ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag is ook hoe die informatie bij NS is gekomen. En of die is gebruikt/misbruikt.
Het feit dat de info is aangetroffen bij de stukken over de aanbesteding HSL bij de NS, is al genoeg. Gebruikt of niet: iemand (die bij het team betrokken was) heeft het gelezen en heeft dus die geheime kennis in zijn hoofd.
Het feit dat de info is aangetroffen bij de stukken over de aanbesteding HSL bij de NS, is al genoeg. Gebruikt of niet: iemand (die bij het team betrokken was) heeft het gelezen en heeft dus die geheime kennis in zijn hoofd.
Informatie uit stukken toch, niet de stukken zelf meen ik te horen hebben? De vraag is wie dat gedeeld heeft dan. Timmer wist het niet...
Als het de minister/ambtenaar zelf is geweest, is er niets te verwijten. Maar lijkt me wel een interessante draad in het Fyra-proces.
Dus, ze záten al 50 miljoen boven de geschatte maximale waarde (zoals Korf vanochtend zei) en de RvC besloot om er nog eens 28 miljoen euro bovenop te gooien? Wat een idioten.
heb voor in de OP even een filmpje van jou gebruikt
Dat vind ik nooit erg. Maar isde opinie van Timmer niet interessant?
Wat maakt het uit? NS (enig aandeelhouder staat) betaalt 150 miljoen voor de HSL, de staat betaalt direct 0. of 50/50. uiteindelijk maakt het eigenlijk niets uit.
Er blijkt eigenlijk uit dat de HSL gewoon een niet te exploiteren lijn is. Omdat ie te duur in aanleg was en te onaantrekkelijk
Dat vind ik nooit erg. Maar isde opinie van Timmer niet interessant?
Wat maakt het uit? NS (enig aandeelhouder staat) betaalt 150 miljoen voor de HSL, de staat betaalt direct 0. of 50/50. uiteindelijk maakt het eigenlijk niets uit.
Waren we, James, het er hier ook niet over eens dat het niet aanbesteed had moeten worden en gewoon -via ICmax (of hoe je het ook wil noemen) gewoon in het HRN moest opnemen?
Of gewoon helemaal geen HSL, maar ja we wilden natuurlijk wel meedoen met de EU-landjes die al hogesnelheidslijnen hadden
Die vent snapt er geen pepernoot van, of hij doet in ieder geval alsof
De problemen met de V250 zouden namelijk ook niks te maken hebben met het hoge aanbestedingsbedrag. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om die connectie te zien
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat Timmer die hele aanbesteding destijds niet serieus nam en dat anno 2015 nog steeds niet doet.
Dat klopt. Hij vindt IC-MAX (dat is afgeschoten omdat er binnenlands vervoer in zat dat niet gevraagd werd) de beste oplossing, (al eerder veel bij stil gestaan) omdat het echt de beste oplossing voor de reiziger was.
Op woensdag 20 mei 2015 17:31 schreef Bitlord het volgende: Waren we, James, het er hier ook niet over eens dat het niet aanbesteed had moeten worden en gewoon -via ICmax (of hoe je het ook wil noemen) gewoon in het HRN moest opnemen?
Of gewoon helemaal geen HSL, maar ja we wilden natuurlijk wel meedoen met de EU-landjes die al hogesnelheidslijnen hadden
Ik denk eigenlijk dat de HSL aanleggen een fout is geweest. Of althans, de lijn had misschien wel aangelegd kunnen worden maar er specifiek HSL van maken is vrij onzinnig op dat stukje.
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat Timmer die hele aanbesteding destijds niet serieus nam en dat anno 2015 nog steeds niet doet.
Als ik dit zo lees moet ik denken aan onze vriend Pim uit DACVN van een tijdje geleden. Als je het niet meer weet: Handen voor je ogen en plankgas geven. En dan er vanuit gaan dat het goed komt. Somehow.
Ik denk dat een IC-max-achtig plan beter zou zijn geweest voor de reiziger dan wat er uiteindelijk is gekomen, en ook wat er de komende jaren gaat komen. Tot pakweg 2021 dan, daarna wordt het dankzij instroom ICNG misschien anders.
Een goed uitgewerkt "Randstadnet", waar de HSL onderdeel van uitmaakt, kan heel erg waardevol zijn voor de provincies, de steden en de reizigers. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat dat per definitie door NS gereden zou moeten worden.
Op woensdag 20 mei 2015 17:37 schreef James1988 het volgende: Ik denk dat een IC-max-achtig plan beter zou zijn geweest voor de reiziger dan wat er uiteindelijk is gekomen, en ook wat er de komende jaren gaat komen. Tot pakweg 2021 dan, daarna wordt het dankzij instroom ICNG misschien anders.
Een goed uitgewerkt "Randstadnet", waar de HSL onderdeel van uitmaakt, kan heel erg waardevol zijn voor de provincies, de steden en de reizigers. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat dat per definitie door NS gereden zou moeten worden.
Op woensdag 20 mei 2015 17:41 schreef b2py het volgende: Soort bewijs van Timmer, omdat jullie overheid niet met ons in zee zijn gegaan hebben jullie nu de megastrop HSL. Alsjeblieft
De overheid is inderdaad zo stom geweest om toch met die club in zee te gaan
Ze hadden in eerste instantie gewoon mee moeten doen, dat ligt inmiddels wel duidelijk op tafel. Dat er uiteindelijk een smerig spelletje is gespeeld door beide partijen hoeft wmb geen 2,1 mio kostende commissie te concluderen.
Mensen die bepaalde verwoordingen als 'Uw enorme staat van dienst' en 'Bewonderende carriere' graag gebruiken..
Dienstregeling van die twee stoomlocjes voor die grote gezelschapsrit van zaterdag Bentheim-Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Op de Rails via facebook
Op woensdag 20 mei 2015 18:00 schreef Prins_Pils het volgende: Dienstregeling van die twee stoomlocjes voor die grote gezelschapsrit van zaterdag Bentheim-Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Op de Rails via facebook
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is een buitengewoon ernstige zaak. Afgezien van schenden staatsgeheim, geldt dan ook dat opdrachtgevende/aanbestedende overheid en opdrachtnemer/inschrijver gemene zaak hebben gemaakt.
Je begeeft je op glad ijs hè, met zo'n suggestie.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dear friends, here's great news: a new high-speed train is going to start running between Moscow and Berlin in a few months! It can move at a speed of up to 200 km/h, and special trucks with shifting wheelsets will be used to travel across a break-of-gauge between Russian and European railways.
We will certainly keep you informed and will be the first to tell you when you can buy tickets for a new train.
Huh, is er een akkoord bereikt? Of werden ze band omdat ze zelf voor de kosten op moesten draaien?
Hmm te optimistisch die per direct van Bild denk ik:
Staking Duitse spoorwegen (voorlopig) voorbij donderdag 21 mei 2015
De staking bij de Duitste spoorwegen is voorbij. Dat kondigt de directie van Deutsch Bahn aan. Gisteren nog dreigde de spoorvakbond van de treinbestuurders ermee om tot na Pinksteren het treinverkeer stil te leggen.
Maar vannacht zijn ze ermee akkoord gegaan om weer te gaan onderhandelen. De Duitse machinisten eisen meer loon en een kortere werkweek. Vanavond om 7 uur wordt de staking opgeheven.
Op donderdag 21 mei 2015 09:14 schreef Dr_Flash het volgende: En dat is een groot land, dus voordat alles weer op de goede plek staat zijn we weer twee weken verder
Voor het eerst bij het NS servicepunt op A'dam CS geweest voor het vervangende kaartje voor mijn begeleiderskaart (wat niet bestaat maar vooruit ). Mooi ding is dat geworden die ruimte.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ja en het zijn allemaal dingen die 16 jaar geleden zijn, zou jij al die kleine kutdetails zoals 'heeft u wel eens in de wandelgangen een terugkoppeling gekregen?' nog weten na al die tijd? Zo ja; chapeau je behoort tot 0,001% van de mensen met een daadwerkelijk fotografisch geheugen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ja en het zijn allemaal dingen die 16 jaar geleden zijn, zou jij al die kleine kutdetails zoals 'heeft u wel eens in de wandelgangen een terugkoppeling gekregen?' nog weten na al die tijd? Zo ja; chapeau je behoort tot 0,001% van de mensen met een daadwerkelijk fotografisch geheugen.
Ik heb een vrij goed geheugen, maar ik denk dat ik zulke dingen niet meer zou weten.
Ja en het zijn allemaal dingen die 16 jaar geleden zijn, zou jij al die kleine kutdetails zoals 'heeft u wel eens in de wandelgangen een terugkoppeling gekregen?' nog weten na al die tijd? Zo ja; chapeau je behoort tot 0,001% van de mensen met een daadwerkelijk fotografisch geheugen.
Ik heb een vrij goed geheugen, maar ik denk dat ik zulke dingen niet meer zou weten.
De reden waarom je je dat soort dingen niet meer zo duidelijk kan herinneren is omdat het op dat moment geen hele belangrijke informatie is, kleine details enzo. Dat verdwijnt gewoon in de massa. Het zit er misschien nog wel hoor, maar je brein is een listig ding en je kan beter zeggen dat je het niet meer goed weet dan dat je een potje gaat zitten liegen.
Trouwens geniale opmerking; "Al die maatschappijen zitten met elkaar in clubjes en ze hebben elkaars nummer."
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Het gaat niet alleen om momenten in wandelgangen. Er wordt ook genoeg gevraagd naar meetings of belangrijke momenten. Afgelopen dagen was er dan spontaan geheugenverlies, ik kan me voorstellen dat bepaalde dingen je ontglipt, maar sommige dingen vond ik frappant
Ja als puntje bij paaltje komt zijn het allemaal incompetente laffe honden die alleen maar hun eigen aars proberen te redden. Da's toch ook wel teleurstellend.
Ik ben democratisch gekozen vertegenwoordiger en beslis jaarlijks over budgetten van 320 miljoen euro, als je aan mij vraagt om deelprojecten van 1 a 2 miljoen euro helder voor de geest te halen van 6 jaar geleden dan kan ik je nog uitleggen waar het over ging maar echt niet meer wat we tijdens vergaderingen precies gezegd hebben, wat lobbyisten gezegd hebben blijft beter hangen maar ook niet woordelijk. Als je iets verkeerds zegt pleeg je meineed, erger dan dat wordt het bijna niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 21 mei 2015 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ben democratisch gekozen vertegenwoordiger en beslis jaarlijks over budgetten van 320 miljoen euro, als je aan mij vraagt om deelprojecten van 1 a 2 miljoen euro helder voor de geest te halen van 6 jaar geleden dan kan ik je nog uitleggen waar het over ging maar echt niet meer wat we tijdens vergaderingen precies gezegd hebben, wat lobbyisten gezegd hebben blijft beter hangen maar ook niet woordelijk. Als je iets verkeerds zegt pleeg je meineed, erger dan dat wordt het bijna niet.
