abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:15:19 #176
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152790621
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dat kan juist ook weer liefkozend bedoeld zijn. Het is maar net hoe lang je tenen zijn natuurlijk.
Het liefkozende is afkomstig van het verkleinen (als in klein en schattig). En los daarvan:.dat sommigen dit liefkozend bedoelen wil niet zeggen dat anderen geen andere intenties kunnen hebben.

En sinds wanneer maakt de intentie alles goed? Waarom zou jij het oke moeten vinden wanneer een ander jou bijvoorbeeld met alle goede bedoelingen als een hulpeloos ventje beschouwt?
Krekker is de bom!
pi_152790645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar je moet het ook zien in de context waarin zoiets uitgesproken word denk ik. Ik zie er in ieder geval niks denigrerends in. Wat vind je er dan van als mannen termen als wijven of mokkels gebruiken dan?
Vind ik verschrikkelijk. Een nicht van mij had het steeds over chickies. Ook zo'n verschrikkelijke uitspraak
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:16:28 #178
117098 Hathor
Effe niet
pi_152790649
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het liefkozende is afkomstig van het verkleinen (als in klein en schattig). En dat sommigen dit liefkozend bedoelen wil niet zeggen dat anderen geen andere intenties kunnen hebben.

En sinds wanneer maakt de intentie alles goed? Waarom zou jij het oke moeten vinden wanneer een ander jou bijvoorbeeld met alle goede bedoelingen als een hulpeloos ventje beschouwd?
Dan moet daar wel een aanleiding voor zijn natuurlijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_152790686
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En sinds wanneer maakt de intentie alles goed? Waarom zou jij het oke moeten vinden wanneer een ander jou bijvoorbeeld met alle goede bedoelingen als een hulpeloos ventje beschouwt?
Omdat je relevantere zaken hebt om je druk om te maken dan hoe randoms je beschouwen? :P
Conscience do cost.
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:27:17 #180
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_152790943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Omdat je relevantere zaken hebt om je druk om te maken dan hoe randoms je beschouwen? :P
Wie bepaalt wat relevant is?

En dit is net zoiets als: je mag niet balen van het feit dat je iets wat je leuk vindt niet kan doen want ergens anders ter wereld hebben mensen geen eten.

En los daarvan is een vraag stellen wat iemand precies bedoelt met een woord niet hetzelfde als drukmaken.
Krekker is de bom!
pi_152791052
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wie bepaalt wat relevant is?
De persoon zelf.
quote:
En dit is net zoiets als: je mag niet balen van het feit dat je iets wat je leuk vindt niet kan doen want ergens anders ter wereld hebben mensen geen eten.
Dat is heel wat anders.
quote:
En los daarvan is een vraag stellen wat iemand precies bedoelt met een woord niet hetzelfde als drukmaken.
Hij bedoelde negers, denk ik.
Conscience do cost.
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:59:16 #182
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152791870
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wanneer ik presentator of tafelgast was van een tvshow en mijn gesprekspartner zou continu praten over witjes of kaaskoppen zou ik wel vragen waarom nu die woordkeus.

Tenzij het zo'n bekende nutjob is die sowieso niet in staat is na te denken en zo'n vraag te begrijpen, laat staan te beantwoorden.
Ziehier Martin Simek. Zo'n vent laat je toch lekker raaskallen.

[ Bericht 2% gewijzigd door fathank op 20-05-2015 16:05:11 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_152791896
Wat een ophef allemaal zeg.
  woensdag 20 mei 2015 @ 17:48:43 #184
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_152795327
Mensen die offtopic gaan irl :')
graag op anoniem
  woensdag 20 mei 2015 @ 19:03:18 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_152797384
Sylvana Simons: "Ik meen dat we met z'n allen hebben afgesproken dat we niet op die manier met en over elkaar praten."

Met deze veronderstelling heeft ze de essentie van het probleem (de kern van het debat) juist samengevat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 20-05-2015 19:08:29 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_152811557
Martin Simek heeft gewoon een verkeerde woordkeuze gebruikt. Ik zie hem niet als racist of ander soort boeman.

Ik vind de ophef van het Nederlandse volk wel zorgelijk. Als je in Nederland als negroide persoon zegt dat je je door iets gediscrimineerd voelt, krijg je meteen een stortvloed van kritiek over je heen dat je een zeikerd bent. Waar komt dit eigenlijk vandaan? Was die tolerantie die Nederland ooit kenmerkte maar schijn? Met andere woorden: het was ooit een trent om niks slechts te zeggen over mensen met een andere afkomst, maar veel autochtone Nederlanders meenden daar niks van. Heeft een bepaalde groep negers die het woord discriminatie erbij halen wanneer ze hun zin niet krijgen het voor de rest verpest? Of heeft Geert Wilders met zijn uitspraken en propaganda een dusdanige invloed op het Nederlandse volk dat mensen daardoor racistischer zijn geworden?
pi_152811832
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 05:46 schreef Pulzzar het volgende:
Martin Simek heeft gewoon een verkeerde woordkeuze gebruikt. Ik zie hem niet als racist of ander soort boeman.

Ik vind de ophef van het Nederlandse volk wel zorgelijk. Als je in Nederland als negroide persoon zegt dat je je door iets gediscrimineerd voelt, krijg je meteen een stortvloed van kritiek over je heen dat je een zeikerd bent. Waar komt dit eigenlijk vandaan? Was die tolerantie die Nederland ooit kenmerkte maar schijn? Met andere woorden: het was ooit een trent om niks slechts te zeggen over mensen met een andere afkomst, maar veel autochtone Nederlanders meenden daar niks van. Heeft een bepaalde groep negers die het woord discriminatie erbij halen wanneer ze hun zin niet krijgen het voor de rest verpest? Of heeft Geert Wilders met zijn uitspraken en propaganda een dusdanige invloed op het Nederlandse volk dat mensen daardoor racistischer zijn geworden?
Precies mijn idee.
Overigens vraag ik mij af (alu hoedje op) of dit allemaal niet in scčne is gezet door DWDD. Ik hoor de term "zwartjes" nooit. En dan nu toevallig met Sylvana Simons aan de overkant van de tafel. Of het is een bewuste einzel-actie van Simek om publiciteit op te rakelen. Of een 1 2 tje tussen Sylvana en Martin (alu hoedje af). Maar enfin: Sylvana stelde zich kwetsbaar op en liet via een ik-boodschap haar gevoelens weten over het woord "zwartjes". Iedereen had de ophef kunnen beperken tot "schouder ophalen" en kan zijns weegs gaan. ;)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_152812471
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 07:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Precies mijn idee.
Overigens vraag ik mij af (alu hoedje op) of dit allemaal niet in scčne is gezet door DWDD. Ik hoor de term "zwartjes" nooit. En dan nu toevallig met Sylvana Simons aan de overkant van de tafel. Of het is een bewuste einzel-actie van Simek om publiciteit op te rakelen. Of een 1 2 tje tussen Sylvana en Martin (alu hoedje af). Maar enfin: Sylvana stelde zich kwetsbaar op en liet via een ik-boodschap haar gevoelens weten over het woord "zwartjes". Iedereen had de ophef kunnen beperken tot "schouder ophalen" en kan zijns weegs gaan. ;)
Ik weet het niet. Simek is wel typisch iemand die woorden gebruikt die anderen niet zeggen. En ik vraag me af of ze van tevoren hebben kunnen incalculeren dat het gebeuren zo'n commotie heeft veroorzaakt. Anderzijds hebben ze bij DWDD wel vaker bepaalde scenes van tevoren geplanned. Iedereen heeft het erover en dat betekent dat meer mensen weer naar DWDD gaan kijken.

Ik vind het wel goed trouwens wat er is gebeurd. Zelfs in ons 'tolerante' Nederland is er racisme en kijken autochtonen toch neer of op een andere manier naar mensen met een donkerdere huidskleur. Dus ik vind het goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht.
pi_152812502
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:34 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Simek is wel typisch iemand die woorden gebruikt die anderen niet zeggen. En ik vraag me af of ze van tevoren hebben kunnen incalculeren dat het gebeuren zo'n commotie heeft veroorzaakt. Anderzijds hebben ze bij DWDD wel vaker bepaalde scenes van tevoren geplanned. Iedereen heeft het erover en dat betekent dat meer mensen weer naar DWDD gaan kijken.

Ik vind het wel goed trouwens wat er is gebeurd. Zelfs in ons 'tolerante' Nederland is er racisme en kijken autochtonen toch neer of op een andere manier naar mensen met een donkerdere huidskleur. Dus ik vind het goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht.
Mijn idee van "in scčne gezet" komt omdat ik een verhaal heb gehoord van X factor waarbij een groep kandidaten extra ouderwetse kleding aan moesten doen bij de eerste act zodat Gordon stennis kon maken over die "ouderwetse kleding". De groep was eigenlijk van plan om andere kleding aan te doen. Maar dan had Gordon niet zijn "finest hour". Sindsdien kijk ik met enig wantrouwen naar allerlei "reality"-scčnes.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 08:43:47 #190
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_152812571
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 07:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..Iedereen had de ophef kunnen beperken tot "schouder ophalen" en kan zijns weegs gaan. ;)
Ja, om te beginnen Sylvana zelf.

Natuurlijk is dit ingecalculeerd. Ze hebben iemand die een beetje bijzonder is, tel daarbij op het thema dat besproken wordt en aan tafel zit dan iemand met een donkere huidskleur. Alsof dat toeval is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_152812691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, om te beginnen Sylvana zelf.

Natuurlijk is dit ingecalculeerd. Ze hebben iemand die een beetje bijzonder is, tel daarbij op het thema dat besproken wordt en aan tafel zit dan iemand met een donkere huidskleur. Alsof dat toeval is.
Zij voelde zich persoonlijk beledigd met dat woord. Stel dat iemand Joodje had gezegd, kan dat ook beledigend overkomen bij sommige mensen. En zij mag haar gevoel van belediging toch uiten. Of ben jíj weer beledigd omdat iemand anders zich beledigd voelt en dat zegt.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 08:59:30 #192
16180 crew  CoolGuy
pi_152812799
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zij voelde zich persoonlijk beledigd met dat woord. Stel dat iemand Joodje had gezegd, kan dat ook beledigend overkomen bij sommige mensen. En zij mag haar gevoel van belediging toch uiten. Of ben jíj weer beledigd omdat iemand anders zich beledigd voelt en dat zegt.
Ik? Je moet toch van goede huize komen wil iemand die ik verder niet ken of wel ken maar niet boeiend vind mij beledigen. ;)
pi_152812936
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik? Je moet toch van goede huize komen wil iemand die ik verder niet ken of wel ken maar niet boeiend vind mij beledigen. ;)
Da's mooi. Dan kun je het langs je heen laten glijden. Als je echter op een bepaald gebied een minderheid vormt. Bv op grond van huidskleur. Het kan ook zijn op grond van een lichamelijk kenmerk. En dan wordt ook het verkleinwoord "tje" er achter gezet, kan dit bij veel mensen wellicht wel beledigend overkomen.
Het is niet aan jou om te zeggen: "Jij moet je niet beledigend voelen". Net zoiets als: Jij mag geen hoogtevrees hebben, want dat heb ik ook niet. De vraag is dan hoeveel moeite het is voor de meerderheid om rekening te houden met een minderheid. Bv iemand heeft last van sigaretterook tijdens een belangrijke vergadering. Wat is dan de snelste oplossing? Dat degene die last heeft niet moet zeuren. Of dat de rokers tijdens de vergadering even niet roken. Ik denk het laatste.
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:09:10 #194
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_152812946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nou ja, dat valt maar te bezien. Je kijkt van grote hoogte naar een mierenhoop zwarten die op een boot zitten.

Zijn boodschap was in essentie 'kijk die arme kleine zwartjes, die moeten we helpen'

Ik denk dat als iemand dat over de eerste joden in het concentratiekamp had gezegd en men ging dan ook massaal helpen, nienand had gemopperd over het feit dat ie het over die hulpeloze joodjes had.

Hij probeert extra bereidheid tot hulp voor de zwartjes te genereren maar Sylvana Simons vind het feit dat zij zich in haar onafhankelijkheid aangetast voelt omdat hij zo over ánderen praat belangrijker dan het voorkomen van meer vluchtelingdoden.

Ze voelt zich dus wel zo begaan met die mensen dat ze zich aangesproken voelt als zij aangesproken worden (en het dan wel gek vinden als men negers niet als echte nederlanders beschouwen. Zelf vindt ze zich blijkbaar ook eerst neger), maar niet zo begaan dat ze het belangrijker vindt dat zij doodgaan dan dat ze zichzelf vindt.

Asociale paardenkut die Sylvana Simons. Lekker egoistisch.
Laffe huichelaar
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:12:36 #195
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_152812997
Als je niet racistisch behandeld wil worden, moet je jezelf natuurlijk ook niet anders beschouwen. Voor mij zijn zwartjes en witjes allemaal gelijk. Dat wil nog niet zeggen dat je dergelijke uiterlijke kenmerken niet mag benoemen.
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 09:29:52 #196
16180 crew  CoolGuy
pi_152813290
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, dat valt maar te bezien. Je kijkt van grote hoogte naar een mierenhoop zwarten die op een boot zitten.

Zijn boodschap was in essentie 'kijk die arme kleine zwartjes, die moeten we helpen'

Ik denk dat als iemand dat over de eerste joden in het concentratiekamp had gezegd en men ging dan ook massaal helpen, nienand had gemopperd over het feit dat ie het over die hulpeloze joodjes had.

Hij probeert extra bereidheid tot hulp voor de zwartjes te genereren maar Sylvana Simons vind het feit dat zij zich in haar onafhankelijkheid aangetast voelt omdat hij zo over ánderen praat belangrijker dan het voorkomen van meer vluchtelingdoden.

Ze voelt zich dus wel zo begaan met die mensen dat ze zich aangesproken voelt als zij aangesproken worden (en het dan wel gek vinden als men negers niet als echte nederlanders beschouwen. Zelf vindt ze zich blijkbaar ook eerst neger), maar niet zo begaan dat ze het belangrijker vindt dat zij doodgaan dan dat ze zichzelf vindt.

Helemaal dit!
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:51:18 #197
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_152813724
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zo voelde het voor mij ook aan.
De commentaren aan haar gericht op de social media waren voor mij nu ook niet nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door kl1172 op 21-05-2015 09:59:52 ]
pi_152814099
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:11 schreef Seam het volgende:
Maar is zwarten net zo erg als zwartjes?
Veel zwartjes zijn zwart, dus hoef je het er niet nog eens een keer in te wrijven.
pi_152814495
nou ja, ik denk dat we hier het pijnpunt wel te pakken hebben. "mij boeit het niet dat iemand zwarte mensen 'zwartjes' noemt, dus moet het een ander ook niet boeien en als die dat wel doet is die persoon een zeikende sufkut"
netjes vertaald: "ik voel mij niet gediscrimineerd, dus bestaat discriminatie niet"

de ik-generatie aan het woord.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:35:12 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_152814690
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:27 schreef simmu het volgende:
nou ja, ik denk dat we hier het pijnpunt wel te pakken hebben. "mij boeit het niet dat iemand zwarte mensen 'zwartjes' noemt, dus moet het een ander ook niet boeien en als die dat wel doet is die persoon een zeikende sufkut"
netjes vertaald: "ik voel mij niet gediscrimineerd, dus bestaat discriminatie niet"

de ik-generatie aan het woord.
Nou ja, de ik-generatie is wmb bij Sylvana nog beduidend erger aan het woord. Het maakt geen reet uit dat die mensen daar dood aan het gaan zijn en deze man daar tegen wil ageren, IK voel me beledigd, dus gaan we het nu over een belangrijker onderwerp hebben; mij en mijn gevoelens
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')