ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Nee, dat heeft te maken met dal en spits. Iemand die om 6.25u incheckt in Weesp en in Hilversum overstapt op de IC naar Amersfoort reist nu het hele stuk met korting. Maar als er in Hilversum uit- en weer ingecheckt moet worden (spoor 1 is een aparte zone, buiten de normale poortjes) dan kom je vanaf Hilversum in de spits terecht en ben je je korting kwijt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, dat heeft te maken met dal en spits. Iemand die om 6.25u incheckt in Weesp en in Hilversum overstapt op de IC naar Amersfoort reist nu het hele stuk met korting. Maar als er in Hilversum uit- en weer ingecheckt moet worden (spoor 1 is een aparte zone, buiten de normale poortjes) dan kom je vanaf Hilversum in de spits terecht en ben je je korting kwijt.
Maar als ik het goed begrijp wordt dat in oktober opgelost? Dan wordt dit dus mogelijk:
- 15:30 inchecken met Dal Vrij - 16:10 uitchecken in Hilversum - 16:12 weer inchecken met Dal Vrij, want je zit binnen die 35 minuten ?
Ik vraag me dan af of iemand die nu om 8:45 vertrekt en na negenen uitcheckt en weer incheckt om met korting verder te reizen, dan ook de hele rit vol tarief moet betalen.
Ik vraag me dan af of iemand die nu om 8:45 vertrekt en na negenen uitcheckt en weer incheckt om met korting verder te reizen, dan ook de hele rit vol tarief moet betalen.
Ik denk het niet. Tenminste, ik mag toch hopen van niet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dus als je dan 'Vergeet' uit te checken heb je heel de dag korting....
Zoals ik altijd doe...
heb zoiets ook wel eens gedaan. Pas bij terugkomst op het station uitchecken en een paar minuten later weer inchecken voor de terugreis. Telde dus als een doorgaande reis
Ik vroeg laatst toch of ze de oude flyover bij Riekerpolder gedeeltelijk gingen slopen? Dat klopt dus inderdaad en dat gebeurt al tussen 30 mei en 7 juni. Daarna gaat op 8 juni de nieuwe flyover open voor het treinverkeer Schiphol -> Amsterdam Lelylaan/Centraal.
quote:
In de weekenden van 30 en 31 mei, 6 en7 juni en in de week van 1 tot en met 5 juni worden meerdere werkzaamheden bij het spoor verricht. Zo wordt een deel van de oude fly-over bij het spoorviaduct over de A4/Johan Huizingalaan gesloopt en wordt het bestaande spoor met het nieuw aangelegde spoor verbonden
quote:
Maandagmorgen 8 juni 2015 wordt dit huidige aangepaste spoor in dienst genomen en rijden de treinen ook over de nieuwe fly-over van Schiphol richting Amsterdam Sloterdijk. Daarmee is een belangrijke stap gezet in de realisering van het OV SAAL- project: de historisch vergroeide spoorlijnen richting respectievelijk de stations Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Zuid zijn dan twee onafhankelijke spoorverbindingen.
Op vrijdag 15 mei 2015 20:18 schreef boriq het volgende: Ik vroeg laatst toch of ze de oude flyover bij Riekerpolder gedeeltelijk gingen slopen? Dat klopt dus inderdaad en dat gebeurt al tussen 30 mei en 7 juni. Daarna gaat op 8 juni de nieuwe flyover open voor het treinverkeer Schiphol -> Amsterdam Lelylaan/Centraal.
Overigens gebruikt Prorail de ruime week van 4 tot 13 juli om Twente af te sluiten van het westen door van alles te gaan vernieuwen tussen Deventer / Almelo en Hengelo.
quote:
Tussen Almelo en Hengelo vernieuwen we elf kilometer spoor. Ballast (spoorgrind) dwarsliggers (bielzen) worden vervangen. Ook vernieuwen we enkele overwegen en vervangen we bovenleiding.. Op stations Almelo de Riet en Borne vernieuwen we de perrons.
Al hoeven ze bij Borne amper iets te doen aan het spoor na de ballasttrein die door z'n assen zakte en de hoogwerker die de bovenleiding naar beneden trok
Op vrijdag 15 mei 2015 20:28 schreef boriq het volgende: Overigens gebruikt Prorail de ruime week van 4 tot 13 juli om Twente af te sluiten van het westen door van alles te gaan vernieuwen tussen Deventer / Almelo en Hengelo.
[..]
Al hoeven ze bij Borne amper iets te doen aan het spoor na de ballasttrein die door z'n assen zakte en de hoogwerker die de bovenleiding naar beneden trok
MAANDAG 4 MEI 2015 - Na een bliksembezoek vanuit Hongarije terug richting het pension zagen wij bij Lenartovce een fraaie goederentrein onze neus passeren, tijdens het wachten bij een overweg. Gezien de weg binnendoor steekt, en de trein een hele slinger moet maken om bij Abovce te komen, konden wij - buiten ons weten om - zonder al te veel moeite de trein alsnog inhalen, en bleek hij hier nog goed voor de zon te staan ook. Hier passeren 2 Bardotka's in dubbeltractie de 3 Nederlandse fotografen met circa 40 Eas'n aan de haak richting Roznava en verder.
4 MEI 2015 - terwijl wij een bezoekje brachten aan het Hongaarse Banreve, zagen wij later ook nog een lange keteltrein gereed staan, met aan de Slowaakse kant een kwartet duikbrillen van de privaat AWT. Al snel werd duidelijk dat men op vertrek stond te wachten, en nadat de wisselwachter wat wissels had omgelegd, werd er ook vertrokken. Hier is men aan het vertrekken uit Banreve richting Slowakije.
Wat een goed idee, machinisten- en conducteursdiensten aan elkaar linken om de "we kunnen nog niet vertrekken want er is nog geen conducteur"-problemen te voorkomen.
Op zaterdag 16 mei 2015 01:50 schreef Ireyon het volgende: De lounge in Amsterdam is chill. Kreeg destijds zelfs nog meerdere BVO'tjes aangeboden van de vent achter de bar daar .
Frankfurt was ook chill, met schöne mädchen die drankjes rondbrengen. De lounge in Keulen is krampachtig klein van wat ik me herinner.
In Frankfurt heb je een mooi uitzicht over de sporen:
Köln Hbf is volgens mij best ruim wat ik mij herinner. Niet zo breed maar erg langgerekt.
Op zaterdag 16 mei 2015 07:43 schreef Bitlord het volgende: Diegene die dat ding ooit besteld heeft moet toch ook zo onderhand van de brug afspringen. mooie voorpagina.
Beste voorpagina ever mbt Fyra!
Waarom?
In een vergadering van de LOCOV heeft een woedende Bert Meerstadt in mijn aanwezigheid ooit de gore moed gehad, de reizigersorganisaties uit te maken voor "rupsje nooitgenoeg".;
Heb weer een sprinter meester in een icm die zich metro bestuurder voelt en aangeeft welke deuren opengaan. Zojuist ons al bekende station Hoogeveen gepasseerd!
Op zaterdag 16 mei 2015 11:09 schreef de__vakantieman het volgende: Honden! Trein uit richting hilversum komt 2 minuten te laat binnen in Amersfoort, trein richting Zwolle rijdt voor mn neus weg...
Wachten ze niet meer? Tevens, heb ik nu recht op geld terug bij vertraging?
ps. long time lezer, komen straks ook nog paar foto's van treinen in Jordanië aan!
Ja heb je recht op. En nee, er wordt helaas nauwelijks gewacht..
Veevervoer hier, 15 man op balkon. Opeens gaat cabine open, opleider meester stapt naar buiten en gooit z'n zijdeur open voor ventilatie _o_. Wat een baas. Nu legt die aan mensen hier uit hoe alles werkt.
Op zaterdag 16 mei 2015 11:34 schreef ZwarteKater het volgende: Veevervoer hier, 15 man op balkon. Opeens gaat cabine open, opleider meester stapt naar buiten en gooit z'n zijdeur open voor ventilatie _o_. Wat een baas. Nu legt die aan mensen hier uit hoe alles werkt.
"...want er komt een dag dat u dit zelf moet kunnen"?
Treinreiziger.nl bestaat 10 jaar en dat vieren we met een bijzondere wedstrijd. Dagelijks bereiken we 10.000 enthousiaste treinreizigers per dag. Maar wie van onze bezoekers is eigenlijk de meest fanatieke treinreiziger? Met die vraag in het achterhoofd organiseren we op zaterdag 20 juni een wedstrijd waarin je wordt uitgedaagd om zoveel mogelijk kilometers op één dag met de trein te maken. De winnaar kan krijgt een NS-Weekend Vrij abonnement of kan kiezen voor een andere prijs naar keuze.
Om het een beetje spannend te maken mag je ieder traject maximaal één keer afleggen. Je hoeft niet precies te weten welke route de trein precies rijdt: we kijken voor de trajectbepaling alleen naar de stopstations van de trein die je neemt. Voorbeeldd: als je de intercity Zwolle - Groningen neemt, kan je dus later via Leeuwarden weer terug keren naar Zwolle.
Traject dubbel afleggen Wil je op het vertrekstation ook eindigen maar zou dat vanwege de bovengenoemde voorwaarden niet kunnen? Dan mag je het begintraject dubbel afleggen. Het traject wat je dubbel aflegt moet zo kort mogelijk zijn. Begin en eindig je in Maastricht of Heerlen (of omgeving)? Dan mag je het traject Sittard - Roermond dubbel afleggen.
Bewijsmateriaal Om de afgelegde route te kunnen bewijzen maak je minimaal op ieder station waar je overstapt een duidelijke foto, en stuur je deze direct per e-mail naar onze redactie. Je verzamelt tijdens de reis zoveel mogelijk bewijsmateriaal. Kun je niet direct foto's en ander bewijsmateriaal per internet versturen? Dan ben je verplicht met de ov-chipkaart te reizen en overal in- en uit te checken. Alleen in dat geval voldoet en wegwerp chipkaart of een e-ticket niet.
Aanmelden + 1e klas dagkaart Wil je me doen? Dan kan jij je vanaf naar verwachting 23 mei aanmelden. We verwachten je dan ook een mooi aanbod te kunnen doen voor een 1e klas dagkaart die je uitsluitend voor de wedstrijd kunt gebruiken. Ook krijgen alle deelnemers een speciaal Kilometer Kampioen t-shirt thuisgestuurd. De planning is ook dat er op 23 mei een speciale website online gaat waar je alle details over de wedstrijd kunt lezen, inclusief uitgebreide uitleg en veel gestelde vragen over de wedstrijd. Natuurlijk lees je daar dan ook over op Treinreiziger.nl.
Werkzaamheden We weten niet precies op welke trajecten er gewerkt wordt op zaterdag 20 juni. Wel weten we dat er waarschijnlijk geen treinen zullen rijden tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer. Een deel van de intercity's zal waarschijnlijk worden omgeleid via Hilversum. Dit is naar verwachting de grootste buitendienststelling van zaterdag 20 juni.
Hoofdprijs De winnaar van de wedstrijd mag een jaar lang gratis reizen in het weekend. Heb je daar geen interesse in? Dan kan je ook kiezen voor twee Thalys retourtjes naar Parijs of een InterRail-kaart. Doe je samen of in een groep mee aan de wedstrijd? Dan is de roem natuurlijk voor jullie allemaal, maar we hebben maar één hoofdprijs.
Meer dan 20 prijzen Ben je geen winnaar? Niet getreurd. We zullen ook zeker twintig kleinere prijzen hebben voor andere deelnemers. Bijvoorbeeld cadeaubonnen van de Spoordeelwinkel aangeboden door NS en treinkaartjes.
Nou ja ik heb 100 procent korting NS en 100 procent korting NMBS aangeklikt.... aangezien ik nog steeds die 1.30 prijs niet van je kreeg... kwam alleen maar uit op 2.30 seniorentarief NS gratis...
En je krijgt dan van hen een dagkaart toegestuurd die je kunt gebruiken, lees ik dat goed? Eens kijken of ik iets in elkaar kan draaien met de eerste Pimpel eastbound..
Op zaterdag 16 mei 2015 14:29 schreef boriq het volgende: Met dalvoordeel kun je toch gewoon om 6:15 in Enschede de IC nemen en op daltarief door de spits naar 020 reizen?
Op zaterdag 16 mei 2015 14:30 schreef Yreal het volgende: Maar, eigenlijk is het dus gewoon een kwesties van zo veel mogelijk lange intercity's pakken de hele dag door.
Als je niks dubbel mag heb je al een serieus probleem boven Zwolle he
Op zaterdag 16 mei 2015 14:42 schreef Yreal het volgende: Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Er staat nergens "in nederland". Dus je boekt een retourtje parijs oid die dag.
En is het tot middernacht, of tot middernacht instappen? In dat geval doe je er nog even een CNL achteraan...
Zeker niet game set match, maar een aardig beginnetje van waar het op moet gaan lijken. 6:34 vertrekken bitch please. Dan is de Pimpel al het land uit bijna
Op zaterdag 16 mei 2015 14:51 schreef Dr_Flash het volgende: Zeker niet game set match, maar een aardig beginnetje van waar het op moet gaan lijken. 6:34 vertrekken bitch please. Dan is de Pimpel al het land uit bijna
Bij Ibbenbüren,niet ver van de Duitse grens bij Enschede,zijn zeker twee doden gevallen bij een treinongeluk.Er zijn ook zeker twintig gewonden,van wie enkelen ernstig.
Het zou gaan om een regionale trein,die onderweg was van Osnabrück naar Ibbenbüren.De trein botste op een tractor met daarachter een giertank die op een spoorwegovergang was komen vast te staan.
De bestuurder van de tractor is voor zover bekend ongedeerd gebleven.
Met die vraag in het achterhoofd organiseren we op zaterdag 20 juni een wedstrijd waarin je wordt uitgedaagd om zoveel mogelijk kilometers op één dag met de trein te maken.
Op zaterdag 16 mei 2015 15:14 schreef Dr_Flash het volgende: Pimpel 146 staat met +52 hier, die is blijkbaar omgeleid, al heb ik even geen idee waarlangs.
Tussen toen en nu is het ook nog een aantal keer langs gekomen. Meende dat vanuit Deventer je Napels zelfs kon bereiken op één dag
t is wel zo dat je dat met iedere dienstregelingsaanpassing opnieuw moet gaan uitrekenen. Ik geloof dat deze zomer er een paar verbindingen vanaf Oostenrijk naar Italië op de schop gaan....
t is wel zo dat je dat met iedere dienstregelingsaanpassing opnieuw moet gaan uitrekenen. Ik geloof dat deze zomer er een paar verbindingen vanaf Oostenrijk naar Italië op de schop gaan....
Deventer is inderdaad niet meer mogelijk, Utrecht wel met een vertrek om 06:02 naar Rotterdam, dan met de Thalys via Parijs en Turijn kom je om 23:15 aan in Napels
Deventer is inderdaad niet meer mogelijk, Utrecht wel met een vertrek om 06:02 naar Rotterdam, dan met de Thalys via Parijs en Turijn kom je om 23:15 aan in Napels
Voor dit soort dingen is het leuk als je die offline HAFAS hebt...
29 April 2015 - Tijdens het laatste zonlicht passeert de stoptrein richting Nove Zamky. De rijtuigen zijn normaal voor een sneltrein, maar er zijn enkele omlopen die ook via stoptreinen lopen, zoals hier op de foto te zien is. Er wordt een Slowaaks armsein gepasseerd die nog steeds in gebruik is..
Moet je wel ergens een kind lenen voor een persoonlijke ov chipkaart...
Hoezo? Je trekt een foto van een willekeurig chinees kind van het web en je bestelt een nieuwe kaart. En daarmee ga je zo door de poortjes, niemand die het ziet.
Bij controle laat je die kaart natuurlijk niet zien, dan ben je een heer en accepteer je de boete.
Hoezo? Je trekt een foto van een willekeurig chinees kind van het web en je bestelt een nieuwe kaart. En daarmee ga je zo door de poortjes, niemand die het ziet.
Bij controle laat je die kaart natuurlijk niet zien, dan ben je een heer en accepteer je de boete.
Neej, dan heb je per abuis de kaart van het pleegkind van de buren waar je elke woensdagmiddag op past verwisseld .
De ontsporing van Amtrak-trein 188 in Philadelphia, een paar dagen terug, wordt nu gelinkt aan een langlopend probleem met stenengooiers waardoor de machinist afgeleid zou zijn geraakt...
Dus. Ik kan voor ¤117 volgende week zondag rechtstreeks naar Parijs met Thalys. Of voor ¤34 Rotterdam - Lille met Thalys en ¤25 Lille - Parijs met TGV. Dan stap ik wel ff over hoor
Op zondag 17 mei 2015 08:14 schreef greavy het volgende: Dus. Ik kan voor ¤117 volgende week zondag rechtstreeks naar Parijs met Thalys. Of voor ¤34 Rotterdam - Lille met Thalys en ¤25 Lille - Parijs met TGV. Dan stap ik wel ff over hoor
Ik zal het je nog sterker vertellen, deze zomer gaan wij van Freiburg naar Wenen. De treinroute die we willen heeft 1 overstap in München (Railjet). Toen ik die reis boekte, voerde ik deze eerst compleet in, kreeg ik bedrag x. Toen gekeken wat de reis kostte als ik boek: Freiburg - München en München - Wien (omdat het een eerste klas reis betreft hoef je geen rekening te houden met dubbele reserveringskosten, dat is tegenwoordig all-in). We reizen dezelfde route in dezelfde wagons en met dezelfde plekken maar wel tada voor x-50 euro.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja en daarom ben ik tegen het prijssysteem wat ze in het buitenland hanteren. Gewoon een deregressieve prijs per km met een starttarief, net zoals bij NS, of een vaste prijs zoals bij Arriva/Veolia (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik vraag me dus af hoeveel omzet de winkeltjes op het station mislopen, er zijn best wel wat mensen die met de auto naar t werk komen en toch een broodje halen op t station vanaf hun werk...
Op zondag 17 mei 2015 10:33 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik vraag me dus af hoeveel omzet de winkeltjes op het station mislopen, er zijn best wel wat mensen die met de auto naar t werk komen en toch een broodje halen op t station vanaf hun werk...
Doen die dat niet op een tankstation? Dat zijn tegenwoordig ook halve supermarkten.
Doen die dat niet op een tankstation? Dat zijn tegenwoordig ook halve supermarkten.
Hier zijn in de tankstations juist hele schappen met gemaksdingen weggehaald En in de buurt van het station zit maar één tankstation en die ligt redelijk lastig bereikbaar.
Collega van mn vriendin werkt in het Groot Handelsgebouw in Rotterdam. Ging tot voor kort altijd vreten halen bij de AH to GO maar gaat dus niet een Chipkaart met 20 euro tegoed kopen om haar lunch daar te halen....
Collega van mn vriendin werkt in het Groot Handelsgebouw in Rotterdam. Ging tot voor kort altijd vreten halen bij de AH to GO maar gaat dus niet een Chipkaart met 20 euro tegoed kopen om haar lunch daar te halen....
Ze kan toch een doorgangsdingetje voor Rotterdam Centraal op haar kaart laden? Dan hoeft ze geen 20 euro saldo.
Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt. Bij de kaartautomaat zullen OV-chipkaarten met een NS-reisrecht worden uitgesloten van deze mogelijkheid; zij kunnen immers al passeren met hun OV-chipkaart. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart.
Hoe kan je nou een kaart hebben zonder Saldo, of 'Reizen op Saldo'
Nee hoor, die moet je er zelf op zetten. Die automaat kan niet ruiken of je 1e of 2e klas wilt reizen, en dat is dan ook de keuze die je moet maken bij de automaat.
Op zondag 17 mei 2015 11:04 schreef MTL het volgende: Nee hoor, die moet je er zelf op zetten. Die automaat kan niet ruiken of je 1e of 2e klas wilt reizen, en dat is dan ook de die je moet maken bij de automaat.
Daar heb je een punt, maar daarna kom je er ook nooit meer vanaf....
Ik denk trouwens dat de eerste persoon die een uur op een perron gaat treinen kijken, 10,- kwijt is bij het weer uitchecken en dit aanvecht omdat hij nergens anders geweest is, door iedere rechter geknuffeld zal worden en dat NS dit fucking hard op z'n neus krijgt. En ik ben van plan om het uit te testen. In een weekend ook nog want ik geloof dat dat de enige manier waarop je zelfs met WeekendVrij geld kan verliezen in een weekend.
Op zondag 17 mei 2015 11:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk trouwens dat de eerste persoon die een uur op een perron gaat treinen kijken, 10,- kwijt is bij het weer uitchecken en dit aanvecht omdat hij nergens anders geweest is, door iedere rechter geknuffeld zal worden en dat NS dit fucking hard op z'n neus krijgt. En ik ben van plan om het uit te testen. In een weekend ook nog want ik geloof dat dat de enige manier waarop je zelfs met WeekendVrij geld kan verliezen in een weekend.
Hier zijn in de tankstations juist hele schappen met gemaksdingen weggehaald En in de buurt van het station zit maar één tankstation en die ligt redelijk lastig bereikbaar.
Op zondag 17 mei 2015 11:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk trouwens dat de eerste persoon die een uur op een perron gaat treinen kijken, 10,- kwijt is bij het weer uitchecken en dit aanvecht omdat hij nergens anders geweest is, door iedere rechter geknuffeld zal worden en dat NS dit fucking hard op z'n neus krijgt. En ik ben van plan om het uit te testen. In een weekend ook nog want ik geloof dat dat de enige manier waarop je zelfs met WeekendVrij geld kan verliezen in een weekend.
10 euro? 35 euro boete omdat je langer dan een uur op het perron hebt gestaan
Wow, ik dacht misschien is het leuk om de trein van Vancouver naar Toronto te pakken, kost een sleeper gewoon bijna 1000,- canadese dollars, dat is 730 euro. Iets té gortig voor nu.
Op zondag 17 mei 2015 12:16 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wow, ik dacht misschien is het leuk om de trein van Vancouver naar Toronto te pakken, kost een sleeper gewoon bijna 1000,- canadese dollars, dat is 730 euro. Iets té gortig voor nu.
Dat is ook maar 3 dagen rijden hea. Door het prachtigste gebied van de wereld.
Je kunt ook de trein van Vancouver naar Edmonton nemen en vanaf daar vliegen, vrijwel alles tussen de Rocky Mountains en Toronto bestaat uit monotoon, plat en saai landschap.
Datum Onderwerp 17 juli 2014 Toegang tot het station met de Station Passagepas Beste collega, Bij ProRail en NS staat veiligheid van klanten in de treinen en op stations hoog op de agenda. Met de ingebruikname van toegangspoortjes zet NS de volgende stap op gebied van veilig reizen. Poortjes leiden tot minder agressie voor personeel en klanten en dus tot een veiligere reis. Vanaf half augustus 2014 maakt NS stapsgewijs 82 stations beheerst toegankelijk door toegangspoortjes in werking te stellen. Woerden, Rotterdam Alexander en Almere Centrum zijn waarschijnlijk de eerste stations waar de poortjes in werking zullen treden. Op www.ns.nl/toegangspoortjesstations vindt u informatie over het inwerkingtreden van de OV-chipkaartpoortjes per station. Reizigers openen de poortjes door in en uit te checken. Maar ook niet-reizigers met een legitieme reden om het station te bezoeken, moeten de poortjes kunnen passeren. Voor opdrachtnemers en medewerkers die werkzaamheden uitvoeren op of rondom het station heeft NS de Station Passagepas ontwikkeld. Gebruik van de pas U moet voor uw werk het poortje op het station passeren, daarom ontvangt u de Station Passagepas. U opent de poortjes door bij aankomst en vertrek van het station de pas rechts voor de kaartlezer van het poortje te houden. U kunt met deze pas dagelijks een onbeperkt aantal keren door de poortjes naar het beheerst toegankelijke gebied van het station en weer naar buiten. Deze pas kan niet gebruikt worden om per trein te reizen. Voorwaarden NS beschouwt een Station Passagepas als een kosteloos ter beschikking gesteld bedrijfsmiddel. U wordt geacht om hier zorgvuldig mee om te gaan. Op ns.nl/voorwaarden zijn de gebruiksvoorwaarden in te zien. Verlies, diefstal, defect en uitdiensttreding Bij verlies of diefstal neemt u contact op met uw werkgever voor een vervangende pas. Als u uit dienst treedt, bent u verplicht de pas weer in te leveren bij uw werkgever. Vragen Uw werkgever is geïnformeerd over de aanvraagprocedure van de Station Passagepas. Voor meer informatie kunt u terecht op ns.nl/passagepas Met vriendelijke groet,
Die keycard heeft geen houdbaarheidsdatum, kwestie van kopieren......
quote:
Uitreiking KeyCards in de trein
Op grensoverschrijdende trajecten die gereden worden in samenwerking met NS, reiken medewerkers in de Nederland inkomende treinen KeyCards uit tijdens de kaartcontrole. Hiermee kunnen alle poortjes in Nederland geopend worden, zowel bij aankomst als bij aanvang. Voor een eventuele terugreis dient de reiziger de KeyCard goed te bewaren zodat hiermee de poortjes op de terugweg ook geopend kunnen worden.
Nu is het nog zo dat je in principe meerdere CAO's voor hetzelfde beroep in hetzelfde bedrijf kan hebben. Dan kan je dus een ander salaris en andere arbeidsvoorwaarden hebben dan je directe collega's, alleen omdat je bij een andere vakbond zit.
De DB heeft daar geen zin in en in de zomer gaat er een wet in die dit voortaan onmogelijk maakt. De GDL-vakbond probeert nu dus nog gauw met heel veel staken alsnog gauw voor de zomer een eigen CAO met goeie voorwaarden voor elkaar te krijgen; de DB wil het juist tot de zomer uitzingen want dan heeft die vakbond niks meer te zeggen omdat een andere vakbond dan namens alle machinisten mag onderhandelen over de CAO.
Kortom, tot de zomer wilde stakingen, iedereen en alles kotst op GDL want die zijn toch verreweg de kleinste en ze krijge toch hun zin niet, en daarna is het afgelopen.
[..]
Geen houdbaarheidsdatum idd, maar je kan dat ding geloof ik zes keer gebruiken (zodat reisonderbreking toch nog gewoon mogelijk is). Daarna heb je een nieuwe nodig.
Op zondag 17 mei 2015 12:58 schreef b2py het volgende: En de GDL bestaat dan niet meer. Hoezee. En wie staat er achteraan, de REIZIGER! Hoezee.. Vakbonden
Ja, want dan moeten de onderhandelingen nieuwe stijl nog beginnen. Dus het gesol met reizigers duurt nog wel tot de kerst.
Geen houdbaarheidsdatum idd, maar je kan dat ding geloof ik zes keer gebruiken (zodat reisonderbreking toch nog gewoon mogelijk is). Daarna heb je een nieuwe nodig.
Maar zolang dit soort dingen nog in circulatie zijn, en dit soort kuloplossingen nodig zijn, zolang trekken die poortjes op niets....
Of zoals ik al eerder meldde een verlopen kaartje met QR-code.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit het zoveelste voorbeeld is van een inderhaast ad hoc houtje-touwtje inelkaargehenkte door-de-berm-workarond wannabee oplossing voor het zoveelste aspect van die sterfkaart waar ze niet aan gedacht hebben in de Ivoren Toren achter de tekentafel.
"Joah we doen een chipkaart! Dan gaan alle zwartrijders dood en weten we precies wie wanneer waar is!" "Okeuj goed plan! Invoeren!"
Ja, want dan moeten de onderhandelingen nieuwe stijl nog beginnen. Dus het gesol met reizigers duurt nog wel tot de kerst.
Zou best kunnen. De grotere vakbond EVG eist 6% meer loon voor machinisten; het bod van de DB staat geloof ik bij 4,7%, en de onderhandelingen daar zitten ook een beetje vast.
Flinke percentages trouwens wel zeg, in tijden van 0,x% economische groei / inflatie.
Miljarden er tegenaangeslingerd, en je gaat met kopieerbare en herbruikbare QR codes werken.
Serieus Bork, als je echt een ongelimiteerde QR code hebt, kopieren, pastificeren en verkopen voor E 1.50 ex verzendkosten
Ik ga vanmiddag gewoon nog een andere proberen, ik wil die 2 bewakers op Overvecht ook wel even zien.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 17-05-2015 15:28:38 ]
Nu is het nog zo dat je in principe meerdere CAO's voor hetzelfde beroep in hetzelfde bedrijf kan hebben. Dan kan je dus een ander salaris en andere arbeidsvoorwaarden hebben dan je directe collega's, alleen omdat je bij een andere vakbond zit.
De DB heeft daar geen zin in en in de zomer gaat er een wet in die dit voortaan onmogelijk maakt. De GDL-vakbond probeert nu dus nog gauw met heel veel staken alsnog gauw voor de zomer een eigen CAO met goeie voorwaarden voor elkaar te krijgen; de DB wil het juist tot de zomer uitzingen want dan heeft die vakbond niks meer te zeggen omdat een andere vakbond dan namens alle machinisten mag onderhandelen over de CAO.
Zou je dan in theorie niet de situatie kunnen krijgen dat er met een kleine onbekende bond een akkoord wordt gesloten dat geldig wordt voor alle machinisten of dat ze de bonden tegen elkaar uit kunnen gaan spelen?
Ik weet niet wat er in het wetsvoorstel staat, maar de situatie in Nederland is wel gewoon veel beter natuurlijk. CAO geldt voor iedereen, bond of geen bond.
Op zondag 17 mei 2015 13:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ik weet niet wat er in het wetsvoorstel staat, maar de situatie in Nederland is wel gewoon veel beter natuurlijk. CAO geldt voor iedereen, bond of geen bond.
uhuh. Tenzij je als bedrijf zelf een CAO op moet zetten. Dan zou je een van bovengenoemde trucs uit kunnen halen. Zie bijvoorbeeld bij postbedrijf SANDD. Dat is een akkoord wat nergens op slaat en alleen maar bedoeld is om aan de wet te voldoen, terwijl de arbeidsvoorwaarden belabberd zijn.
Zou je dan in theorie niet de situatie kunnen krijgen dat er met een kleine onbekende bond een akkoord wordt gesloten dat geldig wordt voor alle machinisten of dat ze de bonden tegen elkaar uit kunnen gaan spelen?
De nieuwe regel is dat als er meerdere tegenstrijdige CAO's zijn, dat dan op de conflicterende punten voor iedereen de CAO geldt van de vakbond die de meeste leden in het bedrijf heeft.
Daarmee slaat het trouwens ook nergens op om nu gauw nog wat te willen afspreken, want als je als kleine vakbond nu met heel veel staken enzo een CAO kan afdwingen die op sommige punten afwijkt van de CAO van een grotere vakbond, dan zijn die afwijkende punten na invoering van het wetsvoorstel toch niet meer geldig.
uhuh. Tenzij je als bedrijf zelf een CAO op moet zetten. Dan zou je een van bovengenoemde trucs uit kunnen halen. Zie bijvoorbeeld bij postbedrijf SANDD. Dat is een akkoord wat nergens op slaat en alleen maar bedoeld is om aan de wet te voldoen, terwijl de arbeidsvoorwaarden belabberd zijn.
Dat is een andere markt ook interessant trouwens, hadden we het gisteren nog over. Daar moet eens grof de bezem doorheen want daar zitten veel te veel kutbedrijven
De nieuwe regel is dat als er meerdere tegenstrijdige CAO's zijn, dat dan op de conflicterende punten voor iedereen de CAO geldt van de vakbond die de meeste leden in het bedrijf heeft.
Daarmee slaat het trouwens ook nergens op om nu gauw nog wat te willen afspreken, want als je als kleine vakbond nu met heel veel staken enzo een CAO kan afdwingen die op sommige punten afwijkt van de CAO van een grotere vakbond, dan zijn die afwijkende punten na invoering van het wetsvoorstel toch niet meer geldig.
ah zo. Dan moet je als bond wil je iets voor elkaar kunnen krijgen gewoon leden werven, anders heb je geen bestaansrecht meer.
Op zich wel beter dat het gewoon collectief geregeld gaat worden
Op zondag 17 mei 2015 13:14 schreef b2py het volgende: Webguy op OVNL is ook iets aan het doen met die QR codes maar wat precies weet ik niet, heb het niet helemaal gevolgd..
Volgens mij is de app myfirstrailpocket (android) van hem. Daarmee kun je de barcodes scannen.
Vanmorgen mij eens gestort op die wedstrijd van Treinreiziger.nl. Ik kom uit op 1423 kilometers op het Nederlandse spoor. Met aftrek van trajecten die dubbel worden afgelegd kan ik voor 1358 kilometer meedoen.
Op zondag 17 mei 2015 14:26 schreef Bitlord het volgende: Vanmorgen mij eens gestort op die wedstrijd van Treinreiziger.nl. Ik kom uit op 1423 kilometers op het Nederlandse spoor. Met aftrek van trajecten die dubbel worden afgelegd kan ik voor 1358 kilometer meedoen.
Ik begreep het niet geheel. Ik doe Sloterdijk - Hoorn met de IC en dan terug met de stoptrein, waarbij de stoptrein op Sloterdijk-verbindingsboog stopt, hetgeen ik als een ander station beschouw. Aangezien de IC onderweg nergens stopt, vind ik dat ik de km sloterdijk-hoorn dubbel mag tellen.
Ik zal het reisschema denk ik nog maar even niet publiceren. Hoewel ik denk dat er nog betere mogelijkheden zijn, zou het jammer zijn als dit toch de beste blijkt. dan is de actie een beetje vergald.
De meest kritische overstap is 1 minuut in Martenshoek.
[..]
OK, ik ben het eerste kwartaal meerdere keren met ICE naar Duitsland gereisd naar niks gekregen.
OK, ik ben het eerste kwartaal meerdere keren met ICE naar Duitsland gereisd naar niks gekregen.
t is natuurlijk vrij simpel, iedere keer zo een ding vragen in de trein. En bij de poortjes zelf zeggen bij de praatpaal dat je niks hebt gehad, en verpatsen op marktplaats
Nou ik weet niet waar je terecht kom als je op die knop drukt, maar er schijnen nu al conducteurs te zijn die dus niet weten wat een euregio ticket is. Laat staan een Meldkamer in Utrecht...
de Info-knop is de enige en daarmee de beste weg naar hulp en informatie. Als ze daar een stel apen achter zetten heb je pech. Probeer het nou maar gewoon, je moet op z'n minst gewoon vertrouwen dat het lukt en kijken hoe ver je komt. Auti.
Op zondag 17 mei 2015 15:13 schreef Dr_Flash het volgende: de Info-knop is de enige en daarmee de beste weg naar hulp en informatie. Als ze daar een stel apen achter zetten heb je pech. Probeer het nou maar gewoon, je moet op z'n minst gewoon vertrouwen dat het lukt en kijken hoe ver je komt. Auti.
T gaat niet om auti zijn, t gaat om dat er weer een houtje toutje constructie is
Maar de oplossing is er al. Iedereen kan een Passagepas aanvragen
Gisterenmiddag scheen de zon even in en rond Leeuwarden...
Na een ochtend en halve middag grauw en grijs weer met af en toe wat motregen trok het in de tweede helft van de middag van zaterdag 16 mei 2015 vanuit het Noordwesten helemaal open. Ter hoogte van de halte Achter de Hoven is het frisse lentegroen inmiddels in grote getalen aanwezig op de bomen. In combinatie met een heerlijk zonnetje (en de wind in de rug) is het buiten heerlijk toeven. Arriva-treinstel 10312 is als sneltrein 37356 uit Groningen onderweg naar Leeuwarden en arriveert weldra op haar eindbestemming.
Even buiten Leeuwarden kwam ik wat koolzaad tegen waardoor deze foto ontstond van Arriva-stel 10326 als stoptrein 37458 (Groningen-Leeuwarden) hier ter hoogte van Alddiel. De opklaringen waren van korte duur, want al snel ontstonden weer flinke stapelwolken. Wie goed kijkt ziet net achter de trein schaduwen. De zon ging namelijk nét 2 seconden voor de klik weer aan... Stel 10326 is vernoemd naar kunstenaar M.C Escher, geboren in 1898 te Leeuwarden en vooral bekend van zijn prachtige werken waarin hij speelde met wiskundige principes. Ik heb zelf weinig tot niets met kunst maar het werk van M.C. Escher vormt daarop een uitzondering.
Na een half uur in de zon gestaan te hebben kwam het volgende wolkenfront alweer snel dichterbij. Toch ging stoptrein 37460 (Groningen-Leeuwarden) nog in de zon, dit keer met wat meer diepte in de foto. Arriva stel 10325 is vernoemd naar Jan Jarings Nooitgedagt uit IJlst, vooral bekend van het maken van schaatsen.
Allemaal leuk en aardig, maar je bent nou allemaal lekken in het systeem aan het zoeken waar misschien 0,1% gebruik van gaat maken. Het gaat erom dat, en dan neem ik voor het gemak even aan dat die stijging in het aantal verkochte kaartjes op Rotterdam echt door het sluiten van de poortjes komt, je het moeilijker maakt om zwart te rijden. De gemiddelde zwartrijder die van Rotterdam CS naar Blaak gaat (ik noem maar wat), gaat echt niet zo'n ding opvragen of andere manieren zoeken om nog steeds zwart te rijden, maar betaalt gewoon 3 euro.
Allemaal leuk en aardig, maar je bent nou allemaal lekken in het systeem aan het zoeken waar misschien 0,1% gebruik van gaat maken. Het gaat erom dat, en dan neem ik voor het gemak even aan dat die stijging in het aantal verkochte kaartjes op Rotterdam echt door het sluiten van de poortjes komt, je het moeilijker maakt om zwart te rijden. De gemiddelde zwartrijder die van Rotterdam CS naar Blaak gaat (ik noem maar wat), gaat echt niet zo'n ding opvragen of andere manieren zoeken om nog steeds zwart te rijden, maar betaalt gewoon 3 euro.
Ik snap je punt en ik snap de. Auti opmerking van Fles ook heel goed.
Wat ik alleen wil aantonen is dat -maargoed, ik heb mn punt gemaakt inmiddels- die poortjes zo geen enkele zin hebben, er zijn teveel mitsen en maren, teveel ad hoc dingen, drukknop hier, passagekaartje daar, en met die 0.01 cent kinderprodukt schiet je natuurlijk zelf helemaal in je schoen. Want dit word gefinancierd door het niet uitchecken. (Ofwel wie niet uitcheck financierd t zwartrijden)
Want nu wordt er vanuit gegaan dat zwartrijders dom zijn. Maar wij kunnen het verzinnen omdat het onze hobby is. Bij zwartrijders is het gewoon een kwestie van tijd.... En bij niet zwartrijders ook. Gelegenheid maakt de dief....
Ik geloof niet dat een zwartrijder met een IQ lager dan zijn lichaamstemperatuur gebruik gaat maken van deze opties. Of althans, het leeuwendeel van de zwartrijders niet.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe makkelijk je zo'n keycard krijgt, wie probeert het even
Ik ben het eens met donkergevleugelde eend. De gedachte achter de poortjes is zwartrijders weren en (inmiddels) een poging tot het minderen van agressie op de trein, maar er zijn inmiddels zoveel manieren waarop je die poortjes op (semi)legale wijze kunt omzeilen dat het dweilen met de kraan open is.
Op zondag 17 mei 2015 16:13 schreef Viezze het volgende: Ik geloof niet dat een zwartrijder met een IQ lager dan zijn lichaamstemperatuur gebruik gaat maken van deze opties. Of althans, het leeuwendeel van de zwartrijders niet.
Nogmaals, nu ga je er vanuit dat zwartrijders van het type 'Gajes' is..
Je hebt ook Eenden Types die kijken hoe ver ze kunnen gaan, die zijn dan een Heer, en nemen hun verlies en betalen de boete
Om het een beetje spannend te maken mag je ieder traject maximaal één keer afleggen. Je hoeft niet precies te weten welke route de trein precies rijdt: we kijken voor de trajectbepaling alleen naar de stopstations van de trein die je neemt. Voorbeeldd: als je de intercity Zwolle - Groningen neemt, kan je dus later via Leeuwarden weer terug keren naar Zwolle.
Nou, half uurtje op Overvecht gestaan aan de Tuindorpzijde. Conclusie, je houdt zwartrijders tegen (op dit tijdstip), totaal dropen er 4 af waarvan 3 type gajes en 1 type heer.
Het Inchecken: Een code van de Music Store uit Keulen voor een Gibson inruilactie werkt niet; Een dagkaartje VRR-Keulen werkt niet; Een verlopen AH-dagkaartje werkt niet; Een kaartje van vorige week van Freiburg naar Luzern werkt niet; Een kaartje van Utrecht naar Keulen van 27 maart werkt niet; Een kaartje van Freiburg naar Utrecht van afgelopen dinsdag werkt wel.
Er waren overigens wel twee double dippers op Overvecht, je hoort dan wat bliebjes maar meer ook niet. Enne er was geen bewaking meer.
Op zondag 17 mei 2015 16:54 schreef bork het volgende: Nou, half uurtje op Overvecht gestaan aan de Tuindorpzijde. Conclusie, je houdt zwartrijders tegen (op dit tijdstip), totaal dropen er 4 af waarvan 3 type gajes en 1 type heer.
Het Inchecken: Een code van de Music Store uit Keulen voor een Gibson inruilactie werkt niet; Een dagkaartje VRR-Keulen werkt niet; Een verlopen AH-dagkaartje werkt niet; Een kaartje van vorige week van Freiburg naar Luzern werkt niet; Een kaartje van Utrecht naar Keulen van 27 maart werkt niet; Een kaartje van Freiburg naar Utrecht van afgelopen dinsdag werkt wel.
Er waren overigens wel twee double dippers op Overvecht, je hoort dan wat bliebjes maar meer ook niet.
Die laatste wellicht tijdgebonden dus? Geldig max 7 dagen na vertrekmoment door mogelijk ontstane omstandigheden.
Op zondag 17 mei 2015 16:54 schreef bork het volgende: Nou, half uurtje op Overvecht gestaan aan de Tuindorpzijde. Conclusie, je houdt zwartrijders tegen (op dit tijdstip), totaal dropen er 4 af waarvan 3 type gajes en 1 type heer.
Het Inchecken: Een code van de Music Store uit Keulen voor een Gibson inruilactie werkt niet;
Wat?
quote:
Een kaartje van Freiburg naar Utrecht van afgelopen dinsdag werkt wel.
Onbeperkt? Uitlezen, en in de gaten houden of ie blijft werken
quote:
Er waren overigens wel twee double dippers op Overvecht, je hoort dan wat bliebjes maar meer ook niet.
Twee mensen achter elkaar, de eerste checkt in de andere loopt er strak achteraan zonder in te checken.
Ik denk ook zoiets als b2py dat het een week houdbaar is.
Op zondag 17 mei 2015 17:01 schreef Darkwing_Duck het volgende: Overigens werken de Belgische automaatkaartjes ook niet in Roosendaal, ondaks dus een speciale AZTEK coder ervoor....
Maar volgens dit pdf document kan ik dus ook een Keycard halen in Roosendaal
Op zondag 17 mei 2015 17:02 schreef bork het volgende: Twee mensen achter elkaar, de eerste checkt in de andere loopt er strak achteraan zonder in te checken.
Door de poortjes met de barcode op je ticket NS wil dat internationale reizigers poortjes kunnen openen met hun eigen vervoerbewijs, dat is wel zo klantvriendelijk. Omdat NS geen bevoegdheden heeft over internationale tickets van andere vervoerders, sluiten we zoveel mogelijk aan bij bestaande identificatiemethodes op tickets: de barcode. Veel internationale vervoersbewijzen hebben zo’n tweedimensionale (2D) barcode. De reisgegevens in deze barcode zijn veilig versleuteld en goed gevalideerd zodat fraude wordt tegengegaan. Daarom wil NS deze vierkante barcode gebruiken als sleutel voor de poortjes.
Dus je hoeft alleen maar een vervoerder te vinden die gewoon op ieder ticket een standaard AZTEK code print die voor ieder ticket t zelfde is.
Verder
quote:
Daarom reikt NS keycards uit aan internationale reizigers met een geldig internationaal treinticket zonder barcode, om de poorten te openen. Uitgangspunt is dat reizigers de keycard zo vroeg mogelijk tijdens hun reis ontvangen.
Dus je hoeft alleen maar een vervoerder te vinden die gewoon op ieder ticket een standaard AZTEK code print die voor ieder ticket t zelfde is.
Verder
[..]
Rustig, rustig. Interessant daar kan ik nog wel even naar kijken. Komend weekend ga ik met Bram naar Wiesbaden, ik zal eens informeren naar zo'n keycard.
Ik zal het je nog sterker vertellen, deze zomer gaan wij van Freiburg naar Wenen. De treinroute die we willen heeft 1 overstap in München (Railjet). Toen ik die reis boekte, voerde ik deze eerst compleet in, kreeg ik bedrag x. Toen gekeken wat de reis kostte als ik boek: Freiburg - München en München - Wien (omdat het een eerste klas reis betreft hoef je geen rekening te houden met dubbele reserveringskosten, dat is tegenwoordig all-in). We reizen dezelfde route in dezelfde wagons en met dezelfde plekken maar wel tada voor x-50 euro.
Dat is ook vaag ja. Maar nu keek ik dus naar de schofterige prijs die Thalys vraagt voor een ticket een week vooraf, en dat je meer dan de helft goedkoper bent als je een overstap accepteert in Lille. Niet dat de reisplanner dit aangeeft, maar dat moet je zelf maar even bedenken.¤49 versus ¤117 is niet zo'n moeilijk bedrag. En voor ¤3 extra reis je Lille - Parijs zelfs nog eerste klas