ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag is ook hoe die informatie bij NS is gekomen. En of die is gebruikt/misbruikt.
Het feit dat de info is aangetroffen bij de stukken over de aanbesteding HSL bij de NS, is al genoeg. Gebruikt of niet: iemand (die bij het team betrokken was) heeft het gelezen en heeft dus die geheime kennis in zijn hoofd.
Het feit dat de info is aangetroffen bij de stukken over de aanbesteding HSL bij de NS, is al genoeg. Gebruikt of niet: iemand (die bij het team betrokken was) heeft het gelezen en heeft dus die geheime kennis in zijn hoofd.
Informatie uit stukken toch, niet de stukken zelf meen ik te horen hebben? De vraag is wie dat gedeeld heeft dan. Timmer wist het niet...
Als het de minister/ambtenaar zelf is geweest, is er niets te verwijten. Maar lijkt me wel een interessante draad in het Fyra-proces.
Dus, ze záten al 50 miljoen boven de geschatte maximale waarde (zoals Korf vanochtend zei) en de RvC besloot om er nog eens 28 miljoen euro bovenop te gooien? Wat een idioten.
heb voor in de OP even een filmpje van jou gebruikt
Dat vind ik nooit erg. Maar isde opinie van Timmer niet interessant?
Wat maakt het uit? NS (enig aandeelhouder staat) betaalt 150 miljoen voor de HSL, de staat betaalt direct 0. of 50/50. uiteindelijk maakt het eigenlijk niets uit.
Er blijkt eigenlijk uit dat de HSL gewoon een niet te exploiteren lijn is. Omdat ie te duur in aanleg was en te onaantrekkelijk
Dat vind ik nooit erg. Maar isde opinie van Timmer niet interessant?
Wat maakt het uit? NS (enig aandeelhouder staat) betaalt 150 miljoen voor de HSL, de staat betaalt direct 0. of 50/50. uiteindelijk maakt het eigenlijk niets uit.
Waren we, James, het er hier ook niet over eens dat het niet aanbesteed had moeten worden en gewoon -via ICmax (of hoe je het ook wil noemen) gewoon in het HRN moest opnemen?
Of gewoon helemaal geen HSL, maar ja we wilden natuurlijk wel meedoen met de EU-landjes die al hogesnelheidslijnen hadden
Die vent snapt er geen pepernoot van, of hij doet in ieder geval alsof
De problemen met de V250 zouden namelijk ook niks te maken hebben met het hoge aanbestedingsbedrag. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om die connectie te zien
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat Timmer die hele aanbesteding destijds niet serieus nam en dat anno 2015 nog steeds niet doet.
Dat klopt. Hij vindt IC-MAX (dat is afgeschoten omdat er binnenlands vervoer in zat dat niet gevraagd werd) de beste oplossing, (al eerder veel bij stil gestaan) omdat het echt de beste oplossing voor de reiziger was.
Op woensdag 20 mei 2015 17:31 schreef Bitlord het volgende: Waren we, James, het er hier ook niet over eens dat het niet aanbesteed had moeten worden en gewoon -via ICmax (of hoe je het ook wil noemen) gewoon in het HRN moest opnemen?
Of gewoon helemaal geen HSL, maar ja we wilden natuurlijk wel meedoen met de EU-landjes die al hogesnelheidslijnen hadden
Ik denk eigenlijk dat de HSL aanleggen een fout is geweest. Of althans, de lijn had misschien wel aangelegd kunnen worden maar er specifiek HSL van maken is vrij onzinnig op dat stukje.
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat Timmer die hele aanbesteding destijds niet serieus nam en dat anno 2015 nog steeds niet doet.
Als ik dit zo lees moet ik denken aan onze vriend Pim uit DACVN van een tijdje geleden. Als je het niet meer weet: Handen voor je ogen en plankgas geven. En dan er vanuit gaan dat het goed komt. Somehow.
Ik denk dat een IC-max-achtig plan beter zou zijn geweest voor de reiziger dan wat er uiteindelijk is gekomen, en ook wat er de komende jaren gaat komen. Tot pakweg 2021 dan, daarna wordt het dankzij instroom ICNG misschien anders.
Een goed uitgewerkt "Randstadnet", waar de HSL onderdeel van uitmaakt, kan heel erg waardevol zijn voor de provincies, de steden en de reizigers. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat dat per definitie door NS gereden zou moeten worden.
Op woensdag 20 mei 2015 17:37 schreef James1988 het volgende: Ik denk dat een IC-max-achtig plan beter zou zijn geweest voor de reiziger dan wat er uiteindelijk is gekomen, en ook wat er de komende jaren gaat komen. Tot pakweg 2021 dan, daarna wordt het dankzij instroom ICNG misschien anders.
Een goed uitgewerkt "Randstadnet", waar de HSL onderdeel van uitmaakt, kan heel erg waardevol zijn voor de provincies, de steden en de reizigers. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat dat per definitie door NS gereden zou moeten worden.
Op woensdag 20 mei 2015 17:41 schreef b2py het volgende: Soort bewijs van Timmer, omdat jullie overheid niet met ons in zee zijn gegaan hebben jullie nu de megastrop HSL. Alsjeblieft
De overheid is inderdaad zo stom geweest om toch met die club in zee te gaan
Ze hadden in eerste instantie gewoon mee moeten doen, dat ligt inmiddels wel duidelijk op tafel. Dat er uiteindelijk een smerig spelletje is gespeeld door beide partijen hoeft wmb geen 2,1 mio kostende commissie te concluderen.
Mensen die bepaalde verwoordingen als 'Uw enorme staat van dienst' en 'Bewonderende carriere' graag gebruiken..
Dienstregeling van die twee stoomlocjes voor die grote gezelschapsrit van zaterdag Bentheim-Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Op de Rails via facebook
Op woensdag 20 mei 2015 18:00 schreef Prins_Pils het volgende: Dienstregeling van die twee stoomlocjes voor die grote gezelschapsrit van zaterdag Bentheim-Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Op de Rails via facebook
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is een buitengewoon ernstige zaak. Afgezien van schenden staatsgeheim, geldt dan ook dat opdrachtgevende/aanbestedende overheid en opdrachtnemer/inschrijver gemene zaak hebben gemaakt.
Je begeeft je op glad ijs hè, met zo'n suggestie.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dear friends, here's great news: a new high-speed train is going to start running between Moscow and Berlin in a few months! It can move at a speed of up to 200 km/h, and special trucks with shifting wheelsets will be used to travel across a break-of-gauge between Russian and European railways.
We will certainly keep you informed and will be the first to tell you when you can buy tickets for a new train.