abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152700344
De 599 foto's geeft aan dat het een nieuw geheugenkaartje betreft.

Het is het kaartje dat de nummering bepaalt.

475 foto's in 2 weken Bocas lijkt me niet gek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152700699
quote:
12s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:03 schreef El_Matador het volgende:

475 in twee weken? Dat zijn er dik 30 per dag.
No way.

Meiden van die leeftijd maken foto's met hun telefoons die ze de hele dag bij zich dragen.
Niet met een fotocamera.
  maandag 18 mei 2015 @ 00:28:52 #203
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152701166
quote:
12s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:03 schreef El_Matador het volgende:

ik snap hem niet, waarom kun je dat zien?
  maandag 18 mei 2015 @ 00:29:13 #204
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152701176
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:23 schreef Stupidisco het volgende:
Zou het? De foto in de kerk is haast een uitsnede van alleen Lisanne. Achtergrond (uitzicht Mirador) is daarop niet of nauwelijks te zien. Kan me niet voorstellen, bij het zien van deze foto, dat ze die hiervoor hebben zitten photoshoppen.
Dankjewel voor het wijzen op de foto's van de kerkdienst. Top!

Alleen kun je aan het canvas van de kerkdienstfoto al zien, dat er een kleureneffect is toegepast, Lisanne ziet er roder uit.

Plus, het wit van haar ogen is heel duidelijk te zien en haar tanden zijn gebleekt. Dus of, de foto van de kerkdienst is het ons onbekende IMG_495-498 of IMG 501-502... of ze hebben 499 lopen te shoppen.
  maandag 18 mei 2015 @ 00:40:22 #205
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152701524
quote:
3s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:29 schreef Perico het volgende:

[..]

Alleen kun je aan het canvas van de kerkdienstfoto al zien, dat er een kleureneffect is toegepast, Lisanne ziet er roder uit.

[ afbeelding ]

Plus, het wit van haar ogen is heel duidelijk te zien en haar tanden zijn gebleekt. Dus of, de foto van de kerkdienst is het ons onbekende IMG_495-498 of IMG 501-502... of ze hebben 499 lopen te shoppen.
Hemdje zit lager en glimlach is anders, wangen zijn boller.
Wenkbrauwen lijken strenger.
Lijkt wel een andere foto

edit:
degene die de foto bewerkt heeft voor de dienst, moet dat in de toekomst misschien niet vaker doen. Foto's worden er niet mooier van.

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 18-05-2015 00:48:26 ]
pi_152702080
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:00 schreef Perico het volgende:
Het is puur giswerk, over de grootte van de memorycard. Op de beelden van de rugzak kun je alleen nog achterhalen dat het mogelijk om een Sandisk kaart ging, van de normale categorie.

Maarja, zoveel keus en ze zien er allemaal hetzelfde uit:

[ afbeelding ]

Je weet niet of Lisanne hiervoor een oudere camera nog had en of ze daar nog de geheugenkaart van gebruikte.. weinig reden ook om zoiets te vervangen, als je interesse hier niet ligt of als je andere prioriteiten hebt.
Ja, maar deze 'classic'kaartjes gaan dus niet hoger dan Class 4.

EDIT:
Ah, ik las verkeerd. Je had het over het geheugen.

Ik had, voordat ik googlede naar SanDisk-kaartjes een schetsje gemaakt van hoe ik dacht dat het kaartje eruit zag. Daar komen eigenlijk alleen het 16GB en 32GB mee overeen. Het is lastig uit te leggen wat ik bedoel. Ik heb wel een plaatje gemaakt van het deel wat ik heb vergeleken.

Omdat bij de twee grootste kaartjes het getal meer ruimte inneemt (16 of 32 is opvallender dan bijv. 4) en ook verder naar links op het kaartje staan, vermoed ik eerder dat het een 16 of 32GB is. Daar zal ongetwijfeld niet iedereen hetzelfde over denken.

Maar de grootte van het kaartje is volgens mij ook niet echt relevant.

[ Bericht 27% gewijzigd door Physsic op 18-05-2015 01:24:15 ]
pi_152702098
http://nl.tinypic.com/r/2zf60eg/8

John van de H loopt met gids John T op de Pianista en komt deze rivier tegen.
Waar ligt deze rivier?
pi_152702335
quote:
3s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:29 schreef Perico het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Perico,er zijn mensen hier die twijfelen over de 6 seconden foto's.
Twijfels of dat wel zo snel kan en het verschil in bewolking.

Is het theoretisch mogelijk dat iemand (wie dan ook) heeft lopen knoeien met de fotocamera en dat bijvoorbeeld foto 500 (Lisanne met duimen) eigenlijk pas gemaakt is op de terugweg na foto 508 ?(Kris bij de 1e quebrada)
En kan dit dan ook te maken hebben met missende foto 509?

Is dit dikke flauwekul of zou dit theoretisch kunnen?
pi_152702377
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

475 in twee weken? Dat zijn er dik 30 per dag.
No way.

Meiden van die leeftijd maken foto's met hun telefoons die ze de hele dag bij zich dragen.
Niet met een fotocamera.
Als ik op vakantie ben en een camera bij heb, dan maak ik zekerweten geen foto's met mijn telefoon. Hooguit 1 of 2 om meteen naar iemand door te kunnen sturen.
pi_152702469
Ben je ook 21?
Veel meiden van die leeftijd nemen niet eens meer apart een fotocamera mee op vakantie omdat de kwaliteit van de foto's van een telefoon tegenwoordig prima is en je een telefoon zelfs kunt gebruiken als videocamera.

Kris en Lisanne hadden de eerste 2 weken 4 uur per dag Spaanse les.
Foto's gemaakt met hun telefoons kennen we, kijk naar oa de selfies gemaakt in Bocas.
Daarnaast ook nog iedere dag een fotocamera meezeulen. Waarom zouden ze?
475 foto's is veel en veel te veel (zeg ik)

Bovendien als ze 475 foto's maken in 2 weken Bocas dan zouden ze met nog 4 weken Boquete voor de boeg (plus 950 foto's) in totaal 1375 foto's maken in Panama?
Tel daar nog de gemaakte foto's gemaakt met hun telefoons (ongetwijfeld nog meer want de camera was van Lisanne) dan zit je op hoeveel foto's?

En dat alles op een 4 GB kaartje?

[ Bericht 5% gewijzigd door jackie12 op 18-05-2015 01:48:38 ]
  maandag 18 mei 2015 @ 03:38:01 #211
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152702766
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:23 schreef jackie12 het volgende:

Is het theoretisch mogelijk dat iemand (wie dan ook) heeft lopen knoeien met de fotocamera en dat bijvoorbeeld foto 500 (Lisanne met duimen) eigenlijk pas gemaakt is op de terugweg na foto 508 ?(Kris bij de 1e quebrada)
En kan dit dan ook te maken hebben met missende foto 509?

Is dit dikke flauwekul of zou dit theoretisch kunnen?
Theoretisch kan dat ja. Intuitief vind ik ook dat Lisanne er heel anders uit ziet op 500, in vergelijking met "6 seconden" eerder. Ik heb haar ook gespiegeld om dezelfde pose aan te nemen. Maar dat is niet wat je vroeg.

Hoe het nu is, zijn de fotonummers dieper genesteld in de metadata. Om die handmatig te veranderen, moet je daarvoor een opdrachtregel ingeven, in bijvoorbeeld Exif Tool.

De volledige nummering is 0102-0499.
102 is het archief. Als de camera nieuw is, begint hij te tellen bij 100-0001. Theoretisch telt hij door tot foto 9999, om dan archief 101 te beginnen. Maar als jij de geheugenkaart uitleest door een PC of leeghaalt zal het best zo zijn dat dan al een nieuw archief 101 wordt begonnen.

Theoretisch is het mogelijk om met 1 klik op de knop binnen Exif Tool de metadata van de foto compleet te vervangen door de metadata van een andere foto.

Dus stel hypothetisch, ik wil dat foto 509 foto 500 wordt... Dan kan ik die data van die twee foto's met elkaar verwisselen door die importfunctie.. Of ik maak een nieuwe fotoserie met die nummering 491 etc. en importeer de data van die nieuwe nummers in de bestaande foto's, om de volgorde te scheppen die er nu is, puur theoretisch.

Dan zit je wel met het feit, dat de metadata moeten kloppen met het beeld dat je ziet. Daarom waren we eerder aan het kijken naar geregistreerde auto focus zones bijvoorbeeld, of face detection die volgens de data niet in werking trad bij 499, terwijl Lisanne niet te missen lijkt.

Tijden en datum en camera etc. zijn wel makkelijk handmatig en individueel te veranderen in de metadata, zelfs met Windows Verkenner. Nummering is veel lastiger, maar niet ondoenlijk.

Wel is het zo dat het altijd te zien zijn aan de hand van bepaalde onopvallende parameters dat er gesleuteld is door tussenkomst van een PC aan de foto data of dat een memory card al is uitgelezen.

Met de camera zelf kan niets veranderd worden, buiten het verwijderen van foto's.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perico op 18-05-2015 03:52:30 ]
pi_152702869
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hemdje zit lager en glimlach is anders, wangen zijn boller.
Wenkbrauwen lijken strenger.
Lijkt wel een andere foto

edit:
degene die de foto bewerkt heeft voor de dienst, moet dat in de toekomst misschien niet vaker doen. Foto's worden er niet mooier van.
Hemd heeft een totaal andere kleur... Ik denk dat de kwaliteit van het canvasdoek behoorlijk belabberd is.
  maandag 18 mei 2015 @ 09:04:58 #213
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152704401
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

EDIT:

Ik had, voordat ik googlede naar SanDisk-kaartjes een schetsje gemaakt van hoe ik dacht dat het kaartje eruit zag. Daar komen eigenlijk alleen het 16GB en 32GB mee overeen. Het is lastig uit te leggen wat ik bedoel. Ik heb wel een plaatje gemaakt van het deel wat ik heb vergeleken.
[ afbeelding ]
Omdat bij de twee grootste kaartjes het getal meer ruimte inneemt (16 of 32 is opvallender dan bijv. 4) en ook verder naar links op het kaartje staan, vermoed ik eerder dat het een 16 of 32GB is. Daar zal ongetwijfeld niet iedereen hetzelfde over denken.

Scherp gezien Physsic.
16 of 32 GB, in elk geval ruim genoeg. Die kaart schiet je niet zo snel vol.
Ik heb deze kaart van Sandisk, class 4, 4 GB:

Die gebruik ik voor mijn videocamera. Maar wat is eigenlijk het verschil met de kaarten uit jouw plaatje?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_152704765
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 03:38 schreef Perico het volgende:

[..]

Theoretisch kan dat ja. Intuitief vind ik ook dat Lisanne er heel anders uit ziet op 500, in vergelijking met "6 seconden" eerder. Ik heb haar ook gespiegeld om dezelfde pose aan te nemen. Maar dat is niet wat je vroeg.

Hoe het nu is, zijn de fotonummers dieper genesteld in de metadata. Om die handmatig te veranderen, moet je daarvoor een opdrachtregel ingeven, in bijvoorbeeld Exif Tool.

102 is het archief. Als de camera nieuw is, begint hij te tellen bij 100-0001. Theoretisch telt hij door tot foto 9999, om dan archief 101 te beginnen. Maar als jij de geheugenkaart uitleest door een PC of leeghaalt zal het best zo zijn dat dan al een nieuw archief 101 wordt begonnen.

Theoretisch is het mogelijk om met 1 klik op de knop binnen Exif Tool de metadata van de foto compleet te vervangen door de metadata van een andere foto.

Dus stel hypothetisch, ik wil dat foto 509 foto 500 wordt... Dan kan ik die data van die twee foto's met elkaar verwisselen door die importfunctie.. Of ik maak een nieuwe fotoserie met die nummering 491 etc. en importeer de data van die nieuwe nummers in de bestaande foto's, om de volgorde te scheppen die er nu is, puur theoretisch.

Dan zit je wel met het feit, dat de metadata moeten kloppen met het beeld dat je ziet. Daarom waren we eerder aan het kijken naar geregistreerde auto focus zones bijvoorbeeld, of face detection die volgens de data niet in werking trad bij 499, terwijl Lisanne niet te missen lijkt.

Tijden en datum en camera etc. zijn wel makkelijk handmatig en individueel te veranderen in de metadata, zelfs met Windows Verkenner. Nummering is veel lastiger, maar niet ondoenlijk.

Wel is het zo dat het altijd te zien zijn aan de hand van bepaalde onopvallende parameters dat er gesleuteld is door tussenkomst van een PC aan de foto data of dat een memory card al is uitgelezen.

Met de camera zelf kan niets veranderd worden, buiten het verwijderen van foto's.
... ok...dus stel je wilt dat de verdwijning de boeken ingaat als "een verdwaling" dan doen je dit:

"..... wil dat foto 509 foto 500 wordt... Dan kan ik die data van die twee foto's met elkaar verwisselen door die importfunctie.. Of ik maak een nieuwe fotoserie met die nummering 491 etc. en importeer de data van die nieuwe nummers in de bestaande foto's, om de volgorde te scheppen die er nu is ...."

en dan laat je de aangepaste reeks foto's doorlekken naar je contacten bij de Panamese roddelpers..

vind dat nogal wat.... vraagje: kan je wellicht aangeven waar je theorie plaatsmaakt voor een praktische test?
Is het mogelijk dat Domni je wat foto's toestuurt, en mag ik vragen of je dat eens probeert thuis?
Dan komen we toch wellicht een stapje verder...?
  maandag 18 mei 2015 @ 09:26:28 #215
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152704776
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

EDIT:

[ afbeelding ]

Ik denk dat de grootte van het kaartje wel relevant is, de bewering van ze hebben foto's gewist (ontbrekende 509) om ruimte op het kaartje te maken. Deze kan wat mij betreft de prullenbak in, de foto's zijn IMO niet gewist om ruimte te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 18-05-2015 09:37:06 ]
pi_152704991
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk dat de grootte van het kaartje wel relevant is, de bewering van ze hebben foto's gewist (ontbrekende 509) om ruimte op het kaartje te maken. Deze kan wat ij betreft de prullenbak in, de foto's zijn IMO niet gewist om ruimte te maken.
stel ik pak de camera om een nieuwe foto te maken van een van de meiden, en ik kijk op t display terug, en zie mijzelf terug op een foto (bv met een van de meiden samen) en ik wil niet dat die bewaard blijft, dan is die toch zo handmatig gewist?

Iedereen met een beetje verstand van camera's kan dit simpel zelf doen op een beetje moderne spiegelreflex, automaat of semi-automaat. Heeft niks met ruimte op de SD kaart te maken. Gewoon in t display menu scrollen terwijl je camera in je hand hebt, foto selecteren, delete, klaar.

"Ah... you wanne me to make picture? Lisana canna make one with the phone from Kris eh...
No, no, carefull, not to step too far back... not to go there... issa steep area... wait... I am gonna
fix camera... (delete 509)....yes yes... ready.... Smile! click... ander nr...

mmm... wel dat allemaal binnen ... seconden natuurlijk. Of nadat de camera afgepakt was.

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 18-05-2015 09:44:47 ]
pi_152705050
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hier zit uren verschil tussen
Klopt geen jota van.

De foto van "Lisanne met duimen" is volgens mij op de terugweg gemaakt.
pi_152705268
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:40 schreef gynaika het volgende:

[..]

Klopt geen jota van.

Juist mijn > theorie ( na het zien van deze beelden) is dat ze naar de top zijn gelopen en daarna
terug gekomen zijn . ( in ieder geval Lisanne)
Aan de schaduwen is duidelijk te zien dat er een enorm verschil van lichtval is .

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 18-05-2015 10:39:38 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152705290
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:40 schreef gynaika het volgende:

[..]

Klopt geen jota van.

denk ik ook.

Wat ik vreemd vind is dat het NFI blijkbaar de gewiste foto's niet terug heeft kunnen halen van de SD kaart. Is al eerder over geschreven: met zoveel ruimte over, hebben 90 donkere foto's dat effect ook niet zodanig op de kaart, dat dat niet zou kunnen met speciale recovery software. Of wel?

Bestaat er foto recovery software voor SD kaartjes?

[ Bericht 27% gewijzigd door Poekje01 op 18-05-2015 10:02:08 ]
pi_152706339
quote:

[..]

Jeetje.

Dus (missende) foto 509 zou dus in theorie eigenlijk de foto van Lisanne met duimen kunnen zijn gemaakt op de terugweg.

Het feit dat juist foto 509 mist maakt dat deze theorie geloofwaardiger? Ik denk van wel of maakt dat niets uit?
pi_152706478
quote:
Als 500 eigenlijk 509 zou zijn, waar is dan de authentieke 500 gebleven? Die laat toch sporen na?
pi_152706621
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:42 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Als 500 eigenlijk 509 zou zijn, waar is dan de authentieke 500 gebleven? Die laat toch sporen na?
Eigenlijk moet je helemaal niet naar nummertjes ,kaartjes ,tijden en naar tabellen kijken .
Die zijn allemaal te manipuleren en zo neer te zetten dat er een bepaalde tijdlijn ontstaat.
Schaduwen en lichtval in foto's ,die liegen niet :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152706977
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je helemaal niet naar nummertjes ,kaartjes ,tijden en naar tabellen kijken .
Die zijn allemaal te manipuleren en zo neer te zetten dat er een bepaalde tijdlijn ontstaat.
Stacey, hoe zie je de lichtinval/schaduwen op de foto's?
Zie jij aanwijzingen dat de ene foto later is gemaakt dan de andere? En zo ja, kun je me dan in eenvoudige taal uitleggen waar precies?
pi_152707816
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Is het voor een manipulator niet veiliger om een foto permanent/onzichtbaar te wissen, dan om die om te zetten naar een ander nummer?
pi_152708031
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:35 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Is het voor een manipulator niet veiliger om een foto permanent/onzichtbaar te wissen, dan om die om te zetten naar een ander nummer?
foto's wissen is niet zo makkelijk ,want ieder beeld is terug te halen met speciale software
nummering etc aanpassen is een peuleschilletje
pi_152708252
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:35 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Klopt.
Tenzij je mensen wil doen laten geloven dat de meiden zijn doorgelopen/verongelukt na de top.
Stel foto 500 van Lisanne is gemaakt op de terugweg en is dus eigenlijk foto 509 dan hadden de gevonden spullen en resten niet geklopt.

Hoe moeilijk het is om te manipuleren en of het moeilijker of makkelijker is om iets te wissen of om iets te overschrijven weet ik niet. Misschien Perico?
pi_152708758
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:52 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Klopt.
Tenzij je mensen wil doen laten geloven dat de meiden zijn doorgelopen/verongelukt na de top.
Stel foto 500 van Lisanne is gemaakt op de terugweg en is dus eigenlijk foto 509 dan hadden de gevonden spullen en resten niet geklopt.

Hoe moeilijk het is om te manipuleren en of het moeilijker of makkelijker is om iets te wissen of om iets te overschrijven weet ik niet. Misschien Perico?
Dat begrijp ik. Mensen laten geloven dat ze zijn doorgelopen.
Datzelfde bereik je ook door de hypothetische 509 op de Mirador gewoon permanent te wissen.

Stacey heeft net gepost dat die gewiste foto terug te halen zou zijn. Door 509 te hernummeren als 500, is terughalen niet meer van toepassing.
pi_152708777
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

foto's wissen is niet zo makkelijk ,want ieder beeld is terug te halen met speciale software
nummering etc aanpassen is een peuleschilletje
Maar wat gebeurt er met de authentieke 500? Kan die nog ergens vandaan teruggehaald worden?
En: was het niet veiliger of makkelijker om bijvoorbeeld één van de zwarte nachtfoto's om te nummeren als 509? Zodat "509 op de Mirador" niet meer retrieveable zou zijn?
pi_152709344
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:10 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Mensen laten geloven dat ze zijn doorgelopen.
Datzelfde bereik je ook door de hypothetische 509 op de Mirador gewoon permanent te wissen.

Stacey heeft net gepost dat die gewiste foto terug te halen zou zijn. Door 509 te hernummeren als 500, is terughalen niet meer van toepassing.
Tenzij er hypothetisch op foto 500 een aanwijzing staat.
Maar goede vraag of gewiste of overschreven foto's terug te halen zijn
  maandag 18 mei 2015 @ 12:34:05 #230
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152709400
De reden dat wordt aangenomen dat de meiden niet terug zijn gelopen is het niet meer maken van netwerk contact met een zendmast op de Baru.
Ik heb diverse bronnen gelezen over de vele telefoonstoringen in Boquete die soms wel dagen duren.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:05:32 #231
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152710237
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:25 schreef Poekje01 het volgende:
vind dat nogal wat.... vraagje: kan je wellicht aangeven waar je theorie plaatsmaakt voor een praktische test?
Is het mogelijk dat Domni je wat foto's toestuurt, en mag ik vragen of je dat eens probeert thuis?
Dan komen we toch wellicht een stapje verder...?
Ik kan die test ook zelf wel opzetten. Er is een prima online EXIF viewer tool waar je of een foto URL, of een fotobestand kunt laten analyseren.

En dan kan ik een link van een van de Panamese foto's beschikbaar maken, bijvoorbeeld 499. En dan een willekeurige foto uploaden die precies dezelfde metadata heeft, bijvoorbeeld.
pi_152710388
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:05 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik kan die test ook zelf wel opzetten. Er is een prima online EXIF viewer tool waar je of een foto URL, of een fotobestand kunt laten analyseren.

En dan kan ik een link van een van de Panamese foto's beschikbaar maken, bijvoorbeeld 499. En dan een willekeurige foto uploaden die precies dezelfde metadata heeft, bijvoorbeeld.
Een foto zo veranderen (met faked shadows) dat het lijkt alsof ie binnen 6 seconden gemaakt lijkt me heel veel meer werk en bijna onmogelijk :)
En eigenlijk is het hele scenario > pianista pad op > richting mirador en dan verder lopen
en verdwalen (in een vloeiende beweging) onderuit gehaald want er klopt iets niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 18-05-2015 13:19:47 ]
  maandag 18 mei 2015 @ 13:22:45 #233
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152710720
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:05 schreef Perico het volgende:

[..]

Die test kun je toch met elke willekeurige serie foto's doen?
pi_152711445
Even in jip-en-janneke-RapaNui taal:

Een foto bestaat uit beeld+metadata.
Maw:
authentieke 509=authentiek beeld 509+authentieke metadata 509
authentieke 500=authentiek beeld 500+authentieke metadata 500 (zijn die 6 seconden na 499 gegenereerd?)

Hypothese:
Beeld van authentieke 509 is verplaatst naar 500.
=> De nieuwe (huidige) 500=authentiek beeld 509+authentieke metadata 500

Waar zijn deze gebleven:
- authentiek beeld 500
- authentieke metadata 509?
pi_152714114
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Maar wat gebeurt er met de authentieke 500? Kan die nog ergens vandaan teruggehaald worden?
En: was het niet veiliger of makkelijker om bijvoorbeeld één van de zwarte nachtfoto's om te nummeren als 509? Zodat "509 op de Mirador" niet meer retrieveable zou zijn?
Poll: 1: Wie geloofd dat er met de foto's geknoeid is?
2: Wie geloofd dat er niets is gebeurd met de camera of mobiel?
Ik.
Denken jullie nu echt dat misdadigers niets beters te doen hebben?
En waarschijnlijk was het gewoon een ongeluk dus waar hebben we het over?
  maandag 18 mei 2015 @ 15:20:36 #236
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152714156
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:47 schreef RapaNui het volgende:
Even in jip-en-janneke-RapaNui taal:

Een foto bestaat uit beeld+metadata.
Maw:
authentieke 509=authentiek beeld 509+authentieke metadata 509
authentieke 500=authentiek beeld 500+authentieke metadata 500 (zijn die 6 seconden na 499 gegenereerd?)

Hypothese:
Beeld van authentieke 509 is verplaatst naar 500.
=> De nieuwe (huidige) 500=authentiek beeld 509+authentieke metadata 500

Waar zijn deze gebleven:
- authentiek beeld 500
- authentieke metadata 509?
In dit gedachtenexperiment hoef je natuurlijk niet met een verwijderde foto 509 te werken. Als jij het wilt doen laten voorkomen dat ze voor het laatst een foto maakten bij die eerste quebrada, dan wissel je die metadata van de foto's onderling uit. Zo hussel je de nummering.

Stel hypothetisch foto 500 is dan op de terugtocht gemaakt, zo van: "duimen omhoog, hier sta ik weer op die Mirador, nog een keer".. dan was dat no. 508.

In de hypothese van de Panamese foto manipulator die twee maanden of langer de tijd heeft om een geheugenkaart met foto's in zijn gewenste scenario te manipuleren met behulp van een PC, met de rugzak met camera in zijn bezit..

Is er alles mogelijk.
  maandag 18 mei 2015 @ 15:37:29 #237
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152714704
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:19 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Poll: 1: Wie geloofd dat er met de foto's geknoeid is?
2: Wie geloofd dat er niets is gebeurd met de camera of mobiel?
Ik.
Denken jullie nu echt dat misdadigers niets beters te doen hebben?
En waarschijnlijk was het gewoon een ongeluk dus waar hebben we het over?
of Panamese overheid, kijk maar eens in de Panamese krant van vandaag. Een en al fraude, corruptie en verduistering. 2 vermoordde meiden laten "verongelukken" is dan appeltje eitje.
Op een regionaal niveau zie je dat ook terug, bepaalde gezinnen hebben daar een andere status.

Niemand is gebaat bij 2 vermoordde meiden, dan maar een ongeluk/verdwaling. Dan blijven de toeristen komen, iedereen neemt gidsen mee. Beste oplossing dus.
Ouders komen naar Panama en toevallig wordt er steeds wat gevonden. Niet teveel maar wel een beetje.

Trek die voorganger van Pitti maar eens aan zijn jas, die bij de zaak van Miss G ook de boel liet foutgaan met de telefoons. Die 2 lichamen, wat een roddel zou zijn, waar komt dat verhaal vandaan? Wie verzint er nu 2 lichamen?

En dan nog al die dode jonge jongens: Hoe gaan die onderzoeken? Lichaam in water, o verdronken
Lichaam aan een boom, o zelfmoord. Lichaam langs de weg, o auto-ongeluk. Het overlijden van K&L is daar in Chiriqui zeker niet de enige sterfgeval waar ik hier mijn wenkbrauwen bij ophaal.
Osman
Leo
Alex
Jose

De teller staat nu boven de 30 in de regio Chiriqui 2015, dat is elke week een jonge dode man/vrouw waarvan de doodsoorzaak onderzocht moest worden. 80% van de sterfgevallen daar komt door bendes, is een andere bron.

Er wordt net gedaan of het een perfecte psycho misdadiger moet zijn, wat een onzin. Die meiden zijn gevonden, en na mate de hele wereld meekeek, is de zaak van bovenaf in de doofpot gestopt. Natuurlijk niet perfect, want de dood van de meiden is door niemand gewenst geweest.

en ik wil best geloven in de zachtheid en onwetenheid van FG, PM en alle anderen die hier de reveu gepasseerd zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door ootjekatootje op 18-05-2015 16:04:11 ]
  maandag 18 mei 2015 @ 15:42:11 #238
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152714873
Jackie, hier is dat totaalpanorama van de Mirador waar je een paar pagina's geleden om vroeg.

Hierbij is een geheel bewolkte panorama foto van oktober 2013 geintegreerd met foto 499 en 500. In de overlay zijn alle drie de beelden zichtbaar, waarbij de berghorizonten over elkaar passen.

De software gaf aan dat de afstand tussen Lisanne van 499 en 500 zo'n 13,84 meter bedraagt, maar ik heb het wat naar beneden bijgesteld, omdat foto 499 moeilijk te schalen is.
  maandag 18 mei 2015 @ 15:42:27 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152714887
Wat nu als foto 500 van de terugweg is? Dan kloppen bepaalde getuigenverklaringen ua tijd juist wel weer.
Niemand is teruggekomen van zijn getuigenverklaring.
  maandag 18 mei 2015 @ 15:50:42 #240
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152715229
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:42 schreef Perico het volgende:
Jackie, hier is dat totaalpanorama van de Mirador waar je een paar pagina's geleden om vroeg.

[ afbeelding ]

Hierbij is een geheel bewolkte panorama foto van oktober 2013 geintegreerd met foto 499 en 500. In de overlay zijn alle drie de beelden zichtbaar, waarbij de berghorizonten over elkaar passen.

De software gaf aan dat de afstand tussen Lisanne van 499 en 500 zo'n 13,84 meter bedraagt, maar ik heb het wat naar beneden bijgesteld, omdat foto 499 moeilijk te schalen is.
OP waardig!
Ik vind dat je persoonlijke onderzoek in een aparte spoiler in de moet kan!

Dus berekend is de afstand tussen Lisanne links en Lisanne rechts 12 meter?
Binnen 6 seconden, over een hobbelige en schuine ondergrond, poseren op een locatie waar je nog nooit geweest bent. Precies op de juiste plek gaan staan.

Zonder vallen of 6 pogingen voor 1 mooie foto, hop. Binnen 6 seconden perfect op de foto.
Is toch onmogelijk?

klik, 12 meter lopen, draaien klik
  maandag 18 mei 2015 @ 16:02:31 #241
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152715657
Ja ootje we zullen moeten uitzoeken of die cameratijd misschien afwijkt van de realtime stopwatchtijd bij het nemen van vele foto's achter elkaar. Of dan mogelijk de tijd wat bevriest.

Indien dat niet zo is, blijft zes seconden inderdaad moeilijk te bevatten, met al die handelingen.
  maandag 18 mei 2015 @ 16:12:37 #242
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152715980
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:02 schreef Perico het volgende:
Ja ootje we zullen moeten uitzoeken of die cameratijd misschien afwijkt van de realtime stopwatchtijd bij het nemen van vele foto's achter elkaar. Of dan mogelijk de tijd wat bevriest.

Indien dat niet zo is, blijft zes seconden inderdaad moeilijk te bevatten, met al die handelingen.
Ik heb de sportschoenen al klaar staan, we zouden eigenlijk een 3d animatie van de Mirador moeten hebben. Met de hoogte verschillen.

12 meter afzetten op een stuk strand en de hoogteverschillen nabootsen. Zand en die hobbelige graspollen vertragen een sprint.

12 meter sprinten op graspollen en kuilen binnen 6 seconden door iemand die astmatisch is, een scheenbeenblessure had, na een klim van 2,5 uur in een benauwde omgeving? Waarom?
pi_152716472
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:42 schreef Perico het volgende:

[ afbeelding ]

Een hele diepe buiging _O_

Ben er wel sprakeloos van. 12 meter, sjezus

Heb met mn collega net 5 keer geprobeerd om van A naar B te lopen en een foto te maken met een afstand van 7 meter. Lukte niet binnen 6 seconden.
12 meter is onmogelijk.

Als blijkt dat de 6 seconden klopt en dat niet komt door een vertraging van de camera dan mag wat mij betreft de hele OP eruit gesloopt worden en worden vervangen door deze ene foto.
Voor mij het bewijs dat we verneukt worden.

Ik wil niet voor de troepen vooruit lopen maar als 12 meter klopt en de 6 seconden ook dan wordt het tijd dat met deze info iets gedaan gaat worden.

Perico, geweldig werk ^O^
pi_152717133
In deze video van de ouders van Kris (vanaf minuut 07:53) lijkt het een veel kleiner stukje dan de hierboven genoemde 12 meter.

Ook in deze Youtube video lijkt me de afstand van het stuk waar ze gestaan hebben (voor het maken van de foto's) kleiner dan 12 meter.
  maandag 18 mei 2015 @ 17:01:55 #245
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152717715
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:44 schreef Stupidisco het volgende:
In deze video van de ouders van Kris (vanaf minuut 07:53) lijkt het een veel kleiner stukje dan de hierboven genoemde 12 meter.

Ook in deze Youtube video lijkt me de afstand van het stuk waar ze gestaan hebben (voor het maken van de foto's) kleiner dan 12 meter.
kijk alleen al naar het plaatje van de video, hoe ver staat de [s]filmer[/s] camera van de man af?
pi_152717867
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

kijk alleen al naar het plaatje van de video, hoe ver staat de [s]filmer[/s] camera van de man af?
Meter of 3-4.

Op beeld lijkt het verder weg/kleiner dan het in werkelijkheid is.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 18 mei 2015 @ 17:07:39 #247
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152717893
quote:
12s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Meter of 3-4.

Op beeld lijkt het verder weg/kleiner dan het in werkelijkheid is.
ben je er geweest dan?

Op je eigen kaartje is het ook dik 15 meter breed.
pi_152717916
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:44 schreef Stupidisco het volgende:

Als ik naar de panorama-foto kijk met die van dat gele petje:

http://i.imgur.com/rOIQISC.png

Mijn schouders zijn van punt naar punt 0.50 cm.
Van mn collega ook.

Als die van de man rechts ook 0.50 cm zijn dan is het naar links op de foto al 9 meter.
Lisanne haar duim-foto is nog iets verder naar links en de gewone foto nog verder naar rechts.

Kan nooit binnen 6 seconden.
pi_152717936
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Camera staat denk ik op het pad zelf. Gaat mij meer om de afstand van het gedeelte begroeiing waar K & L voor hebben gestaan. Dus voornamelijk het zanderige gedeelte met wellicht aan beide kanten een meter extra als marge.
pi_152717987
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ben je er geweest dan?
Nee, in tegenstelling tot jou met je fantasietjes van gisteren doe ik geen uitspraken over die Mirador van KAN NIET!!!1!1!!; het is een inschatting.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')