Justem, ben benieuwd. Vind het sowieso wel tof dat Nederland bij uitstek een prima proeftuin voor Tesla is, door de korte ritjes kan je mooi de accu testen. En die chick van Tesla Nederlandquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:27 schreef Boterbartje het volgende: [..] Denk het niet. Elon wil die shit verkopen als warme broodjes omdat hij dan lage kosten per accu heeft. Waarschijnlijk gaat die daarom erg lijken op de model S, alleen mindere prestaties, mindere range en wellicht iets minder luxe van binnen. Geruchten zijn ook dat ie 20% kleiner is. De marges zullen ook wel kleiner zijn dus waarschijnlijk een betere prijs/kwaliteit verhouding dan de model S.
Ken die chick niet, maar die auto is sowieso interessanter dan vrouwenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Justem, ben benieuwd. Vind het sowieso wel tof dat Nederland bij uitstek een prima proeftuin voor Tesla is, door de korte ritjes kan je mooi de accu testen. En die chick van Tesla Nederland
Zie die figuren anders toch remmen met een voetje op de grond. Lekker effectief bij plotseling stilstaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:31 schreef Boterbartje het volgende:
Ach man, zuurpruimen. Zit natuurlijk wel een rem op.
Tja dat zijn de échte fixies (fixt gear, die trappers draaien dus bij beweging, ook als je zelf niet trapt.. lekker handig om pezen af te scheuren). Het merendeel van de 'fixie' fietsen in Nederland hebben echter gewoon een single speed tandwiel waardoor je je voeten stil kan houden onder het fietsen én er een terugtrap op zit.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zie die figuren anders toch remmen met een voetje op de grond. Lekker effectief bij plotseling stilstaan.
Door je pedalen tegen te houden ja. Wat een potsierlijke vertoning. Echt iets uit de tijd dat Microsoft nog leuk was.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:31 schreef Boterbartje het volgende:
Ach man, zuurpruimen. Zit natuurlijk wel een rem op.
Nice.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Door je pedalen tegen te houden ja. Wat een potsierlijke vertoning. Echt iets uit de tijd dat Microsoft nog leuk was.
Dat zijn geen fixies maar gazelles.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja dat zijn de échte fixies (fixt gear, die trappers draaien dus bij beweging, ook als je zelf niet trapt.. lekker handig om pezen af te scheuren). Het merendeel van de 'fixie' fietsen in Nederland hebben echter gewoon een single speed tandwiel waardoor je je voeten stil kan houden onder het fietsen én er een terugtrap op zit.
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ken die chick niet, maar die auto is sowieso interessanter dan vrouwen
nerd.jpg
Zo'n opmerking had ik eerder van Etsu verwachtquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:37 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik houd persoonlijk niet zo van oranje.
Van alle markten thuis.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zo'n opmerking had ik eerder van Etsu verwacht
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zo'n opmerking had ik eerder van Etsu verwacht
MICROSOFT IS OPNIEUW LEUK JAquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Door je pedalen tegen te houden ja. Wat een potsierlijke vertoning. Echt iets uit de tijd dat Microsoft nog leuk was.
Naah, Ties.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:40 schreef Valid het volgende:
[..]
Deze reactie had ik eerder van Paxcon verwacht.
Mooi!quote:
quote:
Oh dit is echt een hele stap verder dan google glass. Dit is geen schermpje voor je oog, hier wordt de shit gewoon op je oog geprojecteerd zodat je die dingen gewoon in je omgeving waarneemt ipv als een laagje in de hoek.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja, geef mij liever iets als Google Glass, maar...
[ afbeelding ]
Enzo
Non-stop informatie, jeuj!quote:
Klopt, ik weet [nerd.jpg] maar Google glass is bij doorontwikkeling minder opvallend dan zo'n combi op je kop zetten als de hololens. Leuk voor binnen, iets met glass voor buitenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh dit is echt een hele stap verder dan google glass. Dit is geen schermpje voor je oog, hier wordt de shit gewoon op je oog geprojecteerd zodat je die dingen gewoon in je omgeving waarneemt ipv als een laagje in de hoek.
Je hoeft dat ding natuurlijk niet de hele tijd op te hebben. Maar vooral voor zakelijke toepassingen is het interessant denk ik. De architect die zijn creatie irl ziet. Technische hulp op afstand (wat ze lieten zien met Skype) waarbij de technieker op afstand pijltjes tekent bij welke leidingen je moet aansluiten. Medische student en onderzoek. Industrieel ontwerpen. 3D printen en modelleren.quote:
Het is ook juist ontworpen om binnen te gebruiken, waardoor ik ook denk dat het een grotere kans van slagen heeft en waardoor glass een vroegtijdige dood is gestorven: het was awkward in het openbaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Klopt, ik weet [nerd.jpg] maar Google glass is bij doorontwikkeling minder opvallend dan zo'n combi op je kop zetten als de hololens. Leuk voor binnen, iets met glass voor buiten
Is het ook. Maar smartglasses zie ik liever dan smartwatches. Krijg je gewoon notificaties en info naar keuze als overlay waar je kijkt. Kan ik old fashioned klokjes om mijn pols dragen en tochquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is toch focking awesome.
[..]
Het is ook juist ontworpen om binnen te gebruiken, waardoor ik ook denk dat het een grotere kans van slagen heeft en waardoor glass een vroegtijdige dood is gestorven: het was awkward in het openbaar.
Smartwatch kan ik niet meer zonder eigenlijkquote:Op zondag 17 mei 2015 00:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Is het ook. Maar smartglasses zie ik liever dan smartwatches. Krijg je gewoon notificaties en info naar keuze als overlay waar je kijkt. Kan ik old fashioned klokjes om mijn pols dragen en tochaan de slimme telefoon op den duur. Vind dat niet meer awkward dan met oortje in het openbaar telefoneren en in het luchtledige lullen
Meh, heb nu een Xiaomi Mi band just because... Het ding zo cheapass is, weinig uitmaakt als het stuk gaat en voorlopig zijn smartwatches echt een niche die zich rap opvolgt en per iteratie beter wordt qua accuduur, features en dergelijke. Voor notificaties alleen hoef ik hem niet. Maar ik weiger ook er bij kans net zoveel als een mid range toestel voor neer te leggen. ¤100 voor een accessoire is nog een keertje te doen.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Smartwatch kan ik niet meer zonder eigenlijk
Ik zou dan ook nooit een met een LG watch of applewatch lopen. Zo'n groot scherm waar je apps op kan draaien, insta op gaat kijken.. wat een verdraaide onzin.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Meh, heb nu een Xiaomi Mi band just because... Het ding zo cheapass is, weinig uitmaakt als het stuk gaat en voorlopig zijn smartwatches echt een niche die zich rap opvolgt en per iteratie beter wordt qua accuduur, features en dergelijke. Voor notificaties alleen hoef ik hem niet. Maar ik weiger ook er bij kans net zoveel als een mid range toestel voor neer te leggen. ¤100 voor een accessoire is nog een keertje te doen.
quote:Op zondag 17 mei 2015 00:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Meh, heb nu een Xiaomi Mi band just because... Het ding zo cheapass is, weinig uitmaakt als het stuk gaat en voorlopig zijn smartwatches echt een niche die zich rap opvolgt en per iteratie beter wordt qua accuduur, features en dergelijke. Voor notificaties alleen hoef ik hem niet. Maar ik weiger ook er bij kans net zoveel als een mid range toestel voor neer te leggen. ¤100 voor een accessoire is nog een keertje te doen.
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Gear 2 neo, na ruim een jaar. Werkt prima en scheelt veel onnodige checks van je telefoon.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik zou dan ook nooit een met een LG watch of applewatch lopen. Zo'n groot scherm waar je apps op kan draaien, insta op gaat kijken.. wat een verdraaide onzin.
Microsoft band is perfect. Mooi snel, soort verlenging van je telefoon en kan ook op zichzelf werken met sporten/slaap bij houden. Top!