Maar je hoort toch niet gisteravond dat je vanochtend voor die commissie moet verschijnen? Je kunt je toch gewoon voorbereiden en inlezen en je kennelijk nogal krakkemikkige geheugen opfrissen?
Ik bedoel, ze laten toch geen halve zwakzinnigen over budgetten van honderden miljoenen beschikken? Die mensen moeten geestelijk toch iets kunnen? Nou dan.
Dat ben ik volledig met je eens maar ik vind dan ook niet dat deze gast slecht voorbereid is ofzo, hij heeft op vrij arbitraire en triviale vraagjes geantwoord met 'dat kan ik me niet meer herinneren' tot nog toe dan eah.
Kees van Krieken gisteren was zeer zeker goed voorbereid maar hij heeft ook een keer of zes gezegd dat hij zich iets niet meer kon herinneren. Alleen de feiten had hij spectaculair goed voorbereid, zo hoort het gewoon.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
De tering, conducteur fluit terwijl een mevrouw nog aan het instappen is en sluit de deuren ook gelijk. Bijna haar vier jaar oude zoontje op het perron achterlatend. Een medereiziger trok het kind snel de trein in. Vervolgens blijkt dat ze in de verkeerde trein zit.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 21 mei 2015 11:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: De tering, conducteur fluit terwijl een mevrouw nog aan het instappen is en sluit de deuren ook gelijk. Bijna haar vier jaar oude zoontje op het perron achterlatend. Een medereiziger trok het kind snel de trein in. Vervolgens blijkt dat ze in de verkeerde trein zit.
Kind en ouders scheiden is dagelijkse kost bij de automatische metro hier...
Ze spreken ook prima Engels, ik een ticket in het Duits boeken is natuurlijk kansloos
Nouja als ze een beetje Hoog Duits praten of uit Wenen komen is het ok, maar ik heb op mn werk weleens Oosenrijkers aan de lijn vlakbij de Sloveense grens, manmanman
Op donderdag 21 mei 2015 11:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: De tering, conducteur fluit terwijl een mevrouw nog aan het instappen is en sluit de deuren ook gelijk. Bijna haar vier jaar oude zoontje op het perron achterlatend. Een medereiziger trok het kind snel de trein in. Vervolgens blijkt dat ze in de verkeerde trein zit.
totaal onverantwoord gedrag van die conducteur dus.
Blijkt wel dat hij nu nog niet begrepen heeft hoe de ov-wereld werkt
En dan stel je niet de volgende vragen.. Waarom denk je dat dit beter is dan alleen het rijden van treintjes over de HSL? En hoe zou dat alternatief eruit zien?
En dan stel je niet de volgende vragen.. Waarom denk je dat dit beter is dan alleen het rijden van treintjes over de HSL? En hoe zou dat alternatief eruit zien?
Eindhoven-'s-Hertogenbosch/Tilburg Donderdag 21 Mei 12:33
Oorzaak Tussen Eindhoven en Boxtel rijden geen treinen door een technische storing in een tunnel.
Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Tunnel in Best wil ook een keer meedoen met de storingenparade.
Reisadvies; pak de bus?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dan weten we dat hij naar zijn eer en geweten integer gehandeld heeft. Hoewel het dus ook beter had gekund.
Denk dat dat wel een goede omschrijving is. Vanuit zijn mindset en werkwijze heeft hij gehandeld zoals hij had moeten doen, maar als hij andere denk- en werkwijzes ook toegelaten had, had de uitkomst best anders kunnen zijn.
Leuke metafoor, maar als dat bod op je huis van je zoon van 18 is waar jij financiële verantwoordelijkheid voor draagt, ga je ook wel even goed kijken of hij die drie ton wel echt kan waarmaken.
Leuke metafoor, maar als dat bod op je huis van je zoon van 18 is waar jij financiële verantwoordelijkheid voor draagt, ga je ook wel even goed kijken of hij die drie ton wel echt kan waarmaken.
Is dat jouw probleem? Zodra de handtekening staat is degene die het niet heeft de sjaak.
Is dat jouw probleem? Zodra de handtekening staat is degene die het niet heeft de sjaak.
Nee, niet als jij via een omweg financiële verantwoordelijkheid hebt voor de persoon/bedrijf die de handtekening zet. NS zet handtekening -> NS kan het niet waarmaken -> kost allemaal geld -> staat is aandeelhouder -> geld Als een commercieel cq buitenlands bedrijf een handtekening had gezet heb je gelijk, maar in het geval van de NS is dit niet waar. Dat maakt het ook zo complex.
In het geval van de NS wel, bij het huis volgens mij niet.
Precies dus die metafoor is niet helemaal goed, maar het geeft wel aan hoezeer ze op geld uit zijn geweest en niet hebben gekeken naar wat is economisch verantwoord. Naar de reiziger is in dit proces totaal niet gekeken.
Aangezien 90% van de aandelen van HSA in handen was van NS, is het broekzak vestzak voor de overheid. Je kan het geld dan wel bij de NS weghalen, maar dat is vervolgens gewoon je eigen geld.
Aangezien 90% van de aandelen van HSA in handen was van NS, is het broekzak vestzak voor de overheid. Je kan het geld dan wel bij de NS weghalen, maar dat is vervolgens gewoon je eigen geld.
Dus daarom maakt het geen moer uit of NS nou 100, 150, 178 of 250 miljoen geboden had.. Je zit alleen met de interne NS balans die niet positief genoeg is.
HSA is niet voor niets een aparte BV. De aandeelhouders hadden deze failliet kunnen laten gaan en dan had er helemaal niets meer over de HSL gereden.
VWS/I&M had dan een groot gat in de begroting gekregen, terwijl financiën als aandeelhouder van NS nergens last van had. Het is wel broekzak/vestzak, maar toch niet helemaal
Het onderzoek naar 3kV staat ook aangehaald. Later dit jaar moeten de uitkomsten hiervan bekend worden en ik ben ervan overtuigd dat deze positief uit zullen vallen, gezien de voordelen die 3kV biedt tegenover de relatief geringe investeringen.
iemand een idee van de prognoses van de problemen in Best?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op donderdag 21 mei 2015 15:51 schreef DriekOplopers het volgende: Inmiddels duidelijk dat het geen baanwerker betreft bij Delft Zuid. Straks meer (nog even embargo checken).
*EDIT* Familie slachtoffer is nog niet ingelicht. Mensen die vertrouwelijk info willen, sturen mij een PM.
Op donderdag 21 mei 2015 16:10 schreef Yreal het volgende: Is het nieuw dat op de perron displays ook reden van vertraging staat?
Wel als het zinnige informatie is.
Niet als het "in verband met op last van de politie/brandweer/hulpdiensten/dierenarts/schoenlapper/loodgieter/boomknuffelaar" is. Of "wegens omstandigheden". Dan niet.
Niet als het "in verband met op last van de politie/brandweer/hulpdiensten/dierenarts/schoenlapper/loodgieter/boomknuffelaar" is. Of "wegens omstandigheden". Dan niet.
valt me op, dat er nu op staat ivm een tunnelstoring later vertrek.
Op donderdag 21 mei 2015 16:41 schreef Yreal het volgende: Pussy's, niet eens gewoon even in zijn achteruit knallen, maar in de achter cabine gaan zitten
Op donderdag 21 mei 2015 17:54 schreef Blistering het volgende: Man man, blijkbaar moet je voor de OV-fiets ook weer een speciaal abonnement aanvragen.
Ik dacht, morgen even op Schiphol een fietsje uit een rek trekken voor 3 euro nog wat, maar zo makkelijk kom ik er dus niet vanaf.
Jaja heb ik ook gedaan. Maar ik moet toch wat te zeiken hebben.
Had ook kunnen zeiken over het feit dat m'n trein vanmiddag 20 minuten te laat uit Utrecht vertrok omdat dat kapotte kreng nog op spoor 10 stond, maar daar is al genoeg over geklaagd.
Heb in ieder geval m'n abonnementje, dus hopelijk werkt alles goed morgen, dan kan ik mooi gaan fietsen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Jaja heb ik ook gedaan. Maar ik moet toch wat te zeiken hebben.
Had ook kunnen zeiken over het feit dat m'n trein vanmiddag 20 minuten te laat uit Utrecht vertrok omdat dat kapotte kreng nog op spoor 10 stond, maar daar is al genoeg over geklaagd.
Heb in ieder geval m'n abonnementje, dus hopelijk werkt alles goed morgen, dan kan ik mooi gaan fietsen.
Als je een opleiding ICT doet en je moet drie uur per week gymmen (terwijl ik 50km per dag van en naar school fietste want geen recht op OV en dan kreeg ik het busgeld) en twee uur per week het vak rekenen volgen, dan heb je er snel genoeg van. Vooral als je hoort dat er in de 3e klas niets verandert en als je ouders een brief thuisgestuurd krijgen terwijl je al lang 18 bent geworden omdat je 2 van de 12 huiswerkopgaven niet had gemaakt....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 21 mei 2015 20:06 schreef DeaDLocK2K het volgende: Laatste paar maanden alleen nog maar gebruik gemaakt van mijn OV. Voor drie gulden retour naar Antwerpen en dan daar pintjes vatten.
Jij zat waarschijnlijk eerder aan het bier dan ik dus
Ja denk het Eerste keer dronken was 15 jaar oud, daarna gingen we wel eens een biertje drinken (maar niet zuipen) toen ik 18 was. Eerste keer echt lam was 21.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Hehe dat kan maar zo, maar ja jij deed allemaal coole dingen zoals naar Moskou en studeren. Ik was tot 2007 nooit noordelijker dan Hamburg, nooit oostelijker dan Wernigerode en nooit zuidelijker dan Parijs geweest en slechts in drie buitenlanden geweest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 21 mei 2015 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hehe dat kan maar zo, maar ja jij deed allemaal coole dingen zoals naar Moskou en studeren. Ik was tot 2007 nooit noordelijker dan Hamburg, nooit oostelijker dan Wernigerode en nooit zuidelijker dan Parijs geweest en slechts in drie buitenlanden geweest.
Zuidelijker dan Parijs was in 2010 naar Spanje, gelijk ook zo'n beetje tegenover Marokko, vet veel treinen gekeken (y) In 2007 begon ik met om de maand met de nachttrein naar Kopenhagen te gaan en dan kleine stukjes Zweden in, 2011 Road Trip Europa, met 13 landen in 10 dagen, en 2013 naar de VS, toen werd het zuidelijkheidsrecord ook weer gebroken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Leuke metafoor, maar als dat bod op je huis van je zoon van 18 is waar jij financiële verantwoordelijkheid voor draagt, ga je ook wel even goed kijken of hij die drie ton wel echt kan waarmaken.
Blijkt maar weer dat de trend van die lamme VVD-posters diep ingebakken zit. Goed verhaal, lekker kort. Lekker dom.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zuidelijkheidsrecord staat al sinds 1999 op Verenigde Arabische Emiraten, oostelijkheidsrecord nog een jaar langer op Beijing. Westelijkheidsrecord sinds 2013 op Mallow (Ierland) en noordelijkheidsrecord sinds 2012 op 68*38 in Noorwegen. Maar daar gaat binnenkort ook aan gesleuteld worden.
Op donderdag 21 mei 2015 20:20 schreef Dr_Flash het volgende: Zuidelijkheidsrecord staat al sinds 1999 op Verenigde Arabische Emiraten, oostelijkheidsrecord nog een jaar langer op Beijing. Westelijkheidsrecord sinds 2013 op Mallow (Ierland) en noordelijkheidsrecord sinds 2012 op 68*38 in Noorwegen. Maar daar gaat binnenkort ook aan gesleuteld worden.
Als de gebruikersgroep in de VS de geest geeft (financieel dan) dan wil ik volgend jaar naar Zuid-Afrika. En een treinreis naar Peking en dan door naar Vietnam en via Indonesië terugvliegen staat zeer hoor op mijn verlanglijstje maar dat is typisch zoiets waar je eigenlijk 20K voor moet sparen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 21 mei 2015 17:36 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wauw, ik haaaaat Netelenbos maar dit was toch een goed staaltje redeneren, had het niet beter kunnen zeggen (y)
Ik was naar de creche, waar doel je op?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Oud-minister Netelenbos zegt dat als haar toenmalige collega's Kok en Zalm naar haar hadden geluisterd,er nu een NS-hogesnelheidstrein had gereden.Voor de parlementaire enquêtecommissie Fyra zei ze dat de concessie onderhands naar NS,KLM en Schiphol had moeten gaan.
Maar premier Kok vond net als minister Zalm dat de openbare aanbesteding,die al begonnen was,moest worden afgemaakt. Daardoor betaalde NS 178 miljoen euro voor de concessie.
Dat NS daardoor gedwongen was goedkope treinen te kopen,is volgens Netelenbos "echt baarlijke nonsens".Volgens haar was en is NS geen armlastig bedrijf.
Ik heb niet gekeken, maar misschien gaat het hierover
Ik weet het nu niet meer maar Netelenbos had een relaas over iets wat aan NS zou liggen wat de commissie bij haar wilde neerleggen. En het was een heel solide verhaal. Ik zal het van het weekend terugkijken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nee maar wel zoiets! Het ging erover dat ze vond dat NS een volwassen bedrijf was en dat de risico's voor hen waren en dat ze niet van plan was om ze aan het handje mee te nemen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 21 mei 2015 20:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nee maar wel zoiets! Het ging erover dat ze vond dat NS een volwassen bedrijf was en dat de risico's voor hen waren en dat ze niet van plan was om ze aan het handje mee te nemen.
Grappig, NS een volwassen bedrijf noemen maar je als overheid zo misdragen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Oh ja dat argument heb ik vanmiddag al omvergepist, ondanks PSM.
nee hoor. Dat de NS kapitaalkrachtig is wil nog niets zeggen over HSA. Het waren twee gescheiden bedrijven die elk hun eigen broek op zouden moeten houden na de initiële kapitaalinjectie van NS aan HSA.
nee hoor. Dat de NS kapitaalkrachtig is wil nog niets zeggen over HSA. Het waren twee gescheiden bedrijven die elk hun eigen broek op zouden moeten houden na de initiële kapitaalinjectie van NS aan HSA.
Eens. In theorie.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die kapotte loc op Utrecht Centraal hè, die daar al een tijdje staat, die gaan ze vannacht pas (!) met 10 km/h afslepen. Wát er kapot is, weet ik niet, maar ik weet wel dat dit niet goed is
Locon (die net weg wilde uit Amersfoort naar Noordwijkerhout met de huisvuiltrein) heeft de 640 meter treinlengte die erachter hing naar Geldermalsen afgesleept, zodat de wissels weer vrij kwamen, en DBS met een andere loc vanaf de Kijfhoek de trein kon gaan ophalen.
[ Bericht 31% gewijzigd door greavy op 21-05-2015 21:24:29 ]
Moet zeggen dat de discussie over de HSL hier een stuk beter te luchten is dan op andere fora's. Vooral als er mensen zitten die hobby-matig op de ns geilen. Of erger, hun loonstrookje van ns krijgen... Als je dan durft op te merken dat NS het ook aan zichzelf te danken heeft word je zowat gelynched en uitgemaakt voor NSB'er
Op donderdag 21 mei 2015 20:46 schreef tripel7 het volgende: Moet zeggen dat de discussie over de HSL hier een stuk beter te luchten is dan op andere fora's. Vooral als er mensen zitten die hobby-matig op de ns geilen. Of erger, hun loonstrookje van ns krijgen... Als je dan durft op te merken dat NS het ook aan zichzelf te danken heeft word je zowat gelynched en uitgemaakt voor NSB'er
Ik ben om redenen van (politieke) overtuiging altijd tegen de aanbesteding van de HSL geweest. En ik heb gelijk gekregen. Het is een gotspe dat de politiek nu mag oordelen over z'n eigen disfunctioneren. Dat NS in de val is getrapt is heel jammer, maar vanaf het begin is in Den Haag het belang voor Nederland, namelijk een zo optimaal mogelijk benutte infrastructuur, niet in beeld geweest. De lijn was duur, dat moest worden terugverdiend. Over de ruggen van de reiziger. Volkomen verwerpelijk.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
nee hoor. Dat de NS kapitaalkrachtig is wil nog niets zeggen over HSA. Het waren twee gescheiden bedrijven die elk hun eigen broek op zouden moeten houden na de initiële kapitaalinjectie van NS aan HSA.
klopt. HSA had prima kunnen klappen door de hoge lasten, maar er stonden zoveel belangen op het spel dat het uiteindelijk niet gebeurd is. De gebruikersvergoeding is stukken omlaag gegaan en de NS heeft zich hiervoor garant gesteld.
