abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2015 @ 06:42:53 #176
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152937888
Oh Spark, nog van harte met je peuter! *O*

Wat een leuke foto's! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 25 mei 2015 @ 09:29:57 #177
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_152938595
Spark gefeliciteerd nog *O*
Bizar dat ze alweer 2 is, ik weet nog dat je in het streepjestopic postte :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 25 mei 2015 @ 09:36:27 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152938676
Wat een leuke peuter heb je daar Spark O+ En die traktatie is tof! Wat zit er onder de eendjes?
  maandag 25 mei 2015 @ 09:38:36 #179
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152938700
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:36 schreef GotC het volgende:
Wat een leuke peuter heb je daar Spark O+ En die traktatie is tof! Wat zit er onder de eendjes?
Ik gok Danoontjes :)
En gefeliciteerd Spark, 2 jaar!! *O*

Mijn dame is alweer 14 maandjes vandaag.. Omg, wat gaat het snel! O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 25 mei 2015 @ 09:39:16 #180
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152938709
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik gok Danoontjes :)
En gefeliciteerd Spark, 2 jaar!! *O*

Mijn dame is alweer 14 maandjes vandaag.. Omg, wat gaat het snel! O+
Oh ja! :D
En 14 mnd *O*
pi_152939402
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:29 schreef Chanty het volgende:
Spark gefeliciteerd nog *O*
Bizar dat ze alweer 2 is, ik weet nog dat je in het streepjestopic postte :o
Nou! De tijd vliegt hoor.

En danoontje inderdaad. Ik was wel blij dat ik er maar zes hoefde te maken. Ik dacht een simpele traktatie uitgezocht te hebben maar er bleek meer werk in te zitten dan ik dacht :D
E.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:42:39 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152940520
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:34 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Nou! De tijd vliegt hoor.

En danoontje inderdaad. Ik was wel blij dat ik er maar zes hoefde te maken. Ik dacht een simpele traktatie uitgezocht te hebben maar er bleek meer werk in te zitten dan ik dacht :D
Dat is altijd zo :')
Leuke foto's van je jarige dametje! En idd, die streepjes herinner ik me ook nog zo goed :).
KuikenGuppy
pi_152946718
We zijn net in Blijdorp geweest. De dieren stonden nog wat te ver weg voor Sophie, die stomme beesten stonden steeds aan de andere kant van waar wij waren en de giraffen liepen net naar binnen :')
Maar de visjes vond ze wel leuk!
Het was druk! duh oO<
En nu moet ik zeker een Tula voor de volgende keer. We droegen haar af en toe zodat ze het wat beter kon zien, dus vriendje zei zelfs dat een draagzak wel handig was voor zo'n moment!

*rent naar mp

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152951441
Spark, ook nog gefeliciteerd! Zo leuk om die foto's te zien zo, van ienimieni naar peuter.

BF, onze ervaring in Blijdorp is ook dat de draagzak/doek het beste werkt, zeker als het druk is. Het is ook heel gezellig, omdat je dan echt samen aan het kijken bent. *; .

Nikki, I vindt strand erg spannend en leuk. Ze moet giechelen als ze zand voelt aan haar voetjes. Ze deed wel iets geks. Op een gegeven moment zat ze een eindje van ons vandaan en volgens mij wist ze even niet waar wij waren. Toen ging ze helemaal voorover gebogen zitten en naar het zand zitten kijken. Toen mijn vriend naar haar toe ging, hoorde hij haar zachtjes een beetje snikken en ze reageerde ook heel blij toen ze hem zag. Ik denk dat ze toen ze even niet wist waar wij waren, zich verloren voelde... en niet wist wat ze moest doen. het is ook heel groot/weids en indrukwekkend, zo'n strand.

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 08:19 schreef Dot. het volgende:
IGrappig om te zien hoe zo'n ander kindje niets snapte van de ballenbak en er eigenlijk in verdronk terwijl Stip alle kanten op ging. Hij moet wel nog leren om te gaan met kindjes, want in z'n enthousiasme gaat hij slaan en bijten :X
Oh, dat laatste is lastig. Het is inderdaad wat je soms ziet bij die kleintjes, ze weten gewoon van gekkigheid niet wat ze met al die energie en enthousiasme moeten.

Wat je schrijft over het verschil met andere kindjes.. ze zijn nu op een leeftijd gekomen dat je die verschillen steeds duidelijker ziet. Was I als baby behoorlijk assertief en energiek en ging ze overal meteen op af, sinds ze 1 jaar is, is ze veel bedachtzamer en voorzichtiger geworden. In een speeltuin of ballenbak kijkt ze heel veel naar andere kindjes en het duurt even voor ze zelf ook iets gaat doen. Dingen als een schommel of glijbaan vindt ze ook maar matig leuk, eerder een beetje eng.

Ik merk ook duidelijk aan haar dat ze in haar grote motoriek niet zo snel is en op dat gebied ook minder initiatief neemt en durft. Als ze binnen is, kan ze heel goed spelen, met puzzeltjes, speeltjes, boekjes. Maar buiten is ze dan wat minder in haar element en zie je dat ze aanmoediging nodig heeft soms, of tijd om op haar gemak te raken. Dat valt bij het kdv ook op, en de leidsters zeggen dat I vaak tegensputtert als ze met de groep naar buiten gaan.

Wat ik me nu wel afvraag is in hoeverre ik haar nu echt heel bewust begeleiding moet bieden en moet stimuleren, of dat ik haar het zelf lekker moet laten ontdekken en uitzoeken. Ik ben zelf meer geneigd naar het laatste...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 25 mei 2015 @ 20:39:20 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152955548
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:27 schreef Franny_G het volgende:
Op een gegeven moment zat ze een eindje van ons vandaan en volgens mij wist ze even niet waar wij waren. Toen ging ze helemaal voorover gebogen zitten en naar het zand zitten kijken. Toen mijn vriend naar haar toe ging, hoorde hij haar zachtjes een beetje snikken en ze reageerde ook heel blij toen ze hem zag. Ik denk dat ze toen ze even niet wist waar wij waren, zich verloren voelde... en niet wist wat ze moest doen. het is ook heel groot/weids en indrukwekkend, zo'n strand.
Awwww, lieve I... O+.

Ik heb zojuist zo'n armbandje besteld waar je je telefoonnummer in kan doen voor het geval kuiken weg zou lopen of we hem kwijt raken... we gaan binnenkort naar de Efteling, dan krijgt hij hem preventief om. Vind ik wel zo'n fijn idee.

Fijn dat het zo leuk was in Blijdorp, BF! Leuke foto's ook! Ik vind de dierentuin ook zo leuk om naartoe te gaan met een kind. Wij hebben eind vorig jaar een seizoensabonnement gehad op de dierentuin hier in de stad. Gaan we zeker nog een keer doen :Y.

Franny, ik zou het haar ook lekker zelf laten uitzoeken, tenzij ze echt helemaal 'verloren' lijkt in de situatie. Van zelf ontdekken leren ze denk ik het snelst/het meest.
KuikenGuppy
  maandag 25 mei 2015 @ 22:38:54 #186
73386 Fazz
onderweg
pi_152960463
Op de valreep, nog gefeliciteerd met je verjaardag Nikki! Klinkt alsof je al een leuk partijtje hebt gehad ;)

Agossie Franny O+ Grappig om te lezen dat I veranderd qua gedrag, ik ben benieuwd of wij dat ook nog gaan krijgen. Het lijkt me wel een natuurlijk iets dat een kind steeds meer besef krijgt van de wereld om zich heen en daardoor behoudender kan worden. :) Ik zou het ook laten voor wat het is.

Wij zijn vandaag naar de speeltuin geweest. F vond het machtig interessant allemaal, met als hoogtepunt een ritje in het treintje :s) Ik moest wel mee want na 10 sec stond meneer al op het bank met z'n handen in los :') Los staan gaat steeds beter, hij doet het nu ook zelf vanaf grond (dus niet via de tafel of bank oid) Hoe ging dit bij jullie, komen de eerste stapjes snel na het losstaan of staat dit los van elkaar ( :+ )?
pi_152966378
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:39 schreef Burdie het volgende:

Ik heb zojuist zo'n armbandje besteld waar je je telefoonnummer in kan doen voor het geval kuiken weg zou lopen of we hem kwijt raken... we gaan binnenkort naar de Efteling, dan krijgt hij hem preventief om. Vind ik wel zo'n fijn idee.
Ja, dat is inderdaad een goed idee.

Net bij het wegbrengen naar kdv had I veel moeite me los te laten. Ach, zo sneu, Voor haar voelt het natuurlijk alsof ik zomaar ineens weer heel lang weg kan zijn..

Gek eigenlijk. Van tevoren dacht ik dat tien dagen weggaan en weg zijn moeilijk zou zijn, maar eigenlijk is het terugkomen lastiger. :@ . Mijn vriend moet ook weer aan me wennen, want die heeft het 10 dagen samen met I gedaan en nu ga ik me er weer mee bemoeien... Dus wat ergernissen over en weer. En I is een beetje van slag en ik zelf eigenlijk ook een beetje. En nu moet ik ook gewoon de komende vier dagen weer aan het werk (examens nakijken) en I dus naar het kdv. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152966441
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:38 schreef Fazzoletti het volgende:

Wij zijn vandaag naar de speeltuin geweest. F vond het machtig interessant allemaal, met als hoogtepunt een ritje in het treintje :s) Ik moest wel mee want na 10 sec stond meneer al op het bank met z'n handen in los :') Los staan gaat steeds beter, hij doet het nu ook zelf vanaf grond (dus niet via de tafel of bank oid) Hoe ging dit bij jullie, komen de eerste stapjes snel na het losstaan of staat dit los van elkaar ( :+ )?
Hij gaat lekker! Hij deed een soort titanicmoment? :D .

Bedoel je de eerste stapjes los of niet los? I loopt al een behoorlijk tijdje (achter een rollator of aan de hand), maar staat en loopt nog niet los. Soms staat ze toevallig even los, maar dat gaat dan snel over. En vanzelf gaan staan vanuit zit positie en zonder houvast, probeert ze wel eens maar dat lukt nog niet. Dus geen idee eigenlijk, geloof dus niet dat er een vaste route voor is. I kruipt verder nog als een dolle. :+ .
pi_152966667
Zijn er hier mensen die elektrisch poetsen bij hun dreumes?
En met welke tandenborstel dan?
Wat ik nu kan vinden is pas vanaf 3 jaar. Of maakt dat niet uit?
Ik wil het proberen bij S omdat ze altijd met mijn tandenborstel speelt en ze tandenpoetsen niet leuk vindt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:17:34 #190
73386 Fazz
onderweg
pi_152967059
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 08:22 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hij gaat lekker! Hij deed een soort titanicmoment? :D .

[ afbeelding ]

Bedoel je de eerste stapjes los of niet los? I loopt al een behoorlijk tijdje (achter een rollator of aan de hand), maar staat en loopt nog niet los. Soms staat ze toevallig even los, maar dat gaat dan snel over. En vanzelf gaan staan vanuit zit positie en zonder houvast, probeert ze wel eens maar dat lukt nog niet. Dus geen idee eigenlijk, geloof dus niet dat er een vaste route voor is. I kruipt verder nog als een dolle. :+ .
Net niet Titanic, z'n handen gaan nog niet de lucht in :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel echt losse stapjes :) Aan de hand en achter de loopwagen doet hij al een tijdje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 08:46 schreef Butterflower het volgende:
Zijn er hier mensen die elektrisch poetsen bij hun dreumes?
En met welke tandenborstel dan?
Wat ik nu kan vinden is pas vanaf 3 jaar. Of maakt dat niet uit?
Ik wil het proberen bij S omdat ze altijd met mijn tandenborstel speelt en ze tandenpoetsen niet leuk vindt.
Ik poets electrisch met F. Gewoon onze tandenborstel met een eigen borsteltje voor hem. Ik heb me er eigenlijk niet in verdiept of dit kwaad kan :? Hij vind het poetsen zo leuk :') Ik laat hem niet minuten lang zitten hoor, op een gegeven moment zit ik dat ding gewoon uit, en dan nog houd hij hem in z'n mond.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:20:07 #191
52229 Chanty
pi_152967094
Wow F _O_ kijk hem staan joh :o Patsertje O+
pi_152967115
For what it's worth: wij schrijven telefoonnummer op de arm. Armbandje kan af of kwijt, met een arm is dat meestal lastiger :+
pi_152967401
Zooooo, ik ben er weer!
Burdie, zo'n armbandje is handig zeg! Die onthoud ik even.
Fijn dat de 10 dagen weg goed zijn gegaan Franny, strand klinkt heel erg fijn. :)
Dierentuin verhalen, leuk!! Ik ben volgende week woensdag vrij (ipv vandaag }:| ) misschien dan ochtend dierentuin ofzo met zijn 3tjes.
Wat een leuke foto's Spark, wat een mooi meisje. O+

Wij hebben van zaterdag t/m gisteren de vouwwagen uitgeprobeerd. Naar een camping in Zeist geweest met zijn 3tjes. Heerlijk was het!
B had het heerlijk, we stonden een meter of 20 van een mega speeltoestel in een megazandbak, dat was zijn absolute favoriet. Zaaaaand! En veel kindjes.
Hij stapte zich helemaal wild over de camping, hij heeft aardig wat meters afgelegd. Leuk zo’n lopend kind, wat een handenbindertje nu.

Hilarisch ook: hij knuffelt met alle meisjes die hij ziet, leeftijd maakt niet uit. Hij had dus heel wat vriendinnetjes, die vonden hem allemaal zo schattig. O+
’s Nachts ging het ook goed, hij sliep steeds als een blok, we hadden hem wel dik aangekleed, zaterdag op zondag was het gewoon tegen het vriespunt.

Waar we op een camping ineens weer bewust van zijn: 2 mama’s, kinderen vragen het, moeders in de speeltuin vragen het. Dat is wel even vreemd, ik snap het wel, het waren vriendelijke vragen, maar je hebt daar niet altijd zin in. Van kinderen maakt het me weinig uit, die vragen het direct en reageren ook heerlijk ‘kinds’.

B zit nu wel in een aparte fase, misschien door de BMR inenting vorige week? Hij eet sinds gisteren amper en is wat hangerig.
pi_152967564
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:17 schreef Fazzoletti het volgende:

Ik poets electrisch met F. Gewoon onze tandenborstel met een eigen borsteltje voor hem. Ik heb me er eigenlijk niet in verdiept of dit kwaad kan :? Hij vind het poetsen zo leuk :') Ik laat hem niet minuten lang zitten hoor, op een gegeven moment zit ik dat ding gewoon uit, en dan nog houd hij hem in z'n mond.
Oh ja, dat kan ook nog. Losse borsteltjes kopen. Thanks!

S staat al een tijdje los. Ze gaat van hurk naar staan (squatten oO<) los. En ze doet 1 los stapje soms. Om van de tafel naar de bank te gaan. Of ergens anders heen, om zich dan weer snel vast te pakken. Of om op haar kont verder te gaan :')
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:48:54 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152967617
Kuiken ging al redelijk snel staan, en pas een tijd later lopen. Aan de hand laten lopen hebben we nooit gedaan, maar hij ging binnen twee weken van een paar stapjes aan de Nijntje-rollator naar los lopen.
KuikenGuppy
pi_152967875
Ik heb ooit gehoord dat tussen staan en echt los lopen gemiddeld 2 tot 3 maanden zit. B staat sinds hij 11,5 maand is en echt lopen deed hij exact op de dag dat hij 14 maanden was. Lopen als in: van bank naar hocker en weer terug. Hij is nu net 15 maanden en loopt nu echt hele stukken, ook nog vaak aan de hand overigens.
pi_152968027
Oh ja, lopen aan 1 hand gaat wel heel goed :Y

Ik ben ziek, maar wel op mn werk. Zegt mn collega net; ga toch naar huis, je ziet er verrot uit en bedankt weer ^O^ :')
Maar om 12 uur komt de fotograaf echt een goede dag voor vandaag :') , dus ik blijf nog ff.
Ik ben trouwens na mijn zwangerschap vaker ziek geweest dan in de 33 jaar daarvoor.
pi_152968159
Ah joh Butter, ik heb vandaag verlof en zit op mijn werk. Waarom? Omdat ik een overleg heb met oa een collega die de rest van de week niet kan. Anders zaten we vandaag nog in de vouwwagen.

Ziek zijn is naar, er heerst van alles blijkbaar. Beterschap!!

Aan de hand lopen deden we vooral op de camping, voorkomen dat hij onder een auto of zo zou lopen. Het liefst loopt hij nu zelf, maar hij legt zich er wel bij neer als we een hand geven.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:30:41 #199
52229 Chanty
pi_152968465
Is zo'n loop/duwwagen nou eigenlijk een must have? Ik zit natuurlijk te denken over cadeautjes voor Lucas' eerste verjaardag en vraag me af of zoiets nou a. gebruikt wordt door een kind om te leren lopen. en b. of het nog iets toevoegt aan het assortiment "transportmiddelen" dat we al hebben (namelijk een loopfietsje voor binnen en ik wil een meegroei driewieler kopen voor buiten. En dan hebben we ook nog een schommeldinosaurus die hij krijgt).
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:33:20 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152968532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:15 schreef exode het volgende:
Aan de hand lopen deden we vooral op de camping, voorkomen dat hij onder een auto of zo zou lopen. Het liefst loopt hij nu zelf, maar hij legt zich er wel bij neer als we een hand geven.
Handje geven doen wij ook wel eens, maar met aan de hand laten lopen bedoel ik dit:

KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')