Ik vermoed de Grebbeberg.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Redelijk getraind? Heb je uberhaupt ooit al een berg beklommen?
Hangen allemaal bordjes hoor: 'De wachttijd vanaf hier bedraagt circa x minuten'.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:47 schreef hont12 het volgende:
Het is een fucking berg.
Wachttijden verwachten
Je hebt inderdaad een behoorlijke wachttijd om Everest te mogen beklimmen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:47 schreef hont12 het volgende:
Het is een fucking berg.
Wachttijden verwachten
Paraplu meenemen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:52 schreef dl3b het volgende:
En als je dan eindelijk aan de beurt bent is het weer niet goed, en kan je alsnog optiefen met je hele entourage.
Sint Pietersbergquote:Op woensdag 20 mei 2015 20:56 schreef hans1985 het volgende:
Naja. Is dikke 9 km. En ergens moeten de kosten er zijn.
Andere berg iets minder hoog is ook goed. Zolang in buurt 20k dollar is
Met een hele grote kan je paragliden naar de top, dat dan weer wel.quote:
Mja, daar staat wel een lange rij voor..quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:58 schreef NightH4wk het volgende:
Neem wel de kabelbaan naar de top, wordt je minder moe van.
25k dollar all inclusive?quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:55 schreef danos het volgende:
Rond de 25.000 als je zelf nog wat wil doen, voor 50.000+ word je gedragen.
Er is een beperkt aantal vergunningen.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:18 schreef Ericr het volgende:
25k voor permit, sherpa's, transport en gear. Daarnaast nog 5k voor de uitvaart omdat je amper weet waar je aan begint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes TS
geen.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:46 schreef Isis20 het volgende:
[..]30k dus. 5 k minder als ik niet dood vries 😝SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes TS [ afbeelding ]
Geen probleem
K2, leuk beginners pukkeltje.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:56 schreef hans1985 het volgende:
Naja. Is dikke 9 km. En ergens moeten de kosten er zijn.
Andere berg iets minder hoog is ook goed. Zolang in buurt 20k dollar is
Bij min 10 liep ik noch in t shirt Wel getrained. Nu 2 jaar later niet meer die conditie. Ga maar eens nieuwe peaks bekijken. Risico heb ik eigenlijk schijt aanquote:Op woensdag 20 mei 2015 22:22 schreef Ericr het volgende:
Beklim 'gewoon' een trekking peak. Is al zwaar genoeg.
Heb zelf een poging gewaagd in 2004 om Mera Peak te beklimmen, grootste gedeelte is overigens bewandelbaar. Helaas de top toen niet gehaald mede door omslag in het weer (-30 en sneeuw) maar zo'n tocht is al een behoorlijke uitdaging. Ook met de nodige risico's, bij trekking peaks komen ook meerdere personen per jaar om het leven.
welke uitvaart? http://sometimes-interest(...)es-on-mount-everest/quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:18 schreef Ericr het volgende:
25k voor permit, sherpa's, transport en gear. Daarnaast nog 5k voor de uitvaart omdat je amper weet waar je aan begint.
Dat dacht ik ook. Je blijft gewoon op die berg. Als eeuwige lelijke ijslollie.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
welke uitvaart? http://sometimes-interest(...)es-on-mount-everest/
Misschien juist wel. Natuurlijke selectie moet je stimuleren.quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou eerst eens in de alpen een berg opgaan voordat je zoiets gaat doen. Feit dat je schijt aan risico's hebt zegt ook wel genoeg. Misschien moet je het maar helemaal niet doen.
Lang niet allemaal en TS haalt het waarschijnlijk niet eens om door de Khumbu Icefall te komen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 02:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Je blijft gewoon op die berg. Als eeuwige lelijke ijslollie.
fixed.quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vraag me af, als TS niet loopt te trollen, of TS überhaupt wel eens aan bergbeklimmen/alpinisme gedaan heeft en of ie het niet verwart met hiken in de bergen wandelen op de Utrechtse Heuvelrug.
TS denkt dat je op de top van de Everest automatisch op de foto wordt gezet en de afdrukken op kunt halen bij het souvenierwinkeltje dat ernaast staat.quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vraag me af, als TS niet loopt te trollen, of TS überhaupt wel eens aan bergbeklimmen/alpinisme gedaan heeft en of ie het niet verwart met hiken in de bergen.
Dit was in 2013, dus de prijzen liggen wel weer wat hoger waarschijnlijk.quote:High-altitude mountaineering is a pay-to-play game. If you’re going to attempt to climb Mount Everest you're going to shell out a minimum of $30,000. Most western guiding companies charge around $65,000, and if you’re going all-out on a private expedition with an imported chef and constant access to Instagram, your trip might run as high as $100,000.
Je moet natuurlijk wel real-time de voortgang van je zwart wordende neus en tenen instagrammen.quote:
Nog steeds duur. Gewoon daarheen fietsen en die berg oplopen. 7 kilometer, waar hebben we het over.. Dat loop je in anderhalf uur. Halfzachte mietjes hierquote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:08 schreef Ericr het volgende:
Of je gaat naar de Aconcagua, ook geen 'walk in the park' maar je komt wel bijna tot 7.000 meter en het is een vrij toegankelijk gebied. Ben je voor 4.000 euro klaar als je het georganiseerd doet en nog een stuk minder als je zelf het meeste regelt.
Goede troll of eigenlijk slechte trollpoging. Boven de 3.500 meter ga je het gewoon niet redden met meer dan 1000 meter en het liefst 500 meter per dag overbruggen in hoogtemeters. Ben zelf wel eens in een paar dagen van 1.000 meter naar 5.000 meter gegaan maar dan voel je echt wel de gevolgen van de hoogte omdat je niet goed geacclimatiseerd bent. Als je het in een rustiger tempo doet kan je nog steeds hoogteziekte krijgen maar neemt de kans wel een stuk af.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nog steeds duur. Gewoon daarheen fietsen en die berg oplopen. 7 kilometer, waar hebben we het over.. Dat loop je in anderhalf uur. Halfzachte mietjes hier
quote:Via het nieuws worden we er regelmatig op gewezen hoe gevaarlijk de beklimming van de Mount Everest kan zijn. Het Amerikaanse tijdschrift Smithsonian drukt de lezer nog eens met de neus op de tragische feiten. Op de bevroren hellingen van de berg liggen meer dan 200 doden. De meesten zijn goed geconserveerd door het ijs. Daardoor worden sommigen zelfs door klimmers gebruikt als oriëntatiepunt, zoals de Indiase klimmer ‘Green Boots’. Hij vroor dood in de buurt van een grot in 1996. Klimmers gebruiken zijn lichaam om te bepalen hoe ver ze zijn.
In 2006 stopte de Engelse klimmer David Sharp bij dezelfde grot waar Green Boots lag. Sharp was verstijfd van de kou maar nog in leven. Zo’n 40 klimmers passeerden de grot in de veronderstelling dat het Green Boots was die daar lag. Toen iemand eindelijk Sharps zwakke gekreun hoorde, was het te laat om hem te redden.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:18 schreef Ericr het volgende:
Ik pak gewoon de roltrap naar boven, is handig, vroeger moest ik zelf lopen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:43 schreef Fok-it het volgende:
En dat is dan 30 jaar man man
Denk je dat er ook nog een kabelbaantje naar beneden gaat voor als je boven bent aangekomen?
Gewoon zelf in je eentje de berg beklimmen, wat kan er mis gaan?quote:Op zondag 24 mei 2015 03:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zelfs als zou je een hoop knaken meenemen voor een gids of bureautje, ik vermoed dat ze je niet eens meenemen gezien je ervaring
Zo te horen kun je beter hiken naar het basiskamp, als je de Mount Everest op wilt. Verschillende reisorganisaties hebben dat in het programma.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:43 schreef hans1985 het volgende:
Niet gezien de ellende in Nepal of voordeel te doen.
Ik heb volgend jaar weinig te doen en zou wel eens wat ondernemends willen ondernemen. Qua fysiek ben ik redelijk getrained.
Heb je last van wacht tijden en wat is de totale som die je kunt verwachten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |