abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:00:55 #126
37769 erodome
Zweefteef
pi_152815371
Pffff, wat een meningen weer over tatoeage's. Ach ik zie het maar als het gebrek van die mensen zelf.

Ontopic, alhoewel ik tatoeage's mits mooi gezet wel een aanvulling vind zou ik zelf geen tatoeage laten zetten die mijn partner niet ziet zitten. Als hij het zou willen zou ik het hem niet verbieden, maar ook niet blij zijn dat hij mijn mening erover zo aan de kant schuift.
Nu is het in ons geval makkelijker omdat het alleen maar om een plaatje gaat die we beide mooi vinden, of beter gezegd, die de ander niet erg vindt. Maar ook als het over wel of geen tatoeage gaat zou ik er hetzelfde over denken.

Zo zal ik ook niet baggervet worden zolang ik daar zelf wat aan kan doen, of mijn haar pimpelpaars verven, ook geen dikke neusring nemen of andere zaken waarvan ik weet dat zijn reactie gatver zou zijn.
Hij bepaald dat niet voor mij, zou het niet verbieden, maar ik vind wel dat zijn mening gewicht mag hebben hierin, zou het raar vinden als dat niet zo was.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:50:57 #127
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152822492
Ik vind het zo ouderwets om tatoeages asociaal te vinden.
Ik ken tegenwoordig zoveel hoger opgeleiden en mensen met een hoge functie met tatoeages dat ik die link absoluut niet meer leg.
Daarnaast vind ik de term asociaal vreemd,met asociaal associeer ik mensen die anderen tot last zijn, dus niet sociaal zijn.
Hoe is iemand met een tatoeage een ander tot last?
Als je letterlijk naar de betekenis van het woord kijkt is het dus asociaal om bevooroordeeld te zijn tegenover mensen met tatoeages.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:58:28 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152822746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:52 schreef zomer86 het volgende:
Als ik iemand moest aannemen en ik had de keuze uit twee mensen die identiek aan elkaar zijn afgezien van de tatoeages, dan is de keuze snel gemaakt. Heeft niks met vooroordelen te maken, maar er hoeft maar 1 iemand een andere kijk op te hebben en je staat al met 1-0 achter.
Dat zou bij mij liggen aan de functie, in sommige functies (de creatieve sector) kan tatoeages zelfs en plus zijn.
In andere functies heeft het totaal geen invloed of de persoon wel of geen tatoeages heeft.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_152822790
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:50 schreef snakelady het volgende:
Ik vind het zo ouderwets om tatoeages asociaal te vinden.
Ik ken tegenwoordig zoveel hoger opgeleiden en mensen met een hoge functie met tatoeages dat ik die link absoluut niet meer leg.
Daarnaast vind ik de term asociaal vreemd,met asociaal associeer ik mensen die anderen tot last zijn, dus niet sociaal zijn.
Hoe is iemand met een tatoeage een ander tot last?
Als je letterlijk naar de betekenis van het woord kijkt is het dus asociaal om bevooroordeeld te zijn tegenover mensen met tatoeages.
:Y ligt er helemaal aan wát voor tatoeage, ik had vanmorgen een ''prik''zuster in het ziekenhuis,
die had carpe diem staan op haar onderarm vond ik wel toepasselijk :P

maar eelijk is eerlijk, had best een beetje kleiner gekund :@ en dan had ik hem wel
mooi gevonden denk ik, maar misschien vind ik dan weer alleen kleine tatoeage's wel mooi
dat kan ook :+
pi_152822863
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:41 schreef District het volgende:
Ik zit momenteel met het volgende: Ik ben zelf erg van van tattoo's (heb er 1) en zit erover na te denken een 2e te nemen. De 2e wordt wel aanzienelijk groot voor iemand die geen tattoo's heeft.

Mijn huidige vriendin is daar dus erg op tegen en vind het afschuwelijk.. Wat zijn jullie meningen hier over? Zouden jullie je partner verbieden een tattoo te laten zetten omdat jullie het zelf niet mooi vinden?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik zie nu pas waar het topic over gaat :+

Ik zou tegen TS zeggen, doe het niet.... :P grote tattoo's zijn niet mooi, vraag maar aan je
vriendin :+
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:06:58 #131
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152823015
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik hoef geen arts met een tattoo. Dat leidt af van wat er wel belangrijk is en het maakt dat een patient gaat denken over het hoe en waarom van de tatoeage van de dokter. Lijkt me niet gewenst.
Raak je ook afgeleid als een arts een litteken in het gelaat heeft? Of brandwonden op zijn armen?
Gezien wanneer je afgeleid raakt puur omdat het zelf toegebracht is dat wel wat vreemd is, er zijn zoveel mensen die afwijken van de massa.
Hoewel tegenwoordig zoveel mensen tatoeages hebben dat je haast niet meer kan spreken van afwijken van de massa.
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:09:28 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152823100
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:59 schreef FANN het volgende:

[..]

:Y ligt er helemaal aan wát voor tatoeage, ik had vanmorgen een ''prik''zuster in het ziekenhuis,
die had carpe diem staan op haar onderarm vond ik wel toepasselijk :P

maar eelijk is eerlijk, had best een beetje kleiner gekund :@ en dan had ik hem wel
mooi gevonden denk ik, maar misschien vind ik dan weer alleen kleine tatoeage's wel mooi
dat kan ook :+
Dat iemand het niet mooi vind begrijp ik volkomen, ik vind veel tatoeages ook lelijk.
Maar het asociaal vinden begrijp ik niet, of de mensen die dat woord gebruiken weten de betekenis van het woord niet. ;)
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:13:02 #133
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_152823213
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Raak je ook afgeleid als een arts een litteken in het gelaat heeft? Of brandwonden op zijn armen?

Matige vergelijking. Een betere vergelijking zou zijn als de arts tijdens het hele consult zijn middelvinger naar je opsteekt. Dat is een tatoeage namelijk, een opgestoken middelvinger naar de rest van de wereld.
pi_152823341
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat iemand het niet mooi vind begrijp ik volkomen, ik vind veel tatoeages ook lelijk.
Maar het asociaal vinden begrijp ik niet, of de mensen die dat woord gebruiken weten de betekenis van het woord niet. ;)
Mwa... ik denk meer dat dat komt omdat óók tokkies en a'so tatoages hebben en dat moet je niet
vergeten, misschien omdat je het bij tokkie's tóch iets vaker tegenkomt heb ik het idee, want bij heel veel beroepen zie je zulke mensen bijna niet, of ze worden inderdaad afgewezen bij een baan,
tja daar kan jij niks aan doen en ik ook niet, maar ik denk wel dat het zo werkt, dus een tatoeage
in het gezicht zou je aardig kunnen belemmeren in de rest van je leven, in elk geval als je
dokter bent ofzo, maar die zie ik dat dan weer niet zo snel doen :+

Dus misschien ligt het allemaal aan de grootte en natuurlijk ook wel soms de afbeelding,
die zo'n tatoeage heeft, ik zi geen reden om iemand die iets op zijn rechterschouder
heeft laten tatoeeren geen dokter zou mogen zijn, maar van een dokter vól met tatoeages
zou ik toch ook wel schrikken...

dus eh....... wat was de vraag ook weer? :D
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:23:50 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152823547
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Matige vergelijking. Een betere vergelijking zou zijn als de arts tijdens het hele consult zijn middelvinger naar je opsteekt. Dat is een tatoeage namelijk, een opgestoken middelvinger naar de rest van de wereld.
Een middelvinger betekend letterlijk "fuck you", waarom zou je een persoonlijke tatoeage (en niet die van een middelvinger) zo op kunnen nemen?
Het is mijn lichaam, de jeugdzonde van een tatoeage op mijn lies heeft voor mij een heel persoonlijke reden, dat staat los van alle andere mensen op de wereld dus is ook zeker geen middelvinger. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 21-05-2015 15:32:13 ]
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 15:24:34 #136
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_152823572
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:17 schreef FANN het volgende:

[..]
dus een tatoeage in het gezicht zou je aardig kunnen belemmeren in de rest van je leven, in elk geval als je dokter bent ofzo, maar die zie ik dat dan weer niet zo snel doen :+
Nee, omdat die (knuppel in hoenderhok) wat snuggerder zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_152823607
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, omdat die (knuppel in hoenderhok) wat snuggerder zijn.
Dat probeerde ik TS o.a. dan weer subtiel te vertellen :@ maar op jou manier komt het
misschien beter aan :+
pi_152823659
Mag je vriendin 30KG aankomen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 15:27:24 #139
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_152823670
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:25 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat probeerde ik TS o.a. dan weer subtiel te vertellen :@ maar op jou manier komt het
misschien beter aan :+
Mja, ik ben wat directer ;) overigens zeg je daarmee dat vooral mensen die wat minder snugger zijn zich laten volkalken met tattoo's eigenlijk.

Waar ik het volkomen mee eens ben.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:28:30 #140
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152823714
Maar ts heeft het toch niet over een tatoeage in het gezicht? Persoonlijk vind ik dat alleen mooi als je tot de Maori behoord. ;)
pi_152823750
quote:

[..]

Nah... misschien was die arts, 20 jaar geleden, wel een gewoon studentje en heeft ie met
zijn dronken kop iets groots op zijn arm laten zetten, kan ook natuurlijk, maar ja dan
moet zo'n man zijn overhemd aanhouden, wat ook al tijd gebeurt, dus dan heeft niemand
daar toch last van?

Maar bij een sollicitatie hoef je niet uit de kleren, dus áls je dan persé een tatoe wilt,
zou ik eerder zeggen, doe het dan op een beetje onopvallende plek...

(als je aangekleed bent bedoel ik, dan kan je overal gewoon solliciteren)

ofzo :')
pi_152823820
Nou dit wilde ik dus zeggen, maar dan kort en bondig...

quote:
áls je dan persé een tatoe wilt,
zou ik eerder zeggen, doe het dan op een beetje onopvallende plek...
ik ga daar maar weer eens op oefenen :+
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:33:50 #143
37769 erodome
Zweefteef
pi_152823891
quote:

[..]

Is dat zo??? Nooit geweten en ik heb toch al meer dan 10 jaar een tatoeage. Ook niet herkenbaar voor alle andere mensen die ik ken met tatoeage's.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_152823913
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Is dat zo??? Nooit geweten en ik heb toch al meer dan 10 jaar een tatoeage. Ook niet herkenbaar voor alle andere mensen die ik ken met tatoeage's.
en je bent arts? :o
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:34:44 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152823919
Dat vind ik het vreemde inderdaad, je ontmoet de meeste mensen toch gekleed,dus je hebt geen idee of die persoon wel of geen tatoeage heeft.
Als je respect voor die persoon echt omlaag gaat nadat je er na enige tijd achter komt dat die persoon een tatoeage heeft dan hecht je te veel waarde aan een tatoeage.
pi_152823943
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:34 schreef snakelady het volgende:
Als je respect voor die persoon echt omlaag gaat nadat je er na enige tijd achter komt dat die persoon en tatoeage heeft dan hecht je te veel waarde aan een tatoeage.
Nee, dat niet, maar het kan soms best een verrassing zijn misschien :+ geen idee hoor :')
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:37:04 #147
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_152823968
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een middelvinger betekend letterlijk "fuck you", waarom zou je een persoonlijke tatoeage (en niet die van een middelvinger) zo op kunnen nemen?
Het is mijn lichaam, de jeugdzonde van een tatoeage op mijn lies heeft voor mij een heel persoonlijke reden, dat staat los van alle andere mensen op de wereld dus is ook zeker geen middelvinger. :')
Ja, ik had inderdaad zichtbare tatoeages moeten schrijven. En het feit dat het permanent is betekent alleen maar dat het nog onnozeler is dan je middelvinger opsteken naar willekeurige mensen.
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:37:16 #148
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_152823972
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:58 schreef Elisabeth92 het volgende:
Het enige wat ik aangeef is dat ik zat ben dat mensen met tatoeages in hokjes worden geplaatst.

Als ik of wie ook vandaag een tattoo laat zetten, is het heus niet zo dat mijn opvattingen, sociaal gedrag, normen en waarden, of iq veranderd.

Als ik mijn haar bruin laat verven word ik namelijk ook niet ineens slimmer.

Dus de sociale norm geen tattoo's want dat is asociaal en ordinair dat spoort gewoon niet
Je kan lullen wat je wilt maar het is gewoon zo. En ik ben niet tegen die dingen maar was pas ook een weekend weg en het was gewoon te merken dat er ook goedkope huisjes waren op dat park. Dom pratende mensen met tattoo's waren goed vertegenwoordigd.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_152823982
Net zo'n verrassing als ik straks misschien hoor dat erodome arts is...

snap ie? :+
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:38:06 #150
37769 erodome
Zweefteef
pi_152823998
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:17 schreef FANN het volgende:

[..]

Mwa... ik denk meer dat dat komt omdat óók tokkies en a'so tatoages hebben en dat moet je niet
vergeten, misschien omdat je het bij tokkie's tóch iets vaker tegenkomt heb ik het idee, want bij heel veel beroepen zie je zulke mensen bijna niet, of ze worden inderdaad afgewezen bij een baan,
tja daar kan jij niks aan doen en ik ook niet, maar ik denk wel dat het zo werkt, dus een tatoeage
in het gezicht zou je aardig kunnen belemmeren in de rest van je leven, in elk geval als je
dokter bent ofzo, maar die zie ik dat dan weer niet zo snel doen :+

Dus misschien ligt het allemaal aan de grootte en natuurlijk ook wel soms de afbeelding,
die zo'n tatoeage heeft, ik zi geen reden om iemand die iets op zijn rechterschouder
heeft laten tatoeeren geen dokter zou mogen zijn, maar van een dokter vól met tatoeages
zou ik toch ook wel schrikken...

dus eh....... wat was de vraag ook weer? :D
Bij de meeste beroepen zie je het vooral niet. Maar tussen niet zien in werkkleding en niet hebben zit een grote wereld.

De hoger opgeleide, succesvolle mensen die ik ken met tatoeage's hebben stuk voor stuk grote tatoeage's. Niet zo vreemd, want een serieus grote tatoeage (en dus geen aan elkaar geknoopte plaatjes) is geen goedkoop dingetje.

Het komt uiteindelijk meer voor dan je denkt, alleen zijn die mensen meestal ook zo slim dat ze lang niet altijd met hun tatoeage's te koop lopen. Vergeet niet dat de betere banen bijna allemaal nette, bedekte kleding met zich meebrengen. En dat veel van dat echt laag opgeleid spul qua werk vaak hard werken is en daardoor kortere kleding met zich meebrengt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')