abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 21 mei 2015 @ 14:30:08 #51
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152821805
Een auto waarvan na een maand de drijfstanglagers eruit liepen. Dat was ook echt leuk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_152836330
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Een auto waarvan na een maand de drijfstanglagers eruit liepen. Dat was ook echt leuk.
Dat heb ik nog nooit gehoord, wat voor auto was dat?
  Forum Admin donderdag 21 mei 2015 @ 21:45:36 #53
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152836880
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:35 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gehoord, wat voor auto was dat?
Een Nissan 200SX S13. CA18DET motor. Zoek maar eens op die motor + drijfstanglagers of big end failure :D

Heerlijke kar though :) alle ellende meer dan waard. Dus in die zin niet echt een miskoop :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:48:11 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_152837040
Ik denk dat Fiat Stilo boekdelen spreekt :')

Voor de geïnteresseerden: PTA / Stilo slaat op hol
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:24:48 #55
53151 T42
Pinball Wizard
pi_152859193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tja, wat wil je horen dan :?

Ging erom of je ooit een bepaalde aankoop hebt gedaan op PTA gebied waar je ofwel spijt van hebt, ofwel veel gedoe mee hebt gehad waardoor je dacht van, shit... had ik beter niet kunnen doen, of iets in die richting....en daar een leuke anekdote over wilt vertellen. Meer niet.
wat je gekocht had ;) merk? type? :P
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:51:50 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152869685
Een 205.voor het halen van mijn rbw gehaald. Was rot toen ik mijn rbw haalde. 250 euro, dus dat viel mee
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 25 mei 2015 @ 02:29:58 #57
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_152936969
Qua auto's nog geen miskoop gehad, maar voor m'n huidige auto zocht ik een extra set originele velgen. De auto die ik kocht had winterbanden - het was destijds februari - en om de dure velgen niet teveel te beschadigen wilde ik ook een zomerbandenset. Hier en daar wat rondgebeld, want de meeste dealers vroegen schunnige bedragen voor tweedehands exemplaren. Degene van wie ik de auto had overgenomen kende nog iemand die een set velgen had liggen in België en wat bleek, er zaten zelfs nog zomerbanden omheen met een heel behoorlijk profiel. Voor een relatief zacht prijsje overgenomen en ik dacht daar nog wel één of twee jaar op voort te kunnen. Mazzeltje, want ik zocht eigenlijk alleen velgen.

Het was drie weken lang schitterend weer en alles leek prima, tot het eerste regenbuitje. In het centrum van Groningen leek een achterwiel in een flauwe bocht wat te glijden bij een gangetje van ~25Km/U. Ik dacht dat ik het me verbeeldde en reed normaal door. Echter, op de invoegstrook naar de ringweg gleed bij 50 Km/U de achterkant compleet weg en er was geen houden aan. Ik stuurde tegen en draaide de andere kant om met de neus tegen het verkeer in, en met de zijwaartse vaart die ik nog had, wipte ik over de middendrempel op de andere weghelft. Pff. Zo'n geluk gehad dat er even geen ander verkeer in de buurt was. Bij thuiskomst gelijk nieuwe banden besteld.

Leerpuntje: Profiel zegt niet alles. Te droog rubber is levensgevaarlijk.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_152937049
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
Heyy hallo

Even uit pure nieuwsgierigheid en voor de leuk. Wie heeft hier wel eens op PTA gebied een enooorme misser gemaakt, waarvan ie later dacht: "oh damn" |:(
Die Fyra was wel een miskoop. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152937960
quote:
15s.gif Op maandag 25 mei 2015 02:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die Fyra was wel een miskoop. :')
Zo dan dat kan je wel zeggen ja.

En wat te denken van Leopard II's nieuw duur kopen en voor een habbekrats de deur uit doen...

Plus de vliegende Fyra/JSF/F-35 dat is helemaal een financiële als ook militair strategische ramp :(
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_152942671
Heb eens een chineze schakelbrommer gekocht, was wel een geinig ding en veel bang for buck. Maar achteraf gezien was het een rampending, tig elektronica problemen en alle slijtagedelen sleten als een malle...
pi_152943141
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:06 schreef T42 het volgende:
In de stijl van ts

Ik kocht ooit een rode met 4 wielen vond ik leuk koste veel geld. Heb em verkocht voor bijna zelfde bedrag dan waar ik em voor kocht koste me toch ruim 5000 euro Ra ra wat was het..
Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_152943367
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:16 schreef marzman het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.
Dan moet je er kit in plaats van benzine in gooien.
  maandag 25 mei 2015 @ 20:07:44 #63
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_152954440
Een Ford explorer lomp veel liter V8 op LPG.

Gekocht van een particulier, met facturen en oude onderdelen waaruit bleek dat er een nieuwe kop op was gezet, want ze zijn niet supergoed met LPG.

Na ongeveer een jaar en 50.000km verder moest ik een noodstop maken omdat de auto toch te klein was om opgemerkt te worden door een fietser kreeg ik zo'n enorme backfire dat ik nog maar 5pk ofzo over had.

Toen bleek dat de verkoper idd. een kop van een explorer vervangen had alleen niet die van mij.
Hij woonde aan een kanaal en als ik hem ooit weer tegenkom smijt ik hem in dat zelfde kanaal. O-)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_152954833
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:07 schreef ClintOosthout het volgende:
Een Ford explorer lomp veel liter V8 op LPG.

Gekocht van een particulier, met facturen en oude onderdelen waaruit bleek dat er een nieuwe kop op was gezet, want ze zijn niet supergoed met LPG.

Na ongeveer een jaar en 50.000km verder moest ik een noodstop maken omdat de auto toch te klein was om opgemerkt te worden door een fietser kreeg ik zo'n enorme backfire dat ik nog maar 5pk ofzo over had.

Toen bleek dat de verkoper idd. een kop van een explorer vervangen had alleen niet die van mij.
Hij woonde aan een kanaal en als ik hem ooit weer tegenkom smijt ik hem in dat zelfde kanaal. O-)
Na 50000km nog boos worden op de particulieren verkoper.. :')
  maandag 25 mei 2015 @ 20:37:30 #65
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_152955463
Ik mag toch hopen dat een motorblok met een nieuwe kop iets langer meegaat dan 50.000km

ff ter verduidelijking het blok is losgehaald en er zat geen nieuwe kop op dus puur bedrog.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_152955984
Een Ford Exploder, dat is vragen om problemen :P
  maandag 25 mei 2015 @ 22:31:07 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_152960140
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:16 schreef marzman het volgende:

[..]

ghehe
  Spellchecker woensdag 27 mei 2015 @ 01:24:33 #69
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_152997385
Mijn Golf 1 cabrio... Die heeft eigenlijk jaren problemen gegeven, elke keer weer wat anders tot aan een gescheurde kop aan toe...

Later heb ik de koppakking er zelf nog een keer uit laten blazen door een enorm domme beginnende-thuismonteur-actie :')

Kortom; daar is nogal wat geld in gaan zitten, al met al... Vele malen meer dan hij ooit nog waard kan worden.

Maar... Hij rijdt nog steeds en sinds ik zelf het e.e.a. vervangen heb (met name in het koelsysteem) zijn er geen problemen meer geweest ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
9s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:52 schreef ShaoliN het volgende:
[ afbeelding ]

Brandstofverbruik viel me vies tegen.
:D :'( :D

[ Bericht 40% gewijzigd door NoBody122 op 27-05-2015 01:30:36 ]
Tevens -purist.
pi_152997987
Mijn allereerste auto, een Citroën GS voor 500 gulden liet een nogal blauw rookgordijn achter bij stoplicht en op en neer naar Zeeland was er 2,5 liter olie nodig.
pi_152998212
quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2015 04:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn allereerste auto, een Citroën GS voor 500 gulden liet een nogal blauw rookgordijn achter bij stoplicht en op en neer naar Zeeland was er 2,5 liter olie nodig.
Dat had ik ooit met een Toyota Celica. Olie tanken en benzine bijvullen.
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:14:56 #72
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_153001905
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:20 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Na 50000km nog boos worden op de particulieren verkoper.. :')
Wees blij dat het zo lang nog is goed gegaan :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:23:56 #73
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_153309886
Ik heb er twee: :')

Eerst een Citroen BX 1.6TZI met schuifkanteldak. Ik had toen nog niet zoveel auto's gekocht en dat was te merken. Ten eerste bleek het ding ontzettend kut stationair te lopen, hij zoop echt benzine en als klap op de vuurpijl begon het door mij bejubelde schuifkanteldak ontzettend te lekken. En nadat het ding een paar weken had stil gestaan (de Sunny-diesel van mijn stiefvader was een fijner ding en hij was er niet.) kwam het kreng niet meer omhoog. Na 5 maanden heb ik het ding weg gedaan en het moment dat ik het dorp inreed waar ik hem in ging ruilen kreeg ik zo'n stortbui over me heen dat er echt een straal door het dak de auto in liep. Wat was ik blij met mijn Sunny 1.6 die ik kocht.

Later een Peugeot 205 1.8 XLD. Volgens de handelaar (dat is al fout natuurlijk) een knappe auto. Dat was ook zo, maar technisch was er nogal wat op aan te merken. De remmerij was niet denderend. Sterker nog, alle remleidingen zijn vervangen. Verder was het wel goedkoop rijden, maar wat een spartaans hok. Stond de zon er op dan was het gelijk bloedheet en toen ik met het ding naar Zweden ging vroeg mijn stiefzus achterin of de kachel niet hoger mocht. Helaas, die kon niet hoger. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_153384529
Mijn verhaal is bijna gelijk aan dat van TS.
Met de gedachte om leuk te cruisen en te kamperen een VW T2 camper gekocht met mijn toenmalige vriendin voor 3600,-. Beide 1800 betaald.
Uiteraard weinig verstand van autotechniek etc.
Bleek dat het blok niet in orde was, moest gereviseerd worden en er mistten allerlei onderdelen (schuimrubber om het blok heen etc.).

Daarna raakte het uit met mijn ex en die wilde hem persé niet hebben (alhoewel het hele verhaal eigenlijk zo goed als haar idee was). Geprobeerd te verkopen, maar ja met een ex die eventuele kopers direct op alle minpunten wijst ging dat iets minder. :X
Dus haar dan maar uitgekocht voor 1000. Toen zat ik al op 2800 aan kosten en ik had er, afgezien van het naar huis rijden tijdens de koop, nog geen 1 keer mee gereden.

Daarna verliep de APK, maar ja weinig kennis om zelf te doen en laten doen was duur dus geschorst en gestald.
In een vlaag van wanhoop een keer met mn broer het blok eruit gesleuteld met het idee dat het misschien nog goed kon komen. Toen het blok eruit was zag ik ineens dat er een enorm gat zat in 1 v/d 2 draagarmen waar de bus op staat, en waar het blok ook aan hangt. :X

Daarna maar besloten dat ik er toch echt vanaf wilde en uiteindelijk verkocht voor 1100.- waarbij ik ook nog zo'n 300,- aan stallingskosten moest aftikken.

Al met al een héél dure les dat ik toch maar nooit meer een Oldtimer moet kopen. ;(
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_153401686
De Fyra,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')