Verstandige man, hoewel verbieden misschien overdreven is kan het best wat beperkt worden.quote:De Franse conservatieve partij UMP wil burgemeester Robert Chardon royeren. De maire van de zuidelijke stad Venelles twitterde donderdagavond dat de islam verboden moet worden.
Later tekende de Franse krant Le Monde uit Chardons mond op dat moslims hun religie voortaan maar ‘in hun land van afkomst’ moeten gaan belijden. Meerdere kopstukken van de UMP, die onder leiding van oud-president Nicolas Sarkozy oppositie voert tegen de sociaaldemocraten van de huidige president François Hollande, noemden beide uitlatingen onaanvaardbaar.
Frankrijk telt naar schatting vijf miljoen moslims. Velen van hen lopen spitsroeden sinds de door moslimextremisten gepleegde aanslagen van januari op het satirische blad Charlie Hebdo en een koosjere winkel in Parijs.
Openlijk nazisme is al verboden in Frankrijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Grappig. Als die man zijn zin krijgt dan mag je straks wel een nazi zijn, maar geen moslim.![]()
Ik vind dat discriminerend ten opzichte van de nazi's want waarom krijgt de ene gestoorde moordlustige ideologie wel erkenning en de andere niet?
Maar ze steunen het wel in oekrainequote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:07 schreef pietba het volgende:
[..]
Openlijk nazisme is al verboden in Frankrijk.
Deze man wil islam ook achter de voordeur verbieden dus mijn punt blijft staan.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:07 schreef pietba het volgende:
[..]
Openlijk nazisme is al verboden in Frankrijk.
Anders wordt het allemaal natuurlijk veel te ingewikkeld.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:06 schreef Tchock het volgende:
Want als het maar tégen moslims gericht is mag je best een racist zijn, of de waarden van je land afschaffen"Godsdienstvrijheid! Tenzij je niet de godsdienst aanhangt die wij graag willen!"
Moslims zijn geen ras.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:06 schreef Tchock het volgende:
Want als het maar tégen moslims gericht is mag je best een racist zijn
Moslims zijn bij mijn weten geen ras.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:06 schreef Tchock het volgende:
Want als het maar tégen moslims gericht is mag je best een racist zijn, of de waarden van je land afschaffen"Godsdienstvrijheid! Tenzij je niet de godsdienst aanhangt die wij graag willen!"
Zo,dat ook weer uit de wereld.quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".[2]
In jouw ogen ongewenste meningen.Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee, alleen die van een kwaadaardige ideologie.
Feiten gelly feiten, je zou het ook eens moeten proberen inplaats van je onderbuik.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:06 schreef gelly het volgende:
[..]
In jouw ogen ongewenste meningen.Dat zeg ik.
Zonder moslims was er nooit gezeik?Dat getuigt wel een beetje van een beperkt historisch inzicht.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:06 schreef Geralt het volgende:
Als we de grenzen gewoon dicht hadden gehouden dan hadden we heel dit gezeik allemaal niet gehad.
Je wil toch meningen verbieden?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Feiten gelly feiten, je zou het ook eens moeten proberen inplaats van je onderbuik.
Er was ook gezeik ja, maar wel een stuk minder dan nu.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Zonder moslims was er nooit gezeik?Dat getuigt wel een beetje van een beperkt historisch inzicht.
Nee, ik ben geen policor links die het liefst het hoofd van bv wilders ziet rollen omdat zijn mening, gebaseert op feiten, hen niet aanstaat.quote:
Twee wereldoorlogen,een revolutie.Valt allemaal in het niet bij de ellende die migranten veroorzaken idd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er was ook gezeik ja, maar wel een stuk minder dan nu.
Zekers, zekers, zie je wel dat je het met feiten ook af kan?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Twee wereldoorlogen,een revolutie.Valt allemaal in het niet bij de ellende die migranten veroorzaken idd.
Geen religie, denkfout pik, een kwaadaardige ideologie, die zelfs nog de ruimte en zijn kansen heeft gehad maar deze niet heeft willen pakken.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja.Je wilt een religie verbieden,dus mensen de mond snoeren.
Noem het hoe je wil.Je wil mensen de mond snoeren.Omdat ze een mening hebben die jou niet aanstaat.Duidelijk.Klaar.Einde.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Geen religie, denkfout pik, een kwaadaardige ideologie, die zelfs nog de ruimte en zijn kansen heeft gehad maar deze niet heeft willen pakken.
En jij niet, wil je zeggen?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Noem het hoe je wil.Je wil mensen de mond snoeren.Omdat ze een mening hebben die jou niet aanstaat.Duidelijk.Klaar.Einde.
Ah,ok.Je vindt het niet toevallig geen mening omdat het je slecht uitkomt?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet ik veel. Geen mening in ieder geval. Een alternatieve waarheid misschien?
Nee. Als je zegt dat het buiten vriest terwijl het dik dertig graden is, dan is dat geen mening. Daarmee lijkt religie me namelijk vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah,ok.Je vindt het niet toevallig geen mening omdat het je slecht uitkomt?
Had wel heel wat gezeik gescheeld.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Zonder moslims was er nooit gezeik?Dat getuigt wel een beetje van een beperkt historisch inzicht.
Laten we even in de Dikke van Dale kijken :quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Als je zegt dat het buiten vriest terwijl het dik dertig graden is, dan is dat geen mening. Daarmee lijkt religie me namelijk vergelijkbaar.
Welke definitie hanteer jij precies?quote:me·ning (de; v; meervoud: meningen)
1
manier waarop je over een bep. zaak denkt
Exact dezelfde, maar ik begrijp 'm ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Laten we even in de Dikke van Dale kijken :
[..]
Welke definitie hanteer jij precies?
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moslims zijn bij mijn weten geen ras.
Als je denkt dat racisme alleen over rassen kan gaan moet je eerst eens iets gaan lezen. "Alle Italianen zijn minderwaardig" is wel degelijk racistisch, ga jij me nu vertellen dat de Italianen een eigen ras zijn?quote:
Een mening is pas een mening als jij van mening bent dat iets een mening is?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Exact dezelfde, maar ik begrijp 'm ook.
Een religie verbieden die mensen de mond wil (blijven) snoeren.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zei ik niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Een mening is pas een mening als jij van mening bent dat iets een mening is?
Een religie kan niks.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Een religie verbieden die mensen de mond wil (blijven) snoeren.
Kan ook.
Dit dus. Het probleem is niet het islamisme an sich maar de extremen daarin.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:04 schreef Elfletterig het volgende:
Religie verbieden is dom en zinloos. Je kunt de energie beter richten op andere zaken, zoals het bestrijden van excessen, de plaats van religie (die onder de wet is en niet erboven), het stellen van eisen aan migranten, betere spreiding van migranten en het beperken van de toestroom.
Nee, je bent wat vaag.Wat is volgens jou een mening,als kennelijk de definitie zoals die algemeen geaccepteerd is niet klopt?quote:
Ik zei juist net dat die definitie wel klopt. Hoe ik denk over het weer buiten is een mening. De claims die ik erover maak niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, je bent wat vaag.Wat is volgens jou een mening,als kennelijk de definitie zoals die algemeen geaccepteerd is niet klopt?
Religie is verzonnen door mensen.quote:
Nee?Waar valt dat dan onder?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zei juist net dat die definitie wel klopt. Hoe ik denk over het weer buiten is een mening. De claims die ik erover maak niet.
Dit. Verder gooit zo'n uitspraak alleen maar olie op het vuur in de discussie over de extremen binnen de Islam.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:04 schreef Elfletterig het volgende:
Religie verbieden is dom en zinloos. Je kunt de energie beter richten op andere zaken, zoals het bestrijden van excessen, de plaats van religie (die onder de wet is en niet erboven), het stellen van eisen aan migranten, betere spreiding van migranten en het beperken van de toestroom.
Ik heb wel eens gezien dat mensen uit naam van een religie iets deden,maar de religie zelf nooit nee.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:37 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Religie is verzonnen door mensen.
En religie kan daardoor heel veel bewerkstelligen.
Goedschiks en kwaadschiks.
Nooit gemerkt?
De uitwassen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:37 schreef gelly het volgende:
Ik vind het trouwens al bizar genoeg dat er uberhaupt mensen zijn die denken een religie te kunnen verbieden.Kijk eens in het verleden hoe succesvol dat was.
Is het extreem als je de profeet van je religie navolgt?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit dus. Het probleem is niet het islamisme an sich maar de extremen daarin.
Vrijwel alle uitwassen zijn al verboden door andere wetten.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:38 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De uitwassen.
Vooral die , die mag je van mij zo verbieden.
Geen moeite mee.
En onware claims kunnen geen mening zijn omdat jij dat vindt.Duidelijk.Dat een mening niets meer of minder is dan wat iemand vindt,daar heb jij geen boodschap aan.quote:
Ik heb wel eens gezien dat mensen uit naam van rassenhaat iets deden,maar de rassenhaat zelf nooit nee.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gezien dat mensen uit naam van een religie iets deden,maar de religie zelf nooit nee.
Daar hebben we gewoon wetgeving voor.Of doel je ergens anders op?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:38 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De uitwassen.
Vooral die , die mag je van mij zo verbieden.
Geen moeite mee.
Oh , je gaat zo beginnen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gezien dat mensen uit naam van een religie iets deden,maar de religie zelf nooit nee.
Ga jij nou bepalen wat ik zeg? Kun je dan niet beter gewoon met jezelf in gesprek gaan?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:39 schreef gelly het volgende:
[..]
En onware claims kunnen geen mening zijn omdat jij dat vindt.Duidelijk.Dat een mening niets meer of minder is dan wat iemand vindt,daar heb jij geen boodschap aan.
Er bestaat geen extreme islam, ook geen gematigde islam, er is ook geen extreme of gematigde koran bv.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uit naam van rassenhaat?Dat heb ik nog nooit gehoord.Wel uit een soort superioriteitsdenken,rassenleer e.d.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gezien dat mensen uit naam van rassenhaat iets deden,maar de rassenhaat zelf nooit nee.
Wetgeving mag van mij veranderen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Daar hebben we gewoon wetgeving voor.Of doel je ergens anders op?
Dat idee heb ik de hele tijd al,dat ik dat doe.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ga jij nou bepalen wat ik zeg? Kun je dan niet beter gewoon met jezelf in gesprek gaan?
Niet geheel onterecht.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat idee heb ik de hele tijd al,dat ik dat doe.
Onzin. Er is ook maar één bijbel en één Katholieke kerk, toch zouden we iemand die elk woord uit het Oude Testament opvolgt direct in de strengste TBS-kliniek smijten.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Er bestaat geen extreme islam, ook geen gematigde islam, er is ook geen extreme of gematigde koran bv.
Èèn islam, èèn koran, èèn mohamed, èèn allah.
Wie niet bij die kwaadaardige ideologie wil horen steekt de koran in de fik, stopt met naar de moskee gaan en begint met in zichzelf te geloven.
Daarom maken sjiieten, soennieten, ahmadiyya, soefi's en alle andere islamitische stromingen elkaar met gusto af. Omdat ze het hardstikke eens zijn over wat ze allemaal geloven.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Er bestaat geen extreme islam, ook geen gematigde islam, er is ook geen extreme of gematigde koran bv.
Èèn islam, èèn koran, èèn mohamed, èèn allah.
Wie niet bij die kwaadaardige ideologie wil horen steekt de koran in de fik, stopt met naar de moskee gaan en begint met in zichzelf te geloven.
Uit naam van Allah.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Uit naam van rassenhaat?Dat heb ik nog nooit gehoord.Wel uit een soort superioriteitsdenken,rassenleer e.d.
Ik noemde dat andere net een 'onware claim'.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar houdt voor jou de mening op en begint het ander,dat je niet kan benoemen?
Ik vind dat het morgen 30 graden wordt.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik noemde dat andere net een 'onware claim'.
Een mening is 'ik vind'. De rest niet.
Daarmee beaam je dus dat religie (veelal) ellende betekent.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarom maken sjiieten, soennieten, ahmadiyya, soefi's en alle andere islamitische stromingen elkaar met gusto af. Omdat ze het hardstikke eens zijn over wat ze allemaal geloven.
Nee, je hoopt het hoogstens.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind dat het morgen 30 graden wordt.
Ja, dat is zo.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:46 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daarmee beaam je dus dat religie (veelal) ellende betekent.
Kort gezegd,jij vindt een mening een mening als jij het feitelijk correct kunt vinden,hetgeen gezegd wordt.En anders is het iets anders dan een mening.quote:
En nu gebruik je uitgerekend een woord dat wél een probleem is: islamisme. Wat je (hopelijk) bedoelt te zeggen, is dat de islam geen probleem is. Wat islamisten doen, is de islam politiek maken .En dat is nou juist wél een probleem.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goede reactie. Blijkbaar is voor sommigen nog niet duidelijk dat ideeën op zichzelf inert zijn, maar dat ze wel doorwerken via gastheren. En die doorwerking, die hangt weer direct samen met genoemde idee.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gezien dat mensen uit naam van rassenhaat iets deden,maar de rassenhaat zelf nooit nee.
Juist.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:52 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Goede reactie. Blijkbaar is voor sommigen nog niet duidelijk dat ideeën op zichzelf inert zijn, maar dat ze wel doorwerken via gastheren. En die doorwerking, die hangt weer direct samen met genoemde idee.
Bemoeienis vanuit de overheid met religie is evengoed een probleem.Scheiding van kerk en staat,weet u nog?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En nu gebruik je uitgerekend een woord dat wél een probleem is: islamisme. Wat je (hopelijk) bedoelt te zeggen, is dat de islam geen probleem is. Wat islamisten doen, is de islam politiek maken .En dat is nou juist wél een probleem.
Oke, goed. Maak er maar wat van dan.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Kort gezegd,jij vindt een mening een mening als jij het feitelijk correct kunt vinden,hetgeen gezegd wordt.En anders is het iets anders dan een mening.
Diverse groepen verschillen op details, maar hebben een grote gemene deler.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onzin. Er is ook maar één bijbel en één Katholieke kerk, toch zouden we iemand die elk woord uit het Oude Testament opvolgt direct in de strengste TBS-kliniek smijten.
Waarom is dat anders? Hoe verschilt de normaal functionerende moslim, zoals er miljoenen over de wereld zijn, van de normaal functionerende christen? In elk geval niet omdat er droeftoeters zijn die roepen dat er maar één islam is (en dan bedoel ik o.a. IS, niet jou).
Religies willen ook dingen verbieden maar daar heb je geen enkel probleem mee, ironisch is het niet?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Religies willen ook dingen verbieden maar daar heb je geen enkel probleem mee, ironisch is het niet?
Mwah, eerder een afwijking. Zeker in de moderne tijd, in de middeleeuwen kan ik het wel begrijpen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:50 schreef gelly het volgende:
Maar goed,terug naar de islam.
Van mening zijn dat de Koran correct is,dat Mohammed bestaan heeft en Allah de allermachtigste is is toch een mening?
Gezien het aantal gelovigen,christen,moslims of wat dan ook,iig de grote meerderheid,kun je beter stellen dat atheisten een afwijking hebben,niet?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mwah, eerder een afwijking. Zeker in de moderne tijd, in de middeleeuwen kan ik het wel begrijpen.
Dan was Nederland een grote vuilnisbelt geweest, omdat wij toen te beroerd waren om de handen uit de mouwen te steken voor dit soort banen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:06 schreef Geralt het volgende:
Als we de grenzen gewoon dicht hadden gehouden dan hadden we heel dit gezeik allemaal niet gehad.
Dank u.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mwah, eerder een afwijking. Zeker in de moderne tijd, in de middeleeuwen kan ik het wel begrijpen.
Nee.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Gezien het aantal gelovigen,christen,moslims of wat dan ook,iig de grote meerderheid,kun je beter stellen dat atheisten een afwijking hebben,niet?
Ik heb je nog nooit zien ageren tegen religies. Maar het staat je vrij dat beeld van jou te ontkrachten natuurlijk.quote:
Truste!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:02 schreef DrMabuse het volgende:
Ik ga richting bed.
Morgen om 6 uur op.
Goed weekend een ieder.
Ik heb an sich niets tegen religies.Ik heb wat tegen intolerante,bekrompen figuren die anderen de les willen lezen.Gelovig of niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb je nog nooit zien ageren tegen religies. Maar het staat je vrij dat beeld van jou te ontkrachten natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |