Justem, ben benieuwd. Vind het sowieso wel tof dat Nederland bij uitstek een prima proeftuin voor Tesla is, door de korte ritjes kan je mooi de accu testen. En die chick van Tesla Nederlandquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:27 schreef Boterbartje het volgende: [..] Denk het niet. Elon wil die shit verkopen als warme broodjes omdat hij dan lage kosten per accu heeft. Waarschijnlijk gaat die daarom erg lijken op de model S, alleen mindere prestaties, mindere range en wellicht iets minder luxe van binnen. Geruchten zijn ook dat ie 20% kleiner is. De marges zullen ook wel kleiner zijn dus waarschijnlijk een betere prijs/kwaliteit verhouding dan de model S.
Ken die chick niet, maar die auto is sowieso interessanter dan vrouwenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Justem, ben benieuwd. Vind het sowieso wel tof dat Nederland bij uitstek een prima proeftuin voor Tesla is, door de korte ritjes kan je mooi de accu testen. En die chick van Tesla Nederland
Zie die figuren anders toch remmen met een voetje op de grond. Lekker effectief bij plotseling stilstaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:31 schreef Boterbartje het volgende:
Ach man, zuurpruimen. Zit natuurlijk wel een rem op.
Tja dat zijn de échte fixies (fixt gear, die trappers draaien dus bij beweging, ook als je zelf niet trapt.. lekker handig om pezen af te scheuren). Het merendeel van de 'fixie' fietsen in Nederland hebben echter gewoon een single speed tandwiel waardoor je je voeten stil kan houden onder het fietsen én er een terugtrap op zit.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zie die figuren anders toch remmen met een voetje op de grond. Lekker effectief bij plotseling stilstaan.
Door je pedalen tegen te houden ja. Wat een potsierlijke vertoning. Echt iets uit de tijd dat Microsoft nog leuk was.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:31 schreef Boterbartje het volgende:
Ach man, zuurpruimen. Zit natuurlijk wel een rem op.
Nice.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Door je pedalen tegen te houden ja. Wat een potsierlijke vertoning. Echt iets uit de tijd dat Microsoft nog leuk was.
Dat zijn geen fixies maar gazelles.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja dat zijn de échte fixies (fixt gear, die trappers draaien dus bij beweging, ook als je zelf niet trapt.. lekker handig om pezen af te scheuren). Het merendeel van de 'fixie' fietsen in Nederland hebben echter gewoon een single speed tandwiel waardoor je je voeten stil kan houden onder het fietsen én er een terugtrap op zit.
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ken die chick niet, maar die auto is sowieso interessanter dan vrouwen
nerd.jpg
Zo'n opmerking had ik eerder van Etsu verwachtquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:37 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik houd persoonlijk niet zo van oranje.
Van alle markten thuis.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zo'n opmerking had ik eerder van Etsu verwacht
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zo'n opmerking had ik eerder van Etsu verwacht
MICROSOFT IS OPNIEUW LEUK JAquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Door je pedalen tegen te houden ja. Wat een potsierlijke vertoning. Echt iets uit de tijd dat Microsoft nog leuk was.
Naah, Ties.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:40 schreef Valid het volgende:
[..]
Deze reactie had ik eerder van Paxcon verwacht.
Mooi!quote:
quote:
Oh dit is echt een hele stap verder dan google glass. Dit is geen schermpje voor je oog, hier wordt de shit gewoon op je oog geprojecteerd zodat je die dingen gewoon in je omgeving waarneemt ipv als een laagje in de hoek.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja, geef mij liever iets als Google Glass, maar...
[ afbeelding ]
Enzo
Non-stop informatie, jeuj!quote:
Klopt, ik weet [nerd.jpg] maar Google glass is bij doorontwikkeling minder opvallend dan zo'n combi op je kop zetten als de hololens. Leuk voor binnen, iets met glass voor buitenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh dit is echt een hele stap verder dan google glass. Dit is geen schermpje voor je oog, hier wordt de shit gewoon op je oog geprojecteerd zodat je die dingen gewoon in je omgeving waarneemt ipv als een laagje in de hoek.
Je hoeft dat ding natuurlijk niet de hele tijd op te hebben. Maar vooral voor zakelijke toepassingen is het interessant denk ik. De architect die zijn creatie irl ziet. Technische hulp op afstand (wat ze lieten zien met Skype) waarbij de technieker op afstand pijltjes tekent bij welke leidingen je moet aansluiten. Medische student en onderzoek. Industrieel ontwerpen. 3D printen en modelleren.quote:
Het is ook juist ontworpen om binnen te gebruiken, waardoor ik ook denk dat het een grotere kans van slagen heeft en waardoor glass een vroegtijdige dood is gestorven: het was awkward in het openbaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Klopt, ik weet [nerd.jpg] maar Google glass is bij doorontwikkeling minder opvallend dan zo'n combi op je kop zetten als de hololens. Leuk voor binnen, iets met glass voor buiten
Is het ook. Maar smartglasses zie ik liever dan smartwatches. Krijg je gewoon notificaties en info naar keuze als overlay waar je kijkt. Kan ik old fashioned klokjes om mijn pols dragen en tochquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is toch focking awesome.
[..]
Het is ook juist ontworpen om binnen te gebruiken, waardoor ik ook denk dat het een grotere kans van slagen heeft en waardoor glass een vroegtijdige dood is gestorven: het was awkward in het openbaar.
Smartwatch kan ik niet meer zonder eigenlijkquote:Op zondag 17 mei 2015 00:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Is het ook. Maar smartglasses zie ik liever dan smartwatches. Krijg je gewoon notificaties en info naar keuze als overlay waar je kijkt. Kan ik old fashioned klokjes om mijn pols dragen en tochaan de slimme telefoon op den duur. Vind dat niet meer awkward dan met oortje in het openbaar telefoneren en in het luchtledige lullen
Meh, heb nu een Xiaomi Mi band just because... Het ding zo cheapass is, weinig uitmaakt als het stuk gaat en voorlopig zijn smartwatches echt een niche die zich rap opvolgt en per iteratie beter wordt qua accuduur, features en dergelijke. Voor notificaties alleen hoef ik hem niet. Maar ik weiger ook er bij kans net zoveel als een mid range toestel voor neer te leggen. ¤100 voor een accessoire is nog een keertje te doen.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Smartwatch kan ik niet meer zonder eigenlijk
Ik zou dan ook nooit een met een LG watch of applewatch lopen. Zo'n groot scherm waar je apps op kan draaien, insta op gaat kijken.. wat een verdraaide onzin.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Meh, heb nu een Xiaomi Mi band just because... Het ding zo cheapass is, weinig uitmaakt als het stuk gaat en voorlopig zijn smartwatches echt een niche die zich rap opvolgt en per iteratie beter wordt qua accuduur, features en dergelijke. Voor notificaties alleen hoef ik hem niet. Maar ik weiger ook er bij kans net zoveel als een mid range toestel voor neer te leggen. ¤100 voor een accessoire is nog een keertje te doen.
quote:Op zondag 17 mei 2015 00:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Meh, heb nu een Xiaomi Mi band just because... Het ding zo cheapass is, weinig uitmaakt als het stuk gaat en voorlopig zijn smartwatches echt een niche die zich rap opvolgt en per iteratie beter wordt qua accuduur, features en dergelijke. Voor notificaties alleen hoef ik hem niet. Maar ik weiger ook er bij kans net zoveel als een mid range toestel voor neer te leggen. ¤100 voor een accessoire is nog een keertje te doen.
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Gear 2 neo, na ruim een jaar. Werkt prima en scheelt veel onnodige checks van je telefoon.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik zou dan ook nooit een met een LG watch of applewatch lopen. Zo'n groot scherm waar je apps op kan draaien, insta op gaat kijken.. wat een verdraaide onzin.
Microsoft band is perfect. Mooi snel, soort verlenging van je telefoon en kan ook op zichzelf werken met sporten/slaap bij houden. Top!
Is ook chill. Alleen zo'n joekel van een scherm trekt mij niet. Plus dat ik de apple watsj ronduit traag vondquote:Op zondag 17 mei 2015 00:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
[..]
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Gear 2 neo, na ruim een jaar. Werkt prima en scheelt veel onnodige checks van je telefoon.
Begrijp nu ook niet hoe dat werkt als je bijv. na 3,5 jaar weg moet. Sowieso hoe up-or-out zich met het arbeidsrecht verenigt eigenlijk.quote:Op zondag 17 mei 2015 08:35 schreef eriksd het volgende:
Hoe zouden advocatenkantoren omgaan met die nieuwe regels vor tijdelijke contracten? Hele model komt op de tocht te staan toch?
Nice!quote:Op zondag 17 mei 2015 08:31 schreef Blistering het volgende:
Wekker gezet om 6:45 en 5km gaan rennen op de Veluwe. Wat een productief begin van m'n zondag
Goeiemorgen fijne mensen.
via niet voldoende functioneren misschien?quote:Op zondag 17 mei 2015 09:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Begrijp nu ook niet hoe dat werkt als je bijv. na 3,5 jaar weg moet. Sowieso hoe up-or-out zich met het arbeidsrecht verenigt eigenlijk.
Ik heb altijd begrepen dat het in die branche een soort van gedoogd wordt door rechters, juist door de stageperiode.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Begrijp nu ook niet hoe dat werkt als je bijv. na 3,5 jaar weg moet. Sowieso hoe up-or-out zich met het arbeidsrecht verenigt eigenlijk.
Als het juist door de stageperiode komt verklaart dat nog niet hoe het daarna werkt en in andere takken van zakelijke dienstverlening waar het idee hetzelfde is (consultancy bijv.).quote:Op zondag 17 mei 2015 11:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat het in die branche een soort van gedoogd wordt door rechters, juist door de stageperiode.
Wat bedoel je precies met hoe het daarna werkt? Daarna krijg je gewoon een vast contract en kun je er worden uitgeknikkerd bij niet voldoende functioneren.quote:Op zondag 17 mei 2015 12:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Als het juist door de stageperiode komt verklaart dat nog niet hoe het daarna werkt en in andere takken van zakelijke dienstverlening waar het idee hetzelfde is (consultancy bijv.).
Goed plan. Zo even hardlopen om het er vervolgens weer bij de rollende keukens bij te gaan eten/drinken.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:16 schreef Boterbartje het volgende:
Gister dacht ik vanmorgen nog te gaan hardlopen: wekker weggedrukt en lekker uitgeslapen.
Ik compenseer door zo een lekkere salade met gerookte zalm te eten en vanavond alsnog de gaan hardlopen.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Goed plan. Zo even hardlopen om het er vervolgens weer bij de rollende keukens bij te gaan eten/drinken.
Balansdag dus!quote:Op zondag 17 mei 2015 13:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Goed plan. Zo even hardlopen om het er vervolgens weer bij de rollende keukens bij te gaan eten/drinken.
Welk vak?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:09 schreef Etsu het volgende:
Ik heb vandaag gestudeerd en een studieplanning gemaakt!
Handelsrecht, over ondernemingsrecht, specifiek structuur/verhouding NV/BV, bestuudersaansprakelijkheid en dividend NV/BV en balanssen (m.n. maatschappelijk kapitaal, (en dan volgt geplaatst, dan gestort en dan opgevraagd (zie, heb hem nog in mn hoofd zittenquote:
Tof!quote:Op zondag 17 mei 2015 17:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Handelsrecht, over ondernemingsrecht, specifiek structuur/verhouding NV/BV, bestuudersaansprakelijkheid en dividend NV/BV en balanssen (m.n. maatschappelijk kapitaal, (en dan volgt geplaatst, dan gestort en dan opgevraagd (zie, heb hem nog in mn hoofd zitten))).
En jawel.Morgen een ander vak, Fiscale aspecten registergoederen (OB/Ovb), om het af te wisselen met handels (vind er geen zak aan
).
Balansen.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Handelsrecht, over ondernemingsrecht, specifiek structuur/verhouding NV/BV, bestuudersaansprakelijkheid en dividend NV/BV en balanssen (m.n. maatschappelijk kapitaal, (en dan volgt geplaatst, dan gestort en dan opgevraagd (zie, heb hem nog in mn hoofd zitten))).
En jawel.Morgen een ander vak, Fiscale aspecten registergoederen (OB/Ovb), om het af te wisselen met handels (vind er geen zak aan
).
Wat is 'alles'?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tof!
Dat ondernemingsrecht ben ik nu ook mee bezig, wel tof (alleen bij ons hebben ze alles in één vak gedonderd). En Nieuwe Weme kan geen college geven.
Week 1 inleidingquote:Op zondag 17 mei 2015 17:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat is 'alles'?
Hier hebben we 4 verschillende vakken dacht ik, specifiek gericht op ondernemingsrecht: Handelsrecht (A) (verplicht vak voor iedereen), RPPV (bachelor notarieel), Ondernemingsrecht 1/2 (master).
Dat lijkt op handels A en RPPV in één vak.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Week 1 inleiding
Week 2: toetsing besluiten, algemene opzet boek 2
week 3: vereniging, cooperatie, owm
week 4: stichting en schets BV/NV
week 5: AVA en kapitaal/vermogen/storten etc.
Week 6: aandelen en bevoegdheden AVA
Week 7: Bestuur
Week 8: RvC en vertegenwoordiging
Week 9: structuurregime en WOR
Week 10: geschillenrecht/ enquete, fusie (aandelen/bedrijfs/juridisch), splitsing, uitkoop
Week 11: jaarrekening en aansprakelijkheid
week 12: personenvennootschappen (MS, VOF en CV)
Maar dit is dan gewoon een bachelorvak voor iedereen. Halfjaarsvak. Begint in februari, tentamen straks in juni.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat lijkt op handels A en RPPV in één vak.![]()
Leuk hoor, notariële stof.
Mja, wij hebben handelsrecht (gewoon bachelorvak voor iedereen) en daar zitten dus ondernemingsrecht basic, verzekeringsrecht basic, faillissementsrecht basic en IE-recht basic in.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar dit is dan gewoon een bachelorvak voor iedereen. Halfjaarsvak. Begint in februari, tentamen straks in juni.
wel grappig hoe elke uni weer de vakken maakt. IE zat bij ons in europees/economisch rechtquote:Op zondag 17 mei 2015 17:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mja, wij hebben handelsrecht (gewoon bachelorvak voor iedereen) en daar zitten dus ondernemingsrecht basic, verzekeringsrecht basic, faillissementsrecht basic en IE-recht basic in.
Nice. Merk echt met meerdere dingen dat ik in het verkeerde cohort zitquote:Op zondag 17 mei 2015 17:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hey joosie, birgit gaf me een 8 waardoor ik met een 7,5 ben geëindigd voor CS1.
Ik vind IE recht wel tof!quote:
Bij ons geen financieelrecht, je komt de Wft alleen soms tegen in andere vakken. Vind ik wel zonde.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:52 schreef Yreal het volgende:
Op de uva zit er geen ie-recht in de bachelor.
Hier ook niet. En geen fiscaal recht in de normale bachelor.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Bij ons geen financieelrecht, je komt de Wft alleen soms tegen in andere vakken. Vind ik wel zonde.
Wij krijgen alleen een keuzevak in jaar 2: of inleiding belastingrecht of sociaalrecht.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hier ook niet. En geen fiscaal recht in de normale bachelor.
Tja, maar helaas kom je daar pas mee in aanraking als je de master financieel recht kiest of een mastervak financieel rechtquote:Op zondag 17 mei 2015 17:59 schreef eriksd het volgende:
Ken geen wet die zo geordend te doorlopen is als de WFT.
Oh dat is beide op de RuG wel verplicht voor rechtsgeleerdheid.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wij krijgen alleen een keuzevak in jaar 2: of inleiding belastingrecht of sociaalrecht.
RUGquote:Op zondag 17 mei 2015 18:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh dat is beide op de RuG wel verplicht voor rechtsgeleerdheid.
Meh, beide kutvakkenquote:
Beide meerkeuze, als dat nou eens kon bij FAR...quote:Op zondag 17 mei 2015 18:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Meh, beide kutvakken
Voor ISR waren dit jaar in de 1ste kans maar 3 mensen geslaagd. Toen hebben ze de normering versoepeld![]()
Godverdomme man. Ze leren het ook nooit.
Knokken tegen Vitesse, ben benieuwd. Had liever nog een keertje Feyenoord gehad, zeker nuquote:
Ah kom, we laten 24 juni Bij de Leij een poepie ruiken. Ook mijn laatste tentamen voor mijn bachelor, dus extra spannend voor ons beide.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Beide meerkeuze, als dat nou eens kon bij FAR...
[..]
Knokken tegen Vitesse, ben benieuwd. Had liever nog een keertje Feyenoord gehad, zeker nu![]()
Dat had grappig geweest jaquote:Op zondag 17 mei 2015 18:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Knokken tegen Vitesse, ben benieuwd. Had liever nog een keertje Feyenoord gehad, zeker nu![]()
Als ik nou voorgaande twee jaar qua ervaring kon laten schieten, ben mede daardoor er teveel pessimistisch voor ingesteld. Heb uit wanhoop maar Boombasics fiscaal gehaaldquote:Op zondag 17 mei 2015 18:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ah kom, we laten 24 juni Bij de Leij een poepie ruiken. Ook mijn laatste tentamen voor mijn bachelor, dus extra spannend voor ons beide.
dadelijk heb jij eerder je bachelor dan ik.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ah kom, we laten 24 juni Bij de Leij een poepie ruiken. Ook mijn laatste tentamen voor mijn bachelor, dus extra spannend voor ons beide.
Tja...quote:Op zondag 17 mei 2015 18:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
dadelijk heb jij eerder je bachelor dan ik.
MEERKEUZE ?!!!quote:Op zondag 17 mei 2015 18:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Voor wat basale fiscaliteit. Komop Joosie.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Als ik nou voorgaande twee jaar qua ervaring kon laten schieten, ben mede daardoor er teveel pessimistisch voor ingesteld. Heb uit wanhoop maar Boombasics fiscaal gehaald
's ochtends eerst maar straf 3 nieuw doen, 's middags Ib/Ob/BRV doen. Weekje later geschiedenis v/d Europese rechtswetenschap en de boel afsluiten met bestuurs 3quote:Op zondag 17 mei 2015 18:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ah kom, we laten 24 juni Bij de Leij een poepie ruiken.
2 op een dag, is dat wel slim?quote:Op zondag 17 mei 2015 18:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
's ochtends eerst maar straf 3 nieuw doen, 's middags Ib/Ob/BRV doen. Weekje later geschiedenis v/d Europese rechtswetenschap en de boel afsluiten met bestuurs 3
Belasting 1, elementair belasting waren easy peasy, FAR is geen basaal iets meer.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voor wat basale fiscaliteit. Komop Joosie.
Geen keuze, is nu eenmaal zo ingeplandquote:
RuGquote:Op zondag 17 mei 2015 18:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
12 propedeusevakken, waarvan 6 meerkeuze.
In het tweede jaar alleen nog ISR en dat was het.
Jij hebt tenminste nog leuke vakken. Ik heb dé drie horrorvakken uit het derde jaar.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:23 schreef Joosie200 het volgende:
12 juni: 1e kans bestuurs 3, 24 juni: FAR/straf 3 her, 1 juli: geschiedenis her, 3 juli: bestuurs 3 her.
Bestuurs 3 komt wel goed, gek genoeg het rechtsgebied wat mij het minst kan boeien, maar waar ik de minste moeite mee hebStraf 3 ga ik inkoppen want capita, geschiedenis ga ik voor de 10 want geschiedenis ftw
which leaves me with.. FAR
Dan ben ik allang blij, mag ik door tot in augustus voor de mondelingquote:Op zondag 17 mei 2015 18:23 schreef eriksd het volgende:
Zou toch lachen zijn als je een vijf haalt voor FAR Joosie.
RGR horror? Handels horror? Neuh.. Europees is horror, maar tegenwoordig tweedejaars hé?quote:Op zondag 17 mei 2015 18:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jij hebt tenminste nog leuke vakken. Ik heb dé drie horrorvakken uit het derde jaar.
Meh, Vonck kan er wat van met z'n rode pen hoor, aldus CS1. En RGR boeit me niet zoveel totzover, maar kan nog veranderen.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan ben ik allang blij, mag ik door voor de mondeling
[..]
RGR horror? Handels horror? Neuh.. Europees is horror, maar tegenwoordig tweedejaars hé?FAR is horror, dus je hebt maar 1 horrovak /nofi
![]()
Ja, dat vindt Vonck wel leukquote:Op zondag 17 mei 2015 18:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Meh, Vonck kan er wat van met z'n rode pen hoor, aldus CS1. En RGR boeit me niet zoveel totzover, maar kan nog veranderen.
HandelsA is leuk, B is ruk, en laten ze dst nou net fuseren.
Twee vakken die übersaai zijn fuseren, das met recht nu horror jaquote:Op zondag 17 mei 2015 18:30 schreef Etsu het volgende:
En bij RGR hebben ze het gefuseerd met POG (en beetje huurrecht) en oude tentamen(vragen) voor POG/huurrecht staan niet op Nestor.
Van racefietsen?quote:Op zondag 17 mei 2015 19:16 schreef eriksd het volgende:
fiscale...aspecten...komop Yreal! Je kan het!
Fiscale aspecten registergoederen.quote:
BTW is bijzonder kut jaquote:Op zondag 17 mei 2015 19:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Fiscale aspecten registergoederen.
week 1 BTW (algemeen/ondernemer)
week 2 BTW (leveringen en diensten OZ/vrijstelling OZ)
week 3 BTW (aftrek/herziening)
week 4 Ovb (algemeen/verkrijging)
week 5 Ovb (maatstaf/vrijstellingen)
week 6 Samenloop OB/Ovb
week 7 IB (eigen woning + hypotheek), WOZ (waardering)
Kutvak.
Wat jij wil, bolle.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:20 schreef eriksd het volgende:
Het wachten is nu op een reactie van Ike bestaande uit![]()
![]()
Ow.quote:
waar?quote:
Dit, van m'n leven niet in een bus naar Parijsquote:Op zondag 17 mei 2015 20:57 schreef eriksd het volgende:
Wat een kutreis moet dat zijn zeg, potverdrie.
Sowieso is het moeilijk kut om in een bus te zitten. Maarja, voor 2 euro naar parijs...quote:Op zondag 17 mei 2015 20:57 schreef eriksd het volgende:
Ik heb ooit een reis van bijna 30 uur in een bus gemaakt. Bah wat was dat vervelendquote:Op zondag 17 mei 2015 20:57 schreef eriksd het volgende:
Ja, en dan? 30 uur in zo'n kutbus verpest de hele reis. God wat verschrikkelijk.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sowieso is het moeilijk kut om in een bus te zitten. Maarja, voor 2 euro naar parijs...
Al kreeg ik geld toe dan zou ik het nog niet doen.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb ooit een reis van bijna 30 uur in een bus gemaakt. Bah wat was dat vervelend
Hoe zou jij naar parijs gaan dan?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, en dan? 30 uur in zo'n kutbus verpest de hele reis. God wat verschrikkelijk.
Ik weet niet of ik het nu nog zo snel zou doen, maar toen met al mijn schoolvriendjes en vriendinnetjes naar een ver oord was hartstikke leuk.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Al kreeg ik geld toe dan zou ik het nog niet doen.
Trein.quote:
Thalysquote:
Als je er op tijd bij bent (3 maand van te voren) kan het zo'n 70 euro - 100 euro retour zijn. Vanaf Schiphol of Roffa CS vertrekt ie. Gaat als een tiet, 300 km/h. Je krijgt eten en drinken.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef Paxcon het volgende:
Drie uur in een eerste klas trein lijkt me wel prima eigenlijk
Wat kost zoiets Bartje? retour
Ja, dat hoort erbij op die leeftijd. Maar als je nu op vakantie gaat hoeft het toch niet zo'n billige spartaanse bedoening te zijn?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het nu nog zo snel zou doen, maar toen met al mijn schoolvriendjes en vriendinnetjes naar een ver oord was hartstikke leuk.
Oh tofquote:Op zondag 17 mei 2015 21:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Thalys
[..]
Als je er op tijd bij bent (3 maand van te voren) kan het zo'n 70 euro - 100 euro retour zijn. Vanaf Schiphol of Roffa CS vertrekt ie. Gaat als een tiet, 300 km/h. Je krijgt eten en drinken.
Tweede klas is ook wel prima hoor.
Ik vind het stiekem machtig mooi om voor enkele euro's ergens heen te gaanquote:Op zondag 17 mei 2015 21:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat hoort erbij op die leeftijd. Maar als je nu op vakantie gaat hoeft het toch niet zo'n billige spartaanse bedoening te zijn?
Week lang met een tas van 15kg rondtrekken, zelf je eten op een gasbrandertje maken, eten met plastic bestek met aan de ene kant een vork, andere kant een lepel en dan je tent op zetten en daar in slapen.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat hoort erbij op die leeftijd. Maar als je nu op vakantie gaat hoeft het toch niet zo'n billige spartaanse bedoening te zijn?
Van mij niet nee, ik zou liever wat meer uitgeven om niet in een bus te hoeven zitten. Maar goed, dat zorgt er wel voor dat ik minder op vakantie kan dan Yreal. Kiezen of delen.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Soms is eerste klas goedkoperquote:
Heb je geen vaste zitplek dan?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Soms is eerste klas goedkoperAl dat domme kuddevolk gaat allemaal tweede klas maar begrijpen niet dat de prijs bepaald wordt door vraag en aanbod. Als er heel veel vraag naar tweede klas is en weinig naar eerste, is het voordeliger om eerste klas te reizen. Incl drinken, ruime stoelen en wifi.
Maar tweede klas is ook prima hoor, moet je wel met z'n 2e een 4 zitter pakken, kun je je benen nog beetje kwijt.
Voor een citytrip is het onzin.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van mij niet nee, ik zou liever wat meer uitgeven om niet in een bus te hoeven zitten. Maar goed, dat zorgt er wel voor dat ik minder op vakantie kan dan Yreal. Kiezen of delen.
Jawel, maar als die niet bezet zijn mag je wel verplaatsen.quote:
Ik vind die display's in duitsen treinen zo baasquote:Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jawel, maar als die niet bezet zijn mag je wel verplaatsen.
Slaaptreinen, dat is pas chill.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vind die display's in duitsen treinen zo baas
Lang leve Thalys en TGVquote:
Nijmegen?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Lang leve Thalys en TGVKost wat meer, maar is een stuk relaxter reizen dan zo'n tourbus. V/d zomer weer naar thuisthuis
En oh Bartje.. in juli vertoef ik in jouw prachtstad
Ja man.. als de wandelinvasie van start gaat, hier net zo'n halve zool [/pun intended] die er een weekje gaat vertoeven opdat ie op vrijdag door de St. Annastraat alias Via Gladiola naar de finish magquote:
Haha ga je lopen ja?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:46 schreef Joosie200 het volgende:
zo'n halve zool [/pun intended] die er een weekje gaat vertoeven opdat ie op vrijdag door de St. Annastraat alias Via Gladiola naar de finish mag
Zekers. Drie jaar terug voor het eerst, kwam dag 1 prima door. Op dag 2 was ik in het pittoreske Wijchen maar toen zat ik te twijfelen of ik in het restant aan tijd nog wel snel genoeg terug op het start/finishterrein zou zijn om mij te kunnen uitchecken + inchecken volgende dag. Mijn smartphone met app zei wat anders dan de borden qua nog te lopen aantal km's. Ging toen maar uit van de borden, maar die bleken niet te kloppenquote:Op zondag 17 mei 2015 21:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Haha ga je lopen ja?
Ik ben er dan niet, hij is laat dit jaar en dan zit ik denk ik al in noord spanje te genieten van mijn wel verdiende vaka
Haha tof!quote:Op zondag 17 mei 2015 21:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zekers. Drie jaar terug voor het eerst, kwam dag 1 prima door. Op dag 2 was ik in het pittoreske Wijchen maar toen zat ik te twijfelen of ik in het restant aan tijd nog wel snel genoeg terug op het start/finishterrein zou zijn om mij te kunnen uitchecken + inchecken volgende dag. Mijn smartphone met app zei wat anders dan de borden qua nog te lopen aantal km's. Ging toen maar uit van de borden, maar die bleken niet te kloppenVerkeerde beslissing > uitgestapt want tijd tekort, bleek het gewoon net gekund te hebben.
Jaar erop en twee jaar later op rij uitgeloot, dus voor dit jaar sowieso ingeloot. Ergo: in de herkansing voor het eerste Vierdaagsekruisje. Liefst volgend jaar (100e editie jubileum enzo) opnieuw ingeloot voor het kroontje. Mijn doel is zesmaal uitlopen, das de mooiste medaille /imo (blauw geëmailleerd + zilver)
Mja.. das voor de ekte fanaten, vind 6x al uitdaging genoegquote:Op zondag 17 mei 2015 22:05 schreef Boterbartje het volgende:
Vanaf 60x uitlopen is ie ook wel mooi anders!
6x hoeft niet achter elkaar?quote:Op zondag 17 mei 2015 22:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja.. das voor de ekte fanaten, vind 6x al uitdaging genoeg
Nope, gewoon 6x met hetzelfde inschrijfnummer, hoeft geen 6xkillstreak *achievement unlocked* Al zullen ze vast nog wel een reglement hebben die wegens inactiviteit je op den duur je schrapt uit het systeem ofzoquote:
Vet. Ik ga dat ook doen G. Maar dan jaren erop ofzoquote:Op zondag 17 mei 2015 22:15 schreef Joosie200 het volgende:
Nope, gewoon 6x met hetzelfde inschrijfnummer, hoeft geen 6xkillstreak *achievement unlocked* Al zullen ze vast nog wel een reglement hebben die wegens inactiviteit je op den duur je schrapt uit het systeem
Pauzeren is echt voor wijven man. Gewoon om de zoveel tijd even 5 minuten stoppen om wat te drinken en door. Half uur zitten is alleen maar slecht voor je spieren. Tenzij lunchen natuurlijk. Gewoon doorkachelen, als een man. Daarom ook drinkzak achterop, hoef je helemaal geen drinkpauzes meer te houden.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:24 schreef Joosie200 het volgende:
Ga het dit jaar ook serieuzer aanpakken. Een tijdplanning werkt toch wel het beste als je je er aan houdt. Dus extra vroeg naar start/finishterrein om vooraan in de meute te staan. Scheelt weer wachttijd (bij mijn eerste keer was ik daar gewoon 45min aan kwijt op dag 1 en dag 2) wat je kan gebruiken als rusttijd en/of wandeltijd. Idem met pauzes, gewoon wat strakker letten hoelang je al pauzeert. Tis natuurlijk een prestatietocht met een officiële onderscheiding.
Pauzeren is in mijn beleving dan ook 10min max, maar op de tweede dag zat ik te lekker in het zonnetje en vergat ik de wandeltocht even in Wijchenquote:Op zondag 17 mei 2015 22:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Pauzeren is echt voor wijven man. Gewoon om de zoveel tijd even 5 minuten stoppen om wat te drinken en door. Half uur zitten is alleen maar slecht voor je spieren. Tenzij lunchen natuurlijk. Gewoon doorkachelen, als een man. Daarom ook drinkzak achterop, hoef je helemaal geen drinkpauzes meer te houden.
Wat wel aan te raden is: als je voeten gaan zweten, je sokken verwisselen tijdens pauzes.
Je moet je voeten wel goed verzorgen hoor. Droge sokken is een must. 's avonds lekker insmeren met creme ofzo, evt. blaarpleisters zodat blaren snachts wegtrekken.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Pauzeren is in mijn beleving dan ook 10min max, maar op de tweede dag zat ik te lekker in het zonnetje en vergat ik de wandeltocht even in Wijchen(alleen het witbier mistte) Heb vaste pauzemomenten van 5-10min, om de twee uur en weer door. Is psychologisch beter behapbaar, ipv in je kop 'oh jeej, moet 50km lopen' nee.. 'moet 10km lopen en dan pauze' en rinse and repeat x 5 en klaar. Doe je toch een dagje slenteren 50km lang, maar valt prima te doen.
Schoenen uittrekken is het laatste wat ik doe, tenzij mijn sokken verzopen zijn door een 'plaatselijk' buitje. Eenmaal eruit en je voeten zwellen meteen op, zeker na een aantal wandeluurtjes. Dus gewoon aanhouden die hap, nieuwe sokken doe ik wel aan als ik onder de douche weg kom nadat ik 50km gedaan heb.
Laat je die hoogtemeters toch thuis, scheelt weer wat kg.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je moet je voeten wel goed verzorgen hoor. Droge sokken is een must. 's avonds lekker insmeren met creme ofzo, evt. blaarpleisters zodat blaren snachts wegtrekken.
Serieus shit.
Ik loop zelf echter maar 30km max op dag. Maar dan heb ik wel backpack + wat ruiger terrein + hoogtemeters.
Gehwol is prima spul, blarenpleisters zijn rotzooi. Plakken vast rondom de blaar, de gezonde huid trek je dus zo weg inclusief blaar. Nee, met steriele naald doorprikken aan de uiteindes, schoon deppen en das dat, hoogstens wat inzwachtelen. Heb enkel blaren gehad toen ik te enthousiast mijn schoenen voor het eerst wou inlopenquote:Op zondag 17 mei 2015 22:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je moet je voeten wel goed verzorgen hoor. Droge sokken is een must. 's avonds lekker insmeren met creme ofzo, evt. blaarpleisters zodat blaren snachts wegtrekken.
Serieus shit.
Ik loop zelf echter maar 30km max op dag. Maar dan heb ik wel backpack + wat ruiger terrein + hoogtemeters.
Geweldigquote:Op zondag 17 mei 2015 22:56 schreef Tchock het volgende:
Toch niet te gelovenDe ene titelkandidaat in Turkije wint gisteren met 1-0 door dit doelpunt: https://vine.co/v/eKY0guA6WIx en vervolgens wint de andere titelkandidaat vandaag, met 1-0, door dit doelpunt: https://vine.co/v/eAmxEH36wPt
Die keepers kunnen allebei niet acteren
quote:Op zondag 17 mei 2015 22:56 schreef Tchock het volgende:
Toch niet te gelovenDe ene titelkandidaat in Turkije wint gisteren met 1-0 door dit doelpunt: https://vine.co/v/eKY0guA6WIx en vervolgens wint de andere titelkandidaat vandaag, met 1-0, door dit doelpunt: https://vine.co/v/eAmxEH36wPt
Die keepers kunnen allebei niet acteren
Jup... Maar het bizarre is dus dat als dit inderdaad omkoping is, dat betekent dat meerdere partijen het tegen elkaar doen.quote:Op zondag 17 mei 2015 23:08 schreef Paxcon het volgende:
Die tweede was de goal in 90+2 en had iemand in de 50e minuut al rood gepakt
iedereen weer gelijk, niks aan de hand.quote:Op zondag 17 mei 2015 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup... Maar het bizarre is dus dat als dit inderdaad omkoping is, dat betekent dat meerdere partijen het tegen elkaar doen.
Het is ook aaaaaltied wat moet oe.quote:Op maandag 18 mei 2015 09:08 schreef Yreal het volgende:
Essay begeleider zegt onze afspraak van vanmiddag net af omdat hij mijn stuk nog niet gelezen heeft![]()
Wat een gedoe dit...
Zal ie volgende week het vast wel gelezen hebben maar met vakantie gaanquote:Op maandag 18 mei 2015 09:08 schreef Yreal het volgende:
Essay begeleider zegt onze afspraak van vanmiddag net af omdat hij mijn stuk nog niet gelezen heeft![]()
Wat een gedoe dit...
ja vastquote:Op maandag 18 mei 2015 09:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zal ie volgende week het vast wel gelezen hebben maar met vakantie gaan
Mwah, je wordt wel helemaal gek van alle verschillende besluiten, uitvoeringsregelingen, uitvoeringsbeschikkingen en uitvoeringsregelingen bij uitvoeringsbeschikkingen.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:59 schreef eriksd het volgende:
Ken geen wet die zo geordend te doorlopen is als de WFT.
quote:Op maandag 18 mei 2015 10:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mwah, je wordt wel helemaal gek van alle verschillende besluiten, uitvoeringsregelingen, uitvoeringsbeschikkingen en uitvoeringsregelingen bij uitvoeringsbeschikkingen.
Hey haarbal, alles goed?quote:Op maandag 18 mei 2015 10:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mwah, je wordt wel helemaal gek van alle verschillende besluiten, uitvoeringsregelingen, uitvoeringsbeschikkingen en uitvoeringsregelingen bij uitvoeringsbeschikkingen.
Zelfde. Wel eens belachelijk lang in een bus in Laos gezeten (ding kreeg ook nog eens panne). God, toen was ik minder blijquote:Op zondag 17 mei 2015 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb ooit een reis van bijna 30 uur in een bus gemaakt. Bah wat was dat vervelend
Prima. Gisteren mezelf rond gegeten en gedronken bij de rollende keukens. Maar jezus, ik vind het daar best duur. Paar drankjes en hapjes, en je bent EUR 100 verder ofzo. O, en veel, heel veel hipstersquote:
Tja als big-shot advocaat moet dat geen probleem zijn toch? Praat je dan in ook in termen van 'joh ik leg wel even half hondertje bij' of niet?quote:Op maandag 18 mei 2015 10:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Prima. Gisteren mezelf rond gegeten en gedronken bij de rollende keukens. Maar jezus, ik vind het daar best duur. Paar drankjes en hapjes, en je bent EUR 100 verder ofzo. O, en veel, heel veel hipsters
wat denk je zelf?quote:Op maandag 18 mei 2015 09:57 schreef Boterbartje het volgende:
Yreal, het komt allemaal goed!
Maar heb je je P al?
Ach, dan mag je het toch nog wel duur vinden? Ik praat overigens niet zo.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja als big-shot advocaat moet dat geen probleem zijn toch? Praat je dan in ook in termen van 'joh ik leg wel even half hondertje bij' of niet?
Rollende keukens is een soort proef-eet concept met allemaal kleine kraampjes of hoe moet ik mij dat voorstellen? Is vaak wel prijzig nml als het dat is, maar wel lekker en gezellig.
Grapje toch. Tuurlijk mag je dat duur vinden, zou zelfs raar vinden als je dat niet vond.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, dan mag je het toch nog wel duur vinden? Ik praat overigens niet zo.
Zoiets inderdaad. Een food festival met allemaal rollende kraampjes (in oude busjes en dat soort dingen, wel erg tof), allemaal verschillend eten. Wel erg lekker en gezellig inderdaad, alhoewel ik het te druk vond (en nogmaals, veel hipsters).
Erik, vent. Twentse leu bint leuke leu.quote:
Nou, we zijn allemaal rete benieuwd.quote:
tja. We hadden de tijd beter aan bootvluchtelingen kunnen besteden als we de tijd daar voor vrij maken. Racisme is weer een ander onderwerp.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:11 schreef eriksd het volgende:
Ze heeft een punt. Alleen is dit niet de manier om het te brengen, zeker niet in de rebound.
Zie mijn reactie in het DWDD topic.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
tja. We hadden de tijd beter aan bootvluchtelingen kunnen besteden als we de tijd daar voor vrij maken. Racisme is weer een ander onderwerp.
het blijft een lastige discussie. Ik heb niet meer de indruk dat het nut heeft er ook maar iets over te zeggen, al helemaal als blankequote:
Ach, dat wijf geilt alleen op aandacht. Kan die kop niet zijn, raar wijf. Al was ze blank of paars: alles persoon is ze gewoon rot en een aandachtshoer. Geen zendtijd aan verknoeienquote:Op maandag 18 mei 2015 19:11 schreef eriksd het volgende:
Ze heeft een punt. Alleen is dit niet de manier om het te brengen, zeker niet in de rebound.
Maar dat jij bijzonder was wisten we al.quote:Op maandag 18 mei 2015 22:03 schreef eriksd het volgende:
Monthy Python, ik heb er de lol nooit van begrepen.
quote:De resterende 70 kilo van Sjuul Paradijs is opgestapt als hoofdredacteur van De Telegraaf. Dat maakte de krant vanochtend bekend. In 2013 stapte al zo’n 30 kilo van Sjuul Paradijs op na een conflict met de aandeelhouders, in 2014 werd door een interne reorganisatie nog eens 50 kilo weggesaneerd. Paradijs werkte 29 jaar in wisselende samenstelling voor De Telegraaf. (speld)
Ga langs de boulevard zitten, bestel een kop koffie en ga lekker mensen zitten kijken. Briljant vermaak.quote:
Gaan we doen, thanks.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ga langs de boulevard zitten, bestel een kop koffie en ga lekker mensen zitten kijken. Briljant vermaak.
Verder zijn er belangrijke Romeinse ruïnes bij Nice als dat je interesseert en veel musea.
Ga ik ook doen met Romequote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaan we doen, thanks.
Echt heel decadent. 'S morgens om 7 uur vertrekken uit schiphol en om 22 uur weer uit nice...
aan de ene kant vind ik het heel stom om maar 1 dag te gaan, aan de andere kant ook wel weer heel coolquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ga ik ook doen met Rome07:00 uit Istanbul, 09:00 in Rome en om 21:00 weer naar Nederland.
Ik ga dan toch echt liever meerdere dagen hoor.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
aan de ene kant vind ik het heel stom om maar 1 dag te gaan, aan de andere kant ook wel weer heel cool
Dit dus.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ga dan toch echt liever meerdere dagen hoor.
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ga dan toch echt liever meerdere dagen hoor.
uiteraard, maar dit is waarschijnlijk de enige kans die ik heb om nog met mijn vriendin weg te kunnen deze zomer.quote:
Hoeveel uur ben je kwijt met het vliegen en dat security gezeik?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
aan de ene kant vind ik het heel stom om maar 1 dag te gaan, aan de andere kant ook wel weer heel cool
Inclusief van en naar het vliegveld en de vluchttijd minstens een uur of 5-6.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoeveel uur ben je kwijt met het vliegen en dat security gezeik?
4 uur vliegen, ik verwacht met enkel een rugzakje niet al teveel wachttijd en andere ellende.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoeveel uur ben je kwijt met het vliegen en dat security gezeik?
Wauw, ik krijg bijna spijt dat ik in plaats daarvan een echt vak heb gedaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:14 schreef Yreal het volgende:
Geinig. Theorie en praktijk onderzoeksmethode heeft niet meer dat wazige tentamen maar nu is het de bedoeling een annotatie te schrijven. Leuk
Ach. Planning/stress/alles matig is het wel aardig om een tentamen te kunnen laten vallen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wauw, ik krijg bijna spijt dat ik in plaats daarvan een echt vak heb gedaan.
Rechtsgeschiedenisquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:19 schreef Yreal het volgende:
Bovendien begin ik rechtsfilosofie en rechtsgeschiedenis leuk te vinden... Dam...
Nee, want dan gaat iedereen vragen of ik een serveerster heb gespot.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:22 schreef Yreal het volgende:
Als ik dan mijn P hebt, blijft dat dan nog steeds de grap van het topic?
regel daar nou eens wat voor. Het duurt verdomme dadelijk langer dan mijn P.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nee, want dat gaat iedereen vragen of ik een serveerster heb gespot.
Emeritus Grap v/h Topic, kan zo in de TSquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:22 schreef Yreal het volgende:
Nou het blijft natuurlijk wel een grap...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Emeritus Grap v/h Topic, kan zo in de TS
Nee, je Nederlands wel.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:22 schreef Yreal het volgende:
Boeiend. Krijgen allemaal nieuw werk en er komen ook 1500 man bij.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:34 schreef Yreal het volgende:
pushberichtje dat 4 tot 5000 man eruit gaan bij de belastingdienst
WOW DAT MEEN JE NIET OMGquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:34 schreef Yreal het volgende:
pushberichtje dat 4 tot 5000 man eruit gaan bij de belastingdienst
Jo, vraagje. Mijn boek noemt specifiek dat art 4:63 lid 2 alleen plaatsvervulling toestaat bij vooroverlijden en onwaardigheid (dat snap ik) dus niet bij onterving of verwerping. Dat laatste snap ik niet. Hoe kan iemand die legitimaris is nou onterfd zijn? Dat is toch per definitie het geval als iemand legitimaris is, want als hij/zij niet (impliciet of expliciet) onterfd is kom je helemaal niet aan de legitieme toe.quote:
Dan hebben we nog quasi-legaten he. Ik had laatst een casus over een ongetrouwd stel, geen testament, hadden samen een koophuis met verblijvingsbeding t.g.v. de vrouw/vriendin, en er was een (minderjarig) kind. Man ging dood. Kind was zijn enig erfgenaam. Ik moest zijn legitieme portie uitrekenen ivm de/het verblijvingsbeding/quasi-legaat.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jo, vraagje. Mijn boek noemt specifiek dat art 4:63 lid 2 alleen plaatsvervulling toestaat bij vooroverlijden en onwaardigheid (dat snap ik) dus niet bij onterving of verwerping. Dat laatste snap ik niet. Hoe kan iemand die legitimaris is nou onterfd zijn? Dat is toch per definitie het geval als iemand legitimaris is, want als hij/zij niet (impliciet of expliciet) onterfd is kom je helemaal niet aan de legitieme toe.
Toch? Help?
Je moest de legitieme portie uitrekenen van de enig erfgenaam? Nu ben je me echt helemaal kwijt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan hebben we nog quasi-legaten he. Ik had laatst een casus over een ongetrouwd stel, geen testament, hadden samen een koophuis met verblijvingsbeding t.g.v. de vrouw/vriendin, en er was een (minderjarig) kind. Man ging dood. Kind was zijn enig erfgenaam. Ik moest zijn legitieme portie uitrekenen ivm de verblijvingsbeding/quasi-legaat.
Heb ook nooit gesnapt waarom dat moest, maar goed.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je moest de legitieme portie uitrekenen van de enig erfgenaam? Nu ben je me echt helemaal kwijt.
Nee, als een legitimaris verwerpt komt dat wat hij had kunnen erven in aftrek op de legitieme portie (tenzij datgene wat hij verwerpt een inferieure verkrijging is).quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Heb ook nooit gesnapt waarom dat moest, maar goed.
Had wel een 7![]()
Is het niet zo dat kind het kan verwerpen, dan is hij in feite onterfd en dat hij dan alsnog aanspraak kan doen op legitieme portie of vervalt dat ook dan?
Daar staat dus dat een kleinkind geen beroep op de legitieme toekomt, indien de ouders van het kleinkind (het 'kind' dus vanuit erflater bezien) de nalatenschap verwerpt of het kind door de ouders onterft is.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jo, vraagje. Mijn boek noemt specifiek dat art 4:63 lid 2 alleen plaatsvervulling toestaat bij vooroverlijden en onwaardigheid (dat snap ik) dus niet bij onterving of verwerping. Dat laatste snap ik niet. Hoe kan iemand die legitimaris is nou onterfd zijn? Dat is toch per definitie het geval als iemand legitimaris is, want als hij/zij niet (impliciet of expliciet) onterfd is kom je helemaal niet aan de legitieme toe.
Toch? Help?
Hmm, misschien heb je gelijk. Exacte bewoording van mijn boek is:quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daar staat dus dat een kleinkind geen beroep op de legitieme toekomt, indien de ouders van het kleinkind (het 'kind' dus vanuit erflater bezien) de nalatenschap verwerpt of het kind door de ouders onterft is.
Jaquote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hmm, misschien heb je gelijk. Exacte bewoording van mijn boek is:
"Zij kunnen ook worden geroepen bij plaatsvervulling; in dat geval moet de plaatsvervulling zich voordoen met betrekking tot personen die op het ogenblik van het openvallen van de nalatenschap niet meer bestaan of die onwaardig zijn. Men vergelijke hier 4:12 lid 1 BW: legitimarissen zijn dus niet degenen die door plaatsvervulling worden geroepen met betrekking tot personen die onterfd zijn of verwerpen of wier erfrecht is vervallen"
Denk je er nog hetzelfde over? Want dan geloof ik je direct
Nu snap ik het weer niet. Zoals ik net zei: legitimarissen zijn toch heel vaak onterfd? Anders kom je überhaupt meestal niet aan een legitieme portie toe.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jadaar staat hetzelfde: legitimarissen zijn dus niet de kleinkinderen in het geval ouders onterfd zijn of de ouders verworpen hebben maar wèl als de ouders vooroverleden of onwaardig zijn.
Die 'zij' in de eerste zin zal dan vermoedelijk op de legitimaris slaan?
Klopt! Maar het gaat hier, in het slot van 4:63 lid 2, echt over een persoon die door plaatsvervulling een recht op de legitieme portie toekomt. In veel gevallen zal het dus over een kleinkind gaan, kind onterft of het kind verwerpt de erfenis betekent dus dat het kleinkind geen beroep op de legitieme toekomt. Maar het onterfde kind komt dus wel een beroep op de legitieme toe.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nu snap ik het weer niet. Zoals ik net zei: legitimarissen zijn toch heel vaak onterfd? Anders kom je überhaupt meestal niet aan een legitieme portie toe.
Eureka! Dank.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt! Maar het gaat hier, in het slot van 4:63 lid 2, echt over een persoon die door plaatsvervulling een recht op de legitieme portie toekomt. In veel gevallen zal het dus over een kleinkind gaan, kind onterft of het kind verwerpt de erfenis betekent dus dat het kleinkind geen beroep op de legitieme toekomt. Maar het onterfde kind komt dus wel een beroep op de legitieme toe.
Hoe word je een goeie twitteraar dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:35 schreef eriksd het volgende:
Die Raemon Sluiter is wel een goede twitteraar
Je aanmelden, interessante, nuttige of grappige dingen plaatsen die bij een groot publiek aanslaan en dan zorgen dat je publiek vindt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:37 schreef Blistering het volgende:
[..]
Hoe word je een goeie twitteraar dan?
Ja, ik weet hoe Twitter werkt, maar wist niet dat je daar goed in kunt worden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je aanmelden, interessante, nuttige of grappige dingen plaatsen die bij een groot publiek aanslaan en dan zorgen dat je publiek vindt.
die tweet van clintonquote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:40 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ja, ik weet hoe Twitter werkt, maar wist niet dat je daar goed in kunt worden.
Justin Bieber heeft meer followers dan Nederland inwoners heeft, maar dat vind ik nou geen bijster goeie twitteraar.
Zag trouwens dat Obama nu ook twitter heeft, dat vind ik dan nog wel geinig.
Punt voor punt:quote:
dat laatste stond aangegeven.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Punt voor punt:
- Dat je zelf je eigen punten moet opsturen om een afstudeerverzoek te doen terwijl de universiteit die gegevens heeft
- Dat je dan niet een mailtje of melding krijgt maar zelf na tien werkdagen moet bellen
- Dat er na tien werkdagen nog niets gedaan is en ik dus weer een week moest wachten
- Dat ik vandaag nog een keer belde en bij de eerste vraag die ik stelde in de wacht werd gegooid met de mededeling dat er tussen twee en half drie teruggebeld zou worden
- Dat ik geen telefoontje heb gehad daarna
- Dat ik bovendien blijkbaar mijn afstudeerverzoek helemaal niet vóór 1 mei hoefde te sturen, maar als ik al mijn vakken heb.
Nee, wat aangegeven stond is "stuur je verzoek voor 1 mei in! Eventuele vakken die je nog niet gehaald hebt vul je in hoe je van plan bent ze te gaan halen!"quote:
Volgend jaar:quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Is lachuh man, Lordi hardrock, Downies met punk
Had verwacht dat dit de nieuwe gimmick zou zijn. Of past dit dan weer niet in het regenboog feestje?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Is lachuh man, Lordi hardrock, Downies met punk
Geen hogere macht die boven je begeleider staat waar je mee om tafel kan? Klinkt als een enorm amateuristische lulquote:Op woensdag 20 mei 2015 10:51 schreef Yreal het volgende:
Bah. Weer eens aan de stok met mijn begeleider omdat hij het een vreselijk moeilijk leesbaar juridisch stuk vindt... En weinig concreet ...
Is dit voor hbo?quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:51 schreef Yreal het volgende:
Bah. Weer eens aan de stok met mijn begeleider omdat hij het een vreselijk moeilijk leesbaar juridisch stuk vindt... En weinig concreet ...
Dan vind ik niet zo gek dat een leek dat niet begrijpt. Ik ga toch niet volgend jaar lerarenopleiding volgen en dan een juridische scriptie inleveren, of wel?quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
uhu. Ik hang teveel in jurisprudentie. Ja, joh, omdat niemand het antwoord weet...
hoe moet ik dan een juridisch probleem oplossen? Met een natuurkundige benadering?quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan vind ik niet zo gek dat een leek dat niet begrijpt. Ik ga toch niet volgend jaar lerarenopleiding volgen en dan een juridische scriptie inleveren, of wel?
Niet wo-interessant doen maar schrijven voor het niveau van de opleiding.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoe moet ik dan een juridisch probleem oplossen? Met een natuurkundige benadering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |