abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152783665
Kan zijn. Maar dan lijkt het er nog steeds op dat het publiek gimmick-moe is. Het aantal 'lollige' acts is dit jaar historisch laag, iig sinds de invoering van de televoting.
pi_152783835
Jammer genoeg heeft mr. Probz al aangegeven dat hij zo'n groot evenement wegens te spannend vindt :')

Doe maar Waylon dan. Of Keningston. Of Lisa Lois.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_152783864
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 02:29 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn mening mag zo onderhand bekend zijn. Ik pleit voor een langetermijn-aanpak, in plaats van per jaar voor toevalstreffers te gaan. Ik pleit voor de terugkeer van een groots opgezet Nationaal Songfestival met voorrondes en een finale.
Ik zie dan weer een voorrondes voor me met de grootste TROS bagger ;(
pi_152783971
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:06 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik zie dan weer een voorrondes voor me met de grootste TROS bagger ;(
Ik ook. De beste melden zich doorgaans niet voor zoiets aan. Waardoor je weer een combinatie van verlopen musicalsterren, talentenjacht-rejects en braderie-artiesten kunt verwachten. :{

En dan komt de 'Nederlandse smaak' er ook nog bij, bij het televoten; vergeleken met veel andere landen zijn we hier (gemiddeld genomen) nogal van de recht-toe-recht-aan-stijl. Vooral niet te gek doen, want je show mooi aankleden en een prachtige jurk aantrekken = aanstelleritus. :{
pi_152784040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:10 schreef female81 het volgende:

[..]

Ik ook. De beste melden zich doorgaans niet voor zoiets aan. Waardoor je weer een combinatie van verlopen musicalsterren, talentenjacht-rejects en braderie-artiesten kunt verwachten. :{

En dan komt de 'Nederlandse smaak' er ook nog bij, bij het televoten; vergeleken met veel andere landen zijn we hier (gemiddeld genomen) nogal van de recht-toe-recht-aan-stijl. Vooral niet te gek doen, want je show mooi aankleden en een prachtige jurk aantrekken = aanstelleritus. :{
Loreen was ook een 'talentenjacht-rejects'
pi_152784141
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:12 schreef capristo het volgende:

[..]

Loreen was ook een 'talentenjacht-rejects'
O.k., je hebt gelijk.

Het scheelt wel als er een fatsoenlijk team van mensen achter gezet wordt. Dan is er best wat van te maken als de artiest iig de basics (kunnen zingen, kunnen bewegen en enigszins charismatisch) bezit.

Daarom zie ik Tim Douwsma ook wel zitten. B-artiest, maar hij heeft die basics. Zet er producers/stylisten/enzovoort achter die ongeveer hetzelfde kunnen als de Zweden van dit jaar, en dan heb je mogelijk zowaar iets kansrijks.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2015 11:22:16 ]
pi_152784401
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:15 schreef female81 het volgende:

[..]

O.k., je hebt gelijk.

Het scheelt wel als er een fatsoenlijk team van mensen achter gezet wordt. Dan is er best wat van te maken als de artiest iig de basics (kunnen zingen, kunnen bewegen en enigszins charismatisch) bezit.

Idd, die gast van België werd 2e bij The Voice.
pi_152784645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 02:46 schreef capristo het volgende:

[..]

Maar dan zonder jury & songfestival-kenners zoals bij Melodifestivalen
Ik zou wél een vakjury doen. Maar dan wel graag een vakjury met échte deskundigen. Niet zoals in Nederland, waar Tatjana in de "vakjury" wordt gezet omdat ze verstand heeft van voormalig Joegoslavië.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 07:36 schreef Meike26 het volgende:
Kenny B !!

In al die jaren dat ik ook ESF meekijk, kan ik mij niet herinneren dat er ooit echt een (goed) reggae nummer tussen zat, ik houdt niet eens van reggae, maar wat die Kenny de laatste maanden in ons landje de ether in slingerd, kan ik zeker waarderen, verfrissend, nieuw maar ook heel herkenbaar. Laat hem maar lekker Nederlands zingen, als dat hem beter blaft dan Engels... Zijn muziek is erg aanstekelijk !
Meegaan op de waan van de dag. Echt het domste dat je kunt doen. :N
pi_152784717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 10:22 schreef Trebo het volgende:
Gewoon stoppen met deze bullshit. Draait alleen maar om politiek.
En dankzij welke "politieke verdiensten" werd Nederland vorig jaar ineens tweede? :?
pi_152784726
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou wél een vakjury doen. Maar dan wel graag een vakjury met échte deskundigen. Niet zoals in Nederland, waar Tatjana in de "vakjury" wordt gezet omdat ze verstand heeft van voormalig Joegoslavië.

NSF 2012? Carlo, Stacey Rookhuizen, Ali B & Afro-Jack
pi_152784762
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:36 schreef capristo het volgende:

[..]

NSF 2012? Carlo, Stacey Rookhuizen, Ali B & Afro-Jack
Oh man, dat was wat :|W
pi_152784808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 10:46 schreef female81 het volgende:

[..]

Nee. GEEN Ewbank, Fluitsma/Van Tijn, Bollands, enzovoort. Dan blijven we telkens in dezelfde val trappen, in plaats van iets in te zenden wat 'Songfestival anno 2016' is. En ook liever geen O'gene, trouwens (te nep).
Volgens mij moet de muziekcultuur in Nederland compleet veranderen. Waar ik persoonlijk in elk geval graag van af wil, is de doorgeslagen verering van mensen die (alleen) mooi kunnen zingen. Zie alle hysterie bij programma's als The Voice of Holland.

Een goed artiest zijn en goede muziek maken is méér dan alleen kunnen zingen. Net zoals het Songfestival ook bewust geen Singfestival heet. Wij sturen artiesten als Trijntje, omdat ze zo'n goede zangeres is. Maar zelfs een prima zangeres kan niks beginnen met zo'n matig liedje.
pi_152784908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij moet de muziekcultuur in Nederland compleet veranderen.
Dat calvinisme krijg je er niet zomaar uit, hoor.

Het valt me bij talentenjachten ook vaak op: de verering van veel kandidaten die wel een goede stem hebben, maar die eruit zien zoals je buurman/buurvrouw er ook uit ziet, met niet al teveel charisma. Daar kan je zelfs mee winnen, zoals die Friese griet in het tweede seizoen van The Voice.

Maar je moet zo'n type niet over de grens op laten treden, voor 200 miljoen mensen. :{

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2015 11:47:14 ]
pi_152785722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dankzij welke "politieke verdiensten" werd Nederland vorig jaar ineens tweede? :?
Dat was dan ook wel echt een goed nummer.

Als je het over middelmaat hebt, trekken Westerse landen aan het kortste eind, omdat de ene balkanstaat de meeste punten geeft aan de andere balkanstaat.
pi_152785724
Dries Roelvink.
pi_152785857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:41 schreef female81 het volgende:

[..]

Dat calvinisme krijg je er niet zomaar uit, hoor.

Het valt me bij talentenjachten ook vaak op: de verering van veel kandidaten die wel een goede stem hebben, maar die eruit zien zoals je buurman/buurvrouw er ook uit ziet, met niet al teveel charisma. Daar kan je zelfs mee winnen, zoals die Friese griet in het tweede seizoen van The Voice.

Maar je moet zo'n type niet over de grens op laten treden, voor 200 miljoen mensen. :{
Uiterlijk zegt niet alles. Het moet geloofwaardig zijn, het moet visueel kloppen, het moet boeien. België vind ik een goed voorbeeld van iets dat boeit. En dat dikke mokkel van Servië vind ik een goed voorbeeld van een nummer dat een verhaal uitdraagt; ook visueel.
pi_152789479
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:25 schreef capristo het volgende:

[..]

Idd, die gast van België werd 2e bij The Voice.
Die van Albanie won The Voice of Italy... dus het zegt ook niet alles :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_152789517
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die van Albanie won The Voice of Italy... dus het zegt ook niet alles :D
En dit jaar van Azerbeidzjan won The Voice of Turkey
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:42:34 #144
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_152789765
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:20 schreef awiebo het volgende:
vraag Normaal eens een leuk plaatje te maken?

Al dat internationale, speciaal engelstalige nummers schrijven en speciaal mensen bij elkaar brengen.

Laat die mannen de tent even hØken
^O^

pi_152791406
Is misschien aankomende de winnaar van de beste singer songwriter niet wat? ook daar komt wel leuk talent uit voort. In tegenstelling tot de doorwinterde artiesten hebben zij wel de drang om zichzelf te willen bewijzen voor de wereld.
pi_152792322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:43 schreef MakkieR het volgende:
Is misschien aankomende de winnaar van de beste singer songwriter niet wat? ook daar komt wel leuk talent uit voort. In tegenstelling tot de doorwinterde artiesten hebben zij wel de drang om zichzelf te willen bewijzen voor de wereld.
Maar vergeet de act niet, is ook belangrijk!
pi_152793645
Ik dacht aan:

O'G3NE of Dotan ;)
  woensdag 20 mei 2015 @ 17:04:18 #148
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_152793948
Als ze nou eens stoppen met dat geconformeer, en gewoon eens een echt episch knaller schrijven met een knallend refrein en zo, maken we denk ik meer kans dan dat we ons bezig houden met dingen als de stijling of de aantrekkelijk van een artiest qua uiterlijk.

Die Dauwe Bob is wel goed imo. Talenten zat iig. Maarschrijf eens een echte knaller van een nummer.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_152794093
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:46 schreef MsMessy het volgende:
The Voice de ESF Editie of zo'n soort talentenjacht lijkt me wel wat. Geen bekende naam, maar een stem waar Nederland het mee eens is. Paar songwriters erachter en aan de slag. En dan echt een heel seizoen en niet even een avondje.

Gedegen voorbereiding en ook eens wat volk inhuren wat nou echt eens een visuele show weet te maken van het podium i.p.v. dat ingetogen gebroddel wat Nederland veel te vaak heeft. Ze weten gewoon bijna nooit op te vallen. Lekker normaal Hollands is echt niet gek genoeg voor het ESF.
Een stem waar NL het mee eens is, is niet erg succesvol gebleken in het verleden. Zo zonden we een indiaan, een smartlap geschreven door Vader Abraham en een groepje Volendammers zonder uitstraling...
  woensdag 20 mei 2015 @ 17:10:02 #150
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_152794180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:32 schreef TheVulture het volgende:
Die van Albanie won The Voice of Italy... dus het zegt ook niet alles
Ja maar heb je ook gehoord hoe onwijs moeilijk dat nummer was dat ze deed? Deed ze het nog aardig. Nam alleen iets té veel hooi op d'r vork ermee.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')