quote:Op woensdag 20 mei 2015 18:13 schreef Max23 het volgende:
Eerste etappe in de Ronde van Noorwegen in nu bezig
4 man, onder wie Ligthart in de aanval, nog 11 km met 1:30 voorsprongThxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, die 2 hebben net volgens die GPS wel 50 seconden in 2,5-3 km dichtgeredenquote:Op woensdag 20 mei 2015 18:24 schreef wimderon het volgende:
Nog maar 2 man op kop van het peloton. Die gaan het alleen niet redden.
Greipel, Henderson, Hansen, Roelandts, Gallopin, Wellens en Sieberg lijken me zekerheidjes. Heb je nog Vanendert, Boeckmans, De Gendt, De Clercq, Debusschere, Dehaes en Van der Sande (en Ligthart). Bak of Dockx zal wel meegaan in de Ji Cheng-rol.quote:
Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 20 mei 2015 18:30 schreef Mani89 het volgende:
Kristoff gaat 12 etappes winnen in de Tour.
Roelandts gaat dit jaar volgens mij niet, had ie een tijd terug aangegeven. Zit dit ook het hele jaar al niet in de trein van Greipel, ook op eigen aangeven.quote:Op woensdag 20 mei 2015 18:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Greipel, Henderson, Hansen, Roelandts, Gallopin, Wellens en Sieberg lijken me zekerheidjes. Heb je nog Vanendert, Boeckmans, De Gendt, De Clercq, Debusschere, Dehaes en Van der Sande (en Ligthart). Bak of Dockx zal wel meegaan in de Ji Cheng-rol.
Zou zomaar kunnen. Wat is die sterk.quote:Op woensdag 20 mei 2015 18:30 schreef Mani89 het volgende:
Kristoff gaat 12 etappes winnen in de Tour.
Ohja de Tour of Norway start vandaag.quote:
Gisteren al gestart.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ohja de Tour of Norway start vandaag.
Is TeamKohl een soort Vino4ever?quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:28 schreef wimderon het volgende:
Vorige week een Gran Fondo gewonnen![]()
[ afbeelding ]
Danku!quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gisteren al gestart.
stream: http://www.sportingvideo.(...)4118501-1075736.html
Vorig jaar al op zaterdag en zondag.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:42 schreef TargaFlorio het volgende:
World Ports Classic is voortaan op zaterdag en zondag?
Was eerst toch altijd op vrijdag en zaterdag?
Ben benieuwd of zoiets nog een keer in Europa geprobeerd wordt (bijvoorbeeld in plaats van een klimtijdrit)quote:1. Rahim Emami (Pishgaman Giant) in 38m27s (17,4km per uur)
2. Mirsamad Poorseyedigolakhour (Tabriz Petrochemical) op 22s
3. Hossein Askari (Pishgaman Giant) op 37s
4. Ramin Mehrabani (Pishgaman Giant) op 1m08s
5. Amir Zargari (Pishgaman Giant) op 1m10s
6. Benjamin Dyball (Avanti) op 1m43s
7. Francisco Mancebo (Skydive Dubai) op 1m45s
8. Ghader Mizbani (Tabriz Petrochemical) op 1m48s
9. Thomas Lebas (Bridgestone Anchor) op 1m53s
10. Didier Chaparro (Nippo-Vini Fantini) op 1m59s
Iraanse top 5.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:21 schreef Marcoss het volgende:
In Japan hadden ze weer de ouderwetse rit van 11 km naar de Mt. Fuji gereden afgelopen nacht.
[..]
Ben benieuwd of zoiets nog een keer in Europa geprobeerd wordt (bijvoorbeeld in plaats van een klimtijdrit)
Is al een keer gedaan in de tour, werd een enorm slachtveld. Jammer dat dat geen blijvertje was.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:21 schreef Marcoss het volgende:
2. Mirsamad Poorseyedigolakhour (Tabriz Petrochemical) op 22s
Welke rit was dat precies?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is al een keer gedaan in de tour, werd een enorm slachtveld. Jammer dat dat geen blijvertje was.
Heel lang geleden, las er laatst een verhaal over in 1 of ander boekje even in mn geheugen graven.quote:
1971 dus, heel lang geleden inderdaad. Wat mij betreft mogen ze het weer eens doen, lijkt me spectaculair.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
15
13 July
Luchon – Superbagnères
Stage with mountain(s)
19.6 km (12.2 mi)
José Manuel Fuente (ESP)
Zat bijna 30 minuten tussen de nr 1 en de laatste, op 20 km, aldus het boekje.
Mollema zit ergens in de mongolen(hoop dat Sylvana dit niet leest)waaier.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 18:07 schreef Mani89 het volgende:
Mollema zal wel een manier vinden om alsnog 3de te worden, ofzo.
Limburg heeft Zuid-Holland en Zeeland geannexeerd?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 20:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
WPC morgen live op L1 tv.
Over de WPC gesproken, geen Bos, geen Farrar maar Ciolek als kopman bij MTN.
Oeps inderdaadquote:Op vrijdag 22 mei 2015 20:02 schreef franklop het volgende:
Ja Bos is toch pas geblesseerd uit Californie terug gekomen
het is een kwestie van geduld ;-)quote:Op vrijdag 22 mei 2015 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Limburg heeft Zuid-Holland en Zeeland geannexeerd?
L1
is wel kopman maar giant is nog weinig kopwerk aan het doenquote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:13 schreef Columbiafan het volgende:
Ik ben wel zeer benieuwd of Kittel al gaat (kunnen) sprinten vandaag
Ze kleden zich om in de lokale Jumbo supermarkt?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 10:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
bij lotto jumbo al de ploegbus wegbezuinigd
Hoop jij ook op alleen Degenkolb als sprinter in de Tour namens Giant?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:44 schreef Columbiafan het volgende:
Kittel nog lang niet sterk genoeg, je zag hem volledig kapotgaan in aanloop naar de sprint en kon het wiel van z'n voorgangers totaal niet houden in de laatste 500 meter, ziet er nog niet goed uit.
Klopt, die grimas op zijn gezicht zeg.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:44 schreef Marcoss het volgende:
Guardini voor Huta en Boeckmans. Kittel probeerde het ook, volgens mij, maar kon echt niet harder op een gegeven moment
Lijkt me toch beter voor de spankracht in de TDF dat Kittel fit is, ik vrees een beetje dat Degenkolb, Bouhanni, Kristoff snelheid te kort komen in echt vlakke sprint.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoop jij ook op alleen Degenkolb als sprinter in de Tour namens Giant?
Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:48 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Lijkt me toch beter voor de spankracht in de TDF dat Kittel fit is, ik vrees een beetje dat Degenkolb, Bouhanni, Kristoff snelheid te kort komen in echt vlakke sprint.
Cavendish is niet meer zo snel als hij een paar jaar terug was, denk niet dat die echt oppermachtig zou zijn mocht Kittel er niet zijn. Zie graag een strijd voor de groene trui tussen vooral Sagan, Kristoff en Degenkolb in plaats dat er vanaf de eerste rit al niemand meedoet aan de tussensprints behalve Sagan.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:48 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Lijkt me toch beter voor de spankracht in de TDF dat Kittel fit is, ik vrees een beetje dat Degenkolb, Bouhanni, Kristoff snelheid te kort komen in echt vlakke sprint.
quote:
Haha nee De Kit had hem zelf op instagram gezet, is van Cor vos.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
zelf gemaakt bij de start mani? Dan stond ik naast je :-d
Ja ik stond achter Cor Vos, dus vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Haha nee De Kit had hem zelf op instagram gezet, is van Cor vos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
geen zorgen maken om Mollema jongens alles gaat oke richting de TDF. Volgens mij reed hij als een drol in Noorwegen maar dat maakt niet uittwitter:BaukeMollema twitterde op zondag 24-05-2015 om 18:33:24On my way back home after some good racing in Tour of Norway. Feelings and legs improving day by day. Next: Dauphine. reageer retweet
appel?quote:Op zondag 24 mei 2015 19:28 schreef Tommeke het volgende:
Moest ie niet knechten voor Jungels?
Appel staat er wel in de Tour!
in de Tourgids staan ze al wel. Wel raar dat analoog nog voorloopt op digitaal.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:54 schreef forzaudinese het volgende:
Weet je wat ook belachelijk is ? Dat bijna een maand voor de start van de TDF er nog geen profielen staan op internet van alle etappes. Waarom wordt dit zolang geheim gehouden?
Ik hoorde dat dit wel eens de laatste editie kon zijn geweest.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:41 schreef Sjoerd102 het volgende:
Met alle respect voor de organisatie, maar is het voor de A.S.O. echt zo moeilijk om eens een uitgebreide routebeschrijving te maken?
Als toeschouwer is het amper te volgen hoe men vandaag gereden is.
Wat was bv de route inde laatste 7km, en in welke straat lag de finish.
http://www.letour.fr/world-ports-classic/2015/us/stage-2.html
Als je kaart bekijkt lijkt het of ze over de A29 zijn gereden, lijkt me stug.
Ok er staan enkele N wegen vermeldt, maar daar kun je amper iets mee.
http://www.letour.fr/PHOTOS/WPC/2015/200/carte.pdf
deze week ook in de Ronde van België.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:42 schreef buzz1291 het volgende:
De maestro stond vandaag ook weer aan het vertrek, de rechter dan.....
[ afbeelding ]
Zo vervelend dat die altijd in de slotweek van de Giro wordt verreden.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
deze week ook in de Ronde van België.
quote:Op maandag 25 mei 2015 12:38 schreef forzaudinese het volgende:
Mark Cavendish Tests the 2015 UCI Road World Championship Circuit
WK wordt wel leuk dit jaar denk ik !
Sporza zend alles uit gelukkigquote:Op maandag 25 mei 2015 12:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo vervelend dat die altijd in de slotweek van de Giro wordt verreden.
maargoed, ben wel benieuwd wat VDP laat zien...
Met Lefevre aan het roer wordt alles geregeld. Zelfs het binnenhalen van Ibarguren leidt in België niet tot gefronsde wenkbrouwen.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:45 schreef Evertjan het volgende:
Tom Boonen wil ook van start gaan in de Ronde van Belgie maar mag dat eigenlijk wel???
Een massasprint is mogelijk, maar wel lastig, want die drie kort op elkaar volgende hellinkjes in de finale zijn lastig om te controleren. Ik betwijfel of cavendish hier kans heeft. Meer iets voor de aanvallers met goede sprint in de benen.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Parcours is niet echt selectief helaas...die paar klinkers stellen niet zo veel voor.
Klopt, het is jammer dat ze ook altijd nog de podiumceremonie voor de tussensprintentrui uitzenden.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is het probleem; ze schakelen dan pas om 4 uur of half 5 over naar de Giro.
In het verleden was het zo dat je toestemming moet hebben van de koers die je hebt verlagen, meestal een formaliteit.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:45 schreef Evertjan het volgende:
Tom Boonen wil ook van start gaan in de Ronde van Belgie maar mag dat eigenlijk wel???
Werd inderdaad ook op L1 verteld.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik hoorde dat dit wel eens de laatste editie kon zijn geweest.
Dat stuk waar ze over de A29 lijken te rijden, daar loopt een parallelweg, die zullen ze wel genomen hebben.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:41 schreef Sjoerd102 het volgende:
Met alle respect voor de organisatie, maar is het voor de A.S.O. echt zo moeilijk om eens een uitgebreide routebeschrijving te maken?
Als toeschouwer is het amper te volgen hoe men vandaag gereden is.
Wat was bv de route inde laatste 7km, en in welke straat lag de finish.
http://www.letour.fr/world-ports-classic/2015/us/stage-2.html
Ok er staan enkele N wegen vermeldt, maar daar kun je amper iets mee.
http://www.letour.fr/PHOTOS/WPC/2015/200/carte.pdf
Die hellingkjes zijn 100m, 200m en 300m lang...als je voldoende snelheid hebt, krijg je de helft "gratis". Denk dat de lastigheid vooral in het aantal bochten zit. Als ik zo snel tel kom ik aan twintig 90-graden bochten en twee 180-graden bochten...daarbij komt nog die kronkel door Libby Hill Park. Je moet dus wel een beetje kunnen sturen.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:50 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Een massasprint is mogelijk, maar wel lastig, want die drie kort op elkaar volgende hellinkjes in de finale zijn lastig om te controleren. Ik betwijfel of cavendish hier kans heeft. Meer iets voor de aanvallers met goede sprint in de benen.
Ik denk dat jij je vergist in dit parcours !quote:Op maandag 25 mei 2015 14:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die hellingkjes zijn 100m, 200m en 300m lang...als je voldoende snelheid hebt, krijg je de helft "gratis". Denk dat de lastigheid vooral in het aantal bochten zit. Als ik zo snel tel kom ik aan twintig 90-graden bochten en twee 180-graden bochten...daarbij komt nog die kronkel door Libby Hill Park. Je moet dus wel een beetje kunnen sturen.
Hoeveel km nog te gaan?quote:Op maandag 25 mei 2015 19:29 schreef wimderon het volgende:
NK wielrennen in Amerika, begint om 19:30:
Lars Boom? Hoe... ach nee ik snap hem al.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:43 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Voor Lars Boom , Vos en v.d Poel is dit echt een prachtig mooi rondje.
Had inderdaad al zo'n vermoeden.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat stuk waar ze over de A29 lijken te rijden, daar loopt een parallelweg, die zullen ze wel genomen hebben.
Edit: zie hier Ze zullen vanaf de Bosweg zijn gekomen en het Sluispad opgereden (linksaf).
Het blijven fransenquote:Op maandag 25 mei 2015 21:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Had inderdaad al zo'n vermoeden.
Maar het blijft triest dat zo'n grote organisatie niet een fatsoenlijke routebeschrijving kan plaatsen.
quote:Op maandag 25 mei 2015 12:45 schreef Evertjan het volgende:
Boonen wordt 'gematst'quote:Tom Boonen kan deze week deelnemen aan de Baloise Belgium Tour. De UCI en de organisatie van de Ronde van Italië geven de ex-wereldkampioen daarvoor de toestemming.
Boonen (Etixx-Quick.Step) stapte zaterdag uit de Ronde van Italië. Hij keerde onmiddellijk terug naar ons land met het oog op de Baloise Belgium Tour. Om er te kunnen starten, had hij wel het fiat nodig van de UCI en de Giro-bazen. Dat kwam er dus maandag.
De Baloise Belgium Tour start woensdag met een proloog in Bornem en eindigt zondag in Sankt Vith. Dinsdagavond kunnen alle wielerfans de ploegenpresentatie bijwonen op het Cardijnplein in Bornem.
vind ik eigenlijk niet kunnenquote:Op maandag 25 mei 2015 21:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
[..]
Boonen wordt 'gematst'
In de regelgeving staat dat renners niet mogen deelnemen aan een andere koers zolang de koers waarin ze afgestapt zijn nog plaatsvind .
Volgens mij mag het, als je toestemming hebt van de wedstrijd waar je uit gestapt bent en van de UCI (of de betrokken nationale bonden).quote:Op maandag 25 mei 2015 21:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
[..]
Boonen wordt 'gematst'
In de regelgeving staat dat renners niet mogen deelnemen aan een andere koers zolang de koers waarin ze afgestapt zijn nog plaatsvind .
dat klopt en beide hebben toestemming gegeven.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij mag het, als je toestemming hebt van de wedstrijd waar je uit gestapt bent en van de UCI (of de betrokken nationale bonden).
Vond deze op de site van Olympia's tour (en heb deze regel al vaker voorbij zien komen op site van oa Eneco tour en Ronde van België)quote:Op maandag 25 mei 2015 21:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij mag het, als je toestemming hebt van de wedstrijd waar je uit gestapt bent en van de UCI (of de betrokken nationale bonden).
quote:Art. 12. STARTEN IN ANDERE WIELERWEDSTRIJDEN
Renners die tijdens de wedstrijddagen van Olympia’s 3M Tour 2015 uitvallen, mogen niet deelnemen aan andere wielerwedstrijden gedurende de duur van de Olympia’s 3M Tour 2015 (UCI-reglement art. 2.6.026).
uit het UCI-reglement:quote:Op maandag 25 mei 2015 21:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Vond deze op de site van Olympia's tour (en heb deze regel al vaker voorbij zien komen op site van oa Eneco tour en Ronde van België)
[..]
quote:Opgaven 2.6.026
De renner die opgeeft zal geen wielercompetities kunnen betwisten gedurende de duurtijd van de wedstrijd, op straffe van een schorsing van 15 dagen en een boete van 200 Zwf tot 1000 Zwf.
Na overleg tussen de koersdirectie en de voorzitter van de jury, kunnen door de UCI afwijkingen op deze regel worden toegestaan op verzoek van de renner en met toestemming van zijn team manager
.
Trainen voor de Ronde van Belgie.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:37 schreef franklop het volgende:
Ook nogal een verschil tussen koers van paar dagen en 3 weken. Stel dat iemand uitvalt op eerste dag van Tour en 2 weken later ronde van Oostenrijk wil rijden dan moet dat toch gewoon kunnen (en dus de uitzondering)
Al vind ik het nog apart waarom boonen überhaupt in de Giro is gestart
Heeft na z'n blessure wedstrijdkilometers nodig. Straks in de Tour vlammen voor Cav.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:37 schreef franklop het volgende:
Ook nogal een verschil tussen koers van paar dagen en 3 weken. Stel dat iemand uitvalt op eerste dag van Tour en 2 weken later ronde van Oostenrijk wil rijden dan moet dat toch gewoon kunnen (en dus de uitzondering)
Al vind ik het nog apart waarom boonen überhaupt in de Giro is gestart
dat had ook in Noorwegen gekundquote:
Dunt lekker uit in het peloton.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Talansky nu alleen op kop.
Nog ongeveer 55km te gaan
Maar er blijft maar een klein groepje over, dus dat kan nog een leuke finale wordenquote:Op maandag 25 mei 2015 22:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch komt het peloton nog wel terug. Talansky is veel te vroeg gegaan.
Zal er een beetje van af hangen hoeveel "knechten" er nog in het peloton zitten. Met alleen kopmannen gaan ze misschien alleen naar elkaar kijken.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar er blijft maar een klein groepje over, dus dat kan nog een leuke finale worden
Schat nog een km of 30quote:Op maandag 25 mei 2015 23:02 schreef Mykonos het volgende:
Nog 1.15 voor Talansky, weet niet hoever nog.
Peloton? Ik telde er net nog maar een stuk of 8.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zal er een beetje van af hangen hoeveel "knechten" er nog in het peloton zitten. Met alleen kopmannen gaan ze misschien alleen naar elkaar kijken.
Nog 1:15
Achtervolgende groep iddquote:Op maandag 25 mei 2015 23:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Peloton? Ik telde er net nog maar een stuk of 8.
Geen idee. Best matige beelden en de info-voorziening was in Californië een stuk beter.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Achtervolgende groep idd...zitten er nog koppeltjes tussen?
Links boven het aantal km to go zou wel handig zijn geweest ja.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geen idee. Best matige beelden en de info-voorziening was in Californië een stuk beter.
Ze zijn niet direct over de A29 gereden, maar wel er naast. De langzaamverkeerroute ligt op de Haringvlietbrug direct naast de A29.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:41 schreef Sjoerd102 het volgende:
Boonen rijdt de Tour zeker niet.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Heeft na z'n blessure wedstrijdkilometers nodig. Straks in de Tour vlammen voor Cav.
Ronde van Oostenrijk? Daar heeft hij misschien nog winstkansen.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat gaat ie dan rijden...of denkt ie een kans op het WK te maken?
Talansky was de sterkste in de koers...idioot dat hij zo vroeg in de aanval gingquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:04 schreef wimderon het volgende:
Nee dus, Dombro moet gewoon lossen![]()
Garmèn
Morele winnaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:06 schreef wimderon het volgende:
Reijnen zal balen. Komt na die lekke band nog helemaal terug tot plek 3.
Hij ging juist de Giro rijden. Daarna rustperiode en weer opbouwen richting het najaar. Het is niet dat hij verplicht in de julimaand wat moet rijden ofzo.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat gaat ie dan rijden...of denkt ie een kans op het WK te maken?
Startlijstquote:Team LottoNL-Jumbo start woensdag in de Baloise Belgium Tour met een vrijbuitersploeg. Ploegleider Nico Verhoeven wil zijn mannen in de aanval zien en heeft met Tom Van Asbroeck en Barry Markus snelle mannen mee voor de sprints.
De Baloise Belgium Tour begint woensdag met een korte proloog van 6,8 kilometer en kent een aantrekkelijk parcours in de Vlaamse en Waalse Ardennen. De Baloise Belgium Tour eindigt zondag met een etappe die start en finisht in Sankt Vith.
“De eerste rit, die na de proloog, wordt een echte waaieretappe”, aldus Verhoeven die weet dat hij op de hulp van WeerPlaza kan rekenen. “Voor die dag hebben we met Tom en Barry twee sprinters. Tom Van Asbroeck, Tom Leezer en Maarten Wynants moeten in de klassiekerrit van een dag later, goed uit de voeten kunnen. De laatste twee dagen gaan we de Ardennen in en kan George Bennett wellicht wat laten zien. We gaan vrijbuiten.”
Sprints
Tom Van Asbroeck zal de sprints voor zijn rekening nemen. Na een goede laatste rit in de Tour of California is de Belg in staat om in de tweede en derde rit hoge ogen te gooien.
“Ik kijk uit naar de Ronde van België, het is een thuiswedstrijd voor mij”, zegt Tom van Asbroeck. “In Californië ging het iedere dag beter. Dat wil ik nu doortrekken in België. De eerste twee etappes moeten mij liggen en daar wil ik met het team voor gaan.”
Gouden kilometer
De Baloise Belgium Tour introduceert dit jaar een nieuw concept met de Gouden Kilometer, waar renners binnen 1 kilometer op zo’n 20 kilometer van de streep drie bonificatiesprints voorgeschoteld krijgen. Je kunt er maximaal 9 seconden mee verdienen die meetellen voor het algemeen klassement.
“De Gouden Kilometer is een tof systeem dat zeker voor vuurwerk gaat zorgen”, verwacht Van Asbroeck. “Niet zo zeer voor de sprinters, maar vooral voor de klassementsrenners."
George Bennett
George Bennett start morgen in de Baloise Belgium Tour. Team LottoNL-Jumbo liet de Nieuw-Zeelandse coureur niet starten in de Giro d’Italia na constatering van een te laag cortisolniveau tijdens de reguliere UCI-controle. De medische staf van het team heeft na consultatie van externe specialisten het onderzoek naar het lage cortisolniveau bij Bennett afgerond. De conclusie is dat astmamedicatie bij Bennett oorzaak is van de verlaagde cortisolwaarde.
Bennett ging niet van start in de Ronde van Italië nadat tijdens een reguliere UCI pre-race controle een laag cortisolniveau werd gemeten. De UCI staat renners met lage cortisolwaarden toe gewoon te starten. Team LottoNL-Jumbo is lid van de MPCC (Mouvement Pour Cyclisme Credible) en de regels van de MPCC schrijven voor dat renners met te lage cortisolwaarden acht dagen rust moeten nemen en pas mogen starten als de cortisolwaarden op normaal niveau zijn.
De medische staf van Team LottoNL-Jumbo kwam na consultatie van externe specialisten tot de conclusie dat de licht verlaagde cortisolwaarde werd veroorzaakt door zijn toegestane astmamedicatie. Er is geen sprake geweest van gezondheidsrisico’s tijdens sportbeoefening. De medische staf heeft hem dan ook vrijgegeven om te koersen.
quote:Kevin De Weert quits cycling
Kevin De Weert has ended his cycling career as of today. The 33-year-old climber from Belgium says goodbye to the team on his birthday. De Weert rode his last race in Team LottoNL-Jumbo’s yellow and black colours on Saturday 23rd of May during the World Ports Classic.
"After having worked hard for a year and a half, I’ve come to the conclusion that I cannot get back into my old shape. For this reason, I’ve decided in proper consultation with the team to quit cycling on a professional level as of today. I’m happy with the decision, even though it comes earlier than planned. I’m unsure what my future will look like, but I’m looking forward to new challenges within this sport,” says a relieved Kevin De Weert.
Richard Plugge
"We regret Kevin De Weert’s departure. This was not our expectation when we started the collaboration. On the other hand, we support him and wish Kevin all the best,” says Richard Plugge, Managing Director.
http://www.teamlottojumbo(...)weert-quits-cycling-
Welke CT renner is nu de gelukkige en mag de overstap maken naar Lotto?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:04 schreef TheArt het volgende:
En daar is het, De Weert beëindigt zijn carrière:
[..]
Heeft ook nauwelijks wedstrijden gereden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:08 schreef Marcoss het volgende:
Die komt ook echt niet vooruit dit jaar, die de Weert..
WIJ ZIJN NEDERLANDSE VELDRIJDERS DIE HET OOK EENS OP DE WEG PROBEREN WIJ ZIJN DE BESTEquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mathieu sneller dan Van Aert. JUICHEN.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:59 schreef DeeBee het volgende:
Mooi om te lezen dat Van Aert de morele winnaar was vandaag.
Ja, en Boonen had indien etc etc. Maar voorlopig gewoon 2 en 6 seconden langzamer dan ons talent!quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:59 schreef DeeBee het volgende:
Mooi om te lezen dat Van Aert de morele winnaar was vandaag.
Genot.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, en Boonen had indien etc etc. Maar voorlopig gewoon 2 en 6 seconden langzamer dan ons talent!
quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:03 schreef Mykonos het volgende:
Jolige twitter daar bij Tour des Fjords. Wel zojuist een motor die 10 man onderuit kegelt blijkbaar![]()
https://twitter.com/tourdesfjords
Pinot is ook direct één van de favorieten voor eindwinst dan.. Lees wel dat hij zelf de Dauphiné wilde rijden, maar dat de ploeg hem in Zwitserland wil zien. Afwachten of dat ten koste gaat van de motivatie..quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Terpstra gaat de Tour niet rijden.
Pinot draaft niet op in de Dauphine maar in Zwitserland.
quote:Slecht nieuws voor de Belgische landenranking in de WorldTour, want voor de Giro was ons land afgegleden naar de achtste plaats met 376 punten. Bondscoach Carlo Bomans maakt zichstilaan ongerust, want een land dat op 15 augustus buiten de top tien in het landenklassement valt, krijgt slechts zes in plaats van negen WK-tickets.
"Ik moet dringend WorldTourpunten verzamelen. Anders haal ik me veel stress van de ploeg op de hals." Aldus sprak Philippe Gilbert voor de Giro, toen hij door valpartijen in het voorjaar slechts drie puntjes totaliseerde.
Na twee weken koersen in de Laars staat de teller door een derde plaats in de derde rit en winst in de twaalfde etappe (goed voor 4 en 16 punten) op 23. Zijn missie is daarmee geslaagd, al is de Waal wel de enige Belg die tot dusver WordTourpunten verzameld heeft. Tom Boonen kon de blanco score waarmee hij aan de Giro begon niet aandikken. En ook Maxime Monfort en Jurgen Van den Broeck eindigden, ondanks al enkele goeie prestaties, nog niet in de top vijf van een rit - de enige plaatsen die punten opleveren.
Slecht nieuws voor de Belgische landenranking in de WorldTour, want voor de Giro was ons land afgegleden naar de achtste plaats met 376 punten. Weliswaar slechts drie minder dan Italië en evenveel als Groot-Brittannië, en met vrij grote voorsprong op Duitsland (9e, 248), Noorwegen (10e, 237) en Polen (11e, 228).
WK-deadline
Toch maakt bondscoach Carlo Bomans zich stilaan ongerust, want een land dat op 15 augustus buiten de top tien in het landenklassement valt, krijgt slechts zes in plaats van negen WK-tickets. Zoals ook alleen de top vijf, weliswaar op het einde van het seizoen, recht geeft op vijf rugnummers voor de olympische wegrit in 2016. Volgens de stand voor de Giro zal Bomans in Rio tevreden moeten zijn met vier startbewijzen, al is het seizoen nog lang.
Meer precair wordt de WK-deadline. Achtste is voorlopig een veilige plaats, maar tot 15 augustus staan, naast de Giro, nog de Dauphiné, Ronde van Zwitserland, Tour, Clasíca San Sebastian en de Ronde van Polen op de WorldTourkalender. Op één na allemaal rittenkoersen, waar België weinig ijzers in het vuur heeft, zeker voor het eindklassement. Net daar zijn echter de meeste punten te verdienen, en dus dreigt de vaderlandse oogst tot en met half augustus mager uit te vallen.
Zelfs als Jurgen Van den Broeck en Maxime Monfort nog negende en tiende zouden worden in de eindstand van de Giro (goed voor 44 en 38 punten), dan zou dat niet volstaan om in de huidige Belgische top vijf van het individuele WorldTourklassement plaats te vatten: Greg Van Avermaet (178 punten), Sep Vanmarcke (52), Tiesj Benoot (50), Jens Debusschere en Jürgen Roelandts (beiden 48). En alleen de punten van die vijf renners tellen mee voor de landenranking.
Ook Gilberts score (23) wordt dus voorlopig niet meegeteld, ook niet als hij in de Tour nog een rit zou winnen (goed voor 20 punten). Hetzelfde geldt voor de nieuwe, grote Belgische 'hoop' Tim Wellens, die nu 8 punten telt.
In de Tour wordt het vooral hopen op (een kleine kans op) ritsucces van Van Avermaet en Vanmarcke. Voor Debusschere en Roelandts wordt dat al moeilijker, aangezien zijn hoofdzakelijk voor André Greipel zullen rijden. Op Benoot moeten we niet rekenen, want die rijdt als neoprof logischerwijs geen Tour. En hij is ook geen klimmer of sprinter om in andere WT-koersen veel punten te rapen.
Slechts zes WK-tickets voor België (of zeven, als kleine landen in de top tien, zoals Noorwegen, aan niet genoeg renners raken) is dus geen onrealistisch scenario.
De nummers zes en zeven van de landenranking voorbijsteken lijkt sowieso al uitgesloten: Italië (al zes etappezeges en Aru op weg naar het podium in de Giro, plus Nibali in de Tour) en Groot-Brittannië (Froome en Cavendish in de Tour) zullen immers veel punten scoren. En van achteren uit dreigen vooral Duitsland (weliswaar geen klassementsrenners, maar met Degenkolb, Martin, Greipel en eventueel Kittel) en Polen (Kwiatkowski en Majka).
De plaatsjes voor het WK in Richmond, op nota bene een typisch Belgisch parcours met zelfs een kasseihelling, zouden dus weleens heel duur kunnen worden.
Nederland doet het prima. Staan 5e nu.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland gaat sowieso de 9 niet halen dan?
Komt dat allemaal door Wouter Wippertgod?quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nederland doet het prima. Staan 5e nu.
Nee, vooral door Terpstra, Boom en goede klassementen van Mollema en Dumoulin in Tirreno en Down Under.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Komt dat allemaal door Wouter Wippertgod?
Ik mis onze Lottoboysquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:01 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee, vooral door Terpstra, Boom en goede klassementen van Mollema en Dumoulin in Tirreno en Down Under.
En Ten Dam rijdt podium in de Tourquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:34 schreef DutchSL het volgende:
Alleen de beste 5 renners tellen en dat zijn namens Nederland op dit moment Terpstra, Boom, Mollema, Dumoulin en Poels.
Maar Kruijswijk is goed bezig en in de Dauphiné/Suisse hebben we met Kelderman en Mollema (evt. Gesink/Poels/wederom Kruijswijk) nog wel wat troeven.
edit. wat Marcoss zegt dus
Denk niet dat dat al eens gebeurd is, je zit natuurlijk ook met renners die veel punten gescoord hebben, maar eigenlijk niks te zoeken hebben op het WK-parcours.. Maar als experiment zou het wel leuk zijn, krijg je een enorme strijd in de Vuelta en de koersen in Canada om toch maar net nummer 9 te worden van je landquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
ZOu het voor het WK niet eens leuk zijn om dan ook daadwerkelijk de 9 renners te selecteren die de meeste punten hebben behaald?
Of is dat al zo?
Die rondes zijn toch na 15 augustus?quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat dat al eens gebeurd is, je zit natuurlijk ook met renners die veel punten gescoord hebben, maar eigenlijk niks te zoeken hebben op het WK-parcours.. Maar als experiment zou het wel leuk zijn, krijg je een enorme strijd in de Vuelta en de koersen in Canada om toch maar net nummer 9 te worden van je land
Ja, maar neem aan dat hij bedoelde dat de 9 renners die voor het WK de meeste punten gescoord hebben. Voor het aantal renners is 15 augustus de deadline inderdaad..quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die rondes zijn toch na 15 augustus?
Ah ja zo, genot wel Mollema, Gesink, Kelderman, Kruiswijk, Ten Dam, Dumoulin, Terpstra allemaal in Vueltaquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar neem aan dat hij bedoelde dat de 9 renners die voor het WK de meeste punten gescoord hebben. Voor het aantal renners is 15 augustus de deadline inderdaad..
En dan heb je nog renners als Langeveld, die in het voorjaar goed zijn maar daarna geen deuk in een pakje boter rijden. Al heeft die dit jaar waarschijnlijk niet zoveel punten behaald.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat dat al eens gebeurd is, je zit natuurlijk ook met renners die veel punten gescoord hebben, maar eigenlijk niks te zoeken hebben op het WK-parcours.. Maar als experiment zou het wel leuk zijn, krijg je een enorme strijd in de Vuelta en de koersen in Canada om toch maar net nummer 9 te worden van je land
Best een goede renner maar buiten het voorjaar zo onzichtbaar (dit jaar zelfs in het voorjaar onzichtbaar trouwens). Zo jammer vind ik dat, en snap ik ook niet. Waarom kan zo'n renner niet presteren in een ENECO Tour of zo?quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:15 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En dan heb je nog renners als Langeveld, die in het voorjaar goed zijn maar daarna geen deuk in een pakje boter rijden. Al heeft die dit jaar waarschijnlijk niet zoveel punten behaald.
http://www.omroepbrabant.(...)ls+in+Nederland.aspxquote:Brabantse wegen beter dan Belgische: Kampioenschap tijdrijden zuiderburen deels in Nederland
HAPERT - Dat Brabant een fijne provincie is, dat wisten wij al. Maar dat de Belgen er ook zo over denken is een prettige bevestiging van die gedachte. Het traject van de tijdrit van het Belgisch Kampioenschap tijdrijden ligt voor een groot gedeelte in Brabant.
Het complete traject is 20,6 kilometer en moet twee keer gereden worden door de profs. Dat meer dan de helft - ‘ongeveer zeventig procent’, aldus de Belgische Wielerbond’ - van het Belgisch Kampioenschap niet in België ligt, is voor de bond geen probleem, vertelt een woordvoerder. “De start en de finish liggen in ons land, dus dat is oké. Dat een groot deel van het traject daar niet ligt, is bij mijn weten wel uniek.”
Organisatie tijdrit kan beter in Brabant
De organisator van de tijdrit heeft aan Nieuwsblad.be uitgelegd waarom een deel van het parcours op Brabants grondgebied ligt. Het is geen hele verrassende uitleg: de wegen zijn hier nou eenmaal beter en hebben minder toegangswegen, waardoor een tijdrit beter te organiseren is.
Het Belgisch Kampioenschap tijdrijden wordt op vrijdag 26 juni gereden. De start is in Mol, de finish in Postel. Het Nederlandse gedeelte voert over de wegen tussen de grens en Hapert.
http://www.omroepbrabant.(...)+gaat+niet+door.aspxquote:Bergeijk wist niets van Belgisch kampioenschap tijdrijden op grondgebied, evenement gaat niet door
BERGEIJK - Het Belgisch kampioenschap tijdrijden gaat niet over Bergeijks grondgebied. Dat schrijft het ED donderdagmorgen. De gemeente wist niks van de Belgische plannen en staat de tijdrit daarom niet toe.
De organisator van de wedstrijd koos ervoor de wedstrijd voor een groot deel op Brabantse grond te houden omdat de wegen hier beter zijn dan in België.
Vergunning niet te regelen
Ambtenaren van de gemeente hoorden echter pas per toeval van de plannen. In het ED vertelt wethouder Frank van der Meijden dat op zo’n korte termijn geen vergunning te regelen is voor het evenement.
De start en finish van de tijdrit zou in het Belgische Postel zijn, maar het overgrote deel van het 20,6 kilometer lange traject zou over Brabants grondgebied gaan.
Mm Was me totaal niet bekend dat kampioenschappen in de buurt waren.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Ambtenaren van de gemeente hoorden echter pas per toeval van de plannen. In het
Uit en artikel van wielerflits van vorig jaar:quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:08 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Mm Was me totaal niet bekend dat kampioenschappen in de buurt waren.
normaal zijn die toch op woensdag?
Wel leuk begin van het weekend.
Mits ze niet te vroeg starten kan ik na het werk door naar de BK
Dit jaar dus op de vrijdag voor de wegwedstrijd.quote:Voor het eerst in de geschiedenis wordt er niet half augustus, maar al op één mei voor de Belgische nationale tijdrittitel gestreden.
Langeveld reed al een paar keer top 10 in de ENECO Tour hoor, keertje podium zelfs. Vorig jaar ook top 10 in de ENECO Tour en nog Nederlands kampioen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Best een goede renner maar buiten het voorjaar zo onzichtbaar (dit jaar zelfs in het voorjaar onzichtbaar trouwens). Zo jammer vind ik dat, en snap ik ook niet. Waarom kan zo'n renner niet presteren in een ENECO Tour of zo?
NK wist ik natuurlijk, ENECO was ik vergeten.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:41 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Langeveld reed al een paar keer top 10 in de ENECO Tour hoor, keertje podium zelfs. Vorig jaar ook top 10 in de ENECO Tour en nog Nederlands kampioen.
Het ene jaar heb je geluk met parcours het andere minder.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:38 schreef Marcoss het volgende:
natuurlijk ook met renners die veel punten gescoord hebben, maar eigenlijk niks te zoeken hebben op het WK-parcours.. Maar als experiment zou het wel leuk zijn, krijg je een enorme strijd in de Vuelta en de koersen in Canada om toch maar net nummer 9 te worden van je land
De belgen doen dus hun best om het vooroordeel dat belgen dom zijn te bevestigen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)ls+in+Nederland.aspx![]()
Maar:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)+gaat+niet+door.aspx![]()
![]()
![]()
![]()
Een hoog Radio Bergeijk gehalte dit nieuws.
Nou Tonnie van de Mortel had wel iets kunnen regelen want dat kan men onder de grote riolen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar:
[..]
![]()
![]()
![]()
En tevens 5 meter zure Duitse worst voor de winnaar.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou Tonnie van de Mortel had wel iets kunnen regelen want dat kan men onder de grote riolen.
Volgens de organisatie gaat het niet door omdat er in NL te weinig seingevers zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar:
[..]
![]()
![]()
![]()
twitter:theo_bos twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 11:42:56Unfortunately going in to surgery again. Some complications with the shoulder. http://t.co/6HLvWryJNc reageer retweet
Ziet er inderdaad niet uit. Gelukkig maar eenmalig.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gadverdamme wat een shirt.
http://twitter.com/Lotto_Soudal/status/604248085603164160/photo/1
Toen reden er wel meer bij Vacansoleil verdacht goed.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Laatste jaren toch weinig laten zien. (afgezien van die fluke in de Giro)
Ut beest ging toen ook als een malle iddquote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Toen reden er wel meer bij Vacansoleil verdacht goed.
Johnny die gewoon 5de wordt in de Tirreno, moet je dat nu eens vergelijken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ut beest ging toen ook als een malle idd
Om jou te irriteren.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Veranda Willems ook met zwarte outfit. WAAROM?
Even afwachten nog.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:03 schreef Kenny_v_Hummel het volgende:
Die Gouden Kilometer levert wel echt veel spektakel op zeg..
Voor het eerst dat ik hier van hoor.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Las vorig week in de krant dat Schulting (Nederlandse wielrenner) aangifte wilde doen tegen Bille. Die zou hem in Luxemburg op de grond geduwd hebben in volle vaart.
Zeker ben ook best benieuwd wat het de komende dagen gaat opleveren. Wel goed dat ze iets nieuws bedenken en gewoon direct toepassenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:11 schreef TargaFlorio het volgende:
In een koers waar het om seconden draait kan een gouden kilometer best leuk zijn.
Uiteindelijk verwacht ik dat de rit van zondag gewoon de beslissing gaat brengen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:14 schreef Kenny_v_Hummel het volgende:
[..]
Zeker ben ook best benieuwd wat het de komende dagen gaat opleveren. Wel goed dat ze iets nieuws bedenken en gewoon direct toepassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |