abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152737272
Ik heb niks te vertellen over het lichaam van een ander. Meer argumenten zijn toch niet nodig?
pi_152739484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 01:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb niks te vertellen over het lichaam van een ander. Meer argumenten zijn toch niet nodig?
Mensen hebben allerlei bezwaren. Is het niet Jesus Gristus dan is het wel iets anders.

De SGP en die andere gristelijke partijen zullen hevig weerstand bieden.

Bepaalde ackbar landen zullen misschien ons wel eens boycottem vanwege dit proggresieve plan.
pi_152739505
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:10 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb ooit wel eens een pilletje gebruikt maar dat is al enorm lang geleden 10+ jaar. Ik gebruik geen drugs, rook niet en drink amper.

Maar ik ben wel voor legalisatie van wiet en extacy, alles beter dan tabak en alcohol zo ongeveer. Door die drugs te legaliseren zorg je voor recreatief gebruikers voor een optie, daarmee ontneem je de zware criminaliteit inkomsten. Daarnaast bespaar je enorm veel geld bij justitie EN je krijgt mooie inkomsten dmv belasting.

Met name het makkelijker beschikbaar krijgen van relatief (zonder risico is niets) ongevaarlijke drugs zal een hoop mensen juist niet in de spiraal naar beneden laten gaan. Zelf heb ik enorm genoten van de keren dat ik drugs heb gebruikt. Het heeft mijn leven verrijkt en mij op andere manieren naar zaken leren kijken. Ik kan zeggen dat ik er empathischer, creatiever en ontspannener van ben geworden (met xtc leer je wel je te laten gaan). Lichamelijke shcade heb ik er voor zover ik weet niet aan over gehouden en mijn iq is nog steeds even hoog als het voorheen was.

Kortom: ik zie voor recreatief gebruik geen issue, juist bij probleemgebruik kun je mensen makkelijker zien en hulp geven. Zoals met alles is gebruik om te vluchten uit de realiteit een pad dat leidt tot problemen. Dat zie je met allerlei zaken van eten (obesitas en anorexia, boulimia), alcoholisme, roken, workaholics, sex etc. Zolang dat niet zo is, gaat er niet zo snel iets mis met xtc en wiet bijvoorbeeld.

Zolang er nog steeds te veel mensen doodgaan aan zittend werk EN werkstress is een pilletje op zijn tijd een goede manier om stoom af te blazen.
En wat dacht je van de massa toerisme vanuit het buitenland.

Misschien komen ze niet voor de windmolens en Veluwe maar ze hebben in iedergeval wel geld.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:31:35 #94
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_152740165
/edit Laat maar, gaat niets bijdragen.
pi_152740257
Verderfelijke ratten die willen verdienen aan het genot van een ander. :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:41:54 #96
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152740383
Wat mij betreft slikt iedereen wat hij wil, maar aan het plan van deze jongeren zitten dusdanig veel praktische haken en ogen aan dat ze beter hun tijd aan andere dingen kunnen besteden:

(*) concurrerende prijs:

200+ mg pillen zijn spotgoedkoop. De Rijksdrugsdienst zou zijn met een concurrerende hoeveelheid tegen een concurrerende prijs moeten komen. Praktisch onmogelijk, waardoor het "zwarte circuit" blijft bestaan.

(*) gezondheidsrisico's

Als burgers in een gematigde hoeveelheid in een gecontroleerde omgeving mdma gebruiken zijn de gezondheidsrisico's te verwaarlozen. De gebruikspraktijk van mdma pillen is echter wezenlijk anders. Feesten ende partijen en i.c.m andere (legale en minder legale middelen) waar het ook regelmatig misgaat. De Rijksdrugsdienst faciliteert dergelijk misbruik direct. Dat is niet wij zij willen, maar feitelijk wel wat zij doen. Ziekenhuizen - die de nu al schrijnende gevallen van mdma misbruik moeten opvangen - zullen hier niet blij mee zijn.

(*) Europese wetgeving

Beetje saai argument. Maar voor XTC geldt hetzelfde probleem als voor cannabis. Internationale wetgeving verhindert het om het te legaliseren. Belangrijker: omliggende landen zullen er niet blij mee zijn als het gelegaliseerd wordt.

(*) Gateway drugs

Tjah. Eerste keer xtc is kicken, tweede keer is leuk en na de derde keer willen (veel jongeren met name) toch een hardere kick hebben. Dus wordt er wat pep bijgenomen, beetje ghb gebruikt en stapt men over naar zwaardere varianten. Eigen verantwoordelijkheid en dergelijke, maar het is naief om te denken dat XTC een eindstation is. De Rijksdrugsdienst zou bij legalisatie een opstapje naar - soms ronduit gevaarlijke - middelen faciliteren.

(*) Geen noodzaak

Het voornaamste argument om XTC te legaliseren - naast het principiële 'eigen verantwoordelijkheid' - zou zijn om de veiligheid van de pillen te garanderen. In de zin van: mensen gebruiken toch, dan maar veilig. Daarnaast kan er dan een klein beetje btw betaald worden en wordt het criminele circuit kleiner gemaakt. De kosten van de Rijksdrugsdienst zullen waarschijnlijk niet opwegen tegen de baten maar belangrijker is dat criminelen zich gewoon toe zullen leggen op lucratieve alternatieven van xtc. Zoals zwaardere pillen of zwaardere middelen.

De vraag is nu of er niet een minder omslachtige methode is om die veiligheid te garanderen zonder de Rijksdrugsdienst op te richten. Die is er waarschijnlijk wel. De noodzaak om te legaliseren - met al kosten en gedoe dat erbij komt kijken - verdwijnt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_152740457
Het EU-argument is de grootste kolder ooit in drugsdiscussies. Portugal en Tsjechië (beide zowel Schengen als EU) hebben drugs allang gedecriminaliseerd _O_
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152744414
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 08:48 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Mensen hebben allerlei bezwaren. Is het niet Jesus Gristus dan is het wel iets anders.

De SGP en die andere gristelijke partijen zullen hevig weerstand bieden.

Bepaalde ackbar landen zullen misschien ons wel eens boycottem vanwege dit proggresieve plan.
Ik heb ook vele bezwaren tegen drugs :), daarom gebruik ik ze zelf niet en zal ik het mijn kinderen verbieden/ontmoedigen.

Maar het geeft mij niet het recht te bepalen wat een ander met zijn lichaam doet
pi_152745410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik heb ook vele bezwaren tegen drugs :), daarom gebruik ik ze zelf niet en zal ik het mijn kinderen verbieden/ontmoedigen.

Maar het geeft mij niet het recht te bepalen wat een ander met zijn lichaam doet
Helemaal niets. Het wordt eens tijd dat de overheid stopt met ons als kleine kinderen te behandelen.
pi_152748031
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:44 schreef El_Matador het volgende:
Het EU-argument is de grootste kolder ooit in drugsdiscussies. Portugal en Tsjechië (beide zowel Schengen als EU) hebben drugs allang gedecriminaliseerd _O_
Goede eerst stap ^O^, nu nog legaal :)
pi_152750648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:17 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Goede eerst stap ^O^, nu nog legaal :)
Nee, alsjeblieft niet. Ik wil de Staten niet nóg groter en rijker zien.

pi_152757572
http://www.omroepbrabant.(...)okkeert+plannen.aspx

Door een motie van de gristelijke partij het CDA wordt het gemeentes onmogelijk gemaakt om zelf wiet te telen en reguleren.

de motie werdt gesteund door o.a. VVD PVV en VNL en het CDA natuurlijk.
pi_152760700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:52 schreef Bassie_B het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)okkeert+plannen.aspx

Door een motie van de gristelijke partij het CDA wordt het gemeentes onmogelijk gemaakt om zelf wiet te telen en reguleren.

de motie werdt gesteund door o.a. VVD PVV en VNL en het CDA natuurlijk.
De discussie over gelegaliseerde wietteelt is vrij uitgekauwd en offtopic, die over xtc nieuwer en interessant.

Heb je daar geen bronnen over?

pi_152767558
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De discussie over gelegaliseerde wietteelt is vrij uitgekauwd en offtopic, die over xtc nieuwer en interessant.

Het is mijn topic dus als ik offtopic wil gaan doe ik dat lekker.

Dit natuurlijk vrij veel met elkaar te maken omdat beide te maken hebben met dezelfde vooroordelen van conservatieve idioten.
pi_152768638
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

http://politiek.theposton(...)nzien-van-harddrugs/

Verdere uitleg over wat de jonge democraten met deze petitie hopen te bereiken

'De jonge Democraten roepen hun moederpartij om de barricades op te gaan voor legalisering en regulering van XTC. Volgens de jongerenorganisatie dient XTC uit het illegale circuit gehaald te worden. “Alleen zo kunnen tragische incidenten als afgelopen weekend, waarbij drie jongeren overleden na het gebruik van drugs tijdens het Amsterdam Dance Event, in de toekomst voorkomen worden.'

http://m.dichtbij.nl/amsterdam-centrum/artikel/3748940/-

opinie stukje waarin de Libertarische Partij uitlegt waarom zij voor het legaliseren van XTC zijn.

http://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/xtc/

Een website waarin u feiten kunt vinden over XTC en andere verslavende middelen.
pi_152769536
http://www.libertarischep(...)voor-gerlof-leistra/

Nog een opinie stukje van de Libertarische Partij.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)al.dhtml?cw_agreed=1

Stukje over hoe de decrimmalisering van verschillende soorten drugs in Portugal goed uitpakken (en dat zou dus ook in Nederland tot dezelfde gevolgen kunnen leiden)

http://m.spiegel.de/inter(...)tps://www.google.nl/

Een ander stukje over de decrimmalisering van drugs in Portugal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')