuk Daui! *G* *G*

Kun je bij Nikki gaan shoppen :+
pi_152847525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:52 schreef Xanteh het volgende:
Wat leuk al die jongetjes :) Wij willen niet weten of het een jongetje of meisje gaat worden.
Volgende week donderdag kunnen we pas terecht bij de vk, heb ook geen idee wanneer ik voor het laatst ongesteld was.. (ergens maart :? )

Familie hier wel meteen verteld na de positieve test. Iedereen reageerde enthousiast, behalve mijn schoonmoeder. Nu is mijn band met haar ook vreselijk slecht maar had gehoopt dat er wat meer uit zou komen dan 'oh oké', om vervolgens het er niet meer over te hebben.
Wat naar. Ze was ook totaal niet blij voor haar zoon ofzo? -O-
Niet prettig om zo'n band te hebben, je hoeft haar niet vaak te zien hoop ik? Hopelijk woont ze aan de andere kant van het land. _O_

Leuk al die ventjes hier! O+ Vriend wil een meisje (en dan het liefst een druk, verstrooid, rondzingend adhd kind als ik :') ). Doe mij maar een kalme slimme kerel hoor.

Verder ziek in bed vandaag. Bijholten zijn weer ontstoken, maar veel minder erg dan toen ik nog rookte. Wat een verschil :') Op werk wel gewoon begrip voor gelukkig, maar dat zit dan ook vol met vrouwen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2015 10:11:38 ]
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:17:29 #226
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152847640
Bewegingen... Heel leuk, maar op 't moment vind ik het echt heel pijnlijk dus. M'n buik voelt al dagen helemaal beurs aan en af en toe doen de draaiingen en bewegingen zo'n pijn dat ik m'n tanden op elkaar moet zetten. Ik heb echt geen idee hoe hij nu ligt, ik voel alleen een grote harde bol, waar wisselend links en rechts af en toe een bult uitsteekt. En nog steeds rechts voetjes (en knietjes?). Hoop dat hij snel netjes gaat liggen, want dit is echt niets. -O-

Maar uiteraard is het met 16 weken wel heel O+ om schopjes te voelen! :)
pi_152848219
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:43 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee het is Jolie Jada. De voice over was minder pauper ;)
Zouden ze gedacht hebben 'Barbie en haar anabool hebben een Ansjeliena, dan nemen wij een Jolie?'

(of zouden ze zo diep niet kunnen nadenken)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152848353
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:45 schreef McLaura het volgende:

[..]

Zouden ze gedacht hebben 'Barbie en haar anabool hebben een Ansjeliena, dan nemen wij een Jolie?'

(of zouden ze zo diep niet kunnen nadenken)
Ja dat dachten wij ook toen. ;)
pi_152848578
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:17 schreef Mariposas het volgende:
Bewegingen... Heel leuk, maar op 't moment vind ik het echt heel pijnlijk dus. M'n buik voelt al dagen helemaal beurs aan en af en toe doen de draaiingen en bewegingen zo'n pijn dat ik m'n tanden op elkaar moet zetten. Ik heb echt geen idee hoe hij nu ligt, ik voel alleen een grote harde bol, waar wisselend links en rechts af en toe een bult uitsteekt. En nog steeds rechts voetjes (en knietjes?). Hoop dat hij snel netjes gaat liggen, want dit is echt niets. -O-

Maar uiteraard is het met 16 weken wel heel O+ om schopjes te voelen! :)
Dit klinkt/leest vrij bizar, en pijnlijk. Het lijkt me maar vaag, zo'n hele baby, met een eigen wil, een eigen verstand, zo in je buik.
pi_152848661
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je het over een maand of drie al zat gaat worden. Beurs lijf...
Ik was dat nooit zat, zelfs aan het eind niet. ligt er denk ik ook een beetje aan hoe het allemaal ligt daarbinnen :)
pi_152848761
Ik ben het ook nog steeds niet zat, de bewegingen. Maar hier valt t ook wel mee hij is opzich best rustig alsin geen pijnlijke bewegingen. Ja laatst een x een avond dat het heel ongemakkelijk voelde en soms als hij z'n billen tussen m'n buikspieren aan t duwen is. Maar het is vooral nog steeds heel erg O+
pi_152848771
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik was dat nooit zat, zelfs aan het eind niet. ligt er denk ik ook een beetje aan hoe het allemaal ligt daarbinnen :)
dito :Y
pi_152848943
Ik vind het ook niet pijnlijk, meestal ligt hij gewoon een beetje zichzelf te herschikken en te kroelen O+
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:20:45 #234
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152849035
Ik vind het ook nog steeds heel O+ om de baby te voelen, maar nu doet het gewoon pijn, dus ik kan er even wat minder van genieten. -O- Is ook pas sinds dinsdag, daarvoor had ik dat niet. Ik zou nu wel op een echo willen zien hoe hij ligt, naar mijn gevoel echt in een onmogelijke houding. En volgens mij vind hij het zelf ook niet erg prettig, getuige het gewurm en het afzetten. :')
pi_152849066
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:20 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het ook nog steeds heel O+ om de baby te voelen, maar nu doet het gewoon pijn, dus ik kan er even wat minder van genieten. -O- Is ook pas sinds dinsdag, daarvoor had ik dat niet. Ik zou nu wel op een echo willen zien hoe hij ligt, naar mijn gevoel echt in een onmogelijke houding. En volgens mij vind hij het zelf ook niet erg prettig, getuige het gewurm en het afzetten. :')
Misschien vanavond even op handen en knieën gaan zitten, dan heeft 'ie volgens mij de meeste ruimte om te bewegen en dan kan hij lekker gaan liggen..?
pi_152849077
Die van mij doet ook af en toe bewegingen die niet zo prettig zijn. Ik merk wel duidelijk dat de baby steeds groter en sterker wordt wat dat betreft. Even een harde trap is echt niet fijn. Maar dat zijn gelukkig uitzonderingen en ik heb gemerkt dat hoe je zit of ligt daar heel veel invloed op heeft. Als ik een beetje gedraaid lig (met benen tov bovenlichaam) krijg ik veel meer harde trappen op minder fijne plaatsen. Maar desondanks zou ik het niet willen missen O+
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:23:12 #237
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152849086
ik ben sowieso altijd benieuwd wat de baby aan het doen is als ik het voel schoppen of friemelen...Welk lichaamsdeel mij schopt enzo...
pi_152849139
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

De mijne was heel kalm, meer draaien en wroeten dan echt schoppen. Dat vond ik tot t eind toe fijn. Behalve als zijn kont in mijn maag lag en ik wilde eten...
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:44:01 #239
409579 LuDann
All the way
pi_152849627
Als je wil weten hoe je baby ligt zou je eens kunnen zoeken op "bellymapping". Het klinkt vrij wazig maar is bedoeld om uit te vinden hoe je baby ligt.

Als je weet hoe het hoofd ligt (onder of boven) zou je een inschatting kunnen maken.
pi_152849666
Ik voel nu sinds een week wel dagelijks, en regelmatig, gefladder in mijn buik. Maar nog steeds geen schopjes :N Je zou zeggen dat ie nu zo veel beweegt dat ie wel sterker moet worden om zich meer te laten voelen, maar nee hoor. Ik ga bijna aan mijzelf twijfelen dat ik t gefladder en gekriebel ook inbeeld
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:47:17 #241
409579 LuDann
All the way
pi_152849702
Ik voel mijn baby trouwens pas echt de hele tijd sinds 28 weken. Grappig hoe al die ontwikkelingen op papier ook overeenkomen met de werkelijkheid (als in, vanaf 28 weken hoor je je baby ook regelmatig te voelen).

Hier een gemiddelde baby denk ik, meestal gewoon wriemelen en af en toe een trap. O+
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:56:26 #242
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152849913
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik voel nu sinds een week wel dagelijks, en regelmatig, gefladder in mijn buik. Maar nog steeds geen schopjes :N Je zou zeggen dat ie nu zo veel beweegt dat ie wel sterker moet worden om zich meer te laten voelen, maar nee hoor. Ik ga bijna aan mijzelf twijfelen dat ik t gefladder en gekriebel ook inbeeld
Niet zo gek hoor, ik voelde het ook pas halverwege 17 weken, en als je het (veel) later voelt is dat ook heel normaal. Ligt er ook aan of je placenta voor of achter ligt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:44 schreef LuDann het volgende:
Als je wil weten hoe je baby ligt zou je eens kunnen zoeken op "bellymapping". Het klinkt vrij wazig maar is bedoeld om uit te vinden hoe je baby ligt.

Als je weet hoe het hoofd ligt (onder of boven) zou je een inschatting kunnen maken.
Ik kon het maandag echt goed voelen, alle contouren langs en ook het hoofdje kon ik zo pakken. Maar nu voel ik helaas geen duidelijke contouren meer, alleen een grote hard oppervlak in het midden van m'n buik. Lijkt wel alsof ie dwars ligt en met het hoofdje ingetrokken. Maar zo'n grote buik heb ik niet, dus hoé dan. :')

Nja, ik ga vanavond maar wat langer op handen en knieën en naar beneden hangen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Mariposas op 22-05-2015 12:06:22 ]
pi_152849965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Het is nog vroeg he :)
Hier was het zondag dus heel duidelijk de hele dag. Mijn buik ging zelfs op en neer. Maar sindsdien kan ik eigenlijk moeilijk zeggen of ik nu echt iets voel of dat ik het mijzelf inbeeld en het toch mijn lichaam zelf is, omdat datgeen wat ik voel heel zachtjes is.
pi_152850038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik kon het maandag echt goed voelen, alle contouren langs en ook het hoofdje kon ik zo pakken. Maar nu voel ik helaas geen duidelijke contouren meer, alleen een grote hard oppervlak in het midden van m'n buik. Lijkt wel alsof ie dwars ligt en met het hoofdje ingetrokken. Maar zo'n grote buik heb ik niet, dus hoé dan. :')

Nja, ik ga vanavond maar wat langer op handen en knieën en naar beneden hangen.
Gisteren lag ik ook plat en uitgebreid gevoeld, was wel duidelijk dat er rechts iets hards zat en links was het helemaal "leeg". Ik dacht als ik even zachtjes druk dan verplaatst ie zich misschien, maar nee hoor. :N

Vriend ook met een kokertje geluisterd en precies aan die kant hoorde hij wel wat, maar hij kon er geen pijl op trekken. Hoorde zachtjes afentoe een tik, maar het was niet overduidelijk of dat dan de baby was.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:06:43 #245
409579 LuDann
All the way
pi_152850135
En waar voel je trapjes/wriemels/beweging dan Jantina? Of kun je dat niet goed inschatten?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:09:10 #246
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152850195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:02 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Gisteren lag ik ook plat en uitgebreid gevoeld, was wel duidelijk dat er rechts iets hards zat en links was het helemaal "leeg". Ik dacht als ik even zachtjes druk dan verplaatst ie zich misschien, maar nee hoor. :N

Vriend ook met een kokertje geluisterd en precies aan die kant hoorde hij wel wat, maar hij kon er geen pijl op trekken. Hoorde zachtjes afentoe een tik, maar het was niet overduidelijk of dat dan de baby was.
Volgens mij werkt de wc-rol en zo'n hartjeshoorn pas rond de 26 weken. En ligging bepalen meestal zelfs nog later.
pi_152850874
Mijn buik is kleiner geworden :')

Meneer verstopt zich achterin/ meer binnen en gebruikt mijn nieren om eens lekker tegen aan te beuken :')

Ik heb het idee dat hij een beetje gedraaid is. Vorige week of eigenlijk een paar dagen geleden kon ik nog goed zijn poeperd tegen mijn maag aanvoelen duwen, maar die is daar niet meer te voelen.
Wel fijn dat ik nu niet gelijk na twee happen vol zit :')
Schudden voor gebruik
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:35:56 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152850937
Oef, schoppen tegen je nieren :X dat lijkt me dan weer minder gezellig.
pi_152851003
Mijn placenta ligt achter. Als ik hem niet voelde vond ik t nog niet zo gek, ik vind t gek dat ik m al ruim anderhalve week voel waarvan de laatste tijd meerdere keren per dag, maar dat de bewegingen niet sterker worden. Daar ga ik aan twijfelen :')
pi_152851009
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:35 schreef pinquit het volgende:
Oef, schoppen tegen je nieren :X dat lijkt me dan weer minder gezellig.
Hij maakt mij al vroeg wakker met zijn getrap ^^,
Heel gezellig joh! O+
Schudden voor gebruik
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:40:17 #251
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152851059
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn placenta ligt achter. Als ik hem niet voelde vond ik t nog niet zo gek, ik vind t gek dat ik m al ruim anderhalve week voel waarvan de laatste tijd meerdere keren per dag, maar dat de bewegingen niet sterker worden. Daar ga ik aan twijfelen :')
ik heb wel 4 weken lang hier elke dag gepost dat ik dacht dat ikd e baby voelde maar het niet zeker wist. Pas rond de 20 weken kon de duutser het ook echt heel erg duidelijk voelen bijvoorbeeld.....
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:00:27 #252
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152851651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik voel mijn baby nu al een aantal weken, maar nog steeds niet echt hard vind ik. Hij is tot nu toe lief voor zn moeder ;)
Ziggy played guitar
pi_152851734
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:00 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik voel mijn baby nu al een aantal weken, maar nog steeds niet echt hard vind ik. Hij is tot nu toe lief voor zn moeder ;)
Ik verwacht ook geen karatetrap die mij door midden splijt hoor :D Gewoon dat die kriebels wat steviger worden, ze jeuken nu soms zelfs irritant :+
En af en toe voel ik kleine plopjes maar ik heb geen idee of dat darmen zijn, al heb k gehoord dat die naar zolder zijn verhuisd. Ben gewoon ongeduldig *; Maar fijn om te horen dat hij niet de enige is die lief is voor zijn moeder tot nu toe O+
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:08:29 #254
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152851865
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:03 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik verwacht ook geen karatetrap die mij door midden splijt hoor :D Gewoon dat die kriebels wat steviger worden, ze jeuken nu soms zelfs irritant :+
En af en toe voel ik kleine plopjes maar ik heb geen idee of dat darmen zijn, al heb k gehoord dat die naar zolder zijn verhuisd. Ben gewoon ongeduldig *; Maar fijn om te horen dat hij niet de enige is die lief is voor zijn moeder tot nu toe O+
Hehe, ik vind sommige beweginkjes ook irritant :@ :')

Ik vind het ook af en toe nog steeds al darmgerommel voelen, maar tis toch gewoon de baby! O+
Ziggy played guitar
pi_152851946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:06 schreef LuDann het volgende:
En waar voel je trapjes/wriemels/beweging dan Jantina? Of kun je dat niet goed inschatten?
Op verschillende plekken, vooral rechts dus en wat meer onderop, maar ik voel het dan alsof het net onder de huid gebeurd en dat voelt dan vergelijkbaar met als je met de bovenkant van je vinger zachtjes tegen je arm aan tikt bijvoorbeeld. Maar dan dus omgekeerd :D
  vrijdag 22 mei 2015 @ 14:54:47 #256
105850 Fuente
mamamuts
pi_152855061
Baby is hier weer omgedraaid. Daardoor nu steeds heel hard getrap op m'n onderkantje. Echt niet fijn! Vooral die goed gemikte karatekicks op m'n blaas zijn gewoon pijnlijk.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152855323
Ik lag net met mijn ogen dicht op de bank, schrik ik wakker van een reflex, zo een beetje als dat je droomt dat je van een schommel aflazert? Nou dat dus..eerste keer dacht ik er niet bij na, tweede keer ging er een lampje branden, derde keer ging ik erg twijfelen of dat de baby niet is O+ zeg ik net nog dat ik niets voel. Van een vierde keer kwam t helaas niet
Als ie op zn papa lijkt gebeurd t midden in de nacht nogmaals
pi_152857418
En toen zat ik weer in t ziekenhuis, op de SEH nu :( .

De hond van schoonouders besloot me ineens niet meer te kennen en vloog me aan. Erg fijn 8)7
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:20:51 #259
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152857680
Oeh, Sillie, da's niet fijn! Ben je gebeten? Hoop dat je snel geholpen wordt!

Hier ben ik een weekendje alleen met J (vriend is hiken + kamperen met vrienden), en heb ik besloten het mezelf makkelijk te maken: bestelling bij Appie gedaan (geen zin in gesleep), J. dagje uit logeren bij oma op de camping, ik met een doos magnums (in de Appie bestelling :9 ) op de bank/ in de tuin is het plan!
pi_152857836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:20 schreef mousemicky het volgende:
Oeh, Sillie, da's niet fijn! Ben je gebeten? Hoop dat je snel geholpen wordt!

Hier ben ik een weekendje alleen met J (vriend is hiken + kamperen met vrienden), en heb ik besloten het mezelf makkelijk te maken: bestelling bij Appie gedaan (geen zin in gesleep), J. dagje uit logeren bij oma op de camping, ik met een doos magnums (in de Appie bestelling :9 ) op de bank/ in de tuin is het plan!
Ja. En de hond is nogal flink (sint bernard) dus de schade is ook flink. Ze moeten zo nog even hechten. Gelukkig in mn arm, dus geen schade bij baby. En ik had al een tetanus vaccinatie, dus die hoefk niet ;( .
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:29:42 #261
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152857852
Baaah Sillie ;( wat naar en wat eng, gedver :{
pi_152857881
Schrikken sillie! Je treft het niet echt met je schoonfamilie hč :o :{

Zijn jullie thuis weer een beetje in rustiger vaarwater?
pi_152858488
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:31 schreef Minarosa het volgende:
Schrikken sillie! Je treft het niet echt met je schoonfamilie hč :o :{

Zijn jullie thuis weer een beetje in rustiger vaarwater?
Haha. Dit keer lag het echt aan de hond ;). Beest is inmiddels hoogbejaard, doof en bijna blind. Denk dat 'ie van me schrok.

Thuis gaat het beter ja. We leven weer gewoon samen in één huis. Maar we hebben beiden onze eigen ruimte nodig en die gunnen we elkaar ook wel, maar daardoor leven we, zeker doordeweeks, wat langs elkaar heen...
pi_152858516
Ooh Sillie, brrr! Fijne hond! :? :(
pi_152858559
Cassandra, leuk he!
pi_152859951
Nou lekker dan Sillie, zijn het niet je schoonzussen is het de hond die aanvalt ;) beterschap ermee.

Maagzuur galore hier. Ranzige rennies dan maar, bah. Maar graviscon drankje vind ik helemaal niet te haggelen. Of je sperma drinkt :(
Het neemt nu wel toe. Vrees dat ik het over een maand zo erg heb dat het m'n neus uitkomt.
pi_152860012
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:52 schreef Estrys het volgende:
Nou lekker dan Sillie, zijn het niet je schoonzussen is het de hond die aanvalt ;) beterschap ermee.

Maagzuur galore hier. Ranzige rennies dan maar, bah. Maar graviscon drankje vind ik helemaal niet te haggelen. Of je sperma drinkt :(
Het neemt nu wel toe. Vrees dat ik het over een maand zo erg heb dat het m'n neus uitkomt.
Maagzuur is de duivel. Zo naar. :( Ik vind omeprazol goed werken.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:06:58 #268
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152860350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:52 schreef Estrys het volgende:

Wat kan de HA voorschrijven? Ik ken alleen antagel, maar das volgens mij zelfde als gaviscon.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:07:33 #269
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152860375
Oh omeprazol?
pi_152860455
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:07 schreef pinquit het volgende:
Oh omeprazol?
omeprazol is idd wel een goeie als je echt niet toe kunt met gaviscon of rennies oid. :Y
pi_152860607
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:07 schreef pinquit het volgende:
Oh omeprazol?
Ja omeprazol. Vorige zwangerschap vanaf week 25 of zo gehad. Werkte heel goed. Toen moest ik echt veel overgeven ook ervan. Een dag voor de uitgerekende datum (oudjaarsdag) was het vorige keer op en dacht ik ach doe wel zonder. Hele oudjaarsavond in een omhelzing met de wc pot gezeten :') Man is toen op 1 januari op de huisartsenpost het recept gaan halen. Was maar goed ook want duurde nog 8 dagen tot de bevalling :P
pi_152860676
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

omeprazol is idd wel een goeie als je echt niet toe kunt met gaviscon of rennies oid. :Y
Je moet het eerst daar allemaal mee proberen. Van onze huisarts tenminste. Maar graviscon echt, dat vind ik niet te doen.

En als ik weer zo ga overgeven dan bel ik de huisarts voor een recept.
pi_152860746
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je moet het eerst daar allemaal mee proberen. Van onze huisarts tenminste. Maar graviscon echt, dat vind ik niet te doen.
Ja dat is vaak helaas wel beleid idd. Of nouja helaas. Voor sommige mensen werken rennies bijvoorbeeld gewoon prima, dan is dat natuurlijk beter. Maar in de ernstige gevallen tsja.

Zelfde verhaal met maagzuur bij kinderen/reflux. Van die kinderen die overduidelijk ernstige reflux hebben met klachten en uren krijsen per dag enzo. "gaat u eerst maar johannesbroodpitmeel proberen om de voeding in te dikken mevrouw".
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:20:36 #274
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152860783
Bagger is dat zeg :{
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:22:29 #275
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152860850
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

En als ik weer zo ga overgeven dan bel ik de huisarts voor een recept.
Maar je hebt het al een keer gehad, waarom dan weer proberen met dat wat niet helpt :{ onzin zeg.
pi_152860908
Ik kom gelukkig wel toe met Rennies. Ik neem er standaard drie voor het slapen gaan.
pi_152860930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat is vaak helaas wel beleid idd. Of nouja helaas. Voor sommige mensen werken rennies bijvoorbeeld gewoon prima, dan is dat natuurlijk beter. Maar in de ernstige gevallen tsja.

Zelfde verhaal met maagzuur bij kinderen/reflux. Van die kinderen die overduidelijk ernstige reflux hebben met klachten en uren krijsen per dag enzo. "gaat u eerst maar johannesbroodpitmeel proberen om de voeding in te dikken mevrouw".
J heeft ook omeprazol gehad. Voor verborgen reflux. Daar heb ik meteen korte metten gemaakt met jbp. Bij de eerste trapte ik daar nog in maar dat is een drama om te doen met borstvoeding.

Ik verwacht omdat ik het twee jaar geleden heb gehad eigenlijk dat ze het wel gewoon geven. Feitelijk is het een herhalingsrecept :+
pi_152861021
Ik heb het ook een hele tijd met Rennies gered, tot ik een nacht gewoon niet geslapen heb omdat ik echt niet kon gaan liggen - zodra mijn nek en hoofd horizontaal waren voelde ik het zuur praktisch binnenvloeien. Toen een paar dagen omeprazol geslikt en nu alweer een week nergens last meer van. ^O^
pi_152861043
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:24 schreef Estrys het volgende:

[..]

J heeft ook omeprazol gehad. Voor verborgen reflux. Daar heb ik meteen korte metten gemaakt met jbp. Bij de eerste trapte ik daar nog in maar dat is een drama om te doen met borstvoeding.

Ik verwacht omdat ik het twee jaar geleden heb gehad eigenlijk dat ze het wel gewoon geven. Feitelijk is het een herhalingsrecept :+
Ik kreeg van het CB de tip om te zeggen dat we al twee weken jbpm gebruikt hadden op hun advies. :D uiteindelijk wilde de huisarts niets voorschrijven (iedere baby huilt wel eens mevrouw). Maar omdat ze niet poepte ook en de oudste dat ook niet deed heeft ie toch naar de kinderarts gestuurd die direct zantac voorschreef.
pi_152861123
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik kreeg van het CB de tip om te zeggen dat we al twee weken jbpm gebruikt hadden op hun advies. :D uiteindelijk wilde de huisarts niets voorschrijven (iedere baby huilt wel eens mevrouw). Maar omdat ze niet poepte ook en de oudste dat ook niet deed heeft ie toch naar de kinderarts gestuurd die direct zantac voorschreef.
Ik vraag dan altijd in onze praktijk naar de vrouwelijke huisarts die zelf vier kinderen heeft. :)
pi_152861252
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:32 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik vraag dan altijd in onze praktijk naar de vrouwelijke huisarts die zelf vier kinderen heeft. :)
ja zo slim was ik toen niet :P

hoewel. de huisarts waar ik toen was... elke keer als ik bij hem ben dan heb ik iets. Een kind met koortsstuipen die uiteindelijk opgenomen wordt, een schildkliertumor, longontsteking, kind met ernstige obstipatie waarvoor hij uiteindelijk door de kinderarts op de vingers is getikt. Kind met coeliakie na steeds afdoen van issues met groei met niks aan de hand.

Tegenwoordig zit ie al met een verwijsbrief in de aanslag op moment dat ik binnen kom :P
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:43:03 #282
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152861489
Omeprazol kun je gewoon bij de Kruidvat oid kopen, is sinds een aantal jaar handverkoop: geen recept voor nodig (wel voor de hogere doseringen).
pi_152861633
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:43 schreef Mariposas het volgende:
Omeprazol kun je gewoon bij de Kruidvat oid kopen, is sinds een aantal jaar handverkoop: geen recept voor nodig (wel voor de hogere doseringen).
O echt?

En in de bijsluiter lees ik: bent u zwanger? Neem dan contact op met uw arts voordat u dit middel gaat gebruiken. Ga ik toch even overleggen binnenkort.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:50:59 #284
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152861727
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:48 schreef Estrys het volgende:

[..]

En in de bijsluiter staat dan: bent u zwanger? Neem dan contact op met uw arts voordat u dit middel gaat gebruiken.
Dat ben je uiteraard niet verplicht. :P
Maar als het goed is volgt de arts het advies op van FTK en zal je laten weten dat je het medicijn veilig kunt gebruiken tijdens zwangerschap. :)

https://www.farmacotherap(...)sten/o/omeprazol.asp
pi_152861782
Ondanks pantoprozol nog regelmatig last van brandend maagzuur. Maar in combinatie met antagel is het wel te doen. Nu alleen nog onthouden om een flesje antagel mee te nemen naar mijn werk.
pi_152861785
Better safe than sorry, zo is het ook wel weer :)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:57:38 #287
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152861907
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:53 schreef Estrys het volgende:
Better safe than sorry, zo is het ook wel weer :)
Als je twijfelt altijd doen. :Y Kan ook gewoon met de verloskundige trouwens. Maar overleg jij ook voordat je paracetamol gebruikt? :P
pi_152862110
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:57 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Als je twijfelt altijd doen. :Y Kan ook gewoon met de verloskundige trouwens. Maar overleg jij ook voordat je paracetamol gebruikt? :P
Daar staat het niet op de bijsluiter. Maar ik heb weleens daarover overlegd ja, toen ik aan de maximale dosis per dag niet genoeg had ;)
pi_152863402
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 18:32 schreef Estrys het volgende:

[..]

Zo'n huisarts wil ik ook! :D
Professioneel gifmenger.
pi_152864310
Heeft er iemand ervaring met de luieremmer sangenic van tommee tippie?
pi_152864431
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:22 schreef silliegirl het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de luieremmer sangenic van tommee tippie?
Jep.
Prima emmer hoor. Wij doen er alleen geen poepluiers in. Want die lucht gaat overal doorheen. Die gaan in zo'n geurzakje in de kliko buiten.
pi_152864975
Wij hadden die van de hema. Werkte ook prima zolang er geen poepluiers in gingen.
pi_152866691
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:11 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wat naar. Ze was ook totaal niet blij voor haar zoon ofzo? -O-
Niet prettig om zo'n band te hebben, je hoeft haar niet vaak te zien hoop ik? Hopelijk woont ze aan de andere kant van het land. _O_

Leuk al die ventjes hier! O+ Vriend wil een meisje (en dan het liefst een druk, verstrooid, rondzingend adhd kind als ik :') ). Doe mij maar een kalme slimme kerel hoor.

Verder ziek in bed vandaag. Bijholten zijn weer ontstoken, maar veel minder erg dan toen ik nog rookte. Wat een verschil :') Op werk wel gewoon begrip voor gelukkig, maar dat zit dan ook vol met vrouwen.
Gelukkig in een andere provincie :9 En weinig contact..

Top dat je gestopt bent met roken ^O^

Met luieremmers geen ervaring. Hier gaat alles in zo'n Wibra geurzakje en dan meestal dezelfde dag nog de kliko in.
pi_152867557
Maar als je geen poepluiers in de luieremmer gooit, wat is dan het doel van zo'n speciale luieremmer vraag ik me af? Waarom niet een goedkopere en/of mooiere :P prullenbak?

En maagzuur :X Rennies werken prima, maar ik ben nu alweer alweer een paar tijdje in de fase dat ze overal in zitten en liggen. En vannacht ook alweer een tweede kussen gepakt om maar iets hoger te liggen. Booh.

Baby voel ik trouwens nog steeds amper van buiten, placenta ligt voor. Van binnen des te beter. Maar niet sterker dan een paar weken terug, alleen vaker. Hij/zij vindt het niet zo lekker als op m'n buik ligt bijvoorbeeld, staat garant voor beweging. Ik kan er trouwens geen genoeg van krijgen, heb het altijd alleen maar fantastisch gevonden. O+
pi_152873149
mijn man ligt naast mij te ronken en ik geniet van het contact met mijn zoontje O+ . Zo wil ik niet slapen hoor! Dit is veel te mooi O+ De schopjes en gewriemel, heerlijk
pi_152875216
Op t werk had ik altijd ruzie met die speciale luieremmers waar van die ronde cassettes in moesten

Thuis hebben we er normale luieremmer met deksel. In de emmer zit zo'n witte zak. (rollen kan je o.a. Bij de gemeente gratis ophalen). Emmer wordt leeggehaald als die zak vol zit. Een gore poepluier die ik soms nog extra in n geurzakje
pi_152875219
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:48 schreef coccinelle het volgende:
mijn man ligt naast mij te ronken en ik geniet van het contact met mijn zoontje O+ . Zo wil ik niet slapen hoor! Dit is veel te mooi O+ De schopjes en gewriemel, heerlijk
O+
pi_152875259
bij de oudste hadden we de tommee tippee emmer. prima ding verder maar ik heb hem uiteindelijk al vrij snel van de kamer afgehaald en deed er geen poepluiers meer in want stinken. Daarna stond ie beneden naast de gewone prullenbak. volstrekt overbodig natuurlijk op die manier :') en extra moeite om het ding te legen. Ik weet niet ik vind het niet echt heel erg een meerwaarde hebben qua aanschaf.

die action geurzakjes gebruikten we idd daarna.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 08:26:46 #299
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152875513
32 weken vandaag! *O*

En volgens mij is de ruimte in m'n buik op. Het beurse gevoel in m'n buik is als sneeuw voor de zon verdwenen. Maar nu ben ik erg benauwd en moet af en toe op m'n rechter zij gaan liggen om weer fatsoenlijk adem te kunnen halen. }:|
pi_152875734
Mijlpaal: je buik niet meer opzij kunnen trekken en je vasjien door op de tast te scheren in een bloedbad veranderen. :9
pi_152875738
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')