Ja een paar door de TROS gekozen deuntjes die allemaal niet te pruimen waren, waar we dan nog een keuze uit moesten maken ook. En dat even in een avondje gepropt. Heikeuterig oudhollands draaimolen gezellig TROS avondjequote:Op woensdag 20 mei 2015 17:07 schreef telefeun2 het volgende:
[..]
Een stem waar NL het mee eens is, is niet erg succesvol gebleken in het verleden. Zo zonden we een indiaan, een smartlap geschreven door Vader Abraham en een groepje Volendammers zonder uitstraling...
Wie?quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:42 schreef luchtverkeersleider het volgende:
Iris Kroes wil ook binnen nu en 3 jaar met haar harp naar het songfestival..
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)aar-het-songfestival
Iets te truttig.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:42 schreef luchtverkeersleider het volgende:
Zonder harp en met een DJ zou ik het nog wel een kans geven, ze heeft wel de vocalen. Alleen is een harp te truttig, wat andere gebruikers ook zeiden.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:42 schreef luchtverkeersleider het volgende:
En dat fluitje van Denemarken 2013quote:Op woensdag 20 mei 2015 19:08 schreef Andromache het volgende:
10 jaar geleden (help wat lang geleden) scoorde Estland erg goed met hun vioolliedje Randajad. En we zijn Alexander Rybak toch nog niet vergeten? ik zie de harp wel zitten, zolang het een totaal eigenzinnig liedje is.
Bij het optreden van Joan werden ook muziekinstrumenten uhhh... gehanteerd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 19:13 schreef Peter het volgende:
En het draaiorgel van Sieneke.. en de trommels van Treble.. en.. ownee
quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:23 schreef Pluto1975 het volgende:
Nederland heeft de afgelopen twee jaar goed gescoord omdat ze in (onbewust!) een bepaalde niche zaten. Anouk heel gevoelig en klein, maar dan wel een wals !), TCL country, beiden nooit of niet vaak gedaan. Voordeel is dat de mensen die ervan houden veel sneller stemmen dan voor "gewoon een mooi liedje". Andere zijde is dat het jong en oud moet aanspreken.
Gaat het Nederlandse volk stemmen dan wordt het platvloers omdat we allemaal denken "dat is echt een songfestival lied" en da werkt het absoluut niet. Gewoon een leuk melodietje zal moeilijk werken, een bepaalde stijl des te beter.
Vandaar Kovacs (zonder meer) en wellicht toch Caro (al is de UK dit jaar hierin gesprongen). Maar ook minder voor de hand liggende bands als Zuco 103 en Kraak & Smaak of Epica zouden boven het gemiddelde hoempapa- en balladgeweld uitstijgen.
Of je het nou een lul vindt of niet, hij kan zingen als de beste, kent geen podiumvrees, heeft uitstraling en zet hoe dan ook altijd een goed optreden neer.quote:Waylon wil opnieuw naar Eurovisie Songfestival
Waylon zou graag weer eens optreden op het Eurovisie Songfestival. Dat vertelt hij in weekblad Story. Zijn vorige optreden met Ilse DeLange was een groot succes, maar hun geluk was van korte duur: ze raakten gebrouilleerd. “Het Eurovisie Songfestival beschouw ik nog altijd als het hoogtepunt van mijn carrière. Ilse DeLange en ik zijn daar immers tweede geworden. Ik zou het leuk vinden om nog een keer naar het Eurovisie Songfestival te gaan, alleen of wellicht weer met iemand anders.“
quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:47 schreef Jane het volgende:
Tja, ik zeg, als de man wil, stuur hem dan gewoon.
[..]
Of je het nou een lul vindt of niet, hij kan zingen als de beste, kent geen podiumvrees, heeft uitstraling en zet hoe dan ook altijd een goed optreden neer.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:23 schreef Pluto1975 het volgende:
Nederland heeft de afgelopen twee jaar goed gescoord omdat ze in (onbewust!) een bepaalde niche zaten. Anouk heel gevoelig en klein, maar dan wel een wals !), TCL country, beiden nooit of niet vaak gedaan. Voordeel is dat de mensen die ervan houden veel sneller stemmen dan voor "gewoon een mooi liedje". Andere zijde is dat het jong en oud moet aanspreken.
Gaat het Nederlandse volk stemmen dan wordt het platvloers omdat we allemaal denken "dat is echt een songfestival lied" en da werkt het absoluut niet. Gewoon een leuk melodietje zal moeilijk werken, een bepaalde stijl des te beter.
Vandaar Kovacs (zonder meer) en wellicht toch Caro (al is de UK dit jaar hierin gesprongen). Maar ook minder voor de hand liggende bands als Zuco 103 en Kraak & Smaak zouden boven het gemiddelde hoempapa- en balladgeweld uitstijgen.
Driewerf YES YES YES.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Of je het nou een lul vindt of niet, hij kan zingen als de beste, kent geen podiumvrees, heeft uitstraling en zet hoe dan ook altijd een goed optreden neer.
Henny Vrienten..de goede man is niet voor niets een van de beste componisten van NLquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:11 schreef Fred_B het volgende:
Het maakt niet eens zo heel veel uit wie er gaat. Meer dan 75% wordt bepaald door de kwaliteit van het liedje. Dus je kunt beter de vraag stellen wie we een liedje laten componeren.
Hij straalt pure sex uit, heeft talent en is authentiek..ik zeg; doenquote:Op woensdag 20 mei 2015 20:47 schreef Jane het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:49 schreef Injetta het volgende:
Ik denk dat Waylon gewoon nog een keer moet.
Die stonden er al eens hequote:Op donderdag 21 mei 2015 00:51 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik denk dat ze O'G3NE sturen, die willen het graag en gaan waarschijnlijk bij AvroTros zeuren, zal niet de eerste keer zijn dat mensen van The Voice worden gestuurd. Tenzij een bekende kandidaat zich zelf aanmeldt, verwacht ik O'G3NE.
Daar hebben we sinds 1975 geen succes meer mee behaaldquote:Op woensdag 20 mei 2015 02:29 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn mening mag zo onderhand bekend zijn. Ik pleit voor een langetermijn-aanpak, in plaats van per jaar voor toevalstreffers te gaan. Ik pleit voor de terugkeer van een groots opgezet Nationaal Songfestival met voorrondes en een finale.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |