Probleem is ook dat de aanleiding voor het gesprek dan reacties op Twitter zijn, waar zoals gezegd allerlei tokkies hun mening ventileren. Je moet die niet serieus nemen en gewoon accepteren dat een groot deel van Nederland nu eenmaal zo is, daar verander je met logische redenatie toch niets aan: dat begrijpen ze niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:20 schreef Scuidward het volgende:
Probleem is denk ik dat we in Nederland alles krampachtig politiek correct willen doen.
Ow, Sylvana heeft (terecht) kritiek op de term 'zwartjes', dan MOETEN we haar eigenlijk wel weer een podium geven (die ze in haar positie als BN'er natuurlijk nergens anders heeft ... ze kan ook geen brief schrijven naar de krant) en zo blijf je de discussie voeren over wat nu wel, en wat nu niet mag. En omdat DWDD een miljoenenpubliek trekt, krijgt heel Nederland weer de kans om nog een keer aan te geven hoe hij/zij in de discussie staat.
Wat hebben we het toch goed in Nederland.
Er zijn gewoon donkere mensen (ik vind het trouwens zelf ook wel moeilijk om een fatsoenlijke benaming te geven verderquote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een poging probeerde te doen uit te leggen waarom ze zo reageerde, maar dat Mathijs er steeds op hamerde dat 'er dus een racisme probleem in Nederland is'. Dat sloeg nergens op.
En zij kan weigerenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:20 schreef ulq het volgende:
[..]
Uiteindelijk is ze natuurlijk door de redactie van DWDD uitgenodigd, zij hebben het initiatief.
Eens dat er veel slachtofferrolpersonen rondlopen, maar ik vond nu juist dit een geval waar er terecht werd ingegrepen. Dan mag ook gewoon gezegd worden dat dit inderdaad ongelukkig is en eigenlijk niet hoort.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er zijn gewoon donkere mensen (ik vind het trouwens zelf ook wel moeilijk om een fatsoenlijke benaming te geven verder) die zich snel in de slachtofferrol gooien en daar gebruik van maken via de media. Dat doet zij ook. Ze hoort een woordje waar ophef over gemaakt kan worden en BAM, meteen erop duiken terwijl de beste man niks verkeerds zei. Misschien iets ongelukkig zijn zin formuleert
Matthijs zei ook dat Pieter Derks lachen was.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze had best een goed verhaal bij DWDD.. ingetogen en genuanceerd.
Dat jij dat niet ziet , is triest . Dat jij dat niet wilt zien , is verontrustend.
Dat jij haar in de schoenen schuift dat ze beweert dat "iedereen een kastracist is ' zul je wel nodig hebben om je eigen discriminerende gevoelen te overschreeuwen.
Mathijs zei in de uitzending " dom".
Als Quinsy dit maar niet ziet: nu kan zo zwart als roet dus echt niet meer!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:22 schreef agter het volgende:
Hij had haar ook zo kunnen noemen:
[ afbeelding ]
Het feit dat ongenuanceerd Nederland Twitter aangrijpt om kritiek te geven op een fragment heeft inderdaad hele andere oorzaken. Accepteren, doorlopen, en hopen dat ze in het dagelijks leven wat genuanceerder zijn is mijn devies.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Probleem is ook dat de aanleiding voor het gesprek dan reacties op Twitter zijn, waar zoals gezegd allerlei tokkies hun mening ventileren. Je moet die niet serieus nemen en gewoon accepteren dat een groot deel van Nederland nu eenmaal zo is, daar verander je met logische redenatie toch niets aan: dat begrijpen ze niet.
Ja, misschien goed dat ze Twitter als uitlaatklep hebben en vervolgens in het dagelijks leven enigszins normale omgangsvormen kunnen hanteren.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:27 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het feit dat ongenuanceerd Nederland Twitter aangrijpt om kritiek te geven op een fragment heeft inderdaad hele andere oorzaken. Accepteren, doorlopen, en hopen dat ze in het dagelijks leven wat genuanceerder zijn is mijn devies.
Vinden ze zelf ook.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is jammer dat 'nikker' zo'n negatieve lading heeft want het is wel een lekker woord.
Is die hatelijke lading niet juist het aantrekkelijke ?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is jammer dat 'nikker' zo'n negatieve lading heeft want het is wel een lekker woord.
Joh overdrijf eens niet zo zeg, racisme is nog altijd een two way street. Ben je ook bekend met de termen waarmee whitie word aangeduid in de VS?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:36 schreef TorroFernandes het volgende:
Ik ben het met haar eens dat racisme in Nederland een sluimerend probleem is. Omdat in Nederland formeel gezien mensen hun kansen in het leven niet worden bepaald door hun huidskleur, is het idee hier gegroeid dat Nederland geen racisme kent. Terwijl individuele racistische uitingen en behandeling van mensen de laatste jaren alleen maar normaler wordt.
Mensen doen onmiskenbaar racistische uitspraken en beoordelen anderen op hun huidskleur, maar willen koste wat kost niet horen dat dat de definitie van racisme is. Vervolgens worden grijze gebieden aangehaald om overduidelijk foute zaken te bagatelliseren. Ja, de meningen zijn verdeeld over een woord als 'neger', ja sommigen noemen elkaar 'nigga' (al is dat meer een Amerikaanse discussie, maar voor het gemak zijn negers over de hele planeet precies hetzelfde, blanken niet natuurlijk), maar dat neemt niet weg dat een term als "zwartje" overduidelijk denigrerend is.
Naarmate ik ouder ben geworden is me ook opgevallen dat veel mensen uit landen, die minder progressief zouden zijn dan Nederland en waar mensen niet in een stuip schieten van de term racist, eigenlijk een stuk minder sluimerend racisme vertonen dan veel mensen in Nederland. Vroeger was ik ook één van de mensen die riep dat dat hier allemaal wel meevalt.
Welcome to planet Earthquote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:39 schreef Nigson44 het volgende:
Mensen zeggen heel de tijd racisme, maar in NL is er een discriminatie probleem.
Als roodharige, homo, pedo, Marokkaan, Turk, Antiliaan word je gewoon zwaar gediscrimineerd in de huidige maatschappij.
Naja je hebt negers = zwarten = 'normaal', maar 'zwartje' is dan weer een minachtende termquote:Op dinsdag 19 mei 2015 00:56 schreef ulq het volgende:
[..]
Hoezo lul ik nou weer uit m'n nek
Ik vroeg me gewoon oprecht af wat nou de formeel juiste definitie is.
Uit jouw bericht blijkt dus dat jij vind dat dit 'donkeren' is, dus met een 'n' erachter neem ik aan?
Volgens mij liep je net behoorlijke uitlatingen over mij te doen en heb ik nog steeds geen reactie van je gehadquote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:39 schreef Nigson44 het volgende:
Mensen zeggen heel de tijd racisme, maar in NL is er een discriminatie probleem.
Als roodharige, homo, pedo, Marokkaan, Turk, Antiliaan word je gewoon zwaar gediscrimineerd in de huidige maatschappij.
Klopt, niks mis mee.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:45 schreef Inspireme het volgende:
Dat voorbeeld wat ze aanhaalde met het powned fragment vond ik wel een goede. Het wordt zo gebagatelliseerd. 'Ah joh, moet kunnen!'
Racisme is helemaal niet per definitie een two way street. Iemand die zelf geen racisme vertoont tegenover anderen kan wel racistisch bejegend worden, of dit nou een neger, een blanke, of een lichtgetinte is. Wat is in zo'n geval de two way street? Dat iemand anders van dezelfde huidskleur wel racisme tegenover anderen vertoont?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Joh overdrijf eens niet zo zeg, racisme is nog altijd een two way street. Ben je ook bekend met de termen waarmee whitie word aangeduid in de VS?
Welk woord had ze dan moeten gebruiken?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 01:45 schreef Inspireme het volgende:
Dat voorbeeld wat ze aanhaalde met het powned fragment vond ik wel een goede. Het wordt zo gebagatelliseerd. 'Ah joh, moet kunnen!'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |