Die laatste voorbeelden zijn wel raar ja. Gelukkig worden dat soort fratsen ook voorkomen door de regels die een organisatie opstelt. Daar is geen wetgeving voor nodig.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tegen zoveel domheid kan ik zelfs niet op, sorry zoek het maar lekker uit .
[..]
De taal spreken, proberen mee te draaien in de maatschappij en als dat inhoudt dat je je anders kleedt omdat je anders nergens aan de bak komt: Je anders kleden. En daarnaast ook de cultuur respecteren en niet je eigen cultuur opdringen en moord en brand schreeuwen als dat ergens niet wordt geaccepteerd.
En newsflash: de maatschappij dicteert absoluut wat je wel en niet kan dragen in publieke functies.
Ik denk dat ze erg raar staat te kijken als ik in een tangaslip een F16 ga besturen of als ik in mijn blote reet op het gemeentehuis ga zitten of met mijn christelijke mijter een functie als uitsmijter ambieer.
Ons land is natuurlijk ook heel vrij. Dat geldt net zo goed voor de mensen die hier komen - die kunnen dus meer flikken dan Beatrix in Saudi-Arabië kan.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik druip niet af, ik heb geen zin om veel woorden vuil te maken aan iets dat ZO overduidelijk is.
Onze koningin is in een ander land TE GAST en past zich aan aan de daar geldende kledinggewoontes.
PRIMA! Dat verwachten we hier andersom ook maar in plaats daarvan worden vrouwen hier gedwongen (blijkbaar) om zich NIET aan te passen door kleding te dragen die hier niet normaal en geaccepteerd is en gaan daarna klagen dat ze niet mee kunnen komen in de maatschappij.
Dit heb ik pas een keer of 40 gezegd in dit topic.
Jij gaat serieus beweren dat vakkenvullen of achter de kassa zitten voor vrijwel minimumloon representatief is voor "normale" banen?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Die laatste voorbeelden zijn wel raar ja. Gelukkig worden dat soort fratsen ook voorkomen door de regels die een organisatie opstelt. Daar is geen wetgeving voor nodig.
Overigens:
[ afbeelding ]
De dame linksvoor draagt een hoofddoek en heeft een leuke dienstbare baan. Wat is nu het probleem?
Dat dit kan in Nederlandquote:Op zondag 17 mei 2015 20:55 schreef Falco het volgende:
De dame linksvoor draagt een hoofddoek en heeft een leuke dienstbare baan. Wat is nu het probleem?
Het was Oman, maar goed van wereldvreemde PVV-tokkies moet je dit soort foutjes maar door de vingers zien.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ons land is natuurlijk ook heel vrij. Dat geldt net zo goed voor de mensen die hier komen - die kunnen dus meer flikken dan Beatrix in Saudi-Arabië kan.
Wel als je rond de achttien bent. Niet iedereen begint met een lease-auto van de zaak he.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij gaat serieus beweren dat vakkenvullen of achter de kassa zitten voor vrijwel minimumloon representatief is voor "normale" banen?
Huh? Nee.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:57 schreef Falco het volgende:
[..]
Het was Oman, maar goed van wereldvreemde PVV-tokkies moet je dit soort foutjes maar door de vingers zien.
Maar goed het is me dus duidelijk dat volgens jou we ons moeten verlagen tot het niveau van dit soort landen. Is dat wenselijk?
Blijkbaar wel want ook al zijn er bedrijfskledingvoorschriften, als er moslim op je voorhoofd geschreven staat dan gelden die regels ineens niet meer. Moslims willen gediscrimineerd worden: In hun voordeel wel te verstaan. Ze passen zich niet aan aan onze normen en waarden maar bewegen hemel en aarde om hun normen en waarden daarvoor in de plaats te krijgen.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Die laatste voorbeelden zijn wel raar ja. Gelukkig worden dat soort fratsen ook voorkomen door de regels die een organisatie opstelt. Daar is geen wetgeving voor nodig.
Laten we dan dat tolerante en vrije dan ook lekker behouden ipv debiele kledingvoorschriftenquote:Op zondag 17 mei 2015 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Huh? Nee.Ik ben absoluut geen PVV-er en ook helemaal niet rechts op dit soort standpunten. Ik zeg alleen dat het logisch is dat "wij" ons in het buitenland méér aanpassen dan buitenlanders hier, omdat ons land nou eenmaal veel toleranter en vrijer is dan andere landen zijn.
De vrijheid van religie zou niets waard zijn als ze alleen gold als niemand ergens een probleem mee heeft. Juist op het moment dat een christen geen kruisje mag dragen, Joden met een ster moeten lopen en moslims hun hoofddoek af moeten doen krijgt een vrijheid waarde.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want ook al zijn er bedrijfskledingvoorschriften, als er moslim op je voorhoofd geschreven staat dan gelden die regels ineens niet meer. Moslims willen gediscrimineerd worden: In hun voordeel wel te verstaan. Ze passen zich niet aan aan onze normen en waarden maar bewegen hemel en aarde om hun normen en waarden daarvoor in de plaats te krijgen.
Net als dat jij in huis de regel hebt dat iedereen zijn schoenen uit moet doen en iedereen doet dat ook netjes op 1 iemand na. Die hangt de religie van het schoenengeloof aan en stapt naar de rechter en die bepaalt dat die persoon wel degelijk vrijheid van religie heeft en derhalve zijn schoenen niet hoeft uit te doen in jouw huis waardoor jij met modderpoten in huis zit.
Volgens mij denk jij dat ik het met je oneens ben. Dat is niet zo. Lees anders wat ik zeg.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Laten we dan dat tolerante en vrije dan ook lekker behouden ipv debiele kledingvoorschriften.
Je zou niet meer met me discussiërenquote:Op zondag 17 mei 2015 20:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want ook al zijn er bedrijfskledingvoorschriften, als er moslim op je voorhoofd geschreven staat dan gelden die regels ineens niet meer. Moslims willen gediscrimineerd worden: In hun voordeel wel te verstaan. Ze passen zich niet aan aan onze normen en waarden maar bewegen hemel en aarde om hun normen en waarden daarvoor in de plaats te krijgen.
Net als dat jij in huis de regel hebt dat iedereen zijn schoenen uit moet doen en iedereen doet dat ook netjes op 1 iemand na. Die hangt de religie van het schoenengeloof aan en stapt naar de rechter en die bepaalt dat die persoon wel degelijk vrijheid van religie heeft en derhalve zijn schoenen niet hoeft uit te doen in jouw huis waardoor jij met modderpoten in huis zit.
Nee. Integratie gaat over ideeën; scholing volgen, de taal spreken en politiek actief zijn zeggen daar niet veel over.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij heeft zijn middelbare school afgemaakt, heeft vijf jaar hbo gevolgd, was politiek betrokken en sprak goed Nederlands. Dat zijn meestal kenmerken van een geïntegreerd persoon.
Natuurlijk wel. Iemand die onze taal kent en ons onderwijs heeft gevolgd is niet per definitie geïntegreerd, maar het is wel zo dat iemand die geïntegreerd is onze taal moet spreken en onze normen en waarden moet kennen (waarvoor school een goede leerplek is).quote:Op zondag 17 mei 2015 21:04 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee. Integratie gaat over ideeën; scholing volgen, de taal spreken en politiek actief zijn zeggen daar niet veel over.
Valt wel meequote:Op zondag 17 mei 2015 21:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij denk jij dat ik het met je oneens ben. Dat is niet zo. Lees anders wat ik zeg.
Je redenering deugt niet. Het is wel zo dat iemand die geen scholing heeft gevolgd en de taal niet spreekt niet geïntegreerd zal zijn, echter volgt daaruit niet dat iemand die wel scholing heeft gevolgd en de taal spreekt geïntegreerd is. Daarvoor moet je aansluiten bij de ideeën- en leefwereld van het land in kwestie (het enkel kennen van de normen en waarden is niet voldoende). Mohammed B. deed dat evident niet, en kan derhalve niet beschouwd worden als goed geïntegreerd.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Iemand die onze taal kent en ons onderwijs heeft gevolgd is niet per definitie geïntegreerd, maar het is wel zo dat iemand die geïntegreerd is onze taal moet spreken en onze normen en waarden moet kennen (waarvoor school een goede leerplek is).
Het punt is dat je dat niet van iemands kleding kan afzien. Daarom is het ook zo debiel om dat in wetgeving te gieten. De extremistische ideeën los je er niet mee op.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je redenering deugt niet. Het is wel zo dat iemand die geen scholing heeft gevolgd en de taal niet spreekt niet geïntegreerd zal zijn, echter volgt daaruit niet dat iemand die wel scholing heeft gevolgd en de taal spreekt geïntegreerd is. Daarvoor moet je aansluiten bij de ideeën- en leefwereld van het land in kwestie (het enkel kennen van de normen en waarden is niet voldoende). Mohammed B. deed dat evident niet, en kan derhalve niet beschouwd worden als goed geïntegreerd.
Dat is precies wat ik zeg.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je redenering deugt niet. Het is wel zo dat iemand die geen scholing heeft gevolgd en de taal niet spreekt niet geïntegreerd zal zijn, echter volgt daaruit niet dat iemand die wel scholing heeft gevolgd en de taal spreekt geïntegreerd is. Daarvoor moet je aansluiten bij de ideeën- en leefwereld van het land in kwestie (het enkel kennen van de normen en waarden is niet voldoende).
Hij was eerst niet radicaal. Dus hooguit is hij daarna weer gedesintegreerd.quote:Mohammed B. deed dat evident niet, en kan derhalve niet beschouwd worden als goed geïntegreerd.
Dan heb je het over qua ideeën aansluiten bij de mainstream, de grote massa van Nederlanders.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je redenering deugt niet. Het is wel zo dat iemand die geen scholing heeft gevolgd en de taal niet spreekt niet geïntegreerd zal zijn, echter volgt daaruit niet dat iemand die wel scholing heeft gevolgd en de taal spreekt geïntegreerd is. Daarvoor moet je aansluiten bij de ideeën- en leefwereld van het land in kwestie (het enkel kennen van de normen en waarden is niet voldoende). Mohammed B. deed dat evident niet, en kan derhalve niet beschouwd worden als goed geïntegreerd.
Dat is deels waar, maar er is wel degelijk een verband tussen kleding en extremistische ideeën. En misschien nog wel belangrijker: de kleding geeft een signaal richting derden, vergroot de groepsdruk. En zoals je weet: religie is een kwestie van groepsgedrag.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Het punt is dat je dat niet van iemands kleding kan afzien. Daarom is het ook zo debiel om dat in wetgeving te gieten. De extremistische ideeën los je er niet mee op.
Ok.quote:
Ik denk dat de voedingsbodem er al was. Maar goed, dat is natuurlijk speculeren. Aan de andere kant: als je als kind niet opgroeit in een islamitisch milieu is de kans ook wel heel veel kleiner dat je eindigt als moslimterrorist. Dus het is ook weer niet helemaal speculatie.quote:[..]
Hij was eerst niet radicaal. Dus hooguit is hij daarna weer gedesintegreerd.
Dat klopt.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan heb je het over qua ideeën aansluiten bij de mainstream, de grote massa van Nederlanders.
Daar kan je natuurlijk over twisten. Toch denk ik dat het wel raadzaam is een standpunt te kiezen, het is immers meer dan een academische discussie, er zijn al tientallen jaren problemen rond integratie en als je dat als een probleem ziet moet je ergens een maatstaf aanleggen, ook al is die maatstaf geen wet van meden en perzen,quote:Afwijkende meningen die zet je buiten de samenleving als " niet geïntegreerd" .
Is dat wel juist...?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |