abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153062938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Episode 10 is ook bekend. Geen 'Winter' of 'For the watch' maar:

Mother's Mercy

Een van de bijnamen van Lady Stoneheart ... zou het dan toch?
dat zou echt een briljante cliffhanger zijn als het laatste shot van dit seizoen Lady Stoneheart zou zijn
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:21:46 #102
28033 Pek
je moet wat
pi_153063205
Ik ga toch voor de stabbing van Jon Snow, dat ventje dat steeds in beeld is...
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_153063273
Of gewoon Dany gerelateerd.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:45:03 #104
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_153063676
LSH gaat niet gebeuren mensen. En waarom zou het? Heeft vrij weinig aan het verhaal toegevoegd. UnCat is gay. Mensen resurrecten is gay.
Deathlift or Die.
pi_153064023
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:45 schreef Ethanolic het volgende:
LSH gaat niet gebeuren mensen. En waarom zou het? Heeft vrij weinig aan het verhaal toegevoegd. UnCat is gay. Mensen resurrecten is gay.
Yep :) Ik zou niet weten wat ze aan de serie zou kunnen toevoegen, behalve een "wtf"-moment.
pi_153064918
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:45 schreef Ethanolic het volgende:
in de boeken is haar verhaal inderdaad nog niet erg ontwikkeld maar dat wil niet zeggen dat dat niet nog kan komen.

ik vind Lady stoneheart juist wel erg gaaf ben benieuwd of ze op iedereen wraak kan nemen (en wat er gebeurd als ze haar kinderen weer tegenkomt)
- Rudyard Kipling
pi_153068261
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:21 schreef Pek het volgende:
Ja :') Vervelend knaapje.
Conscience do cost.
pi_153068897
quote:
Sowieso.

Lady Stoneheart komt echt niet meer.
pi_153069103
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja :') Vervelend knaapje.
Dat is " Olly".

En over Lady Stoneheart vind ik ook dat het weinig toevoegd, alleen waarom heeft GRRM haar dan in de boeken gedaan?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:32:25 #110
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153069823
And what of the bleeding star? Where is Ser Patrek?

Zonder die gast vernagel je de prophecy nogal.

Is Ie ooit in zoveel woorden aan bod gekomen in de tv-serie trouwens? The Prophecy, bedoel ik dan?

[ Bericht 17% gewijzigd door DustPuppy op 29-05-2015 13:37:41 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:37:32 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153070014
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:07 schreef turance het volgende:

[..]

Dat is " Olly".

En over Lady Stoneheart vind ik ook dat het weinig toevoegd, alleen waarom heeft GRRM haar dan in de boeken gedaan?
ook GRRM maakt fouten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_153072175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:32 schreef DustPuppy het volgende:

Is Ie ooit in zoveel woorden aan bod gekomen in de tv-serie trouwens? The Prophecy, bedoel ik dan?
was er niet in het begin van dit seizoen een scene met een red priester die stond te preken over die prophecy?

of stond ze ergens anders over te praten
- Rudyard Kipling
pi_153098015
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:45:47 #114
28033 Pek
je moet wat
pi_153099665
Sorry voor die spoiler en verder hou ik mijn mond :P
pi_153100432
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:16 schreef ToT het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De theorie is bij veel mensen dat Melisandre hem weer tot leven wekt en de moord enkel plaatsvindt om de prophecy van Azor Ahai waarheid te zien worden.
pi_153100692
Ik vind ghost zo slecht gedaan in de serie :') Ze hadden hem beter er gewoon uit kunnen laten in plaats van dat hij één keer per seizoen uit het niets even boos komt grommen om het volgende frame compleet weg en vergeten te zijn.
Conscience do cost.
pi_153101267
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:14 schreef Gambetta het volgende:
andre hem weer tot leven wekt en de moord enkel plaatsvindt om de prophecy van Azor Ahai waarheid te zien worden
Oew good point! :D
pi_153101289
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:22 schreef ems. het volgende:
Ik vind ghost zo slecht gedaan in de serie :') Ze hadden hem beter er gewoon uit kunnen laten in plaats van dat hij één keer per seizoen uit het niets even boos komt grommen om het volgende frame compleet weg en vergeten te zijn.
Wie weet scheurt hij die kutkoter wel compleet aan flarden als hij Jon heeft neergestoken! :P
pi_153101427
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:45 schreef Pek het volgende:
Sorry voor die spoiler en verder hou ik mijn mond :P
Hehehe nou ja; spoilers in spoilers, zou ik zeggen! :P
pi_153102945
Maar dan moet jon wel snel reizen, komt pas volgende aflevering (8) bij die wildlings daar, dus zou het wel de cliffhanger worden?
hhhhh
pi_153103194
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:49 schreef DaveDave09 het volgende:
Maar dan moet jon wel snel reizen, komt pas volgende aflevering (8) bij die wildlings daar, dus zou het wel de cliffhanger worden?
SPOILER
pi_153103251
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:57 schreef ToT het volgende:

[..]

SPOILER
Die is toch bij stannis onderweg naar winterfell?
hhhhh
pi_153103278
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:59 schreef DaveDave09 het volgende:

[..]

Die is toch bij stannis onderweg naar winterfell?
Ow ik dacht dat ze achter was gebleven. Dan haal ik de verhaallijn van de boek en van de serie ff door elkaar.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:01:21 #124
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153103301
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:57 schreef ToT het volgende:

[..]

SPOILER
Waarom ben je hier steeds met die rare spoilerdingen bezig? Een topic vol spoilertags leest nogal vervelend en als het dan dingen zijn die helemaal niet in spoilertags hoeven, waarom zou je ze dan gebruiken?
Laffe huichelaar
pi_153103372
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom ben je hier steeds met die rare spoilerdingen bezig? Een topic vol spoilertags leest nogal vervelend en als het dan dingen zijn die helemaal niet in spoilertags hoeven, waarom zou je ze dan gebruiken?
Nou ikzelf heb hier een paar dingen gelezen die ik nog niet in de boeken had gelezen. Ik snap wel dat in dit topic dingen uit de boeken naar voren komen, maar het leek me dat publiekelijk te veel over de verhaallijn te vertellen, de boel wat te veel kan verraden voor degenen die nog niet alles gelezen hebben. Dat was ook de reden waarom ik nog niet eerder hier in dit topic geweest ben.

Dingen die niet te veel verraden post ik zonder spoiler.

Maar goed, als het als vervelend ervaren wordt, post ik alles wel gewoon zo. :) No problem.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:06:04 #126
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153103438
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou ikzelf heb hier een paar dingen gelezen die ik nog niet in de boeken had gelezen. Ik snap wel dat in dit topic dingen uit de boeken naar voren komen, maar het leek me dat publiekelijk te veel over de verhaallijn te vertellen, de boel wat te veel kan verraden voor degenen die nog niet alles gelezen hebben. Dat was ook de reden waarom ik nog niet eerder hier in dit topic geweest ben.

Dingen die niet te veel verraden post ik zonder spoiler.

Maar goed, als het als vervelend ervaren wordt, post ik alles wel gewoon zo. :) No problem.
Dit topic is toch voor de mensen die de boeken hebben gelezen? Als je hier dan post terwijl je de boeken (nog) niet hebt gelezen, is dat op eigen risico imo hoor
Laffe huichelaar
pi_153104158
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit topic is toch voor de mensen die de boeken hebben gelezen? Als je hier dan post terwijl je de boeken (nog) niet hebt gelezen, is dat op eigen risico imo hoor
Mja in het andere topic krijg je meteen commentaar als je ook maar IETS van een vergelijking met de boeken maakt. Het zou fijn zijn als er een topic was waarin je wel iets over de boeken mocht zeggen, maar waar wel een beetje rekening gehouden wordt met spoilers. De 2 bestaande topics zijn echt elkaars uitersten hier in.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:04:04 #128
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153104941
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Mja in het andere topic krijg je meteen commentaar als je ook maar IETS van een vergelijking met de boeken maakt. Het zou fijn zijn als er een topic was waarin je wel iets over de boeken mocht zeggen, maar waar wel een beetje rekening gehouden wordt met spoilers. De 2 bestaande topics zijn echt elkaars uitersten hier in.
Gelukkig lopen de serie en de boeken nagenoeg gelijk na dit seizoen
Laffe huichelaar
pi_153104970
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Gelukkig lopen de serie en de boeken nagenoeg gelijk na dit seizoen
Lijkt het wel op, maar er komen ook steeds grotere verschillen tussen de boeken en de serie.
Tyrion die zich in de arena voor Daenerys presenteert bijvoorbeeld? :o
pi_153105744
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:49 schreef DaveDave09 het volgende:
In de synopsis van aflevering 9 staat "Jon (Kit Harington) returns to The Wall," en in de synopsis van aflevering 10 staat " Jon is challenged," dus ik vermoed dat ze daar wel mee eindigen. Weet niet of dat een goed idee is, omdat je het moeilijk geheim kan houden dat Kit nieuwe scenes aan het filmen is. Zeker omdat ik me niet kan voorstellen dat Jon serieus uit de serie wordt geschreven, zou een beetje een goedkope cliffhanger zijn :P
  zaterdag 30 mei 2015 @ 23:08:38 #131
444042 natasja230
Spaans zwervertje
pi_153114512
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Lijkt het wel op, maar er komen ook steeds grotere verschillen tussen de boeken en de serie.
Ja klopt, maar ik vind het op zich geen slechte keuze dat ze elkaar in de serie al zijn tegengekomen. Vond persoonlijk de reis van Tyrion in DwD wel leuk, maar ook erg langdradig. En hetzelfde geldt ook zeker voor de storyline van Daenerys. Deze ontmoeting tussen de twee maakt haar storyline in de serie een stuk interessanter.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:32 schreef Gambetta het volgende:

[..]

In de synopsis van aflevering 9 staat "Jon (Kit Harington) returns to The Wall," en in de synopsis van aflevering 10 staat " Jon is challenged," dus ik vermoed dat ze daar wel mee eindigen. Weet niet of dat een goed idee is, omdat je het moeilijk geheim kan houden dat Kit nieuwe scenes aan het filmen is. Zeker omdat ik me niet kan voorstellen dat Jon serieus uit de serie wordt geschreven, zou een beetje een goedkope cliffhanger zijn :P
Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken inderdaad. Weet niet of dat nou een goede cliffhanger zou zijn.. Misschien wordt hij weer tot leven gewekt door Melisandre nadat ze Shireen opoffert of zo? Andere optie voor een interessante cliffhanger is de introductie van Lady Stoneheart. Niemand verwacht haar nog nadat ze er vorig seizoen niet was en daarnaast is de naam van aflevering 10 'Mother's Mercy', wat volgens de appendix van aFfC een bijnaam is voor haar.
pi_153114540
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:08 schreef natasja230 het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ik vind het op zich geen slechte keuze dat ze elkaar in de serie al zijn tegengekomen. Vond persoonlijk de reis van Tyrion in DwD wel leuk, maar ook erg langdradig. En hetzelfde geldt ook zeker voor de storyline van Daenerys. Deze ontmoeting tussen de twee maakt haar storyline in de serie een stuk interessanter.

:Y Mee eens, maar er moeten wel veel rare dingen gebeuren voor het komende boek en de serie wat dat betreft weer zo'n beetje op het zelfde punt uit komen, lijkt me. :)
pi_153114592
Rickon komt gewoon over 10 jaar terug als king of the white walkers en verovert alles
pi_153116279
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:32 schreef Gambetta het volgende:
Zeker omdat ik me niet kan voorstellen dat Jon serieus uit de serie wordt geschreven, zou een beetje een goedkope cliffhanger zijn :P
Een van de goeie dingen aan de serie is dat ze niet doen aan goedkope cliffhangers. Verhaallijnen worden over het algemeen netjes in aflevering 9 of 10 afgerond met het spanningspunt in aflevering 9. De laatste scene is dan een teaser voor wat er nog komen gaat (draken, white walkers). Een 'sterfscene' met Jon past gewoon niet in dat patroon al doet het boek dat wel. Wat dat betreft is Lady Stoneheart nog wel een optie als ze ook echt iets met die verhaallijn gaan doen.
pi_153117839
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Tyrion was altijd al op weg naar Daenerys, alleen met een heeeele lange, saaie omweg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:08 schreef natasja230 het volgende:

[..]

[..]

Andere optie voor een interessante cliffhanger is de introductie van Lady Stoneheart. Niemand verwacht haar nog nadat ze er vorig seizoen niet was en daarnaast is de naam van aflevering 10 'Mother's Mercy', wat volgens de appendix van aFfC een bijnaam is voor haar.
Mother's Mercy slaat voornamelijk op Cersei, maar wellicht ook op andere dingen.

Lady Stoneheart geloof ik niets van, maar de serie heeft me wel vaker verrast. LS wordt in het boek trouwens "Mother Merciless" genoemd, "Mother Mercy" enkel in de appendix.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nic1 op 31-05-2015 01:52:50 ]
pi_153121334
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:45 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Tyrion was altijd al op weg naar Daenerys, alleen met een heeeele lange, saaie omweg.

Klopt, maar dat bedoel ik niet; in het boek loopt het allemaal echt compleet anders. Het moet nu heel raar gaan lopen voor het boek en de serie wat dat betreft ongeveer op een zelfde punt uit gaan komen.
pi_153127793
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, maar dat bedoel ik niet; in het boek loopt het allemaal echt compleet anders. Het moet nu heel raar gaan lopen voor het boek en de serie wat dat betreft ongeveer op een zelfde punt uit gaan komen.
Ja, dat klopt wel. Ik vind het overigens prima, leuker als de boeken me nog kunnen verrassen. :)
pi_153137242
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:45 schreef Nic1 het volgende:

[..]

[..]

Mother's Mercy slaat voornamelijk op Cersei, maar wellicht ook op andere dingen.

Lady Stoneheart geloof ik niets van, maar de serie heeft me wel vaker verrast. LS wordt in het boek trouwens "Mother Merciless" genoemd, "Mother Mercy" enkel in de appendix.
Catelyn wordt nog erg vaak genoemd in de serie. Ik denk dat ze haar nog even uitstelden, en dat Brienne/Jaime haar volgend seizoen alsnog tegenkomen.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_153144354
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:10 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Catelyn wordt nog erg vaak genoemd in de serie. Ik denk dat ze haar nog even uitstelden, en dat Brienne/Jaime haar volgend seizoen alsnog tegenkomen.
Nou dan denk ik echt dat je jezelf voor de gek houdt hoor :D het is inmiddels wel duidelijk dat ze het hele Riverlandsverhaal hebben gecut (waarom snap ik overigens niet), en ik denk dat we al heel blij mogen zijn als we Edmure of de Blackfish nog een keer terugzien. Stoneheart nu nog introduceren zou nergens op slaan, zeker met Brienne in het noorden en Jaime in Dorne :')
pi_153151762
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 23:00 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Nou dan denk ik echt dat je jezelf voor de gek houdt hoor :D het is inmiddels wel duidelijk dat ze het hele Riverlandsverhaal hebben gecut (waarom snap ik overigens niet), en ik denk dat we al heel blij mogen zijn als we Edmure of de Blackfish nog een keer terugzien. Stoneheart nu nog introduceren zou nergens op slaan, zeker met Brienne in het noorden en Jaime in Dorne :')
Ik hou er rekening mee dat ze niet komt en zal niet teleurgesteld zijn. Toch denk ik dat ze er wel in zit, ook al zegt iedereen van niet.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_153156119
Damn, dat advies van Sam tegen dat jochie klinkt zo fout als je de boeken hebt gelezen! :D
Soms moeilijke keuzes maken die voor iedereen verkeerd lijken, maar waarvan je weet dat ze op de lange duur goed zijn, en die opmerking dat Jon altijd wel terug komt. :D
  maandag 1 juni 2015 @ 14:43:19 #142
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153156243
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:37 schreef ToT het volgende:
en die opmerking dat Jon altijd wel terug komt. :D
Misschien is dat wel een hele dikke spoiler voor de boeklezers die weten wat er komen gaat
pi_153156262
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:43 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Misschien is dat wel een hele dikke spoiler voor de boeklezers die weten wat er komen gaat
Of juist dat dat jochie denkt: "Deze keer er voor zorgen dat dat NIET gaat gebeuren!". :P
pi_153156766
Wun-Wun zat ook echt goed ass te kicken! _O_

(Dat moet hem wel zijn, toch? :P )
pi_153156876
Deze aflevering vond ik echt heeeel gaaf. Heb de boeken gelezen, lig niet teveel wakker over verschillen onderling maar deze aflevering: wow. Verhaallijn in het noorden blijft toch wel het gaafste.
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_153157081
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:37 schreef ToT het volgende:
Damn, dat advies van Sam tegen dat jochie klinkt zo fout als je de boeken hebt gelezen! :D
Soms moeilijke keuzes maken die voor iedereen verkeerd lijken, maar waarvan je weet dat ze op de lange duur goed zijn, en die opmerking dat Jon altijd wel terug komt. :D
We zullen het zien, in aflevering 10 gaat het gebeuren.

Wel weer typisch GoT, net nu Jon lekker op dreef is :D
pi_153158788
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:17 schreef Nic1 het volgende:

[..]

We zullen het zien, in aflevering 10 gaat het gebeuren.

Wel weer typisch GoT, net nu Jon lekker op dreef is :D
Echt wel! :D
Het is dat ik die spoiler hier vlak voor ik op dat punt zat gelezen had, anders was de verrassing NOG groter geweest. (Het kwam nog steeds aardig als een schok, moet ik zeggen! :D )
pi_153159208
Geniale aflevering. Valyrian steel = dragonsteel is dus bevestigd.
pi_153164970
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:03 schreef ToT het volgende:
Wun-Wun zat ook echt goed ass te kicken! _O_

(Dat moet hem wel zijn, toch? :P )
Ja, Tormund riep z'n naam op een gegeven moment.

Gave ep zeg _O_ Dat was de Night's King neem ik aan :D
pi_153164996
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:38 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ja, Tormund riep z'n naam op een gegeven moment.

Gave ep zeg _O_ Dat was de Night's King neem ik aan :D
Ow dat is dan langs me heen gegaan! :D

En idd, volgens mij was dat 'm! :Y
pi_153165882
Wun-Wun ! to the water !

en die king die sta te staren naar jon :D
  maandag 1 juni 2015 @ 21:10:30 #152
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_153169158
Nu dus echt echt confirmed dat die gab met zn kroon de Night's King is. _O_ Wat een baas.
  maandag 1 juni 2015 @ 21:19:06 #153
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_153169564
OK, deze ep was echt super epic _O_ Soms kan een afwijking uit het boek prima uitpakken. Was altijd al benieuwd wat er nu precies allemaal bij Hardhome voorviel. Het enige waar ik nog op het eind op hoopte was "dead things in the water"... nu weet ik nog niet precies waar daarmee aan gerefereerd werd in het boek! :'( (Al zullen dat ook wel wights geweest zijn gewoon)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_153169804
Dit was inderdaad makkelijk een van de tofste afleveringen ooit, terwijl ik meestal juist niet eens zo dol ben op CGI geweld. In tegenstelling tot bepaalde andere eps vond ik het hier zeer effectief gedaan en is GoT nu al een betere zombie-serie dan TwD :+ (hoewel, dat zegt verder ook niet veel. Star Trek was een betere zombieserie dan TwD).

En los daarvan trouwens voor de rest ook goede ep. Tyrion die Dany even uitlegt hoe de vork in de steel zit. Alleen Olly :') Ik word zo moe van Olly.
Conscience do cost.
pi_153169906
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:24 schreef ems. het volgende:
Dit was inderdaad makkelijk een van de tofste afleveringen ooit, terwijl ik meestal juist niet eens zo dol ben op CGI geweld. In tegenstelling tot bepaalde andere eps vond ik het hier zeer effectief gedaan en is GoT nu al een betere zombie-serie dan TwD :+ (hoewel, dat zegt verder ook niet veel. Star Trek was een betere zombieserie dan TwD).

En los daarvan trouwens voor de rest ook goede ep. Tyrion die Dany even uitlegt hoe de vork in de steel zit. Alleen Olly :') Ik word zo moe van Olly.
Ik denk alleen wel dat Olly degene zal zijn die er voor zorgt dat Jon een leverdonor kan gaan opzoeken. :P
pi_153170287
Of hij wordt geressurect door Benjen/Daario/Jorah en verandert in een wolfdraak.

Trouwens, Tormund O+

http://www.gfycat.com/OldBrightFoal
Conscience do cost.
pi_153170691
Tormund is echt een beest ja _O_
pi_153170782
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik denk alleen wel dat Olly degene zal zijn die er voor zorgt dat Jon een leverdonor kan gaan opzoeken. :P
In het boek zag ik het niet aankomen, maar dit met Olly is té obvious :Y
pi_153170823
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

In het boek zag ik het niet aankomen, maar dit met Olly is té obvious :Y
Ja in de serie moet er ook weer niet te veel ineens vanuit het niets gebeuren natuurlijk. :) In een boek kan het nog een behoorlijk WTF-moment zijn, maar op tv komt het vaak anders over.
pi_153170853
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja in de serie moet er ook weer niet te veel ineens vanuit het niets gebeuren natuurlijk. :) In een boek kan het nog een behoorlijk WTF-moment zijn, maar op tv komt het vaak anders over.
Al hoop ik dan wel dat het een echte cliffhanger wordt, dat zowel boeklezer als seriekijker niet weten of Jon seizoen 6 haalt.
  maandag 1 juni 2015 @ 21:52:32 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_153170985
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:49 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Al hoop ik dan wel dat het een echte cliffhanger wordt, dat zowel boeklezer als seriekijker niet weten of Jon seizoen 6 haalt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat Jon het niet zou halen
  maandag 1 juni 2015 @ 21:52:59 #162
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_153171002
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:49 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat hoop ik dus niet. Die cliffhangers zijn te slap want zodra het filmen begint is al bekend dat hij in de cast zit.
pi_153171025
quote:
11s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:52 schreef Momo... het volgende:

[..]

Ik kan me echt niet voorstellen dat Jon het niet zou halen
Dachten we dat ook allemaal niet van Ned? :+

Ik zie Jon, Dany en Tyrion als de grote drie, die drie blijven tot het einde :Y

Vandaar de cliffhanger, dat we volgend jaar pas weten hoe het geëindigd is.
pi_153171147
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:52 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Dat hoop ik dus niet. Die cliffhangers zijn te slap want zodra het filmen begint is al bekend dat hij in de cast zit.
Dat kunnen ze wel geheim houden toch?

Ze hebben LSH tot nu toe ook verborgen weten te houden.

Oh. Wacht.
;(
pi_153173212
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dachten we dat ook allemaal niet van Ned? :+

Ik zie Jon, Dany en Tyrion als de grote drie, die drie blijven tot het einde :Y

Vandaar de cliffhanger, dat we volgend jaar pas weten hoe het geëindigd is.
"In an April 2015 interview with Entertainment Weekly, Martin said he would like to have Winds published before the sixth season of the HBO series Game of Thrones (which would cover material from the book) airs in 2016. (In 2012, Martin has acknowledged his concerns about the final novel, A Dream of Spring, not being completed by the time the HBO series Game of Thrones finally catches up in its story line to the novels.)"

Ik hoop voor het nieuwe seizoen al gelezen te hebben hoe dit verder gaat :P
Comfortably numb
pi_153173249
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:48 schreef Denni5 het volgende:

[..]

"In an April 2015 interview with Entertainment Weekly, Martin said he would like to have Winds published before the sixth season of the HBO series Game of Thrones (which would cover material from the book) airs in 2016. (In 2012, Martin has acknowledged his concerns about the final novel, A Dream of Spring, not being completed by the time the HBO series Game of Thrones finally catches up in its story line to the novels.)"

Ik hoop voor het nieuwe seizoen al gelezen te hebben hoe dit verder gaat :P
Ja dat hopen we allemaal..
  maandag 1 juni 2015 @ 23:35:31 #167
133369 Jivis
Critikut
pi_153174924
Ben ik de enige die die wights op super speed wat too much vond? Had ik destijds ook al bij dat gevecht met Bran, waar Jojen sterft. Een beetje te computergame of World War Z)-achtig.

White Walkers + king waren wel tof though.
Amen.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:53:43 #168
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_153175456
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:35 schreef Jivis het volgende:
Ben ik de enige die die wights op super speed wat too much vond? Had ik destijds ook al bij dat gevecht met Bran, waar Jojen sterft. Een beetje te computergame of World War Z)-achtig.

White Walkers + king waren wel tof though.
Ja, ze mogen van mij ook wel iets langzamer :D Laat ze in ieder geval denken dat ze tenminste nog een kansje hebben _O-

leuke hersenspinsel:
SPOILER
  maandag 1 juni 2015 @ 23:53:54 #169
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_153175459

:D
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  maandag 1 juni 2015 @ 23:57:09 #170
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_153175533
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:53 schreef Montelly het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zei letterlijk dat (maar dan met bro), tegen mijn vriend toen die scene voorbij kwam! :D _O-
pi_153176272
Gave aflevering! Spreekt een beetje mijn persoonlijke theorie over de White Walkers tegen, maar in de boeken zullen we zien.

Hoe lang tot Dany erachter komt dat zij ook een spaak in dat wiel is? :D
pi_153176499
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:48 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Gave aflevering! Spreekt een beetje mijn persoonlijke theorie over de White Walkers tegen, maar in de boeken zullen we zien.

Hoe lang tot Dany erachter komt dat zij ook een spaak in dat wiel is? :D
Ik krijg idd het gevoel dat Dany niet degene is die uiteindelijk de iron throne onder d'r reet gaat krijgen.
Wie wel? Misschien toch Jon Snow, lang nadat hij weer opgelapt is na de steekpartij?
Stannis lijkt me niet, aangezien hij niet bepaald veel charisma heeft. Krijgt hij het wel, dan houdt hij hem niet lang, en ik denk dat het te veel van het goede is als iemand de troon zo snel weer verliest.

(Ik geloof ook geen zak van die brief van Ramsay aan Jon.)
pi_153176752
Die Walk of shame van Cersei terug naar het paleis, ik denk niet dat dat een naaktscène gaat worden zoals in het boek. Ik ben benieuwd hoe ze de lading van die gebeurtenis wel gaan uitbeelden. Kan alleen maar zwakker zijn als in het boek, maar wie weet verrassen ze ons nog. :)
pi_153176843
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 01:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik krijg idd het gevoel dat Dany niet degene is die uiteindelijk de iron throne onder d'r reet gaat krijgen.
Wie wel? Misschien toch Jon Snow, lang nadat hij weer opgelapt is na de steekpartij?
Stannis lijkt me niet, aangezien hij niet bepaald veel charisma heeft. Krijgt hij het wel, dan houdt hij hem niet lang, en ik denk dat het te veel van het goede is als iemand de troon zo snel weer verliest.

(Ik geloof ook geen zak van die brief van Ramsay aan Jon.)
Ik vind trouwens wel dat Dany als enige personage in een stijgende lijn zit richting de Iron Throne.
Alle andere sleutel personages stuiteren op en neer in hoogte en dieptepunten, waar soms geen touw meer aan vast te knopen is. Geen idee of dit ook iets betekent in het verhaal.
pi_153176869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 01:34 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik vind trouwens wel dat Dany als enige personage in een stijgende lijn zit richting de Iron Throne.
Alle andere sleutel personages stuiteren op en neer in hoogte en dieptepunten, waar soms geen touw meer aan vast te knopen is. Geen idee of dit ook iets betekent in het verhaal.
Precies, DUS lijkt het me, gezien hoe GoT gaat, erg voor de hand liggend dat Dany de troon niet gaat krijgen! _O- Okee zij heeft ook echt wel dieptepunten gekend en worstelt nu ook enorm met het regeren van haar stad (en in de boeken heb je haar verblijf met Drogon er ook nog eens bij), maar ik denk niet dat dat genoeg ellende is om haar als absolute eindwinnaar er uit te laten komen. Het is te voor de hand liggend dat zij het wordt.
pi_153176895
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:10 schreef Timwonnacott het volgende:
Nu dus echt echt confirmed dat die gab met zn kroon de Night's King is. _O_ Wat een baas.
Die gab? wie?
hhhhh
pi_153176900
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 01:24 schreef ToT het volgende:
Die Walk of shame van Cersei terug naar het paleis, ik denk niet dat dat een naaktscène gaat worden zoals in het boek. Ik ben benieuwd hoe ze de lading van die gebeurtenis wel gaan uitbeelden. Kan alleen maar zwakker zijn als in het boek, maar wie weet verrassen ze ons nog. :)
Ik denk het wel, ze hebben een stuntdouble voor cersei ingehuurd.

Waarom anders dan die naaktscene? dany gebruikt ookal aan stuntdouble nu voor de scenes in bed etc.

en GVD ik weet dat jon word stabbed, maar dit is net als bij oberyn dat je stiekem hoopt dat ze het toch anders aanpakken :(
hhhhh
pi_153176913
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 01:42 schreef DaveDave09 het volgende:

[..]

Ik denk het wel, ze hebben een stuntdouble voor cersei ingehuurd.

Waarom anders dan die naaktscene? dany gebruikt ookal aan stuntdouble nu voor de scenes in bed etc.

en GVD ik weet dat jon word stabbed, maar dit is net als bij oberyn dat je stiekem hoopt dat ze het toch anders aanpakken :(
Ahhh dat wist ik niet, van die double. ^O^
  dinsdag 2 juni 2015 @ 01:45:55 #179
28033 Pek
je moet wat
pi_153176916
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 01:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Wie wel?
Littlefinger :+
pi_153176926
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 01:45 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik zou dat eigenlijk waanzinnig gaaf vinden! _O_
Vuile rat dat het is, maar wel met een hoge gunfactor! :D
pi_153176928
Ben benieuwd hoe snel na het nieuwe boek we overal lijstjes krijgen van de nieuwste spoilers _O-
hhhhh
pi_153176963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 01:47 schreef DaveDave09 het volgende:
Ben benieuwd hoe snel na het nieuwe boek we overal lijstjes krijgen van de nieuwste spoilers _O-
Als dat boek uit komt, klik ik eerst op Stop Volgen bij dit topic! _O- Eerst zelf de boel lezen en dan weer terugkomen hier! :P

Maar dat duurt nog wel ff, vrees ik. :)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 06:06:44 #183
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_153177547
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:34 schreef ems. het volgende:
Of hij wordt geressurect door Benjen/Daario/Jorah en verandert in een wolfdraak.

Trouwens, Tormund O+

http://www.gfycat.com/OldBrightFoal
Tormund!
SPOILER
  dinsdag 2 juni 2015 @ 06:10:45 #184
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_153177552
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 01:45 schreef Pek het volgende:

[..]

Boek-finger ja, Show-finger niet.. Ik irriteer mij zo onwijs aan zijn accent, valt gewoon niet binnen 'het wereldje' ofzo.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 07:39:39 #185
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153177836
Wun Wun :D.

Ik was blij :)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153178191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 06:10 schreef Luuksor het volgende:

[..]

Boek-finger ja, Show-finger niet.. Ik irriteer mij zo onwijs aan zijn accent, valt gewoon niet binnen 'het wereldje' ofzo.
De accenten die in Game of Thrones gebruikt worden slaan sowieso nergens op. :)

quote:
The best I can do with Aiden Gillen, the Irish actor currently using every single vowel sound in every single word he says as Littlefinger, is to pretend that it's not the actor but the character, a very minor rural lord with aspirations at greatness, affecting that bizarre accent to sidestep his (Vale, and therefore "Welsh"?) background.
pi_153178836
wat een gave aflevering! en dan moet episode 9 nog komen! :D :)

vond het wel jammer dat Katrine Fønsmark (Birgitte Hjort Sørensen) dood ging die had ik nog wel in wat meer afleveringen willen zien
- Rudyard Kipling
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:33:42 #188
253447 Ethanolic
pi_153179099
Deathlift or Die.
pi_153179463
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
Birgitte Hjort Sørensen
die gaan we vast nog terugzien. Daar stond ze mijns inziens veel te centraal voor in deze aflevering.
pi_153183057
Damn, wat een aflevering _O_ Dit keer geen gezeik dat het niet in de boeken kwam, tenzij je een echte zuurpruim bent :P

Een paar dingen:
- Valyrian Steel kan white walkers doden: bevestigd. Was al een beetje af te leiden uit de boeken, maar dus mooi om het confirmed te zien :Y
- Jorah = Quentyn? Bevrijdt de draken en gaat daarbij dood. Interesseert hem weinig, want dat ging hij toch al aan greyscale.
- LS mag wegblijven. Oninteressant personage, en dode characters terugbrengen vind ik zo'n cop-out, zeker in series :N
- Dacht dat ze Kevan gingen weglaten in de serie, maar denkt dat hij hier ook in de laatste ep door Varys wordt gedood. Pycelle zal er dan ook wel aan gaan.
- Vraag me wel af wat er gaat gebeuren met Stannis... Zou me niet veel verbazen als dat ook een cliffhanger blijft.
- Hoop wel dat Reek via boom-Bran weer Theon wordt, Sansa redt en naar Stannis brengt.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 12:31:26 #191
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_153183476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:52 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

die gaan we vast nog terugzien. Daar stond ze mijns inziens veel te centraal voor in deze aflevering.
Zou me niets verbazen als het 'centraal staan' meer was om een gezicht te geven aan de verder geheel onbekende groep daar, om zo de scene nog wat meer impact te geven.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 2 juni 2015 @ 12:36:00 #192
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_153183602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:31 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als het 'centraal staan' meer was om een gezicht te geven aan de verder geheel onbekende groep daar, om zo de scene nog wat meer impact te geven.
Ja en dat gebeurde weinig subtiel, toen ze die kids op de boot zette wist je genoeg.
Redshirt van de week!
pi_153183676
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:31 schreef De_Hertog het volgende:

Yup, sympathieke, aantrekkelijke wildling die lekker stoer over komt en heel bezorgd haar bloedjes in een bootje zet en zegt dat ze zo terug gaat komen. Dat was vooral bedoeld om ons iets te laten voelen toen ze er uiteindelijk aan ging. Anders was het 'gewoon' een van de vele wildlings geweest en tsja, gewoon een willekeurig lijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 2 juni 2015 @ 12:48:26 #194
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_153183930
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yup, sympathieke, aantrekkelijke wildling die lekker stoer over komt en heel bezorgd haar bloedjes in een bootje zet en zegt dat ze zo terug gaat komen. Dat was vooral bedoeld om ons iets te laten voelen toen ze er uiteindelijk aan ging. Anders was het 'gewoon' een van de vele wildlings geweest en tsja, gewoon een willekeurig lijk.
Precies. Neemt niet weg dat ze haar nog kunnen 'hergebruiken' voor de herkenbaarheid in een volgende aflevering, maar ik denk dat dit het voornaamste doel was.

quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ja en dat gebeurde weinig subtiel, toen ze die kids op de boot zette wist je genoeg.
Redshirt van de week!
Zo'n opmerking als 'ik beloof dat ik terug kom' staat vast ook vrij hoog in de 'wat je niet moet doen in een horror movie' lijst ;)

Edit: op één, zelfs: http://www.therideronline(...)o-in-a-horror-movie/
:P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_153186203
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Redshirt van de week!
De enige reden dat ze centraal stond was omdat ze een redelijk bekende actrice is. Ik betwijfel of iemand haar zou "missen" als die verhaallijn er helemaal niet stond, maar goed, ze is er nu, ze zal nog wel eens proberen bijten in een wilding of de Nightwatch.
pi_153186524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Precies. Neemt niet weg dat ze haar nog kunnen 'hergebruiken' voor de herkenbaarheid in een volgende aflevering, maar ik denk dat dit het voornaamste doel was.

[..]

Zo'n opmerking als 'ik beloof dat ik terug kom' staat vast ook vrij hoog in de 'wat je niet moet doen in een horror movie' lijst ;)

Iemand had Rule 3 ook moeten uitleggen aan Oberyn...

quote:
Rule #3
Never assume the bad guy is dead. Never.
It never fails. Horror movie makers just love ‘killing’ off the bad guy and giving the impression the characters have defeated the evil and are victorious. And then they turn their backs. Down falls another minor character. There’s a reason why the bad guy is the bad guy. They never die as easily as characters seem to think they will. So be smart. Make sure he’s actually dead before you celebrate.
BFF met GGMM
pi_153186570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:03 schreef zipcon het volgende:

De enige reden dat ze centraal stond was omdat ze een redelijk bekende actrice is. Ik betwijfel of iemand haar zou "missen" als die verhaallijn er helemaal niet stond, maar goed, ze is er nu, ze zal nog wel eens proberen bijten in een wilding of de Nightwatch.
Volgens mij draai jij dingen om. Omdat dit karakter redelijk centraal stond hebben ze een bekendere actrice ingehuurd. Niet andersom.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 2 juni 2015 @ 14:32:39 #198
253447 Ethanolic
pi_153186829
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooi idd. Ik zei al tegen m'n vriendin "die gaat dood".
Deathlift or Die.
pi_153186887
Die kindjes van haar kunnen nog relevant zijn, misschien interactie met Ollie waardoor hij (wellicht te laat) realiseert dat er ook kinderen zoals hij die ook geen ouders meer hebben bij de Wildlings zijn?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 16:12:23 #200
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153189677
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 2 juni 2015 12:48 schreef De_HertogZo'n opmerking als 'ik beloof dat ik terug kom' staat vast ook vrij hoog in de 'wat je niet moet doen in een horror movie' lijst ;)

Zo komt die opmerking van Sam ("Jon komt altijd terug") ineens in een heel ander licht te staan :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')