abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152900330
:W KP
  zondag 24 mei 2015 @ 08:13:38 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152908423
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 23:34 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

+1 :')
+2 :').

Kim :W
Klap :W
KuikenGuppy
pi_152908447
Ik tank alleen bij die toko's waar je aan de pomp kan betalen :')

Hoi KP en klap! Altijd leuk om te horen hoe het met jullie kleine groten gaat O+

De reünie van gisteren was toch best leuk :) Ik zat naast diegene waar ik het toen ook al het best mee kon vinden en er bleek een indoor speeltuin in het restaurant te zijn dus na het eten kon Stip zich uitleven. Grappig om te zien hoe zo'n ander kindje niets snapte van de ballenbak en er eigenlijk in verdronk terwijl Stip alle kanten op ging. Hij moet wel nog leren om te gaan met kindjes, want in z'n enthousiasme gaat hij slaan en bijten :X
  zondag 24 mei 2015 @ 08:19:26 #164
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_152908451
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 23:16 schreef Kimpossible het volgende:
Of als je je winkelwagentje nog terug moet brengen naar de winkelwagentjesverzamelplek 50 meter verderop en je had per ongeluk je kind al overgezet in de autostoel :')

Tevens, hoi! Ik lees jullie wel maar ik ben zo'n luuuuuie poster geworden. En het voelt ook steeds ongepaster om terug in te haken. Maar het gaat met ons goed en m'n kind is zo zo leuk O+
Hoi!! Ik deed ook een Heintje Davids O+
  zondag 24 mei 2015 @ 08:23:35 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152908472
Hilz O+ :D
KuikenGuppy
pi_152908772
Wij zijn onderweg naar de dierentuin. O+ Het zal er vast retedruk zijn, maar och we hebben toch gratiesch kaartjes. :D

Weer heerlijk een dagje jongetjes dragen in de Tula. O+
  zondag 24 mei 2015 @ 09:20:39 #167
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_152908836
Ik vind drukte in de dierentuin altijd wel heel gezellig O+
veel plezier!
pi_152909010
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 08:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

+2 :').
+3 :')

Welkom terug Franny!

Veel plezier vandaag Nikki

S heeft al sinds donderdag pusoogjes. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar het ziet er zo zielig uit ;(
  zondag 24 mei 2015 @ 09:48:35 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152909117
Veel plezier Nikki!
KuikenGuppy
pi_152918355
Geniet van de mooie dag, Nikki en nog van harte!

We waren vanochtend naar het strand. O+ . Heerlijk om op die manier met z'n drietjes te genieten van het weer en bij te komen van de reis. Terug naar huis viel I in slaap in het fietsstoeltje bij mijn vriend. Zo aandoenlijk om te zien, een kind overmand door slaap dat eerst nog dapper probeert de ogen open te houden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152926723
Franny het was een heerlijke dag om naar het strand te gaan. Vindt I het strand leuk?

Wij hebben een ontzettend leuke dag gehad in Blijdorp. Het was wel druk, maar ik vind dat niet zo erg in een dierentuin, omdat er toch geen attracties zijn waar je dan uren voor zou moeten wachten. Het was eigenlijk gewoon gezellig druk en goed te doen. De kinderen hebben het echt naar hun zin gehad. Vooral de giraffen en de vlindertuin waren grote hits. T keek zijn ogen uit. Ik heb nog een kaartje over dus over een paar maanden ga ik nog een keer terug met de kinderen. O+
pi_152928383
Welkom terug Franny!
Alvast gefeliciteerd Nikki.

Groetjes uit de vouwwagen :) Na het weekend haak ik weer in.
pi_152928942
Dag allemaal! Eva en ik komen nu echt afscheid nemen.

We gingen van een prachtige baby

Naar een heerlijke dreumes

Naar de ontzettend wijze peuter dat ze nu is. We hebben vandaag haar verjaardag thuis gevierd en vrijdag op de opvang. En ze heeft genoten O+

Dag dag, tot in het volgende topic! :*
E.
pi_152928996
Wat een geweldige traktatie!
En wat een leuk meisje O+
pi_152929401
Spark wat een toffe traktatie! Wat heb je een mooie dochter! Tot in het volgende topic.

Exode veel plezier nog dit weekend!
  maandag 25 mei 2015 @ 06:42:53 #176
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152937888
Oh Spark, nog van harte met je peuter! *O*

Wat een leuke foto's! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 25 mei 2015 @ 09:29:57 #177
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_152938595
Spark gefeliciteerd nog *O*
Bizar dat ze alweer 2 is, ik weet nog dat je in het streepjestopic postte :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 25 mei 2015 @ 09:36:27 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152938676
Wat een leuke peuter heb je daar Spark O+ En die traktatie is tof! Wat zit er onder de eendjes?
  maandag 25 mei 2015 @ 09:38:36 #179
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152938700
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:36 schreef GotC het volgende:
Wat een leuke peuter heb je daar Spark O+ En die traktatie is tof! Wat zit er onder de eendjes?
Ik gok Danoontjes :)
En gefeliciteerd Spark, 2 jaar!! *O*

Mijn dame is alweer 14 maandjes vandaag.. Omg, wat gaat het snel! O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 25 mei 2015 @ 09:39:16 #180
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152938709
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik gok Danoontjes :)
En gefeliciteerd Spark, 2 jaar!! *O*

Mijn dame is alweer 14 maandjes vandaag.. Omg, wat gaat het snel! O+
Oh ja! :D
En 14 mnd *O*
pi_152939402
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:29 schreef Chanty het volgende:
Spark gefeliciteerd nog *O*
Bizar dat ze alweer 2 is, ik weet nog dat je in het streepjestopic postte :o
Nou! De tijd vliegt hoor.

En danoontje inderdaad. Ik was wel blij dat ik er maar zes hoefde te maken. Ik dacht een simpele traktatie uitgezocht te hebben maar er bleek meer werk in te zitten dan ik dacht :D
E.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:42:39 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152940520
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:34 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Nou! De tijd vliegt hoor.

En danoontje inderdaad. Ik was wel blij dat ik er maar zes hoefde te maken. Ik dacht een simpele traktatie uitgezocht te hebben maar er bleek meer werk in te zitten dan ik dacht :D
Dat is altijd zo :')
Leuke foto's van je jarige dametje! En idd, die streepjes herinner ik me ook nog zo goed :).
KuikenGuppy
pi_152946718
We zijn net in Blijdorp geweest. De dieren stonden nog wat te ver weg voor Sophie, die stomme beesten stonden steeds aan de andere kant van waar wij waren en de giraffen liepen net naar binnen :')
Maar de visjes vond ze wel leuk!
Het was druk! duh oO<
En nu moet ik zeker een Tula voor de volgende keer. We droegen haar af en toe zodat ze het wat beter kon zien, dus vriendje zei zelfs dat een draagzak wel handig was voor zo'n moment!

*rent naar mp

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152951441
Spark, ook nog gefeliciteerd! Zo leuk om die foto's te zien zo, van ienimieni naar peuter.

BF, onze ervaring in Blijdorp is ook dat de draagzak/doek het beste werkt, zeker als het druk is. Het is ook heel gezellig, omdat je dan echt samen aan het kijken bent. *; .

Nikki, I vindt strand erg spannend en leuk. Ze moet giechelen als ze zand voelt aan haar voetjes. Ze deed wel iets geks. Op een gegeven moment zat ze een eindje van ons vandaan en volgens mij wist ze even niet waar wij waren. Toen ging ze helemaal voorover gebogen zitten en naar het zand zitten kijken. Toen mijn vriend naar haar toe ging, hoorde hij haar zachtjes een beetje snikken en ze reageerde ook heel blij toen ze hem zag. Ik denk dat ze toen ze even niet wist waar wij waren, zich verloren voelde... en niet wist wat ze moest doen. het is ook heel groot/weids en indrukwekkend, zo'n strand.

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 08:19 schreef Dot. het volgende:
IGrappig om te zien hoe zo'n ander kindje niets snapte van de ballenbak en er eigenlijk in verdronk terwijl Stip alle kanten op ging. Hij moet wel nog leren om te gaan met kindjes, want in z'n enthousiasme gaat hij slaan en bijten :X
Oh, dat laatste is lastig. Het is inderdaad wat je soms ziet bij die kleintjes, ze weten gewoon van gekkigheid niet wat ze met al die energie en enthousiasme moeten.

Wat je schrijft over het verschil met andere kindjes.. ze zijn nu op een leeftijd gekomen dat je die verschillen steeds duidelijker ziet. Was I als baby behoorlijk assertief en energiek en ging ze overal meteen op af, sinds ze 1 jaar is, is ze veel bedachtzamer en voorzichtiger geworden. In een speeltuin of ballenbak kijkt ze heel veel naar andere kindjes en het duurt even voor ze zelf ook iets gaat doen. Dingen als een schommel of glijbaan vindt ze ook maar matig leuk, eerder een beetje eng.

Ik merk ook duidelijk aan haar dat ze in haar grote motoriek niet zo snel is en op dat gebied ook minder initiatief neemt en durft. Als ze binnen is, kan ze heel goed spelen, met puzzeltjes, speeltjes, boekjes. Maar buiten is ze dan wat minder in haar element en zie je dat ze aanmoediging nodig heeft soms, of tijd om op haar gemak te raken. Dat valt bij het kdv ook op, en de leidsters zeggen dat I vaak tegensputtert als ze met de groep naar buiten gaan.

Wat ik me nu wel afvraag is in hoeverre ik haar nu echt heel bewust begeleiding moet bieden en moet stimuleren, of dat ik haar het zelf lekker moet laten ontdekken en uitzoeken. Ik ben zelf meer geneigd naar het laatste...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 25 mei 2015 @ 20:39:20 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152955548
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:27 schreef Franny_G het volgende:
Op een gegeven moment zat ze een eindje van ons vandaan en volgens mij wist ze even niet waar wij waren. Toen ging ze helemaal voorover gebogen zitten en naar het zand zitten kijken. Toen mijn vriend naar haar toe ging, hoorde hij haar zachtjes een beetje snikken en ze reageerde ook heel blij toen ze hem zag. Ik denk dat ze toen ze even niet wist waar wij waren, zich verloren voelde... en niet wist wat ze moest doen. het is ook heel groot/weids en indrukwekkend, zo'n strand.
Awwww, lieve I... O+.

Ik heb zojuist zo'n armbandje besteld waar je je telefoonnummer in kan doen voor het geval kuiken weg zou lopen of we hem kwijt raken... we gaan binnenkort naar de Efteling, dan krijgt hij hem preventief om. Vind ik wel zo'n fijn idee.

Fijn dat het zo leuk was in Blijdorp, BF! Leuke foto's ook! Ik vind de dierentuin ook zo leuk om naartoe te gaan met een kind. Wij hebben eind vorig jaar een seizoensabonnement gehad op de dierentuin hier in de stad. Gaan we zeker nog een keer doen :Y.

Franny, ik zou het haar ook lekker zelf laten uitzoeken, tenzij ze echt helemaal 'verloren' lijkt in de situatie. Van zelf ontdekken leren ze denk ik het snelst/het meest.
KuikenGuppy
  maandag 25 mei 2015 @ 22:38:54 #186
73386 Fazz
onderweg
pi_152960463
Op de valreep, nog gefeliciteerd met je verjaardag Nikki! Klinkt alsof je al een leuk partijtje hebt gehad ;)

Agossie Franny O+ Grappig om te lezen dat I veranderd qua gedrag, ik ben benieuwd of wij dat ook nog gaan krijgen. Het lijkt me wel een natuurlijk iets dat een kind steeds meer besef krijgt van de wereld om zich heen en daardoor behoudender kan worden. :) Ik zou het ook laten voor wat het is.

Wij zijn vandaag naar de speeltuin geweest. F vond het machtig interessant allemaal, met als hoogtepunt een ritje in het treintje :s) Ik moest wel mee want na 10 sec stond meneer al op het bank met z'n handen in los :') Los staan gaat steeds beter, hij doet het nu ook zelf vanaf grond (dus niet via de tafel of bank oid) Hoe ging dit bij jullie, komen de eerste stapjes snel na het losstaan of staat dit los van elkaar ( :+ )?
pi_152966378
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:39 schreef Burdie het volgende:

Ik heb zojuist zo'n armbandje besteld waar je je telefoonnummer in kan doen voor het geval kuiken weg zou lopen of we hem kwijt raken... we gaan binnenkort naar de Efteling, dan krijgt hij hem preventief om. Vind ik wel zo'n fijn idee.
Ja, dat is inderdaad een goed idee.

Net bij het wegbrengen naar kdv had I veel moeite me los te laten. Ach, zo sneu, Voor haar voelt het natuurlijk alsof ik zomaar ineens weer heel lang weg kan zijn..

Gek eigenlijk. Van tevoren dacht ik dat tien dagen weggaan en weg zijn moeilijk zou zijn, maar eigenlijk is het terugkomen lastiger. :@ . Mijn vriend moet ook weer aan me wennen, want die heeft het 10 dagen samen met I gedaan en nu ga ik me er weer mee bemoeien... Dus wat ergernissen over en weer. En I is een beetje van slag en ik zelf eigenlijk ook een beetje. En nu moet ik ook gewoon de komende vier dagen weer aan het werk (examens nakijken) en I dus naar het kdv. :{ .
pi_152966441
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:38 schreef Fazzoletti het volgende:

Wij zijn vandaag naar de speeltuin geweest. F vond het machtig interessant allemaal, met als hoogtepunt een ritje in het treintje :s) Ik moest wel mee want na 10 sec stond meneer al op het bank met z'n handen in los :') Los staan gaat steeds beter, hij doet het nu ook zelf vanaf grond (dus niet via de tafel of bank oid) Hoe ging dit bij jullie, komen de eerste stapjes snel na het losstaan of staat dit los van elkaar ( :+ )?
Hij gaat lekker! Hij deed een soort titanicmoment? :D .

Bedoel je de eerste stapjes los of niet los? I loopt al een behoorlijk tijdje (achter een rollator of aan de hand), maar staat en loopt nog niet los. Soms staat ze toevallig even los, maar dat gaat dan snel over. En vanzelf gaan staan vanuit zit positie en zonder houvast, probeert ze wel eens maar dat lukt nog niet. Dus geen idee eigenlijk, geloof dus niet dat er een vaste route voor is. I kruipt verder nog als een dolle. :+ .
pi_152966667
Zijn er hier mensen die elektrisch poetsen bij hun dreumes?
En met welke tandenborstel dan?
Wat ik nu kan vinden is pas vanaf 3 jaar. Of maakt dat niet uit?
Ik wil het proberen bij S omdat ze altijd met mijn tandenborstel speelt en ze tandenpoetsen niet leuk vindt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:17:34 #190
73386 Fazz
onderweg
pi_152967059
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 08:22 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hij gaat lekker! Hij deed een soort titanicmoment? :D .

[ afbeelding ]

Bedoel je de eerste stapjes los of niet los? I loopt al een behoorlijk tijdje (achter een rollator of aan de hand), maar staat en loopt nog niet los. Soms staat ze toevallig even los, maar dat gaat dan snel over. En vanzelf gaan staan vanuit zit positie en zonder houvast, probeert ze wel eens maar dat lukt nog niet. Dus geen idee eigenlijk, geloof dus niet dat er een vaste route voor is. I kruipt verder nog als een dolle. :+ .
Net niet Titanic, z'n handen gaan nog niet de lucht in :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel echt losse stapjes :) Aan de hand en achter de loopwagen doet hij al een tijdje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 08:46 schreef Butterflower het volgende:
Zijn er hier mensen die elektrisch poetsen bij hun dreumes?
En met welke tandenborstel dan?
Wat ik nu kan vinden is pas vanaf 3 jaar. Of maakt dat niet uit?
Ik wil het proberen bij S omdat ze altijd met mijn tandenborstel speelt en ze tandenpoetsen niet leuk vindt.
Ik poets electrisch met F. Gewoon onze tandenborstel met een eigen borsteltje voor hem. Ik heb me er eigenlijk niet in verdiept of dit kwaad kan :? Hij vind het poetsen zo leuk :') Ik laat hem niet minuten lang zitten hoor, op een gegeven moment zit ik dat ding gewoon uit, en dan nog houd hij hem in z'n mond.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:20:07 #191
52229 Chanty
pi_152967094
Wow F _O_ kijk hem staan joh :o Patsertje O+
pi_152967115
For what it's worth: wij schrijven telefoonnummer op de arm. Armbandje kan af of kwijt, met een arm is dat meestal lastiger :+
pi_152967401
Zooooo, ik ben er weer!
Burdie, zo'n armbandje is handig zeg! Die onthoud ik even.
Fijn dat de 10 dagen weg goed zijn gegaan Franny, strand klinkt heel erg fijn. :)
Dierentuin verhalen, leuk!! Ik ben volgende week woensdag vrij (ipv vandaag }:| ) misschien dan ochtend dierentuin ofzo met zijn 3tjes.
Wat een leuke foto's Spark, wat een mooi meisje. O+

Wij hebben van zaterdag t/m gisteren de vouwwagen uitgeprobeerd. Naar een camping in Zeist geweest met zijn 3tjes. Heerlijk was het!
B had het heerlijk, we stonden een meter of 20 van een mega speeltoestel in een megazandbak, dat was zijn absolute favoriet. Zaaaaand! En veel kindjes.
Hij stapte zich helemaal wild over de camping, hij heeft aardig wat meters afgelegd. Leuk zo’n lopend kind, wat een handenbindertje nu.

Hilarisch ook: hij knuffelt met alle meisjes die hij ziet, leeftijd maakt niet uit. Hij had dus heel wat vriendinnetjes, die vonden hem allemaal zo schattig. O+
’s Nachts ging het ook goed, hij sliep steeds als een blok, we hadden hem wel dik aangekleed, zaterdag op zondag was het gewoon tegen het vriespunt.

Waar we op een camping ineens weer bewust van zijn: 2 mama’s, kinderen vragen het, moeders in de speeltuin vragen het. Dat is wel even vreemd, ik snap het wel, het waren vriendelijke vragen, maar je hebt daar niet altijd zin in. Van kinderen maakt het me weinig uit, die vragen het direct en reageren ook heerlijk ‘kinds’.

B zit nu wel in een aparte fase, misschien door de BMR inenting vorige week? Hij eet sinds gisteren amper en is wat hangerig.
pi_152967564
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:17 schreef Fazzoletti het volgende:

Ik poets electrisch met F. Gewoon onze tandenborstel met een eigen borsteltje voor hem. Ik heb me er eigenlijk niet in verdiept of dit kwaad kan :? Hij vind het poetsen zo leuk :') Ik laat hem niet minuten lang zitten hoor, op een gegeven moment zit ik dat ding gewoon uit, en dan nog houd hij hem in z'n mond.
Oh ja, dat kan ook nog. Losse borsteltjes kopen. Thanks!

S staat al een tijdje los. Ze gaat van hurk naar staan (squatten oO<) los. En ze doet 1 los stapje soms. Om van de tafel naar de bank te gaan. Of ergens anders heen, om zich dan weer snel vast te pakken. Of om op haar kont verder te gaan :')
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:48:54 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152967617
Kuiken ging al redelijk snel staan, en pas een tijd later lopen. Aan de hand laten lopen hebben we nooit gedaan, maar hij ging binnen twee weken van een paar stapjes aan de Nijntje-rollator naar los lopen.
KuikenGuppy
pi_152967875
Ik heb ooit gehoord dat tussen staan en echt los lopen gemiddeld 2 tot 3 maanden zit. B staat sinds hij 11,5 maand is en echt lopen deed hij exact op de dag dat hij 14 maanden was. Lopen als in: van bank naar hocker en weer terug. Hij is nu net 15 maanden en loopt nu echt hele stukken, ook nog vaak aan de hand overigens.
pi_152968027
Oh ja, lopen aan 1 hand gaat wel heel goed :Y

Ik ben ziek, maar wel op mn werk. Zegt mn collega net; ga toch naar huis, je ziet er verrot uit en bedankt weer ^O^ :')
Maar om 12 uur komt de fotograaf echt een goede dag voor vandaag :') , dus ik blijf nog ff.
Ik ben trouwens na mijn zwangerschap vaker ziek geweest dan in de 33 jaar daarvoor.
pi_152968159
Ah joh Butter, ik heb vandaag verlof en zit op mijn werk. Waarom? Omdat ik een overleg heb met oa een collega die de rest van de week niet kan. Anders zaten we vandaag nog in de vouwwagen.

Ziek zijn is naar, er heerst van alles blijkbaar. Beterschap!!

Aan de hand lopen deden we vooral op de camping, voorkomen dat hij onder een auto of zo zou lopen. Het liefst loopt hij nu zelf, maar hij legt zich er wel bij neer als we een hand geven.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:30:41 #199
52229 Chanty
pi_152968465
Is zo'n loop/duwwagen nou eigenlijk een must have? Ik zit natuurlijk te denken over cadeautjes voor Lucas' eerste verjaardag en vraag me af of zoiets nou a. gebruikt wordt door een kind om te leren lopen. en b. of het nog iets toevoegt aan het assortiment "transportmiddelen" dat we al hebben (namelijk een loopfietsje voor binnen en ik wil een meegroei driewieler kopen voor buiten. En dan hebben we ook nog een schommeldinosaurus die hij krijgt).
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:33:20 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152968532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:15 schreef exode het volgende:
Aan de hand lopen deden we vooral op de camping, voorkomen dat hij onder een auto of zo zou lopen. Het liefst loopt hij nu zelf, maar hij legt zich er wel bij neer als we een hand geven.
Handje geven doen wij ook wel eens, maar met aan de hand laten lopen bedoel ik dit:

KuikenGuppy
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:35:05 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152968574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:30 schreef Chanty het volgende:
Is zo'n loop/duwwagen nou eigenlijk een must have? Ik zit natuurlijk te denken over cadeautjes voor Lucas' eerste verjaardag en vraag me af of zoiets nou a. gebruikt wordt door een kind om te leren lopen. en b. of het nog iets toevoegt aan het assortiment "transportmiddelen" dat we al hebben (namelijk een loopfietsje voor binnen en ik wil een meegroei driewieler kopen voor buiten. En dan hebben we ook nog een schommeldinosaurus die hij krijgt).
Volgens mij vinden de meeste kindjes het wel echt heel leuk, ja. Je kunt er ook dingen in vervoeren als je al kunt lopen natuurlijk ;). Een loopfietsje wordt gemiddeld pas leuk als het kind echt al goed kan lopen, en een driewieler pas daarna.
KuikenGuppy
pi_152968588
quote:
Hij is ideaal om zaken in te vervoeren, zoals drie flesjes water en je schoenen :Y

Beterschap BF! En +1 op dat meer-ziek zijn... Ik ben alweer 4 weken verkouden :{

Fazz, wat een kerel zeg O+
pi_152968979
Ohhhh zo Burdie, nee dat doen we niet meer.

Wij hebben een loopwagen, een loopfiets en van die duwauto's. De wagen is favoriet, maar voor ons onhandig, hij gaat alleen rechtdoor dus hij knalt tegen de muur en roept dan 'Mama' en wij moeten die wagen keren. Kortom die hebben we opgeborgen.

Hij liep heeeeel veeeel achter een opstapje, dat was echt een hit, zo'n plastic krukje zeg maar. Die kan hij wel sturen en optillen om weer ergens anders neer te zetten.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:47:27 #204
52229 Chanty
pi_152970229
Driewieler is zo'n ding waar je ze op voort kunt duwen in eerste instantie en dan kunnen ze erin meegroeien tot ze er zelf op rond kunnen crossen :)

Is zo'n loopkar ook met stuurmogelijkheden verkrijgbaar? Wat ik zie zijn het allemaal van die we-gaan-alleen-rechtdoor-boem-hallo-muur-tafel-kast-dingen :+

Maar eens met mijn man overleggen. Het neemt ook allemaal zo lekker veel plek in :')
  dinsdag 26 mei 2015 @ 12:02:25 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152970550
Je kan wel sturen met die loopkarren, maar het is gewoon wat lastiger. Sturen is sowieso lastig voor kindjes :P T. doet dat nu pas 2 maandjes ofzo :').

Loopkar stond hier overigens braaf stof te verzamelen. Weggehaald en niemand mist 'm ^O^
  dinsdag 26 mei 2015 @ 12:40:22 #206
73386 Fazz
onderweg
pi_152971494
Hier is de loopwagen wel geliefd Chanty :) maar ben benieuwd hoe dat zal zijn als hij eenmaal los loopt.

Mag ik er weer eens een schemaatje ingooien? :+
F wordt 's ochtends regelmatig (te) vroeg wakker met MEGA honger dus misschien geef ik hem wel niet genoeg de avond er voor!

We doen nu grofweg dit:
0630 bv
0700 ontbijt (Brinta)
1000 fruit (vaak 2 stuks)
1200 brood (1-2 boterhammen met appelstroop)
1500 rozijntjes/wortelknabbels/tomaatjes (net was in huis is)
1730 avondeten (met de pot mee, geen toetje)
1900 bv
2300 fles 180cc
Tussendoor drinkt hij water of thee

Ik heb een toetje geprobeerd (yoghurt) maar dat ging er toen niet in. Voorheen maakte ik hem wakker om half 7 maar nu is hij regelmatig eerder wakker. Vandaag 4:45 }:| na 1 borst gelukkig wel weer verder geslapen. Is een grotere fles in de avond een idee? Het druist een beetje in tegen de gedachte dat de flessen er juist af moeten.. (Afgelopen weken zonder problemen de 2x150cc overdag laten vallen)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 12:50:19 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152971759
Fazz, dit hebben wij ook zo gehad. Kuiken werd altijd ófwel rond 1.30 uur wakker (en dan gaf mijn man een fles), danwel om 5 uur wakker met Honger (hoofdletter H, hij kreeg dan de borst). Daarna sliep hij nog wel altijd eventjes door.
Bij ons ging eigenlijk gewoon *poef* ineens die nachtfles/ochtendbv er af. Heel soms is 'ie nog terug, bij tandjespijn of als het een drukke dag is geweest voor hem, maar meestal slaapt hij nu zonder tussendoor nog te drinken. Wij hebben niks gedaan om het te veranderen, hij heeft het gewoon zelf zo geregeld.

Wij eten wel (veel) later in de avond, hier ziet een dag er meestal zo uit:

07.30 uur: wakker, bv, aankleden
08.30 uur: ontbijt (bordje pap, broodje, muesli, net hoe m'n pet staat)
10.00 uur: fruit
12.00 uur: lunch (1-2 boterhammen en een rietjesbeker met melk)
12.30 uur: bv boven op z'n kamertje
13.00 uur: slapen tot ca 15.00
15.00 uur: koekje/rozijntjes/snackje/oid met wat drinken
17.30 uur: bv
18.30 uur: avondeten (vol bord) + toetje
19.30 uur: in bad
20.00 uur: afdrogen, bv en evt aanvullend nog een flesje koemelk
20.30 uur: slapiessssss
KuikenGuppy
pi_152971922
Schema hier:

06:45 wakker, aankleden
07:00 (ongeveer) bambix met 180 cc fv. Maar nu ook (ipv pap) steeds vaker een boterham.
09:30 fruit (banaan, appel, druifjes, net wat we hebben)
tussen 11:30 en 12:00 2 boterhammen met een flesje water
rond 15:00 1 liga of 2 nijntje koekjes of rozijntjes of een cracotte of niets en een beker water met minmaal diksap
17:30 eten, met de pot _O- mee
18:00 (als wij klaar zijn met eten) een klein schaaltje yoghurt
18:30 150 cc fles met 3 schepjes fv
19:00 slapen

Tussendoor bieden we water aan. Zodra hij dingen in zijn mond gaat stoppen zoals steentjes en takjes geven we tussendoor een soepstengel.
pi_152980321
Wij hebben eigenlijk geen flessen meer maar sac zit ook in een andere fase dan veel jongere dreumessen hier. En elke dag in bad doe ik niet. Ik heb er behalve geen tijd voor vind ik het ook niet zo goed voor haar toch wat probleemhuidje.

Onze proefkampeer mini vakantie was een uitdaging sac en ean hielden elkaar behoorlijk wakker en ons dus ook :O wel heeft ze haar eerst gezegd mama, papa mij toel daan. Ik vond het heel knap van d'r.

Zo en nu vanavond weer even proberen terug te lezen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:47:04 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152981686
Wat knap FR :) wat betekent het? ;)

Hoe zouden jullie het volgende oplossen... Mijn ouders trakteren onze familie op een 'weekendje weg', en er is op zowel zaterdag als zondag een redelijk vol programma, terwijl kuiken elke middag slaapt. Iemand een tip hoe dat op te lossen? We hebben wel een huisje, maar daar moeten we zondag bijtijds uitgechecked zijn. Ik zie er best tegenop, ook omdat kuiken op zo'n druk programma reageert met een paar dagen baldadigheid en slecht slapen -O-.
KuikenGuppy
pi_152983499
Burdie, ik zou het gewoon aangeven dat dit een te druk programma is voor kuiken. Dat kuiken nog steeds een middagslaapje nodig heeft en dat jullie met die activiteiten dan niet mee doen.
pi_152984273
Oh leuk,schema's! Altijd interessant om die van anderen te zien.
Hier voor dreumes van exact 13 maanden:

7:00 2 boterhammen met beleg+ lauwe kinderthee uit rietjesbeker
8:45 fruit
9:00 slapen. meestal tot 11/11:30
11:30 2 boterhammen met beleg+ water of diksap
14:00 1 tussendoortje (bijv:soepstengel,rozijntjes,1 nijntjekoekje,rijstewafel) +paar slokken water of diksap
14:30 slapen meestal tot 15:30/16u
17:00 avondeten met de pot mee +toetje (danoontje of bakje vruchtenyoghurt)
18:30/19u slapen

Vandaag sloeg ze middagslaap over dus ben benieuwd of dat zo blijft.
Ennn ze trekt zich op tot staan en loopt langs tafel en banken!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_152985731
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:47 schreef Burdie het volgende:
Wat knap FR :) wat betekent het? ;)

Hoe zouden jullie het volgende oplossen... Mijn ouders trakteren onze familie op een 'weekendje weg', en er is op zowel zaterdag als zondag een redelijk vol programma, terwijl kuiken elke middag slaapt. Iemand een tip hoe dat op te lossen? We hebben wel een huisje, maar daar moeten we zondag bijtijds uitgechecked zijn. Ik zie er best tegenop, ook omdat kuiken op zo'n druk programma reageert met een paar dagen baldadigheid en slecht slapen -O-.
Letterlijk:
Mama, papa mij stoel gedaan.
Vertaald dus mama papa heeft mij in mijn stoel gezet.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:15:10 #214
73386 Fazz
onderweg
pi_152986432
Poppejans, geef jij dan helemaal geen fles meer? :)

Burdie, slaapt kuiken nog in de wagen of drager? Anders is dat misschien een optie. Zo nee, dan zou ik zorgen dan 1 van jullie 2 met hem mee gaat naar het huisje zodat de ander wel mee kan met de familie :)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:24:51 #215
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_152986738
8:00 cracker met beleg en 150ml fles uit tuitbeker
10:30 2 goodies koekjes of een paar maisboogjes
12:00 boterham met beleg en wat tomaatjes
15:00 fruit 1 stuk of een smoothie soms
17:00 avondeten
18:30 fles 150ml

Tussendoor water en soms thee of sap.

Op dit moment gaan het ontbijt en lunch meestal niet op. Avondeten nu weer wat beter. Het ziek zijn was niet goed voor de eetlust.

Wat knap van sac!

Ik zou het ook zeggen dat het een te druk schema is Burdie.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:25:21 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_152986762
quote:
Die van ons kan wel een nieuwe eigenaar gebruiken. Kan alleen rechtdoor, voorzien van Nijntje-thema. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_152987690
Als ik een loopwagen mag aanraden. Zo'n überlelijk Chicco ding die ik op de rommelmarkt heb gekocht en die eigenlijk voor buiten bestemd was werkt hier echt het beste. Die is licht genoeg om zelf op te tillen (in tegenstelling tot de supermooie houten exemplaren die we hier hebben) en daardoor gaan ze er de hele kamer mee door. Deze is het:
http://img.2dehands.be/f/normal/239120452-chicco-loopwagentje.jpg

Ik heb ons schema ook even op papier gezet:
6:30 uur - wakker
7:00 uur - fles 210/7 (pap blieven ze niet)
7:15 uur - ontbijtkoekje/broodje/cracker
8:30 uur - 150ml diksap
9:30 uur - banaan/appel/peer/kiwi/aardbeien etc.
10:00-11:30/12:00 uur slapen
12:15 uur - 1 sneetje brood + 150ml sap
14:00 uur - koekje/rijstwafel/soepstengel etc. + 150ml sap
14:30-15:30 uur - T gaat slapen S niet
17:30 uur - flink bord groente, paar hapjes vlees, kwark
18:15 uur - 150ml sap en daarna in bad/tandjes poetsen
Tussen 18:30 en 18:45 uur - naar bed

Jullie schema's met thee herinneren mij eraan dat ik nog steeds eens langs de AH moet om kinderthee te halen. Ik heb al allerlei andere theesoorten geprobeerd, maar dat drinken ze niet. -O-

T heeft sinds vandaag een nieuwe feature. Hij geeft kusjes! O+ Van die lekkere natte met open mond. :P
pi_152988575
Bestaat dat kinderthee?? Waar staat dat, bij de thee of bij de babyafdeling?

S geeft sinds vorige week ook kusjes O+ Soms nat, soms met snot (ook nat dus :')) en soms met stijf op elkaar geperste lippen :D

Ik zou ook zeggen dat het te druk is voor kuiken en dat 1 van jullie met de middagactiviteit niet mee doet.

Ons schema (ongeveer, geen dag is hetzelfde hier oO<):
6.30-8.00 wakker, 220ml papfles bij ons in bed
10.00 tussendoortje (rijstewafel, soepstengel, knijpfruit)
slapen
12.00 2 boterhammen met boter en beleg, +/- 150ml halfvolle melk uit rietjesbeker
14.00 fruit
slapen
16.00 tussendoortje (zie eerder)
18.00 avondeten, meestal met ons mee, soms een kant en klaar potje/bakje
19.30-20.00 220ml avondpapje/droompapje/kantenklaarpapjeuiteenpakje ik weet ff de naam niet meer :')
slapen

Tijden zijn dus afhankelijk van hoe vroeg de dag begint en hoelang ze tussendoor slaapt.
Soms een ½ uurtje, soms wel 4 uur.
pi_152990009
Het staat bij de thee Butter. Het heet kauwgomballen thee, maar het is volgens mij gewoon kruidenthee. Als er nog dames zijn met andere theetips, graag! :)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:34:42 #220
73386 Fazz
onderweg
pi_152990046
Ik ben wel blij om te lezen dat de meeste dreumesen dus nog flessen krijgen :) Ik dacht echt dat het de bedoeling was dit (snel) te vervangen door zuivel.

Net een belletje van vriend gehad, hij komt a.s. donderdag weer thuis! Hij is al sinds vorige week maandag weg dus ik kijk er wel naar :s) En zo fijn, ik was laat thuis uit werk vandaag en toen ik thuis kwam had m'n moeder al gekookt voor mij & F O+ Dat vind ik nog het lastigste van alleen zijn met kind, tegen de tijd dat ik uit werk kom is hij meteen toe aan eten en dat moet dan toch echt nog gekookt worden :{
pi_152990110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:06 schreef Butterflower het volgende:
Bestaat dat kinderthee?? Waar staat dat, bij de thee of bij de babyafdeling?

Bij de bio afdeling. Kabouterthee (er staat een getekende Efteling kabouter op het pakje)van het merk Piramide.
Verder heeft het Duitse merk Hipp meerdere variaties in kinderthee.Sommige drogisten verkopen dat merk.En de AH XL hier verkoopt het ook

Wat liefff dat kusjes geven! *smelt*

[ Bericht 3% gewijzigd door DustinHenderson op 26-05-2015 21:41:54 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_152990290
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Poppejans, geef jij dan helemaal geen fles meer? :)

Klopt! Sinds 2 weken niet meer.Ze kreeg eerst voor het slapen gaan nog 200ml koemelk,dat heb ik vervangen door een toetje en uitgeprobeerd of dat voldoende was voor haar.
Ze is een spekkige baby dus ik heb bewust nooit aan papflessen gedaan.Ze is toen ze eenmaal goed brood at ook meteen brood gaan eten 's ochtends ter vervanging van een ochtendfles
pi_152990672
Bedankt ^O^
Morgen op zoek naar kauwgomballenthee en kabouterthee!
pi_152991192
Ons mannetje drinkt alleen thee uit een glas of mok van zijn mama :) Wij drinken meestal 'verse' thee van bijvoorbeeld Simon Levelt, dat vindt ie erg lekker maar dus alleen uit ons glad. Kinderthee werd hier begroet met een 'bah'. Diksap doen we alleen 's middags en erg aangelengd. Hij drinkt veel water dat is erg fijn.

Hij is nu volgens mij echt ziekjes van de inenting vorige week. Vandaag erg hangerig en amper gegeten.

Aaaah ik las kusjes! Lief!!
pi_152992009
Als ik T en S water geef gooien ze hun beker/fles weg en kijken me aan en gaan gillen alsof ik ze probeer te vergiftigen. }:| Vandaar dat ik kinderthee best wil proberen om eens wat anders aan te kunnen bieden dan diksap.
pi_152993079
Hihi Nikki, snap ik stiekem best wel van T en S ;)
Verse jus d'orange ook al geprobeerd? Krijgen ze meteen vitamientjes binnen.

Dat B verzot is op water is ons geluk, daar hebben wij weinig voor gedaan.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:46:35 #227
73386 Fazz
onderweg
pi_152993559
Verse jus is hier ook een hit :D Ik had zo een lekker glas voor mezelf en dacht F een slokje te geven... in no time had hij het glas leeg gelurkt }:| :D
pi_152993597
Ja verse jus lusten ze wel ja. :Y Dat krijgen ze elke zaterdag en zondag want op die dagen ontbijten we altijd uitgebreid met het gezin. T en S peuzelen de laatste tijd dan ook zo een half kaiserbroodje en een eitje op. Heerlijke ochtenden zijn dat. O+
pi_152995015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:47 schreef Chanty het volgende:
Driewieler is zo'n ding waar je ze op voort kunt duwen in eerste instantie en dan kunnen ze erin meegroeien tot ze er zelf op rond kunnen crossen :)

Is zo'n loopkar ook met stuurmogelijkheden verkrijgbaar? Wat ik zie zijn het allemaal van die we-gaan-alleen-rechtdoor-boem-hallo-muur-tafel-kast-dingen :+

Maar eens met mijn man overleggen. Het neemt ook allemaal zo lekker veel plek in :')
Wij hebben I voor haar eerste verjaardag een loopwagentje gegeven en ik ben er heel blij mee!
Sowieso het moment dat ze voor het eerst erachter liep, met dat trotse en blije gezichtje. Echt, als je dat ziet, vind je zo'n ding het meer dan waard. En ook dat ik vervolgens de eerste tijd erachter aan liep om haar bij te sturen zodat ze niet tegen alles op ging knallen met dramatische huilbui als gevolg. :') .

Maarrrrr: ze kon eigenlijk vrij snel zelf sturen! En dat is helemaal grappig om te zien. Zo'n parmantig dreumesje dat dan heel bewust hard ergens tegenaan gaat botsen, om vervolgens dat ding keurig achteruit te trekken en om te keren en weer ergens anders tegenaan te gaan botsen. _O_ .

I is wel vanaf 1 jaar helemaal van de fles af, maar zij krijgt natuurlijk wel nog bv (niet heel veel meer). Het schema ziet er ongeveer zo uit:

Ontbijt: boterham met humus of kaas of pindakaas. Soms ervoor of erna bv, en verder krijgt ze water, of een beetje diksap met water, soms ook jus (vermengd met water)
Tussendoor: fruit en eventueel een cracker of een volkorenkoekje
Lunch: twee boterhammen met beleg, of een omelet met groenten
Tussendoor: fruit of een volkorenkoekje en/of wat groentensmoothie
Rond 17.00/18.00 bv
Avondeten: wat de pot schaft
Voor het slapen gaan: bakje yoghurt met soms wat rabarber erdoor, soms ook nog wat bv ervoor/erna

Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd I thee te geven, ik ben zelf ook niet zo van de thee. Volgens mij krijgt ze het wel op het kdv.
pi_152999114
B vindt jus ook lekker maar reageert er heftig op. Hij heeft dan steeds knalrode billen en vlekjes bij zijn billen. Meerdere keren uitgetest, ook flink aangelengd maar steeds rode billen. Wij dronken zelf elke ochtend verse jus (we hebben in de wijk een sinaasappelman jaja) maar zijn daarmee gestopt, hij wilde het ook zo graag maar mocht het niet.

Klinkt als erg fijne ochtenden Nikki!
Hihi Franny, ik zie het helemaal voor me, dreumes met blij hoofd.

Vanochtend werd B pas om 07:30 wakker, wilde geen pap, maar een boterham ging er wel in. Hopelijk is zijn after inenting dip klaar. Helemaal omdat de buurman vanmiddag oppast.
pi_153000177
Exode heeft hij veel last van de prik? Bij mij gad T er last van en S is er zo doorheen gefietst. Sowieso is S wat minder snel ziekig/zeurderig dan T.

Ik heb net voor het eerst met T en S gefietst. Tim vond het heel stom dat hij een helm op moest. Toen die woede voorbij was begon het opnieuw toen zijn voetjes vast moesten in het stoeltje. T is sowieso wat meer schrikkerig dan S in nieuwe situaties. S vimd eigenlijk alles leuk. Die zat ook met mega prethoofd op de fiets. :D Fietsen vond T gelukkig wel heel leuk. :)

SPOILER
pi_153000602
Die foto, hilarisch!! Die hoofden :D :)
Wij hebben exact dezelfde Yepp voorstoel, zelfde kleur :)

B was gisteren erg hangerig, wilde niet eten, alleen water drinken, zeurde enorm, kortom was alles behalve zichzelf. Hij voelde ook wat warm aan. Verder nergens last van (geen snot, rare poep etc) dus wij gingen/gaan er vanuit dat het naweeeen van de inenting zijn. Hij heeft ook aardig wat rode bultjes op zijn buik en benen, dat schijnt 1 van de bijwerkingen van de BMR inenting te zijn.

Vanochtend voordat ik naar mijn werk ging was hij vrolijk, brood ging er goed in, een wereld van verschil met gisteren. Geen idee hoe het nu gaat. :@
pi_153000685
Haha, ik vind het zo cool dat ze echt zo verschillend zijn O+

Wij moeten vrijdag naar het cb, oa voor de prik. Ben benieuwd hoe S er op reageert. Ik hoop dat ze net als bij alle voorgaande prikjes nergens last van heeft. Maar die bmr is vrij nasty geloof ik.
pi_153001318
Wij zagen er enorm tegenop Butter, ik ben niet zo van de inentingen. Heb ook echt alles uitgezocht om te kijken of ik uberhaupt de inentingen wilde.
De BMR bezorgde mij helemaal de kriebels. Het lijkt mee te vallen bij B. Maar de reactie kan nog tot 12 dagen na de inenting komen. Ik hoop dat het bij gisteren blijft.

De inenting zelf viel erg mee, mijn vrouw had zijn knuffel meegenomen, dat hielp enorm. Hij is zich nu veel meer bewust van wat er gebeurt en 2 prikken is dan wel erg naar. Maar hij zocht troost bij zijn knuffel en hij was zo getroost en het meteen weer vergeten.
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:00:48 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153001552
Haha die foto Nikki :D.
Krijg spontaan weer zin om ook te gaan fietsen misschien doe ik dat wel even, kuiken verveelt zich en het is prachtig weer).

Ik doe de voetjes trouwens nooit vast... Ze kunnen toch nog niet tussen de spaken komen, zo lang zijn kuikens benen nog niet. (En ik heb nog niet uitgevogeld hoe ik die steunen omhoog kan zetten :') )

Bedankt trouwens nog voor de tips nav mijn dilemma, ik ga inderdaad aangeven dat het voor kuiken te druk is en dat we de middagen mogelijk niet alledrie mee doen. Ik overweeg ook om "kom gezellig al de avond ervoor, want dan hebben we het huisje al" af te zeggen, zodat die dag voor kuiken nog zo normaal mogelijk is en hij zaterdag nog rustig in zijn eigen bedje wakker kan worden.
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:03:03 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153001621
Huh, zijn het twee prikken exode?
KuikenGuppy
pi_153001694
Bij ons CB wel iig Burdie, BMR is altijd 2 prikken toch? Of zijn wij genept? :D ;)

Ik maak de voetjes wel vast, maar dat is meer om te voorkomen dat ie gaat trappen en ik ga slingeren. Hij zit niet bepaald stil, ook niet op de fiets.
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:09:31 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153001789
Oh net ff gekeken, bij 14 maanden krijg je naast BMR ook MenC.
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2015 @ 12:58:23 #239
73386 Fazz
onderweg
pi_153004569
Prikken zijn ook sneu Exode :{ Hopelijk blijft het meevallen met de nasleep hiervan!
Onze afspraak staat in juli geloof ik.

Wat leuk Nikki, samen fietsen! O+

Ik ben zo blij met mijn vriend *; Hij begint over een paar maanden met een nieuwe baan en heeft er voor gezorgd dat hij zijn vrije dag met F behoudt ondanks dat ze van dat verzoek nogal opkeken (erge mannenwereld waarin dit niet veel voorkomt) Ik vind het echt O+ *O* O+
pi_153005369
Ah fijn Fazz!
Werktechnisch heb ik een hoop gezeik en stress.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')