Is alles naar tevredenheid? Nou nee, want de reiziger heeft nog steeds niets fatsoenlijks gekregen
HSA is een totaal niet serieus te nemen papieren tijger. Een fiscale constructie van NS en KLM die voor het geld zorgden. Het al of niet naar de klote gaan van HSA is net zo boeiend als het als of niet op rood springen van een stoplicht in hartje Almelo. Echt, hou op met dat als "argument" te verkopen.
Op donderdag 21 mei 2015 21:04 schreef Dr_Flash het volgende: HSA is een totaal niet serieus te nemen papieren tijger. Een fiscale constructie van NS en KLM die voor het geld zorgden. Het al of niet naar de klote gaan van HSA is net zo boeiend als het als of niet op rood springen van een stoplicht in hartje Almelo. Echt, hou op met dat als "argument" te verkopen.
Exact.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 21 mei 2015 21:04 schreef Dr_Flash het volgende: HSA is een totaal niet serieus te nemen papieren tijger. Een fiscale constructie van NS en KLM die voor het geld zorgden. Het al of niet naar de klote gaan van HSA is net zo boeiend als het als of niet op rood springen van een stoplicht in hartje Almelo. Echt, hou op met dat als "argument" te verkopen.
Jaja heb ik ook gedaan. Maar ik moet toch wat te zeiken hebben.
Had ook kunnen zeiken over het feit dat m'n trein vanmiddag 20 minuten te laat uit Utrecht vertrok omdat dat kapotte kreng nog op spoor 10 stond, maar daar is al genoeg over geklaagd.
Heb in ieder geval m'n abonnementje, dus hopelijk werkt alles goed morgen, dan kan ik mooi gaan fietsen.
Als je het even gezegd had dan had je je aan kunnen melden via een referrer-code, dan was je eerste rit gratis geweest (en had ik ook een gratis rit gehad )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ja en nee. In de praktijk is de werking anders dan het op papier geregeld is. Op papier is alles namelijk strikt gescheiden.
Als het ministerie niet mee had gewerkt aan het naar beneden brengen van de vergoeding had het best gekund dat de stekker er helemaal uitgetrokken was.
Denk even na man. Als het lot van HSA zo belangrijk was, HADDEN NS en KLM (maar vooral NS) er letterlijk eindeloos veel geld in kunnen steken. Als ze gewild hadden. Is gewoon een vrije keuze, door geen enkele omstandigheid gedwongen of ook maar beïnvloed. Als je dat niet onderkent ben je misschien wel net zo naïef, okee ik zal het niet dom noemen, naïef dan op z'n minst. Als PSM.
Denk even na man. Als het lot van HSA zo belangrijk was, HADDEN NS en KLM (maar vooral NS) er letterlijk eindeloos veel geld in kunnen steken. Als ze gewild hadden. Is gewoon een vrije keuze, door geen enkele omstandigheid gedwongen of ook maar beïnvloed. Als je dat niet onderkent ben je misschien wel net zo naïef, okee ik zal het niet dom noemen, naïef dan op z'n minst. Als PSM.
Zelfs nu je een punt hebt en ik absoluut een fan ben van dat het om inhoud en niet om vorm moet gaan kan je alsnog wel een beetje normaal met je medemens omgaan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Denk even na man. Als het lot van HSA zo belangrijk was, HADDEN NS en KLM (maar vooral NS) er letterlijk eindeloos veel geld in kunnen steken. Als ze gewild hadden. Is gewoon een vrije keuze, door geen enkele omstandigheid gedwongen of ook maar beïnvloed. Als je dat niet onderkent ben je misschien wel net zo naïef, okee ik zal het niet dom noemen, naïef dan op z'n minst. Als PSM.
Ik ben het niet met je eens qua vorm maar wel qua inhoud. NS heeft HSA doelbewust gebruikt als vehikel om de door de overheid ingezette strategie te saboteren.
Dat hele InfoPlus is niet veel slimmer dan een kastdeur, is het wel? In Den Haag Centraal stonden een paar mooie regeltjes bij de IC naar Venlo van 22:52: - Stopt niet in Schiedam Centrum, Rotterdam Blaak - Stopt ook in Lage Zwaluwe - Rijdt niet verder dan Eindhoven vanwege een defect aan het spoor
Bij aankomst in Lage Zwaluwe (met +5, vanwege een rood sein ten zuiden van Dordt) stond er ook: - Later vertrek vanwege een defect aan het spoor
Er is inderdaad een defect aan het spoor... ergens tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Dat zorgt er dan toch niet voor dat Eindhoven - Venlo niet bediend wordt? En wat er nu écht gebeurt (volgens OVtijden)... een materieelwisseling. De VIRM-4 die uit Den Haag Centraal is gekomen wordt omgewisseld voor ICM (rijdt ook onder een ander nummertje).
Hoe-fucking-zo is dat “vanwege een defect aan het spoor”?
Op donderdag 21 mei 2015 23:56 schreef James1988 het volgende: Dat hele InfoPlus is niet veel slimmer dan een kastdeur, is het wel? In Den Haag Centraal stonden een paar mooie regeltjes bij de IC naar Venlo van 22:52: - Stopt niet in Schiedam Centrum, Rotterdam Blaak - Stopt ook in Lage Zwaluwe - Rijdt niet verder dan Eindhoven vanwege een defect aan het spoor
Bij aankomst in Lage Zwaluwe (met +5, vanwege een rood sein ten zuiden van Dordt) stond er ook: - Later vertrek vanwege een defect aan het spoor
Er is inderdaad een defect aan het spoor... ergens tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Dat zorgt er dan toch niet voor dat Eindhoven - Venlo niet bediend wordt? En wat er nu écht gebeurt (volgens OVtijden)... een materieelwisseling. De VIRM-4 die uit Den Haag Centraal is gekomen wordt omgewisseld voor ICM (rijdt ook onder een ander nummertje).
Hoe-fucking-zo is dat “vanwege een defect aan het spoor”?
Iedereen moet slapen en anders morgen overal stakingen ditdat
Op donderdag 21 mei 2015 23:56 schreef James1988 het volgende: Dat hele InfoPlus is niet veel slimmer dan een kastdeur, is het wel? In Den Haag Centraal stonden een paar mooie regeltjes bij de IC naar Venlo van 22:52: - Stopt niet in Schiedam Centrum, Rotterdam Blaak - Stopt ook in Lage Zwaluwe - Rijdt niet verder dan Eindhoven vanwege een defect aan het spoor
Bij aankomst in Lage Zwaluwe (met +5, vanwege een rood sein ten zuiden van Dordt) stond er ook: - Later vertrek vanwege een defect aan het spoor
Er is inderdaad een defect aan het spoor... ergens tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Dat zorgt er dan toch niet voor dat Eindhoven - Venlo niet bediend wordt? En wat er nu écht gebeurt (volgens OVtijden)... een materieelwisseling. De VIRM-4 die uit Den Haag Centraal is gekomen wordt omgewisseld voor ICM (rijdt ook onder een ander nummertje).
Hoe-fucking-zo is dat “vanwege een defect aan het spoor”?
Dat hele systeem kan per trein maar één reden aan. Ongetwijfeld geven de TBP's in Hengelo nu bij een vertraagde Pimpel ook aan: "Rijdt tot Bad Bentheim ivm acties in het buitenland" "Later vertrek ivm acties in het buitenland"
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan lig ik nog te pitten. Morgenmiddag/avond rij ik wel de 9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens nog wat anders voor morgen:
quote:
Vandaag (vrijdag 22 mei) rijdt er een door Railpromo georganiseerde chartertrein Hengelo-Antwerpen. De trein bestaat een NMBS-loc Reeks 28 (deze locserie rijdt ook de Volvo-treinen). De geplande loc is de 2862, deze is nog maar sinds kort in dienst bij NMBS en heeft nog de kleurstelling van leasemaatschappij Railpool (grijs met een blauwe verticale baan op de zijkant en een wit front). De trein bestaat verder uit 7 Belgische rijtuigen: I10 + I10 + WR + SR3 Bar Disco + I10 + I10 + I10.
De trein komt 's ochtends leeg uit België naar Oldenzaal, waar de loc omloopt. Drie kwartier later wordt weer vertrokken richting Hengelo, waar de reizigers in zullen stappen. De trein komt zondag weer terug, als hier een dienstregeling van bekend wordt zullen we deze uiteraard publiceren op deze pagina!
Ooeh, even onthouden. Ik hoop op tijd weg te kunnen van het werk om op de terugweg een plaatje te kunnen schieten in Deventer Maare.. chartertrein? Locje en wat Belse rijtuigen? Wat is de gelegenheid van deze rit?
Bij Betzigau in de Kempten (D) heeft vannacht een trafotransport plaatsgevonden per spoor. Omdat hier geen (actieve) aansluiting meer ligt, werd speciaal voor dit transport een aansluiting gecreëerd. Nadat de lok + begeleiderswagen vertrokken waren, werd de aansluiting weer uit dienst gesteld en werd het spoor weer verplaatst naar het doorgaande spoor, zodat bij aanvang treindienst de reguliere treinen weer veilig kunnen rijden.
Ja, daar hebben ze serieus het doorgaande spoor opgebroken, het spoor omgelegd naar het nieuw te bouwen trafohuis, om de trafo daar te krijgen, en naderhand kon het spoor weer teruggelegd worden.
Op vrijdag 22 mei 2015 08:34 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] Bij Betzigau in de Kempten (D) heeft vannacht een trafotransport plaatsgevonden per spoor. Omdat hier geen (actieve) aansluiting meer ligt, werd speciaal voor dit transport een aansluiting gecreëerd. Nadat de lok + begeleiderswagen vertrokken waren, werd de aansluiting weer uit dienst gesteld en werd het spoor weer verplaatst naar het doorgaande spoor, zodat bij aanvang treindienst de reguliere treinen weer veilig kunnen rijden.
Ja, daar hebben ze serieus het doorgaande spoor opgebroken, het spoor omgelegd naar het nieuw te bouwen trafohuis, om de trafo daar te krijgen, en naderhand kon het spoor weer teruggelegd worden.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 22 mei 2015 08:34 schreef greavy het volgende: voor dit transport een aansluiting gecreëerd. Nadat de lok + begeleiderswagen vertrokken waren, werd de aansluiting weer uit dien
Mooie foto! Is dit nou zo'n setje die ook van Marklin leverbaar is? 2 wagons met tig assen waartussen de trafo in 2 armen hangt? Zijn d'r nog meer foto's?
Het belang van de reiziger speelde bij de aanbesteding van de HSL Zuid geen rol: het ging om een zo hoog mogelijke opbrengst.
Dat stelt Nol Döbken, oud-directeur van HSA - het NS-bedrijf achter de Fyra - vrijdag tegenover de enquetecommissie Fyra.
Volgens hem werd dit veroorzaakt door de aanbestedingsvraag vanuit de overheid. "Het ging met name om geld", aldus Döbken. "Die uitgangspunten moesten we halen."
"Het model was daarom niet om zoveel mogelijk reizigers in de trein te krijgen, maar om een zo hoog mogelijke omzet te halen". Volgens hem werd dit onder andere gehaald door te streven naar zo weinig mogelijk materieel en een zo hoog mogelijke prijs voor het treinkaartje.
Verder zie je natuurlijk ook niet dagelijks NMBS-rijtuigen in Oldenzaal
Een Traxx blijft een Traxx Net als een VW Polo, opzich niets mis mee maar niet heel bijzonder Voor mij dan, misschien dat de nummer fetisjesten d'r een strakke plasser van krijgen
Op vrijdag 22 mei 2015 11:05 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik weet niet of het hier thuishoort, maar die situatie in Frankrijk bij Calais bij de Eurospoortunnel begint nu echt uit de klauwen te lopen....
Daar kunnen we over discussiëren. Mijn ervaring met de V250 is louter positief
Ik zou als een treinrit heb die een deur verliest, en daar zonder kleerscheuren vandaan kom, ook zien als positief. Leuke anekdote voor verjaardagen en feestjes enzo
Ik zou als een treinrit heb die een deur verliest, en daar zonder kleerscheuren vandaan kom, ook zien als positief. Leuke anekdote voor verjaardagen en feestjes enzo
Ik kreeg er zelfs een lekkernij bij! Twee, een per enkeltje
THE Association of French Regions (ARF) and the Federation of French Towns have warned the French government that it must act decisively to save the so-called balance of territory (TET) trains, a network of 40 loss-making long-distance services which serves 355 towns and cities across 21 regions.
THE state government of Western Australia issued its budget for 2015-2016 on May 13 with a commitment to funding the extension of the TransPerth suburban network to Perth airport, but the proposed Max light rail project appears to have been put on hold.
Creatieve treindienstleider: de IC naar Enschede is wat vertraagd door een cargo met platte wagens, de sprinter uit Zwolle naar Enschede mag daardoor tussen Wierden en Almelo linkerspoor en nu in Almelo halteren op 4b (waar normaal de treinen naar het westen en noorden stoppen), met de IC nog naast ons op 2b
[ Bericht 7% gewijzigd door boriq op 22-05-2015 12:33:36 ]
Op vrijdag 22 mei 2015 12:41 schreef b2py het volgende: Vet handig, lekker de tegemoedkomende sprinter met vertraging het enkelspoor naar Zwolle insturen..
Nah, die stond namelijk netjes op 4a in Almelo (via 5b er omheen) en had in Wierden een vertraging van 1m39s. Met een beetje door rijden is dat er in Nijverdal en anders Raalte alweer uit.
Nou was dat even toevallig. Ik wil net een post maken dat die Belgotrein netjes op de TB7 staat in Hengelo hoor ik ineens het kenmerkende geluid van een TRAXX. Kwam wel een cargo aan maar het geluid was dichterbij. Stond plots deze loc met dito rijtuigen in Hengelo even te wachten op de reis naar Oldenzaal tot de intercity naar Den Haag langs het perron stond. Direct ook de rede dat ik geen tijd had om een foto van de voorkant te maken.
Loc 2862 komt met een variërende sleep Belgische rijtuigen aan in Hengelo met ruim een uur vertraging onderweg naar Oldenzaal waar de loc omgelopen zal worden en de trein daarna weer naar Hengelo zal komen voor een trip naar Antwerpen.
We hebben het wel eens over het opstarten van de dienstregeling na een storing. De Duitsers verwachten morgen (!) weer normaal te rijden nadat gisterochtend de staking is beëindigd en gisteravond om 19:00 iedereen weer aan het werk ging.
Loc 2862 komt met een variërende sleep Belgische rijtuigen aan in Hengelo met ruim een uur vertraging onderweg naar Oldenzaal waar de loc omgelopen zal worden en de trein daarna weer naar Hengelo zal komen voor een trip naar Antwerpen.
Weet iemand of dat ding alweer op de terugweg is? Ga ik zo even buiten kijken
Eeuwig bloedende haat De vakantie begint met een trein die niet van zijn plek komt. Info is nul, anders dan " we hebben nog geen groen licht" Vliegende pestkankerteringaids met wratten erop en pus eruit
Op vrijdag 22 mei 2015 14:45 schreef Dr_Flash het volgende: Eeuwig bloedende haat De vakantie begint met een trein die niet van zijn plek komt. Info is nul, anders dan " we hebben nog geen groen licht" Vliegende pestkankerteringaids met wratten erop en pus eruit