Het liefkozende is afkomstig van het verkleinen (als in klein en schattig). En los daarvan:.dat sommigen dit liefkozend bedoelen wil niet zeggen dat anderen geen andere intenties kunnen hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat kan juist ook weer liefkozend bedoeld zijn. Het is maar net hoe lang je tenen zijn natuurlijk.
Vind ik verschrikkelijk. Een nicht van mij had het steeds over chickies. Ook zo'n verschrikkelijke uitspraakquote:Op woensdag 20 mei 2015 15:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je moet het ook zien in de context waarin zoiets uitgesproken word denk ik. Ik zie er in ieder geval niks denigrerends in. Wat vind je er dan van als mannen termen als wijven of mokkels gebruiken dan?
Dan moet daar wel een aanleiding voor zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het liefkozende is afkomstig van het verkleinen (als in klein en schattig). En dat sommigen dit liefkozend bedoelen wil niet zeggen dat anderen geen andere intenties kunnen hebben.
En sinds wanneer maakt de intentie alles goed? Waarom zou jij het oke moeten vinden wanneer een ander jou bijvoorbeeld met alle goede bedoelingen als een hulpeloos ventje beschouwd?
Omdat je relevantere zaken hebt om je druk om te maken dan hoe randoms je beschouwen?quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En sinds wanneer maakt de intentie alles goed? Waarom zou jij het oke moeten vinden wanneer een ander jou bijvoorbeeld met alle goede bedoelingen als een hulpeloos ventje beschouwt?
Wie bepaalt wat relevant is?quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat je relevantere zaken hebt om je druk om te maken dan hoe randoms je beschouwen?
De persoon zelf.quote:
Dat is heel wat anders.quote:En dit is net zoiets als: je mag niet balen van het feit dat je iets wat je leuk vindt niet kan doen want ergens anders ter wereld hebben mensen geen eten.
Hij bedoelde negers, denk ik.quote:En los daarvan is een vraag stellen wat iemand precies bedoelt met een woord niet hetzelfde als drukmaken.
Ziehier Martin Simek. Zo'n vent laat je toch lekker raaskallen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer ik presentator of tafelgast was van een tvshow en mijn gesprekspartner zou continu praten over witjes of kaaskoppen zou ik wel vragen waarom nu die woordkeus.
Tenzij het zo'n bekende nutjob is die sowieso niet in staat is na te denken en zo'n vraag te begrijpen, laat staan te beantwoorden.
Precies mijn idee.quote:Op donderdag 21 mei 2015 05:46 schreef Pulzzar het volgende:
Martin Simek heeft gewoon een verkeerde woordkeuze gebruikt. Ik zie hem niet als racist of ander soort boeman.
Ik vind de ophef van het Nederlandse volk wel zorgelijk. Als je in Nederland als negroide persoon zegt dat je je door iets gediscrimineerd voelt, krijg je meteen een stortvloed van kritiek over je heen dat je een zeikerd bent. Waar komt dit eigenlijk vandaan? Was die tolerantie die Nederland ooit kenmerkte maar schijn? Met andere woorden: het was ooit een trent om niks slechts te zeggen over mensen met een andere afkomst, maar veel autochtone Nederlanders meenden daar niks van. Heeft een bepaalde groep negers die het woord discriminatie erbij halen wanneer ze hun zin niet krijgen het voor de rest verpest? Of heeft Geert Wilders met zijn uitspraken en propaganda een dusdanige invloed op het Nederlandse volk dat mensen daardoor racistischer zijn geworden?
Ik weet het niet. Simek is wel typisch iemand die woorden gebruikt die anderen niet zeggen. En ik vraag me af of ze van tevoren hebben kunnen incalculeren dat het gebeuren zo'n commotie heeft veroorzaakt. Anderzijds hebben ze bij DWDD wel vaker bepaalde scenes van tevoren geplanned. Iedereen heeft het erover en dat betekent dat meer mensen weer naar DWDD gaan kijken.quote:Op donderdag 21 mei 2015 07:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies mijn idee.
Overigens vraag ik mij af (alu hoedje op) of dit allemaal niet in scčne is gezet door DWDD. Ik hoor de term "zwartjes" nooit. En dan nu toevallig met Sylvana Simons aan de overkant van de tafel. Of het is een bewuste einzel-actie van Simek om publiciteit op te rakelen. Of een 1 2 tje tussen Sylvana en Martin (alu hoedje af). Maar enfin: Sylvana stelde zich kwetsbaar op en liet via een ik-boodschap haar gevoelens weten over het woord "zwartjes". Iedereen had de ophef kunnen beperken tot "schouder ophalen" en kan zijns weegs gaan.
Mijn idee van "in scčne gezet" komt omdat ik een verhaal heb gehoord van X factor waarbij een groep kandidaten extra ouderwetse kleding aan moesten doen bij de eerste act zodat Gordon stennis kon maken over die "ouderwetse kleding". De groep was eigenlijk van plan om andere kleding aan te doen. Maar dan had Gordon niet zijn "finest hour". Sindsdien kijk ik met enig wantrouwen naar allerlei "reality"-scčnes.quote:Op donderdag 21 mei 2015 08:34 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Simek is wel typisch iemand die woorden gebruikt die anderen niet zeggen. En ik vraag me af of ze van tevoren hebben kunnen incalculeren dat het gebeuren zo'n commotie heeft veroorzaakt. Anderzijds hebben ze bij DWDD wel vaker bepaalde scenes van tevoren geplanned. Iedereen heeft het erover en dat betekent dat meer mensen weer naar DWDD gaan kijken.
Ik vind het wel goed trouwens wat er is gebeurd. Zelfs in ons 'tolerante' Nederland is er racisme en kijken autochtonen toch neer of op een andere manier naar mensen met een donkerdere huidskleur. Dus ik vind het goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht.
Ja, om te beginnen Sylvana zelf.quote:Op donderdag 21 mei 2015 07:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..Iedereen had de ophef kunnen beperken tot "schouder ophalen" en kan zijns weegs gaan.
Zij voelde zich persoonlijk beledigd met dat woord. Stel dat iemand Joodje had gezegd, kan dat ook beledigend overkomen bij sommige mensen. En zij mag haar gevoel van belediging toch uiten. Of ben jíj weer beledigd omdat iemand anders zich beledigd voelt en dat zegt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 08:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, om te beginnen Sylvana zelf.
Natuurlijk is dit ingecalculeerd. Ze hebben iemand die een beetje bijzonder is, tel daarbij op het thema dat besproken wordt en aan tafel zit dan iemand met een donkere huidskleur. Alsof dat toeval is.
Ik? Je moet toch van goede huize komen wil iemand die ik verder niet ken of wel ken maar niet boeiend vind mij beledigen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 08:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Zij voelde zich persoonlijk beledigd met dat woord. Stel dat iemand Joodje had gezegd, kan dat ook beledigend overkomen bij sommige mensen. En zij mag haar gevoel van belediging toch uiten. Of ben jíj weer beledigd omdat iemand anders zich beledigd voelt en dat zegt.
Da's mooi. Dan kun je het langs je heen laten glijden. Als je echter op een bepaald gebied een minderheid vormt. Bv op grond van huidskleur. Het kan ook zijn op grond van een lichamelijk kenmerk. En dan wordt ook het verkleinwoord "tje" er achter gezet, kan dit bij veel mensen wellicht wel beledigend overkomen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 08:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik? Je moet toch van goede huize komen wil iemand die ik verder niet ken of wel ken maar niet boeiend vind mij beledigen.
Nou ja, dat valt maar te bezien. Je kijkt van grote hoogte naar een mierenhoop zwarten die op een boot zitten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 08:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Zij voelde zich persoonlijk beledigd met dat woord. Stel dat iemand Joodje had gezegd, kan dat ook beledigend overkomen bij sommige mensen. En zij mag haar gevoel van belediging toch uiten. Of ben jíj weer beledigd omdat iemand anders zich beledigd voelt en dat zegt.
Helemaal dit!quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, dat valt maar te bezien. Je kijkt van grote hoogte naar een mierenhoop zwarten die op een boot zitten.
Zijn boodschap was in essentie 'kijk die arme kleine zwartjes, die moeten we helpen'
Ik denk dat als iemand dat over de eerste joden in het concentratiekamp had gezegd en men ging dan ook massaal helpen, nienand had gemopperd over het feit dat ie het over die hulpeloze joodjes had.
Hij probeert extra bereidheid tot hulp voor de zwartjes te genereren maar Sylvana Simons vind het feit dat zij zich in haar onafhankelijkheid aangetast voelt omdat hij zo over ánderen praat belangrijker dan het voorkomen van meer vluchtelingdoden.
Ze voelt zich dus wel zo begaan met die mensen dat ze zich aangesproken voelt als zij aangesproken worden (en het dan wel gek vinden als men negers niet als echte nederlanders beschouwen. Zelf vindt ze zich blijkbaar ook eerst neger), maar niet zo begaan dat ze het belangrijker vindt dat zij doodgaan dan dat ze zichzelf vindt.
Asociale paardenkut die Sylvana Simons. Lekker egoistisch.
Zo voelde het voor mij ook aan.quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, dat valt maar te bezien. Je kijkt van grote hoogte naar een mierenhoop zwarten die op een boot zitten.
Zijn boodschap was in essentie 'kijk die arme kleine zwartjes, die moeten we helpen'
Ik denk dat als iemand dat over de eerste joden in het concentratiekamp had gezegd en men ging dan ook massaal helpen, nienand had gemopperd over het feit dat ie het over die hulpeloze joodjes had.
Hij probeert extra bereidheid tot hulp voor de zwartjes te genereren maar Sylvana Simons vind het feit dat zij zich in haar onafhankelijkheid aangetast voelt omdat hij zo over ánderen praat belangrijker dan het voorkomen van meer vluchtelingdoden.
Ze voelt zich dus wel zo begaan met die mensen dat ze zich aangesproken voelt als zij aangesproken worden (en het dan wel gek vinden als men negers niet als echte nederlanders beschouwen. Zelf vindt ze zich blijkbaar ook eerst neger), maar niet zo begaan dat ze het belangrijker vindt dat zij doodgaan dan dat ze zichzelf vindt.
Asociale paardenkut die Sylvana Simons. Lekker egoistisch.
Nou ja, de ik-generatie is wmb bij Sylvana nog beduidend erger aan het woord. Het maakt geen reet uit dat die mensen daar dood aan het gaan zijn en deze man daar tegen wil ageren, IK voel me beledigd, dus gaan we het nu over een belangrijker onderwerp hebben; mij en mijn gevoelensquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:27 schreef simmu het volgende:
nou ja, ik denk dat we hier het pijnpunt wel te pakken hebben. "mij boeit het niet dat iemand zwarte mensen 'zwartjes' noemt, dus moet het een ander ook niet boeien en als die dat wel doet is die persoon een zeikende sufkut"
netjes vertaald: "ik voel mij niet gediscrimineerd, dus bestaat discriminatie niet"
de ik-generatie aan het woord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |