Ik zie dan weer een voorrondes voor me met de grootste TROS baggerquote:Op woensdag 20 mei 2015 02:29 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn mening mag zo onderhand bekend zijn. Ik pleit voor een langetermijn-aanpak, in plaats van per jaar voor toevalstreffers te gaan. Ik pleit voor de terugkeer van een groots opgezet Nationaal Songfestival met voorrondes en een finale.
Ik ook. De beste melden zich doorgaans niet voor zoiets aan. Waardoor je weer een combinatie van verlopen musicalsterren, talentenjacht-rejects en braderie-artiesten kunt verwachten.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie dan weer een voorrondes voor me met de grootste TROS bagger
Loreen was ook een 'talentenjacht-rejects'quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:10 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik ook. De beste melden zich doorgaans niet voor zoiets aan. Waardoor je weer een combinatie van verlopen musicalsterren, talentenjacht-rejects en braderie-artiesten kunt verwachten.
En dan komt de 'Nederlandse smaak' er ook nog bij, bij het televoten; vergeleken met veel andere landen zijn we hier (gemiddeld genomen) nogal van de recht-toe-recht-aan-stijl. Vooral niet te gek doen, want je show mooi aankleden en een prachtige jurk aantrekken = aanstelleritus.
O.k., je hebt gelijk.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:12 schreef capristo het volgende:
[..]
Loreen was ook een 'talentenjacht-rejects'
Idd, die gast van België werd 2e bij The Voice.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:15 schreef female81 het volgende:
[..]
O.k., je hebt gelijk.
Het scheelt wel als er een fatsoenlijk team van mensen achter gezet wordt. Dan is er best wat van te maken als de artiest iig de basics (kunnen zingen, kunnen bewegen en enigszins charismatisch) bezit.
Ik zou wél een vakjury doen. Maar dan wel graag een vakjury met échte deskundigen. Niet zoals in Nederland, waar Tatjana in de "vakjury" wordt gezet omdat ze verstand heeft van voormalig Joegoslavië.quote:Op woensdag 20 mei 2015 02:46 schreef capristo het volgende:
[..]
Maar dan zonder jury & songfestival-kenners zoals bij Melodifestivalen
Meegaan op de waan van de dag. Echt het domste dat je kunt doen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 07:36 schreef Meike26 het volgende:
Kenny B !!
In al die jaren dat ik ook ESF meekijk, kan ik mij niet herinneren dat er ooit echt een (goed) reggae nummer tussen zat, ik houdt niet eens van reggae, maar wat die Kenny de laatste maanden in ons landje de ether in slingerd, kan ik zeker waarderen, verfrissend, nieuw maar ook heel herkenbaar. Laat hem maar lekker Nederlands zingen, als dat hem beter blaft dan Engels... Zijn muziek is erg aanstekelijk !
En dankzij welke "politieke verdiensten" werd Nederland vorig jaar ineens tweede?quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:22 schreef Trebo het volgende:
Gewoon stoppen met deze bullshit. Draait alleen maar om politiek.
NSF 2012? Carlo, Stacey Rookhuizen, Ali B & Afro-Jackquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou wél een vakjury doen. Maar dan wel graag een vakjury met échte deskundigen. Niet zoals in Nederland, waar Tatjana in de "vakjury" wordt gezet omdat ze verstand heeft van voormalig Joegoslavië.
Oh man, dat was watquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:36 schreef capristo het volgende:
[..]
NSF 2012? Carlo, Stacey Rookhuizen, Ali B & Afro-Jack
Volgens mij moet de muziekcultuur in Nederland compleet veranderen. Waar ik persoonlijk in elk geval graag van af wil, is de doorgeslagen verering van mensen die (alleen) mooi kunnen zingen. Zie alle hysterie bij programma's als The Voice of Holland.quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:46 schreef female81 het volgende:
[..]
Nee. GEEN Ewbank, Fluitsma/Van Tijn, Bollands, enzovoort. Dan blijven we telkens in dezelfde val trappen, in plaats van iets in te zenden wat 'Songfestival anno 2016' is. En ook liever geen O'gene, trouwens (te nep).
Dat calvinisme krijg je er niet zomaar uit, hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij moet de muziekcultuur in Nederland compleet veranderen.
Dat was dan ook wel echt een goed nummer.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dankzij welke "politieke verdiensten" werd Nederland vorig jaar ineens tweede?
Uiterlijk zegt niet alles. Het moet geloofwaardig zijn, het moet visueel kloppen, het moet boeien. België vind ik een goed voorbeeld van iets dat boeit. En dat dikke mokkel van Servië vind ik een goed voorbeeld van een nummer dat een verhaal uitdraagt; ook visueel.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:41 schreef female81 het volgende:
[..]
Dat calvinisme krijg je er niet zomaar uit, hoor.
Het valt me bij talentenjachten ook vaak op: de verering van veel kandidaten die wel een goede stem hebben, maar die eruit zien zoals je buurman/buurvrouw er ook uit ziet, met niet al teveel charisma. Daar kan je zelfs mee winnen, zoals die Friese griet in het tweede seizoen van The Voice.
Maar je moet zo'n type niet over de grens op laten treden, voor 200 miljoen mensen.
Die van Albanie won The Voice of Italy... dus het zegt ook niet allesquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:25 schreef capristo het volgende:
[..]
Idd, die gast van België werd 2e bij The Voice.
En dit jaar van Azerbeidzjan won The Voice of Turkeyquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die van Albanie won The Voice of Italy... dus het zegt ook niet alles
quote:Op maandag 18 mei 2015 08:20 schreef awiebo het volgende:
vraag Normaal eens een leuk plaatje te maken?
Al dat internationale, speciaal engelstalige nummers schrijven en speciaal mensen bij elkaar brengen.
Laat die mannen de tent even hØken
Maar vergeet de act niet, is ook belangrijk!quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:43 schreef MakkieR het volgende:
Is misschien aankomende de winnaar van de beste singer songwriter niet wat? ook daar komt wel leuk talent uit voort. In tegenstelling tot de doorwinterde artiesten hebben zij wel de drang om zichzelf te willen bewijzen voor de wereld.
Een stem waar NL het mee eens is, is niet erg succesvol gebleken in het verleden. Zo zonden we een indiaan, een smartlap geschreven door Vader Abraham en een groepje Volendammers zonder uitstraling...quote:Op maandag 18 mei 2015 22:46 schreef MsMessy het volgende:
The Voice de ESF Editie of zo'n soort talentenjacht lijkt me wel wat. Geen bekende naam, maar een stem waar Nederland het mee eens is. Paar songwriters erachter en aan de slag. En dan echt een heel seizoen en niet even een avondje.
Gedegen voorbereiding en ook eens wat volk inhuren wat nou echt eens een visuele show weet te maken van het podium i.p.v. dat ingetogen gebroddel wat Nederland veel te vaak heeft. Ze weten gewoon bijna nooit op te vallen. Lekker normaal Hollands is echt niet gek genoeg voor het ESF.
Ja maar heb je ook gehoord hoe onwijs moeilijk dat nummer was dat ze deed? Deed ze het nog aardig. Nam alleen iets té veel hooi op d'r vork ermee.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:32 schreef TheVulture het volgende:
Die van Albanie won The Voice of Italy... dus het zegt ook niet alles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |