Jij maakt van hoofddoekjes en witte jurken een symbool van onderdrukking.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Alleen vergelijk je nu een mode-item met een symbool van vrouwenonderdrukking.
Godsdienstonderdrukking is er al genoeg geweest in dit land.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee gewoon alle religieuze uitingen in openbare ruimtes verbieden.
Jij bent er een.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan snap je dus inderdaad niet wat racisme is. Wat zijn SJW's trouwens?
Ah, ik vermoedde al dat het zo'n wannabe-populaire GeenStijlterm was. Social Justice Warrior dus. Bedankt voor het compliment, ik vind mezelf niet zo'n strijderquote:
Die plaatjes bewijzen dat het dragen van hoofddoekjes al eeuwen en eeuwen normaal is in Nederland. En daar is ook niks verkeerds aan om het te zien. Behalve voor intolerante lieden.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:08 schreef YazooW het volgende:
Wil je nu serieus dat ik ga reageren op die zwart-wit foto's? Cherry picking heet zoiets.
Je weet niks, kindje. Serieus.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, ik vermoedde al dat het zo'n wannabe-populaire GeenStijlterm was. Social Justice Warrior dus. Bedankt voor het compliment, ik vind mezelf niet zo'n strijder
Nee, de meeste nederlanders juichen dit toe inderdaad. Je past je aan aan het land waar je bent.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Oh en uit een recenter verleden:
[ afbeelding ]
Meeste Nederlanders vonden dit geen probleem!
Ik weet niet of dit stoer bedoeld is, maar zo kom je niet over met die neerbuigende toon. Met je "kindje".quote:
Was niet stoer bedoeld maar wel neerbuigend.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit stoer bedoeld is, maar zo kom je niet over met die neerbuigende toon. Met je "kindje".
trquote:Op zondag 17 mei 2015 20:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Was niet stoer bedoeld maar wel neerbuigend.
Wat houdt aanpassen voor jou in?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, de meeste nederlanders juichen dit toe inderdaad. Je past je aan aan het land waar je bent.
Precies datgene dat andersom NIET gebeurd.
Mohammed B dus.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:33 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Wat houdt aanpassen voor jou in?
Voor mij: school, de taal spreken, belasting betalen.
met behoudt van eigen identiteit
het is niet de bedoeling dat een boer je komt vertellen wat je wel of niet mag dragen.
Maar dit is een staatshoofd! Die laat zich toch niet onderdrukken?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, de meeste nederlanders juichen dit toe inderdaad. Je past je aan aan het land waar je bent.
Precies datgene dat andersom NIET gebeurd.
Ja en Volkert ook. Waar wil je naartoe gaan?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:39 schreef agter het volgende:
[..]
Die had havo, sprak goed NL's enzo. Maar vermoordde toch Theo.
Wat heeft dat hier mee te maken? Mohammed B was inderdaad goed geïntegreerd. Dat wil niet zeggen dat hij geen psychopathische moordenaar is.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:39 schreef agter het volgende:
[..]
Die had havo, sprak goed NL's enzo. Maar vermoordde toch Theo.
Dat het discutabel is wanneer je goed genoeg geïntegreerd bent.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:44 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ja en Volkert ook. Waar wil je naartoe gaan?
Tegen zoveel domheid kan ik zelfs niet op, sorry zoek het maar lekker uit .quote:Op zondag 17 mei 2015 20:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar dit is een staatshoofd! Die laat zich toch niet onderdrukken?
De taal spreken, proberen mee te draaien in de maatschappij en als dat inhoudt dat je je anders kleedt omdat je anders nergens aan de bak komt: Je anders kleden. En daarnaast ook de cultuur respecteren en niet je eigen cultuur opdringen en moord en brand schreeuwen als dat ergens niet wordt geaccepteerd.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:33 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Wat houdt aanpassen voor jou in?
Voor mij: school, de taal spreken, belasting betalen.
met behoudt van eigen identiteit
het is niet de bedoeling dat een boer je komt vertellen wat je wel of niet mag dragen.
Natuurlijk is het discutabel. Het blijft toch een glijdende schaal. Maar over het algemeen is iemand die die onze cultuur respecteert en mee kan als volwaardig burger geïntegreerd.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:46 schreef agter het volgende:
[..]
Dat het discutabel is wanneer je goed genoeg geïntegreerd bent.
Wat mij betreft doet kleding er niet toe. Maar moet je wel onze democratie onderschrijven.
Leg maar uit, dude. Nu druip je af en dat wil je natuurlijk ook niet.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tegen zoveel domheid kan ik zelfs niet op, sorry zoek het maar lekker uit .
Heb je daar ook een bron voor?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat heeft dat hier mee te maken? Mohammed B was inderdaad goed geïntegreerd.
Je aanpassen aan een gastheer is geen onderdrukken. Voel jij je onderdrukt als je ergens komt en je gevraagd wordt je schoenen uit te doen?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar dit is een staatshoofd! Die laat zich toch niet onderdrukken?
Hij heeft zijn middelbare school afgemaakt, heeft vijf jaar hbo gevolgd, was politiek betrokken en sprak goed Nederlands. Dat zijn meestal kenmerken van een geïntegreerd persoon. Bovendien is hij pas later gaan radicaliseren - toen hij jonger was pasten zijn denkbeelden ook nog gewoon bij de Nederlandse mores.quote:
Ik druip niet af, ik heb geen zin om veel woorden vuil te maken aan iets dat ZO overduidelijk is.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Leg maar uit, dude. Nu druip je af en dat wil je natuurlijk ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |