Officiële studio versiequote:Trijntje Oosterhuis presenteert Songfestivallied Walk Along
Trijntje Oosterhuis heeft donderdag het nummer bekendgemaakt waarmee ze Nederland op het Eurovisie Songfestival in 2015 zal gaan vertegenwoordigen. Het nummer heet Walk Along. Het lied werd geschreven door Anouk, die in 2013 al meedeed aan het Eurovisie Songfestival.
Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."
"Waarom niet nu?", zegt Oosterhuis over haar eigen deelname. "Ik vond het super cool wat Anouk gedaan heeft en Ilse en Waylon. Ik durf het nu ook. Het is wel best spannend."
'Alles geven'
De zangeres is zeer positief over het nummer Walk Along, waarop Anouk meezingt in de koortjes. "Je moet alles geven. Wat ik ook altijd zeg als coach bij The Voice: je moet niks komen halen, je moet het brengen. Hopelijk krijg je dan de plek waar je recht op hebt."
Oosterhuis vindt het nummer fris, catchy en anders dan je van haar zou verwachten. De eerste keer dat het nummer op de radio te horen was, noemt ze een mooi moment. "Het is zo spannend, maar tegelijkertijd ook zo leuk.'' Na het liedje brak er luid applaus uit in de studio in Hilversum van AvroTros.
De zangeres heeft veel zin in het liedjesfestijn, dat in mei plaatsvindt. "Ik heb hele leuke verhalen gehoord van collega's.'' Daarnaast vindt de zangeres het een eer om ons land te vertegenwoordigen. En: "Als zangeres hoort een keer meedoen aan het songfestival er gewoon bij.''
Winnen
Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."
"In tegenstelling tot Birds is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of wordt het toch: #Teamjurk-2-zwart
Of heel misschien: #Teamjurk-2-rood
Of toch: #Teambroekpak
--- --- --- And the most important thing, everyone --- --- ---
![]()
WE GAAN VOOR DE WINST!
![]()
Haar beste optreden tot nu toe voor dit liedje?
Wat dan?quote:
Egwelquote:
Nee hoor, ik ging even kijken wie er na Lordi moestquote:Op maandag 18 mei 2015 21:30 schreef Susi het volgende:
Echt. Met Finland erna, is Trijntje zo vergeten
Ik weet het niet, op die videostream leek er ook weinig te gebeuren, de Hoofden maakten geen melding van spectaculaire visuals en het nummer begint me eindelijk de keel uit te hangen.quote:
In de semi-finale moest Nederland na Finland toen... amambanda....quote:Op maandag 18 mei 2015 21:31 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ging even kijken wie er naar Lordi moest (:')) en die werd alsnog 7e
Ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik weet het niet, op die videostream leek er ook weinig te gebeuren, de Hoofden maakten geen melding van spectaculaire visuals en het nummer begint me eindelijk de keel uit te hangen.
Ervoor bedoel ik dat was oekraïne toen :pquote:Op maandag 18 mei 2015 21:31 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
In de semi-finale moest Nederland na Finland toen... amambanda....
Makkelijk naar de finale.quote:
U heeft de rest van de video ook klaarstaan voor ons?quote:
Lege blik.quote:
+1quote:Op maandag 18 mei 2015 21:33 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
U heeft de rest van de video ook klaarstaan voor ons?
Maar dat is een slecht teken. Ik zie de andere vier wel de finale halen. Griekenland en Estland ook. Waaiaaiaaiaaiquote:
Je hebt ze erop gewezen?quote:Op maandag 18 mei 2015 21:29 schreef marcodej het volgende:
Ze spreken Trijntje nu goed uit door mij.
Heus? Ik vond het vanmiddag al niet goed.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:30 schreef grazz het volgende:
Oh oh volgens mij was het niet zo sterk als vanmiddag?
quote:Trijntje zingt de sterren van de hemel en is op en top professioneel. Geen kwaad woord dus over haar podiumprestatie. Alleen daarom hoort deze Nederlandse vocale topper in de finale thuis, ook al blijft ze het moeilijk hebben met het vinden van de juiste mode-ontwerper. (Ze draagt overigens dezelfde zwarte outfit als vanmiddag.) Maar terwijl haar kledij couture is, is haar liedje pure confectie: toegankelijk voor iedereen, maar niet exclusief. Het is tegenwoordig in de mode dat gerenommeerde ontwerpers speciale series voor kledingketens à la H&M maken; dat is doorgaans niet hun beste werk. Misschien heeft Trijntje zo’n H&M-bijdrage gekregen van Anouk.
Nee van een ander forum. Wel een plaatje van Armenie:quote:Op maandag 18 mei 2015 21:33 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
U heeft de rest van de video ook klaarstaan voor ons?
Ik weet nog dat de Hoofden vorig jaar bij Common Linnets helemaal in katzwijm raakten.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat is een slecht teken. Ik zie de andere vier wel de finale halen. Griekenland en Estland ook. Waaiaaiaaiaai
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |