abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:06:04 #126
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153103438
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou ikzelf heb hier een paar dingen gelezen die ik nog niet in de boeken had gelezen. Ik snap wel dat in dit topic dingen uit de boeken naar voren komen, maar het leek me dat publiekelijk te veel over de verhaallijn te vertellen, de boel wat te veel kan verraden voor degenen die nog niet alles gelezen hebben. Dat was ook de reden waarom ik nog niet eerder hier in dit topic geweest ben.

Dingen die niet te veel verraden post ik zonder spoiler.

Maar goed, als het als vervelend ervaren wordt, post ik alles wel gewoon zo. :) No problem.
Dit topic is toch voor de mensen die de boeken hebben gelezen? Als je hier dan post terwijl je de boeken (nog) niet hebt gelezen, is dat op eigen risico imo hoor
Laffe huichelaar
pi_153104158
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit topic is toch voor de mensen die de boeken hebben gelezen? Als je hier dan post terwijl je de boeken (nog) niet hebt gelezen, is dat op eigen risico imo hoor
Mja in het andere topic krijg je meteen commentaar als je ook maar IETS van een vergelijking met de boeken maakt. Het zou fijn zijn als er een topic was waarin je wel iets over de boeken mocht zeggen, maar waar wel een beetje rekening gehouden wordt met spoilers. De 2 bestaande topics zijn echt elkaars uitersten hier in.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 17:04:04 #128
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153104941
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Mja in het andere topic krijg je meteen commentaar als je ook maar IETS van een vergelijking met de boeken maakt. Het zou fijn zijn als er een topic was waarin je wel iets over de boeken mocht zeggen, maar waar wel een beetje rekening gehouden wordt met spoilers. De 2 bestaande topics zijn echt elkaars uitersten hier in.
Gelukkig lopen de serie en de boeken nagenoeg gelijk na dit seizoen
Laffe huichelaar
pi_153104970
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Gelukkig lopen de serie en de boeken nagenoeg gelijk na dit seizoen
Lijkt het wel op, maar er komen ook steeds grotere verschillen tussen de boeken en de serie.
Tyrion die zich in de arena voor Daenerys presenteert bijvoorbeeld? :o
pi_153105744
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:49 schreef DaveDave09 het volgende:
Maar dan moet jon wel snel reizen, komt pas volgende aflevering (8) bij die wildlings daar, dus zou het wel de cliffhanger worden?
In de synopsis van aflevering 9 staat "Jon (Kit Harington) returns to The Wall," en in de synopsis van aflevering 10 staat " Jon is challenged," dus ik vermoed dat ze daar wel mee eindigen. Weet niet of dat een goed idee is, omdat je het moeilijk geheim kan houden dat Kit nieuwe scenes aan het filmen is. Zeker omdat ik me niet kan voorstellen dat Jon serieus uit de serie wordt geschreven, zou een beetje een goedkope cliffhanger zijn :P
  zaterdag 30 mei 2015 @ 23:08:38 #131
444042 natasja230
Spaans zwervertje
pi_153114512
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Lijkt het wel op, maar er komen ook steeds grotere verschillen tussen de boeken en de serie.
Ja klopt, maar ik vind het op zich geen slechte keuze dat ze elkaar in de serie al zijn tegengekomen. Vond persoonlijk de reis van Tyrion in DwD wel leuk, maar ook erg langdradig. En hetzelfde geldt ook zeker voor de storyline van Daenerys. Deze ontmoeting tussen de twee maakt haar storyline in de serie een stuk interessanter.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:32 schreef Gambetta het volgende:

[..]

In de synopsis van aflevering 9 staat "Jon (Kit Harington) returns to The Wall," en in de synopsis van aflevering 10 staat " Jon is challenged," dus ik vermoed dat ze daar wel mee eindigen. Weet niet of dat een goed idee is, omdat je het moeilijk geheim kan houden dat Kit nieuwe scenes aan het filmen is. Zeker omdat ik me niet kan voorstellen dat Jon serieus uit de serie wordt geschreven, zou een beetje een goedkope cliffhanger zijn :P
Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken inderdaad. Weet niet of dat nou een goede cliffhanger zou zijn.. Misschien wordt hij weer tot leven gewekt door Melisandre nadat ze Shireen opoffert of zo? Andere optie voor een interessante cliffhanger is de introductie van Lady Stoneheart. Niemand verwacht haar nog nadat ze er vorig seizoen niet was en daarnaast is de naam van aflevering 10 'Mother's Mercy', wat volgens de appendix van aFfC een bijnaam is voor haar.
pi_153114540
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:08 schreef natasja230 het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ik vind het op zich geen slechte keuze dat ze elkaar in de serie al zijn tegengekomen. Vond persoonlijk de reis van Tyrion in DwD wel leuk, maar ook erg langdradig. En hetzelfde geldt ook zeker voor de storyline van Daenerys. Deze ontmoeting tussen de twee maakt haar storyline in de serie een stuk interessanter.

:Y Mee eens, maar er moeten wel veel rare dingen gebeuren voor het komende boek en de serie wat dat betreft weer zo'n beetje op het zelfde punt uit komen, lijkt me. :)
pi_153114592
Rickon komt gewoon over 10 jaar terug als king of the white walkers en verovert alles
pi_153116279
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:32 schreef Gambetta het volgende:
Zeker omdat ik me niet kan voorstellen dat Jon serieus uit de serie wordt geschreven, zou een beetje een goedkope cliffhanger zijn :P
Een van de goeie dingen aan de serie is dat ze niet doen aan goedkope cliffhangers. Verhaallijnen worden over het algemeen netjes in aflevering 9 of 10 afgerond met het spanningspunt in aflevering 9. De laatste scene is dan een teaser voor wat er nog komen gaat (draken, white walkers). Een 'sterfscene' met Jon past gewoon niet in dat patroon al doet het boek dat wel. Wat dat betreft is Lady Stoneheart nog wel een optie als ze ook echt iets met die verhaallijn gaan doen.
pi_153117839
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Tyrion was altijd al op weg naar Daenerys, alleen met een heeeele lange, saaie omweg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:08 schreef natasja230 het volgende:

[..]

[..]

Andere optie voor een interessante cliffhanger is de introductie van Lady Stoneheart. Niemand verwacht haar nog nadat ze er vorig seizoen niet was en daarnaast is de naam van aflevering 10 'Mother's Mercy', wat volgens de appendix van aFfC een bijnaam is voor haar.
Mother's Mercy slaat voornamelijk op Cersei, maar wellicht ook op andere dingen.

Lady Stoneheart geloof ik niets van, maar de serie heeft me wel vaker verrast. LS wordt in het boek trouwens "Mother Merciless" genoemd, "Mother Mercy" enkel in de appendix.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nic1 op 31-05-2015 01:52:50 ]
pi_153121334
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:45 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Tyrion was altijd al op weg naar Daenerys, alleen met een heeeele lange, saaie omweg.

Klopt, maar dat bedoel ik niet; in het boek loopt het allemaal echt compleet anders. Het moet nu heel raar gaan lopen voor het boek en de serie wat dat betreft ongeveer op een zelfde punt uit gaan komen.
pi_153127793
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, maar dat bedoel ik niet; in het boek loopt het allemaal echt compleet anders. Het moet nu heel raar gaan lopen voor het boek en de serie wat dat betreft ongeveer op een zelfde punt uit gaan komen.
Ja, dat klopt wel. Ik vind het overigens prima, leuker als de boeken me nog kunnen verrassen. :)
pi_153137242
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:45 schreef Nic1 het volgende:

[..]

[..]

Mother's Mercy slaat voornamelijk op Cersei, maar wellicht ook op andere dingen.

Lady Stoneheart geloof ik niets van, maar de serie heeft me wel vaker verrast. LS wordt in het boek trouwens "Mother Merciless" genoemd, "Mother Mercy" enkel in de appendix.
Catelyn wordt nog erg vaak genoemd in de serie. Ik denk dat ze haar nog even uitstelden, en dat Brienne/Jaime haar volgend seizoen alsnog tegenkomen.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_153144354
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:10 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Catelyn wordt nog erg vaak genoemd in de serie. Ik denk dat ze haar nog even uitstelden, en dat Brienne/Jaime haar volgend seizoen alsnog tegenkomen.
Nou dan denk ik echt dat je jezelf voor de gek houdt hoor :D het is inmiddels wel duidelijk dat ze het hele Riverlandsverhaal hebben gecut (waarom snap ik overigens niet), en ik denk dat we al heel blij mogen zijn als we Edmure of de Blackfish nog een keer terugzien. Stoneheart nu nog introduceren zou nergens op slaan, zeker met Brienne in het noorden en Jaime in Dorne :')
pi_153151762
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 23:00 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Nou dan denk ik echt dat je jezelf voor de gek houdt hoor :D het is inmiddels wel duidelijk dat ze het hele Riverlandsverhaal hebben gecut (waarom snap ik overigens niet), en ik denk dat we al heel blij mogen zijn als we Edmure of de Blackfish nog een keer terugzien. Stoneheart nu nog introduceren zou nergens op slaan, zeker met Brienne in het noorden en Jaime in Dorne :')
Ik hou er rekening mee dat ze niet komt en zal niet teleurgesteld zijn. Toch denk ik dat ze er wel in zit, ook al zegt iedereen van niet.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_153156119
Damn, dat advies van Sam tegen dat jochie klinkt zo fout als je de boeken hebt gelezen! :D
Soms moeilijke keuzes maken die voor iedereen verkeerd lijken, maar waarvan je weet dat ze op de lange duur goed zijn, en die opmerking dat Jon altijd wel terug komt. :D
  maandag 1 juni 2015 @ 14:43:19 #142
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153156243
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:37 schreef ToT het volgende:
en die opmerking dat Jon altijd wel terug komt. :D
Misschien is dat wel een hele dikke spoiler voor de boeklezers die weten wat er komen gaat
pi_153156262
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:43 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Misschien is dat wel een hele dikke spoiler voor de boeklezers die weten wat er komen gaat
Of juist dat dat jochie denkt: "Deze keer er voor zorgen dat dat NIET gaat gebeuren!". :P
pi_153156766
Wun-Wun zat ook echt goed ass te kicken! _O_

(Dat moet hem wel zijn, toch? :P )
pi_153156876
Deze aflevering vond ik echt heeeel gaaf. Heb de boeken gelezen, lig niet teveel wakker over verschillen onderling maar deze aflevering: wow. Verhaallijn in het noorden blijft toch wel het gaafste.
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_153157081
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:37 schreef ToT het volgende:
Damn, dat advies van Sam tegen dat jochie klinkt zo fout als je de boeken hebt gelezen! :D
Soms moeilijke keuzes maken die voor iedereen verkeerd lijken, maar waarvan je weet dat ze op de lange duur goed zijn, en die opmerking dat Jon altijd wel terug komt. :D
We zullen het zien, in aflevering 10 gaat het gebeuren.

Wel weer typisch GoT, net nu Jon lekker op dreef is :D
pi_153158788
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:17 schreef Nic1 het volgende:

[..]

We zullen het zien, in aflevering 10 gaat het gebeuren.

Wel weer typisch GoT, net nu Jon lekker op dreef is :D
Echt wel! :D
Het is dat ik die spoiler hier vlak voor ik op dat punt zat gelezen had, anders was de verrassing NOG groter geweest. (Het kwam nog steeds aardig als een schok, moet ik zeggen! :D )
pi_153159208
Geniale aflevering. Valyrian steel = dragonsteel is dus bevestigd.
pi_153164970
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:03 schreef ToT het volgende:
Wun-Wun zat ook echt goed ass te kicken! _O_

(Dat moet hem wel zijn, toch? :P )
Ja, Tormund riep z'n naam op een gegeven moment.

Gave ep zeg _O_ Dat was de Night's King neem ik aan :D
pi_153164996
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:38 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ja, Tormund riep z'n naam op een gegeven moment.

Gave ep zeg _O_ Dat was de Night's King neem ik aan :D
Ow dat is dan langs me heen gegaan! :D

En idd, volgens mij was dat 'm! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')