Maak je niet druk, mijn neger.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:53 schreef NickGrouwen het volgende:
En mensen hier op Fok dan die nog vrijuit "neger" zeggen (= "negro" in Amerika)
Dat doen ze toch netjes zonder denigrerende benamingen voor mensen met een ander huidskleurtje. Hulde aan deze PVV aanhangers!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:00 schreef DrDentz het volgende:
Martin Simek helpt bootvluchtelingen, omarmt 'zwartjes', OMFG hij zegt zwartjes!!
Het gewone volk dat niet op tv komt over bootvluchtelingen:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Alleen al het gros van het postgedrag in dit topic toont aan dat Sylvana's opmerking terecht was.
Liever voorspelbaar dan dom, waht.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:31 schreef waht het volgende:
[..]
Ongeveer het meest voorspelbare wat je kon zeggen, Etto.
Ah daar hebben we de elitaire lamlul weer die het allemaal wel even weet. Vertel jongen?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Alleen al het gros van het postgedrag in dit topic toont aan dat Sylvana's opmerking terecht was.
Elitair zelfsquote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de elitaire lamlul weer die het allemaal wel even weet. Vertel jongen?
Misschien is pretentieus een beter woord inderdaad sorry.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Elitair zelfs![]()
Is dat tegenwoordig al elitair ja?
Pretentieus, ook nog... Omdat, precies?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien is pretentieus een beter woord inderdaad sorry.
Maar zoals ik al: vertel
Hoe zou je het dan noemen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Elitair zelfs![]()
Is dat tegenwoordig al elitair ja?
Omdat? Omdat je je mening als waarheid ziet en de rest onwetend is? In zo'n beetje elk topic?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pretentieus, ook nog... Omdat, precies?
Gelijk heb je, knul.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Liever voorspelbaar dan dom, waht.
Goeiedag zeg Fok-It... wordt dit het niveau? (Of is dat al te elitair?)quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat? Omdat je je mening als waarheid ziet en de rest onwetend is? In zo'n beetje elk topic?
Maar voor de derde keer: vertel
Dit dus.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:51 schreef Elfletterig het volgende:
De vraag van Simons in het gesprek met Simek was heel fatsoenlijk en redelijk. Ze betichtte hem nergens van, maar stelde een open vraag. Ze vroeg hem waarom hij dat woord gebruikte. Kennelijk kun je zo'n vraag in Nederland al niet meer normaal stellen, zonder te worden verketterd.
En nee, ik ben geen poco, geen anti-Zwart Piet-figuur en ook niet iemand die vindt dat Nederland een racistisch land is. Ik zet gewoon vraagtekens bij de omgangsvormen en de misselijkmakende kritiek die Sylvana Simons ten deel is gevallen.
Heb je weer wat geleerdquote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dus als jij neger zegt is het terecht dat je klappen krijgt?
Dat is wel redelijk nieuw.
Ik lees mee ja.quote:
Welnee. De vraag was provocatief en offtopic van de rest. Uit zijn hele betoog haalde ze enkel dit ene woordje. Dan heb je het echt niet begrepen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:51 schreef Elfletterig het volgende:
De vraag van Simons in het gesprek met Simek was heel fatsoenlijk en redelijk.
Ze is wel een zwartje ja.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze heeft een man? Ik dacht dat ze ...anders was.
Het feit alleen al dat jij - die alles zo fantastisch contextueel en gerelativeerd weet te plaatsen - direct in je kuif gepikt bent wanneer men niet meegaat met diezelfde 'contexuele, relativerende' opvattingen omtrent hoe een zwarte persoon het woord 'zwartje' dient op te vatten, spreekt boekdelen. Inderdaad is er direct verkettering: deze keer (en dat valt weer mee) geen gezeik over policor en gütmenschen, maar over elitaire, pretentieuze betweters.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik lees mee ja.
Kan je zelf ook nog uitleggen wat er misselijkmakend aan is?
Probeer het eens uit zal ik zeggen, zul je eens zien wat een slachtoffer isquote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Of zit dit toevallig alleen in jouw slachtofferige brein?
Hoop jargon en weinig inhoud dus. zoals wel vaker bij jou het geval, dag Ettoquote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat jij - die alles zo fantastisch contextueel en gerelativeerd weet te plaatsen - direct in je kuif gepikt bent wanneer men niet meegaat met diezelfde 'contexuele, relativerende' opvattingen omtrent hoe een zwarte persoon het woord 'zwartje' dient op te vatten, spreekt boekdelen. Inderdaad is er direct verkettering: deze keer (en dat valt weer mee) geen gezeik over policor en gütmenschen, maar over elitaire, pretentieuze betweters.
Weer hard door de mand gevallen, aldus, en de uitspraak van Elfletterig glashard bewezen.
Gewelddadige tokkie gespot.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:52 schreef ReV66 het volgende:
[..]
Probeer het eens uit zal ik zeggen, zul je eens zien wat een slachtoffer is
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoop jargon en weinig inhoud dus. zoals wel vaker bij jou het geval, dag Etto
Prima samenvatting.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:52 schreef jogy het volgende:
Zwartjes is gewoon een denigrerende uitdrukking. Simek had geen kwaad in de zin maar ik vond het stiekem ook niet kunnen. Jammer van het verhaal hoor, dat wel.
Idd, walgelijk, laten we net als die jongens onder elkaar ze gewoon nigger noemen, daar hebben ze gezien dat ze het zelf veelvuldig gebruiken geen probleem mee.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:53 schreef NickGrouwen het volgende:
En mensen hier op Fok dan die nog vrijuit "neger" zeggen (= "negro" in Amerika)
Het is ook een kwaliteit om je punt duidelijk te maken, ik ben het eens met je mening maar je verwoordt het als elitair corpsballetje dat het plebs even op zijn plek komt zetten.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Woorden zijn elitair, kennelijk. Behalve woorden als 'zwartje' dan, natuurlijk.
Bro, plz.
De term heeft idd een hoog Kuifje in Afrika gehalte:quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:52 schreef jogy het volgende:
Zwartjes is gewoon een denigrerende uitdrukking. Simek had geen kwaad in de zin maar ik vond het stiekem ook niet kunnen. Jammer van het verhaal hoor, dat wel.
corpsbal...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:00 schreef Donnis het volgende:
[..]
Het is ook een kwaliteit om je punt duidelijk te maken, ik ben het eens met je mening maar je verwoordt het als elitair corpsballetje dat het plebs even op zijn plek komt zetten.
Ik begrijp de ophef over haar reactie dan ook gewoon echt niet. Heeft die Simek dan echt zo'n heldenstatus?quote:
Dat is degene die je heeft misbruikt toen je vier was? Je verwacht het niet.quote:
Tja vroegâh..quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De term heeft idd een hoog Kuifje in Afrika gehalte:
[ afbeelding ]
verrek, donnis! Dat is lang geleden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:02 schreef Donnis het volgende:
[..]
En religieus ook nog dus blijkt maar dat je eigenlijk een heel dom ventje bent
Maar is dat denigrerend bedoeld jegens negers of jegens dorpelingen?quote:
Maar heeft hij nou nog gezegd waarom hij die term gebruikte? Dat kan ik nergens terug vinden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 00:40 schreef Childofthe90s het volgende:
Ze heeft gewoon gelijk, die Simek haalde zijn verhaal volledig onderuit met de term 'zwartjes', en hij had het zelf door.
Klopt, een erg nare eigenschap van allochtonen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:02 schreef Monolith het volgende:
Het item met Simek en Simons bewijst in ieder geval maar weer eens dat allochtonen onderling vrij racistisch zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |