Het is mij ook wel vaker gevraagd, maar dat hing vooral een beetje samen met reizen voor werk.quote:Op donderdag 11 juni 2015 12:49 schreef Lingue het volgende:
Omg die invulling ook van haarzelf. Alsof iedereen dat zo ziet.
Ik krijg ook wel eens indirect de vraag of ik verliefd/verloofd /getrouwd ben en kinderen heb.
Want ja als ik kinderen zou hebben om voor te zorgen dan wil ik vast niet meer veel werken of reizen...
En of ik rekening moet houden met een partner...
Poeh hee, vragen ze dat ook aan mannen?
Tsja anderhalf jaar geleden postte ik hier dat ik productiewerk bij de champignons ging doen en alvast 'n cursusje Pools ging volgen. Uiteindelijk heb ik er nu dus 1.5 jaar gewerkt (fase a contract loopt af enzo dat soort shitquote:Op donderdag 11 juni 2015 12:49 schreef Lingue het volgende:
Omg die invulling ook van haarzelf. Alsof iedereen dat zo ziet.
Ik krijg ook wel eens indirect de vraag of ik verliefd/verloofd /getrouwd ben en kinderen heb.
Want ja als ik kinderen zou hebben om voor te zorgen dan wil ik vast niet meer veel werken of reizen...
En of ik rekening moet houden met een partner...
Poeh hee, vragen ze dat ook aan mannen?
Weet je, het gaat er uiteindelijk om dat je een leuke baan hebt waar je energie van krijgt. En de manier hoe je benadert wordt is daar erg van afhankelijk want het zegt ook wat over de cultuur van het bedrijf.
Ik ben soms bijvoorbeeld positief verrast terwijl ik er erg tegenop zie. En zoals eerder genoemd voorbeeld ook negatief verrast doordat ze zelf hun processen niet op orde hebben. Dat werkt voor mij niet.
Ruk? Nee hoor, dat valt erg mee. Heb d'r 1.5 jaar met plezier gewerkt en ga nu verder kijken.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:05 schreef Lingue het volgende:
Dat is wel ruk @Bluemage dat dat zo gegaan is... Maar met die doorgroei hopelijk nu weer andere mogelijkheden.
Is dat niet zo'n standaard tekstje Latijn voor 'n website die nog niet af is? Bied aan om als webdesigner daar te gaan werken?quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:54 schreef Lingue het volgende:
LOL,
ik wilde net een sollicitatie doen via een tussenpersoon en moest maar even mijn gegevens via de website invullen. Voordat ik de privacy policy goedkeur wil ik toch altijd wel even snel screenen wat erin staat. En dat ze niet zomaar mijn CV overal mogen aanbieden enzo.
Dus ik die policy opzoeken staat ie in het Latijns ofzo op de website.
Ik haal em door google translate en het gaat over oa: 'angst van zwangerschap' of ; smartphone' of huwelijk of 'schijfjes tomaat'.
Ik sla maar even over met mijn gegevens daar achterlaten! Dat vertrouw ik dan weer niet...
Haha, geen idee. Maar uhm de privacy policy lijkt mij toch wel belangrijk als je als recruiter oid wil werken.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:56 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n standaard tekstje Latijn voor 'n website die nog niet af is? Bied aan om als webdesigner daar te gaan werken?
Tsja professioneel is anders, idd.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:57 schreef Lingue het volgende:
[..]
Haha, geen idee. Maar uhm de privacy policy lijkt mij toch wel belangrijk als je als recruiter oid wil werken.
En uhm ik ben alles behalve een webdesigner, maar ik proef hier carrièrekansen voor _arual_ om de content eens onder de loop te nemen
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:50 schreef Queller het volgende:
Ik mag me afmelden, want ik ben vanmorgen tijdens het eerste gesprek direct aangenomen
Over anderhalve week beginnen en ik heb er ont-zet-tend veel zin in. Droombaan bij een droombedrijf! Ik heb het getroffen! Later meer, nu eerst even jubelen
quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:50 schreef Queller het volgende:
Ik mag me afmelden, want ik ben vanmorgen tijdens het eerste gesprek direct aangenomen
Over anderhalve week beginnen en ik heb er ont-zet-tend veel zin in. Droombaan bij een droombedrijf! Ik heb het getroffen! Later meer, nu eerst even jubelen
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:50 schreef Queller het volgende:
quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:50 schreef Queller het volgende:
Wow, wat nice! Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:50 schreef Queller het volgende:
Begon de tekst met "Lorem ipsum"? Dan is het inderdaad een tijdelijke tekst in nep-Latijn om een idee te krijgen hoe de pagina er uit moet komen te zien.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:54 schreef Lingue het volgende:
LOL,
ik wilde net een sollicitatie doen via een tussenpersoon en moest maar even mijn gegevens via de website invullen. Voordat ik de privacy policy goedkeur wil ik toch altijd wel even snel screenen wat erin staat. En dat ze niet zomaar mijn CV overal mogen aanbieden enzo.
Dus ik die policy opzoeken staat ie in het Latijns ofzo op de website.
Ik haal em door google translate en het gaat over oa: 'angst van zwangerschap' of ; smartphone' of huwelijk of 'schijfjes tomaat'.
Ik sla maar even over met mijn gegevens daar achterlaten! Dat vertrouw ik dan weer niet...
Gefeliciteerd en veel succes in je droombaan!quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:50 schreef Queller het volgende:
En terecht. Gefeli!quote:
Niet echt het topic er voor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 06:24 schreef bloempjuh het volgende:
Iemand een idee of ik ergens recht op heb als ik pas sinds maart 2015 weer in NL heb gewerkt (en nu dus werkloos word), na jarenlang buitenland? WW zal niet mogen, maar bijstand oid?
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 juni 2015 15:50 schreef Queller het volgende:
Ik had recht op ww na meer dan 'n jaar in Duitsland gewerkt te hebben en daarna paar maanden in Nederland...dacht ook dat ik bij de bijstand moest zijn, had me daar keurig gemeld en vriendelijke mevrouw vertelde me dat m'n inschrijving helemaal in orde was maar ik daar dus niet moest zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 06:24 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
En terecht. Gefeli!
Ik word wanhopig. Baan loopt op z'n einde (nog een maandje) en moet mijn huidige huis uit (maandag a.s.). Dus moet vanuit het huis van moeder () gaan forenzen naar werk voor de komende paar weken.
Iemand een idee of ik ergens recht op heb als ik pas sinds maart 2015 weer in NL heb gewerkt (en nu dus werkloos word), na jarenlang buitenland? WW zal niet mogen, maar bijstand oid?
Ah ok, goed om te weten. Maar ja nu weet ik alleen nog niet wat hun privacy policy is mbt mijn gegevens... Beetje jammer dat ze dat zo gedaan hebben. Kun jij ook niets aan doenquote:Op donderdag 11 juni 2015 23:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Begon de tekst met "Lorem ipsum"? Dan is het inderdaad een tijdelijke tekst in nep-Latijn om een idee te krijgen hoe de pagina er uit moet komen te zien.
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:13 schreef Ypmaha het volgende:
Zijn er hier ook mensen die een BBL opleiding doen of willen doen?
Wil nog steeds 'n keer vapro halen maar weet niet of dat ook als bbl opleiding telt?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:13 schreef Ypmaha het volgende:
Zijn er hier ook mensen die een BBL opleiding doen of willen doen?
Ik heb een heel overzichtelijk CV wat niet heel fancy is maar zeker niet 13 in een dozijn uitvoering. Hij heeft wat kleur, hele andere opzet maar geen tijdslijnen en tierlantijnen, maar wel een foto. Het is iig niet alleen maar platte tekst bij mij.quote:Op maandag 15 juni 2015 01:28 schreef Kazenbazen het volgende:
Hoe verzorgen jullie eigenlijk je cv?
Doe je dit met hippe toevoegingen zoals tijdlijnen, foto's, Linkedin etc.?
Ik ben namelijk ook weer op zoek alleen twijfel of ik een standaard cv moet maken of een fancy cv met allerlei tierlantijnen
Het belangrijkste blijft toch wel dat recruiters in één oogopslag kunnen vinden wat ze zoeken. Moeilijke grafische layouts helpen daar meestal niet bij.quote:Op maandag 15 juni 2015 01:28 schreef Kazenbazen het volgende:
Ik ben namelijk ook weer op zoek alleen twijfel of ik een standaard cv moet maken of een fancy cv met allerlei tierlantijnen
Ik heb juist het tegenover gesteldequote:Op maandag 15 juni 2015 17:23 schreef Dragonberry het volgende:
Net op gesprek geweestIk ben bang dat ik niet diep genoeg op bepaalde dingen ben ingegaan. Ik sla altijd een beetje dicht bij dit soort dingen
![]()
Ik mag in ieder geval weer een test doen die wat meer ingaat op de eisen voor deze functie en dan hoor ik later deze week meer.. Wanneer zou de spanning wegtrekken?
kan soms voordelig zijn. Weten zij ook niet meer wat ze eigenlijk wilden wetenquote:Op maandag 15 juni 2015 19:47 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenover gestelde
Als ik eenmaal aan het praten ben wil ik nog wel eens een zijweg nemen om vervolgens over hele andere dingen te praten
ik heb het redelijk overzichtelijk gelaten, wel wat kleur toegevoegd dat het niet zo'n saai cv wordt. en ik heb een QR code rechts bovenin staan, die is dan weer gelinkt naar mijn linked-in profiel. heb er al wat leuke reacties over gehad van bedrijven die benieuwd waren wat er achter de QR code zatquote:Op maandag 15 juni 2015 01:28 schreef Kazenbazen het volgende:
Hoe ging 't?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:47 schreef BlueMage het volgende:
Morgen twee gesprekken op de planning, wordt nog 'n druk dagje maar komt goed.
Toevallig net hetzelfde meegemaakt.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:29 schreef Lingue het volgende:
Echt, ik krijg mij nou toch een afwijzing op mijn sollicitatie.
Genoemd met allemaal punten die voor hun belangrijk zijn en hun selectie op hebben gemaakt. En juist al die punten komen terug in mijn CV en werkervaring, vrijwel letterlijk...
Echt... genoeg reden om te weten dat ik daar niet wil werken als ze niet eens brieven lezen of eerlijk beantwoorden. En dat zijn dan recruiters of externe recruitment bureau's die bedrijven inhuren om hun vacatures in te vullen. Ik zou toch echt 3x achter mijn oren krabben...
Fijn! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:34 schreef BlueMage het volgende:
Kan me hier als het goed is afmelden, vandaag 'n aanbod gekregen voor 'n leuke baan als operator met allerlei doorgroeimogelijkheden en men was erg enthousiast bij het bedrijf.Ben wel ff blij moet ik zeggen.
Andere baan was me eigenlijk al toegezegd maar ik heb daar niet voor gekozen want was eigenlijk vooral productiewerk (niets op tegen verder) en qua loon ook 'n kleine stap terug. Er loopt nog wat anders wat ook wel interessant is maar daar hoor ik pas 15 juli iets van dus...
Nou, dat cv zat wel goedquote:Op maandag 15 juni 2015 01:28 schreef Kazenbazen het volgende:
"We zijn van mening zijn dat er andere kandidaten zijn die beter aansluiten op de criteria in het profiel dat wij voor ogen hebben voor deze functie."quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:29 schreef Lingue het volgende:
Echt, ik krijg mij nou toch een afwijzing op mijn sollicitatie.
Genoemd met allemaal punten die voor hun belangrijk zijn en hun selectie op hebben gemaakt. En juist al die punten komen terug in mijn CV en werkervaring, vrijwel letterlijk...
Echt... genoeg reden om te weten dat ik daar niet wil werken als ze niet eens brieven lezen of eerlijk beantwoorden. En dat zijn dan recruiters of externe recruitment bureau's die bedrijven inhuren om hun vacatures in te vullen. Ik zou toch echt 3x achter mijn oren krabben...
Gefeliciteerd! Operator is een goed startpunt voor doorgroei, je kan alle kanten nog op. En over het algemeen verdient het niet slecht, in ieder geval niet in ploegendienst.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:34 schreef BlueMage het volgende:
Kan me hier als het goed is afmelden, vandaag 'n aanbod gekregen voor 'n leuke baan als operator met allerlei doorgroeimogelijkheden en men was erg enthousiast bij het bedrijf.Ben wel ff blij moet ik zeggen.
Andere baan was me eigenlijk al toegezegd maar ik heb daar niet voor gekozen want was eigenlijk vooral productiewerk (niets op tegen verder) en qua loon ook 'n kleine stap terug. Er loopt nog wat anders wat ook wel interessant is maar daar hoor ik pas 15 juli iets van dus...
Een hoera voor BlueMagequote:Op donderdag 18 juni 2015 12:34 schreef BlueMage het volgende:
Hier nog even op inhakend, ik kreeg vanmiddag de mail dat men bij het bedrijf het wel zag zitten om mij 'n stapje hoger dan "gewoon" basisoperator te laten starten.quote:Op donderdag 18 juni 2015 18:26 schreef Daboman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Operator is een goed startpunt voor doorgroei, je kan alle kanten nog op. En over het algemeen verdient het niet slecht, in ieder geval niet in ploegendienst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |