abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152737589
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:20 schreef Scuidward het volgende:
Probleem is denk ik dat we in Nederland alles krampachtig politiek correct willen doen.

Ow, Sylvana heeft (terecht) kritiek op de term 'zwartjes', dan MOETEN we haar eigenlijk wel weer een podium geven (die ze in haar positie als BN'er natuurlijk nergens anders heeft ... ze kan ook geen brief schrijven naar de krant) en zo blijf je de discussie voeren over wat nu wel, en wat nu niet mag. En omdat DWDD een miljoenenpubliek trekt, krijgt heel Nederland weer de kans om nog een keer aan te geven hoe hij/zij in de discussie staat.

Wat hebben we het toch goed in Nederland.
Probleem is ook dat de aanleiding voor het gesprek dan reacties op Twitter zijn, waar zoals gezegd allerlei tokkies hun mening ventileren. Je moet die niet serieus nemen en gewoon accepteren dat een groot deel van Nederland nu eenmaal zo is, daar verander je met logische redenatie toch niets aan: dat begrijpen ze niet.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:22:27 #102
319979 Fok-it
All is well
pi_152737591
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:17 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik denk dat ze een poging probeerde te doen uit te leggen waarom ze zo reageerde, maar dat Mathijs er steeds op hamerde dat 'er dus een racisme probleem in Nederland is'. Dat sloeg nergens op.
Er zijn gewoon donkere mensen (ik vind het trouwens zelf ook wel moeilijk om een fatsoenlijke benaming te geven verder :') ) die zich snel in de slachtofferrol gooien en daar gebruik van maken via de media. Dat doet zij ook. Ze hoort een woordje waar ophef over gemaakt kan worden en BAM, meteen erop duiken terwijl de beste man niks verkeerds zei. Misschien iets ongelukkig zijn zin formuleert
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_152737596
Hij had haar ook zo kunnen noemen:

Make my day!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:22:46 #104
319979 Fok-it
All is well
pi_152737598
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:20 schreef ulq het volgende:

[..]

Uiteindelijk is ze natuurlijk door de redactie van DWDD uitgenodigd, zij hebben het initiatief.
En zij kan weigeren
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_152737607
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Er zijn gewoon donkere mensen (ik vind het trouwens zelf ook wel moeilijk om een fatsoenlijke benaming te geven verder :') ) die zich snel in de slachtofferrol gooien en daar gebruik van maken via de media. Dat doet zij ook. Ze hoort een woordje waar ophef over gemaakt kan worden en BAM, meteen erop duiken terwijl de beste man niks verkeerds zei. Misschien iets ongelukkig zijn zin formuleert
Eens dat er veel slachtofferrolpersonen rondlopen, maar ik vond nu juist dit een geval waar er terecht werd ingegrepen. Dan mag ook gewoon gezegd worden dat dit inderdaad ongelukkig is en eigenlijk niet hoort.
pi_152737613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze had best een goed verhaal bij DWDD.. ingetogen en genuanceerd.
Dat jij dat niet ziet , is triest . Dat jij dat niet wilt zien , is verontrustend.
Dat jij haar in de schoenen schuift dat ze beweert dat "iedereen een kastracist is ' zul je wel nodig hebben om je eigen discriminerende gevoelen te overschreeuwen.
Mathijs zei in de uitzending " dom".
Matthijs zei ook dat Pieter Derks lachen was.
pi_152737621
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:22 schreef agter het volgende:
Hij had haar ook zo kunnen noemen:

[ afbeelding ]
Als Quinsy dit maar niet ziet: nu kan zo zwart als roet dus echt niet meer!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:27:00 #108
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_152737654
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:22 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Probleem is ook dat de aanleiding voor het gesprek dan reacties op Twitter zijn, waar zoals gezegd allerlei tokkies hun mening ventileren. Je moet die niet serieus nemen en gewoon accepteren dat een groot deel van Nederland nu eenmaal zo is, daar verander je met logische redenatie toch niets aan: dat begrijpen ze niet.
Het feit dat ongenuanceerd Nederland Twitter aangrijpt om kritiek te geven op een fragment heeft inderdaad hele andere oorzaken. Accepteren, doorlopen, en hopen dat ze in het dagelijks leven wat genuanceerder zijn is mijn devies.
pi_152737670
Het is jammer dat 'nikker' zo'n negatieve lading heeft want het is wel een lekker woord.

[ Bericht 68% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2015 01:29:29 ]
pi_152737677
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:27 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Het feit dat ongenuanceerd Nederland Twitter aangrijpt om kritiek te geven op een fragment heeft inderdaad hele andere oorzaken. Accepteren, doorlopen, en hopen dat ze in het dagelijks leven wat genuanceerder zijn is mijn devies.
Ja, misschien goed dat ze Twitter als uitlaatklep hebben en vervolgens in het dagelijks leven enigszins normale omgangsvormen kunnen hanteren.
pi_152737717
Het is gewoon een ongelukkig geformuleerd term. Hij dacht aan zwarte,kinderen en omhelzen en dat woord floepte uit zijn mond. Niks aan de hand gewoon doorlopen mensen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:34:01 #112
117098 Hathor
Effe niet
pi_152737739
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is jammer dat 'nikker' zo'n negatieve lading heeft want het is wel een lekker woord.

Vinden ze zelf ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_152737740
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Is die hatelijke lading niet juist het aantrekkelijke ?
pi_152737767
Ik ben het met haar eens dat racisme in Nederland een sluimerend probleem is. Omdat in Nederland formeel gezien mensen hun kansen in het leven niet worden bepaald door hun huidskleur, is het idee hier gegroeid dat Nederland geen racisme kent. Terwijl individuele racistische uitingen en behandeling van mensen de laatste jaren alleen maar normaler wordt.

Mensen doen onmiskenbaar racistische uitspraken en beoordelen anderen op hun huidskleur, maar willen koste wat kost niet horen dat dat de definitie van racisme is. Vervolgens worden grijze gebieden aangehaald om overduidelijk foute zaken te bagatelliseren. Ja, de meningen zijn verdeeld over een woord als 'neger', ja sommigen noemen elkaar 'nigga' (al is dat meer een Amerikaanse discussie, maar voor het gemak zijn negers over de hele planeet precies hetzelfde, blanken niet natuurlijk), maar dat neemt niet weg dat een term als "zwartje" overduidelijk denigrerend is.

Naarmate ik ouder ben geworden is me ook opgevallen dat veel mensen uit landen, die minder progressief zouden zijn dan Nederland en waar mensen niet in een stuip schieten van de term racist, eigenlijk een stuk minder sluimerend racisme vertonen dan veel mensen in Nederland. Vroeger was ik ook één van de mensen die riep dat dat hier allemaal wel meevalt. :')
pi_152737787
Mensen zeggen heel de tijd racisme, maar in NL is er een discriminatie probleem.
Als roodharige, homo, pedo, Marokkaan, Turk, Antiliaan word je gewoon zwaar gediscrimineerd in de huidige maatschappij.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:39:51 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_152737788
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:36 schreef TorroFernandes het volgende:
Ik ben het met haar eens dat racisme in Nederland een sluimerend probleem is. Omdat in Nederland formeel gezien mensen hun kansen in het leven niet worden bepaald door hun huidskleur, is het idee hier gegroeid dat Nederland geen racisme kent. Terwijl individuele racistische uitingen en behandeling van mensen de laatste jaren alleen maar normaler wordt.

Mensen doen onmiskenbaar racistische uitspraken en beoordelen anderen op hun huidskleur, maar willen koste wat kost niet horen dat dat de definitie van racisme is. Vervolgens worden grijze gebieden aangehaald om overduidelijk foute zaken te bagatelliseren. Ja, de meningen zijn verdeeld over een woord als 'neger', ja sommigen noemen elkaar 'nigga' (al is dat meer een Amerikaanse discussie, maar voor het gemak zijn negers over de hele planeet precies hetzelfde, blanken niet natuurlijk), maar dat neemt niet weg dat een term als "zwartje" overduidelijk denigrerend is.

Naarmate ik ouder ben geworden is me ook opgevallen dat veel mensen uit landen, die minder progressief zouden zijn dan Nederland en waar mensen niet in een stuip schieten van de term racist, eigenlijk een stuk minder sluimerend racisme vertonen dan veel mensen in Nederland. Vroeger was ik ook één van de mensen die riep dat dat hier allemaal wel meevalt. :')
Joh overdrijf eens niet zo zeg, racisme is nog altijd een two way street. Ben je ook bekend met de termen waarmee whitie word aangeduid in de VS?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:40:17 #117
117098 Hathor
Effe niet
pi_152737791
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:39 schreef Nigson44 het volgende:
Mensen zeggen heel de tijd racisme, maar in NL is er een discriminatie probleem.
Als roodharige, homo, pedo, Marokkaan, Turk, Antiliaan word je gewoon zwaar gediscrimineerd in de huidige maatschappij.
Welcome to planet Earth
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:40:41 #118
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_152737793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:56 schreef ulq het volgende:

[..]

Hoezo lul ik nou weer uit m'n nek :')

Ik vroeg me gewoon oprecht af wat nou de formeel juiste definitie is.
Uit jouw bericht blijkt dus dat jij vind dat dit 'donkeren' is, dus met een 'n' erachter neem ik aan?
Naja je hebt negers = zwarten = 'normaal', maar 'zwartje' is dan weer een minachtende term
Ik dacht eerst trouwens dat een zwartje gewoon een negertje was, dus ik zag het probleem niet zo toen mensen erover klaagden op de FP :T
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:42:09 #119
319979 Fok-it
All is well
pi_152737803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:39 schreef Nigson44 het volgende:
Volgens mij liep je net behoorlijke uitlatingen over mij te doen en heb ik nog steeds geen reactie van je gehad
pi_152737826
Dat voorbeeld wat ze aanhaalde met het powned fragment vond ik wel een goede. Het wordt zo gebagatelliseerd. 'Ah joh, moet kunnen!'
pi_152737850
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:45 schreef Inspireme het volgende:
Dat voorbeeld wat ze aanhaalde met het powned fragment vond ik wel een goede. Het wordt zo gebagatelliseerd. 'Ah joh, moet kunnen!'
Klopt, niks mis mee.
pi_152737857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Joh overdrijf eens niet zo zeg, racisme is nog altijd een two way street. Ben je ook bekend met de termen waarmee whitie word aangeduid in de VS?
Racisme is helemaal niet per definitie een two way street. Iemand die zelf geen racisme vertoont tegenover anderen kan wel racistisch bejegend worden, of dit nou een neger, een blanke, of een lichtgetinte is. Wat is in zo'n geval de two way street? Dat iemand anders van dezelfde huidskleur wel racisme tegenover anderen vertoont?

Overigens zou ik niet weten wat de aanduiding van blanke Amerikanen door zwarte Amerikanen te maken heeft met racisme in Nederland. Ironisch dat je daarmee juist doet wat ik benoem en het zelf ook gewoon niet doorhebt ook.

En natuurlijk de gebruikelijke dooddoener als iemand racisme in Nederland benoemt: het is allemaal aanstellerij. ^O^
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:48:25 #123
179075 hugecooll
pi_152737859
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:45 schreef Inspireme het volgende:
Welk woord had ze dan moeten gebruiken?
pi_152737886
Was niet eens haar eigen mening, maar dat had haar man zo tegen haar gezegd.

Kun je nagaan, en dat wordt als voorbeeld gebruikt.
pi_152737904
De vraag van Simons in het gesprek met Simek was heel fatsoenlijk en redelijk. Ze betichtte hem nergens van, maar stelde een open vraag. Ze vroeg hem waarom hij dat woord gebruikte. Kennelijk kun je zo'n vraag in Nederland al niet meer normaal stellen, zonder te worden verketterd.

En nee, ik ben geen poco, geen anti-Zwart Piet-figuur en ook niet iemand die vindt dat Nederland een racistisch land is. Ik zet gewoon vraagtekens bij de omgangsvormen en de misselijkmakende kritiek die Sylvana Simons ten deel is gevallen.
pi_152737915
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:51 schreef Elfletterig het volgende:
De vraag van Simons in het gesprek met Simek was heel fatsoenlijk en redelijk. Ze betichtte hem nergens van, maar stelde een open vraag. Ze vroeg hem waarom hij dat woord gebruikte. Kennelijk kun je zo'n vraag in Nederland al niet meer normaal stellen, zonder te worden verketterd.

En nee, ik ben geen poco, geen anti-Zwart Piet-figuur en ook niet iemand die vindt dat Nederland een racistisch land is. Ik zet gewoon vraagtekens bij de omgangsvormen en de misselijkmakende kritiek die Sylvana Simons ten deel is gevallen.
En zo is het ^O^
pi_152737924
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Volgens mij liep je net behoorlijke uitlatingen over mij te doen en heb ik nog steeds geen reactie van je gehad
Ga je ex weer lastigvallen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:54:31 #128
319979 Fok-it
All is well
pi_152737929
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:53 schreef Nigson44 het volgende:

[..]

Ga je ex weer lastigvallen.
Reageer eens inhoudelijk op mijn vraag , of is dat te moeilijk?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:55:44 #129
179075 hugecooll
pi_152737936
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:51 schreef Elfletterig het volgende:

Naja, ze betichtte hem nergens expliciet van. Je onderbreekt niet iemands verhaal om over een woord te vallen als dat woord je niet in het verkeerde keelgat is geschoten. Dus als jij als 'zwarte' iemands emotionele verhaal onderbreekt om te vragen waarom hij de term 'zwartjes' gebruikt, dan is wel duidelijk dat je die vraag niet puur ter belangstelling stelt.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:56:03 #130
117098 Hathor
Effe niet
pi_152737938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:50 schreef Specularium het volgende:
Was niet eens haar eigen mening, maar dat had haar man zo tegen haar gezegd.

Kun je nagaan, en dat wordt als voorbeeld gebruikt.
Ze heeft een man? Ik dacht dat ze ...anders was. :{
pi_152737946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:55 schreef hugecooll het volgende:
Naja, ze betichtte hem nergens expliciet van. Je onderbreekt niet iemands verhaal om over een woord te vallen als dat woord je niet in het verkeerde keelgat is geschoten. Dus als jij als 'zwarte' iemands emotionele verhaal onderbreekt om te vragen waarom hij de term 'zwartjes' gebruikt, dan is wel duidelijk dat je die vraag niet puur ter belangstelling stelt.
Ik weet ook niet perse of ze hem had hoeven onderbreken. Ze had misschien ook even kunnen wachten. Maar eerlijk gezegd viel mij de bek ook even open toen hij het zei :@
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:58:39 #132
179075 hugecooll
pi_152737958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:57 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik weet ook niet perse of ze hem had hoeven onderbreken. Ze had misschien ook even kunnen wachten. Maar eerlijk gezegd viel mij de bek ook even open toen hij het zei :@
Meh, ik ken die vent verder niet. Hij kwam over alsof hij al jaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer in Nederland woont en 'termen van vroeger' gebruikt. Net als die oma uit dat andere voorbeeld.
pi_152737959
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk op mijn vraag , of is dat te moeilijk?
Doe dit even ergens anders.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:59:05 #134
319979 Fok-it
All is well
pi_152737963
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Doe dit even ergens anders.
Uh nee? Ik laat me niet uitmaken voor racist
pi_152737968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:55 schreef hugecooll het volgende:
Dat ze een open vraag stelde, getuigt wat mij betreft juist wél van belangstelling. Dat ze zijn verhaal onderbrak voor die vraag is misschien wat minder netjes, maar ach... mensen die op tv worden geïnterviewd, worden voortdurend onderbroken. Ga er maar eens op letten.
pi_152737973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:58 schreef hugecooll het volgende:
Meh, ik ken die vent verder niet. Hij kwam over alsof hij al jaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer in Nederland woont en 'termen van vroeger' gebruikt. Net als die oma uit dat andere voorbeeld.
Ik ken hem verder ook niet. Zie / hoor 'm wel eens langskomen en op een of andere onsympathieke manier irriteert ie me altijd. Kan er niets aan doen. Heb ik ook bij Prem-met-die-moeilijke-achternaam. Niet zo netjes van me.
pi_152737974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mijn opa is 90 en noemt iemand met een donkere huidskleur bij de land van afkomst of "donker".

Ik heb hem nooit iets racistisch horen zeggen.
pi_152737975
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Get a room -O-
pi_152737977
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dan ga je hem DM'en.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:01:10 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_152737983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat ze een open vraag stelde, getuigt wat mij betreft juist wél van belangstelling. Dat ze zijn verhaal onderbrak voor die vraag is misschien wat minder netjes, maar ach... mensen die op tv worden geïnterviewd, worden voortdurend onderbroken. Ga er maar eens op letten.
Het is temeer zielig omdat de man in kwestie die ze onderbrak zelf met een negerin getrouwd is.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:01:45 #141
179075 hugecooll
pi_152737991
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Naja, hij is een verhaal aan het vertellen. HEY HO STOP FF. WAAROM GEBRUIK JE DIE TERM??
'Belangstellende open vraag'
Dan kan je natuurlijk moeilijk verkopen dat je niets impliceerde
pi_152737992
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:01 schreef Hathor het volgende:
Het is temeer zielig omdat de man in kwestie die ze onderbrak zelf met een negerin getrouwd is.
Wat is er dan precies temeer zielig?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:03:44 #143
117098 Hathor
Effe niet
pi_152738014
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:01 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat is er dan precies temeer zielig?
Waarom je dan moeilijk moet gaan lopen doen om iemand die overduidelijk gebrekkig Nederlands spreekt, en dat notabene ook aangaf voordat ie verder ging. Beetje spijkers op laag water zoeken heet zoiets.
pi_152738028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:03 schreef Hathor het volgende:

Waarom je dan moeilijk moet gaan lopen doen om iemand die overduidelijk gebrekkig Nederlands spreekt, en dat notabene ook aangaf voordat ie verder ging. Beetje spijkers op laag water zoeken heet zoiets.
Hmmm... gebrekkig Nederlands vind ik hier niet echt een excuus. Ik kan heel veel moeilijke woorden bedenken, maar 'zwartje' zou daarbij niet zo snel in me opkomen :D
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:07:46 #145
179075 hugecooll
pi_152738048
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:05 schreef Queller het volgende:

[..]

Hmmm... gebrekkig Nederlands vind ik hier niet echt een excuus. Ik kan heel veel moeilijke woorden bedenken, maar 'zwartje' zou daarbij niet zo snel in me opkomen :D
Naja, mijn woordenschat is niet gebrekkig, maar ik ben niet zo thuis in de wereld van racistische termen. De eerste keer dat ik de term 'zwartje' tegenkwam, vond ik het vreemd dat iedereen er zo overheen viel, omdat het voor mij gewoon klonk alsof het over een kleine neger ging. Een negertje dus.
pi_152738056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:07 schreef hugecooll het volgende:
Naja, mijn woordenschat is niet gebrekkig, maar ik ben niet zo thuis in de wereld van racistische termen. De eerste keer dat ik de term 'zwartje' tegenkwam, vond ik het vreemd dat iedereen er zo overheen viel, omdat het voor mij gewoon klonk alsof het over een kleine neger ging. Een negertje dus.
Ja, kan. Eigenlijk weet ik het ook niet helemaal. Maar mij klonk het in elk geval vrij onaangenaam.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:09:16 #147
117098 Hathor
Effe niet
pi_152738060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:05 schreef Queller het volgende:

[..]

Heb je dat gesprek gezien? Ik kon hem ook niet goed verstaan, het was allemaal een beetje gibberish, net alsof je naar een Fries zit te luisteren die nog nooit buiten zijn provincie is geweest. Zwartje was misschien niet echt een goed gekozen woord, maar komop zeg....denk je nou echt dat een racist met een negerin zou trouwen?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:10:45 #148
117098 Hathor
Effe niet
pi_152738071
Volgens mij krijg je dan in het Walhalla geen 71 pinten bier.
pi_152738133
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Heb je dat gesprek gezien? Ik kon hem ook niet goed verstaan, het was allemaal een beetje gibberish, net alsof je naar een Fries zit te luisteren die nog nooit buiten zijn provincie is geweest. Zwartje was misschien niet echt een goed gekozen woord, maar komop zeg....denk je nou echt dat een racist met een negerin zou trouwen?
Weet je hè, als je je soms schuldig maakt aan het gebruiken van racistische termen, ook al is het wél bewust, hoef je nog niet direct met een witte puntmuts op, brandende kruizen in tuinen achter te laten.

Verder kan je ook best trouwen met mensen die je minderwaardig acht, of kan je vinden dat die ene specifieke persoon anders is (ook altijd populair).

Het is dus echt een beetje te makkelijk om alles weg te wuiven met je zwarte vrouw, of je zwarte vrienden. Waarmee ik trouwens niet zeg dat deze bewuste man een racist is of het kwaad bedoelde (ook dingen die niet kwaad bedoeld zijn, kunnen wel fout zijn en mogen best benoemd worden).
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:22:01 #150
117098 Hathor
Effe niet
pi_152738141
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:20 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Weet je hè, als je je soms schuldig maakt aan het gebruiken van racistische termen, ook al is het wél bewust, hoef je nog niet direct met een witte puntmuts op, brandende kruizen in tuinen achter te laten.

Verder kan je ook best trouwen met mensen die je minderwaardig acht, of kan je vinden dat die ene specifieke persoon anders is (ook altijd populair).

Het is dus echt een beetje te makkelijk om alles weg te wuiven met je zwarte vrouw, of je zwarte vrienden. Waarmee ik trouwens niet zeg dat deze bewuste man een racist is of het kwaad bedoelde (ook dingen die niet kwaad bedoeld zijn, kunnen wel fout zijn en mogen best benoemd worden).
Je beseft toch hopelijk wel dat je nu echt heel HEEL diep aan het graven bent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')