Is ook chill. Alleen zo'n joekel van een scherm trekt mij niet. Plus dat ik de apple watsj ronduit traag vondquote:Op zondag 17 mei 2015 00:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
[..]
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Gear 2 neo, na ruim een jaar. Werkt prima en scheelt veel onnodige checks van je telefoon.
Begrijp nu ook niet hoe dat werkt als je bijv. na 3,5 jaar weg moet. Sowieso hoe up-or-out zich met het arbeidsrecht verenigt eigenlijk.quote:Op zondag 17 mei 2015 08:35 schreef eriksd het volgende:
Hoe zouden advocatenkantoren omgaan met die nieuwe regels vor tijdelijke contracten? Hele model komt op de tocht te staan toch?
Nice!quote:Op zondag 17 mei 2015 08:31 schreef Blistering het volgende:
Wekker gezet om 6:45 en 5km gaan rennen op de Veluwe. Wat een productief begin van m'n zondag
Goeiemorgen fijne mensen.
via niet voldoende functioneren misschien?quote:Op zondag 17 mei 2015 09:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Begrijp nu ook niet hoe dat werkt als je bijv. na 3,5 jaar weg moet. Sowieso hoe up-or-out zich met het arbeidsrecht verenigt eigenlijk.
Ik heb altijd begrepen dat het in die branche een soort van gedoogd wordt door rechters, juist door de stageperiode.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Begrijp nu ook niet hoe dat werkt als je bijv. na 3,5 jaar weg moet. Sowieso hoe up-or-out zich met het arbeidsrecht verenigt eigenlijk.
Als het juist door de stageperiode komt verklaart dat nog niet hoe het daarna werkt en in andere takken van zakelijke dienstverlening waar het idee hetzelfde is (consultancy bijv.).quote:Op zondag 17 mei 2015 11:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat het in die branche een soort van gedoogd wordt door rechters, juist door de stageperiode.
Wat bedoel je precies met hoe het daarna werkt? Daarna krijg je gewoon een vast contract en kun je er worden uitgeknikkerd bij niet voldoende functioneren.quote:Op zondag 17 mei 2015 12:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Als het juist door de stageperiode komt verklaart dat nog niet hoe het daarna werkt en in andere takken van zakelijke dienstverlening waar het idee hetzelfde is (consultancy bijv.).
Goed plan. Zo even hardlopen om het er vervolgens weer bij de rollende keukens bij te gaan eten/drinken.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:16 schreef Boterbartje het volgende:
Gister dacht ik vanmorgen nog te gaan hardlopen: wekker weggedrukt en lekker uitgeslapen.
Ik compenseer door zo een lekkere salade met gerookte zalm te eten en vanavond alsnog de gaan hardlopen.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Goed plan. Zo even hardlopen om het er vervolgens weer bij de rollende keukens bij te gaan eten/drinken.
Balansdag dus!quote:Op zondag 17 mei 2015 13:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Goed plan. Zo even hardlopen om het er vervolgens weer bij de rollende keukens bij te gaan eten/drinken.
Welk vak?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:09 schreef Etsu het volgende:
Ik heb vandaag gestudeerd en een studieplanning gemaakt!
Handelsrecht, over ondernemingsrecht, specifiek structuur/verhouding NV/BV, bestuudersaansprakelijkheid en dividend NV/BV en balanssen (m.n. maatschappelijk kapitaal, (en dan volgt geplaatst, dan gestort en dan opgevraagd (zie, heb hem nog in mn hoofd zittenquote:
Tof!quote:Op zondag 17 mei 2015 17:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Handelsrecht, over ondernemingsrecht, specifiek structuur/verhouding NV/BV, bestuudersaansprakelijkheid en dividend NV/BV en balanssen (m.n. maatschappelijk kapitaal, (en dan volgt geplaatst, dan gestort en dan opgevraagd (zie, heb hem nog in mn hoofd zitten))).
En jawel.Morgen een ander vak, Fiscale aspecten registergoederen (OB/Ovb), om het af te wisselen met handels (vind er geen zak aan
).
Balansen.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Handelsrecht, over ondernemingsrecht, specifiek structuur/verhouding NV/BV, bestuudersaansprakelijkheid en dividend NV/BV en balanssen (m.n. maatschappelijk kapitaal, (en dan volgt geplaatst, dan gestort en dan opgevraagd (zie, heb hem nog in mn hoofd zitten))).
En jawel.Morgen een ander vak, Fiscale aspecten registergoederen (OB/Ovb), om het af te wisselen met handels (vind er geen zak aan
).
Wat is 'alles'?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tof!
Dat ondernemingsrecht ben ik nu ook mee bezig, wel tof (alleen bij ons hebben ze alles in één vak gedonderd). En Nieuwe Weme kan geen college geven.
Week 1 inleidingquote:Op zondag 17 mei 2015 17:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat is 'alles'?
Hier hebben we 4 verschillende vakken dacht ik, specifiek gericht op ondernemingsrecht: Handelsrecht (A) (verplicht vak voor iedereen), RPPV (bachelor notarieel), Ondernemingsrecht 1/2 (master).
Dat lijkt op handels A en RPPV in één vak.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Week 1 inleiding
Week 2: toetsing besluiten, algemene opzet boek 2
week 3: vereniging, cooperatie, owm
week 4: stichting en schets BV/NV
week 5: AVA en kapitaal/vermogen/storten etc.
Week 6: aandelen en bevoegdheden AVA
Week 7: Bestuur
Week 8: RvC en vertegenwoordiging
Week 9: structuurregime en WOR
Week 10: geschillenrecht/ enquete, fusie (aandelen/bedrijfs/juridisch), splitsing, uitkoop
Week 11: jaarrekening en aansprakelijkheid
week 12: personenvennootschappen (MS, VOF en CV)
Maar dit is dan gewoon een bachelorvak voor iedereen. Halfjaarsvak. Begint in februari, tentamen straks in juni.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat lijkt op handels A en RPPV in één vak.![]()
Leuk hoor, notariële stof.
Mja, wij hebben handelsrecht (gewoon bachelorvak voor iedereen) en daar zitten dus ondernemingsrecht basic, verzekeringsrecht basic, faillissementsrecht basic en IE-recht basic in.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar dit is dan gewoon een bachelorvak voor iedereen. Halfjaarsvak. Begint in februari, tentamen straks in juni.
wel grappig hoe elke uni weer de vakken maakt. IE zat bij ons in europees/economisch rechtquote:Op zondag 17 mei 2015 17:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mja, wij hebben handelsrecht (gewoon bachelorvak voor iedereen) en daar zitten dus ondernemingsrecht basic, verzekeringsrecht basic, faillissementsrecht basic en IE-recht basic in.
Nice. Merk echt met meerdere dingen dat ik in het verkeerde cohort zitquote:Op zondag 17 mei 2015 17:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hey joosie, birgit gaf me een 8 waardoor ik met een 7,5 ben geëindigd voor CS1.
Ik vind IE recht wel tof!quote:
Bij ons geen financieelrecht, je komt de Wft alleen soms tegen in andere vakken. Vind ik wel zonde.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:52 schreef Yreal het volgende:
Op de uva zit er geen ie-recht in de bachelor.
Hier ook niet. En geen fiscaal recht in de normale bachelor.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Bij ons geen financieelrecht, je komt de Wft alleen soms tegen in andere vakken. Vind ik wel zonde.
Wij krijgen alleen een keuzevak in jaar 2: of inleiding belastingrecht of sociaalrecht.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hier ook niet. En geen fiscaal recht in de normale bachelor.
Tja, maar helaas kom je daar pas mee in aanraking als je de master financieel recht kiest of een mastervak financieel rechtquote:Op zondag 17 mei 2015 17:59 schreef eriksd het volgende:
Ken geen wet die zo geordend te doorlopen is als de WFT.
Oh dat is beide op de RuG wel verplicht voor rechtsgeleerdheid.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wij krijgen alleen een keuzevak in jaar 2: of inleiding belastingrecht of sociaalrecht.
RUGquote:Op zondag 17 mei 2015 18:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh dat is beide op de RuG wel verplicht voor rechtsgeleerdheid.
Meh, beide kutvakkenquote:
Beide meerkeuze, als dat nou eens kon bij FAR...quote:Op zondag 17 mei 2015 18:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Meh, beide kutvakken
Voor ISR waren dit jaar in de 1ste kans maar 3 mensen geslaagd. Toen hebben ze de normering versoepeld![]()
Godverdomme man. Ze leren het ook nooit.
Knokken tegen Vitesse, ben benieuwd. Had liever nog een keertje Feyenoord gehad, zeker nuquote:
Ah kom, we laten 24 juni Bij de Leij een poepie ruiken. Ook mijn laatste tentamen voor mijn bachelor, dus extra spannend voor ons beide.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Beide meerkeuze, als dat nou eens kon bij FAR...
[..]
Knokken tegen Vitesse, ben benieuwd. Had liever nog een keertje Feyenoord gehad, zeker nu![]()
Dat had grappig geweest jaquote:Op zondag 17 mei 2015 18:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Knokken tegen Vitesse, ben benieuwd. Had liever nog een keertje Feyenoord gehad, zeker nu![]()
Als ik nou voorgaande twee jaar qua ervaring kon laten schieten, ben mede daardoor er teveel pessimistisch voor ingesteld. Heb uit wanhoop maar Boombasics fiscaal gehaaldquote:Op zondag 17 mei 2015 18:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ah kom, we laten 24 juni Bij de Leij een poepie ruiken. Ook mijn laatste tentamen voor mijn bachelor, dus extra spannend voor ons beide.
dadelijk heb jij eerder je bachelor dan ik.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ah kom, we laten 24 juni Bij de Leij een poepie ruiken. Ook mijn laatste tentamen voor mijn bachelor, dus extra spannend voor ons beide.
Tja...quote:Op zondag 17 mei 2015 18:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
dadelijk heb jij eerder je bachelor dan ik.
MEERKEUZE ?!!!quote:Op zondag 17 mei 2015 18:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Voor wat basale fiscaliteit. Komop Joosie.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Als ik nou voorgaande twee jaar qua ervaring kon laten schieten, ben mede daardoor er teveel pessimistisch voor ingesteld. Heb uit wanhoop maar Boombasics fiscaal gehaald
's ochtends eerst maar straf 3 nieuw doen, 's middags Ib/Ob/BRV doen. Weekje later geschiedenis v/d Europese rechtswetenschap en de boel afsluiten met bestuurs 3quote:Op zondag 17 mei 2015 18:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ah kom, we laten 24 juni Bij de Leij een poepie ruiken.
2 op een dag, is dat wel slim?quote:Op zondag 17 mei 2015 18:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
's ochtends eerst maar straf 3 nieuw doen, 's middags Ib/Ob/BRV doen. Weekje later geschiedenis v/d Europese rechtswetenschap en de boel afsluiten met bestuurs 3
Belasting 1, elementair belasting waren easy peasy, FAR is geen basaal iets meer.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voor wat basale fiscaliteit. Komop Joosie.
Geen keuze, is nu eenmaal zo ingeplandquote:
RuGquote:Op zondag 17 mei 2015 18:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
12 propedeusevakken, waarvan 6 meerkeuze.
In het tweede jaar alleen nog ISR en dat was het.
Jij hebt tenminste nog leuke vakken. Ik heb dé drie horrorvakken uit het derde jaar.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:23 schreef Joosie200 het volgende:
12 juni: 1e kans bestuurs 3, 24 juni: FAR/straf 3 her, 1 juli: geschiedenis her, 3 juli: bestuurs 3 her.
Bestuurs 3 komt wel goed, gek genoeg het rechtsgebied wat mij het minst kan boeien, maar waar ik de minste moeite mee hebStraf 3 ga ik inkoppen want capita, geschiedenis ga ik voor de 10 want geschiedenis ftw
which leaves me with.. FAR
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |