Want je kan ook geen seksistische uitspraken doen, seksistische sentimenten dragen of een compleet doorgeslagen seksist zijn, als je wel getrouwd bent met een vrouw?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 02:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je beseft toch hopelijk wel dat je nu echt heel HEEL diep aan het graven bent?
Ja, maar onder die noemer kan je blanken ook racistisch noemen omdat ze racistische leuzen jegens hen weglachen. Alsof ze zich verheven voelen boven de andere rassenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 02:20 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Weet je hè, als je je soms schuldig maakt aan het gebruiken van racistische termen, ook al is het wél bewust, hoef je nog niet direct met een witte puntmuts op, brandende kruizen in tuinen achter te laten.
Verder kan je ook best trouwen met mensen die je minderwaardig acht, of kan je vinden dat die ene specifieke persoon anders is (ook altijd populair).
Het is dus echt een beetje te makkelijk om alles weg te wuiven met je zwarte vrouw, of je zwarte vrienden. Waarmee ik trouwens niet zeg dat deze bewuste man een racist is of het kwaad bedoelde (ook dingen die niet kwaad bedoeld zijn, kunnen wel fout zijn en mogen best benoemd worden).
Je kan van alles doen. Al zou ik nooit stellen dat blanken in hun algemeenheid racistisch leuzen jegens hen weglachen. Dan zou ik blanken over één kam scheren.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 02:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, maar onder die noemer kan je blanken ook racistisch noemen omdat ze racistische leuzen jegens hen weglachen. Alsof ze zich verheven voelen boven de andere rassen
Gewoon de gemiddelde blanke toch. Dan doe je alsof de statistiek jouw verhaal ondersteunt, dus dan mag je generaliseren.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 02:43 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Je kan van alles doen. Al zou ik nooit stellen dat blanken in hun algemeenheid racistisch leuzen jegens hen weglachen. Dan zou ik blanken over één kam scheren.
Niggah pleasequote:Op dinsdag 19 mei 2015 02:36 schreef Hoplahopla het volgende:
Midden in de nacht je tijd spenderen aan een discussie over negers. Man man man...
'Kaasjes' zou het dan zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 07:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Nederlanders worden vaak kazen genoemd.. is dat ook racisme?
Het is kaaskoppen trouwens.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 07:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Hier in de Randstad hoor ik ze alleen maar over kazen..wat wel afgeleid zal zijn van kaaskoppen.quote:
Zwartjes klinkt juist heel kleinerend. Het is net iets beter dan nikkertjes, maar niet heel veel.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 07:24 schreef LXIV het volgende:
Ik vind zwartjes juist vriendelijk en minder bedreigend klinken dan zwarten.
Laten ze zichzelf maar lekker belachelijk makenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:00 schreef DrDentz het volgende:
Martin Simek helpt bootvluchtelingen, omarmt 'zwartjes', OMFG hij zegt zwartjes!!
Het gewone volk dat niet op tv komt over bootvluchtelingen:
[ afbeelding ]
het is wel zo dat als een gewone user dat postte je meteen een note aan je broek hebt. Mods op fok hebben wel een soort vrijbrief wdb. Zeker als je naar de geschiedenis van bepaalde mods kijkt.quote:
dit is exact het fenomeen waar dat mens het over had, dit wordt steeds normaler, ook publiek.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:00 schreef DrDentz het volgende:
Martin Simek helpt bootvluchtelingen, omarmt 'zwartjes', OMFG hij zegt zwartjes!!
[ afbeelding ]
Dat heb ik altijd zoiets raars gevonden, dat ophemelen van zwarte muzikanten. Omgekeerd hoef je het niet in je hoofd te halen om een Blanke Lijst te promoten.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 08:59 schreef fathank het volgende:
Maar ondertussen wel ieder jaar 'De Zwarte Lijst' op Radio6 promoten
Heb je gelijk in hoor, maar ik zou dan verwacht hebben dat hij zich zou verontschuldigen; dat is wat je volgens mij doet als je uit onwetendheid iemand kwetst en daarop gewezen wordt. Ik zou dat charmanter hebben gevonden dan in de tegenaanval te gaan door te zeggen dat je vrouw zwart is en je die discussie meer iets vindt voor de sinterklaastijd.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 02:09 schreef Hathor het volgende:
Heb je dat gesprek gezien? Ik kon hem ook niet goed verstaan, het was allemaal een beetje gibberish, net alsof je naar een Fries zit te luisteren die nog nooit buiten zijn provincie is geweest. Zwartje was misschien niet echt een goed gekozen woord, maar komop zeg....denk je nou echt dat een racist met een negerin zou trouwen?
Maar jij ziet niet dat het 'grote' woord in deze context niet deugt ?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 00:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat mag, als jer er pigmentgehandicaptje van maakt weer niet.
Ja.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 07:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat kan dan ook niet want Nederlanders == blank en blanken kunnen niet gediscrimineerd worden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja.
Maar daar doet verder niemand moeilijk over.
Ik denk dat je racisme en xenofobie verwart.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:53 schreef deedeetee het volgende:
Pfff alweer gekleurd gezanik......![]()
Aan racisme in de een of andere vorm doet ieder mens aan mee. Dat is gewoon een menselijke eigenschap. Niks mis mee zolang als je je maar fatsoenlijk gedraagt.
Dat op iedere slak zout leggen over b.v een dom woordje is ook racisme en verre van fatsoenlijk. Het werkt onfatsoenlijk racisme in de hand omdat het weerstand oproept.
Ja, dat is ook racisme en nu?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 07:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik denk dat andere mensen dat met elkaar verwarren. Tegenwoordig is racisme een veel te gemakkelijk gebruikte term geworden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik denk dat je racisme en xenofobie verwart.
Iedereen is wel een beetje xenofoob.
Zullen we eens kijken of DWDD zin heeft om daar een heel item aan te wijden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:04 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ja, dat is ook racisme en nu?
Men moet eens kappen te doen alsof het racisme van een deel, jegens de groep waartoe zij behoren, hunzelf, of anderen uit die groep excuseert van racisme. Dat is ook precies wat de mensen die Nederlanders kazen noemen doen en ook daar mag gewoon wat van gezegd worden.
Paardenlul.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:05 schreef ReV66 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Ik zou zeggen kijk eens. Anders heb je nog PowNews, dat er vast wel wat aandacht aan wil besteden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zullen we eens kijken of DWDD zin heeft om daar een heel item aan te wijden.
Überhaupt denken dat blanken haten racistisch kan zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:20 schreef waht het volgende:
Ik haat blanken, overigens.
Nee dat is geen racisme, gewoon een feit.
Ik zie liever dat DWDD dat dan doet, met evenveel aandacht en verontwaardiging.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:21 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kijk eens. Anders heb je nog PowNews, dat er vast wel wat aandacht aan wil besteden.
Blanke duivel gespot.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Überhaupt denken dat blanken haten racistisch kan zijn![]()
Waarschijnlijk komt het omdat negers naar boven toe moeten trappen en de blanken naar beneden dat het ons minder pijn doet.
Precies, want die term is ook aan hun eigen tafel gebezigd en is dus momenteel net zo relevant voor hun.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik zie liever dat DWDD dat dan doet, met evenveel aandacht en verontwaardiging.
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:00 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap ook wel waarom ze het er liever niet over hebben.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:34 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Precies, want die term is ook aan hun eigen tafel gebezigd en is dus momenteel net zo relevant voor hun.
Waarom zou je dat niet mogen zeggenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:53 schreef NickGrouwen het volgende:
En mensen hier op Fok dan die nog vrijuit "neger" zeggen (= "negro" in Amerika)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |